38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
43 Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
( Apt. 2)
MIEHET, VELJET, MITÄ MEIDÄN PITÄÄ TEKEMÄN? ( Apt. 2:37)
69
570
Vastaukset
"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset!
Te teeskentelijät!
Te olette kuin kalkilla valkaistut haudat.
Ulkopuolelta ne kyllä ovat kauniita mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.
Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. '
Mutta te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
En minä ole ihmisten kiitoksen tarpeessa.
Minä tunnen teidät: teissä ei ole rakkautta Jumalaan.
Minä olen tullut Isäni nimissä, ettekä te ota minua vastaan.
Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."- Anonyymi
Voi voi voi sinua Teuvo poloinen, Jeesuksen sovitustyön ja kaiken hyvän vääristelijä!
- Anonyymi
kiitos sulle saviseutulainen aloituksesta,
laitetaan totuuden evankeliumia vähän lisää....
Apt.
22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen
( ihmisen ), josta Jumala (juutalaisten ja pakanain ) todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala (juutalaisten ja pakanain ) hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan (juutalaisten ja pakanain ) ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
24 Hänet ( Jeesuksen ) Jumala (juutalaisten ja pakanain ) herätti ja päästi kuoleman kivuista..
-----
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet (Jeesuksen ) Herraksi ja Kristukseksi ( voideltu ) tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"Kiitos sinullekin!
Te teeskentelijät!
Ulkopuolelta ne kyllä ovat kauniita mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikkea saastaa.
Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. '
Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.
4 Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme.
5 Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.
6 Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.
( 2 Tess. 3)- Anonyymi
laitetaan totuutta esille... niin TEUVO SUNIKIN oppii valheittensa tilalle totuutta...
Apt. 10
38 te tiedätte, kuinka Jumala (juutalaisten ja pakanain ) pyhällä hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala (juutalaisten ja pakanain ) oli hänen kanssansa.
39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
40 Hänet ( Jeesuksen Kristuksen ) Jumala (juutalaisten ja pakanain ) herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan (juutalaisten ja pakanain ) ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
laitetaan totuutta esille... niin TEUVO SUNIKIN oppii valheittensa tilalle totuutta...
Apt. 10
38 te tiedätte, kuinka Jumala (juutalaisten ja pakanain ) pyhällä hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala (juutalaisten ja pakanain ) oli hänen kanssansa.
39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
40 Hänet ( Jeesuksen Kristuksen ) Jumala (juutalaisten ja pakanain ) herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan (juutalaisten ja pakanain ) ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen,Room. 3
29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room. 3
29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,Golgatan risti.
- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Kiitos sinullekin!
Te teeskentelijät!
Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."Voi voi voi Teuvoa! Turhaan opetat ihmisoppia, jossa edes Jeesuksen käskyillä ei ole mitään merkitystä!
- Anonyymi
Saviseutulainen kirjoitti:
1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.
4 Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme.
5 Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.
6 Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.
( 2 Tess. 3)Tuo 6. jae on hyvä muistutus. Tällaisella se tarkoittaa, ettei edes vastaa sellaisen ihmisen aloituksiin, eikä viesteihin.
- Anonyymi
1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
( 2 Tess. 3)Aamen!
- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Kiitos sinullekin!
Te teeskentelijät!
Mutta jos joku toinen tulee omissa nimissään, silloin te kyllä olette vastaanottavaisia."Voi voi voi Teuvo poloista! Lopeta Jeesuksen sovitustyön rienaaminen!
- Anonyymi
Aamen!
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
( Room. 10)- Anonyymi
Kiitos Saviseutulainen, väkevistä jakeista jotka kristallin kirkkaasti ja nasevasti osoittavat Raamatun ylivoimaisuuden omatekoisia profeettoja vastaan. Toivon, että nämä omien illuusioidensa lumoissa olevat näkyjen näkijät, veisivät näkynsä Jeesuksen eteen ja pyytäisivät Häneltä, joko selvää tuomiota tai vahvistusta näkemyksilleen. Muistakaa Saulus/ Paavalin kohtaloa, sillä se voi olla myös teidän tuleva tienne, tulenpalavana julistajana.
- Anonyymi
ote saviseutulaiselta, valheasioita tuossa kommentissa:
1. valhe >> "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.>>
2. valhe >>8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.>>
3. valhe >> 9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; >>
4. valhe >>17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.>>
5. valhe on , että synnytte jumalasta, kun kuulette sanaa ja tulette uskoon sanan kuulemisesta!!! Joh. 1 : 13
Teidän perusvalhe on raamatun sana , että Raamattu on Kristus , Kristus on jumala, Raamattu on jumalan sanaa.
Kuka tuohon uskoo, ei pelastu, vaan joutuuu kadotukseen. Teidän kuulemanne sana ei ole Kristukseen sanaa, vaan Paavalin sanaa tässä Room. 10 tapauksessa!!!
Suomen Ekmeeniseen Neuvostoon kuuluvien kirkkojen rahanahneus on häikäilemätöntä käytöstä hyväuskoisia suomalaisia kohtaan . He tarjoavat Kirkkoraamatussaan valhetta ja saavat rahallisen hyödyn ja rahojen antajat ja maksajat suomalaiset menevöt kadotukseen.
Kysynkin Teiltä palstalaiset , kannattaako hyväksyä saviseutulaisen valheopetukset ja joutua kadotukseen???
Arvelen että saviseutulainen on SENn kätyri ja juoksupoika ja ylläpitää, rohkaisee valhe- uskoanne ja jäsenyyttänne SEN-kirkoissa!!!
- Anonyymi
Room.3:27-31 Mistä siin on kerskaamien? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Niin päätimme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. Vain onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanankin? On pakanankin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskautaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain. Matt.5:17-20. Room.8:3-4
- Anonyymi
3Moos.11:44 Sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne; pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä. Niin älkää saatuttako itseänne koskemalla mihinkään pikkueläimeen, joka liikkuu maassa. 3Moos.19:1-2 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: Puhu kaikelle israelilaisten seurakunnalle ja sano heille: Olkaat pyhät, sillä minä , Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä. 3Moos.20:7 Pyhittäkää siis itsenne ja olkaa pyhiä; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne. 4Moos.15:40 niin muistakaa ja täyttäkää kaikki minun käskyni ja olkaa pyhät Jumalallenne. 1Piet.1:16 Sillä kirjoitettu on: Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä. Ilm.22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen väätyyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja koka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
"Mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista"
11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
15 Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
( Gal. 2)- Anonyymi
"Mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista"
11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
15 Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
( Gal. 2)ote...lisää valhetta saviseutulaiselta ja uskoanne rohkaiseva kommentti SEN-kirkoilta >> sen minä elän Jumalan Pojan uskossa>>
välillä saviseutulainen kertoo uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen ja välillä Jumalan Poikaan, jota ei olemassakaan ollut ei ole eikä tule!!!
Täysekopää kirjailija ja satuilija!!!
Kysynkin Teiltä palstalaiset , kannattaako hyväksyä saviseutulaisen valheopetukset ja joutua kadotukseen???
Arvelen että saviseutulainen on SENn kätyri ja juoksupoika ja ylläpitää, rohkaisee valhe- uskoanne ja jäsenyyttänne SEN-kirkoissa!!! Anonyymi kirjoitti:
ote...lisää valhetta saviseutulaiselta ja uskoanne rohkaiseva kommentti SEN-kirkoilta >> sen minä elän Jumalan Pojan uskossa>>
välillä saviseutulainen kertoo uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen ja välillä Jumalan Poikaan, jota ei olemassakaan ollut ei ole eikä tule!!!
Arvelen että saviseutulainen on SENn kätyri ja juoksupoika ja ylläpitää, rohkaisee valhe- uskoanne ja jäsenyyttänne SEN-kirkoissa!!!Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
( Luuk. 11:23)
1 Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
( Joh. 15)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ote...lisää valhetta saviseutulaiselta ja uskoanne rohkaiseva kommentti SEN-kirkoilta >> sen minä elän Jumalan Pojan uskossa>>
Arvelen että saviseutulainen on SENn kätyri ja juoksupoika ja ylläpitää, rohkaisee valhe- uskoanne ja jäsenyyttänne SEN-kirkoissa!!!Saviseutulaisen opit eivit pelasta, vaan Jeesus, jota sinä et tunne, mutta josta saviseutulainen todistaa.
- Anonyymi
Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
( Luuk. 11:23)
1 Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
( Joh. 15)saviseutulaisen kommentissta on tuotu esille kaksi raamatunkohtaa (Luuk. 11:23) ( Joh. 15) ...
saviseutulainen on irrottanut asiayhteydestään pari raamatunkohtaa ja yhdistänyt ne yhdeksi uudeksi asiaksi, joka ei ole minkään asian selitys.
Tuo asiayhteyden muuttaminen on saviseutulaisen omaa oppia. Ilmeisesti SEN- Kirkkojen asiapojan luoma manipulaatio meidän eksyttämiseksi totuudesta.
Totuus on, että Jumala ( juutalaisten ja pakanain) oli Jeesuksessa Kristuksessa ( ihminen)
ja sovitti maailman synnit itse itsensä kanssa. ja kehottaa meitä , että " antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa". Tuo on totuus, jota saviseutulainen ei rohkene itse tehdä eikä kenellekään muulle suositella johtuen SEN-kirkkojen jäsenyydestänsä.
Tämänkin juttusarjan aloittaja saviseutulainen on perääntynyt aloituksesta , meni puihin ja alkoi jutustelemaan muita asioita uudesta asiayhteydestä irrotetuilla raamatunpaikoilla ja yhdistämällä ne uudeksi asiaksi!!
Arvelen että saviseutulainen on SEN-kirkkojen kätyri ja juoksupoika ja ylläpitää, rohkaisee Teidän maksajien valhe- uskoanne ja jäsenyyttänne SEN-kirkoissa!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saviseutulaisen kommentissta on tuotu esille kaksi raamatunkohtaa (Luuk. 11:23) ( Joh. 15) ...
saviseutulainen on irrottanut asiayhteydestään pari raamatunkohtaa ja yhdistänyt ne yhdeksi uudeksi asiaksi, joka ei ole minkään asian selitys.
Tuo asiayhteyden muuttaminen on saviseutulaisen omaa oppia. Ilmeisesti SEN- Kirkkojen asiapojan luoma manipulaatio meidän eksyttämiseksi totuudesta.
Totuus on, että Jumala ( juutalaisten ja pakanain) oli Jeesuksessa Kristuksessa ( ihminen)
ja sovitti maailman synnit itse itsensä kanssa. ja kehottaa meitä , että " antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa". Tuo on totuus, jota saviseutulainen ei rohkene itse tehdä eikä kenellekään muulle suositella johtuen SEN-kirkkojen jäsenyydestänsä.
Tämänkin juttusarjan aloittaja saviseutulainen on perääntynyt aloituksesta , meni puihin ja alkoi jutustelemaan muita asioita uudesta asiayhteydestä irrotetuilla raamatunpaikoilla ja yhdistämällä ne uudeksi asiaksi!!
Arvelen että saviseutulainen on SEN-kirkkojen kätyri ja juoksupoika ja ylläpitää, rohkaisee Teidän maksajien valhe- uskoanne ja jäsenyyttänne SEN-kirkoissa!!!Olet uskosta osaton, joka ei tunne Jeesusta, etkä voi kieltää tätät totuutta itsestäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvelen että saviseutulainen on SENn kätyri ja juoksupoika ja ylläpitää, rohkaisee valhe- uskoanne ja jäsenyyttänne SEN-kirkoissa!!!Mielestäni Saviseutulainen on täydellisesti Raamatun linjoilla, nasevilla asiaan sopivilla Raamatun jakeillaan. Jos pysymme Raamatun opetuksen mukaisissa asioissa, olemme pelastetut. Meitä ei voi tuomita, koska Raamattu on peruskallio kristinuskossa. Meidän ei pidä väännellä Jumalan pyhää sanaa mielemme mukaisesti, tästä Jumala on tarkka. Hän on myös valinnut apostolit ja opetuslapsensa vahvistamaan Uudentestamentin sanoman moninkertaisesti, inspiroimalla sen heidän kirjoituksiinsa ihmisten kielille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni Saviseutulainen on täydellisesti Raamatun linjoilla, nasevilla asiaan sopivilla Raamatun jakeillaan. Jos pysymme Raamatun opetuksen mukaisissa asioissa, olemme pelastetut. Meitä ei voi tuomita, koska Raamattu on peruskallio kristinuskossa. Meidän ei pidä väännellä Jumalan pyhää sanaa mielemme mukaisesti, tästä Jumala on tarkka. Hän on myös valinnut apostolit ja opetuslapsensa vahvistamaan Uudentestamentin sanoman moninkertaisesti, inspiroimalla sen heidän kirjoituksiinsa ihmisten kielille.
MEIDÄN MIELESTÄ SAVISEUTULAINEN ON JUNTTI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MEIDÄN MIELESTÄ SAVISEUTULAINEN ON JUNTTI.
>> MEIDÄN MIELESTÄ SAVISEUTULAINEN ON JUNTTI. >>
Kerrohan keitä ovat "me", joista tuossa kirjoitat?
Usko Toivonen
- Anonyymi
” Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus.”
- Anonyymi
Raamattu ei väitä, että kaste pelastaisi yksinään tai sen kautta saisi synnit anteeksi pelkästään käymällä kasteella. Kolmessa kohdassa Raamatussa sanotaan, että kaste pelastaa. Käsitellään nuo kolme tapausta yksitellen.
1 Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Pietari puhuu uskovaislle ihmisille ja käyttää Nooaa esimerkkinä. Nooa oli uskossa ennen vedenpaisumusta. Arkissa ei ollut yhtään pelastumatonta ihmistä tai pikkuvauvaa. Siellä oli vain kahdeksan sielua, Nooa ja hänen vaimonsa sekä kolme Nooan poikaa ja heidän vaimonsa. Nooan tapausta ei voida käyttää esimerkkinä ei-uskovaisten ihmisten pelastumisesta. Kaikki jumalattomat ihmiset pienine vauvoineen hukkuivat. Vesi ei heitä pelastanut.
Apt 22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen
22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Tässä Paavalia kehoitetaan menemään kasteelle uskoontulonsa jälkeen. Tätäkään kohtaa ei voida ymmärtää niin, että täysin jumalattomat ihmiset pelastuisivat pelkän kasteen avulla. Paavalin kaste ei puhu vauvakasteesta vaan uskovaisen ihmisen kasteesta.
Apt 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
2:37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Tästä käy selvästi ilmi, että Pietarin puheen seurauksena osa kuulijoista otti pelastuksen vastaan ja heidät kastettiin, muita ei kastettu. Pietarin lupaus: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.", koski niitä ihmisiä, jotka tekivät parannuksen ja ottivat evankeliumin sanan vastaan. Tätäkään Raamatun kohtaa ei voida käyttää vauvakasteen tai jumalattomien ihmisten kastamisen puolusteluna. Kaste kuuluu parannuksen tehneille ihmisille, jotka ovat ymmärtäneet evankeliumin ja ottaneet sen vastaan sydämessään niinkuin tämäkin kohta todistaa.. - Anonyymi
Aamen kiitos Jeesus!
- Anonyymi
Saviseutulaisen ja Usko T:n ihmistekoisessa opissa on muuan heikkous.
Oletan, että heidän mukaansa Aadamin lankeemuksessa lankesi automaattisesti koko ihmiskunta. Koska Aadam oli ihmiskunnan kantaisä, hänen lankeemuksensa yhteydessä synti tuli maailmaan ja synnin mukana kuolema, joka on synnin "palkka". Kenenkään yksilöihmisen ei näin ollen tule eikä tarvitse "ottaa vastaan" Aadamin lankeemuksen seurausilmiöitä syntiä ja kuolemaa, vaan ne ovat jokaisen tähän maailmaan syntyvän ihmisen osa. Ja kuten hyvin tiedämme, Aadamin lankeemus tapahtui menneisyydessä, eikä se eivätkä sen seurausilmiöt ole peruutettavissa - sen seurauksena maailmamme nyt vain on tällainen.
Saviseutulaisen opin heikkous kohdistuu Kristuksen ristintyöhön. Hänen oppinsa mukaan Jumala pitää Jeesuksen ristinkuolemaa sen verran vähäarvoisena ja pinnallisena, että Jeesuksen vanhurskauden teko ei riitä Jumalan silmissä tekemään Aaadamin lankeemusta seurauksineen tyhjäksi. Ts. Jeesuksen ristinkuolema, ylösnousemus ja taivaaseen astuminen EI Saviseutulaisen mukaan SAMALLA TAVALLA AUTOMAATTISESTI muuta ihmiskunnan kohtaloa kuin Aadamin lankeemus. Siinä missä Aadamin lankeemuksen seurausilmiöitä syntiä ja kuolemaa EI KENENKÄÄN TARVITSE ERIKSEEN VASTAANOTTAA, vaan ne tulevat luonnostaan jokaisen ihmisen osaksi (koskapa Aadamin lankeemus oli niin kohtalokas ja vaikutukseltaan kertakaikkinen), Jeesuksen Kristuksen ristinkuolema ja ylösnousemus ei kykene suoraan, samalla vääjäämättömyydellä ja kertakaikkisuudella muuttamaan ihmiskunnan kohtaloa.
Saviseutulaisen mukaan KUNKIN IHMISYKSILÖN TULEE "OTTAA SANA KRISTUKSESTA OMALLE KOHDALLEEN VASTAAN", jotta Kristuksen ristintyön vaikutukset astuisivat voimaan yksilöihmisen elämässä. Eli se, mikä Aadamin lankeemuksessa tuli KOKO ihmiskunnan osaksi, ei suinkaan korjautunut Jeesuksen Kristuksen ristillä, vaikka Hän sanoi vetävänsä KAIKKI mukaansa kun Hänet korotetaan maasta. Aadamin lankeemus tuli Jumalan säätämänä KONKREETTISESTI ja VASTAANSANOMATTOMASTI kaikkien osaksi, ei pelkästään "tarjolle", kun taas Jeesuksen Kristuksen ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen Jumala suhtautui paljon, paljon nuivemmin kuin Aadamin lankeemukseen; Kristus ei Saviseutulaisen mukaan kyennyt kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan tuomaan sovitusta, lunastusta, syntien anteeeksiantamusta ja uutta elämää kuin ainoastaan tarjolle. Ja vieläpä tarjolle sillä tavoin, että Aadamin langettamasta ihmiskunnasta enemmistö ei suostu ottamaan tuota tarjousta vastaan. Tästä ei ole pääteltävissä muuta kuin se, että Jumalan silmissä Jeesuksen uhri ei kyennyt samalla peruuttamattomuudella ja konkreettisuudella muuttamaan ihmiskunnan asemaa ja kohtaloa Jumalan silmissä kuin Aadam, jonka lankeemus näin ollen painaa vaa'assa Jumalan silmissä paljon enemmän kuin Jumalan ja Ihmisen Pojan vanhurskauden teko - Saviseutulaisen mukaan.
Paavalin mukaaan tilanne on hieman toinen:
"Sillä hänessä LUOTIIN kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, KAIKKI ON LUOTU HÄNEN KAUTTANSA JA HÄNEEN, 17ja hän on ennen kaikkia, ja HÄNESSÄ PYSYY KAIKKI VOIMASSA. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."
Luominen ja sovitus ovat toisin sanoen JO tapahtuneet ihmiskunnalle Jeesuksessa Kristuksessa.
Totta tosiaan:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
"Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä. 7Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla. 8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. 9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. 10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; 11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet."
Omien oppiensa kannattajat eivät tosin suostu lukemaan Raamattua niin kuin se on kirjoitettu, joten kohta tähän tulee päästään pullistunut Usko Toivonen viisastelemaan ja Saviseutulainenn siteeraa puolikkaan luvun jostain aivan toisaalta Raamatusta ikään kuinse liittyisi kässitelltävään asiaan jotenkin. :D- Anonyymi
Paavalin evankeliumi:
1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
(1Kor 15)
Paavalin evankeliumin vastaanottaneet ovat uskovia, sovituksen sana, mitä Paavali ja kaikki muutkin sovituksen sanan julistajat julistavat, vaikuttaa uskon, sovituksen sana on siis näiden "veljien" osalta tullut vastaanotetuksi.
Ja tämä ei miksikään muutu, vaikka sitä vertaisi mihin hyvänsä toiseen tekstikohtaan Paavalin kirjeissä, kuten voimme itsekukin todeta.
19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
( Kol 1)
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
(2Kor 5:17-21; 2Kor 6:1-2)
Kuten huomaamme Jumalan kehoitus ja Kristuksen pyyntö tavoittaa osan sovituksen sanan, sanan rististä, kuulleista.
Kuinka se ilmenee?
Se ilmenee uskosta, sovituksen sanan vastaanottaneet ovat uskovia.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
( Ef 1)
No, ovatko kaikki uskovia, uskoon tulleita, Pyhän Hengen kuljettamia Jumalan lapsia?
Sovituksen sanan vastaanottaminen on siis uskovan tunniste.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
(1Kor 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin evankeliumi:
1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
(1Kor 15)
Paavalin evankeliumin vastaanottaneet ovat uskovia, sovituksen sana, mitä Paavali ja kaikki muutkin sovituksen sanan julistajat julistavat, vaikuttaa uskon, sovituksen sana on siis näiden "veljien" osalta tullut vastaanotetuksi.
Ja tämä ei miksikään muutu, vaikka sitä vertaisi mihin hyvänsä toiseen tekstikohtaan Paavalin kirjeissä, kuten voimme itsekukin todeta.
20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
( Kol 1)
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
(2Kor 5:17-21; 2Kor 6:1-2)
Kuten huomaamme Jumalan kehoitus ja Kristuksen pyyntö tavoittaa osan sovituksen sanan, sanan rististä, kuulleista.
Kuinka se ilmenee?
Se ilmenee uskosta, sovituksen sanan vastaanottaneet ovat uskovia.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
( Ef 1)
No, ovatko kaikki uskovia, uskoon tulleita, Pyhän Hengen kuljettamia Jumalan lapsia?
Sovituksen sanan vastaanottaminen on siis uskovan tunniste.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
(1Kor 1)
Usko ToivonenJuuri noin!
- Anonyymi
Kiitos Usko, että toimit niin ennustattavasti.
Ajaudut aina monisanaiseen jaaritteluun puolustaaksesi pääteesiäsi, joka kuuluu:
"kun joku julistaa, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, hän julistaa omaa oppiaan eikä Kristusta"
koskapa sinä et usko Raamattuun niin kuin se on kirjoitettu. MOT.- Anonyymi
Ei suinkaan, "pääteesi" on sovituksen sanan, uskon sanan, sanan rististä, pelastuksen evankeliumin esilläpitäminen totuudessa, sellaisena kuin se kirjoitettu on.
Omien oppiensa julistajat vaan esittävät jatkuvaa vlhetta heistä, jotka eivät ota vastaan heidän tarjoamaa oppia ( josta tämäkin keskusteluketju on hyvä todiste ).
Paavalin julistaman evankeliumin Paavali tiivistää:
(1Kor 15)
Paavali julisti evankeliumia, jonka vastaanottaneet Paavalin mukaan pelastuvat, jos pysyvät uskossa.
Tässä "Veljet" ovat siis evankelimin, sovituksen sanan, vastaanottaneita, uskovia, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä.
Eli sama asia, kuten tässä:
( 2Kor 5:18-21; 2Kor 6:1-2)
Ja tässä:
( Kol 1)
Mutta mitä tekee oma oppi, sen rakennusaineina ovat vain tietyt kohdat, joista oma oppi sommitellaan ja kyhätään kokoon, mutta se ei kestä Raamatun ilmoitukseen peilaamista, sen rakenteet eivät kestä.
Yksi tunnusmerkki omista opeista ovat selitykset, joilla "sitä mikä kirjoitettu on" selitetään pois, eli mennään "yli sen, mikä kirjoitettu on".
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suinkaan, "pääteesi" on sovituksen sanan, uskon sanan, sanan rististä, pelastuksen evankeliumin esilläpitäminen totuudessa, sellaisena kuin se kirjoitettu on.
Omien oppiensa julistajat vaan esittävät jatkuvaa vlhetta heistä, jotka eivät ota vastaan heidän tarjoamaa oppia ( josta tämäkin keskusteluketju on hyvä todiste ).
(1Kor 15)
Paavali julisti evankeliumia, jonka vastaanottaneet Paavalin mukaan pelastuvat, jos pysyvät uskossa.
Tässä "Veljet" ovat siis evankelimin, sovituksen sanan, vastaanottaneita, uskovia, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjä.
Ja tässä:
( Kol 1)
Mutta mitä tekee oma oppi, sen rakennusaineina ovat vain tietyt kohdat, joista oma oppi sommitellaan ja kyhätään kokoon, mutta se ei kestä Raamatun ilmoitukseen peilaamista, sen rakenteet eivät kestä.
Yksi tunnusmerkki omista opeista ovat selitykset, joilla "sitä mikä kirjoitettu on" selitetään pois, eli mennään "yli sen, mikä kirjoitettu on".
Usko ToivonenAjaudut aina monisanaiseen jaaritteluun puolustaaksesi pääteesiäsi, joka tosiaaan kuuluu:
"kun joku julistaa, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa, hän julistaa omaa oppiaan eikä Kristusta"
koskapa sinä et usko Raamattuun niin kuin se on kirjoitettu. MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(1Kor 15)
Ja tässä:
( Kol 1)
Usko Toivonentuli mieleen muutama juttu tuosta Toivosen kommentista….
1. teesi.
Toivosen ensimmäinen valhe: >> Ei suinkaan, "pääteesi" on sovituksen sanan, uskon sanan, sanan rististä, pelastuksen evankeliumin esilläpitäminen totuudessa, sellaisena kuin se kirjoitettu on.
>>
Tuo Sinun sana-keskeisyys on valhetta ( sovituksen sana, uskon sana, sana rististä ). Raamatun sana ei ole jumalan sanaa, koska Jeesus ei ole sana eikä hän ole jumala.
Emme me täällä mitään sanoja ( Jeesusta ) ”esilläpidetä” ja emmekä myöskään julista sanaa (Jeesusta), vaan julistamme evankeliumia, koska Jeesus ei ole sana eikä hän ole jumala eikä Jeesus ole myöskään Raamattu.
Toivonen. Sulla on täysin väärä käsitys sanasta, Raamatusta, evankeliumista, Jeesuksesta, Jumalasta sekä omasta pelastuksestasi!!!
2. teesi
Toivosen toinen valhe: >> esilläpitäminen totuudessa, sellaisena kuin se kirjoitettu on >>
Tuo on valhe, koska Jeesus ei ole sana niin Raamatun sanakaan ei ole totuus!!!
3. teesi
Miten nuo esilleottamasi lukuisat todisteet liittyvät sinun uskonelämääsi?
4. teesi
Mitä nuo esilleottamasi lukuisat todisteet kertovat sinun omasta uskonelämästäsi ?
mitä vastaat.
- Anonyymi
Saviseutulaisen ja Usko T:n opin heikkous ja kataluus on siinä, että heidän systeemissään sovitus ja lunastus ovat vain juonteita ihmiskunnan historiassa - tarjolla olevia vaihtoehtoja, jotka ovat yksilöihmisen otettavissa tai jätettävissä kuin konsanaan jokin tuote (ilmais)kaupan hyllyllä.
Tämä on Kristuksen työn kauheaa aliarvioimista.
Paavalin kosmologiassa ja soteriologiassa sovitus ja lunastus ovat samalla tavoin irrottamaton TODELISUUS Kristuksessa kuin on universumin luominenkin; unversumi on SOVITETTU universumi.
Kaikki, mitä ihmiskunnalle tapahtuu, tapahtuu sovitetulle ihmiskunnalle ja sovitetussa ihmiskunnassa; kaikki se, mitä kuvaillaan vaikkapa Apostolien teoissa ja Ilmestyskirjassa.
Lukijan on Raamattua lukiessaan suoritettava valinta. Hänen tulee esittää itselleen kysymys: luenko tätä kirjaa olettamalla, että sovitus EI KATA KOKO UNIVERSUMIA, vaikka Paavali kolossalaiskirjeen 1. luvussa ilmiselvästi kietoo sovituksen ja luomisen EROTTAMATTOMAKSI KOKONAISUUDEKSI, vai luenko tätä kirjaa pitämällä sovitusta yhtenä lukemattomista ilmiöistä, joka on ihmisen valittavissa tai hyljättävissä? Kumman alkuolettamuksen vallassa luen esim. kohdat evankeliumin julistuksesta ja vastaanottamisesta - jos väitän, että ainoastaan ne, jotka ottivat julistetun sanan vastaan, tulivat sovitetuiksi, silloin olen JO ENNALTA PÄÄTTÄNYT, että Jumala EI sovittanut kaikkea niin taivaassa kuin maan päällä Kristuksessa - vaikka Paavali näin kolossalaiskirjeessa täysin yksiselitteisesti väittää.
Eli: luenko Raamattua hyväksymällä Paavalin Kristus-näkemyksen vai hylkäämällä sen?
Saviseutulainen ja Usko T. hylkäävät Paavalin näkemyksen ja oopettavat omia ihmisoppejaan. MOT.- Anonyymi
Miksi vääristellen kirjoitat pahaa heistä, jotka eivät tule sinun seuraajiksesi, siis nielaise oppiasi.
Miksi oppisi ei hyväksy tekstikohtia sellaisenaan, kuin ne kirjoitettu on, kuten ..
(2Kor 5 - 2Kor 6)
Sovituksen sanan julistuksen viran saaneet julistavat pelastuksen evankeliumia ja sen vastaanottaneet ovat uskovia.
Ovatko kaikki sovituksen sanan kuulleet uskovia?
Ovatko kaikki ottaneet sen uskossa vastaan?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vääristellen kirjoitat pahaa heistä, jotka eivät tule sinun seuraajiksesi, siis nielaise oppiasi.
Miksi oppisi ei hyväksy tekstikohtia sellaisenaan, kuin ne kirjoitettu on, kuten ..
(2Kor 5 - 2Kor 6)
Sovituksen sanan julistuksen viran saaneet julistavat pelastuksen evankeliumia ja sen vastaanottaneet ovat uskovia.
Ovatko kaikki sovituksen sanan kuulleet uskovia?
Ovatko kaikki ottaneet sen uskossa vastaan?
Usko ToivonenSinä et siedä tervettä oppia vaan väntelet ja kääntelet ao. täysin selkeän raamatunpaikan tyhjäksi:
Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. 16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
Ylä oleva koko maailman sovituksesta kertova sovituksen sana on jäänyt kohdallasi tyhjäksi, koska ole turhentanut sen jaaritteluillasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et siedä tervettä oppia vaan väntelet ja kääntelet ao. täysin selkeän raamatunpaikan tyhjäksi:
Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. 16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
Ylä oleva koko maailman sovituksesta kertova sovituksen sana on jäänyt kohdallasi tyhjäksi, koska ole turhentanut sen jaaritteluillasi.Paavalin terve oppi on, että sovituksen sanan vastaanottaneet ovat uskovia.
Siis Jumalan voimasta uskoon tulleita.
(1Kor 15)
Nämä "veljethän" ovat ottaneet pelastuksen evankeliumin vastaan, kun sovituksen saarnaamisen viran saaneet ovat julistaneet sovituksen sanaa, pelastuksen evankeiumia Herran Jeesuksen nimessä.
Siis ovat ottaneet eläessään, heille on "nyt-tänään-hetki" ollut pelastuksen päivä, ei jossakin tuonpuoleisessa.
Uskovan tunnistehan on, että hän "huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta" uskon kautta, uskossa.
(1Kor 1)
Pitäneet tarjolla sovituksen sanaa, minkä kautta Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää.
Se on Raamatun ilmoitus.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin terve oppi on, että sovituksen sanan vastaanottaneet ovat uskovia.
Siis Jumalan voimasta uskoon tulleita.
(1Kor 15)
Nämä "veljethän" ovat ottaneet pelastuksen evankeliumin vastaan, kun sovituksen saarnaamisen viran saaneet ovat julistaneet sovituksen sanaa, pelastuksen evankeiumia Herran Jeesuksen nimessä.
Siis ovat ottaneet eläessään, heille on "nyt-tänään-hetki" ollut pelastuksen päivä, ei jossakin tuonpuoleisessa.
Uskovan tunnistehan on, että hän "huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta" uskon kautta, uskossa.
(1Kor 1)
Pitäneet tarjolla sovituksen sanaa, minkä kautta Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää.
Se on Raamatun ilmoitus.
Usko Toivonen"Paavalin terve oppi on, että sovituksen sanan vastaanottaneet ovat uskovia."
Tämä on totta. Yhtä totta on se, että kaikki maan pääällä ja taivaissa on sovitettu Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikki.
Jumala on KOKO maailman Vapahtaja, etenkin uskovien.
- Anonyymi
Usko T. kumoaa valitsemillaan raamatunpaikoilla mielivaltaisesti Paavalin opin koko maailman sovituksesta, eikä tämä hänelle riitä - sen lisäksi hän julistaa Paavalin evankeliumin puolustajat "omien oppiensa julistajiksi"! Ja TÄMÄKÄÄN ei hänelle riitä! Hän julistaa Paavalin evankeliumin puolustajat pahan puhujiksi heittäytymällä ITSE uhrin asemaan!
Islamissa raiskatut naiset kivitetään, koska heidän katsotaan viekotelleen viattoman raiskaajan tekoonsa. Usko T:n logiikka toimii samoin; ensiksi hän raiskaa Paavalin evankeliumin ja julistautuu sen jälkeen uhriksi.- Anonyymi
Usko Toivonen ei kumoa mitään Raamatun sanan totuudesta.
Sinä ja muut omien oppienne lumoamat, eksyksiin joutuneet, ette muuta teekään kuin yritätte kumota Raamatun tervettä ja totista sanaa loppumattomilla JAARITUKSILLANNE - sillä te jaarittelette ja filosofeeraatte ( fiksuimmat teistä) , vähemmän "fiksujen" tyytyessä ( kun eivät muuhun kykene) pelkkään ala - arvoiseen panetteluun ja törkeyksien latelemiseen.
Usko Toivonen kirjoittaa - julistaa, raitista Herran Jeesuksen Kristuksen evankeliumia Raamatun totuuden rakkaudessa.
Siitä kiitos ja kunnia Jumalalle!
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ja muut omien oppienne lumoamat, eksyksiin joutuneet, ette muuta teekään kuin yritätte kumota Raamatun tervettä ja totista sanaa loppumattomilla JAARITUKSILLANNE - sillä te jaarittelette ja filosofeeraatte ( fiksuimmat teistä) , vähemmän "fiksujen" tyytyessä ( kun eivät muuhun kykene) pelkkään ala - arvoiseen panetteluun ja törkeyksien latelemiseen.
Usko Toivonen kirjoittaa - julistaa, raitista Herran Jeesuksen Kristuksen evankeliumia Raamatun totuuden rakkaudessa.
s-seutulainenSen harvan kerran, kun sinä ET siteeraa Roseniusta, sinä MATKIT MINUA! :D :D
Olet sinä hauska vempula!!! :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen harvan kerran, kun sinä ET siteeraa Roseniusta, sinä MATKIT MINUA! :D :D
Olet sinä hauska vempula!!! :DOle hiljaa jaarittelija!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole hiljaa jaarittelija!!!!
Hei Rakel, 4 v., nyt äitin sylkkyyn maitokaakaolle, mars! :D :D :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
s-seutulainensaviseutulainen.
tuli mieleen muutama juttu tuosta Toivosen kommentista….
1. teesi.
Toivosen ensimmäinen valhe: >> Ei suinkaan, "pääteesi" on sovituksen sanan, uskon sanan, sanan rististä, pelastuksen evankeliumin esilläpitäminen totuudessa, sellaisena kuin se kirjoitettu on.
>>
Tuo sana-keskeisyys on valhetta ( sovituksen sana, uskon sana, sana rististä ). Raamatun sana ei ole jumalan sanaa, koska Jeesus ei ole sana eikä hän ole jumala.
Emme me täällä mitään sanoja ( Jeesusta ) ”esilläpidetä” ja emmekä myöskään julista sanaa (Jeesusta), vaan julistamme evankeliumia, koska Jeesus ei ole sana eikä hän ole jumala eikä Jeesus ole myöskään Raamattu.
Saviseutulainen ja Toivonen. Sulla on täysin väärä käsitys sanasta, Raamatusta, evankeliumista, Jeesuksesta, Jumalasta sekä omasta pelastuksestasi!!!
2. teesi
Toivosen toinen valhe: >> esilläpitäminen totuudessa, sellaisena kuin se kirjoitettu on >>
Tuo on valhe, koska Jeesus ei ole sana niin Raamatun sanakaan ei ole totuus!!!
3. teesi
Miten nuo esilleottamasi lukuisat todisteet liittyvät sinun uskonelämääsi?
4. teesi
Mitä nuo esilleottamasi lukuisat todisteet kertovat sinun omasta uskonelämästäsi ?
mitä vastaat.
- Anonyymi
Ohoi Saviseutulainen ja Usko T.!
Jos haluatte, voin yrittää jollain konstilla hommata teille satsin vessapaperirullia, joissa jokaisen rullan jokaiseen arkkiin on kirjoitettu
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan",
niin pääsette päivittäin konkreettisesti pyyhkimään Paavalin evankeliumilla takapuolenne ettekä vain vertauskuvallisesti niin kuin te täällä teette.- Anonyymi
Ja jos nyt tähän tulee joku 4-vuotias Rakel nillittämään, että evankeliumia pilkataan, niin tehtäköön tiettäväksi, että Usko T:n ja Saviseutulaisen mukaan tuo Raamattu-sitaatti EI edusta evankeliumia - SEN he ovat tehneet selväksi viimeisen parin sadan kommenttinsa aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos nyt tähän tulee joku 4-vuotias Rakel nillittämään, että evankeliumia pilkataan, niin tehtäköön tiettäväksi, että Usko T:n ja Saviseutulaisen mukaan tuo Raamattu-sitaatti EI edusta evankeliumia - SEN he ovat tehneet selväksi viimeisen parin sadan kommenttinsa aikana.
Onko sinulla jonkinlainen ongelma, kun oppiasi ei oteta vastaan ja sen vuoksi toimit, kuten toimit heitä vastaan, jotka eivät ole samaa mieltä opistasi?
Halveksit sellaisten kommenttien kirjoittajia halventamalla heitä.
Ajatteletko sillä saavuttavasi jotakin?
Ei tämä tekstikohta ole ongelmallinen suurimmalle osalle tällä palstalla kirjoittaville.
( 2Kor 5)
Oetkin saanut tähän tekstikohtaan liittyen hyviä vastaukommentteja hyvin usealta kirjoittajalta.
Ei tämä tekstikohta todellakaan ole ongelmallinen sovituksen sanan, uskon sana, elämän sanan, sanan rististä, pelastuksen evankeliumin ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta julistamisen kannalta. Onhan kysymys sovituksen virasta ja julistajien kautta Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää kuulijoita ottamaan vastaan tarjolla pidetyn elämän sanan.
Nimenomaan rakkaudesta Kristukseen.
Sovituksen sanan julistajien kautta kehoitetaan ihmisiä:
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
( Fil 2)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla jonkinlainen ongelma, kun oppiasi ei oteta vastaan ja sen vuoksi toimit, kuten toimit heitä vastaan, jotka eivät ole samaa mieltä opistasi?
Halveksit sellaisten kommenttien kirjoittajia halventamalla heitä.
Ajatteletko sillä saavuttavasi jotakin?
Ei tämä tekstikohta ole ongelmallinen suurimmalle osalle tällä palstalla kirjoittaville.
( 2Kor 5)
Oetkin saanut tähän tekstikohtaan liittyen hyviä vastaukommentteja hyvin usealta kirjoittajalta.
Ei tämä tekstikohta todellakaan ole ongelmallinen sovituksen sanan, uskon sana, elämän sanan, sanan rististä, pelastuksen evankeliumin ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta julistamisen kannalta. Onhan kysymys sovituksen virasta ja julistajien kautta Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää kuulijoita ottamaan vastaan tarjolla pidetyn elämän sanan.
Nimenomaan rakkaudesta Kristukseen.
Sovituksen sanan julistajien kautta kehoitetaan ihmisiä:
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
( Fil 2)
Usko ToivonenSinä kuulut niihin, joita Kristuksen rakkaus ei vaadi yhtikäs mihinkään.
- Anonyymi
Tehkää parannus . Tehkää parannus. Tehkää parannus . Tehkää parannus .
Huomatkaa, että tässä 3000 ensimmäistä kastettua uskovaa olivat kaikki juutalaisia, missä kohtaa Raamattua puhutaan sanaakaan kristityistä?
- Anonyymi
niin just..juutalaiset kastetaan...tuo on kirjoitusten mukaista.
onkohan suomalaisista ketään kastettu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin just..juutalaiset kastetaan...tuo on kirjoitusten mukaista.
onkohan suomalaisista ketään kastettu?juu..veteeen hukkuneet ainakin ovat kastuneet.
- Anonyymi
Pieteri kirjoittaa Kristuksen nimen tähden solvatuiksi tuleville:
14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
15 Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.
( 1Piet 4)
"Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden"
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
15 Älköön näet kukaan teistä kärsikö murhaajana tai varkaana tai pahantekijänä tahi sentähden, että sekaantuu hänelle kuulumattomiin;
16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.
( 1Piet 4)
Usko Toivonenluterilaisia ainakin todella solvataan !!
lahkolaiset, nimenmaan jotka tulleetkin tänne VASTA 1900 jkr. !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
( 1Piet 4)
Usko ToivonenHuomatkaa asiaero, teitä luterit solvataan Martti Lutherin nimen tähden!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luterilaisia ainakin todella solvataan !!
lahkolaiset, nimenmaan jotka tulleetkin tänne VASTA 1900 jkr. !!Kristuksen nimi ei ole luther. Luther oli saksalainen eksyttäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristuksen nimi ei ole luther. Luther oli saksalainen eksyttäjä.
Luther oli uskonpuhdistaja
Luterilaisia solvataan kun nämä uskovat Jeesuksen sanat.
- Anonyymi
”Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.”
- Anonyymi
Mutta lutterin opetuslapset ovat lutterin puolesta lähettiläinä: antakaa "kastaa" vauvanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta lutterin opetuslapset ovat lutterin puolesta lähettiläinä: antakaa "kastaa" vauvanne.
Lutherilla ei ole mitään opetuslapsia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutherilla ei ole mitään opetuslapsia
Lutterilla on kokonainen kirkkokunta pullollaan häneen uskovia.
- Anonyymi
Olet koko maailman nähden laittomuuden harjoittaja: Kunnianloukkaukseen syyllistyy se, joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka muuten halventaa toista.
Kommenttisi 08.07.2021 14:39 täyttää kunnianloukkauksen määritelmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet koko maailman nähden laittomuuden harjoittaja: Kunnianloukkaukseen syyllistyy se, joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka muuten halventaa toista.
Kommenttisi 08.07.2021 14:39 täyttää kunnianloukkauksen määritelmän.Ikävää jos totuus kirpaisee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutterilla on kokonainen kirkkokunta pullollaan häneen uskovia.
Mutta kirkkokunnassa uskotaan Jeesukseen, ei Lutheriin
- Anonyymi
Kasteelle meneminen uskoon tulon jälkeen on siis ehdoton välttämättömyys mikäli aikoo kulkea Jumalan tahdon tiellä.
Näin sanotaan Apt. 10:48 / Ilm. 22:18,19.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017423
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?794954- 794829
- 1324238
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan83018- 522669
- 402561
- 482219
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102201Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211830