Sähkönkulutuksessa peräkärryn sitten huomaakin-ID ja peräkärry
11
1003
Vastaukset
- Anonyymi
eihän rikkaat kärryjä vetele....
- Anonyymi
Tietenkin kulutus lisääntyy kun laitetaan perään 500 kg lisää kuormaa, pari rengasta pyörimän tietä vastaan ja ilmanvastusta reilusti. Niinhän kulutus nousee bensiiniautoillakin - ei mitään yllättävää. Testissä peräkärry oli ilmeisesti jarruton ja ilmeisesti välillä ajettu sallittua 100 km/h koko ajomatkan keskinopeudesta päätellen.
ID4:n jarrullinen perävaunu saa olla enintään 1000 kg. Se ei paljon lisää perävaunun kokoa tuosta jarruttoman 750 kg painosta ja samalla nopeusrajoituskin putoaa kahdekaankymppiin.- Anonyymi
ja ei pääse suoraan lataamaan kun kun
- Anonyymi
Mutta joka tapauksessa sähköllä ajaminen on halpaa, eli en okein ymmärrä aloittajan motiivia, paitsi ettei Toyotalla ole tarjota sähkistä ja vain harvalla vetohommat hoituu muutenkaan.
- Anonyymi
Onhan nuo hyviä havaintoja sille joka vetää esim. asuntovaunua kesäisin. Voi vaikuttaa jo ihan käytännön tasolla liikkumiseen jos range on luokkaa 150-200 km ja vaunu pitää irroittaa jokaista latausta varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan nuo hyviä havaintoja sille joka vetää esim. asuntovaunua kesäisin. Voi vaikuttaa jo ihan käytännön tasolla liikkumiseen jos range on luokkaa 150-200 km ja vaunu pitää irroittaa jokaista latausta varten.
No, luultavasti vaunua vetävät ostavat ID.4:n isolla akulla, jolloin range on yleensä 250-300 km vaunun kanssakin. Siis ainakin kesällä. Tuo 150-200 km tarkoittaisi pieniakkuista versiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, luultavasti vaunua vetävät ostavat ID.4:n isolla akulla, jolloin range on yleensä 250-300 km vaunun kanssakin. Siis ainakin kesällä. Tuo 150-200 km tarkoittaisi pieniakkuista versiota.
Toki siinä sitten hintaakin pamahtaa samalla reilu 7000 euroa lisää, että pohdittava sitten kumpi on pienempi paha, lisähinta vai tiheämmät lataukset.
Tosin en usko että asuntovaunun kanssa range on 250-300 km, tuohon TM:n kärryyn nähden vaunussa on paljon enemmän otsapinta-alaa, ja veikkaan että vaunun kanssa kulutus on reilusti yli 30 kWh/100km. Toivottavasti TM kokeilee myös vaunun vetoa tuolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan nuo hyviä havaintoja sille joka vetää esim. asuntovaunua kesäisin. Voi vaikuttaa jo ihan käytännön tasolla liikkumiseen jos range on luokkaa 150-200 km ja vaunu pitää irroittaa jokaista latausta varten.
Luuletko vaunun vetäjien oikeasti olevan sähköautoista kiinnostuneita ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko vaunun vetäjien oikeasti olevan sähköautoista kiinnostuneita ?
Miksei olisi? Sähköinen voimalinjahan on mitä mainion myös vaunun vetoon, rangea nyt lukuunottamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki siinä sitten hintaakin pamahtaa samalla reilu 7000 euroa lisää, että pohdittava sitten kumpi on pienempi paha, lisähinta vai tiheämmät lataukset.
Tosin en usko että asuntovaunun kanssa range on 250-300 km, tuohon TM:n kärryyn nähden vaunussa on paljon enemmän otsapinta-alaa, ja veikkaan että vaunun kanssa kulutus on reilusti yli 30 kWh/100km. Toivottavasti TM kokeilee myös vaunun vetoa tuolla.Yleensäkin vaunua vetävät valitsevat tehokkaamman auton, joten jopa polttomoottoripuolella tulee lisähintaa autolle. Aika harva millään pikkuautolla vetää vaunua eikä se olisi kovin käytännöllistäkään.
- Anonyymi
Eiköhän ole aika selvää että jos on pitkän matkan karavaanari niin silloin ei osta ID.4:sta.
ID.4:n ostavat sellaiset joille on peräkärrylle satunnaista käyttöä. Pitkä matkakin yllä menee ID.4:llä mutta jos tarve on vetää joka viikko 1.000km niin siihen on parempiakin autoja.
TM:n viestihän oikeasti on että ID.4 on loistava vetoauto siinä käytössä johon se on tarkoitettu. On taas yksi asia jossa sähköauto on samalla viivalla tai edellä polttiksiin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset27217624Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"19212522Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El736242MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny395236Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään845083Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.594213NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun694032Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja603810Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1043726Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463179