Esim. Hysetco taksiyhtiö, jolla on 700 autoa vaihtaan kaikki autonsa vetytankattaviin polttokennoautoihin vuoteen 2024 mennessä.
https://fuelcellsworks.com/news/france-total-acquires-20-stake-in-hydrogen-taxi-provider-hysetco/
Ranskassa taksiyhtiöt vaihtavat vetyautoihin
50
80
Vastaukset
- Anonyymi
Perusteluna tuohon ratkaisuun on ollut lataussähköautojen vaivalloisuus ja sopimattomuus taxiliikenteeseen.
- Anonyymi
VW Diesss onko kuullut mitään asiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW Diesss onko kuullut mitään asiasta?
Miksi pitäisi olla kuullut? Nämä siirtymiset vetyautoihin on merkityksettömän pieniä ja ei vastaa edes promillea sähköautojen vuosittaisesta myynnistä. Mitään valtavaa siirtymää vetyautoihin ei ole. Vetyautot eivät tällä hetkellä myy käytännössä yhtään ja mitään valtavaa "vetybuumia" ei ole.
Lisäksi tämänkin ketjun otsikko on valetta, vain yksi taksiyhtiö Ranskassa on suunnitellut siirtyvänsä polttokennoautoihin, EI kaikki Ranskan taksit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi olla kuullut? Nämä siirtymiset vetyautoihin on merkityksettömän pieniä ja ei vastaa edes promillea sähköautojen vuosittaisesta myynnistä. Mitään valtavaa siirtymää vetyautoihin ei ole. Vetyautot eivät tällä hetkellä myy käytännössä yhtään ja mitään valtavaa "vetybuumia" ei ole.
Lisäksi tämänkin ketjun otsikko on valetta, vain yksi taksiyhtiö Ranskassa on suunnitellut siirtyvänsä polttokennoautoihin, EI kaikki Ranskan taksit.Lisään... Ja 700 taksia tarkoittaa, että tuo taksiyhtiö ei edes ole erityisen suuri. Pelkästään Pariisissa on 20 000 taksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja 700 taksia tarkoittaa, että tuo taksiyhtiö ei edes ole erityisen suuri. Pelkästään Pariisissa on 20 000 taksia.
Meinasitko etteivät muut taksiyhtiöt seuraa perässä? Hysetco on aina ollut edelläkävijä jota muut ovat seuranneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinasitko etteivät muut taksiyhtiöt seuraa perässä? Hysetco on aina ollut edelläkävijä jota muut ovat seuranneet.
Eivät välttämättä seuraa, voihan muut valita akkuautot. Mikään ei takaa, että muut taksiyhtiöt seuraisivat perässä.
- Anonyymi
Suomessa on jo kaikessa hiljaisuudessa luotu kaikki valmiudet vedynjakeluverkoston rakentamiselle. Tämä ennakoi jakeluasemien rakentamisen aloittamista Suomeen piakkoin.
Suomi on jo huomattavan paljon jäljessä muuta Eurooppaa tässä asiassa.
https://www.ytm.fi/tuotteet/vetytankkausasemat-haskel/- Anonyymi
Ja jopa muualla Euroopassa vedyn jakeluasemien määrä on minimaalisen pieni ja riittää pieneen koekäyttöön. Jakeluasemia on vain parisataa Euroopassa, mutta jotta vetyautot tulisivat suositummiksi niin niitä tarvitaan kymmeniä tuhansia.
- Anonyymi
Saksassa, Ranskassa, Hollannissa jne. mm. Shell ja Total rakentavat kovalla vauhdilla uusia vedynjakeluasemia.
Uudet vedynjakeluasemat varustetaan uusimmalla tekniikalla jossa yhdestä tankkauspisteestä voi tankata vetyä 140 autoa (5kg tankki/auto) ennen välipaineistusta.
Tankkaus on jopa hieman nopeampi vanhenpiin generation 1 asemiin verrattuna.
Vetytankkaus sujuu n. 3 minuutissa/auto.
Yhdelle asemalle tulee tarpeesta riippuen 2-4 vetytankkauspistettä.- Anonyymi
Kyllä jokaisella on aikaa ladata täyssähköauton akku täyteen. Yön aikana auto latautuu nukkuessa ja 8-12 tunnissa akku on täynnä.
Pikalatauspisteestä saa 15-25 minuutissa 30-60 km rangen riippuen autosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jokaisella on aikaa ladata täyssähköauton akku täyteen. Yön aikana auto latautuu nukkuessa ja 8-12 tunnissa akku on täynnä.
Pikalatauspisteestä saa 15-25 minuutissa 30-60 km rangen riippuen autosta.Huh huh.... Esim. Toyota Mirain tankkaa vedyllä 3 minuutissa ja sillä ajaa 700 km....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jokaisella on aikaa ladata täyssähköauton akku täyteen. Yön aikana auto latautuu nukkuessa ja 8-12 tunnissa akku on täynnä.
Pikalatauspisteestä saa 15-25 minuutissa 30-60 km rangen riippuen autosta.Yön aikana akku latautuu täyteen 4-9 tunnissa (11kW). Pikalatauksessa saa 300 km 15 minuutissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yön aikana akku latautuu täyteen 4-9 tunnissa (11kW). Pikalatauksessa saa 300 km 15 minuutissa.
Mitenkähän stek.fi sivustolla väitetään sitten että:
"50 kilowatin pikalataus syöttää 20 minuutissa akkuun reilut 16 kilowattituntia energiaa, jolla jatkaa matkaa noin 100 kilometriä.
Pikalatauksen yksi ongelma on, että akkua ei voi ladata täyteen asti samalla teholla minkä voi tuupata tyhjään tai melkein tyhjään akkuun. 50 kilowatin pikalatausteho rupeaa tyypillisesti hiipumaan kun akku on 70-80 %:sti täysi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkähän stek.fi sivustolla väitetään sitten että:
"50 kilowatin pikalataus syöttää 20 minuutissa akkuun reilut 16 kilowattituntia energiaa, jolla jatkaa matkaa noin 100 kilometriä.
Pikalatauksen yksi ongelma on, että akkua ei voi ladata täyteen asti samalla teholla minkä voi tuupata tyhjään tai melkein tyhjään akkuun. 50 kilowatin pikalatausteho rupeaa tyypillisesti hiipumaan kun akku on 70-80 %:sti täysi."Ehkä tuo vain kertoo siitä, että tuo sivusto on huuhaata. Jos lataus toimii 50 kw teholla niin tunnissa tulee 50 kWh energiaa, ainakin teoriassa.
Ja lisäksi yleensä neuvotaan muutenkin, että lataus lopetetaan noin 80% kohdalla. Ei latausta tarvitse jatkaa loppuun, jollei sitten ole paljon aikaa.
Ja muuten, nopeimmat pikalaturit ovat jo 350 kW. Useimmat eivät edes pidä 50 kW latureita pikalatureina. Suomessakin on useita monta kertaa nopeampia latureita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tuo vain kertoo siitä, että tuo sivusto on huuhaata. Jos lataus toimii 50 kw teholla niin tunnissa tulee 50 kWh energiaa, ainakin teoriassa.
Ja lisäksi yleensä neuvotaan muutenkin, että lataus lopetetaan noin 80% kohdalla. Ei latausta tarvitse jatkaa loppuun, jollei sitten ole paljon aikaa.
Ja muuten, nopeimmat pikalaturit ovat jo 350 kW. Useimmat eivät edes pidä 50 kW latureita pikalatureina. Suomessakin on useita monta kertaa nopeampia latureita.Anteeksi, luin tekstin väärin. Tietenkin tuo alku pitää paikkaansa, kuvittelin että tarkoitettiin latausmäärää tunnissa.
Mutta todelliset pikalaturit ovat paljon nopeampia kuin 50 kW. Jopa Suomessa on jo 350 kW latureita ja lisää on tulossa. Esimerkiksi jopa hitaimpien Superchargerien nopeus on 150 kW. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, luin tekstin väärin. Tietenkin tuo alku pitää paikkaansa, kuvittelin että tarkoitettiin latausmäärää tunnissa.
Mutta todelliset pikalaturit ovat paljon nopeampia kuin 50 kW. Jopa Suomessa on jo 350 kW latureita ja lisää on tulossa. Esimerkiksi jopa hitaimpien Superchargerien nopeus on 150 kW.Ei akkuautoilla ole tulevaisuutta.
- Anonyymi
Onko Pariisi koko Ranska?
- Anonyymi
Se on Ranskan pääkaupunki. Lisää tietoa löytyy esim. Wikipediasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on Ranskan pääkaupunki. Lisää tietoa löytyy esim. Wikipediasta.
Jos jokin kannattaa Pariisissa ei tarkoita, että se sopii Suomeen tai edes koko Ranskaan (lähde: ihan omat aivoni)
- Anonyymi
Eipä paha ollenkaan ja se on ihan hyvä
- Anonyymi
Mites Suomen 2000 euron Tojot vaihtuvat uusiin vetyautoihin?
- Anonyymi
Niin... Vetyautojen hinnat laskevat kyllä ja ennusteissa sarjavalmistus laskee niiden hinnat niin alas ettei niin halpoja autoja ole nähty ennen...
- Anonyymi
Ihan fiksu päätös taksiyhtiöltä.
- Anonyymi
En usko tuota
- Anonyymi
Diess ja VW wille nyt pahalla päällä?
- Anonyymi
Vetyauto on se tulevaisuuden ratkaisu uudistaa autokantaa
- Anonyymi
Käyn aika usein Pariisissa ja aion ottaa vetypirssin alle.
- Anonyymi
On se hienoa tuo vety
- Anonyymi
Ilmeisesti Toyota Mirai on heidän valinta...
- Anonyymi
Suomi on kyllä niin jäljessä muuta Eurooppaa vetyasiassa.
- Anonyymi
Yksi syypää tähän on VTT joka tuntuu olevan ihan pihalla asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi syypää tähän on VTT joka tuntuu olevan ihan pihalla asioista.
toyotan venttiilit?aa
- Anonyymi
Kertokaapa miten vetyä valmistetaan ja kuinka paljon energiaa sen valmistamiseen kuluu. Hullun hommaa.
- Anonyymi
Keski-eurooppa on huomattavasti edellä Suomea vetytankkausasemien rakentamisessa. Tänne vasta suunnitellaan asemia.
- Anonyymi
Aika hyvin on perusteltu vetyauton paremmuus
- Anonyymi
Myös Saksassa taksiyhtiöt aikovat siirtyä vetyautoihin.
- Anonyymi
Myös usa:ssa keskitytään vetyautoihin
- Anonyymi
Kun ostaa vetyauton ei ole akkuauton ongelmia.
- Anonyymi
Minä löysin vetylähteen pihaltani, myyn sitä sangottain. Amispojut, nyt löytyy sitä rangea vetää peräkärriä Hangosta Jäämerelle eestaas vaikka loputtomiin. Titi tyy.
- Anonyymi
eipä tarvi ladata kokoajan
- Anonyymi
Suomeen rakennetaan myös vedyntuotantolaitoksia joista ensimmäinen on teholtaan 20 MW.
https://p2x.fi/ - Anonyymi
Voi kun Suomessa olisi jo vetyautoja
- Anonyymi
Ei ladattava sähköauto voi olla kuin pienen piirin näpertelyä. Vetyauto on se joka tulee olemaan oikea.
- Anonyymi
Vetyautot ovat sitä pienen piirin näpertelyä. Vetyautoja on ollut myynnissä muualla jo pitkään, mutta ne eivät ole myyneet yhdessäkään maassa paljon. Kaikkien nykyisten ennusteiden mukaan vetyautot ovat marginaalissa vielä vuonna 2040.
Ennusteeni on, että vuoteen 2030 mennessä vetyä ei henkilöautoissa käytä yksikään valmistaja. Jopa Toyota on siirtymässä ladattaviin sähköautoihin. Yksikään autovalmistaja ei enää usko vetyautojen päihittävän lataussähköautoja, ei ainakaan seuraavan 20 vuoden aikana.
Lisäksi, ei ladattavat autot tunnu enää pienen piirin näpertelyltä, kun uusista autoista jo kolmasosa on ladattavia Suomessakin. Ja osuus tulee tästä vielä kasvamaan.
- Anonyymi
Onhan se nyt ihan selvä ettei joku piuhan perässä roikotettava täyssähköauto voiyleistyä.
- Anonyymi
Eikö kukaan noista taksiyhtiön pomoista käy lukemassa tätä palstaa vai uskaltavatko he vain uhmata Suomi24 vetyasiantuntijoita? Täällähän on näitä VTT:n höynäyttämiä asiantuntijoita kertomassa miten huono vetyauto on :D
- Anonyymi
Tuo onkin fiksua kun ei kukaan jaksa latausjohtojen kanssa sählätä
- Anonyymi
Tuo on varsin fiksu päätös
- Anonyymi
Niinhän nuo näköjään vaihtavat vetyautoihin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1692126
- 1611946
Onneksi olkoon Venäjä!
Presidentti Putin on saanut vaaleissa vahvan kannatuksen ja siis jatkokauden toimessaan Venäjän presidenttinä. Onnittulu1491642- 461589
- 291370
Näin kävi tänään
Olin tänään kauan vessassa ja haaveilin sinusta nainen. Melkein jäi pyyhkimättäkin.241251Nyt kun kaipaan sinua, ilman toivoa sinusta
huomaan, miten paljon sinua menneen noin vuoden aikana ajattelinkaan. Et arvaakaan, miten pitkiä yksinäiset tunnit tääll821199Yritysten osingot jaettava työntekijöille
Työntekijäthän yrityksen tuloksenkin tekevät. Omistajat voivat alkaa työntekijöiksi saadakseen oman osuutensa. Muutos1581098- 1251074
- 461054