Helsinkiin suunnitellaan Suomen pisintä siltaa. Onko kukaan laskenut rakentamisen ympäristövaikutuksia? Mikä on rakentamisen hiilijalanjälki?
Ympäristövaikutukset
10
105
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sellaisilla rakennelmilla ole ympäristövaikutuksia - ainakaan haitallisia - tai hiilijalanjälkeä kun siellä kävellään tai ajetaan polkupyörällä. Ja onhan siellä raitiovaunukin.
Kuten ei autoillakaan ole ympäristövaikutuksia tai hiilijalanjälkeä, jos niissä on sähkömoottori ja akut.
Niilläkään akuilla ja sähkömoottoreillahan ei ole tietenkään hiilijalanjälkeä ja niillä ajetaan täysin päästöttömästi. - Anonyymi
Se on 47 .
- Anonyymi
Biden lupailee kovia ilmastotoimia euroopanmatkallaan. Ei ole lunastanut edes vaalilupauksia saati ilmastotoimiaan. Biden osaa vetää pöhlöjiä eu.liitolaisia nenästä ilmastopolitiikallaan kun itse tuottavat ruskohiilestä öljyä sen minkä ehtivät. Oman maan kilpailuetu on Bidenille tärkein juttu. Ei eu.
- Anonyymi
Luultavasti itse sillan itsensä käytön ajan haitat ovat varsin vähäisiä., jos se on pylväiden varassa ilmasilta eikä maarakenteinen penger vesistön keskellä.
Nyt tosin niistä materiaaleista joita rakentamiseen käytetään lienee enemmän haittoja, betoni ja teräkset yms.
Lisäksi jos käyttöaste jää vähäiseksi sekin on jo merkittävä haitta tai onko silta jonnekin yleensä tarpeellinen, jos se nopeuttaa siirtymistä minuutilla tai kahdella.
Ehkä kyse onkin mukavuudesta, tehokkuudesta tai sellaisesta.
Mukavuuskin voi olla haitallista ja kallista maksajilleen. - Anonyymi
Betoni on siinä mielessä ihme materiaali, että sen valmistus aiheuttaa merkittäviä hiilidioksidipäästöjä, mutta valmistuttuaan se alkaa imeä ilmasta hiilidioksidia itseensä karbonatisoitumisen kautta.
- Anonyymi
Hopeareunus siinäkin pilvessä.
Siispä lisää betonia maailmaan niin hiililidioksidit karbonatisoituvat siihen ja ilmasto pelastuu!
- Anonyymi
Aikas paljon tarvitaan betonia , rautaa ja asfalttia. Maamassoja pitää siirtää tolkuttomia määriä diesel ajoneuvoilla.
Helsingissä nämä ei kuitenkaan lisää hiilidioksidipäästöjä.
Luonnonvarakeskus ei ota mitään kantaa näihin suuriin rakennushankkeisiin. Elokapinaliikekin on kuin kusi sukassa , kun toimenpiteet tulee liian lähelle omia etuja.
Ilmastopaneelikin on ihan suolla nokka turpeessa. - Anonyymi
Kansallispuistot Malmin lentokentälle ja ko silta-alueille. Kannelmäki pitää ennallistaa luonnontilaan.
- Anonyymi
Ja miten on sen Tallina-tunnelin kanssa. Betonia ja terästä tarvitaan sielläkin aivan hirveitä määriä.
Mistään ei kuitenkaan haluta luopua, kun iso rahat jyllää.
Kyllä pitää taas punaista lihaa syödä paljon, että tämän kaiken typeryyden kestää.
YLE:n MOT voisi selvittää ko kohteiden hiilidioksidipäästöt. - Anonyymi
Entäs Tampereen ratikkahanke, sais varmaan ajaa dieselbusseilla ainakin sata vuotta, ennenkuin päästöt on tasan. Ainiin, onhan sähköbussitkin keksitty. Takavuosien johdinbussit ois paras ratkaisu, ei kiskoja, mutta sais johtimista virtaa ja vois poiketa muutaman korttelin pelkällä sähköllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1656084- 1471694
- 1131478
- 511250
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️43859Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28824Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu91785Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5759- 41709
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan218702