Seronil lääkitys ja lihoaminen.

Anonyymi

Viime syksynä minulle todettiin masennus ja minulle aloitettiin masennuslääke seronil paino oli tuossa vaiheessa noin 70 ja olin normaalin kokoinen. Nyt 6 kuukautta myöhemmin olen 85 kiloa, kävin kuukausi sitten 90 kilossa mutta olen alkanut laihduttamaan. Lihoin puolessa vuodessa 20 kiloa ja nyt on raskausarpia ympäri kehoa. Onko muilla ollut samaa.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Masennuslääkkeet, sekä myös neuroleptit saavat painon nousemaan lyhyessäkin ajassa.
      Vuosia sitten kun itse sain useampaa lääkettä, en enää edes muista nimiä, niin painoni nousi 20 kiloa kolmessa kuukaudessa.

Tälläkin hetkellä tunnen ihmisiä, jotka käyttävät, tai ovat käyttäneet, kuka mitäkin lääkettä, mielialaan tai psykoottisuuteen, ja kaikilla on paino noussut lyhyehkössä ajassa lääkitysten alettua.
      Tuntuu olevan ihan normaalia tuo painonnousu lääkitysten yhteydessä.

• Anonyymi

Onpa outoa?
      Itse käytin aikoinaan kyseistä lääkettä vuosia, ja paino päin vastoin laski. Ruokahalu katosi.
      Samoin kävi eräälle tuttavalleni.

Katsoin lääke-infosta:
      Yleiset (voi esiintyä enintään 1 käyttäjällä 10:stä):

unihäiriöt tai poikkeavat unet (myös painajaisunet)
      horros (letargia), uneliaisuus (liikaunisuus)
      haukottelu
      ***ruokahalun heikkeneminen, painon lasku***
      ahdistuneisuus, hermostuneisuus, levottomuus, jännittyneisyys
      näön hämärtyminen
      huomiokyvyn häiriöt
      heitehuimaus, vapina, sydämentykytys
      punastuminen, kuumat aallot
      kihelmöinti, vilunväristykset
      makuaistin muutokset, suun kuivuminen
      oksentelu, ylävatsavaivat
      ihottumat (esim. punoittava, hilseilevä tai rakkulainen ihottuma, yleistynyt ihottuma), nokkosihottuma, kutina
      liikahikoilu
      lisääntynyt virtsaamistarve (myös tiheävirtsaisuus)
      seksuaalisten halujen väheneminen, erektiohäiriöt, ejakulaatiohäiriöt
      gynekologinen verenvuoto (esim. kohdunkaulan, kohdun, sukupuolielinten tai emättimen verenvuoto, runsaat tai epäsäännölliset kuukautiset)
      nivelkipu.

Tässä siis myös tuo painon lasku yleisenä oireena.

Käytin ko. lääkettä muutaman vuoden jopa 60 mg annoksella, enkä siis todellakaan lihonut. Nyt olen ollut ilman jo muutaman vuoden eikä paino ole hievahtanut mihinkään suuntaan. Edelleen olen hoikka jos en jopa laiha. Samassa pysynyt mihin lääkkeen käytön aikana laihduin.
      Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään raju pudotus, 3-4 kiloa ja olin ennestään hoikka, joten laihdutukseen tätä ei voi käyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Torstaina tulee ulos uutispommi

Ihan uskomatonta on luvassa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      4992
    2. Jussi Halla-aho ei jatka puolueen puheenjohtajana

Jussi Halla-aho ei asetu ehdolle Perussuomalaisen puolueen puheenjohtajaksi.
      Maailman menoa
      422
      4115
    3. Ilmaöämpöpumpun tehonkulutus jäähdytyksessä?

Paljonko kuluttaa, kun jatkuvasti käy täysillä? Mikä on jäähdytyksen COP ?
      61
      3617
    4. No nyt! Vappu Pimiä ja Teemu-rakas harvinaisessa yhteiskuvassa: "Suostuu, kun ei tiedä aluksi..."

Vappu ja harvoin nähty "mysteerimies" eli aviomies Teemu poseeraavat Instassa kesäisissä tunnelmissa: https://www.suomi24.fi/viihde/no-nyt-vappu-pimia
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      3051
    5. syy siepin happamuuteen selvisi!

Voiko paljoa happamampaa ilmestystä olla kuin Sara Sieppi Kaunissaaren rannalla ? ressukka kuvitteli iskeneensä kultasuoneen ja pääsevänsä tämän uu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2071
    6. Sofia ja velipoika.

Sofia on tuonut velipoikansa mukaan psykologin vastaanotolle. Taitaa velikin olla yhtä hömelö kun lähtee ratsastamaan tuon lokin mukaan. Sofialla m
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1041
    7. Oikeasti olisin sut halunnut mies

omaksi, kullaksi, rakkaaksi, kumppaniksi, ystäväksi, olkapääksi, hellittäväksi, arkeen ja juhlaan, eteiseen ja peräkammariin, sohvalle ja sänkyyn, rii
      Ikävä
      86
      925
    8. Katariina Anttila oli saanut väkevää palautetta tänään 21.6. toimituksessa!

Toimitukseen marssi hyvin harmistunut haapavetinen rouva henkilö. Oli antanut Katariinalle kunnolla palautetta Ilkka Revon jatkuvasta maalittamisesta.
      Haapavesi
      34
      827
    9. Me kuulumme yhteen.

Mies, minä olen sinulle oikea ja sinä oikea minulle.Me kuulumme toisillemme. Me kuulumme yhteen. Se on näin.
      Ikävä
      51
      823
    10. Persujen laiva on uppoamassa!

Persujen laiva ajoi vaaleissa kiville ja pomopersu otti lopputilin. Kauanko Persulaiva pysyy vielä pinnalla? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6b
      Perussuomalaiset
      236
      693
    Aihe