Sähkönkulutuksessa peräkärryn sitten huomaakin-ID ja peräkärry

Anonyymi

11

1020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      eihän rikkaat kärryjä vetele....

    • Anonyymi

      Tietenkin kulutus lisääntyy kun laitetaan perään 500 kg lisää kuormaa, pari rengasta pyörimän tietä vastaan ja ilmanvastusta reilusti. Niinhän kulutus nousee bensiiniautoillakin - ei mitään yllättävää. Testissä peräkärry oli ilmeisesti jarruton ja ilmeisesti välillä ajettu sallittua 100 km/h koko ajomatkan keskinopeudesta päätellen.

      ID4:n jarrullinen perävaunu saa olla enintään 1000 kg. Se ei paljon lisää perävaunun kokoa tuosta jarruttoman 750 kg painosta ja samalla nopeusrajoituskin putoaa kahdekaankymppiin.

      • Anonyymi

        ja ei pääse suoraan lataamaan kun kun


    • Anonyymi

      Mutta joka tapauksessa sähköllä ajaminen on halpaa, eli en okein ymmärrä aloittajan motiivia, paitsi ettei Toyotalla ole tarjota sähkistä ja vain harvalla vetohommat hoituu muutenkaan.

      • Anonyymi

        Onhan nuo hyviä havaintoja sille joka vetää esim. asuntovaunua kesäisin. Voi vaikuttaa jo ihan käytännön tasolla liikkumiseen jos range on luokkaa 150-200 km ja vaunu pitää irroittaa jokaista latausta varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan nuo hyviä havaintoja sille joka vetää esim. asuntovaunua kesäisin. Voi vaikuttaa jo ihan käytännön tasolla liikkumiseen jos range on luokkaa 150-200 km ja vaunu pitää irroittaa jokaista latausta varten.

        No, luultavasti vaunua vetävät ostavat ID.4:n isolla akulla, jolloin range on yleensä 250-300 km vaunun kanssakin. Siis ainakin kesällä. Tuo 150-200 km tarkoittaisi pieniakkuista versiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, luultavasti vaunua vetävät ostavat ID.4:n isolla akulla, jolloin range on yleensä 250-300 km vaunun kanssakin. Siis ainakin kesällä. Tuo 150-200 km tarkoittaisi pieniakkuista versiota.

        Toki siinä sitten hintaakin pamahtaa samalla reilu 7000 euroa lisää, että pohdittava sitten kumpi on pienempi paha, lisähinta vai tiheämmät lataukset.

        Tosin en usko että asuntovaunun kanssa range on 250-300 km, tuohon TM:n kärryyn nähden vaunussa on paljon enemmän otsapinta-alaa, ja veikkaan että vaunun kanssa kulutus on reilusti yli 30 kWh/100km. Toivottavasti TM kokeilee myös vaunun vetoa tuolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan nuo hyviä havaintoja sille joka vetää esim. asuntovaunua kesäisin. Voi vaikuttaa jo ihan käytännön tasolla liikkumiseen jos range on luokkaa 150-200 km ja vaunu pitää irroittaa jokaista latausta varten.

        Luuletko vaunun vetäjien oikeasti olevan sähköautoista kiinnostuneita ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko vaunun vetäjien oikeasti olevan sähköautoista kiinnostuneita ?

        Miksei olisi? Sähköinen voimalinjahan on mitä mainion myös vaunun vetoon, rangea nyt lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki siinä sitten hintaakin pamahtaa samalla reilu 7000 euroa lisää, että pohdittava sitten kumpi on pienempi paha, lisähinta vai tiheämmät lataukset.

        Tosin en usko että asuntovaunun kanssa range on 250-300 km, tuohon TM:n kärryyn nähden vaunussa on paljon enemmän otsapinta-alaa, ja veikkaan että vaunun kanssa kulutus on reilusti yli 30 kWh/100km. Toivottavasti TM kokeilee myös vaunun vetoa tuolla.

        Yleensäkin vaunua vetävät valitsevat tehokkaamman auton, joten jopa polttomoottoripuolella tulee lisähintaa autolle. Aika harva millään pikkuautolla vetää vaunua eikä se olisi kovin käytännöllistäkään.


    • Anonyymi

      Eiköhän ole aika selvää että jos on pitkän matkan karavaanari niin silloin ei osta ID.4:sta.
      ID.4:n ostavat sellaiset joille on peräkärrylle satunnaista käyttöä. Pitkä matkakin yllä menee ID.4:llä mutta jos tarve on vetää joka viikko 1.000km niin siihen on parempiakin autoja.

      TM:n viestihän oikeasti on että ID.4 on loistava vetoauto siinä käytössä johon se on tarkoitettu. On taas yksi asia jossa sähköauto on samalla viivalla tai edellä polttiksiin verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      249
      4514
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2949
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2712
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1695
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1532
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      16
      1421
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1261
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      89
      1185
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1025
    Aihe