Hybridiauton lämmitys talvella

Anonyymi

Varmasti tyhmä kysymys mutta en netistä aukotonta vastausta löytänyt.

Miten hybridiautossa toteutetaan esilämmitys talvella? Eikö akkulaturin johdosta saada virta lämmitykseen mutta tällöin lämmittää vain akkuja sisätiloja jotain kautta? Ja moottoria ei pysty esilämmittämään? "kahden johdon" taktiikka ei innostaisi.

10

9760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mm. Toyotan pluggaria ei pysty autoa esilämmittää jos pakkasta on yli -10 astetta, eikä auto kulje metriäkään sähköllä.
      Ainoa tapa esilämmitykseen on ostaa polttoaine lämmitin, esim. Webasto.
      Eihän sellainen maksa kuin 2500 euroa ja sitten ruostesuojus 1500, talvirenkaat 2500, ja muuta välttämätöntä 1000-5000 euroa, niin siinä sitä Toyotan ilosanomaa ja säästöä jokainen sähköinen kilometri, varsinkin talvella.

      • Anonyymi

        Kyllä se sähkölläkin kulkee kunhan pistää viimasuojan nokalle. SIlloin Polttiksen lämmettyä päästään hyvinkin pitkiä matkoja sähköllä.
        Ei se kahden johdon taktiikkakaan nyt niin kovin hankala loppujen lopuksi ole. Itsekin sitä kirosin mutta siinä se menee kuin kuin yksikin.

        Voisi se fiksumpikin olla mutta aika vähän niitä kelejä oli milloiin lämpöpumpun lämmitys ei riittänyt, ainakin täällä pirkanmaalla. Etelä Suomessa ei varmaan tarvitse edes toista kaapelia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se sähkölläkin kulkee kunhan pistää viimasuojan nokalle. SIlloin Polttiksen lämmettyä päästään hyvinkin pitkiä matkoja sähköllä.
        Ei se kahden johdon taktiikkakaan nyt niin kovin hankala loppujen lopuksi ole. Itsekin sitä kirosin mutta siinä se menee kuin kuin yksikin.

        Voisi se fiksumpikin olla mutta aika vähän niitä kelejä oli milloiin lämpöpumpun lämmitys ei riittänyt, ainakin täällä pirkanmaalla. Etelä Suomessa ei varmaan tarvitse edes toista kaapelia.

        Eikös Toyotan hybridin toimintaperiaate ole sellainen että -10 astetta kylmemmässä polttomoottori käynnistyy heti liikkeelle lähdettäessä. Kyllähän se viimasuoja tietenkin auttaa että polttomoottori lämpenee nopeammin ja sen jälkeen voi jo sammuakin ja ajaminen siirtyy sähkölle jos akussa on latausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se sähkölläkin kulkee kunhan pistää viimasuojan nokalle. SIlloin Polttiksen lämmettyä päästään hyvinkin pitkiä matkoja sähköllä.
        Ei se kahden johdon taktiikkakaan nyt niin kovin hankala loppujen lopuksi ole. Itsekin sitä kirosin mutta siinä se menee kuin kuin yksikin.

        Voisi se fiksumpikin olla mutta aika vähän niitä kelejä oli milloiin lämpöpumpun lämmitys ei riittänyt, ainakin täällä pirkanmaalla. Etelä Suomessa ei varmaan tarvitse edes toista kaapelia.

        Ei pidä paikkaansa.


    • Ainakin Outlander lämmittää myös moottorin jäähdytysveden esilämmityksessä ja lämmintä tulee heti, mutta pakkasella yli 10 astetta polttis käynnistyy herkästi, jos sisäilman lämmönpyynti suurta.

      Nimim.
      3 vuotta ladattavalla hybridillä ajellut ilman mitään ulkopuolista lämmitintä.

      • Anonyymi

        Niin taitaa volkkarikin tehdä vaikka lämpiää myös sähköllä.

        Volvo sitten taas ei lämpiä ilman bensaa ollenkaan. Siellä ei ole minkäänlaisia vastuksia tai lämpöpumppua tekemässä lämpöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin taitaa volkkarikin tehdä vaikka lämpiää myös sähköllä.

        Volvo sitten taas ei lämpiä ilman bensaa ollenkaan. Siellä ei ole minkäänlaisia vastuksia tai lämpöpumppua tekemässä lämpöä.

        Aika monessa mallisahan se riippuu varustuksesta. Mitsujakin on ilman lämmitystä.


      • Anonyymi

        Toyota toimii tyhmemmin. Talviautotestissä todettu.


    • Anonyymi

      Nuotio sisälle ja jo lämpiää, hiilloksella voi paistella Huilun Tuhdit.

    • Anonyymi

      Bemarin 225xe plugarin voi pistää kännykällä lämpenemään joko heti, tai haluttuna ajankohtana. Latausjohdolla se käyttää verkkovirtaa, tai ilman ajoakkua. Toimii hyvin kaikilla keleillä. Helteellä vastaavasti viilentää sisätilat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe