Jumalan pilkkalaki....

Anonyymi

VAKAVA kysymys kristityille.
Onko Jumalan pilkkaamista Hänen antaman Lain "ÄLÄ TAPA!" rikkomiset kristillisten Kaikkivaltian Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen kristittyjen mennä kehitysmainen tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä, lapsiakin???

Raamatun mukaan kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei lähettynyt kristittyjen maailmalle kastamaan ja kastattamaan eikä kiduttamalla polttamaan rovioilla syyttömiä ihmisiä, lapsiakin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

Laki Jumalanpilkasta:

Rikoslaki ja jumalanpilkka

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Uskontorikosten suojelun kohteena ovat ihmisten uskonnollinen vakaumus ja tunteet sekä uskonrauha. Tavoitteena on suojata yhteiskuntarauhaa ja yleistä järjestystä. Jumalan pilkkaaminen julkisesti on Suomessa säädetty rangaistavaksi uskonrauhan rikkomisena. Uskontorikokset heijastavat yhteiskunnan moraalisia ja eettisiä arvoja, joten säännöksen tulkitseminen voi vaihdella yhteiskunnan kehityksen ja muutoksen myötä.

Uskonrauhan rikkomisesta tuomitaan se, joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä evankelis-luterilainen tai ortodoksinen kirkko tai rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta.

Tekomuodot
Kiellettyä on Jumalanpilkka ja evankelis-luterilaisen, ortodoksisen kirkon tai muun uskonnollisen yhdyskunnan pyhänä pitämän asian herjaaminen tai häpäiseminen. Herjaaminen voi tarkoittaa suullista tai kirjallista lausumaa, joka on omiaan halventamaan kohteen arvoa toisten silmissä. Kyseeseen voivat tulla esimerkiksi blogikirjoitukset. Häpäiseminen voi olla suullista, kirjallista tai elein tehtyä. Myös pyhänä pidettävän omaisuuden vahingoittaminen tai turmeleminen voidaan katsoa häpäisemiseksi. Eri uskontokunnissa voidaan pitää eri asioita pyhänä, joten rikoksen täyttymistä on tarkasteltava eri uskontojen näkökulmasta. Säännös koskee vain erikseen mainittuja kirkkokuntia ja rekisteröityjä uskonnollisia yhdyskuntia, ei sen sijaan järjestäytymättömiä uskonnollisia ryhmiä.

Jumalanpilkan tulee tapahtua julkisesti, jotta kyse voi olla rangaistavasta uskonrauhan rikkomisesta. Teon on tultava ennalta määräämättömän ihmisjoukon tietoon. Tällaiseksi voidaan katsoa yleisellä paikalla tapahtuva Jumalanpilkka tai herjaavat kirjoitukset internetissä.

» Haluatko vastauksen lakiasiaasi? - Soita 0600 12 450 »
..........
Laki tiedon lähde, josta löydätte tekstin kokonaisuudessaan:
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

64

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumala itse tappoi vedenpaisumuksella ihmiskunnan ja tuhosi S8doman ja Komorran.

      • Anonyymi

        Niin teki mutta sattuu olemaan niin, että raamatun mukaan Hän on Kaikkivaltias ja osoitti rangaistuksensa voiman sekä palkitsemisen tahdon Hänen antamaa Lakia kunnioitaville.
        Ja
        koskien https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot laittomuuksia niin kristityt eivät olet saaneet oikeuksia tappaa, tapattaa syyttömiä, lapsiakaan Kaikkivaltiaalta!
        Joten Jumalan tahtoon tyytymättömyyttäs osoitat väärillä taktiikalla kristittyjen paavalilais-luterilaisuuden oppien mukaisesti herrojenne tahtoa uskomalla ja samalla Kaikkivaltiaat sekä Heidän Pyhän Hengen hyljänneenä kunnioittamatta "Älä tapa" Lakia ja kannustamalla mielipiteelläsi laittomuutta puolustamalla Lain vastaisuutta. Tosin se ominaisuus on sinulla ilmeisesti uskontunnustuksen mukaisena manipuloituna mieleen ilman, että edes itse olet siitä tietoinen mutta vaikka onkin uskossa, niin se ei vapauta Lakien noudattamisista vaikka pakanallisuuden uskontunnustuksen onkin antanut sen jälkeen kun on tämänkin manipuloinnin alaiseksi joutunut: http://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paavali-sauluksen-nuoruus/saulus-kohtaa-jeesuksen-damaskon-tiellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin teki mutta sattuu olemaan niin, että raamatun mukaan Hän on Kaikkivaltias ja osoitti rangaistuksensa voiman sekä palkitsemisen tahdon Hänen antamaa Lakia kunnioitaville.
        Ja
        koskien https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot laittomuuksia niin kristityt eivät olet saaneet oikeuksia tappaa, tapattaa syyttömiä, lapsiakaan Kaikkivaltiaalta!
        Joten Jumalan tahtoon tyytymättömyyttäs osoitat väärillä taktiikalla kristittyjen paavalilais-luterilaisuuden oppien mukaisesti herrojenne tahtoa uskomalla ja samalla Kaikkivaltiaat sekä Heidän Pyhän Hengen hyljänneenä kunnioittamatta "Älä tapa" Lakia ja kannustamalla mielipiteelläsi laittomuutta puolustamalla Lain vastaisuutta. Tosin se ominaisuus on sinulla ilmeisesti uskontunnustuksen mukaisena manipuloituna mieleen ilman, että edes itse olet siitä tietoinen mutta vaikka onkin uskossa, niin se ei vapauta Lakien noudattamisista vaikka pakanallisuuden uskontunnustuksen onkin antanut sen jälkeen kun on tämänkin manipuloinnin alaiseksi joutunut: http://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paavali-sauluksen-nuoruus/saulus-kohtaa-jeesuksen-damaskon-tiellä

        Jumala on siis massamurhaaja. Tämä uskovaisten kiivas kiukkuinen Jumala? Mustasukkainen vuorenpeikko.
        Tiedätkö, ei ole sellaista jumalaa kuin uskovaisille on tuputettu ja uhkailtu. On vain Universum ja siinä oleva elämä. Kaikki elollinen on yhtä kuin jumala. Universum on yhtä valtavaa jumalaa. Se ei ole ihmiskunnan ulkopuolella oleva persoona, partasuu äijänkäppyrä. Joka muka on aina ollut olemassa. Teitä kiihkouskovaista on jymäytetty.
        💯🌈🌈🌈💯❤️


      • Anonyymi

        Se, että asetit Jumalan tappajaksi on vakavempi asiana kuin ehkä itse ymmärrät. Se kristittyjen raamattu ei ole Jumalan Pyhää Sanaa kuten sitä mainostetaan vaan siinä kristittyjen raamatun kirjoittavien oma laittmuuden Herra Jumalana monissa kohden ja tunnettuahan on, että raamatun sisältöä kristityt muokkaavat tarpeittensa mukaan tuon tuostakin ja eivät tyydy siihenkään vaan asettavat omia tulkintojaan eksytyksen helpottomiseksi.

        Jos olet seurannut imastonmuutoksia ja niiden mahdollisesti aiheuttamaa tulevia seurauksia ihmiskunnalle, niin kaltasesi näkevät ehkä nekin Jumalan asettamina vaikka tiedämme, ettei niin ole. Ja kuka tietää miten tilanne oli ennen vedenpaisumusta ja sen aikaan saamaa syytä!! Sekin voi tulla uudelleen kunhan kaikki jäätiköt sulaavat ja luonnonvoimat pistää vedet liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että asetit Jumalan tappajaksi on vakavempi asiana kuin ehkä itse ymmärrät. Se kristittyjen raamattu ei ole Jumalan Pyhää Sanaa kuten sitä mainostetaan vaan siinä kristittyjen raamatun kirjoittavien oma laittmuuden Herra Jumalana monissa kohden ja tunnettuahan on, että raamatun sisältöä kristityt muokkaavat tarpeittensa mukaan tuon tuostakin ja eivät tyydy siihenkään vaan asettavat omia tulkintojaan eksytyksen helpottomiseksi.

        Jos olet seurannut imastonmuutoksia ja niiden mahdollisesti aiheuttamaa tulevia seurauksia ihmiskunnalle, niin kaltasesi näkevät ehkä nekin Jumalan asettamina vaikka tiedämme, ettei niin ole. Ja kuka tietää miten tilanne oli ennen vedenpaisumusta ja sen aikaan saamaa syytä!! Sekin voi tulla uudelleen kunhan kaikki jäätiköt sulaavat ja luonnonvoimat pistää vedet liikkeelle.

        Ilmastot ovat muuttuneet miljoonien vuosien varrella lukemattomia kertoja. Nykyinen ilmastonmuutos ja luonnon saastuminen on ihmisen aiheuttamaa suurilta osin.
        Mielikuvitus olennolla (Jumala)ei mitään tekemistä asian kanssa.
        Älä anna uskonnon sumuttaa itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastot ovat muuttuneet miljoonien vuosien varrella lukemattomia kertoja. Nykyinen ilmastonmuutos ja luonnon saastuminen on ihmisen aiheuttamaa suurilta osin.
        Mielikuvitus olennolla (Jumala)ei mitään tekemistä asian kanssa.
        Älä anna uskonnon sumuttaa itseäsi.

        Uskon onkin Kaikkivaltias kieltänyt vääriin profeetoihin...
        Mielikuvitusta tai ei, niin Kaikkivaltiaiden Pyhään Nimeen syyttömien ihmisten, lastenkin tappamiset ja tapattamiset ovat rikoksia.
        2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on siis massamurhaaja. Tämä uskovaisten kiivas kiukkuinen Jumala? Mustasukkainen vuorenpeikko.
        Tiedätkö, ei ole sellaista jumalaa kuin uskovaisille on tuputettu ja uhkailtu. On vain Universum ja siinä oleva elämä. Kaikki elollinen on yhtä kuin jumala. Universum on yhtä valtavaa jumalaa. Se ei ole ihmiskunnan ulkopuolella oleva persoona, partasuu äijänkäppyrä. Joka muka on aina ollut olemassa. Teitä kiihkouskovaista on jymäytetty.
        💯🌈🌈🌈💯❤️

        On monta keinoa todistaa Saatana Herrakseen mutta se ei muuta laittomuuksista säädettyä Lakia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon onkin Kaikkivaltias kieltänyt vääriin profeetoihin...
        Mielikuvitusta tai ei, niin Kaikkivaltiaiden Pyhään Nimeen syyttömien ihmisten, lastenkin tappamiset ja tapattamiset ovat rikoksia.
        2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

        Jos tapat jonkun tulet seuraavassa elämässä kokemaan saman kohtalon .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tapat jonkun tulet seuraavassa elämässä kokemaan saman kohtalon .

        Kuka sen "seuraavan elämän" antaa kristittyjen laittomuuden rikollisille?
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm

        Kristillisten Kaikkivaltias ei ole kristittyjenkään rikoksia sovittanut....
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin teki mutta sattuu olemaan niin, että raamatun mukaan Hän on Kaikkivaltias ja osoitti rangaistuksensa voiman sekä palkitsemisen tahdon Hänen antamaa Lakia kunnioitaville.
        Ja
        koskien https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot laittomuuksia niin kristityt eivät olet saaneet oikeuksia tappaa, tapattaa syyttömiä, lapsiakaan Kaikkivaltiaalta!
        Joten Jumalan tahtoon tyytymättömyyttäs osoitat väärillä taktiikalla kristittyjen paavalilais-luterilaisuuden oppien mukaisesti herrojenne tahtoa uskomalla ja samalla Kaikkivaltiaat sekä Heidän Pyhän Hengen hyljänneenä kunnioittamatta "Älä tapa" Lakia ja kannustamalla mielipiteelläsi laittomuutta puolustamalla Lain vastaisuutta. Tosin se ominaisuus on sinulla ilmeisesti uskontunnustuksen mukaisena manipuloituna mieleen ilman, että edes itse olet siitä tietoinen mutta vaikka onkin uskossa, niin se ei vapauta Lakien noudattamisista vaikka pakanallisuuden uskontunnustuksen onkin antanut sen jälkeen kun on tämänkin manipuloinnin alaiseksi joutunut: http://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paavali-sauluksen-nuoruus/saulus-kohtaa-jeesuksen-damaskon-tiellä

        Kaikkivaltias on looginen mahdottomuus, joten epäjumalasi joutaa unohdettujen jumalten sankkaan joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on siis massamurhaaja. Tämä uskovaisten kiivas kiukkuinen Jumala? Mustasukkainen vuorenpeikko.
        Tiedätkö, ei ole sellaista jumalaa kuin uskovaisille on tuputettu ja uhkailtu. On vain Universum ja siinä oleva elämä. Kaikki elollinen on yhtä kuin jumala. Universum on yhtä valtavaa jumalaa. Se ei ole ihmiskunnan ulkopuolella oleva persoona, partasuu äijänkäppyrä. Joka muka on aina ollut olemassa. Teitä kiihkouskovaista on jymäytetty.
        💯🌈🌈🌈💯❤️

        Tutkin syy-yhteyksiä vedenpaisumukseen ja se Kaikkivaltiaan Jumalan syytäminen on väärä! Sen aikaiset ihmiset eivät todelleet ihmisyydelle tärkeitä oppeja, Lakiakaan vaan elivät Kaikkivaltiaan Jumalan antamien; ihmisille tärkeiden ehtojen vastaisesti mutta samalla, kristillisten Kaikkivaltiaana Jumalana Hän osoitti kristillistä rakkautta, antamalla armon heille jotka eivät rikkoneet ehtoja vaan elivät kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan tahdon kunnioitusta osoittamalla mitä mm tämän päivän kristityt eivät tee mutta toki poikkeuksiakin on....
        ...
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d22927d1-9b36-4433-8e60-f212d0d701a5


      • Anonyymi

        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus EI LÄHETTÄNYT kristittyjä kehitysmaihin HEIDÄN JA HEIDÄN PYHÄN HENGEN nimiin tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä, lapsiakin:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


    • Anonyymi

      Kristittyjen Paavali ei ole koskaan kohdannut kristillisten Jeesus vaan kyse on väärennöksestä, tosi ei Paavalin vaan ilmeisesti hänen oppikunnan. Paavalihan tunnusti todellisten herransa/herranne mm näin ne tunnustukset ovat raamatuissa:
      2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
      Ja kristittyjen Barjeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus"

    • Anonyymi

      Paavali rukoili, raamatun mukaan ero herrastaa eroa kolme kertaa saatanan enkeleiden seurassa, eroa koskaan saamatta ja ne herrat ovat edelleen kristittyjen kuten opit ja historia edelleen todistavat mm laittomuuksineen...
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

    • Anonyymi

      Paavali – Wikipedia.html
      "Paavali (n. 3–64, lat. Paulus, kreik. Παύλος, Pávlos) oli Uuden Testamentin mukaan varhaiskristillinen teologi ja lähetyssaarnaaja. Häntä pidetään apostolina, vaikka Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti. Aiemmin hän käytti juutalaista nimeä Saul Tarsolainen ( hepr. ‏שאול התרסי‎‎, Šaʾul HaTarsi, vuoden 1938 raamatunsuomennoksessa Saulus), mutta käännyttyään alkoi käyttää roomalaista nimeään Paulus, joka suomenkielisessä Raamatussa on Paavali.[3]"

      Joten....
      Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"
      Kuten mm; https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

    • Anonyymi

      Armoton totuushan on, ettei "älä tapa" Lain rikkomisien suhteen ole syyttömien suhteen pienintäkään asiallista puolustusta vaan niistä laittomuuksista on raamatussa jo kristillisten Kaikkivaltiaan antama tuomio joten kysymykseksi jää ihmiskunnalle missä on kristittyjen syyllisten ja syyttömien raja, sillä jonkunhan on oppien ja ennenkaikkea rahoituksetkin järjestettävä jne joten "ei me mutta ne toiset" eksytykset eivät ole pitäviä. Kristillisten Kaikkivaltiashan on selvästi uskomuset vääriin profeettoihin kieltänyt joten jo annakkoon tietoa on ollut saatavilla ja "Älä tapa" Laki on ollut voimassa jo viimeistään siitä alkaen kun Kaikkivaltias Jumala sen Moosekselle antoi ja on edelleen voimassa kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antamana Uudenliiton Laiksi oppeineen.
      Armon saantiin automaattisesti oikeutedut ovat vain Esivallan asettamat Lain rikkojat kuten Esivallan määräämät sotilaat sodissa, joiden "laitomat teot" ovat Esivallan vastuulla Jumalan Valtakunnalle...
      Ihmiset eivät ole oikeudettuja jakamaan armoa ja sitä rukoilemisella ei ole luvattu vaan armon jakaminen on vain ja ainoastaa Jumalan Valtakunnalla.

    • Anonyymi

      Ne kristittyjen oppien mukaiset laittomuudet mm "älä tapa" Lain vastasuuksina ovat kristittyjen vanhaa oppia. Tässä hiukan tietoa....

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Augustinus#Kirkon_virassa
      #Aurelius Augustinus (13. marraskuuta 354 – 28. elokuuta 430) oli läntisen kristillisen kirkon merkittävin[1] kirkkoisä, joka teki huomattavaa työtä filosofian ja teologian yhteensovittamisessa. Hän on katolisen kirkon merkittävimpiä ja arvostetuimpia teologeja ja kirkonopettajia[1] ja hänet tunnetaan latinankielisellä lisänimellä Doctor gratiae eli "armon tohtori". Myös protestantit, erityisesti kalvinistit, pitävät häntä protestanttisuuden henkisenä isänä, sillä Martti Luther sai paljon vaikutteita hänen pelastusta ja armoa koskevista opeistaan. Lännessä hänen juhlaansa vietetään 28. elokuuta. Samoin Augustinuksen äitiä Monicaa (322–387) kunnioitetaan pyhimyksenä.

      Vapaa tahto oli eräs Augustinuksen käsittelemiä ongelmia. Hän pohti, voiko ihmisen tuomita helvettiin pahojen tekojen takia, jos hän ei itse toimi oman tahtonsa mukaan tai ei tunne kristillisiä opetuksia. Erityisesti pelagiolaiskiistassa Augustinus korosti armon olevan pelastuksen edellytys. Ihmisen tahto oli Augustinuksen mukaan alun perin tehty vapaaksi, mutta synnin vuoksi sittemmin turmeltunut ja rappeutunut. Toisin kuin protestantismissa usein on tulkittu, Augustinus ei kuitenkaan kumonnut ajatusta ihmisen vapaasta tahdosta. Augustinuksen korostus oli, että sekä Jumalan suvereeni armo että ihmisen vapaa tahto täytyy hyväksyä.[2]

      Augustinuksella oli myös merkittäviä perusteluja kristillisten arvojen levittämiselle maan päällä. Vaikka hänellä olikin teologisena filosofina hyvä tarkoitus, hänen kirjoituksiaan ja niiden tulkintoja on myöhemmin käytetty etsittäessä syytä ja oikeutusta ristiretkille, noitavainoille ja kirjarovioille. Erityisesti donatolaiskiistassa Augustinus asettui kannattamaan valtiovallan puuttumista uskonnollisten kiistojen ratkaisuun..............#
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Augustinus#Kirkon_virassa
      ....................
      Sivistyneiden valtioiden Lakien hierarkiasta:
      -JUMALAN JA JEESUKSEN LAKI - KORKEIN LAKI
      -SUOMEN PERUSTUSLAKI - JOKA EI SAA OLLA YLLÄ OLEVAN KANSSA RISTIRIIDASSA
      -SUOMEN KIRKKO LAKI - JOKA EI SAA OLLA RISTIRIIDASSA YLLÄ OLEVIEN LAKIEN SUHTEEN
      Tuossa mainittuihin ehtoihin lisäksenä on kansain väliset YK:n sopimukset joita Suomikin on alle kirjoittanut mm Ihmisoikeuksista, lasten suojelusta jne...
      Ja Suomenperustuslain teksteistä en löydä tietoa siitä, että kristityillä olisi annettu vapautuksia valtionvallan taholta. Tosin uskontunnustukseen on siihen viittaavaa asetettu mutta sitäkään ei esimerkiksi rippikouluissa kerrota vaan "kätketään" manipuloimisten joukkoon joista nouriso ei ole opetusta tietääkseni saaneet ja saman tunnustuksen ovat ilmeisesti myös papeiksi jne koulutetut antaneet.

    • Anonyymi

      Ketä laittomuuden uskovaiset rakastaa???
      Johanneksen evankeliumi:
      14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
      14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.
      15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
      15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. "

    • Anonyymi

      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
      Ja kristittyjen Barjeesus:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesu

      Kiellon ja Lakien rikkomisen seurauksista...
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Anonyymi

      Suomessa on sananvapaus siis Jumala saa sanoa massamurhaajaksi ,mustasukkaiseksi vuorenpeikoksi, äijänkäppyräksi, mielikuvitusolennoksi. Ym...
      Ja se ei ole edes valetta

      • Anonyymi

        Tutkippas se Laki uudestaan!
        Sanan ja ilmaisuvapauden suhteen on myös rajoituksia.


      • Anonyymi

        Tilanne pahenee kunnianloukkauksenkin suhteen kun ottaa huomioon että:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Joten tutki mitä se tarkoittaa kokonaisuudessaan sillä raamatussa on jo ilmoitettu Pyhän Hengen huomioon ottaminen kohteenasi....


      • Anonyymi

        Etkä tekstissä tuo julki kumpaa Jumalaa tarkoitat!
        Silloin lukijoista todennäköisesti suuri osa tulktisee Hänen kristillisten Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi eikä kristittyjen paavalilais-luterilaisuuden Herra Jumalaksi jota palvellaan Kaikkivaltiaan Jumalan Nimeen eksytyksenä... väärillä todistuksilla pilkaten Kaikkivalasta:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm


    • Anonyymi

      Valetta tai ei niin....

      Raamatun tekstiä:
      "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.
      Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä, eikä tulevassa maailmanajassa."

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan: 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Sillä, ilman Pyhää Isää ja/tai ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä.
      Joten tutki mitä se tarkoittaa kokonaisuudessaan sillä raamatussa on jo ilmoitettu Pyhän Hengen huomioon ottaminen kohteenasi....

    • Anonyymi

      Milloin uskovat lähtivät pyhää vihaa uhkuen tappamaan muita? Kyllä ne sotahullun kuninkaan joukot olivat maallisen politiikan tähden pakolla koottuja yksinkertaisia maalaispoikia, jotka pakotettiin valloittamaan kunkulle lisämaata. Kristityt eivät sellaista tee. Jumala jätti epäjumaliin kääntyneen, läpeensä paatuneen ihmiskunnan, tulevan vedenpaisumuksen varaan. Vain Nooan perhekunta pelastui, koska hän oli ainoa hurskas ihminen ja teki Jumalan tahdon. Näin Jumala antoi ihmiskunnalle uuden mahdollisuuden. Olemmeko nyt parempia? Kristinuskoisia on 2,4 miljardia, joten armonaika on ollut pitkä. Jumalan pilkka on tullut tavaksi, myös näilläkin sivuilla. Kannattaa lukea ilmestyskirja. Seuraavaksi paha tuhotaan tulella.

      • Anonyymi

        Vai eivät kristityt tee.... Paavalinne oli yksi aivopesijä joka tapatti kristityillä. Ja sitä linjaa jatkettiin lopulta Hitlerin avustajan tuella juutalaisten vainoilla, miljoonia uhreja. jne....Ja sitten omavanhurskaat väittävät ettei me kristityt.... Hävettävää kieroilua....
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        Paavali oli alun perin fariseus, joka vainosi Jeesuksen kannattajia.[12][13][14] Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta.[8] Jouduttuaan tekemisiin kristittyjen kanssa Paavali ryhtyi ensin ankarasti vainoamaan heitä. Hänen kerrotaan esimerkiksi hyväksyneen Stefanoksen kivittämisen.[15] Paavali kääntyi kuitenkin itse kristinuskoon ollessaan matkalla Damaskokseen vangitsemaan kristittyjä noin vuonna 33–36.[12][16]
        Ja sitten alkoivat historialliset ristiretket jotka kesti kauan ja suomalaisiakin tapettiin ellei ottanut kastetta ja alkanut kristittyjen uskovaiseksi vaikka kristillisten Kaikkivaltias kielsi uskomasta niin kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen EDELLEEN kristityt laittomuuksineen toimii maailmassa tukijoittensa rahoittamama Saatanaa Jumalanaan todellisuudessa palvellen ja teoillaan sen todistaen mutta uskovaiset ei usko totuutta vaan uskovat mitä korvien väliin manipuloidaan uskottavaksi. Aivopesu teho tekee uskovaiset sokeiksi totuudelle uskontunnustuksen kaltaisuudessa.


      • Anonyymi

        Siis, kristityt lähtivät Paavalin aikaan ensin roomalaisilla sotilailla tapattamalla, Paavali kavalsi kristittynä kristillisiä heille ja ristiretket kestivät satoja vuosia ja suomalaiset, esivanhempammekin saivat valita, kuollakko miekkaan vai ottaakko kaste ja uskoa!


    • Anonyymi

      Kristinuskon jumala on vastenmielinen otus minulle kristityt häpäisivät muinaisuskonme ja Ukko Jumalamme.
      Meillä suomalaisilla kuuluisi olla oma Jumala Ukko .💯
      Miksi pitää uskoa lähi-idästä väkisin tänne tuotua harhaoppia ja mustasukkaista vuorenpeikkojumalaa?💩

    • Anonyymi

      Kirkon pitäisi pyytää anteeksi sitä kuinka julmasti se kohteli Esi-isiemme uskoa !!
      Meidän suomalaisten ikioma uskoa❤️❤️

      • Anonyymi

        Lain valossa mietin usein jos edes se riittäisi! Suomen historiassa on paljon syyttömien tappamisia ja niihin on kristittyjen kirkko, jopa omia jäsenten veressä kädet ja olisi omatuntokin jos laittomuudella edes sellaista on, näissäkin tapauksissa; https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008011042.html
        Muistaakseni Tampereen tienoilla lepää ilman Laillista tuomiota ammuttaja naisia naisia muistuttaen mm kristittyjen kohtelusta siunattomaan maahan haudattuina ilman minkään laista ihmisyyden osoituksia kristittyjen osalta kirkonkaan toimesta...
        Jokainen murha on Laittomuus ja sitä pahentaa syyttömänä ilman virallista tuomiota tappamiset.
        1.Joh. 3:4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja laittomuus on rikos."
        Ja kristittyjen rikoksia ei kristillisten Kaikkivaltias Jeesus sovittanut.
        Ettei vaan kristittyt ole tosi pahasti eksytettyjä uskossaan Kaikkivaltiaiden Pyhään Nimiin laittomuuden orjuudessaan...


    • Anonyymi

      Kristittyjen omien oppien, kuten esimerkiksi rippi, salarippi ja nk rippisalaisuus on käytössä ja ilmeisesti seurakunnissa joissa sitä toteutetaan rippiä käytetään mm alaikäisten hyväksikäytön salaamiseen ilmoittamatta asiasta viranomasille ja seurakuntalaiset pelotellaan vaikenemaan helevetillä.
      Asiat yleensä paljastuvat liian myöhään vaikka sielullisesti vammautuneita on mielenterveyden hoidossa....
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

    • Anonyymi

      Ketkä kristityt on kehitysmaihin mennyt ketään tappamaan?

      • Anonyymi

        Ei IS tee kristittyjen lähetystöitä! Joten kristityt lähettävät sinne pastoreitaan hankkimaan lisämainetta, wikipedian tekstin tiedon mukaan.
        Eikä kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ole kristittyjen pastoreitakaan lähettänyt laittomuuksia tekemään joten oliskohan se tieto teillä kaikkitietävillä kristittyillä vai salaatteko nekin totuudet?


      • Anonyymi

        Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        Siis, ne lähettäjätkin ovat helvetin lapsia...
        Kysymys vaan on kuinka monet seurakantaisistakin rahoittaa veroja jne maksamalla sivistyksen levittäisistä...


      • Anonyymi

        Jos etsit kristittyjen joukosta niin raamatun mukaan heill on Saatana Jumalana ja Barjeesus ilmeisesti syntienne sovittajana ja raamatun mukaan synti on laittomuus ja laittomuus on Lain vastainen rikos, kristittyjenkään rikoksia ei kristillisten Kaikkivaltias sovittanut joten jo esille laitettu Hänen antama tuomio on vaikea kumota... uskomallakaan...


    • Anonyymi

      Itseasiasiassahanhanhan samankaltaista pöhinää on ainaisongelmassa hieman hoidetuista ja vähän toimitetusta, mutta ikuisuus on molemmilla edessään.
      https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/2-446-€-kk-–-hoitajien-palkat-nousivat-esiin-eduskunnassa-”luvassa-jättimäinen-murros”/ar-AAKtsQf?li=BBr5KbI

    • Anonyymi

      Onko joku tutkinut kuka on vastuussa laittomuuksista kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Hänen opetuslapsensa; Pietarin murhasta?
      Kristillisillä ei ollut muita "vihollisia" joilla olisi ollut aihetta tai syytä päästä heistä eroon kuin laittomuudella edustajineen ja Paavalihan oli herra Jumalanne (Saatanan) kanssa ilmeisesti hyvissä väleissä solmiessaan yhteistyötä roomalaisten sotilaisen kanssa mm vainotessaan kristillisä ja kavaltaessaan heitä roomalaisten tapettaviksi. Tosin, Paavali meni kristillisten asettamaan ansaan ja paljastui kavaltajaksi ja kristilliset kivittivät hänet mutta eivät saaneet "Älä tapa" Lain rikkomiseen oikeutta...

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
      #Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti...#
      "Paavali oli alun perin fariseus, joka vainosi Jeesuksen kannattajia.[12][13][14] Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta.[8] Jouduttuaan tekemisiin kristittyjen kanssa Paavali ryhtyi ensin ankarasti vainoamaan heitä. Hänen kerrotaan esimerkiksi hyväksyneen Stefanoksen kivittämisen.[15] Paavali kääntyi kuitenkin itse kristinuskoon matkalla Damaskokseen vangitsemaan kristittyjä noin vuonna 33–36.[12][16]"

      Paavali vainosi kristillisiä, Jeesuksen seuraajia ja piti Pietariakin vankina ilmeisesti kiristäen Kaikkivaltiaan antamia oppeja laittomuuden käyttöön.
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
      #Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta henkilökohtaisesti...#
      "Paavali oli alun perin fariseus, joka vainosi Jeesuksen kannattajia.[12][13][14] Farisealaisen kasvatuksen hän sai varakkaan ja oppineen perheensä tukemana kuuluisalta rabbi Gamaliel Vanhemmalta.[8] Jouduttuaan tekemisiin kristittyjen kanssa Paavali ryhtyi ensin ankarasti vainoamaan heitä. Hänen kerrotaan esimerkiksi hyväksyneen Stefanoksen kivittämisen.[15] Paavali kääntyi kuitenkin itse kristinuskoon matkalla Damaskokseen vangitsemaan kristittyjä noin vuonna 33–36.[12][16]"

      Paavali vainosi kristillisiä, Jeesuksen seuraajia ja piti Pietariakin vankina ilmeisesti kiristäen Kaikkivaltiaan antamia oppeja laittomuuden käyttöön.
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
      "Paavali kertoo tulleensa Lystrassa kivitetyksi lähes hengiltä. Tällöin hän koki kuolemanrajakokemuksen, josta kertoo apokryfinen Paavalin ilmestys. Historiallista arvoa Paavalin ilmestyksellä ei ole."

    • Anonyymi

      Herranne ovat varmaan tyytyväisiä Kaikkivaltiaan kietoja ja Lakia rikkoviin uskovaisiinsa.
      Uskotte pilkkaamalla pelastuvanne vaikka Paavalikin varoittaa...
      Kieltoa vastustavien kristittyjen kirkoissa jne on kuvia ja patsaita joissa kristillisten Kaikkivaltias roikuu pilkatavana.
      Mm ehtoolista nauttivien iloksi joissa Jeesuksesta tehdään pilkaten ulostetta:
      Paavali antoi vakavan varoituksen.
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
      15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
      15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
      15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
      1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

      Tässä kristillisten Kaikkivaltiaan pilkkaamisista, mitä iloa siitä laittomuuden kristitty saa!
      Kieltoa vastustavien kristittyjen kirkoissa jne on kuvia ja patsaita joissa kristillisten Kaikkivaltias roikuu pilkatavana.
      Kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan antaman kiellon rikkomisesta:
      2.Mooseksen kirja:
      20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      4.Mooseksen kirja:
      33:52 niin karkoittakaa tieltänne kaikki maan asukkaat ja hävittäkää kaikki heidän jumalankuvansa, hävittäkää kaikki heidän valetut kuvansa ja kukistakaa kaikki heidän uhrikukkulansa.
      5.Mooseksen kirja:
      4:16 ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa,
      16:22 älä myöskään pystytä itsellesi patsasta, sillä niitä Herra, sinun Jumalasi, vihaa."

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Herää kysymys, miten olematonta voi pilkata?

      • Anonyymi

        Johan mm se tietona on todistettu kristittyjen omilla laittomuuksilla. Lue alla olevan linkin tiedotkin.
        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei lähettänyt kristittyjäkään tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä kehitysmaihin ja nämäkin laittomuudet ovat tehty kristittyjen toimesta kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen pilkaten ja osoittamalla HEITÄ syyllisilsi laittomuuteensa:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


      • Anonyymi

        Tieteen tekemän tutkimuksen mukaan maailman eri kulttuureilla on yhteensä 11-miljoonaa Jumalaa!
        Yhteistä Heille kaikille on se, ettei ketään Heistä voida todistaa maailmankaikkeuden luoneeksi.

        Ja toisaalta jo se, että epäileen ilman näyttöä Jumalan olevan olemassa tai ei, on tavallaan tulkittavissa epäsuotuisasti useiden miljardien ihmisen mielestä...

        Itse en ole uskossa enkö tuomitsemassa mutta en ole täydellinen enkä omia tietoja juuria ollenkaan käyttävä muuta kuin pakosta. Joten vuosikymmeniä olen kerännyt toisten antamia tietoja ja etsinyt yhteistä "linjaa" ja oppinut eroittamaan mm laittomat suunnat Laittomien suunnista Herroineen.
        Olen myös oppinut ymmärtämään suggestion tehon laittomiuuden käytössä epäinhimilliseen tapaan etenkin lasten suhteen. Syyttömän lapsen mielen manipuloiminen on mielestäni ihmisyyden vastaisuutta jossa turmellaan ihminen todella pahaksi. Miettikää sitäkin:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)

        "Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta." kyseenalaisteminen on enemmän kuin totuuden kieltäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieteen tekemän tutkimuksen mukaan maailman eri kulttuureilla on yhteensä 11-miljoonaa Jumalaa!
        Yhteistä Heille kaikille on se, ettei ketään Heistä voida todistaa maailmankaikkeuden luoneeksi.

        Ja toisaalta jo se, että epäileen ilman näyttöä Jumalan olevan olemassa tai ei, on tavallaan tulkittavissa epäsuotuisasti useiden miljardien ihmisen mielestä...

        Itse en ole uskossa enkö tuomitsemassa mutta en ole täydellinen enkä omia tietoja juuria ollenkaan käyttävä muuta kuin pakosta. Joten vuosikymmeniä olen kerännyt toisten antamia tietoja ja etsinyt yhteistä "linjaa" ja oppinut eroittamaan mm laittomat suunnat Laittomien suunnista Herroineen.
        Olen myös oppinut ymmärtämään suggestion tehon laittomiuuden käytössä epäinhimilliseen tapaan etenkin lasten suhteen. Syyttömän lapsen mielen manipuloiminen on mielestäni ihmisyyden vastaisuutta jossa turmellaan ihminen todella pahaksi. Miettikää sitäkin:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)

        "Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta." kyseenalaisteminen on enemmän kuin totuuden kieltäminen.

        Eikä se kristittyjen alaikäisten kohtelu nykyisinkään ole kohdallaan joten alaikäiset tarvitsevat oman virallisen lasten- ja nuorten etuja ja oikeuksia valvovan vaikituisen viran sillä onhan Suomi allekirjoittanut YK:n ihmisoikeuksista ja lasten suojelua koskevat asikirjat. Niiden ehtojen mukaisuus parantaisi nuorison ehtoja ihmisinä jo sellaisen viran haltija voisi poistattaa mm Suomen Perustuslain ja Suomen Kirkkolain välisen ristiriidan jossa Perustuslaki antaa oikeuden jonka Kirkkolaki poistaa asettamalla ehdot kirkon jäsenille vastoin Petustuslakia.
        Sen lisäksi, suomalaiset kristittyjen uskonnolliset seurakunnat voisivat osoittaa Laille ja opeille kuuliaisuutta kieltämällä lähetystyönsä. Sillä eihän kristillisten Kaikkivaltiaat ole lähettäneet kristittyjen maailmalla laittomuuksia tekemään Heidän ja Heidän Pyhän Hengen Nimiin. Tuollaista toimintaa rahoittavillakin on oma vastuunsa muutenkin kuin sellaisten uskonsuuntien ja seurakuntien jäseninä olevina rahoittajina osaltaan vaikkikin ehkä ilman omaa tahtoa....
        Matt.23:15 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan mm se tietona on todistettu kristittyjen omilla laittomuuksilla. Lue alla olevan linkin tiedotkin.
        Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ei lähettänyt kristittyjäkään tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä kehitysmaihin ja nämäkin laittomuudet ovat tehty kristittyjen toimesta kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen pilkaten ja osoittamalla HEITÄ syyllisilsi laittomuuteensa:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

        Kyseessähän on kahden Lain vastaisuus, "Älä tapa" sekä Kaikkivaltiaiden sekä Heidän Pyhän Hengen pilkkaukset sillä He ovat...
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan: 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka


    • Anonyymi

      Vakava huomautus kirjoittajalle.
      Suomen kielen kirjoittaminen on taitolaji. Sen vuoksi kannattaa paneutua esimerkiksi yhdyssanoihin, mitä ne ovat ja kuinka niitä kirjoitetaan ja käytetään.
      Olet tässä otsikoinut pilkkalain, joka on Jumalan antama.
      Sellaista emme muut tunnista.
      Jumalan pilkkalaki on todella omituinen asia, johon tuskin kukaan on aikaisemmin törmännyt.

      • Anonyymi

        Minä en syytäkkään Kaikkivaltiasta Jumalaa puutteistani.
        Ja Jumalanpilkkalaki maallinen Laki mutta raamatussa on jo tuomion saaneet Pyhän Henen pilkkaamisen ja tieto, ettei sitä saa anteeksi. Sen lisäksi, kristillisten Kaikkivaltias Jeesus ilmoitti opeissaan, että:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Joten, pilkkaamalla Heistä yhtä, pilkkaa Heitä!
        Sillä ilman Pyhää Isää ei ole Pyhää Poikaa eikä Pyhää Henkeä joten mitä luterilaisuuden uskontunnustuksen antaneelle jää uskon tuomasta toivosta jäljelle!!!!

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."


      • Anonyymi

        Täydellisyydestäsi huolimatta, jos olet uskontunnustuksen antanut niin olet poikkeus kristittyjen joukossa julkisesti ja kunnioitan sitä.
        Samalla toivoisin lukijoiden omalta osaltaan tutkivan tätä ennenkuin tuomitsette minut....

        Kristilliset Kaikkivaltiaan Jeesuksen seuraajat eivät uskontunnustuksia anna laittomuudelle:
        Tällaisiksi ei kukaan ole syntynyt; https://katekismus.fi/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        1.Joh. 3:4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja laittomuus on rikos."


      • Anonyymi

        Kannattee paneutua pelastuksen ehtoihin kristittynä. Ja mitä tulee Jumalanpilkkaan niin Laki on asetettu ja siitä ei ole kristittyjäkään vapaudettu. Joten kristillisten Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen nimeen hillumisilla tiedätte seuraukset vaikkakin vain tukijoina mm maksamalla tukien ja avustuksia kristittyjen yhteiseen kassaan keräämällä ja ne keräykset eivät mene ihmisyyden tavalla käytetyksi.


      • Anonyymi

        Se, ettei tiedä sen Lain olemassa olemista on vain puolustus keinosi! Toinen vaihtoehto on, että olet saanut koulutuksen muita palvelevien kuin kristillisten Kaikkivaltiaita ja Heidän Pyhää Henkeä. Ota selvää tietoisena että myös uskonvapautta koskeva Suomen Perustuslaki on joten et voi väittää ettet tiennyt töydellisenä sitäkään....


    • Anonyymi

      Kristillisten Kaikkivaltiaiden antaman "Älä tapa" Lain rikkomisiin ei kristityille ole annettu eri vapautta tukijoina tai/ja rahoittajina kristillisten Kaikkivaltiaiden taholta.
      Joten jokainen kristittyjenkin tekemä ja teettämä syyttömänkin murha joita vuosittain paljastuu, on Kristillisten Kaikkivaltiaiden antaman tuomion alainen:

      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli

      Kiellon rikkomisen seurauksista...25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      Ja maallisenkin Lain mukaan nämä murhat ovat kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen laittomuus tehty ja teettänyt tämän Lain vastaisesti:
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

    • Anonyymi

      Kristittyjen uskovaisten tulee Lailla suojatun uskonvapaudestaan ottaa huomioon, että kiinnittää huomiota oikeiden nimien käyttöön kun Saatanaa palvelee Jumalanaan ja Barjeesusta kristittyjen syntien/rikosten sovittajana.
      1.Joh. 3:4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja laittomuus on rikos."
      Joten kristittyjen syntejä / rikoksia ei kristillisten Kaikkivaltias Jeesus sovittanut.
      Ettei vaan vaan kristittyt ole tosi pahasti eksytettyjä uskomaan Barjeesuksen tukeen?
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      Paavali, kristinuskon yhtenä perustajana ja Paavali on tiedon antanut joten miksi uskotte vääriä tietoja!!!
      2.Korinttolaiskirje:11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html

      Joten uskovaisina esiintyvinä käyttäkää Herroistanne Heidän raamatullisia nimiä jotta ette tietoisesti pilkkaa kristilisten Kaikkivaltiasta Jumalaa tai/ja osoita Häntä syylliseksi Saatanaa jumaloivien rikoksiin kuten https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot laittomukkisista!

    • Anonyymi

      Kun kristillisten, Kaikkivaltiaan Jumalan ja Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen kristityt esiintyvät kehitysmaissa syyttömiä ihmisiä, lapsiakin HEIDÄN PYHÄÄ NIMEEN LAKIA RIKKOEN, niin ihmisyyden valossa kysymys on niin maallisen kuin Kaikkivaltiaiden antaman Lain vastaisen rikollisuuden toimista KAIKKIVALTIAAN PILKKAMISESTA TÖRKEIMMÄLLÄ MAHDOLLISELLA TAVALLA.

    • Anonyymi

      Tuotuus on armoton kristittyjen laittomuudet vaihvistavat mihin ovat matkalla oppeineen ja tekoineen maailman ihmiskunnan vastaisuuksineen kristillisten Kaikkivaltiasta Jumalaa pilkkaavina.

      Ketä laittomuuden uskovaiset rakastaa???

      Johanneksen evankeliumi:
      14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
      14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.
      15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
      15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. "

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämän Jumalan pilkkalain mukaan on selvyys, ettei laittomuuden Jumalaa; Saatanaa ole oikeus palvella kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan Nimeen rikkomatta Lakia!

      Sitävastoin Saatanan palveleminen Jumala on Laillista jos ja kun sitä palvelee sen omassa nimessä ja ettei riko ihmisyydelle asetettuja raamatullisia Lakia tai maallisten Lakia riko rikoksillaan. Sillä jumalanpilkka Lako on asetettu "rikoslaki" otsikon alaiseksi:
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka

      Joten kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppina uskomisen "kielto" vääriin profeettoihin saattaa muodostua "leveänportin" kautta sisään...
      Kristillisten Kaikkivaltias ei ole kristittyjenkään rikoksia sovittanut....
      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

    • Anonyymi

      Jos ihminen on uskontunnustuksen antaneena niin näiden kohtien tietoa, tulisi jokaisen miettiä omalta osaltaa ihmisyyden kannalta kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen Lain ja oppien valossa tarkemminen. Ja ainakin palvella kristittyjen uskontunnustuksen todellisia Herroaja Heidän omalla nimellään eikä kristillisten Kaikkivaltiaiden sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen pilkaten Heitä mm tekemäll kristittyjen laittomuudet HEIDÄN PYHIIN NIMIIN.
      Se, että laittomuuden opissa on luopunut HEISTÄ ja kyvystään Heidän Lakeja, ei tarkoita sitä, että Lakia saa rikkoa.
      Katekismuksen tekstiä....
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'

      TOINEN USKONKOHTA
      "15 .....Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.
      Kristus tuli maailmaan meidän vuoksemme ja meitä varten. Hän on meidän Herramme ja Vapahtajamme.
      Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta. "

      Uskovapautta koskeva Suomen Perustuslaki on arvokas Laki jota ei tulisi häväistä laittomuuksilla. Mutta kun/jo se usko on uskovaisten mielestä tärkeämpi kuin kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antama kielto, NIIN miksi Kaikkivaltiaiden Pyhyyttä sallitte pilkata laittomuuksilla?

      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
      2 luku
      Perusoikeudet
      6 §
      Yhdenvertaisuus
      Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
      Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
      Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
      Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
      -
      Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
      .....................
      Lapsikaste on osoitus YK:n kansainvalisen sopimuksen rikkomisestakin.
      Kirkkolaki 15 §
      "Kirkon jäsenten tulee saattaa lapsensa kastettavaksi ilman tarpeetonta viivytystä. Jos lapsen kastaminen viivästyy, kirkkoherran asiana on muistuttaa siitä lapsen vanhempia tai huoltajia.
      Milloin toinen tai kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon tai milloin lapsi ei ole vanhempiensa kasvatettavana, hänet voidaan kastaa ottaen huomioon, mitä lapsen kuulumisesta kirkkoon erikseen säädetään."

      Joten antakaa edes lapsillenne oikeudet älkääkä kastako heitä laittomuuden jäseniksi. Ja jos aikuistumisen myötä tahtovat raamattunne Saatanaa Jumalanaan palvellla, se on Lailla suojattu oikeus mutta asettaa myös velvollisuuden esiintyä Hänen Nimeen eikä kristillisten Kaikkivaltiaita ja Heidän Pyhyyttä pilkaten.

      Kiitos teille, jotka ymmärsitte... Ja kiitos Suomi24:lle siitä, että antoi oikeuden Sananvapauteen ja Lain puolustamiseen. Näitä oikeuksia ei sallitakkaan joka paikassa joten Suomi24:n voi olla tietoisesti ylpeä tästä pienestä mutta tärkeästä asiasta osoittaen arvoja Lain sallimisen rahoissa. Kiitos!

    • Anonyymi

      Korjaus...
      Suomessa ei ole suinkaan kaikki lapset kastettuja sillä on lapsiaan oikeuksineen TODELLISESTA rakastavia suomalaisia jotka eivät kastata lapsiaan laittomuuteen joka tapattaa syyttömiä ihmiäsiä, lapsiakin vielä 2000-luvulla...
      Sellaiset lastenvanhemmat, joita on noin 35% vastasyntyneillä, on oikeus olla itsestään ylpeitä ihmisoikeuksien Lain kuuliaisuudestaan. Teidän Lapsenne, ovat saaneet oppia teiltä, jonka tärkeyden ja sen rakkaudenne osoituksen ehkä ymmärtävät vasta aikuisina, mutta suurella rakkaudella vanhempiinsa ja heidän jättämään "perintöön"

    • Anonyymi

      Korjaus nr2..
      Kirjoitusvirheitäni en syytä toisia, olen puutteellinen ihminen ja en kiellä sitä.
      Ämmärtäväiset osaavat silti lukea oikein!!!

      • Anonyymi

        ainakin lahkoissa tapetaan, - sydämen USKOKIN !!

        "tappamista sekin on ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainakin lahkoissa tapetaan, - sydämen USKOKIN !!

        "tappamista sekin on ??

        Totta! Vaikka epäilen, että tarkoitat sielua joka on saman kuin mieli. Ne molemmat ovat aivoissa ja ne ovat manipuloitavissa, kansankielellä kyseessä on "aivopesu" jota käyttöön uskossa, politiikassa jne toiminnoissa joissa ohjataan suuria joukkoja.
        Siis, manipuloija asetaa "uhrilleen" hänen edustamansa suunnnan tarpeet toiseen ihmiseen. Joten uskossa oleva tavallaan ei usko omalla tiedollaan/sielullaan vaan käyttää toimintaansa manipuloijan tietoja, usein tietämättään että tekee niin, jopa saa mielen terveydellisiä ongelmia ajan mittaan sen vuoksi.
        Nuorten suhteen on hyvin tavallista mielenterveydellisten ongelmien syy uskossa joka on manipuloijan aiheuttama. Sen vaikutuksen usein, ilman hoitoa ovat ikuisina vaivoina...:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)


    • Anonyymi

      Papisto kuuluu monien muiden eri ammattilaisten ryhmään joilla on työnsä ominaisuus jopa on monia peloittavaa, siis narsismisuus.:
      https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/nama-ammatit-vetavat-puoleen...
      Narsistit hakeutuvat ammatteihin, joissa he saavat nauttia vallasta ja ihailusta.
      Narsisteista kirjan kirjoittanut Drew Keys kertoo lighthouse.org-nettisivustolla, mitkä ammatit houkuttavat narsisteja. Yhteistä niille kaikille näyttää olevan tarkoitus suojella, auttaa ja johtaa ihmisiä. Tällaisia ammatteja arvostetaan niin paljon, ettei niissä työskenteleviä ihmisiä ymmärretä, haluta tai uskalleta kyseenalaistaa. Se sopii vallanhimoiselle narsistille hyvin.
      – Lääkäri
      – Sairaanhoitaja
      – Lakimies
      – Uskonnollinen johtaja
      – Opettaja
      – Psykoterapeutti
      – Poliisi
      – Elämänvalmentaja
      – Esimies
      – Poliitikko
      – Lippukunnan johtaja
      – Sosiaalityöntekijä
      – Vartija
      – Urheiluvalmentaja
      – Vapaaehtoistyöntekijä
      ................................
      Kristillisten Kaikkivaltiaat, Jumala ja Jeesus ei ole pappeja asettanut virkaan.

      https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/nama-ammatit-vetavat-puoleen...
      Narsistit hakeutuvat ammatteihin, joissa he saavat nauttia vallasta ja ihailusta.
      Narsisteista kirjan kirjoittanut Drew Keys kertoo lighthouse.org-nettisivustolla, mitkä ammatit houkuttavat narsisteja. Yhteistä niille kaikille näyttää olevan tarkoitus suojella, auttaa ja johtaa ihmisiä. Tällaisia ammatteja arvostetaan niin paljon, ettei niissä työskenteleviä ihmisiä ymmärretä, haluta tai uskalleta kyseenalaistaa. Se sopii vallanhimoiselle narsistille hyvin.
      – Lääkäri
      – Sairaanhoitaja
      – Lakimies
      – Uskonnollinen johtaja
      – Opettaja
      – Psykoterapeutti
      – Poliisi
      – Elämänvalmentaja
      – Esimies
      – Poliitikko
      – Lippukunnan johtaja
      – Sosiaalityöntekijä
      – Vartija
      – Urheiluvalmentaja
      – Vapaaehtoistyöntekijä
      .....................
      Tutkikaa raamattujanne, ja yrittäkääpä löytää tieto, että Jeesus olis papin virkaan asettaja. Ellei sitä löydy, sillä Jeesus ei asettanut virkaan pappeja ja papistoa apostoleineen yleensä vaan Jeesuksella oli opetuslapsia joille tehtäväksi Jeesus antoin kouluttaa opettamalla uusia; kristillisiä opetuslapsia. Kristityt esiintyvät kristillisinä vaikka eivät ole ja on todella ihmeellistä, että raamattua lukevat uskovaiset eivät ymmärrä pappiensa olevan saman uskontunnustuksen kaltaisia kuin seurakuntalaisetkin ja sen lisäksi papit ennen vanhaan antoivat pappisvalan mutta kun huomasivat aijojen kuluessa, että valan antamisen on Jeesus kieltänyt niin pappisvala muutettiin pappislupaukseksi. Ja kristityt on hyvillään, kun eivät tarvitse raamattua lukea muuta kuin mitä saa ja tahtoo uskoa / luulla tärkeäksi pelastumisen toivossa. Jeesuksen antaman tietojen mukaan niitä vääriä profeettoja on loputtomiin jopa seurakuntalaisten joukoissa VAIKKA heistä ja papeista Jeesus selvästi raamattussa opettaa mm näin:
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
      46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
      Ei pitäs olla vaikeaa ymmärtää ja tietoa voi täydentää vaikkapaMatt:23-26ja lukemalla tarkkaan vain ja ainoastaan Jeesuksen evankeliumit joita raamatussa on neljä (noin 18:sta) mutta osittain väärennettyillä teksteillä.
      Väärennöksiä on suhteellisen helppo paljastaa mm tekemällä itselleen selväksi mm, että Jumala ja Jeesus samasta asiasta anna erillaisia vastauksia.
      ....
      Lue uudestaan tarkoin ja mieti sisällön merkitys.
      Ellet huomannut, että "tahdon" lupauksen merkitys otetaan papilta pois "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa" jota Jumala ja Jeesus ei ole käskenyt saarnata ja opettaa!
      Ellet ymmättä vieläkään niin lue uudestaan.
      HUOM! Älkää kumminkaan tuomitko pappejannekaan sillä hekin ovat saman uskontunnustuksen antaneita ja saman kaltaisia uskossaan. Tosin, jotku heistä luopuu virastaan, ilmeisesti omantunnon pakottamina mutta eivät uskalla astua esiin henkilökohtaisista syistään...
      Täällä tietoa papin virkaan asettamisista jota ei ainakaan vielä Jeesus ole suorittanut:
      http://www.espoonseurakunnat.fi/web/at-kirkko/dr-evl/-/asset_publisher/6zWq9pT51KjO/content/miten-kouluttautua-papiksi-;jsessionid=110C1244145A5E450441D045F5EA04FE/22354
      "Papin virkaan edellytetään tieteellistä teologian maisterin tutkintoa, jonka suorittaminen kestää keskimäärin 5–7 vuotta. Omalla ahkeruudella tai sen puutteella voi toki vaikuttaa hyvin paljon siihen, kauanko opiskelu kestää. Teologian maisterin tutkinnon voi suorittaa Suomessa kolmessa paikassa: Helsingin yliopistossa (molemmilla kotimaisilla), Itä-Suomen yliopistossa ja ruotsinkielisenä Åbo Akademissa. Lisäksi vihittävältä papilta edellytetään mm. ordinaatiokoulutuksen suorittamista, joka ei ole kovin pitkä ja vaihtelee hiippakunnittain."

      • Anonyymi

        Mainituilla koulutuksen ominaisuuksilla saa aikaan jopa pahaa tarkoittamatta toisille, etenkin lapsille ja nuorille sielun/mielenterveyden sairauksia.
        Täällä lisää tietoa, jos tietokoneenne avaa pdf tiedoston:
        RM291106.pdf


    • Anonyymi

      Samoin nk. kotikasvatuksella on suuri merkitys lapsen sielullisen kehitykseen.
      Useimmilla teillä, lukijoilla on lehdistön kautta tietoja mm lestadiolaisuuden noin 18:sta eri seurakunnan toiminnasta jotka eivät miellyttä ihmisyyden valossa kansalaisia. Joten lapsen varhaiset kokemukset voivat tulla esiin myöhemmässä vaiheessa ihmisten ikääntyessäkin. Sielu=mieli on sairaudelle altis kuten kohemme muutenkin, mutta sielullisesti sairaista puhuttaessa käytetään yleensä nimikellä psyykkisestä sairaudesta mielenterveyden ilmaisuna.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8069
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4572
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2220
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe