Miksi se on niin kallista, nimittäin se hammaslääkärissä käynti?

Anonyymi

Verotettavien tulojen pimittämisestä julkisuudessa kerrotaan:

"Tietojen poistamista pyysivät myös hammashoitolaitteita valmistavan Planmecan omistajasuku. Pääomistaja Heikki Kyöstilän kokonaistulot vuonna 2019 olivat muhkeat 21,5 miljoonaa euroa, ja yhtiön hallituksessa istuvalla Kai Kyöstilällä, Janne Kyöstilällä ja Tomi Kyöstilällä noin viisi miljonaa euroa kullakin."

Jos Alienit tulis ja söis nuo yllä mainitut Kyöstilät, niin hammaslääkärissä käynnit halpenis 75%.

Moni ei tule ajatelleeksi että siinä hammaslääkärin piinapenkissä suu ammoillaan istuessa että siellä suussasi touhuaa sen uudesta mersusta haaveilevan bisnes-hammaslääkärin lisäksi myös yber-kapitalisti Kyöstilän karvainen käsi.

3

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei pitäisi tarttu näin hölmöön aloitukseen, mutta menköön. Plandent ja sen omistavat Kyöstilät ovat menestyvä tekijä kansainvälisellä ja hyvin kilpaillulla markkinalla. Se on kova saavutus, koska asiakkaat alalla ovat hyvin laatu- ja hintatietoisia eikä huonolla ja kalliilla pärjää. Mikä hienointa, suurin osa heidän tuotekehityksestään ja tuotannostaan tapahtuu Suomessa.
      Jos kävisi niin ikävästi kuin kuvailet, niin Suomesta lähtisi hyvin palkattua asiantuntijatyötä, tärkeää osaamista ja vientituloja ja siten erittäin suuri määrä Suomelle tuotettua arvonlisää ja verotuloa. Hammaslääkärikäynnin hinnassa tämä ei tuntuisi jenin latin vertaa - paitsi kenties hieman korottavasti, kun suomalaisen ison kilpailijan puuttuessa saksalaiset voisivat laittaa vähän suolaisemmat hinnat ja laskuttaa myös käännöskulut asiakkailta.

• Anonyymi

Kateellisten panettelua.
      Kyöstilät ovat ihan itse luoneet menestyksensä, aloittaneet ihan autotallifirmasta ja siitä yhden hoitotuolin kanssa rohkeasti kansainvälisille messuille. Kyllä self-made-manejä voisi jonkin verran kunnioittaa, on sentään ihan itse ansaittua.
      Planmecalla on hyvin korkeatasoista laitetuotantoa, josta suurin osa, yli 95 % muistaakseni, menee vientiin. Erittäin arvokas työllistäjä Herttoniemessä.
      Plandent on tukkuri ulkomaisille hammastarvikkeille, näitä ei kyllä ole kuin muutama. Mutta jos ei olisi suomalainen yritys, niin kyllä ulkomaisia olisi tarjolla, Hammasväline meni Lifcolle jo kauan sitten ja Dental Systems Unidentille.

• Anonyymi

Sote tulee.

Ihan vinkiksi että jos on jotain rempattaavaa vaikka hampaissa, niin nyt kannattaa hoidattaa kunnallisella puolella kaikki minkä kykenee. Myöhemmin käy kalliimmaksi.

Niille jotka kommentoivat että hammashoitoon pääsee kerran puolessatoista vuodessa yms. niin se koskee kokonaisvaltaista hoitoa ja ohituskaista on lohkeamissa ja särkypäivystyksessä.

Olen nyt loppukevään ravannut hoidattamassa jokaisen lohkeaman ja siinä sivussa huomanneet välitöntä hoitoa vaativia ongelmia. Kalusto kunnossa. Kaikki tulehduspesäkkeet poissa. Katselin yksityisen puolen hintoja ja se mikä kunnallisella kustansi minulle pari sataa kaikkinensa, olisi yksityisellä tehnyt lähes kaksi tonnia.

Elämä on valintoja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2447
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1333
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      939
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      828
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      20
      529
    Aihe