Mitä Jeesus sanoi laista?

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Mt. 5:17-19)

Jeesus tässä sanoo kolme asiaa. Ensinnäkin, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa. Joten kuka sen oikein kumosi?

Toiseksi, että kunnes taivas ja maa katoavat, ei Toorasta katoa pieninkään piirto. Joten selittäkää kiitos, miten uudessa liitossa mukamas Toora on nyt kumottu?

Kolmanneksi, Jeesus itse sanoo, että niitä kutsutaan taivaassa suureksi, jotka noudattavat pienimpiäkin käskyjä. Miten tämän kanssa käy yhteen, että nyt uudessa liitossa mukamas Mooseksen lain käskyjä ei tarvitse noudattaa?

Mulla käänteentekevää oli tää Youtube video: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jDbOCKdSIR8#t=744

Tässä juutalainen rabbi Yosef Mizrachi päihittää kristityn pastorin kymmenen nolla. Se muutti minun elämäni. Jos haluat, että sun elämä muuttuu, katso tämä video alkaen tästä linkin kohdasta. Et tule katumaan.

0

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
        Talousrikokset
        48
        2298
      2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
        Pyhäjärvi
        145
        1853
      3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
        Maailman menoa
        57
        1851
      4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
        Ikävä
        107
        1436
      5. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
        Seinäjoki
        24
        1221
      6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
        Ikävä
        54
        1130
      7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
        Ikävä
        68
        1055
      8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
        Ikävä
        76
        1028
      9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
        Ikävä
        54
        857
      10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
        Ikävä
        102
        851
      Aihe