Virkamiesuskonto

Anonyymi

Jehovan todistajat ovat onnistuneet virkamiesmäisyydellään tuhoamaan kiinnostukseni Raamattuun. Vuosiin en ole enää avannut Raamattua. Enkä varmaan enää avaa. Myöskin jatkuva joka viikkoinen työpaikkamainen istuminen ikävystyttävissä ja masentavissa kokouksissa ovat tuhonneet kiinnostukseni uskontoon.

15

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi vihoittelet Jeesukselle ja taivaalliselle Isälle tämän "mätäpaiselahkon" vuoksi?

      • Anonyymi

        “Vihoittelet“? Miksi itse et käyttäydy kuin aikuinen?


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi lukea Raamattua, jos ei kerran kiinnosta? Vaikka jonkinlainen Raamatun tuntemus kuuluu yleissivistykseen yhteiskunnassamme, ei sen lukeminen mikään itseisarvo ole.

      • Anonyymi

        Ei tietenkään. Sitä on turha lukea:" hauki on kala,hauki on kala"-tyyliin, mutta jos haluaa tietää mitä evankeliumi todella on, niin silloin sitä kannattaa lukea.
        MISSÄ VIETÄT IÄISYYTESI?


      • Anonyymi

        Raamattu kiinnosti aikanaan, ja uskoakin siihen oli. Mutta jos kristillisyys on sama kuin kurinalainen ja väritön virkamiesmäisyys, se ei ole minua varten. Jehovan todistajat hokevat sitä, että meillä on totuus. Mitä ihmeen väliä sillä on, onko se uskonto totuus, jos se ei tee onnelliseksi. On paljon ihmisiä, joihin tuollainen askeettinen ja ankara virkamies uskonto ei vetoa. Kaikki eivät ole onnellisia tuollaisessa uskonnossa. Eihän sitä mitä tahansa tehdä oikean uskonnon nimissä. Kyllä sillä omallakin hyvinvoinnilla on merkitystä, ja sillä nimenomaan ensimmäisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kiinnosti aikanaan, ja uskoakin siihen oli. Mutta jos kristillisyys on sama kuin kurinalainen ja väritön virkamiesmäisyys, se ei ole minua varten. Jehovan todistajat hokevat sitä, että meillä on totuus. Mitä ihmeen väliä sillä on, onko se uskonto totuus, jos se ei tee onnelliseksi. On paljon ihmisiä, joihin tuollainen askeettinen ja ankara virkamies uskonto ei vetoa. Kaikki eivät ole onnellisia tuollaisessa uskonnossa. Eihän sitä mitä tahansa tehdä oikean uskonnon nimissä. Kyllä sillä omallakin hyvinvoinnilla on merkitystä, ja sillä nimenomaan ensimmäisenä.

        Ei sillä ole mitää merkitystä mitä Jehovan todistajat väittävät.
        Kun minä jätin Jehovan todistajat lähti myös puvuntakit, sarkahousut, kauluspaidat ja solmiot.
        Jeesusta ja Jumalaa en heittänyt pesuvesien mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole mitää merkitystä mitä Jehovan todistajat väittävät.
        Kun minä jätin Jehovan todistajat lähti myös puvuntakit, sarkahousut, kauluspaidat ja solmiot.
        Jeesusta ja Jumalaa en heittänyt pesuvesien mukana.

        En ymmärrä.rrä yhtään jehovan todistajien pikkutarkkoja pukeutumissääntöjä. Mutta vielä vähemmän ymmärrän, että vapaa-aikana pitäisi myös olla "jumaliset" jehovantodistajavaatteet päällä toisten jehovan todistajien seurassa ollessa. Jehovan todistajat sanovat, että he eivät yritä muuttaa ihmisiä. Se nyt ei pidä yhtään paikkaansa.


      • Anonyymi

        Ei tietenkään ole. Raamattu on muinaista mytologiaa. Tosiaan ihmeellistä käyttäytymistä tuo Raamatun itseisarvoistaminen. Miksette ihmiset itse lue Kalevalaa, Bhagavad Gitaa, Mahabharataa, Koraania?? No?? Ei kai tämä vain ole kiukuttelua jumalia kohtaan???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään. Sitä on turha lukea:" hauki on kala,hauki on kala"-tyyliin, mutta jos haluaa tietää mitä evankeliumi todella on, niin silloin sitä kannattaa lukea.
        MISSÄ VIETÄT IÄISYYTESI?

        Tämä juuri on sitä ahdistelua. Otetaan totena jonkin kirjan kertomukset ja ahdistellaan muita helveteillä ym. LOPETA SAATANA SE USKOLLASI AHDISTELU. Kaikki eivät todellakaan ole samaa mieltä kanssasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole mitää merkitystä mitä Jehovan todistajat väittävät.
        Kun minä jätin Jehovan todistajat lähti myös puvuntakit, sarkahousut, kauluspaidat ja solmiot.
        Jeesusta ja Jumalaa en heittänyt pesuvesien mukana.

        Niin ketä Jumalaa??? Massamurhaaja joka murhasi 2 miljoonaa ihmistä? Oi, kiva ettet heittänyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään. Sitä on turha lukea:" hauki on kala,hauki on kala"-tyyliin, mutta jos haluaa tietää mitä evankeliumi todella on, niin silloin sitä kannattaa lukea.
        MISSÄ VIETÄT IÄISYYTESI?

        jos haluaa tietää mitä evankeliumi todella on, niin silloin sitä kannattaa lukea.
        MISSÄ VIETÄT IÄISYYTESI?

        - Onko jokin syy uskoa, että sinulla olisi iäisyys ja vastaus siihen löytyisi Raamatusta? Sehän on vilisee virheitä, ristiriitoja ja tyhjiä lupauksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos haluaa tietää mitä evankeliumi todella on, niin silloin sitä kannattaa lukea.
        MISSÄ VIETÄT IÄISYYTESI?

        - Onko jokin syy uskoa, että sinulla olisi iäisyys ja vastaus siihen löytyisi Raamatusta? Sehän on vilisee virheitä, ristiriitoja ja tyhjiä lupauksia!

        Raamatussa ei ole virheitä, koskien ikuista elämää. Ikuisen elämän saaminen on yksinkertainen asia. Teoillaan ihminen ei voi sitä ansaita. Uskomalla, että Jeesus on kuollut syntiemme tähden ja sen tunnustaminen avaa tien ikuiseen elämään.
        Marginaaliasioista puhuttaessa voi olla erilaisuuksia ja paholaisen henki vetoaa näihin asioihin, jottet huomaisi yksinkertaista evankeliumia.
        Mutta jokainen valitsee, missä viettää ikuisuutensa.
        Minulla ei ole vastausta, vaan Raamatussa.


    • Anonyymi

      Olen lukenut aikoinaan paljon Raamattua, mutta ei siinä mitään ihmeellistä ollut. Samanlaisia tarinoita on kaikki uskonnot täynnä. Todenperäisyydestä ei ole mitään takeita, päinvastoin, todisteet osoittavat usein että ei pidä paikkaansa.

    • Anonyymi

      Eihän sitä tahdo jaksaa. Vietän kaiken vapaa-ajan omilla ehdoillani ja teen vain sitä mikä huvittaa. En kyllä jaksaisi sinne salille mennä, aivan ylivoimainen velvollisuus olisi alkaa säännölliseen lahkotyöhön, vaikka toiminta olisi kokonaan netissä. Kotona ehkä voin jotain lueskella, mikä kiinnostaa, mutta mihinkään lahkojen hömpötyksiin en enää lähde. Uskonnot on vain uskoa -ja velvollisuuksia, ei siinä mitään menetä vaikka ei kiinnostaisikaan. Raamattua ei tule enää availtua, ei mulla ole enää varmaan kymmeneen vuoteen sellaista ollutkaan. Joskus oli jehovien Raamattu mutta heitin pois, kun eihän se edes ole oikea Raamattu. Vetää liikaa kotiinpäin opin kappaleissa. Mutta tuskin on totta muutkaan käännökset.

      • Anonyymi

        Kun menin kasteelle, en ollut perehtynyt jehovan todistajien uskontoon kuin pinnallisesti. Menin kasteelle pelastaakseni itseni Harmagedonilta. En tietänyt, että kasteelle meno on työsopimus. Heikon terveyden takia en juurikaan suorittanut saarnaamistyötä. Oli yllätys, että sitä niin paljon painotetasn, ja sen tekeminen tai tekemättä jättäminen määrittelee sen, kelpaako seuraksi, vai saako olla yksin. Kyllä minua on yritetty vetää ja repiä siihen saarnaamistyöhön vuodesta toiseen. Sairaalle se on ollut yhtä tuskaa, kun ei edes jokapäiväisistä asioista meinaa selvitä. Huonoa seuraahan sitä sitten olin. Minä repäisin itseni lopulta irti koko hommasta. Tuollainen pakkotyö ja ihmisten arvon määrittely on vastoin omia arvojani. En ole enää yhteydessä jehovan todistajiin. Ovikellon soidessa ovi ei aukea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe