Rekisterissä olevien sähköautojen määrä kasvaa vauhdilla, sillä nyt kuukusittain ensirekisteröidään sähköautoja kolmasosa kaikista rekisteröidyistä autoista. Tällä hetkellä tuodaan myös eniten ulkomilta käytettynä sähköautoja.
Loppuvuodesta ensirekisteröitävien osuus on puolet. Sähköautojen valtavaa vyöryä eivät pysäytä minkään sortin "Polttomoottori Oy:n" omistajat.
Sähköautoja ensirekisteröidään kuukausittain kolmasosa, mutta ulkomailta tuodaan eniten sähköautoja
43
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautojen vyöryä on täysin turha kenenkään vastustaa. Ne tulevat ja niiden tulolle ei yksittäiset metelöijät mahda yhtään mitään. Loettakaa se Häppylänkankaan huoltoasemanne.
- Anonyymi
Mikä tämä vetyhuuhaa täällä oikein on. sille on aivan omat palstansa.
- Anonyymi
Tämän vuoden lopussa sähköautoja on hurja määrä Traficomin rekisterissä.
- Anonyymi
"Hurja määrä" kaikki on suhteellista. Polttomoottoriautoja on Traficomin rekisterissä 2,7 miljoonaa. Nyt ! Vuoden lopussa enemmän !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hurja määrä" kaikki on suhteellista. Polttomoottoriautoja on Traficomin rekisterissä 2,7 miljoonaa. Nyt ! Vuoden lopussa enemmän !
Sähköautojen vyörylle ei kukaan mahda mitään. Ei yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen vyörylle ei kukaan mahda mitään. Ei yhtään mitään.
Vetyjutuilla joku kuvittelee vähentävänsä sähköautojen myyntiä.
- Anonyymi
Vetyautoja ei ole rekisterissä vielä ainuttakaan.
- Anonyymi
Otsikko on katkeraa kalkkia minulle.
- Anonyymi
Kenenkään on turha kuvitella että akkusähkö korvattaisiin seuraavaan sataan vuoteen.
- Anonyymi
Jumalaita, mikä määrä on kymmenenssä päivässä kesäkuussa rekisteröity sähköautoja. Bisnote Marketing.
- Anonyymi
Oh hoh! Tesloja on tullut maahan.
- Anonyymi
Uusien polttisten myynti loppuu siihen kun kukaan ei niitä osta eli todella nopeasti.
- Anonyymi
Aivan turha taistella akkusähköautoja vastaan.
- Anonyymi
Sekö on joillekin epäselvää, että onko uusia polttomoottoriautoja myynnissä vuonna 2030. Ei ole. Tästä asiasta ei tarvitse keskustella. Asia on niin selvä. Tämä ilmoitukseni riittää tästä asiasta.
- Anonyymi
Totta. Ei siitä ole tarpeen keskustella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Ei siitä ole tarpeen keskustella.
Paitsi, että typerät poliitikot puhuvat kieltävänsä polttomoottoriautot vuonna 2035.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi, että typerät poliitikot puhuvat kieltävänsä polttomoottoriautot vuonna 2035.
Nykyisellä tahdilla uusien polttomoottoriautojen myyminen Euroopassa lopetetaan muutenkin ennen vuotta 2035.
Ja eihän nuo poliitikot kieltäisi polttomoottoriautoja kokonaan vuonna 2035, vain uusien polttomoottoriautojen myymisen. Käytettynä niitä on vielä pitkään vuoden 2035 jälkeen.
- Anonyymi
Heinäkuun alun tilastot pistävät vertypellen hiljaiseksi.
- Anonyymi
Hallituksen toimet ovat saaneet sähköautojen kaupan hurjaan vauhtiin.
- Anonyymi
Voi hurja!
- Anonyymi
Kaikki suurituloisemmat ovat jo ostaneet uuden sähköauton ja koska Suomessa ei vielä ole kuin nimeksi sähkökäyttöisiä vaihtoautoja, pitää ostaa käytettyjä sähköautoja ulkomailta.
- Anonyymi
Milloin se ensimmäinen vetyauto rekisteröidään Suomessa.
- Anonyymi
Saattaahan siihen muutama vuosi vierähtää.
- Anonyymi
Olihan yksi Huyndai jo rekisterissä, mutta lienee siirtynyt jo museoon.
- Anonyymi
Heinäkuun alussa on tulossa hurjat lukemat sähköautojen kesäkuun rekisteröinneistä.
- Anonyymi
On vai?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vai?
Näin näkyy olevan. Bisnote Marketing.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin näkyy olevan. Bisnote Marketing.
Laita edes oikea linkki, jos tietoa on. Lisäksi tuolla yhtiön nimellä ei mitään tietoa myynneistä ainakaan Googlesta löydy. Ja yhtiön olevan Bisnode Marketing, ei Bisnote.
Vähän epäilen, että kukaan ei oikeasti tiedä kesäkuun myyntejä vielä. Tai se ei ainakaan ole julkista tietoa. Ja ainakin tiedot rekisteröinneistä menee Traficomille, ei millekään tällaiselle yritykselle.
- Anonyymi
Tämän vuoden lopussa on taas aivan hurja lukema liikenteessä olevia sähköautoja kun uutena ensirekisteröidyt ja käytetyt ovat tilastoissa.
- Anonyymi
Ei ole mitenkään hurja määrä, koska uusien autojen myynnit ovat melko pieniä muutenkin. Eli muutos on todella hidas.
Ja jos puhutaan täyssähköautoista niin ei todellakaan ole. Jopa vuoden lopussa täyssähköautojen osuus liikenteessä olevista autoista on noin 0,8%. Ja tämäkin on optimistinen arvio, koska nyt määrä on 0,5% ja viime vuoden lopussa vain 0,35%. Tietenkin määrä on suurempi, jos mukaan lasketaan ladattavat hybridit, mutta jopa silloin luku on edelleen alle 2%. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitenkään hurja määrä, koska uusien autojen myynnit ovat melko pieniä muutenkin. Eli muutos on todella hidas.
Ja jos puhutaan täyssähköautoista niin ei todellakaan ole. Jopa vuoden lopussa täyssähköautojen osuus liikenteessä olevista autoista on noin 0,8%. Ja tämäkin on optimistinen arvio, koska nyt määrä on 0,5% ja viime vuoden lopussa vain 0,35%. Tietenkin määrä on suurempi, jos mukaan lasketaan ladattavat hybridit, mutta jopa silloin luku on edelleen alle 2%.Eivät nuo ole lainkaan pieniä:
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät nuo ole lainkaan pieniä:
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastotKoko autokannassa luvut nuo ovat silti todella pieniä. Vuoden vaihteeseen mennessä tuollaisetkaan luvut eivät pahemmin autokantaan vaikuta vuoden loppuun mennessä. Edelleenkin vain noin 0,8% ajelee tuosta kasvusta huolimatta täyssähköautoilla ja 99,2% EI aja täyssähköautoilla. Ja luvut eivät mitenkään valtavia ole vaikka laskettaisiin mukaan ladattavat hybridit, koska jopa niiden kanssa osuus on reilusti alle 2%.
Ja kirjoitit juuri liikenteessä olevista autoista (toisin sanoen autokannasta), eli tuo on kylmä totuus tuosta. Mitään "hurjaa" määrää sähköautoja ei vuoden vaihteeseen mennessä ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko autokannassa luvut nuo ovat silti todella pieniä. Vuoden vaihteeseen mennessä tuollaisetkaan luvut eivät pahemmin autokantaan vaikuta vuoden loppuun mennessä. Edelleenkin vain noin 0,8% ajelee tuosta kasvusta huolimatta täyssähköautoilla ja 99,2% EI aja täyssähköautoilla. Ja luvut eivät mitenkään valtavia ole vaikka laskettaisiin mukaan ladattavat hybridit, koska jopa niiden kanssa osuus on reilusti alle 2%.
Ja kirjoitit juuri liikenteessä olevista autoista (toisin sanoen autokannasta), eli tuo on kylmä totuus tuosta. Mitään "hurjaa" määrää sähköautoja ei vuoden vaihteeseen mennessä ole.Lisään... Ja tällä hetkellä täyssähköautojen osuus liikenteessä olevista autoista on todellakin 0,5%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja tällä hetkellä täyssähköautojen osuus liikenteessä olevista autoista on todellakin 0,5%.
....mutta katsopas se ensirekisteröityjen ja ulkomailta käytettynä tulevien hurjasti kasvava määrä. Pian on kova prosentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
....mutta katsopas se ensirekisteröityjen ja ulkomailta käytettynä tulevien hurjasti kasvava määrä. Pian on kova prosentti.
Ja noillakin luvuilla on minimaalinen merkitys autokantaan. Tuosta huolimatta täyssähköautojen määrä on alle 0,8% autokannasta vuoden päättyessä. Ja ladattavat hybridit eivät ole kunnon sähköautoja, niitä en edes laske. Auto joka kulkee edelleen suuren osa ajasta polttomoottorilla ei ole sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja noillakin luvuilla on minimaalinen merkitys autokantaan. Tuosta huolimatta täyssähköautojen määrä on alle 0,8% autokannasta vuoden päättyessä. Ja ladattavat hybridit eivät ole kunnon sähköautoja, niitä en edes laske. Auto joka kulkee edelleen suuren osa ajasta polttomoottorilla ei ole sähköauto.
Kun tällä hetkellä joka kuukausi ensirekisteröidyitä autoista sähköautoja on kolmas osa, ja osuus nousee koko ajan niin kyllähän se muuttaa uusien autojenkin valmistusta nopeasti.
Sähköautot vyöryvät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tällä hetkellä joka kuukausi ensirekisteröidyitä autoista sähköautoja on kolmas osa, ja osuus nousee koko ajan niin kyllähän se muuttaa uusien autojenkin valmistusta nopeasti.
Sähköautot vyöryvät.Tämän loppuvuoden aikana sähköautojen vyöry on niin hirveä, että siinä Häppylänkankaan korjaamon omistajalle tulee itku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän loppuvuoden aikana sähköautojen vyöry on niin hirveä, että siinä Häppylänkankaan korjaamon omistajalle tulee itku.
Ja tuolla "vyöryllä" on hyvä, että muualla kuin pk-seudulla näkee yhdenkin sähköauton viikossa. Kyse on kuitenkin promilleluokassa autokannassa.
Jokin Häppylänkankaan korjaamon omistaja ei huomaa mitään negatiivista toiminnassaan seuraavan 10 vuoden aikana. Päinvastoin, toiminta vain parantuu entisestään, koska polttikset vanhentuu ja niitä käytetään entistäkin kauemmin. Autokannan keski-ikä kasvaa, ei laske.
Lisäksi, ladattavissa hybrideissä on polttomoottori, joten niitä huolletaan vähintään yhtä paljon kuin normaaleja polttiksia. Ja tuo Häppylänkankaan korjaamo voi huoltaa niitäkin.
Joten ainoastaan täyssähköautot lasketaan sähköautoiksi tässä tapauksessa. On turha sanoa, että jokin 0,8% osuus autokannasta (pk-seudun ulkopuolella alle 0,5%) merkittävästi vaikuttaisi tavallisten korjaamojen toimintaan. Varsinkin kun uudet autot huolletaan muutenkin pääosin merkkikorjaamoilla ainakin ensimmäiset vuodet, riippumatta siitä onko kyse polttiksesta tai sähköstä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuolla "vyöryllä" on hyvä, että muualla kuin pk-seudulla näkee yhdenkin sähköauton viikossa. Kyse on kuitenkin promilleluokassa autokannassa.
Jokin Häppylänkankaan korjaamon omistaja ei huomaa mitään negatiivista toiminnassaan seuraavan 10 vuoden aikana. Päinvastoin, toiminta vain parantuu entisestään, koska polttikset vanhentuu ja niitä käytetään entistäkin kauemmin. Autokannan keski-ikä kasvaa, ei laske.
Lisäksi, ladattavissa hybrideissä on polttomoottori, joten niitä huolletaan vähintään yhtä paljon kuin normaaleja polttiksia. Ja tuo Häppylänkankaan korjaamo voi huoltaa niitäkin.
Joten ainoastaan täyssähköautot lasketaan sähköautoiksi tässä tapauksessa. On turha sanoa, että jokin 0,8% osuus autokannasta (pk-seudun ulkopuolella alle 0,5%) merkittävästi vaikuttaisi tavallisten korjaamojen toimintaan. Varsinkin kun uudet autot huolletaan muutenkin pääosin merkkikorjaamoilla ainakin ensimmäiset vuodet, riippumatta siitä onko kyse polttiksesta tai sähköstä.Lisään... Toki jossain 2030-luvulla vaikutukset voivat tulla näkyviin, mutta ei paljon sitä ennen. Sittenkin muutos on yllättävän hidas.
- Anonyymi
Tilastoissa sähköautoiksi lasketaan kaikki töpseliautot, siis myös plugin-hybridit.
- Anonyymi
Suomessa ei ole ainuttakaan liikennekäytössä olevaa vetyautoa.
- Anonyymi
Miksi sitten täällä joku sekopää kirjoittaa vetyautoista?
- Anonyymi
Ulkomailta tuodaan puolet Suomessa käyttöön otettavista sähköautoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2533739Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2651293Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin591228- 841066
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes931020eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.93955Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56926En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin118906- 169873
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14814