Järkyttävät hinnat Suomessa

Anonyymi

Englannissa Wheeler Dealersissä hyväkuntoinen 13v vanha Porsche Boxster 6400€, Suomessa 36 000€. Eniten tekisivät voittoa kun tuliviat myymään tänne.

41

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et taida ymmärtää Wheeler Dealerin ajatusta!
      Autot myydään korjattuna eteenpäin aika halvalla, mutta se raha tulee siitä, että ohjelmaa esitetään useiden kymmenien maiden televisioissa - vieläpä uusintoina.
      Esittämisestä televisiossa joutuu nimittäin maksamaan sen oikeudenomistajille eli yleensä tuottajalle. Tätä kutsutaan myös "rojalitiksi"!
      Lisäksi annan aivan ilmaisen vinkin ohjelman tekoon.
      Perusta tv-tuotantoyhtiö ja ryhdy haastattelemaan jokaista Breweriltä auton ostanutta parin vuoden jälkeen mitä autoille ostamisen jälkeen tapahtui.
      Siitä tulisi aivan katsottava ohjelma, koska tarinat eivät ainakaan olisi samanlaisia.

      • Anonyymi

        Nehän myy aina suunnilleen samalla hinnalla kuin vastaavat muilla, voittoa eivät tarvitse paljoa kun saavat rahaa ohjelmasta, siksi varaa käyttää paljon työtunteja. Tuonkin auton ostivat 1000 punnalla ja vaihteistovian saivat korjattua 200 punnalla. Suomessa maksaisi vaihteistovikaisenakin ainakin 20 000€.


      • Anonyymi

        Pyysivät 8000£, mikä yli keskihintojen eli Suomessa hinnat ainakin 4.5x korkeammat. Noita on sentään tehtykin täällä, mutta vain harvalla ollut varaa ostaa, ei ainakaan tekijöillä.


    • Anonyymi

      Taitaa tuo verokanta olla vähän toinen ja tuo veijari ostaa aina vikaisia ja huonosti pidettyjä yksilöitä halvalla.
      Oletko oikeasti noin tyhmä?

      • Anonyymi

        Suomessa ne vikaiset ja huonosti pidetyt maksaa 20x enemmän, mitä veijarit ostaa yksityisiltä, liikkeessä vielä enemmän. Oletko oikeasti noin tyhmä?

        Jos se on sinusta on ok, että Suomessa autoilua verotetaan älyttömästi, niin ok, useimpoien mielestä ei ole ok. Lisäksi täällä ovat yrityksetkin ahneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ne vikaiset ja huonosti pidetyt maksaa 20x enemmän, mitä veijarit ostaa yksityisiltä, liikkeessä vielä enemmän. Oletko oikeasti noin tyhmä?

        Jos se on sinusta on ok, että Suomessa autoilua verotetaan älyttömästi, niin ok, useimpoien mielestä ei ole ok. Lisäksi täällä ovat yrityksetkin ahneita.

        Pitää olla tyhmä jos maksa vikaisesta liikaa. Ei ole tyhmä jos pyytää, vaan jos maksaa. Tuo meidän autojen verotus pitää erikoisemien urheiluautojen hinnat korkealla myös käytettyinä niiden harvinaisuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ne vikaiset ja huonosti pidetyt maksaa 20x enemmän, mitä veijarit ostaa yksityisiltä, liikkeessä vielä enemmän. Oletko oikeasti noin tyhmä?

        Jos se on sinusta on ok, että Suomessa autoilua verotetaan älyttömästi, niin ok, useimpoien mielestä ei ole ok. Lisäksi täällä ovat yrityksetkin ahneita.

        "Suomessa ne vikaiset ja huonosti pidetyt maksaa 20x enemmän"

        Ei välttämättä.

        Hintapyyntö voi olla toki korkea, mutta se, mitä se maksaa, selviää vasta siinä vaiheessa kun löytyy joku vapaaehtoinen joka suostuu tuotteen ostamaan.

        Huomasin itse sen aikanaan kun möin sporttimersua. Vaikka hintapyynnöt huiteli kaikissa myynnissä olevissa 60t paikkeilla, ei siitä vaan kukaan suostunut maksamaan kuin puolet tuosta.


    • Anonyymi

      Mikä on aloituksen oikea pointti?

      • Anonyymi

        Mikä on kommenttisi oikea pointti? Oletko myymässä tuollaista autovanhusta järkyttävään ylihintaan? Vai oletko erehtynyt ostamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on kommenttisi oikea pointti? Oletko myymässä tuollaista autovanhusta järkyttävään ylihintaan? Vai oletko erehtynyt ostamaan?

        Jos joku ostaa auton, niin silloin hinta on ollut sopiva. Ostaja hintatason ratkaisee loppupelissä käytettyjen kohdalla.
        Aloituksen pointti on suoraan ajatteluun kykenemättömän amiksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku ostaa auton, niin silloin hinta on ollut sopiva. Ostaja hintatason ratkaisee loppupelissä käytettyjen kohdalla.
        Aloituksen pointti on suoraan ajatteluun kykenemättömän amiksen.

        Sinä olet sitten apukoulun pudokki.


    • Anonyymi

      Selviää edullisemmin sillä, kun ei osta koko hökötystä.

    • Anonyymi

      Saksassa halvin sellainen, joka ei ole kolarikorjattu ja on tieliikenteessä, on vuosimallia 2001 ja hintapyyntö on 9850 euroa.

      Suomessa halvin samaa ikäluokkaa oleva on vuosimallia 2002 ja hintapyyntö siitä on 10800.

      Kun noista sen 5000 euroa joutuu maksamaan veroja katsastukset ja hakeminen siihen päälle niin en lähtisi Suomen hintoja ihan hurjan korkeaksi syyttämään.

      Se, mitä wheeler dealerissä näytetään, on teatteria. Autojen myyntitapahtumat korjausten jälkeen on näyteltyjä, veikkaan että myös osa ostotapahtumista.

      • Anonyymi

        Ei halvimmasta ole kyse vaan saman ikäisestä ja niiden hinnat Suomessa ovat moninkertaiset, kaikissa muissakin merkeissä, lähinnä vanhat Saabit tekee poikkeuksen.

        Ohjelmassa kerrotaan mitä yleensä maksavat eli nuo 8000£ vai oliko se muutettu euroiksi, ostohinta oli todella halpa 1000£. Muuten hyvässä kunnossa, vahteistovika minkä korjaus maksoi vain 200£.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei halvimmasta ole kyse vaan saman ikäisestä ja niiden hinnat Suomessa ovat moninkertaiset, kaikissa muissakin merkeissä, lähinnä vanhat Saabit tekee poikkeuksen.

        Ohjelmassa kerrotaan mitä yleensä maksavat eli nuo 8000£ vai oliko se muutettu euroiksi, ostohinta oli todella halpa 1000£. Muuten hyvässä kunnossa, vahteistovika minkä korjaus maksoi vain 200£.

        "Ei halvimmasta ole kyse vaan saman ikäisestä ja niiden hinnat Suomessa ovat moninkertaiset"

        Tuossa verrataan Saksassa olevan vuosimallin 2001 auton ja Suomessa olevan 2002 mallisen hintaa keskenään. Autot ovat käytännössä samanikäiset ja samanhintaiset, Saksassa ja Suomessa.

        Jos otetaan noin 10 vuoden ikäiset boxsterit vertailuun niin Saksassa niiden hinnat on noin 30.000 ja veroja niistä menee Suomeen tuodessa noin 20.000 euroa.

        Suomessa ei ole tarjolla kuin 2 kpl tuon ikäisiä, joista halvemman hintapyynti, yksityisellä myyjällä, on noin 58.000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei halvimmasta ole kyse vaan saman ikäisestä ja niiden hinnat Suomessa ovat moninkertaiset, kaikissa muissakin merkeissä, lähinnä vanhat Saabit tekee poikkeuksen.

        Ohjelmassa kerrotaan mitä yleensä maksavat eli nuo 8000£ vai oliko se muutettu euroiksi, ostohinta oli todella halpa 1000£. Muuten hyvässä kunnossa, vahteistovika minkä korjaus maksoi vain 200£.

        " ostohinta oli todella halpa 1000£. Muuten hyvässä kunnossa, vahteistovika minkä korjaus maksoi vain 200£."

        Älä usko kaikkea mitä televisiossa näytetään.

        Wheeler dealersin tekeminen ei ole aivan sitä miltä se ruudussa näyttää.

        Autot korjataan kaikki samaan aikaan, niihin saatetaan vaihtaa merkittävästi enemmän osia kuin kerrotaan. Auton myynti ja siten autonmyyntihintakin, on näyteltyä. Todennäköisesti osa autojen ostamisestakin on näyteltyä.

        Alkupään jaksoissa oli mm Peugeot 205 GTi. Moottori savutti. Tuo savutus ja sen syy kuitattiin kommentilla: "mekaanikkoni vaihtoi vaihdevivut ja savutus lakkasi".

        Englantilaisella keskustelupalstalla auton entinen omistaja kertoi savutusen syynä olleen haljennut sylinteriputki. Tuon vaihtaminen vaatii moottorin purkamista, toinen vaihtoehto on se, että ohjelmassa vaihdettiin koko moottori. Korjauksesta ei puhuttu sanallakaan.

        Lopetin kyseisen ohjelman katsomisen jo vuosia sitten, juuri noista edellämainituista syistä johtuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ostohinta oli todella halpa 1000£. Muuten hyvässä kunnossa, vahteistovika minkä korjaus maksoi vain 200£."

        Älä usko kaikkea mitä televisiossa näytetään.

        Wheeler dealersin tekeminen ei ole aivan sitä miltä se ruudussa näyttää.

        Autot korjataan kaikki samaan aikaan, niihin saatetaan vaihtaa merkittävästi enemmän osia kuin kerrotaan. Auton myynti ja siten autonmyyntihintakin, on näyteltyä. Todennäköisesti osa autojen ostamisestakin on näyteltyä.

        Alkupään jaksoissa oli mm Peugeot 205 GTi. Moottori savutti. Tuo savutus ja sen syy kuitattiin kommentilla: "mekaanikkoni vaihtoi vaihdevivut ja savutus lakkasi".

        Englantilaisella keskustelupalstalla auton entinen omistaja kertoi savutusen syynä olleen haljennut sylinteriputki. Tuon vaihtaminen vaatii moottorin purkamista, toinen vaihtoehto on se, että ohjelmassa vaihdettiin koko moottori. Korjauksesta ei puhuttu sanallakaan.

        Lopetin kyseisen ohjelman katsomisen jo vuosia sitten, juuri noista edellämainituista syistä johtuen.

        Korjauksen tekee tee-se-itse mies eikä missää lasketa työpalkkoja. Osat voivat olla hajottamosta minimihinnoilla. Kyllähän Suomessakin remontti tulee halvaksi kun tekee itse vaihto-osilla ja purkamo-osilla, tai yleisvaraosaliikkeistä ostetuilla osilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjauksen tekee tee-se-itse mies eikä missää lasketa työpalkkoja. Osat voivat olla hajottamosta minimihinnoilla. Kyllähän Suomessakin remontti tulee halvaksi kun tekee itse vaihto-osilla ja purkamo-osilla, tai yleisvaraosaliikkeistä ostetuilla osilla.

        "Korjauksen tekee tee-se-itse mies "

        Ei muuten tee.

        Wheeler Dealers mielellään esitteli tuon ajan jaksoissa että Edd China korjasi autot, mutta oikeasti noita autoja oli korjaamassa likemmä 10 alan ammattilaista.

        Heitä ei vaan näytetä juurikaan noissa jaksoissa. Joskus joku saattaa olla auttamassa kun nostetaan puskuri tai vastaava paikalleen.

        Toisaalta, kun koko kauden autot korjataan saman aikaisesti, niin pitäähän siellä sitä väkeä ollakin.

        Tuosta, että korjataan montaa autoa samaan aikaan ja monen ihmisen toimesta, seuraa mm. se, että nuo tapahtumat ei aina menekään kronologisesti. Osa joka oli jo asennettu autoon, ei olekaan paikallaan seuraavassa leikkauksessa ja sen jälkeen se taas onkin. Myös osia ilmestyy moottoritilaan, joista ei kerrota mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Korjauksen tekee tee-se-itse mies "

        Ei muuten tee.

        Wheeler Dealers mielellään esitteli tuon ajan jaksoissa että Edd China korjasi autot, mutta oikeasti noita autoja oli korjaamassa likemmä 10 alan ammattilaista.

        Heitä ei vaan näytetä juurikaan noissa jaksoissa. Joskus joku saattaa olla auttamassa kun nostetaan puskuri tai vastaava paikalleen.

        Toisaalta, kun koko kauden autot korjataan saman aikaisesti, niin pitäähän siellä sitä väkeä ollakin.

        Tuosta, että korjataan montaa autoa samaan aikaan ja monen ihmisen toimesta, seuraa mm. se, että nuo tapahtumat ei aina menekään kronologisesti. Osa joka oli jo asennettu autoon, ei olekaan paikallaan seuraavassa leikkauksessa ja sen jälkeen se taas onkin. Myös osia ilmestyy moottoritilaan, joista ei kerrota mitään.

        Uudemmissa jaksoissa USA:ssa "remonttimieheksi" on palkattu paikallinen play-boy julkkis joka esiintyy myös toisessa sarjassa julkkisasunnonvälittäjän poikaystävänä.

        Korjattavaksi myytävien autojen hinnatkin on halpoja siksi että myyjä saa oman 15 minuuttisensa televisiossa.

        Nuo englantilaisen vanhan tavaran myyjän klassikkoautorempat ovat edes pikkuisen todenmukaisempia. Autojen korjaukset tehdään korjaamossa ja vielä erikseen alihankintana monella remonttia tekevällä firmalla/henkilöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ostohinta oli todella halpa 1000£. Muuten hyvässä kunnossa, vahteistovika minkä korjaus maksoi vain 200£."

        Älä usko kaikkea mitä televisiossa näytetään.

        Wheeler dealersin tekeminen ei ole aivan sitä miltä se ruudussa näyttää.

        Autot korjataan kaikki samaan aikaan, niihin saatetaan vaihtaa merkittävästi enemmän osia kuin kerrotaan. Auton myynti ja siten autonmyyntihintakin, on näyteltyä. Todennäköisesti osa autojen ostamisestakin on näyteltyä.

        Alkupään jaksoissa oli mm Peugeot 205 GTi. Moottori savutti. Tuo savutus ja sen syy kuitattiin kommentilla: "mekaanikkoni vaihtoi vaihdevivut ja savutus lakkasi".

        Englantilaisella keskustelupalstalla auton entinen omistaja kertoi savutusen syynä olleen haljennut sylinteriputki. Tuon vaihtaminen vaatii moottorin purkamista, toinen vaihtoehto on se, että ohjelmassa vaihdettiin koko moottori. Korjauksesta ei puhuttu sanallakaan.

        Lopetin kyseisen ohjelman katsomisen jo vuosia sitten, juuri noista edellämainituista syistä johtuen.

        Kaikkea satuiletkin, tietysti siinä kerrotaan kaikki mitä tehty, eikä todellakaan ole väitetty savutuksen lakanneen vaihdevivun vaihtamalla. Parempi lopettaakin katsominen jos et ymmärrä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjauksen tekee tee-se-itse mies eikä missää lasketa työpalkkoja. Osat voivat olla hajottamosta minimihinnoilla. Kyllähän Suomessakin remontti tulee halvaksi kun tekee itse vaihto-osilla ja purkamo-osilla, tai yleisvaraosaliikkeistä ostetuilla osilla.

        Onhan siinä kerrottu mistä osat hankittu ja vastaavasti voi tehdä itsekin, Suomessa tietysti varaosatkin maksaa enenmmän paikallisissa liikkeissä. Työtunnit kerrottu erikseen ja nykyään taitaa olla niillekin laskettu hinta. Oma työ ei tietysti maksa kuin aikaa, osan teettävät ulkopuoloisilla ja niistä kerrottu hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Korjauksen tekee tee-se-itse mies "

        Ei muuten tee.

        Wheeler Dealers mielellään esitteli tuon ajan jaksoissa että Edd China korjasi autot, mutta oikeasti noita autoja oli korjaamassa likemmä 10 alan ammattilaista.

        Heitä ei vaan näytetä juurikaan noissa jaksoissa. Joskus joku saattaa olla auttamassa kun nostetaan puskuri tai vastaava paikalleen.

        Toisaalta, kun koko kauden autot korjataan saman aikaisesti, niin pitäähän siellä sitä väkeä ollakin.

        Tuosta, että korjataan montaa autoa samaan aikaan ja monen ihmisen toimesta, seuraa mm. se, että nuo tapahtumat ei aina menekään kronologisesti. Osa joka oli jo asennettu autoon, ei olekaan paikallaan seuraavassa leikkauksessa ja sen jälkeen se taas onkin. Myös osia ilmestyy moottoritilaan, joista ei kerrota mitään.

        Mistä noita satuja keksitkin, ei sinne halliin edes mahdu montaa autoa yhtä aikaa ja tehty jo yli 10 vuotta. Tietysti tekevät monta autoa peräkkäin ja jos vaikka jotain toista autoa välissä nin mitä väliä sillä on ohjelman kannalta ja senhän näkee jokainen mitä mekaanikko siinä tekee. Hyvin usein käyttävät jotain osia ulkopuolisessa liikkeessä, sekin näytetään eikä siinä mitään ihmeellistä ole, ei kaikkea kannata alkaa itse tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudemmissa jaksoissa USA:ssa "remonttimieheksi" on palkattu paikallinen play-boy julkkis joka esiintyy myös toisessa sarjassa julkkisasunnonvälittäjän poikaystävänä.

        Korjattavaksi myytävien autojen hinnatkin on halpoja siksi että myyjä saa oman 15 minuuttisensa televisiossa.

        Nuo englantilaisen vanhan tavaran myyjän klassikkoautorempat ovat edes pikkuisen todenmukaisempia. Autojen korjaukset tehdään korjaamossa ja vielä erikseen alihankintana monella remonttia tekevällä firmalla/henkilöllä.

        Kerropa nyt saman tien nimi niin tiedetään kenestä unelmoit, vaikka muka lopetitkin katsomisen heti alkuunsa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea satuiletkin, tietysti siinä kerrotaan kaikki mitä tehty, eikä todellakaan ole väitetty savutuksen lakanneen vaihdevivun vaihtamalla. Parempi lopettaakin katsominen jos et ymmärrä mitään.

        Kyseisestä 205 GTi jaksosta on vain valittuja kohtia youtubessa ja juuri tuota kohtaa sieltä ei löydy, missä Mike Brewer kertoo Eddin vaihtaneen vaihdevivuston ja savutus lakkasi sillä.

        Aiheesta on kuitenkin keskustelua useammallakin palstalla:

        https://autoshite.com/topic/27624-wheeler-dealers/page/2/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä noita satuja keksitkin, ei sinne halliin edes mahdu montaa autoa yhtä aikaa ja tehty jo yli 10 vuotta. Tietysti tekevät monta autoa peräkkäin ja jos vaikka jotain toista autoa välissä nin mitä väliä sillä on ohjelman kannalta ja senhän näkee jokainen mitä mekaanikko siinä tekee. Hyvin usein käyttävät jotain osia ulkopuolisessa liikkeessä, sekin näytetään eikä siinä mitään ihmeellistä ole, ei kaikkea kannata alkaa itse tekemään.

        "ei sinne halliin edes mahdu montaa autoa yhtä aikaa"

        Kaikkea ei vaan näytetä televisiossa. Niitä hallitiloja on merkittävästi enemmän, kuin se, mitä ohjelmassa näytetään.

        " ja tehty jo yli 10 vuotta."

        Vuodesta 2003 lähtien.

        "Tietysti tekevät monta autoa peräkkäin ja jos vaikka jotain toista autoa välissä nin mitä väliä sillä on ohjelman kannalta ja senhän näkee jokainen mitä mekaanikko siinä tekee."

        En sanonutkaan että sillä on väliä ohjelman kannalta vaikka kaikki autot korjattaisiinkin samaan aikaan, mutta siihen ei yksi mekaanikko pysty. Taustalla on isompi määrä autonkorjaajia, ensimmäisellä kaudella lopputesteissä heidät kaikki oli lueteltu.

        "Hyvin usein käyttävät jotain osia ulkopuolisessa liikkeessä, sekin näytetään eikä siinä mitään ihmeellistä ole, ei kaikkea kannata alkaa itse tekemään."

        Ja joskus tehdään asioita, joita ei vaan näytetä, eikä niistä puhuta. Ohjelmassahan on ideana ostaa halpa auto ja tehdä sillä voittoa.

        Jos autoon pitääkin vaihtaa moottori, menee tienestit väkisinkin miinuselle. Ohjelmasta saadaan jännittävämpi kun koko asiasta ei kerrota katsojalle mitään ja näyttää sille, että lähes jokaisella autolla saataisiin voittoa.

        Kun nuo autojen ostajat on vielä feikkejä, tuota ostohintaa voi puljata ihan mihin vaan, haluttuun suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseisestä 205 GTi jaksosta on vain valittuja kohtia youtubessa ja juuri tuota kohtaa sieltä ei löydy, missä Mike Brewer kertoo Eddin vaihtaneen vaihdevivuston ja savutus lakkasi sillä.

        Aiheesta on kuitenkin keskustelua useammallakin palstalla:

        https://autoshite.com/topic/27624-wheeler-dealers/page/2/

        Ja uskot jotain provoa, mutta mistään ei löydy todistetta, sillä tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei sinne halliin edes mahdu montaa autoa yhtä aikaa"

        Kaikkea ei vaan näytetä televisiossa. Niitä hallitiloja on merkittävästi enemmän, kuin se, mitä ohjelmassa näytetään.

        " ja tehty jo yli 10 vuotta."

        Vuodesta 2003 lähtien.

        "Tietysti tekevät monta autoa peräkkäin ja jos vaikka jotain toista autoa välissä nin mitä väliä sillä on ohjelman kannalta ja senhän näkee jokainen mitä mekaanikko siinä tekee."

        En sanonutkaan että sillä on väliä ohjelman kannalta vaikka kaikki autot korjattaisiinkin samaan aikaan, mutta siihen ei yksi mekaanikko pysty. Taustalla on isompi määrä autonkorjaajia, ensimmäisellä kaudella lopputesteissä heidät kaikki oli lueteltu.

        "Hyvin usein käyttävät jotain osia ulkopuolisessa liikkeessä, sekin näytetään eikä siinä mitään ihmeellistä ole, ei kaikkea kannata alkaa itse tekemään."

        Ja joskus tehdään asioita, joita ei vaan näytetä, eikä niistä puhuta. Ohjelmassahan on ideana ostaa halpa auto ja tehdä sillä voittoa.

        Jos autoon pitääkin vaihtaa moottori, menee tienestit väkisinkin miinuselle. Ohjelmasta saadaan jännittävämpi kun koko asiasta ei kerrota katsojalle mitään ja näyttää sille, että lähes jokaisella autolla saataisiin voittoa.

        Kun nuo autojen ostajat on vielä feikkejä, tuota ostohintaa voi puljata ihan mihin vaan, haluttuun suuntaan.

        Tietysti ehtii yksikin mekaanikko tekemään, eihän niitä jaksoja ja autoja vuodessa kovin paljoa ole. Kaikki oleelinen näytetään, jopa ulkopuoliset teippaajat, vaikka olisi helppo väittää teipanneen yksin.

        Onhan siinä jäänytkin autoja myymättä tai myyneet ilman voittoa tai minimaalisella. Ei ole mitään tarvetta jättää kertomatta mitään korjausta, yhtä hyvin voisivat tehdä vaan uuden jakson jos eivät haluaisi näyttää tappiota. Kun halvalla ostavat niin väkisinhän ne saa myytyä pienellä voitolla lähes aina ja usein hyväll voitolla.

        No kerrohan salkkari kuka ostajista ollut feikki ja todista se!


    • Anonyymi

      Ensinnäkin nuo ohjelmat ovat jo vanhoja ja hintataso on silloin ollut alempi. Englannissa ei ole Suomen tapaista autoveroa, joten ostettava auto on ollut jo uutenakin huomattavasti halvempi. Lisäksi huonokuntoisten hinta suorastaan romahtaa, autot eivät ole siellä statusesineitä kuten Suomessa.

      • Anonyymi

        En tiennyt että auto on statusesine Suomessa.

        Ilmeisesti se sitten selittää miksi keskimääräinen auto maksaa 3000 euroa ja on yli 12 vuoden ikäinen.

        Statusta kerrakseen.


      • Anonyymi

        Tosiaan, Suomessahan on autovero laskenut, mutta eipä näy hinnoissa.


    • Anonyymi

      Ei Eglannissa ja Suomessa käytetyjen autojen hinnoissa ole parjon eroa kun puhutaan tavallisisat massatuotanto autoista, VW, Toyota, Ford, Nissan jne..

      Toki Suomessa yliarvostetaan joitain urheiluautomerkkejä joista saa pulittaa ylihintaa. Toisaalta pyytähän voi mitä tahansa, mutta eri asia meneekö ne kaupaksi ylihinnalla.

      • Anonyymi

        Vähänkin uudemmissa hintaerot todella suuret myös tavallisissa autoissa ja Suomessa maksavat vanhoina romuinakin aivan liikaa.


      • Anonyymi

        Miksi kuvittelet että niitä autoja haetaan valtavasti Ruotsista, Saksasta jne elleivät olisi selvästi halvempia, Englannista tuontia rajoittaa oikeanpuolinen ohjaus.


      • Anonyymi

        Tästä on jo aikaa, mutta Englannissa ostin käytetyn auton ja samoilla spekseillä ja ajokilometreillä Suomessa hinnat olivat nelinkertaisia. Tuskinpa kuvio on muutunut.


    • Anonyymi

      Montako vuotta vanhoja nuo brittien jaksot on, ei ihan tuoreita. No eihän amis sitäkään tajua.

      • Anonyymi

        Etkö osaa apukoulupohjalta laskea autojen ikää, ovatpa kuvattu milloin tahansa ja vertailla vaikka sen ajan hintoja jos haluat. Riittävän tarkkuuden saa pelkällä auton iällä ja Suomessa olleet hinnat koko ajan paljon korkeammat kuin muualla.

        Voit myös hakea helposti käytettyjen autojen hintoja ihan myynnissä olevista mistäpäin maailmaa tahansa, mutta vaatiihan sekin tietysti hiukan osaamista.


    • Anonyymi

      Niin vain, jos joku haluaa oikeakätisen auton Suomeen. Eipä taida montaa innokasta löytyä.

      • Anonyymi

        Tekeekö oikeanpuolinen ohjaus autoista havempia valmistaa?


    • Anonyymi

      Puhaltimii
      2017 Porsche MACAN 2.0 252pk PDK, Bensiini 185 kW, Aut aj 48000kim
      hp 27000 eur

      2017 Porsche Cayenne 3.0 S E-Hybrid Platinum Edition Tiptronic, Sähköinen 416 HV, Aut aj 41800 km 32400 eur

    • Anonyymi

      köyhälle on kaikki kallista.

      • Anonyymi

        Ja köyhänä pysyykin jos ostaa ylihintaisen auton.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      227
      4897
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3084
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2802
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2249
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2067
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1655
    8. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      46
      1620
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1618
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1459
    Aihe