Shabbat shalom!

Unohtui eilen illalla laittaa tänne ennen auringonlaskua, mutta laitetaan nyt - Shabbat shalom, eli sapatin rauhaa teille kaikille!

Jo luomisviikolla Jumala siunasi ja pyhitti sapatinpäivän. (1. Moos. 2:2-3; 1. Aik. 17:27)
Kymmenessä käskyssä meidän käsketään pyhittää sapatinpäivä. (2. Moos. 20:8)
Herran juhlapyhistä ensimmäinen on sapatti. (3. Moos. 23:3)
Jeesus itse pyhitti sapatinpäivän. (Lk. 4:16; 4:31; 13:10; 23:56)
Jeesus opetti, että sapatti on ihmistä varten. (Mk. 2:27)
Jeesus on sapatin Herra. (Mk. 2:28)
Jeesus opetti, että hän ei tullut kumoamaan lakia, eikä laista katoa pieninkään piirto. (Mt. 5:17-19)
Apostoli Paavali pyhitti sapatinpäivän, samoin kaikki apostolit. (Apt. 13:14; 13:42,44; 16:13; 17:1,2; 18:4)
Paavali ei koskaan kumonnut lakia. (Room. 3:31)
Heprealaiskirjeen kirjoittajan mukaan sapatinpäivä pysyy Jumalan kansalle. (Hepr. 4:9)
Jesajan mukaan sapatti on suuri ilon päivä. (Jes. 58:13-14)
Jesajan mukaan lopun aikoina kaikki liha tulee sapattina kumartamaan Jehovaa. (Jes. 66:23)

Miten kukaan voi väittää, että Jumalan suuri lahja, sapatinpäivä, suuri ilon, levon ja rauhan päivä, ei mukamas kuule meille uuden liiton uskoville? Lainattu sivustolta http://sapatti.fi/sapatti-101/

23

1104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kristitty.netin tapana on pyhittää sapatti kirjoittelemalla tänne homostelusta.

      • Anonyymi

        Tämä on Hämeen Messiaanisten tapa pyhittää sapatti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on Hämeen Messiaanisten tapa pyhittää sapatti.

        Ja Hämeen Helluntailaisten tapa pyhittää sapatti on... Ainiin, teillä raukoilla ei ole sapattia, että tiedä mitään sapatin ilosta ja levosta, te ressukat teette työtä 247 koska teille on joka päivä lepo Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ja Hämeen Helluntailaisten tapa pyhittää sapatti on... Ainiin, teillä raukoilla ei ole sapattia, että tiedä mitään sapatin ilosta ja levosta, te ressukat teette työtä 247 koska teille on joka päivä lepo Jeesuksessa.

        Sinulla näkyy olevan katkeraa iloa.
        Ihmeellistä iloa???
        Onneksi et voi kivittää iloisesti meitä sapatin rikkojia.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ja Hämeen Helluntailaisten tapa pyhittää sapatti on... Ainiin, teillä raukoilla ei ole sapattia, että tiedä mitään sapatin ilosta ja levosta, te ressukat teette työtä 247 koska teille on joka päivä lepo Jeesuksessa.

        Kristitty.netin sapatin lepo on kytätä suomi24:n keskusteluja 15 min välein.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ja Hämeen Helluntailaisten tapa pyhittää sapatti on... Ainiin, teillä raukoilla ei ole sapattia, että tiedä mitään sapatin ilosta ja levosta, te ressukat teette työtä 247 koska teille on joka päivä lepo Jeesuksessa.

        Ookkonä adventisti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ookkonä adventisti?

        Luulisi, että mut tunnetaan jo tällä foorumilla. Musta levitetään valhetta, että mulla olisi menossa jo neljäs uskonto, mikä ei pidä paikkaansa. Olen 30 vuotta elämästäni elänyt hartaana viidesläisenä luterilaisena, niin Opko, Sley, Kansanlähetys kuin Raamattuopistokin ovat tuttuja entisestä elämästäni. Sitten keväällä 2015 luin Raamatustani, että meidän tulee pyhittää sapatinpäivä, pitää kiinni ruokasäädöksistä ja noudattaa Tooran pienimpiäkin käskyjä. Olenko kristitty, messiaaninen vai juutalainen, se on aivan samantekevää, taivaan portilla meiltä ei kysytä, mitä me olemme, vaan yksin Jeesuksen veri pelastaa meidät.

        Nykyään sanoisin olevani uskonnoltani lähimpänä juutalaisuutta. Mutta adventistit ovat oikeassa sapatista, mutta se ei tee minusta adventistia, Jehovan todistajat ovat oikeassa kolminaisuudesta, mutta se ei tee minusta Jehovan todistajaa.

        Vastaako tää kysymykseesi?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Luulisi, että mut tunnetaan jo tällä foorumilla. Musta levitetään valhetta, että mulla olisi menossa jo neljäs uskonto, mikä ei pidä paikkaansa. Olen 30 vuotta elämästäni elänyt hartaana viidesläisenä luterilaisena, niin Opko, Sley, Kansanlähetys kuin Raamattuopistokin ovat tuttuja entisestä elämästäni. Sitten keväällä 2015 luin Raamatustani, että meidän tulee pyhittää sapatinpäivä, pitää kiinni ruokasäädöksistä ja noudattaa Tooran pienimpiäkin käskyjä. Olenko kristitty, messiaaninen vai juutalainen, se on aivan samantekevää, taivaan portilla meiltä ei kysytä, mitä me olemme, vaan yksin Jeesuksen veri pelastaa meidät.

        Nykyään sanoisin olevani uskonnoltani lähimpänä juutalaisuutta. Mutta adventistit ovat oikeassa sapatista, mutta se ei tee minusta adventistia, Jehovan todistajat ovat oikeassa kolminaisuudesta, mutta se ei tee minusta Jehovan todistajaa.

        Vastaako tää kysymykseesi?

        ”aivan samantekevää, taivaan portilla meiltä ei kysytä, mitä me olemme, vaan yksin Jeesuksen veri pelastaa meidät.”

        Tuo lause on ratkaiseva, jos kerran siihen uskot, että Jeesuksen veressä on pelastus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”aivan samantekevää, taivaan portilla meiltä ei kysytä, mitä me olemme, vaan yksin Jeesuksen veri pelastaa meidät.”

        Tuo lause on ratkaiseva, jos kerran siihen uskot, että Jeesuksen veressä on pelastus.

        Oikeaoppinen usko ei meitä pelasta, emme pelastu sen takia, että allekirjoitamme jonkin kirkkoisien runoileman uskontunnustuksen opinkappaleet, emme pelastu oikeaoppisen helluntailaisten aikuisten upotuskasteen ansiosta, emme pelastu syömällä Jeesuksen ruumista ja verta, emme pelastu mihinkään kirkkoon kuulumalla, emme pelastu maksamalla kymmenykset, emme pelastu istumalla kirkon penkissä sunnuntaina kuuntelemassa liirumlaarumeita, me pelastumme yksin Jumalan armosta.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Luulisi, että mut tunnetaan jo tällä foorumilla. Musta levitetään valhetta, että mulla olisi menossa jo neljäs uskonto, mikä ei pidä paikkaansa. Olen 30 vuotta elämästäni elänyt hartaana viidesläisenä luterilaisena, niin Opko, Sley, Kansanlähetys kuin Raamattuopistokin ovat tuttuja entisestä elämästäni. Sitten keväällä 2015 luin Raamatustani, että meidän tulee pyhittää sapatinpäivä, pitää kiinni ruokasäädöksistä ja noudattaa Tooran pienimpiäkin käskyjä. Olenko kristitty, messiaaninen vai juutalainen, se on aivan samantekevää, taivaan portilla meiltä ei kysytä, mitä me olemme, vaan yksin Jeesuksen veri pelastaa meidät.

        Nykyään sanoisin olevani uskonnoltani lähimpänä juutalaisuutta. Mutta adventistit ovat oikeassa sapatista, mutta se ei tee minusta adventistia, Jehovan todistajat ovat oikeassa kolminaisuudesta, mutta se ei tee minusta Jehovan todistajaa.

        Vastaako tää kysymykseesi?

        Kristitty.net ei ole tehnyt parannusta.
        Hänen on pakko pitää vauvakastetta raamutumlisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty.net ei ole tehnyt parannusta.
        Hänen on pakko pitää vauvakastetta raamutumlisena.

        Mulla tää kaste ja sakramentit ovat täysin toisarvoisia asioita. Oikeaoppinen helluntailaisten aikuisten upotuskaste pelastaa meidät yhtä vähän kuin luterilaisten vauvakaste. Olen jyrkästi kaikkia sakramentteja vastaan. Jos kiinnostaa, voit lukea enemmä aiheesta tästä: http://kristitty.net/blog/miksi-kaannyin-kristitysta-juutalaiseksi/#chapter7


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Mulla tää kaste ja sakramentit ovat täysin toisarvoisia asioita. Oikeaoppinen helluntailaisten aikuisten upotuskaste pelastaa meidät yhtä vähän kuin luterilaisten vauvakaste. Olen jyrkästi kaikkia sakramentteja vastaan. Jos kiinnostaa, voit lukea enemmä aiheesta tästä: http://kristitty.net/blog/miksi-kaannyin-kristitysta-juutalaiseksi/#chapter7

        Sinä olet todella harhaoppinen eksyttäjä. Jos ei ota oikeaoppista uskovien upotuskastetta, ei saa syntejään anteeksi. Niin se on.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet todella harhaoppinen eksyttäjä. Jos ei ota oikeaoppista uskovien upotuskastetta, ei saa syntejään anteeksi. Niin se on.

        Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Sä voit toki uskoa, että helluntailaisten oikeaoppinen aikuisten upotuskaste pelastaa. Se ruokkii vain lihaa. Se on tekojen kautta pelastumista - minä itse uskon ja kipuan kastealtaaseen ja Jumala pelastaa minut kasteen kautta. Itse pidän täysin mahdottomana sitä ajatusta, että pelastuisimme kirkon papin suorittaman riitin kautta. Joten kaste - se on mulle aivan se ja sama.


    • Taisi osua ja upota? Teille hellareilla ei ole mitään hajua, miten vastata näihin aloituksen teeseihin. Luette Raamatustanne, että sapatti on pyhä ikuisesti ja se ahdistaa teitä. Ette tiedä mitä vastata. Googlaatte saarnaajienne opetuksia sapatista, eikä heillä ole mitään vastauksia.

      Mitä jos myöntäisitte, että sapatinpäivä on suuri ilon, levon ja rauhan päivä, Jumalan lahja meille ihmisille ja pyhä ikuisesti?

    • Anonyymi

      Ei ole ihme, että kristityt alkoivat kokoonttua sunnuntaina, kun piti pelätä murhanhimoisia sapattikiihkoilijoita.
      Jeesuskin härnäsi heitä, mutta se aiheutti sen että sapattikiihkoilijat tappoivat hänet.

      • Kerrotko missä kohtaa Raamattua kerrotaan kenenkään pyhän koskaan pyhittäneen sunnuntain? Luku ja jae kiitos.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Kerrotko missä kohtaa Raamattua kerrotaan kenenkään pyhän koskaan pyhittäneen sunnuntain? Luku ja jae kiitos.

        late, olet jumalaton ja uskosta osaton, eikä Jeesus ole puhdistanut sisintäsi. ET OLE PYHÄ, VAAN PAHUUDESTA. Raamattu sanoo: Ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Lain teot eivät perustu uskoon.
        Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.
        Jumala loi myös viikon ensimmäisen päivän.
        Mutta se sapatti, josta aloit riekkumaan on Saturnuksen päivä. Saturnus on taasen yksi saatanan muodoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        late, olet jumalaton ja uskosta osaton, eikä Jeesus ole puhdistanut sisintäsi. ET OLE PYHÄ, VAAN PAHUUDESTA. Raamattu sanoo: Ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen Jumalalle. Lain teot eivät perustu uskoon.
        Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan; sillä se pyhitetään Jumalan sanalla ja rukouksella.
        Jumala loi myös viikon ensimmäisen päivän.
        Mutta se sapatti, josta aloit riekkumaan on Saturnuksen päivä. Saturnus on taasen yksi saatanan muodoista.

        Hallelujaah! Lain teot eivät perustu uskoon, täten saa harrastaa homoseksiä, sekaantua eläimiin, ottaa tatuointeja ja polttaa lapsiaan Molokille, lain teot eivät perustu uskoon!

        Vai miten se meni?

        Jo luomisviikolla Jumala itse pyhitti ja siunasi sapatinpäivän. Kymmenessä käskyssä meidän käsketään pyhittää sapatinpäviä, viikon seitsemäs päivä, ei sanaakaan mistään Saturnuksesta.


    • Anonyymi

      Missä kohtaa raamattua kehotetaan äidinkielenään muuta kuin hepreaa puhuvia ottamaan käyttöönsä hepreankielisiä sanontoja?
      Ts. missä kohtaa raamattua sanotaan, että Jumala ei voi täydellisesti pelastaa niitä, jotka puhuvat ainoastaan äidinkieltään?

      Jos ei missään, niin mitä muuta tuo sinun hepreahölinäsi on kuin erikoisuuden tavoittelua?

      • Heprea on pyhä kieli. Maailma luotiin hepreankielellä. Koko Raamattu on kirjoitettu alkujaan hepreaksi. No mitä nyt Uusi testamentti mahdollisesti kreikaksi, mutta heprea on silti pyhä kieli. Jokainen ymmärtää mitä "Shabbat shalom!" tarkoittaa - "Sapatin rauhaa!" Saa puhua äidinkieltään. Ja saa ylistää hepreaksi. Heprean opiskelu kannattaa - voi lukea Vanhaa testamenttia alkukielellä. Oma hengellinen elämä rikastuu suuresti, kun opiskelee hepreaa, pyhää kieltä. Sanotko itse Amen? Käytät hepreankielistä sanontaa. Mitä pahaa on siinä, että käyttää hepreankieltä?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Heprea on pyhä kieli. Maailma luotiin hepreankielellä. Koko Raamattu on kirjoitettu alkujaan hepreaksi. No mitä nyt Uusi testamentti mahdollisesti kreikaksi, mutta heprea on silti pyhä kieli. Jokainen ymmärtää mitä "Shabbat shalom!" tarkoittaa - "Sapatin rauhaa!" Saa puhua äidinkieltään. Ja saa ylistää hepreaksi. Heprean opiskelu kannattaa - voi lukea Vanhaa testamenttia alkukielellä. Oma hengellinen elämä rikastuu suuresti, kun opiskelee hepreaa, pyhää kieltä. Sanotko itse Amen? Käytät hepreankielistä sanontaa. Mitä pahaa on siinä, että käyttää hepreankieltä?

        "Heprea on pyhä kieli" muistuttaa turhan paljon muslimien väitettä "Arabia on pyhä kieli".


    • Anonyymi

      Todistelusi sapatinvietosta eivät vakuuta Jeesuksen omia, vaan näyttävät tietämättömyytesi Sanasta. Kopiot suoraan netistä?
      Esimerkiksi Apostolien teot 16:13 ole todiste sapatin pyhittämistä, vaan päinvastoin sen kuin lauantai oli vain yksi viikon päivistä, jota Paavali ei erityisesti erottanut tai pyhittänyt.
      Jos jos tietäisit edes hiukan ja aivan vähän Sanan totuutta, niin huomaisit Paavalin toimineen täysin samoin muinakin viikonpäivinä ja menneen rukouspaikalle, ei ainoastaan sapattina, vaan niin kuin Sana todistaa. Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar... Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia.
      Paavali julisti evankeliumia rukouspaikalla lauantaina, mutta voi Sanan perusteella sanoa hänen julistaneen evanliumia myöl heti viikon ensimmäisenä päivänä, sunnuntaina.

      • Montako kertaa apostolien teoissa mainitaan sapatinpäivä, versus sunnuntai?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe