"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)
Jeesus tässä sanoo kolme asiaa. Ensinnäkin, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa. Joten kuka sen oikein kumosi?
Toiseksi, että kunnes taivas ja maa katoavat, ei Toorasta katoa pieninkään piirto. Joten selittäkää kiitos, miten uudessa liitossa mukamas Toora on nyt kumottu?
Kolmanneksi, Jeesus itse sanoo, että niitä kutsutaan taivaassa suureksi, jotka noudattavat pienimpiäkin käskyjä. Miten tämän kanssa käy yhteen, että nyt uudessa liitossa mukamas Mooseksen lain käskyjä ei tarvitse noudattaa?
Mulla käänteentekevää oli tää Youtube video: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jDbOCKdSIR8#t=744
Tässä juutalainen rabbi Yosef Mizrachi päihittää kristityn pastorin kymmenen nolla. Se muutti minun elämäni. Jos haluat, että sun elämä muuttuu, katso tämä video alkaen tästä linkin kohdasta. Et tule katumaan.
Mitä Jeesus sanoi laista?
0
152
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499