Aloitin magnesiumlisän kovan vatsan hoitoon. Kysymys kuuluukin, otanko purutabletin aina aamulla vai illalla? 🤔 Ja onko tästä vaaraa? Luin, että jos vatsa löystyy, tietää että saa liikaa magnesiumia. Kuitua syön ja nesteitä juon. Aloitin painonpudotuksen pari vuotta sitten ja huomasin myös tätä myötä ummetuksen ja vatsan kovuuden tulleen riesaksi.
Magnesium ummetuksen hoidossa
9
233
Vastaukset
- Anonyymi
Olen hoidellut kovaa vatsaani koko aikuiselämäni ajan. Paljon liikkuvana ja kuituja syövänä se onkin ollut ihmettelyni aihe. Olen päättynyt että johtuu siitä että olen herkästi stressaantuvaa sorttia.
En ole koskaan kuullut että magneesiumilla olisi kovan vatsan kanssa jotain tekemistä. Olisi mielenkiintoista tietää, mistä olet päätelmäsi saanut.
Ohessa linkki magneesiumista, varmaan olet asiaan perehtynyt, mutta laitan kuitenkin.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00818- Anonyymi
En sanonutkaan, että kovan vatsan kanssa tekemistä vaan magnesiumin on sanottu auttavan kovan vatsan / ummetuksen hoidossa. Löysentäen siis ulostetta 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En sanonutkaan, että kovan vatsan kanssa tekemistä vaan magnesiumin on sanottu auttavan kovan vatsan / ummetuksen hoidossa. Löysentäen siis ulostetta 🤔
Sitä juuri tarkoitin. Missä sellaista kerrotaan että magnesium auttaa tekemään kovan vatsan löysemmäksi. Perehtyisin mielelläni siihen tutkimukseen ja ehkä ottaisin käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä juuri tarkoitin. Missä sellaista kerrotaan että magnesium auttaa tekemään kovan vatsan löysemmäksi. Perehtyisin mielelläni siihen tutkimukseen ja ehkä ottaisin käyttöön.
Googletapa ja kato. Ps. On auttanut 👍 vihdoin löytänyt avun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googletapa ja kato. Ps. On auttanut 👍 vihdoin löytänyt avun!
En löydä, katsoin jo heti kun oli ensimmäinen kirjoituksesti. Laitatko linkin Kiitos!
- Anonyymi
Oliiviöljy voi auttaa ummetuksessa. Muutkin öljyt voivat auttaa, mutta oliiviöljy on tutkitusti terveellisintä. Painonpudotus hidastaa aineenvaihduntaa, aineenvaihdunnan hidastuminen voi aiheuttaa ummetusta.
- Anonyymi
Itselläni on ollut jo pari viikkoa kovaa stressiä ja jännitystä jonka seurauksena vatsavaivoja, kuivaa yskää ja joskus käsien tärinääkin.
Olen nyt parin päivän aikana ottanut Multivita Magnesiumsitraattia 2 tablettia päivässä ja kokemukseni on että jännitys ja stressi on alkanut laskea. Sitä en tiedä onko se lumevaikutus kun jotakin olen ottanut, mutta sanoisin että minulla se näyttäisi vaikuttavan näihin oireisiin.- Anonyymi
Psykosomaattinen oireilu, somatisaatio, kivut
Joskus fyysisille oireille ei tarkoista tutkimuksista huolimatta löydy somaattiseen sairauteen tai vammaan liittyvää selitystä. Tällöin oireilun takana saattavat olla psyykkiset tekijät. Tällaisia oireita nimitetään psykosomaattisiksi oireiksi.
Kuormittavat elämäntilanteet saattavat aiheuttaa psyykkisten oireiden sijaan fyysisinä näyttäytyviä oireita, kuten kipuja ja pahoinvointia. Lähes kaikilla ihmisillä on taipumusta fyysisiin reaktioihin painetilanteissa. Suuri osa ihmisistä kokee esimerkiksi päänsärkyä stressaavissa tilanteissa tai voi pahoin ennen itselle tärkeää esitystä. Joillain ihmisillä taipumus fyysisiin reaktioihin on erityisen korostunutta.
- Anonyymi
Joudun syömään 2 tai 3 tablettia magnesiumia joka päivä kovien lihaskramppien vuoksi.
Ja kyllä lentää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851374Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 55758
- 101731
- 33702
- 60699