Purjehtijat, rehtiä porukkaa

Anonyymi

57

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noh, osta vene ja anna muiden purjehtia? Niinkö? Eikös tuo ole selvä juttu, että kun kippari potkitaan kisasta vie kippari omistamansa veneen mennessään.

    • Anonyymi

      Itse olen tehnyt harrastukseni parissa valtavan määrän talkootyötä, josta osa on vaatinut myös ammattitaitoa. Tällaisen aatteellisesti harrastukseensa suhtautuvan näkökulmasta homma vaikuttaa rumalta sanalta.

      Pahoin pelkään, että kuulun viimeiseen talkoolaisten sukupolveen. Mitä olen nettipalstoja seurannut, talkoolaisten määrä vähenee ja samalla valitetaan liian kalliista maksullisista palveluista.

      Kaiken saaneet sukupolvet nousevat valtaan. Mistään ei tahdota maksaa, mitään ei tahdota tehdä, mutta kaikki pitäisi saada ja samalla tietenkin oma etu täytyy voida maksimoida.

      • Anonyymi

        Ja miten liittyy otsikkoon? Ei talkoolaistenkaan yksityisiä veneitä yleensä sosialisoida kilpakäyttöön.


    • Anonyymi

      Siten liittyy, että jos kokee asian tärkeäksi, on valmis luopumaan omastaan yhteiseksi hyväksi. Olisinhan minäkin voinut tehdä talkootyön sijaan omaa työtä. Koska en tehnyt, hankkimatta jäi sievoinen summa.

      • Anonyymi

        Entä jos kommodori käskee häipyä talkoista, mutta odottaisi että jättäisit veneesi sinne että talkooväki pääsee talkoiden jälkeen vähän kisaamaan... jättäisitkö veneesi?


    • Anonyymi

      Ajatteli pilata vielä Kurtbayn kisan ja elämän.

      • Anonyymi

        Ilmoitti etukäteen, että jos oma valitus ei mene läpi niin ei anna myöskään venettä. Ei pointti ollut hankaloittaa kavereita, vaan vaikuttaa neuvottelutulokseen ja päästä mukaan. Kenties hän olisi seuraavaksi silti antanut veneensä ystävien käyttöön mutta tähänhän tuli ratkaisu, ja yksityinen kilpapurjehduksen The Grand Old Man sijoitti uuteen veneeseen jonka antaa näiden kilpailijoiden käyttöön.

        "" ""
        PURJEHDUS
        Varakas olympiamitalisti hankki Tokioon valituille uuden 50 000 euron veneen – ”On siihen varaa”


        Sinem Kurtbay ja Akseli Keskinen olisivat olleet olympiakisoissa pulassa, kun Janne Järvinen ei olisi antanut käyttää venettään. Sitten paikalle tuli vuoden 1980 olympiamitalisti Georg Tallberg.

        "" ""

        https://www.is.fi/purjehdus/art-2000008007530.html


    • Anonyymi

      Hmmm, iltauutisista kuulin, että kilpaveneen vuokraamisesta tai ostamisesta käydään neuvotteluja. Eiköhän se siitä, raha puhuu Katiskan ulkopuolellakin....

    • Anonyymi

      Kaman myymiseen ja levitykseen seonneiden veneitä mihinkään olympialaisiin halua kukaan.

      • Anonyymi

        Mut kamaa haluaa yllättävän moni. Useampi, kuin jotain veneitä. Ei se muuten miljardibusiness olisi. Laillisuus on sitten eri juttu. Aina ei ihmisten mielihalut ja holhousyhteiskunta kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut kamaa haluaa yllättävän moni. Useampi, kuin jotain veneitä. Ei se muuten miljardibusiness olisi. Laillisuus on sitten eri juttu. Aina ei ihmisten mielihalut ja holhousyhteiskunta kohtaa.

        Sinulla on kirjoituksestasi päätellen huumeongelma.

        Voitko ystävällisesti luopua joko narkkaamisesta tai veneilystä? En halua olla samalla vesialueella minkään kamankäyttäjän kanssa. Hyi helvetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kirjoituksestasi päätellen huumeongelma.

        Voitko ystävällisesti luopua joko narkkaamisesta tai veneilystä? En halua olla samalla vesialueella minkään kamankäyttäjän kanssa. Hyi helvetti.

        Tosi huono olet vetämään johtopäätöksiä. Loogisen ajattelun taito on ilmeisen puutteellinen. Pysythän poissa vesiltä, yleisen turvallisuuden nimissä.


    • Anonyymi

      Älä yhden tapauksen perusteella tee yleistystä purjehtijoista. Tee yleistys vaikka helpon rahan heinämiehistä.

    • Anonyymi

      Siis kaveri omistaa veneen, jolla oli tarkoitus lähteä kisoihin. Kun hän ei itse pääsekään kisaan, niin ei sitten lähde hänen veneensäkään. Onko tässä jotain kummallista? Eikös tämä nyt ole ihan oletusarvoinen tilanne? Jos kisaan lähtee hänen sijastaan joku muu, niin minkä ihmeen takia hänen veneensä sinne lähtisi? Ei minunkaan veneeni ole koskaan ollut kilpailussa, tai itse asiassa muutenkaan vesillä, ilman minua.

      • Anonyymi

        On ihan ymmärrettävää, mutta toisaalta kisaan lähtevä miehistö on purjehtinut useita kisoja ja harjoitellut aiemmin juuri tuolla Jannen omistamalla veneellä, joka on jo Tokioon lähetetty.

        Tietysti Janne saattaa kokea tulleensa pahasti väärin kohdelluksi ensin Katiska-tuomiossa ja sitten olympiavalinnassa ja on päättänyt toimia näin. Onhan tilanne aika absurdi, että hänen olympiaprojektissaan, jonka hän on täysin rahoittanut, häntä ei valitakaan kisaan.


      • Anonyymi

        Kurtbay et co. olisi varmaan hankkinut jonkun toisen veneen alun perin, mutta kaikki luuli, että tarvitaan vain yksi vene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurtbay et co. olisi varmaan hankkinut jonkun toisen veneen alun perin, mutta kaikki luuli, että tarvitaan vain yksi vene.

        Kenen rahoilla?


    • Anonyymi

      Meillä muillakin on tapana harrastaa ihan omilla välineillä. Miksi kisaan lopulta lähtevät purjehtijat eivät osta omaa venettä? Miksi heidän olisi pitänyt saada käyttää sellaisen purjehtijan venettä, jota ei nyt sitten kisaan päästetäkään? Purjehdin omalla veneellä, pyöräilen omalla pyörällä ja juoksen omilla lenkkareilla...

      • Anonyymi

        Sehän on selvä, että veneestä olisi pitänyt heti alkumetreillä tehdä erillinen vuokrasopimus miehistöstä riippumatta ja sponsorisopimukset rahoitukselle. Sehän olisi ihan korruptoitunutta urheilua (kun on olympiatason edustuksesta kyse), että rahoittamalla veneen pääsisi kilpamiehistöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on selvä, että veneestä olisi pitänyt heti alkumetreillä tehdä erillinen vuokrasopimus miehistöstä riippumatta ja sponsorisopimukset rahoitukselle. Sehän olisi ihan korruptoitunutta urheilua (kun on olympiatason edustuksesta kyse), että rahoittamalla veneen pääsisi kilpamiehistöön.

        Ei Suomessa purjehduksessa voi päästä olympiatasolle ilman omaa rahoitusta. Tässä tapauksessa veneen omistajan rahoitusta, jonka avulla siis myös Akseli on tuolle tasolle päässyt. Ei ole sellaisia sponsoreita, joilta saisi tarvittavan rahoituksen eli suuruusluokkaa 100 000 €/v nuppia kohti, vaan se kaivetaan yleensä vanhempien taskusta. Tämä projekti oli siitä hyvin poikkeava, että rahat tuli omasta taskusta tai siis Jannen taskusta, josta maksettiin myös Sinemin ja Akselin kuluja, eikä vanhempien taskusta.

        Useat olympiatason purjehdusprojektit ovat kyllä saaneet erilaisia sponsoreita ja myös urheilija-apurahaa. Tässäkin projektissa Sinem (10 000 2020) ja Akseli (6000 2020) ovat saanee urheilija-apurahaa. Mutta noilla ei siis alkuunkaan kateta kuluja mitä tulee kalustosta, sen siirrosta, valmentajasta ja pitkistä kisa- ja harjoittelumatkoista ulkomaille.

        Aivan eri juttu kuin melkein kaikki muut olympialajit, joissa liitto maksaa pääosan kuluista ja monessa lajissa olympiatasoilla urheilija saa jopa kohtuu hyvät tulot. Muissa lajeissa sitten myös valitaan kisoihin joukkue. Purjehduksessa kuka tahansa saa lähteä kisoihin, joista maapaikan saa. Mutta maksaa myös itse osallistumismaksun ja kaikki muut kulut.

        No purjehdus on nyt saanut Suomessa enemmän mediahuomiota kuin koko edellisen olympiadin aikana yhteensä Katistkan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Suomessa purjehduksessa voi päästä olympiatasolle ilman omaa rahoitusta. Tässä tapauksessa veneen omistajan rahoitusta, jonka avulla siis myös Akseli on tuolle tasolle päässyt. Ei ole sellaisia sponsoreita, joilta saisi tarvittavan rahoituksen eli suuruusluokkaa 100 000 €/v nuppia kohti, vaan se kaivetaan yleensä vanhempien taskusta. Tämä projekti oli siitä hyvin poikkeava, että rahat tuli omasta taskusta tai siis Jannen taskusta, josta maksettiin myös Sinemin ja Akselin kuluja, eikä vanhempien taskusta.

        Useat olympiatason purjehdusprojektit ovat kyllä saaneet erilaisia sponsoreita ja myös urheilija-apurahaa. Tässäkin projektissa Sinem (10 000 2020) ja Akseli (6000 2020) ovat saanee urheilija-apurahaa. Mutta noilla ei siis alkuunkaan kateta kuluja mitä tulee kalustosta, sen siirrosta, valmentajasta ja pitkistä kisa- ja harjoittelumatkoista ulkomaille.

        Aivan eri juttu kuin melkein kaikki muut olympialajit, joissa liitto maksaa pääosan kuluista ja monessa lajissa olympiatasoilla urheilija saa jopa kohtuu hyvät tulot. Muissa lajeissa sitten myös valitaan kisoihin joukkue. Purjehduksessa kuka tahansa saa lähteä kisoihin, joista maapaikan saa. Mutta maksaa myös itse osallistumismaksun ja kaikki muut kulut.

        No purjehdus on nyt saanut Suomessa enemmän mediahuomiota kuin koko edellisen olympiadin aikana yhteensä Katistkan takia.

        Tietty se olympiatasolle yltäminen rahoitetaan pääosin itse (eikä niin, että liitto tms. rahoittaa kaiken ensimmäisestä optimistijollapurjehduksesta lähtien), mutta itse kisa pitäisi hoitua pääosin liiton ja sponsoreiden rahoituksella, eikä niin, että pelipaikalla koko joukkue on riippuvainen yhden joukkuejäsenen rahoituksesta ja kalustosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietty se olympiatasolle yltäminen rahoitetaan pääosin itse (eikä niin, että liitto tms. rahoittaa kaiken ensimmäisestä optimistijollapurjehduksesta lähtien), mutta itse kisa pitäisi hoitua pääosin liiton ja sponsoreiden rahoituksella, eikä niin, että pelipaikalla koko joukkue on riippuvainen yhden joukkuejäsenen rahoituksesta ja kalustosta.

        Miksi ihmeessä kisan pitäisi hoitua muiden rahoilla? Toki ihan jees, jos saa luotua sellaisen kuvion, jossa joku kokee hyötyvän kilpailijan rahoittamisesta, mutta ei sen ulkopuoleta tulevan rahan mikään oletusarvo tarvitse olla.

        Luulisi, että tuolle tasolle päässeellä riittää motivaatiota laittaa hommaan jokunen lantti omaa rahaa. Eikä tietysti joukkueen kuulu yhden jäsenen rahoituksesta olla riippuvainen, vaan reilun pelin hengessä voi koko joukkue osallistua kuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä kisan pitäisi hoitua muiden rahoilla? Toki ihan jees, jos saa luotua sellaisen kuvion, jossa joku kokee hyötyvän kilpailijan rahoittamisesta, mutta ei sen ulkopuoleta tulevan rahan mikään oletusarvo tarvitse olla.

        Luulisi, että tuolle tasolle päässeellä riittää motivaatiota laittaa hommaan jokunen lantti omaa rahaa. Eikä tietysti joukkueen kuulu yhden jäsenen rahoituksesta olla riippuvainen, vaan reilun pelin hengessä voi koko joukkue osallistua kuluihin.

        Koska muut päättävät ketkä pääsevät kisaamaan ja koko kisa on edustustilaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska muut päättävät ketkä pääsevät kisaamaan ja koko kisa on edustustilaisuus.

        En ymmärrä miten nämä perustelut liittyvät kilpailijan kulujen rahoittamiseen. Kaikissa lajeissa (jos ei nyt mitään eukonkantoa lasketa) lajiliitto (eli ne muut) päättää ketkä pääsevät kisaamaan arvokisoihin. Siitä huolimatta valtaosassa lajeista kilpailuun osallistumisen kulut maksaa kilpailija itse. Poikkeuksen muodostavat mediaseksikkäät lajit, joissa sponsori- ym rahaa pyörii vähän enemmän.

        Todennäköisesti tulen lähivuosina edustamaan Suomea lajini Euroopan mestaruuskisoissa, mutta ihan takuulla tulen kilpailemaan omilla välineilläni ja maksamaan kisamatkan kulut itse, kuten harrastukseni muutenkin. En näe, miksi jonkun muun tulisi maksaa harrastukseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miten nämä perustelut liittyvät kilpailijan kulujen rahoittamiseen. Kaikissa lajeissa (jos ei nyt mitään eukonkantoa lasketa) lajiliitto (eli ne muut) päättää ketkä pääsevät kisaamaan arvokisoihin. Siitä huolimatta valtaosassa lajeista kilpailuun osallistumisen kulut maksaa kilpailija itse. Poikkeuksen muodostavat mediaseksikkäät lajit, joissa sponsori- ym rahaa pyörii vähän enemmän.

        Todennäköisesti tulen lähivuosina edustamaan Suomea lajini Euroopan mestaruuskisoissa, mutta ihan takuulla tulen kilpailemaan omilla välineilläni ja maksamaan kisamatkan kulut itse, kuten harrastukseni muutenkin. En näe, miksi jonkun muun tulisi maksaa harrastukseni.

        Yksilölaji ja henkilökohtaiset varusteet on vähän eri juttu. Hullujajan ne jalkapalloilijoiden, lätkänpelaajien, formulakuskien, golffareiden jne. saamat korvaukset on, mutta hullua on myös mennä edustamaan maataan ilman korvausta kisoihin joista muut kerää isot rahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miten nämä perustelut liittyvät kilpailijan kulujen rahoittamiseen. Kaikissa lajeissa (jos ei nyt mitään eukonkantoa lasketa) lajiliitto (eli ne muut) päättää ketkä pääsevät kisaamaan arvokisoihin. Siitä huolimatta valtaosassa lajeista kilpailuun osallistumisen kulut maksaa kilpailija itse. Poikkeuksen muodostavat mediaseksikkäät lajit, joissa sponsori- ym rahaa pyörii vähän enemmän.

        Todennäköisesti tulen lähivuosina edustamaan Suomea lajini Euroopan mestaruuskisoissa, mutta ihan takuulla tulen kilpailemaan omilla välineilläni ja maksamaan kisamatkan kulut itse, kuten harrastukseni muutenkin. En näe, miksi jonkun muun tulisi maksaa harrastukseni.

        Ei lajiliitto läheskään kaikissa lajeissa päätä kuka osallistuu arvokisoihin. Joissain toki päättää ja olympialaisissa päättää olympiakomitea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietty se olympiatasolle yltäminen rahoitetaan pääosin itse (eikä niin, että liitto tms. rahoittaa kaiken ensimmäisestä optimistijollapurjehduksesta lähtien), mutta itse kisa pitäisi hoitua pääosin liiton ja sponsoreiden rahoituksella, eikä niin, että pelipaikalla koko joukkue on riippuvainen yhden joukkuejäsenen rahoituksesta ja kalustosta.

        Ehkä pitäisi, mutta ei sellaisia rahoja ole liitolla eikä olympiakomitealla. Eri juttu TV-oikeuksia ja katsomoon lippuja myyvät lajit.

        Pitäisikö SPV:n jäsenmaksuja vai veroja korottaa vai mistä saataisiin purjehduksen olympiajoukkueen rahoittamiseen tarvittava miljoona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä pitäisi, mutta ei sellaisia rahoja ole liitolla eikä olympiakomitealla. Eri juttu TV-oikeuksia ja katsomoon lippuja myyvät lajit.

        Pitäisikö SPV:n jäsenmaksuja vai veroja korottaa vai mistä saataisiin purjehduksen olympiajoukkueen rahoittamiseen tarvittava miljoona?

        Järvisen rahat oli tärkeässä osassa, mutta olisiko joku muu vene järjestynyt ilman Järvistä, jos olisi tiedetty, ettei se tule olemaan käytettävissä?


    • Anonyymi

      Jos olympialaisiin pitäisi päästä huume- tai muiden rikollisten, aletaan olla jo todella rappiolla.

      Se, että huumehommiin sekaantuneen venettä ei sinne saada, ei pitäisi olla kenellekään minkään valtakunnan ongelma.
      Ei sosialisti voi kenenkään venettä viedä kisoihin vastoin omistajan suostumusta.
      Toisekseen - ennen huumetouhuun sekaantumista, itse kunkin kannattaisi varmaan "ajatella enste".....

      Noilla paskoilla tuhotaan aivan liian monen ihmisen elämä.
      "Hallittua käyttöä" ei ole olemassakaan. Sama koskee näitä, jotka nostavat hirvittävän huudon viinan hinnasta aina, kun lehdissä aiheesta jotain kirjoitetaan.

      Miksi se pää pitää saada sekaisin - siihen en ole IKINÄ saanut vastausta?

      • Anonyymi

        Jannen tuomio ei kuitenkaan ole lainvoimainen ja hänen osuutensa Katiskassa liittyy tilojen vuokraamiseen ja kanissa olleen kellon lunastamiseen, joita on pidetty rahanpesuna käräjäoikeudessa.

        Joskus myöhemmin ehkä selviää onko hän oikeasti "huumekauppias" vai ainoastaan turhan sinisilmäinen, jolla sattuu olemaan huono lapsuudenystävä.


      • Anonyymi

        Asoita ei pitäsi sekoittaa keskenään eikä myöskään irrottaa asiayhteyksistään. Onko joku myynyt huumeita purjehduskisassa? Ehkä on, ehkä ei.

        Moni muukin asia kuin aineet tuohoavat ihmisten elämän, mutta suurinta osaa niistä ei ole riittävän tehokkaasti kriminalisoitu tai sanktioitu.

        Ja mitä sinä muutenkaan tiedä "hallitusta käytöstä"? Sorrutko yleistykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jannen tuomio ei kuitenkaan ole lainvoimainen ja hänen osuutensa Katiskassa liittyy tilojen vuokraamiseen ja kanissa olleen kellon lunastamiseen, joita on pidetty rahanpesuna käräjäoikeudessa.

        Joskus myöhemmin ehkä selviää onko hän oikeasti "huumekauppias" vai ainoastaan turhan sinisilmäinen, jolla sattuu olemaan huono lapsuudenystävä.

        Jos mulla on kaverina tai siis lapsuudentuttuna tunnettu taparikollinen, niin missään tapauksessa en lähde mihinkään bisneksiin hänen kanssaan. Se on nyt päivänselvä asia, ja jos hän pahottaa mielensä, niin voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jannen tuomio ei kuitenkaan ole lainvoimainen ja hänen osuutensa Katiskassa liittyy tilojen vuokraamiseen ja kanissa olleen kellon lunastamiseen, joita on pidetty rahanpesuna käräjäoikeudessa.

        Joskus myöhemmin ehkä selviää onko hän oikeasti "huumekauppias" vai ainoastaan turhan sinisilmäinen, jolla sattuu olemaan huono lapsuudenystävä.

        Jos ensikertalainen ottaa 2,5 v. kiinteän tuomion, niin kohtuullisen törkeästä jutusta on kyse, jos yhtään tunnet Suomessa vallitsevaa oikeuskäytäntöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ensikertalainen ottaa 2,5 v. kiinteän tuomion, niin kohtuullisen törkeästä jutusta on kyse, jos yhtään tunnet Suomessa vallitsevaa oikeuskäytäntöä.

        Totta. Katiskassa annettiin varsin kovia tuomioita ja olihan kokonaisuus suomalaisittain valtava. Jannen kytkentä Katiskaan on kuitenkin aika lievä, joten hänen tuomionsa saattaa muuttua reilusti hovioikeudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Katiskassa annettiin varsin kovia tuomioita ja olihan kokonaisuus suomalaisittain valtava. Jannen kytkentä Katiskaan on kuitenkin aika lievä, joten hänen tuomionsa saattaa muuttua reilusti hovioikeudessa.

        Tapahtumat kai on aika selvät, joten kaipa maksimissaan voi muuttua ehdolliseksi. Sekin on jo riittävä este olympialaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapahtumat kai on aika selvät, joten kaipa maksimissaan voi muuttua ehdolliseksi. Sekin on jo riittävä este olympialaisille.

        Jos varaston vuokraus ja kellon lunastaminen kanista ovat mielestäsi selviä huumekauppaan sitovia tapahtumia, niin sitten näin.

        Minä en näe noita niin yksiselitteisinä eli voin kuvitella tuomion muuttuvan niin, ettei todisteita osallisuudesta Katiskaan olekaan. En tunne osallisia ja tiedot syytteistä on lehtitietojen varassa.

        Erityisesti tuo vuokrajuttu on mietityttänyt, kun meilläkin on kaksi asuntoa vuokralla. Mistä minä tietäisin, jos niissä olisi huumevarasto?

        Kanista lunastettuun kelloon liittyi n. 10 000 € rahanvaihto. Vaikka sen tulkitsisikin rahanpesuksi, kuulostaa kytkös Katiskaan aika mitättömältä. Eikös tuossa kuitenkin puhuta sadan miljoonan suuruusluokan huumebisneksestä? Lisäksi Jannella vaikuttaa olevan sellainen varallisuus, että tuo on kuin satanen minulle.


    • Anonyymi

      Minua on ihmetyttänyt viime aikoina tuo suuntaus, missä keskustelu aloitetaan äärimmäisen herjaavalla tyylillä ja vahvalla asenteellisuudella.
      Yleistäminen ei sovi minkään asian tai ryhmän ominaisuuksien arviointiin.

      Mitä tuohon tuomioistuimen päätökseen tulee, niin mitään kivitystä ei tule aloittaa, ennen kuin kaikki oikeusistuimet ovat antaneet päätöksensä
      Kilpailuun osallistuminen on toinen juttu, jonka päättää ne elimet, joille se kuuluu.
      Justiz

    • Anonyymi

      Ihmeen paljon täällä on huumerikollisen ystäviä ja puolustajia. Lienevät kaikki asiakkaitaan?

      Mitä itse aiheeseen tulee, niin on kyllä outoa, että Olympialaisissa on mukana laji, jonka suoritusväline maksaa noin paljon.

      • Anonyymi

        Väline on murto-osa kuluista ja sen arvo säilyy. Yhtä kalliita ovat monet muutkin lajit. Niissä vain rahoitus saadaan katsojilta tavalla tai toisella.


      • Anonyymi

        Miten paljon jalkapallostadion maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten paljon jalkapallostadion maksaa?

        Entä kelkkarata tai mäkihyppytorni? Puolet olympialaisia varten rakennetuista jää rapistumaan turhina.


      • Anonyymi

        Ei täällä kukaan ole huumerikollisuutta puolustellut, mutta ennen kuin tuomio on lain voimainen, niin kannattaisi jättää suuremmat huudot myöhemmäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä kukaan ole huumerikollisuutta puolustellut, mutta ennen kuin tuomio on lain voimainen, niin kannattaisi jättää suuremmat huudot myöhemmäksi.

        Jos on saanut syytteen huumerikollisuudesta, niin pitäisi itse ymmärtää vetäytyä pois kisajoukkueesta. Osallistuminen tuo huonoa mainosta lajille. Kun sitten mahdollisesti vapautetaan syytteistä, niin osallistuminen on ok.
        Tämä episodi on täysin itse aiheutettua, sillä tuskin on ollut täysin tietämätön mitä kaveripiiri puuhaa. Itse en pidä sellaisiin kavereihin yhteyttä, jotka puuhaavat jotain hämärää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on saanut syytteen huumerikollisuudesta, niin pitäisi itse ymmärtää vetäytyä pois kisajoukkueesta. Osallistuminen tuo huonoa mainosta lajille. Kun sitten mahdollisesti vapautetaan syytteistä, niin osallistuminen on ok.
        Tämä episodi on täysin itse aiheutettua, sillä tuskin on ollut täysin tietämätön mitä kaveripiiri puuhaa. Itse en pidä sellaisiin kavereihin yhteyttä, jotka puuhaavat jotain hämärää.

        Tuomio on eri juttu, mutta syytetty on syytön kunnes toisin todistetaan. Ihan sairasta ajattelua tuollainen amerikan malli jossa pelkästä syytteestä menee maine, ystävät ja työpaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomio on eri juttu, mutta syytetty on syytön kunnes toisin todistetaan. Ihan sairasta ajattelua tuollainen amerikan malli jossa pelkästä syytteestä menee maine, ystävät ja työpaikka.

        Kyllä olympialaisten ollessa kyseessä tämä jo riittää esteeksi. Vai olisiko myös Niko Ranta-aho nyt vielä hyvä olympialaissankari?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olympialaisten ollessa kyseessä tämä jo riittää esteeksi. Vai olisiko myös Niko Ranta-aho nyt vielä hyvä olympialaissankari?

        No Ranta-Ahohan myönsi syyllisyytensä. Edelleenkin pätee, että syytön kunnes toisin todistetaan. Ranta-Aho todisti itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Ranta-Ahohan myönsi syyllisyytensä. Edelleenkin pätee, että syytön kunnes toisin todistetaan. Ranta-Aho todisti itse.

        Järvinenkään ei kiistä noita tapahtumia, joista häntä syytetään. Se on kaikki näytetty toteen. Hänestä vain tuomio on väärä. Myös Niko Ranta-aho on valittanut hoviin, hänestäkin tuomio on väärä. Hänelläkään ei ole siis laillista tuomiota. Myös hän voisi siis vaatia päästä olympialaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järvinenkään ei kiistä noita tapahtumia, joista häntä syytetään. Se on kaikki näytetty toteen. Hänestä vain tuomio on väärä. Myös Niko Ranta-aho on valittanut hoviin, hänestäkin tuomio on väärä. Hänelläkään ei ole siis laillista tuomiota. Myös hän voisi siis vaatia päästä olympialaisiin.

        Mitä on siis näytetty toteen ja mitä ei kiistetä? Varmasti on kiistatonta, että Janne oli antanut varaston käyttöön, on maksanut kellon kanista ja saanut rahansa takaisin korkojen kera.

        Mutta lehtitietojen valossa hän ei ole myöntänyt mitenkään osallistuneensa huumekauppaan tai rahanpesuun.

        Niko taas ilmeisesti on myöntänyt juuri huumekaupan ja kertonut suuret huumekätköt jne. Voi silti olla tuomioonsa tyytymätön, muttei kiistä osallisuuttaan huumekauppaan.

        Varaston antaminen tai vuokraaminen jollekin ei ole laitonta. Ei liene omistajan vastuulla silloin mitä varastossa säilytetään ellei siihen ole saatu omistajalta lupaa. Vai saako vuokranantajat yleensä linnatuomion, jos heidän omistamissaan asunnoissaan vuokralainen tekee huumekauppaa tai muuta laitonta?

        Ei myöskään liene laitonta lunastaa toisen kelloa kanista, vaikka se toinen olisikin rikollinen. Eikä myydä kelloa sille toiselle kalliiimmalla kuin lunastushinta.

        Nuo nyt on tulkittu käräjäoikeidessa osallisuudeksi huumekauppaan ja rahanpesuun. Voi olla oikea tulkinta tai sitten hovissa todetaan, ettei noissa ole mitään laitonta tai tuomio on aivan suhteeton rikokseen nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järvinenkään ei kiistä noita tapahtumia, joista häntä syytetään. Se on kaikki näytetty toteen. Hänestä vain tuomio on väärä. Myös Niko Ranta-aho on valittanut hoviin, hänestäkin tuomio on väärä. Hänelläkään ei ole siis laillista tuomiota. Myös hän voisi siis vaatia päästä olympialaisiin.

        Kuka voi vaatia päästä olympialaisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on saanut syytteen huumerikollisuudesta, niin pitäisi itse ymmärtää vetäytyä pois kisajoukkueesta. Osallistuminen tuo huonoa mainosta lajille. Kun sitten mahdollisesti vapautetaan syytteistä, niin osallistuminen on ok.
        Tämä episodi on täysin itse aiheutettua, sillä tuskin on ollut täysin tietämätön mitä kaveripiiri puuhaa. Itse en pidä sellaisiin kavereihin yhteyttä, jotka puuhaavat jotain hämärää.

        Niin, no, jos ei edes kolmea tikkaa pysty ilman panosta heittämään, tuskin ihan huvin vuoksi veljeilee. No, Jokainen tekee valintoja elämässä, seuraukset tulee viiveellä yleensä..
        Nimenomaan veljeily rikollisten kanssa varmaan tuo jännitystä, sit ku paska osuu tuulettimeen ni kukaan ei sano mitään. Lapsuuden ystävistä kun puhutaan niin varmasti jokainen tietää just tasan mitä tekee ja miten homma menee. Jos jotain Jj on, ni idiootti se ei kyllä ole. Tietoisia riskejä ja jännityksen hakua. Onneks noinkin vähällä pääsi, ainakin toistaiseksi.
        Pulinat pois ja purjehtimaan vaan.


    • Anonyymi

      No eipä syytettä ihan ohimennen kenellekään lätkäistä - saati tuomiota.

      Kyllä siinä kädet on paskassa pitänyt olla ja kyynärpäitä myöten, jos poliisi tutkii, syyttäjä syyttää todisteiden perusteella ja oikeus tuomitsee.

      Syyttömiä kaikki ovat tietenkin omasta mielestään.
      Nuhteettomuutta ei saisi vaatia nykyään näköjään sen enempää urheilijoilta kuin kansanedustajilta/ministereiltäkään.

      Muka normaalia saada syyte selkeästä rikollisesta toiminnasta. Ihan vittuillakseenhan niitä syytteitä ja tuomioita jaellaankin :).

      Ei vittu mitä porukkaa.

      Löylykauhalle alkaa olla käyttöä noin ajattelevilla.

      • Anonyymi

        Sehän on ihan turha sitten mitään oikeudenkäyntejä pitää jos syytetty automaattisesti on syyllinen. Näin se nyt vaan ei oikeusvaltiossa ole, vaan syytetty on syytön kunnes toisin todistetaan. Kun tuomio on saanut lainvoiman, sitten voi ruveta päätä aukomaan.

        Ei vittu mitä porukkaa, tosiaankin.

        Hyvät löylyt kelpaa aina ja kauhaahan saunomisessa tarvitaan, siinä olet oikeassa.


      • Anonyymi

        Ei se nyt niinkään ole, ettei syyttömiä koskaan oikeudessa syytettäisi. Eikä niinkään, ettei koskaan tuomittaisi syyttömiä (etenkään käräjäoikeuden tasolla). Mutta todennäköisyys sille, että siellä tuomion saanut olisi todella syyllinen (vaikkei tuomio vielä lainvoimainen olisikaan) on kuitenkin huomattavan korkea, pitkälti yli 90%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt niinkään ole, ettei syyttömiä koskaan oikeudessa syytettäisi. Eikä niinkään, ettei koskaan tuomittaisi syyttömiä (etenkään käräjäoikeuden tasolla). Mutta todennäköisyys sille, että siellä tuomion saanut olisi todella syyllinen (vaikkei tuomio vielä lainvoimainen olisikaan) on kuitenkin huomattavan korkea, pitkälti yli 90%.

        Tässä on jotain tilastoa siitä, miten tuomiot ovat muuttuneet hovioikeudessa
        https://tilastokeskus.fi/til/syyttr/2019/syyttr_2019_2020-09-24_kat_001_fi.html

        Syytetyjen valittaessa tuomiosta n. 5% on todettu hovissa syyttömiksi ja 25% tuomio on alentunut.

        Ehdottomaan rangaistukseen tuomituista 1696:sta hovissa todettiin syyttömiksi 19, muutettiin ehdolliseksi 49, yhdyskuntapalvelukseksi 69 kpl ja 12 sakoksi. Varsin pieni osuus noista siis todettiin syyttömiksi, vain reilu 1%, mutta reilulla 10% tuomio lieveni merkittävästi.


    • Anonyymi

      Käräjäoikeuden päätös on siis aina lähtökohtaisesti väärä?

      Pitäisikö oikeusjärjestelmästä saman tien siivota sekä käräjä- että hovioikeus pois ja jättää vain "päteviä" tuomioita antava KO jäljelle?

      Naurettavaa pelleilyä edes antaa valitusmahdollisuutta tyypille, joka 13 vuoden kakun ollessa käsittelyssä vielä tekee lisää rikoksia.

      Todennäköisesti tulee saamaan sen 24 vuotta. Tähän sekaantuneiden on täysin turhaa valittaa syyttömyyttään. Parhaassa tapauksessa Hovissa tulee pari vuotta lisää.

      • Anonyymi

        Ei ihme, että Suomella menee heikosti jos kaltaisiasi on montakin.


      • Anonyymi

        Eri oikeusasteissa lienee pohjimmiltaan hintaero. Käräjäoikeus on halpa bulkkituote, joka selvittää suurimman osan tapauksista ja siellä halvempi kokoonpano kuuntelee kaikki todistelut. Hovioikeudessa tunnit on kalliimpia, ja siksi siellä järjestetään vain pieni osa siitä todistelusta, mitä käräjillä. KKO taas pohtii lähinnä lakitieteellisiä seikkoja, ja siellä istuu tieteellisesti viisaimmat tuomarit, joita ei riitä rosiksiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe