hermot!!!

kivulias

Mulla alkaa hermot menemään kokonaan tämän selkäsäryn kanssa.Minulta on leikattu kaksi kerta pullistumat s1-L5 välistä.Nyt ankaraa kipua ollut elokuusta 2004 lähtien.Mikään ei auta.Kaikki lääkkeet kokeiltu: tramal,panacod,temgesic, oxanest,durogesic..Puudutushoitoja tehty monta kertaa.Lääkärit sanovat minulla olevan arpikudosta ja juuri on turpeana ja kulumia on paljon.Särkyä on koko alaselässä, oikea pakara on aivan tulessa samoin oikean puolen jalka, varpaat älykipeät.Virtsaamis ongelmia on.Jalka menee "alta", eli saatan kaatua yhtäkkiä.Hermosärky raastaa yötäpäivää.Lääkärit sanoivat minulle viimeksi taas, että puudutetaan vielä ja katsotaan..Sairaslomalla ollut kohta vuoden, eikä toivoakaan paranemisesta.En jaksa enää elää.Jos otan vähän liikaa särkylääkettä vahingossa...Please auttakaa minua!

16

2725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inkku

Kysyn nyt aivan ensimmäiseksi ett miten selvisit leikkauksen jälkeen?Onko kipupolin lääkärit tutkineet sua ja jos on niin milloin viimeksi?
      Noi lääkkeet on aika vahvoja mitä sulla on kokeiltu,ja puudutus ei vissiin auta,eli luulis ett leikkaus olis yksi vaihtoehto.Olet varmaan aika lujilla ittes kanssa,tiedän mitä toi hermosärky on,itse olen vasta menossa leikkaukseen.2 alinta välilevyä rappeutunut ja 1 nikamansiirtymä ja selkäydinkanvanahtauma.Olen jostain kuullut ett just noi arpikudoshommat on niitä pahoja,ett joudutaan uusiksi leikkaamaan ja auttaako sekään kun ainahan tulee uutta arpikudosta leikkauksen jälkeen.Koita jaksaa onko ne puhuneet siitä kipustimulaattorista,ett sitä vois kokeilla asentaa?Kohtalotovereita sulla on paljon,mut jokainenhan kokee kivun erillalailla.Mut jakselehan ja toivotaan ett tilanteesi rauhoittuu ainakin hieman.Terveisin:Inkku

• inkku

en ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta minullakin leikataan nikamansiirtymä ensi kuussa.monen vuoden tuskailu toivottavasti päättyy nyt..minulla ei ole mitään havaintoa kuinka valmistaisin itseni leikkaukseen tai esim. mitä leikkauksen jälkeen tapahtuu....onkohan ihan kauheet kivut leikkauksen jälkeen.kaikki vaan mietityttää...:(ja pelottaa tietenkin.titaania meinaavat sinne laittaa.eihän sitä sitten enää taivu mihinkään suuntaan.onko sulla muuten tietoa että meinaavatko ne siirtää sitä nikamaa vai vaan tukea sitä?minulta ei myöskään meinata ottaa uusia kuvia(ed.vuosi sitten)...onkohan sekään normaalikäytäntö?anteeksi jos vaivaan...sinulla ja muilla meillä selkiemme kanssa painivilla on varmasti paljon muutakin ajateltavaa kuin muiden selät...:)mutta jos jaksat tai joku muu jaksaa haluaisin kuulla juttujanne asian tiimoilta.:)kiitos että olette olemassa.:)
        ja alkuperäiselle lähetän myös VOIMIA ja JAKSAMISTA jatkossa. minulla itselläni eivät kipulääkkeet auta...toivottavasti leikkaus auttaa.

• Kivulias

Kiitos, kun otit kantaa kirjotukseeni!Kipustimulaattoria ovat suunnitelleet, mutta viimeksi(huhtikuussa) sanoivat,ettei minulle voi nyt laittaa sitä,koska olen näin kivulias! Minut leikattiin eka kerran 2001,olin aivan kivuton reilun puoli vuotta.Sitten kivut hiipivät uudelleen ja minut leikattiin uudelleen 2003.Nyt on vähän sama homma, kivut ovat tulleet hiljakseen takaisin.Tosin näin kovia kipuja minulla ei ikinä ennen ole ollut.Kysyit onko minua tutkittu kipupolilla.Olen koko kevään rampannut kipupolilla.Ei siellä juurikaan ole tutkittu, muuta kuin MRI-kuvat otettu ja puudutuksia on tehty.Joudun sinne kohta,mutta en tiedä mitä meinaavat tehdä.Itse olisin valmis leikkaukseen, jos he sitä ehdottaisivat.Voimia sinullekin ja onnea leikkaukseen!P.SMissä päin sinut leikataan?

• ....

käynyt yksityisellä lääkärillä.Jos et ole niin MENE,vaikka maksaakin!

• Inkku

Juu en tiiä vielä miten meinaavat sen nikamansiirtymän korjata olen kuitenkin kuullut ett just tuolla titaanilla tuetaan,sen vaan sanoivat lääkärit että' se ei ole mikään pikkuhomma.Tuosta ahtaumasta olen saanut sellaista tietoo ett ottavat omaa (luuta)jostain paikkaa kehoa ja sillä sit paikataan.Rappeumista en tiiä miten niitä korjaillaan,olen itsekkin tietoo vailla tästä koko hommasta.
        Mulla on vielä 29.4 hermoratatutkimus ja sit 9.5 polille meno ja kait siinä sit päätetään leikkauspäivä ja kuulen tarkemmin ett miten se tapahtuu.Kyllä tää on v....äistä kun nuoret ja sama koskee toki myös vanhempia ihmisiä joutuu taistelemaan tälläisen helvetin kanssa,kipua ja kipua sitä riittää ja lääkkeet ei auta ehkä se kun pää on pökkyrällä on helpompi kestää noi kivut.Mulle sanoi lääkäri ett ehdottomasti tupakanpoltto pitää lopettaa ja siinäpä sitä ollaankin.Kipua joka päivä ja lopeta sit vielä tupakanpoltto...
        No nyt kuitenkin olen alkanut vähentelemään kun ei ollut sisua lopettaa näköjään kerralla(huijaan varmaan vaan itseäni).Jostain kuitenkin luin ett nikotiini poistuu kolmen päivän sisään elimistöstä,kysyin myös apteekista samaa ja siellä sanottiin ett kaks päivää.
        Onko sulla paljon se siirtymä siellä?Mulla oli 2003 kesällä 2mm ja nyt Helmikuussa 2005 1cm.
        No tässä vähän vastausta muuta en tällä hetkellä osaa sanoa mut jos joku joka tietää näistä sattuu lukemaan niin kertokaa ihmeessä.

• niksu vastaa
        Inkku kirjoitti:

Juu en tiiä vielä miten meinaavat sen nikamansiirtymän korjata olen kuitenkin kuullut ett just tuolla titaanilla tuetaan,sen vaan sanoivat lääkärit että' se ei ole mikään pikkuhomma.Tuosta ahtaumasta olen saanut sellaista tietoo ett ottavat omaa (luuta)jostain paikkaa kehoa ja sillä sit paikataan.Rappeumista en tiiä miten niitä korjaillaan,olen itsekkin tietoo vailla tästä koko hommasta.
        Mulla on vielä 29.4 hermoratatutkimus ja sit 9.5 polille meno ja kait siinä sit päätetään leikkauspäivä ja kuulen tarkemmin ett miten se tapahtuu.Kyllä tää on v....äistä kun nuoret ja sama koskee toki myös vanhempia ihmisiä joutuu taistelemaan tälläisen helvetin kanssa,kipua ja kipua sitä riittää ja lääkkeet ei auta ehkä se kun pää on pökkyrällä on helpompi kestää noi kivut.Mulle sanoi lääkäri ett ehdottomasti tupakanpoltto pitää lopettaa ja siinäpä sitä ollaankin.Kipua joka päivä ja lopeta sit vielä tupakanpoltto...
        No nyt kuitenkin olen alkanut vähentelemään kun ei ollut sisua lopettaa näköjään kerralla(huijaan varmaan vaan itseäni).Jostain kuitenkin luin ett nikotiini poistuu kolmen päivän sisään elimistöstä,kysyin myös apteekista samaa ja siellä sanottiin ett kaks päivää.
        Onko sulla paljon se siirtymä siellä?Mulla oli 2003 kesällä 2mm ja nyt Helmikuussa 2005 1cm.
        No tässä vähän vastausta muuta en tällä hetkellä osaa sanoa mut jos joku joka tietää näistä sattuu lukemaan niin kertokaa ihmeessä.

ei mulle ole koskaan mitään hermoratatutk. tehty???leikkaus on jo päätetty.ei mulla kai omaa luutakaan oteta...heh...sanoivat että olen harvinainen tapaus...aika suuri sirrtymä...yli puolen nikaman verran...hups!:)apuuuaaaa!ei kukaan ole sanonu mulle mitään tupakoinnin lopettamisesta...hähähäh?????e-pillerit pitää kuulemma lopettaa veritulppariskin takia.:)et sillee.:)voi vitsin vitsi...ilmottelehan voinnistasi ja muutenkn ja hymyä huuleen!!!!:)vaix sekin välillä tuottaa tuskaa

• kivulias

En ole käynyt yksityisellä.Olen käynyt ainoastaan Ortonilla.Onko ehdotuksia/kokemuksia hyvistä lääkäreistä?

• luullut
        kivulias kirjoitti:

En ole käynyt yksityisellä.Olen käynyt ainoastaan Ortonilla.Onko ehdotuksia/kokemuksia hyvistä lääkäreistä?

että orton on yksityinen?:)ai eikö se sitten olekaan.:(nooh, ei sitte.:)orton on kuitenkin hyvä paikka.saa rehellisen vastauksen.

• Kivulias
        luullut kirjoitti:

että orton on yksityinen?:)ai eikö se sitten olekaan.:(nooh, ei sitte.:)orton on kuitenkin hyvä paikka.saa rehellisen vastauksen.

Anteeksi,tietenkin orton on yksityinen..Aivot ei toimi enää.Tarkoitin lähinnä muita sairaaloita.

• hyvä juttu
        Kivulias kirjoitti:

Anteeksi,tietenkin orton on yksityinen..Aivot ei toimi enää.Tarkoitin lähinnä muita sairaaloita.

eip' tuo haittane!ja jaksamista sinulle.:)asiat lutviutuu ku jaksais vaa tapella lekurien kanssa.

• asioita inkulle ja muillekin!
        Inkku kirjoitti:

jep.soittelin sairaalaan ja kyselin tästä tulevasta toimenpiteestä->jäykistys/hermojuurten vapautus.sairaalassaoloaika yli vko.katetri laitetaan koska vessassa ei pysty käymään n. 3 päivään...tupakointi silloin myös vaikeutuu->nikotiinilaastari.sängystä noustaan kyllä ylös seuraavana päivänä mutta vain että pää tottuu pystyasentoon.:)kotiin pitää hankkia terveysasemalta apuvälineitä->tarttumapuhdit ym liukuesteitä, tarv.vessanpytyn koroke.:)ensimmäiset 3kk keskitytään haavahoitoon ja parantumiseen, eli pysytellään suunnilleen neljän seinän sisällä.ne kai ottaakin multa uudet kuvat.menen sisään ma, sillon kuvat, ti leikkaus.e-pillerit ehdottomasti lopetettava.

mulla on myös hampaisto kuvattu ettei suussa ole tulehduksia.2 vkoa ennen leikkausta otetaan myös virtsan bakteeriviljely ja mrsa-koe.

nää tietty voi vaihdella sairaalakohtaisesti.:)

kysyin myös tästä nikamansiirtymän "korjauksesta"?
        sanoivat että joskus nikamaa siirretään ja joskus se vaan tuetaan...yksilökohtaista.selviää sitten vuorokautta ennen.mulle tulee kuulemma ruuvejakin..voipi olla että kaikille tulee.

zemiä kaikille!aikamoinen operaatio tulossa ja pelottaa niin p******hih.

• Inkku
        asioita inkulle ja muillekin! kirjoitti:

jep.soittelin sairaalaan ja kyselin tästä tulevasta toimenpiteestä->jäykistys/hermojuurten vapautus.sairaalassaoloaika yli vko.katetri laitetaan koska vessassa ei pysty käymään n. 3 päivään...tupakointi silloin myös vaikeutuu->nikotiinilaastari.sängystä noustaan kyllä ylös seuraavana päivänä mutta vain että pää tottuu pystyasentoon.:)kotiin pitää hankkia terveysasemalta apuvälineitä->tarttumapuhdit ym liukuesteitä, tarv.vessanpytyn koroke.:)ensimmäiset 3kk keskitytään haavahoitoon ja parantumiseen, eli pysytellään suunnilleen neljän seinän sisällä.ne kai ottaakin multa uudet kuvat.menen sisään ma, sillon kuvat, ti leikkaus.e-pillerit ehdottomasti lopetettava.

mulla on myös hampaisto kuvattu ettei suussa ole tulehduksia.2 vkoa ennen leikkausta otetaan myös virtsan bakteeriviljely ja mrsa-koe.

nää tietty voi vaihdella sairaalakohtaisesti.:)

kysyin myös tästä nikamansiirtymän "korjauksesta"?
        sanoivat että joskus nikamaa siirretään ja joskus se vaan tuetaan...yksilökohtaista.selviää sitten vuorokautta ennen.mulle tulee kuulemma ruuvejakin..voipi olla että kaikille tulee.

zemiä kaikille!aikamoinen operaatio tulossa ja pelottaa niin p******hih.

Kiitti tosi paljon kun laitoit tuota tietoo tänne palstalle.Aika karmeeta luettavaa ku ajattelee ett noinkin iso homma on edessä.Oliko toi 3kk oikein?(haavanhoito)Jos on mahtava kesä tulossa!!!!!!!!!!!!!!
        Kyllä ne mullekkin sanoivat OYS:ssa ett se on iso toimenpide,mut kun en oikein tiennyt,ett millainen.Alkaa jo niin hirvittämään ett uskaltaako kohta edes mennä?!
        Sairaslomakin sit arvatenkin on ainakin puolivuotta.
        Kirjoitteleppas tänne jos saat lisää tietoo ja tosi paljon voimia sulle tulevaan koitokseen.Laitan tälle palstalle kans kaiken mitä lääkäriltä kuulen silloin 9.5.
        KIITTI vielä kerran ja skriivaillaan.Inkku

• pois inkku
        Inkku kirjoitti:

Kiitti tosi paljon kun laitoit tuota tietoo tänne palstalle.Aika karmeeta luettavaa ku ajattelee ett noinkin iso homma on edessä.Oliko toi 3kk oikein?(haavanhoito)Jos on mahtava kesä tulossa!!!!!!!!!!!!!!
        Kyllä ne mullekkin sanoivat OYS:ssa ett se on iso toimenpide,mut kun en oikein tiennyt,ett millainen.Alkaa jo niin hirvittämään ett uskaltaako kohta edes mennä?!
        Sairaslomakin sit arvatenkin on ainakin puolivuotta.
        Kirjoitteleppas tänne jos saat lisää tietoo ja tosi paljon voimia sulle tulevaan koitokseen.Laitan tälle palstalle kans kaiken mitä lääkäriltä kuulen silloin 9.5.
        KIITTI vielä kerran ja skriivaillaan.Inkku

se pitää sitte ilmeisesti ottaa vaa päivä kerrallaan sen jälkeen.sen rangan kanssa pitää opetella uudestaan elää ku se on kuitenkin jäykistetty.se on mentävä nyt vaa.uskon ja luotan että se on hyvä ratkaisu.eivät ne tänä päivänä leikkaa ketään huvin vuoksi...:)hirveet jonotkin.:)jne.hyvin se tulee menemään niin sinulla kuin minullakin.:)onhan noi inhottavia juttuja mutta pientä verrattuna sihen mitä ihanaa siitä voimme hyötyä.:):)kirjotellaan ja voimia kaikille kipujenne kanssa kamppaileville.

• kuntoon
        kivulias kirjoitti:

hyväksi kehuttu pirkka mäkelä leikkaa minut.kehuja on yksityisen terveystalon fysiatri.sanoin että menen leikkaukseen hän vastasi ota leikkaajaksi pirkka mäkelä,hän leikkaa oys oulussa

• kuntoon
        Inkku kirjoitti:

mulla leikkaavat kaksi nikaman siirtymää.toinen 7 mm,ja toinen 13mm.isot on siirtymät.sitten on rappeumaa rintarangassa paikatkoon senkin kerralla.jonossa odotan leikkauspäivää,niin kuin kaikki leikkaukseen menevät,ei kukaan saa leikkausaikaa ilman jonotusta,jono on puolivuotta.

• Anonyymi
        luullut kirjoitti:

Orton on yksityinen tuo ei tiedä mistä puhuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8450
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2358
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2192
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1707
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      37
      1700
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    8. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      18
      1052
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    Aihe