Abdominoplastia

Anonyymi

Hei
Minulle tehtiin kunnam puolella abdominoplastia 3.6.2021 Jorvissa. Olen laihduttanut 45kg kuopuksen synnyttyä 2v sitten. Erkaumaa oli 2cm ja ihoa poistettiin 1400g. Sairaalassa olin kaksi päivää leikkauksen jälkeen ja ne päivät oli täyttä helvettiä, kipu oli suunnattoman kova, anestesian jälkeen oli paljon oksentelua, vaikeuksia pissata ja kävellä. Hoitajat eivät mielestäni ottanneet huomioon miten tuskaselta kaikki tuntui ja miten paljon kipua mulla oli. Nyt leikkauksesta 5päivää ja tosi vaikealta tuntuu kävely kun ei pysty seisoa suorassa. Haava on suuri kyljestä kylkeen mutta ainaki tähän asti sen suhteen ei ongelmaa hyvin parantuu ei ole vuotanut mistään milloinkaan. Ilman tukiliiviä en uskalla olla koska tuntui et repee keskeltä ja se on normaali tunne varmaan jonkun aikaa. Ainoa mikä tässä yllätti on kivut, pahoinvointo, sekava olo edelleen kovien särkylääkkeiden takia, vaikea nousta ja kävellä sekä yöt helvettiä rankkoja kun pitää olla vaan samassa asennossa selällään. Muuten pärjää suht hyvin vaikka on kotona pieniä lapsia hoidettavana ja ehkä tää kuumuus ei ole hirveen kivaa. Suosittelen kuitenkin lähtemään leikkaukseen koska jopa nyt (turvonneena) olen tyytyväinen vatsaan ja siihen miltä se tulee näyttämään. Ei enää roikkuvaa ihoa eikä jenkkakahvoja. Ja lähetteen sain tosi helposti terveysasemasta kun kerroin laihtumisen määrästä ja siitä miten se vaikuttaa omaan olemukseen ja itsetuntoon. Tsemppii kaikille:-)

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moi!
      Itsekkin topilaana itseäni parantelen kyseisestä leikkauksesta. Miten on toipuminen sulla lähtenyt käyntiin? Ite kipujen suhteen helpolla päässyt. Nyt 3vk leikkauksesta lopetin tukiliivin käytön kirurgin ohjeen mukaan ja on alkanut tulla kamalat turvotukset kun pikkuhiljaa alkanut normaalisoitumaan arki. En tästä ite stressaa, tiedostan että normaalia ja kuuluu asiaan. On vaan aika kivikova ja kosketusarka nyt koko massu. Härnää vaan vähän kun oli muutama päivä sitten suht pieni maha ja nyt itsestä tuntuu että onko sitä raskaana. :D

      • Anonyymi

        :) loistava


      • Anonyymi

        Tehty vuoden alkupuolella yksityisellä puolella ja vatsa edelleenkin kova. Paraneminen oli nopeaa kohdallani, ongelmia ei ollut. Olen onnellinen uudesta litteästä vatsastani ja uudesta navastani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      15
      1014
    Aihe