Sähköautoja ensirekisteröidään kuukausittain kolmasosa, mutta ulkomailta tuodaan eniten sähköautoja

Anonyymi

Rekisterissä olevien sähköautojen määrä kasvaa vauhdilla, sillä nyt kuukusittain ensirekisteröidään sähköautoja kolmasosa kaikista rekisteröidyistä autoista. Tällä hetkellä tuodaan myös eniten ulkomilta käytettynä sähköautoja.

Loppuvuodesta ensirekisteröitävien osuus on puolet. Sähköautojen valtavaa vyöryä eivät pysäytä minkään sortin "Polttomoottori Oy:n" omistajat.

43

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköautojen vyöryä on täysin turha kenenkään vastustaa. Ne tulevat ja niiden tulolle ei yksittäiset metelöijät mahda yhtään mitään. Loettakaa se Häppylänkankaan huoltoasemanne.

    • Anonyymi

      Mikä tämä vetyhuuhaa täällä oikein on. sille on aivan omat palstansa.

    • Anonyymi

      Tämän vuoden lopussa sähköautoja on hurja määrä Traficomin rekisterissä.

      • Anonyymi

        "Hurja määrä" kaikki on suhteellista. Polttomoottoriautoja on Traficomin rekisterissä 2,7 miljoonaa. Nyt ! Vuoden lopussa enemmän !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hurja määrä" kaikki on suhteellista. Polttomoottoriautoja on Traficomin rekisterissä 2,7 miljoonaa. Nyt ! Vuoden lopussa enemmän !

        Sähköautojen vyörylle ei kukaan mahda mitään. Ei yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen vyörylle ei kukaan mahda mitään. Ei yhtään mitään.

        Vetyjutuilla joku kuvittelee vähentävänsä sähköautojen myyntiä.


    • Anonyymi

      Vetyautoja ei ole rekisterissä vielä ainuttakaan.

    • Anonyymi

      Otsikko on katkeraa kalkkia minulle.

      • Anonyymi

        Kenenkään on turha kuvitella että akkusähkö korvattaisiin seuraavaan sataan vuoteen.


    • Anonyymi

      Jumalaita, mikä määrä on kymmenenssä päivässä kesäkuussa rekisteröity sähköautoja. Bisnote Marketing.

      • Anonyymi

        Oh hoh! Tesloja on tullut maahan.


    • Anonyymi

      Uusien polttisten myynti loppuu siihen kun kukaan ei niitä osta eli todella nopeasti.

    • Anonyymi

      Aivan turha taistella akkusähköautoja vastaan.

    • Anonyymi

      Sekö on joillekin epäselvää, että onko uusia polttomoottoriautoja myynnissä vuonna 2030. Ei ole. Tästä asiasta ei tarvitse keskustella. Asia on niin selvä. Tämä ilmoitukseni riittää tästä asiasta.

      • Anonyymi

        Totta. Ei siitä ole tarpeen keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ei siitä ole tarpeen keskustella.

        Paitsi, että typerät poliitikot puhuvat kieltävänsä polttomoottoriautot vuonna 2035.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, että typerät poliitikot puhuvat kieltävänsä polttomoottoriautot vuonna 2035.

        Nykyisellä tahdilla uusien polttomoottoriautojen myyminen Euroopassa lopetetaan muutenkin ennen vuotta 2035.

        Ja eihän nuo poliitikot kieltäisi polttomoottoriautoja kokonaan vuonna 2035, vain uusien polttomoottoriautojen myymisen. Käytettynä niitä on vielä pitkään vuoden 2035 jälkeen.


    • Anonyymi

      Heinäkuun alun tilastot pistävät vertypellen hiljaiseksi.

    • Anonyymi

      Hallituksen toimet ovat saaneet sähköautojen kaupan hurjaan vauhtiin.

      • Anonyymi

        Voi hurja!


    • Anonyymi

      Kaikki suurituloisemmat ovat jo ostaneet uuden sähköauton ja koska Suomessa ei vielä ole kuin nimeksi sähkökäyttöisiä vaihtoautoja, pitää ostaa käytettyjä sähköautoja ulkomailta.

    • Anonyymi

      Milloin se ensimmäinen vetyauto rekisteröidään Suomessa.

      • Anonyymi

        Saattaahan siihen muutama vuosi vierähtää.


      • Anonyymi

        Olihan yksi Huyndai jo rekisterissä, mutta lienee siirtynyt jo museoon.


    • Anonyymi

      Heinäkuun alussa on tulossa hurjat lukemat sähköautojen kesäkuun rekisteröinneistä.

      • Anonyymi

        On vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vai?

        Näin näkyy olevan. Bisnote Marketing.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin näkyy olevan. Bisnote Marketing.

        Laita edes oikea linkki, jos tietoa on. Lisäksi tuolla yhtiön nimellä ei mitään tietoa myynneistä ainakaan Googlesta löydy. Ja yhtiön olevan Bisnode Marketing, ei Bisnote.

        Vähän epäilen, että kukaan ei oikeasti tiedä kesäkuun myyntejä vielä. Tai se ei ainakaan ole julkista tietoa. Ja ainakin tiedot rekisteröinneistä menee Traficomille, ei millekään tällaiselle yritykselle.


    • Anonyymi

      Tämän vuoden lopussa on taas aivan hurja lukema liikenteessä olevia sähköautoja kun uutena ensirekisteröidyt ja käytetyt ovat tilastoissa.

      • Anonyymi

        Ei ole mitenkään hurja määrä, koska uusien autojen myynnit ovat melko pieniä muutenkin. Eli muutos on todella hidas.

        Ja jos puhutaan täyssähköautoista niin ei todellakaan ole. Jopa vuoden lopussa täyssähköautojen osuus liikenteessä olevista autoista on noin 0,8%. Ja tämäkin on optimistinen arvio, koska nyt määrä on 0,5% ja viime vuoden lopussa vain 0,35%. Tietenkin määrä on suurempi, jos mukaan lasketaan ladattavat hybridit, mutta jopa silloin luku on edelleen alle 2%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitenkään hurja määrä, koska uusien autojen myynnit ovat melko pieniä muutenkin. Eli muutos on todella hidas.

        Ja jos puhutaan täyssähköautoista niin ei todellakaan ole. Jopa vuoden lopussa täyssähköautojen osuus liikenteessä olevista autoista on noin 0,8%. Ja tämäkin on optimistinen arvio, koska nyt määrä on 0,5% ja viime vuoden lopussa vain 0,35%. Tietenkin määrä on suurempi, jos mukaan lasketaan ladattavat hybridit, mutta jopa silloin luku on edelleen alle 2%.

        Eivät nuo ole lainkaan pieniä:

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät nuo ole lainkaan pieniä:

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot

        Koko autokannassa luvut nuo ovat silti todella pieniä. Vuoden vaihteeseen mennessä tuollaisetkaan luvut eivät pahemmin autokantaan vaikuta vuoden loppuun mennessä. Edelleenkin vain noin 0,8% ajelee tuosta kasvusta huolimatta täyssähköautoilla ja 99,2% EI aja täyssähköautoilla. Ja luvut eivät mitenkään valtavia ole vaikka laskettaisiin mukaan ladattavat hybridit, koska jopa niiden kanssa osuus on reilusti alle 2%.

        Ja kirjoitit juuri liikenteessä olevista autoista (toisin sanoen autokannasta), eli tuo on kylmä totuus tuosta. Mitään "hurjaa" määrää sähköautoja ei vuoden vaihteeseen mennessä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko autokannassa luvut nuo ovat silti todella pieniä. Vuoden vaihteeseen mennessä tuollaisetkaan luvut eivät pahemmin autokantaan vaikuta vuoden loppuun mennessä. Edelleenkin vain noin 0,8% ajelee tuosta kasvusta huolimatta täyssähköautoilla ja 99,2% EI aja täyssähköautoilla. Ja luvut eivät mitenkään valtavia ole vaikka laskettaisiin mukaan ladattavat hybridit, koska jopa niiden kanssa osuus on reilusti alle 2%.

        Ja kirjoitit juuri liikenteessä olevista autoista (toisin sanoen autokannasta), eli tuo on kylmä totuus tuosta. Mitään "hurjaa" määrää sähköautoja ei vuoden vaihteeseen mennessä ole.

        Lisään... Ja tällä hetkellä täyssähköautojen osuus liikenteessä olevista autoista on todellakin 0,5%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja tällä hetkellä täyssähköautojen osuus liikenteessä olevista autoista on todellakin 0,5%.

        ....mutta katsopas se ensirekisteröityjen ja ulkomailta käytettynä tulevien hurjasti kasvava määrä. Pian on kova prosentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....mutta katsopas se ensirekisteröityjen ja ulkomailta käytettynä tulevien hurjasti kasvava määrä. Pian on kova prosentti.

        Ja noillakin luvuilla on minimaalinen merkitys autokantaan. Tuosta huolimatta täyssähköautojen määrä on alle 0,8% autokannasta vuoden päättyessä. Ja ladattavat hybridit eivät ole kunnon sähköautoja, niitä en edes laske. Auto joka kulkee edelleen suuren osa ajasta polttomoottorilla ei ole sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noillakin luvuilla on minimaalinen merkitys autokantaan. Tuosta huolimatta täyssähköautojen määrä on alle 0,8% autokannasta vuoden päättyessä. Ja ladattavat hybridit eivät ole kunnon sähköautoja, niitä en edes laske. Auto joka kulkee edelleen suuren osa ajasta polttomoottorilla ei ole sähköauto.

        Kun tällä hetkellä joka kuukausi ensirekisteröidyitä autoista sähköautoja on kolmas osa, ja osuus nousee koko ajan niin kyllähän se muuttaa uusien autojenkin valmistusta nopeasti.
        Sähköautot vyöryvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tällä hetkellä joka kuukausi ensirekisteröidyitä autoista sähköautoja on kolmas osa, ja osuus nousee koko ajan niin kyllähän se muuttaa uusien autojenkin valmistusta nopeasti.
        Sähköautot vyöryvät.

        Tämän loppuvuoden aikana sähköautojen vyöry on niin hirveä, että siinä Häppylänkankaan korjaamon omistajalle tulee itku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän loppuvuoden aikana sähköautojen vyöry on niin hirveä, että siinä Häppylänkankaan korjaamon omistajalle tulee itku.

        Ja tuolla "vyöryllä" on hyvä, että muualla kuin pk-seudulla näkee yhdenkin sähköauton viikossa. Kyse on kuitenkin promilleluokassa autokannassa.

        Jokin Häppylänkankaan korjaamon omistaja ei huomaa mitään negatiivista toiminnassaan seuraavan 10 vuoden aikana. Päinvastoin, toiminta vain parantuu entisestään, koska polttikset vanhentuu ja niitä käytetään entistäkin kauemmin. Autokannan keski-ikä kasvaa, ei laske.

        Lisäksi, ladattavissa hybrideissä on polttomoottori, joten niitä huolletaan vähintään yhtä paljon kuin normaaleja polttiksia. Ja tuo Häppylänkankaan korjaamo voi huoltaa niitäkin.

        Joten ainoastaan täyssähköautot lasketaan sähköautoiksi tässä tapauksessa. On turha sanoa, että jokin 0,8% osuus autokannasta (pk-seudun ulkopuolella alle 0,5%) merkittävästi vaikuttaisi tavallisten korjaamojen toimintaan. Varsinkin kun uudet autot huolletaan muutenkin pääosin merkkikorjaamoilla ainakin ensimmäiset vuodet, riippumatta siitä onko kyse polttiksesta tai sähköstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuolla "vyöryllä" on hyvä, että muualla kuin pk-seudulla näkee yhdenkin sähköauton viikossa. Kyse on kuitenkin promilleluokassa autokannassa.

        Jokin Häppylänkankaan korjaamon omistaja ei huomaa mitään negatiivista toiminnassaan seuraavan 10 vuoden aikana. Päinvastoin, toiminta vain parantuu entisestään, koska polttikset vanhentuu ja niitä käytetään entistäkin kauemmin. Autokannan keski-ikä kasvaa, ei laske.

        Lisäksi, ladattavissa hybrideissä on polttomoottori, joten niitä huolletaan vähintään yhtä paljon kuin normaaleja polttiksia. Ja tuo Häppylänkankaan korjaamo voi huoltaa niitäkin.

        Joten ainoastaan täyssähköautot lasketaan sähköautoiksi tässä tapauksessa. On turha sanoa, että jokin 0,8% osuus autokannasta (pk-seudun ulkopuolella alle 0,5%) merkittävästi vaikuttaisi tavallisten korjaamojen toimintaan. Varsinkin kun uudet autot huolletaan muutenkin pääosin merkkikorjaamoilla ainakin ensimmäiset vuodet, riippumatta siitä onko kyse polttiksesta tai sähköstä.

        Lisään... Toki jossain 2030-luvulla vaikutukset voivat tulla näkyviin, mutta ei paljon sitä ennen. Sittenkin muutos on yllättävän hidas.


    • Anonyymi

      Tilastoissa sähköautoiksi lasketaan kaikki töpseliautot, siis myös plugin-hybridit.

    • Anonyymi

      Suomessa ei ole ainuttakaan liikennekäytössä olevaa vetyautoa.

      • Anonyymi

        Miksi sitten täällä joku sekopää kirjoittaa vetyautoista?


    • Anonyymi

      Ulkomailta tuodaan puolet Suomessa käyttöön otettavista sähköautoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      407
      3071
    2. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2279
    3. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      61
      2229
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      19
      1910
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      168
      1429
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

      "Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      3
      1297
    7. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

      Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      201
      1099
    8. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

      niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      42
      954
    9. Iltalehden evästeasetukset

      No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee
      Maailman menoa
      100
      870
    10. Sun seurassa oli turvallinen olo

      Yhteisiä vietettyjä aikoja muistelen. Yllätit mut kerran tavalla josta tulin äärettömän onnelliseksi 😘 Olkoon tämä nais
      Ikävä
      38
      852
    Aihe