Ranskassa taksiyhtiöt vaihtavat vetyautoihin

Anonyymi

50

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Perusteluna tuohon ratkaisuun on ollut lataussähköautojen vaivalloisuus ja sopimattomuus taxiliikenteeseen.

      • Anonyymi

        VW Diesss onko kuullut mitään asiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW Diesss onko kuullut mitään asiasta?

        Miksi pitäisi olla kuullut? Nämä siirtymiset vetyautoihin on merkityksettömän pieniä ja ei vastaa edes promillea sähköautojen vuosittaisesta myynnistä. Mitään valtavaa siirtymää vetyautoihin ei ole. Vetyautot eivät tällä hetkellä myy käytännössä yhtään ja mitään valtavaa "vetybuumia" ei ole.

        Lisäksi tämänkin ketjun otsikko on valetta, vain yksi taksiyhtiö Ranskassa on suunnitellut siirtyvänsä polttokennoautoihin, EI kaikki Ranskan taksit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi olla kuullut? Nämä siirtymiset vetyautoihin on merkityksettömän pieniä ja ei vastaa edes promillea sähköautojen vuosittaisesta myynnistä. Mitään valtavaa siirtymää vetyautoihin ei ole. Vetyautot eivät tällä hetkellä myy käytännössä yhtään ja mitään valtavaa "vetybuumia" ei ole.

        Lisäksi tämänkin ketjun otsikko on valetta, vain yksi taksiyhtiö Ranskassa on suunnitellut siirtyvänsä polttokennoautoihin, EI kaikki Ranskan taksit.

        Lisään... Ja 700 taksia tarkoittaa, että tuo taksiyhtiö ei edes ole erityisen suuri. Pelkästään Pariisissa on 20 000 taksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja 700 taksia tarkoittaa, että tuo taksiyhtiö ei edes ole erityisen suuri. Pelkästään Pariisissa on 20 000 taksia.

        Meinasitko etteivät muut taksiyhtiöt seuraa perässä? Hysetco on aina ollut edelläkävijä jota muut ovat seuranneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinasitko etteivät muut taksiyhtiöt seuraa perässä? Hysetco on aina ollut edelläkävijä jota muut ovat seuranneet.

        Eivät välttämättä seuraa, voihan muut valita akkuautot. Mikään ei takaa, että muut taksiyhtiöt seuraisivat perässä.


    • Anonyymi

      Suomessa on jo kaikessa hiljaisuudessa luotu kaikki valmiudet vedynjakeluverkoston rakentamiselle. Tämä ennakoi jakeluasemien rakentamisen aloittamista Suomeen piakkoin.
      Suomi on jo huomattavan paljon jäljessä muuta Eurooppaa tässä asiassa.
      https://www.ytm.fi/tuotteet/vetytankkausasemat-haskel/

      • Anonyymi

        Ja jopa muualla Euroopassa vedyn jakeluasemien määrä on minimaalisen pieni ja riittää pieneen koekäyttöön. Jakeluasemia on vain parisataa Euroopassa, mutta jotta vetyautot tulisivat suositummiksi niin niitä tarvitaan kymmeniä tuhansia.


    • Anonyymi

      Saksassa, Ranskassa, Hollannissa jne. mm. Shell ja Total rakentavat kovalla vauhdilla uusia vedynjakeluasemia.
      Uudet vedynjakeluasemat varustetaan uusimmalla tekniikalla jossa yhdestä tankkauspisteestä voi tankata vetyä 140 autoa (5kg tankki/auto) ennen välipaineistusta.
      Tankkaus on jopa hieman nopeampi vanhenpiin generation 1 asemiin verrattuna.
      Vetytankkaus sujuu n. 3 minuutissa/auto.
      Yhdelle asemalle tulee tarpeesta riippuen 2-4 vetytankkauspistettä.

      • Anonyymi

        Kyllä jokaisella on aikaa ladata täyssähköauton akku täyteen. Yön aikana auto latautuu nukkuessa ja 8-12 tunnissa akku on täynnä.
        Pikalatauspisteestä saa 15-25 minuutissa 30-60 km rangen riippuen autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jokaisella on aikaa ladata täyssähköauton akku täyteen. Yön aikana auto latautuu nukkuessa ja 8-12 tunnissa akku on täynnä.
        Pikalatauspisteestä saa 15-25 minuutissa 30-60 km rangen riippuen autosta.

        Huh huh.... Esim. Toyota Mirain tankkaa vedyllä 3 minuutissa ja sillä ajaa 700 km....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jokaisella on aikaa ladata täyssähköauton akku täyteen. Yön aikana auto latautuu nukkuessa ja 8-12 tunnissa akku on täynnä.
        Pikalatauspisteestä saa 15-25 minuutissa 30-60 km rangen riippuen autosta.

        Yön aikana akku latautuu täyteen 4-9 tunnissa (11kW). Pikalatauksessa saa 300 km 15 minuutissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yön aikana akku latautuu täyteen 4-9 tunnissa (11kW). Pikalatauksessa saa 300 km 15 minuutissa.

        Mitenkähän stek.fi sivustolla väitetään sitten että:
        "50 kilowatin pikalataus syöttää 20 minuutissa akkuun reilut 16 kilowattituntia energiaa, jolla jatkaa matkaa noin 100 kilometriä.
        Pikalatauksen yksi ongelma on, että akkua ei voi ladata täyteen asti samalla teholla minkä voi tuupata tyhjään tai melkein tyhjään akkuun. 50 kilowatin pikalatausteho rupeaa tyypillisesti hiipumaan kun akku on 70-80 %:sti täysi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän stek.fi sivustolla väitetään sitten että:
        "50 kilowatin pikalataus syöttää 20 minuutissa akkuun reilut 16 kilowattituntia energiaa, jolla jatkaa matkaa noin 100 kilometriä.
        Pikalatauksen yksi ongelma on, että akkua ei voi ladata täyteen asti samalla teholla minkä voi tuupata tyhjään tai melkein tyhjään akkuun. 50 kilowatin pikalatausteho rupeaa tyypillisesti hiipumaan kun akku on 70-80 %:sti täysi."

        Ehkä tuo vain kertoo siitä, että tuo sivusto on huuhaata. Jos lataus toimii 50 kw teholla niin tunnissa tulee 50 kWh energiaa, ainakin teoriassa.

        Ja lisäksi yleensä neuvotaan muutenkin, että lataus lopetetaan noin 80% kohdalla. Ei latausta tarvitse jatkaa loppuun, jollei sitten ole paljon aikaa.

        Ja muuten, nopeimmat pikalaturit ovat jo 350 kW. Useimmat eivät edes pidä 50 kW latureita pikalatureina. Suomessakin on useita monta kertaa nopeampia latureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tuo vain kertoo siitä, että tuo sivusto on huuhaata. Jos lataus toimii 50 kw teholla niin tunnissa tulee 50 kWh energiaa, ainakin teoriassa.

        Ja lisäksi yleensä neuvotaan muutenkin, että lataus lopetetaan noin 80% kohdalla. Ei latausta tarvitse jatkaa loppuun, jollei sitten ole paljon aikaa.

        Ja muuten, nopeimmat pikalaturit ovat jo 350 kW. Useimmat eivät edes pidä 50 kW latureita pikalatureina. Suomessakin on useita monta kertaa nopeampia latureita.

        Anteeksi, luin tekstin väärin. Tietenkin tuo alku pitää paikkaansa, kuvittelin että tarkoitettiin latausmäärää tunnissa.

        Mutta todelliset pikalaturit ovat paljon nopeampia kuin 50 kW. Jopa Suomessa on jo 350 kW latureita ja lisää on tulossa. Esimerkiksi jopa hitaimpien Superchargerien nopeus on 150 kW.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, luin tekstin väärin. Tietenkin tuo alku pitää paikkaansa, kuvittelin että tarkoitettiin latausmäärää tunnissa.

        Mutta todelliset pikalaturit ovat paljon nopeampia kuin 50 kW. Jopa Suomessa on jo 350 kW latureita ja lisää on tulossa. Esimerkiksi jopa hitaimpien Superchargerien nopeus on 150 kW.

        Ei akkuautoilla ole tulevaisuutta.


    • Anonyymi

      Onko Pariisi koko Ranska?

      • Anonyymi

        Se on Ranskan pääkaupunki. Lisää tietoa löytyy esim. Wikipediasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Ranskan pääkaupunki. Lisää tietoa löytyy esim. Wikipediasta.

        Jos jokin kannattaa Pariisissa ei tarkoita, että se sopii Suomeen tai edes koko Ranskaan (lähde: ihan omat aivoni)


    • Anonyymi

      Eipä paha ollenkaan ja se on ihan hyvä

    • Anonyymi

      Mites Suomen 2000 euron Tojot vaihtuvat uusiin vetyautoihin?

      • Anonyymi

        Niin... Vetyautojen hinnat laskevat kyllä ja ennusteissa sarjavalmistus laskee niiden hinnat niin alas ettei niin halpoja autoja ole nähty ennen...


    • Anonyymi

      Ihan fiksu päätös taksiyhtiöltä.

    • Anonyymi

      En usko tuota

    • Anonyymi

      Diess ja VW wille nyt pahalla päällä?

    • Anonyymi

      Vetyauto on se tulevaisuuden ratkaisu uudistaa autokantaa

    • Anonyymi

      Käyn aika usein Pariisissa ja aion ottaa vetypirssin alle.

    • Anonyymi

      On se hienoa tuo vety

    • Anonyymi

      Ilmeisesti Toyota Mirai on heidän valinta...

    • Anonyymi

      Suomi on kyllä niin jäljessä muuta Eurooppaa vetyasiassa.

      • Anonyymi

        Yksi syypää tähän on VTT joka tuntuu olevan ihan pihalla asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi syypää tähän on VTT joka tuntuu olevan ihan pihalla asioista.

        toyotan venttiilit?aa


    • Anonyymi

      Kertokaapa miten vetyä valmistetaan ja kuinka paljon energiaa sen valmistamiseen kuluu. Hullun hommaa.

    • Anonyymi

      Keski-eurooppa on huomattavasti edellä Suomea vetytankkausasemien rakentamisessa. Tänne vasta suunnitellaan asemia.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aika hyvin on perusteltu vetyauton paremmuus

    • Anonyymi

      Myös Saksassa taksiyhtiöt aikovat siirtyä vetyautoihin.

    • Anonyymi

      Myös usa:ssa keskitytään vetyautoihin

    • Anonyymi

      Kun ostaa vetyauton ei ole akkuauton ongelmia.

    • Anonyymi

      Minä löysin vetylähteen pihaltani, myyn sitä sangottain. Amispojut, nyt löytyy sitä rangea vetää peräkärriä Hangosta Jäämerelle eestaas vaikka loputtomiin. Titi tyy.

    • Anonyymi

      eipä tarvi ladata kokoajan

    • Anonyymi

      Suomeen rakennetaan myös vedyntuotantolaitoksia joista ensimmäinen on teholtaan 20 MW.
      https://p2x.fi/

    • Anonyymi

      Voi kun Suomessa olisi jo vetyautoja

    • Anonyymi

      Ei ladattava sähköauto voi olla kuin pienen piirin näpertelyä. Vetyauto on se joka tulee olemaan oikea.

      • Anonyymi

        Vetyautot ovat sitä pienen piirin näpertelyä. Vetyautoja on ollut myynnissä muualla jo pitkään, mutta ne eivät ole myyneet yhdessäkään maassa paljon. Kaikkien nykyisten ennusteiden mukaan vetyautot ovat marginaalissa vielä vuonna 2040.

        Ennusteeni on, että vuoteen 2030 mennessä vetyä ei henkilöautoissa käytä yksikään valmistaja. Jopa Toyota on siirtymässä ladattaviin sähköautoihin. Yksikään autovalmistaja ei enää usko vetyautojen päihittävän lataussähköautoja, ei ainakaan seuraavan 20 vuoden aikana.

        Lisäksi, ei ladattavat autot tunnu enää pienen piirin näpertelyltä, kun uusista autoista jo kolmasosa on ladattavia Suomessakin. Ja osuus tulee tästä vielä kasvamaan.


    • Anonyymi

      Onhan se nyt ihan selvä ettei joku piuhan perässä roikotettava täyssähköauto voiyleistyä.

    • Anonyymi

      Eikö kukaan noista taksiyhtiön pomoista käy lukemassa tätä palstaa vai uskaltavatko he vain uhmata Suomi24 vetyasiantuntijoita? Täällähän on näitä VTT:n höynäyttämiä asiantuntijoita kertomassa miten huono vetyauto on :D

    • Anonyymi

      Tuo onkin fiksua kun ei kukaan jaksa latausjohtojen kanssa sählätä

    • Anonyymi

      Tuo on varsin fiksu päätös

    • Anonyymi

      Niinhän nuo näköjään vaihtavat vetyautoihin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Martina Aitolehti tuo Anne-äitinsä tv:seen: "Ei ole varmasti aina ollut helppoa olla mun äiti"

      Martina Aitolehden lapsuuden perhe on osittain tuttu julkisuudesta, mutta ehkä äiti vähiten. Nyt Anne-äiti nähdään tv:ssä yhdessä Martinan kanssa. Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      302
      8835
    2. Eriksenin hypetys mennyt yli

      Jos huuhkajien pelaaja olisi saanut samanlaisen sairauskohtauksen häntä ei olisi kohdeltu yhtä hyvin. Kun kyse oli jumaloitujen pallosankarien pel
      Maailman menoa
      206
      6480
    3. Kauhea kuva Stefun instassa

      Onko itse piru sarvineen? Saa aikaan kylmiä väreitä.....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      4119
    4. Sofia haukkuu Martinaa

      Jaaha.. Nyt Sofia haukkuu Martinaa, että M on hänelle niin kamala. Ja jutun mukaan S aloitti kuvauksien aikana myös terapian, johon tietenkin myös kam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      375
      4005
    5. Että osaa olla Suomalaisella mansikalla kova hiilijalanjälki

      kun poimijat lennätetään tänne kymmenillä matkustajakoneilla ja sitten aikanaan takaisin. En osta kotimaista mansikkaa enää koskaan. Sen verran luonn
      Maailman menoa
      247
      2403
    Aihe