Suomen teillä 200kmh ajaminen?

Ihan kiinnostuksesta kyselen missä ootte pistäny 200 menee? Missä sellaisia paikkoja että ei hiveesti kameroita, myös mihin aikoihin?

24

267

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilmavoimien maantietukikohdat.

      • Anonyymi

        Ei sinne ilman lupaa pääse. Sotilasaluetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinne ilman lupaa pääse. Sotilasaluetta.

        Ei muuta kun ajaa vaan tietä pitkin ja äkkiä tuleekin 3-4 kilometrin kiitoradalle. Yleensä nuo ovat vilkasliikenteisillä valtateillä, kuten Lusissa ja Forssassa jolloin on aina senverran liikennettä ettei voi yrittää kiihdytysennätystä. Millään lussuautoilla ei noilla pätkillä saa vielä 200 lasiin ja vieläpä pudottaa nopeutta ennen lopussa olevaa kurvia.


    • Vaikka en ymmärrä täysin kysymystä, vastaan, että olen useammankin kerran
      Etelä-Saksassa ajanut 200 - 210 km/t mittarinopeutta. Viimeksi muutama vuosi sitten, jolloin autoturismi oli mahdollista.
      Voin kertoa, ettei se meno mitenkään mukavaa ole, koska muitakin on liikenteessä.
      Autot ovat olleet bemuja tai mersuja, eivät edes kovin isoja.
      Tarkoitat kenties ajoa Suomessa?
      Viranomaisen kannattaisi evätä ajolupasi pelkästään ajatuksesta kokonaan, sillä jokaisen kortinhaltijan tulisi aivan itse ymmärtää, ettei yleisiä teitä ole mahdollista käyttää kilpa-ajoon.

    • Anonyymi

      Joskus hullussa nuoruudessa tuli moottoripyörällä vetäistyä lentokoneiden varalaskupaikalla. Myös muutaman kerran Pohjanmaan aukeilla suorilla. Silloin oli liikennettä hyvin vähän eikä kameroita.

      Ajankohtina oli aamuyö tai myöhään illalla kesäaikana kun oli valoisaa. Varmistin myös ettei ole yhtään risteystä eikä muuta liikennettä näkyvissä. En siis vaarantanut liikennettä.:-)

      En millään lailla moiseen kehota. Nopeus on sitä luokkaa ja liikennettä paljon enemmän ettei se enää ole turvallista. Vaikea löytää paikkaa missä ei olisi muuta liikennettä. Muihin liikkujiin nähden moinen nopeusero on aina vaarallinen eivätkä muut osaa siihen varautua. Suomessa on muutama hyvä moottorirata. Mene sinne kokeilemaan. Ratamaksut ovat yleensä kohtuullisia ja voit ajaa turvallisesti.

      Saksassa pystyy vielä joissain paikoin pitämään jatkuvana ajonopeutena 170-180 km/h sekä välillä vetäisemään kovempaa ilman että se käy rasittavaksi.

    • Anonyymi

      Kuopion motarilla hiljaisena kesäyönä, mutta vain 190 sain kihnutettua carinan mittariin.

      • Anonyymi

        Ja todellinen nopeus oli hikisesti 150.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja todellinen nopeus oli hikisesti 150.

        Niinpä kai varmaankin.


    • Anonyymi

      Ihan missä vaan, kunhan löytyy 1000m suora, menee myös 240 samalla pätkällä, oliks muuta?

    • Anonyymi

      "Tampesteriin" (Hki -Tre) menevällä motarilla Hyvinkään kohdilla 4.5km suora, siinä on kuulemma jotkut iltamyöhään/yöllä kokeilleet, mutta usein on "jeppe" mittaamassa . . . ;)))

      • Anonyymi

        Hyv palvelu kun saa huippunopeuden miattuna. Aika paljon sen pituisia suoria ihan tavallisillakin teillä, että pystyy yli 200km/h ajamaan, onneksi ei ole silloin sattunut kyttiä.


    • Anonyymi

      Tiellä en, mutta Lappeenrannan lentokentällä ilmailupäivänä. Ei enää onnistu, sillä lopettivat kiihdytyskisat sen jälkeen, kun yksi kuski tappoi itsensä.

    • Anonyymi

      Suomessa on maksimi nopeus rajoitus 120 km / h ja kaikki sen yli on ehdottoman rikollista

      • Anonyymi

        Suomen maantiet eivät ole rakennettu suurille ylinopeuksille. Tavallisella valtatiellä ajettaessa 200 km/h auto voi lähteä lentoon heitosta joka laillisissa nopeuksissa tuntuu pieneltä keinahdukselta. Varalaskupaikat joudutaan rakentamaan poikkeuksellisen tasaisiksi, mutta niitä on harvassa.


    • Anonyymi

      200 km/h ei ole turvallinen ajonopeus, ei ainakaan ennen kuin liikennekäyttäytyminen saadaan muutenkin siistiytymään.

      Mutta ikävä kyllä liikennekäyttäytymistä nimenomaan EI saada muutenkin siistiytymään, syynä se, että nykyaikana poliisin liikennevalvonnasta ehkä 99% on nopeuskameroilla tehtyä automaattivalvontaa, mikä kyllä jakaa sakkoja ylinopeudesta, mutta ei puutu muuhun liikenteessä rötöstelyyn yhtään millään tavalla, ja vain 1% on perinteistä poliisin tekemää liikennevalvontaa.

      Jos kaikki kuskit noudattaisivat liikennesääntöjä ja yleistä varovaisuutta liikenteessä, sekä ajaessaan että myös, jos joutuvat jostain syystä pysähtymään pientareelle (niin, moottoritiellähän ei saa edes pysähtyä ilman pakottavaa syytä), niin sitten ehkä nopeusrajoitus voisi olla Suomessakin 200 km/h, kuten Saksan autobahneilla jossain onkin.

      Kerron omalle kohdalle osuneen esimerkkitapauksen, jossa ajoin moottoritiellä ohituskaistaa 122 km/h (navigaattorin nopeuslukeman mukaan, eli kun tuo perustuu GPS -paikannukseen niin siinä ei pitäisi olla mittarivirhettä):

      Yhtäkkiä etuoikealla ajanut rekka vaihtoi kaistaa vasemmalle suoraan eteeni ja välimatkaa oli vaarallisen vähän. Arvioin, etten ehdi jarruttaa ennen törmäystä, joten vaihdoin itse oikealle kaistalle.

      Heti tämän jälkeen oikealla pientareella oli henkilöauto pientareella, mutta tuon auton kuskin ovi oli täysin levällään auki peittäen osan oikeanpuoleisesta ajokaistasta. Jouduin siis väistämään uudelleen vasemmalle, siis auto vielä suurimmaksi osaksi oikealla kaistalla, mutta saattoi mennä hieman vasemman kaistan puolelle.

      Onneksi jäi läheltä piti -tilanteeksi, eikä aiheutunut onnettomuutta.

      Jos ajonopeuteni olisi ollut tuo 200 km/h, niin varsin suurella todennäköisyydellä tuo tilanne olisi johtanut onnettomuuteen.

      200 km/h ajo voi siis olla turvallista vain niin kauan, kun mitään yllättävää ei tapahdu - ja jos tapahtuu, niin onnettomuuden riski on silloin hyvin korkea !

      edes 120 km/h -nopeudellakaan törmäys toisen auton levällään auki olevaan oveen ei olisi ollut miellyttävä kokemus.

      Pahimmat vauriot tuossa tilanteessa tulisivat varmaankin tuon pysähtyneenä pientareella (mutta ovi ajokaistan puolella) olevaan autoon, josta voisi hyvinkin ovi repeytyä irti.

      Mutta voisi tuossa omaankin autoon tulla erinäisiä vaurioita; osan niistä ehkä kattaisi vakuutus, mutta entä, jos vauriot aiheuttaisivat ohjattavuuden heikkenemisen tai pahimmillaan kokonaan katoamisen; silloin joutuisi itsekin hengenvaaraan !

      Oven avaaminen levälleen auki moottoritien ajokaistalle ei ole asiallista liikennekäyttäytymistä; en tiedä, mitä poliisi asiasta sanoisi, minusta se on törkeää liikenteen vaarantamista !

      Toinen hyvin yleinen, mutta myös hyvin vaarallinen ilmiö liikenteessä on se, kun kuski ei keskity liikenteeseen vaan somettaa puhelimellaan.

      Eikös eräs naispuolinen rekkakuski juuri aiheuttanut peräänajo-onnettomuuden juuri tuolla tavalla.

      Jollei noita sekoilijoita saada pois liikenteestä, niin 200 km/h ei millään voi olla turvallinen ajonopeus.

      Hyvä kysymys: Kun Saksan autobahneilla, tai ainakin osalla niistä voi ihan laillisesti ajaa tuon 200 km/h, niin miten Saksassa on saatu pois liikenteessä em. esimerkkien kaltaiset sekoilijat, vai eikö niitä olekaan saatu pois, ja jos ei, eikö yhdistelmä liikenteessä sekoilu ja suuret ajonopeudet ole kertakaikkiaan hengenvaarallinen yhdistelmä ?

      Jos joku on ajanut Saksassa tai muuten seurannut Saksan liikennekulttuuria, niin kertokaa ihmeessä; ovatko saksalaiset kuskit kurinalaisempia liikenteessä kuin Suomalaiset, ja jos, niin miksi?

      Jos nuo sekoilijat oikeasti saataisiin pois liikenteestä, niin ehkä sitten nopeusrajoituksia voitaisiin (ainakin kesäkaudeksi) nostaa, talvella sitten liukkaat keliolosuhteet tuovat oman haasteensa asiaan, ja vaikka nykyautoissa onkin abs -jarrut ja ajovakausjärjestelmä, niin nekään eivät muuta fysiikan lakeja !

      Sinänsä on valitettavaa, että poliisin valvonta kohdistuu pääasiassa ylinopeuksiin, mutta muihin liikennerikkeisiin tai -rikoksiin poliisi ei juuri puutu, kun ei niitä poliiseja nykyisin juurikaan ole henkilötyönä liikennettä valvomassa, ja kameravalvonta tosiaan kohdistuu vain ylinopeuksiin, ja siinäkin pääpaino taitaa olla valtiolle rahan keräämisessä eikä pyrkimyksessä parantaa liikenneturvallisuutta. Nykyisessä kroonisessa valtion rahapulassa tähänkään ei todennäköisesti ole parannusta luvassa !

      • Anonyymi

        Jos poliisi olisi sattunut tuohon paikkaan, se pysäköinyt olisi saanut suuret sakot moottoritiellä pysäköinnistä ja todennäköisesti tuon avoimen oven takia vielä korttikin mennyt kuivumaan törkeästä liikenteen vaarantamisesta.

        Jos auto rikkoutuu moottoritiellä ja pysähtyy sinne, se on pikaisesti saatava jopa pientareen ulkopuolelle ojaluiskaan.


      • Anonyymi

        Suomessa tiet ovat sen verran heikossa kunnossa paikoitellen, että 200:n ajaminen ei vaan onnistuisi. Täällä on sen verran harvassa moottoriteitä, että isosta nopeudesta ei paljon hyötyisi. Isoilla nopeuksilla ajettaessa ohittelut lisääntyisivät, ja teillä liikkuu kuitenkin autoja joiden huippunopeus ei ole edes tuota 200 km/h.


      • Anonyymi

        Saksassa sekoilijat revittelee kaupunkien kaduilla,ei ole tutkia. Yleensä jotain maahanmuuttajia nopeilla autoilla.


      • Anonyymi

        Kyllä Sakasassa ajetaan kurinalaisesti. Ei siellä näe juuri koskaan suomalaista tapaa liimautua puskuriin tai blokata ohitus. Siellä joko ohitetaan tai annetaan muiden mennä menojaan.
        Noista seuraa kunnon sankiot, jos jää rysän päältä kiinni.

        Minulle sattui mieleenpainuva tapaus Sakasan moottoritiellä, Olin aikeissa siirtyä vasemmalle kaistalle ohittaakseni edellä ajavan kuorma-auton, joka ajeli vajaata satasta.

        Tietysti vilkaisin peiliin. Kahdesti. Ennen aikomusta ja ohituspäätöksen jälkeen. Siellä näkyi ja lähestyi nopeasti auto, jota ei hetkeä aiemmin näkynyt edes horisontissa.
        Otin vilkun pois ja jäin odottamaan, että se menee menojaan. Mutta mitä tapahtui. Vasemmala kaistalla nopeasti edennyt auto jarrutti ja vilautti valojaan ja jäi taka-alalle ajamaan: antoi minun mennä ensin ohi kuorma-autosta.

        Kiihdytin nuhapumpulla (vuokra-auto, VW) kuorma-autosta ohi. Siirryin takaisin oikealle heti, kun se oli turvallista. Ohitseni kiihdytti iso Mersu, jossa näkyi perässä neljä kiiltävää pakoputken ulostuloa. Se meni samn tien menojaan. Sillä oli hyvät jarrrut ja voimakas moottori. Kuljettajalla oli paksu lompakko. Oli myös asenne kohdallaan. Oli varaa antaa muiden mennä ensin.

        Suomessa joutuu poikkeuksetta vasemman ajokaistan käyttäjien blokkaamaksi, ellei siirry vasemalle kaistalle jo hyvisä ajoin.

        Ei Saksassakaan kaikki ole kuin ennen. Liikennettä ja kuorma-autoja on jo niin paljon, että joillakin kaksikaistaisilla (yhteen suuntaan) ei huippunoipeutta voi ajaa vaikka rajoitus sen sallisikin. Tietöitä on myös kaikkialla. Tiettyihin ruuhkaisenpiin töihnmeno - ja paluuaikoihin liikenne moottorietiellä voi liittymien lähellä hidastua kävelynopeuteen ja käytännössä pysähtyä useiksi minuteiksi.


    • Anonyymi

      No Saksassa suhtaudutaan melkoisella vakavuudella siihen sääntöön, että nopeasti ajavien eteen ei hitaammin ajavat mene pökkelehtimään. Toisin kuin täällä tuntuu olevan tapana tehdä juuri päinvastoin ajatuksella, että "minulla on oikeus, minulla ei ole kiire, rajoitus on vain maksiminopeus, hitaamminkin saa ajaa, kaahareita ei väistetä vaan koulutetaan jne..."

      Juuei, en ole autobahnoilla itse ajanut, mutta paikallisen kyydissä olen joitakin reissuja viettänyt työmatkoilla paikallisten asiakkaiden luona kierrellessä.

      • Anonyymi

        Suomessa moottoritiellä "ostetaan" palsta ohituskaistalta. Siellä sitten junnataan useita kilometrejä jos edes horisontissa edessä näkyy joku auto oikeanpuoleisella kaistalla. Saksassa tuollainen ei onnistu. Ellei autossa ole tehoa ohittaa nopeasti, hetkessä on takana nopeampi valot välkkyen vaatimassa tietä.


    • Nythän Saksassa eivät juuri muut kuin ammattiautoilijat ole voineet ajaa, mutta Euroopassa paljon ajaneena olen aikaisemminkin näillä palstoilla pitänyt palopuheita Saksassa ajamisesta, joten tiedän, että Saksan moottoritiellä ei ketään kuitenkaan saa "pussittaa"!
      Jos siis ajaa oikealla ja saavuttaa hitaammin ajavan rekan, ei vallitsevien liikennesääntöjen vuoksi "tarvitse" paljoakaan katsella peiliin, vaan voi laittaa vilkun vasemmalle ja vaihtaa kaistaa, vaikka lähellä olisi takaatulija, eikä kaistojakaan kuin kaksi.
      Aivan siis sama vaikka ajaisi jotain 140 km/h kulkevaa pikkuautoa. On omattava paljon ajokokemusta, ennen kuin liikenteessä huomaa tämän ilmiön.
      Kokeneet autoilijat ottavat kyllä tämän huomioon.
      Vaikka näin sananmukaisesti siis saa tehdä, kehotan kuitenkin ensin vilkaisemaan peilistä, minkämerkkinen auto sieltä tulee.
      En enää jaksa tästä täällä enää jankuttaa, mutta siis suomeksi:
      Se, joka Saksassa ajaa muuta liikennettä nopeammin, hän pyytää muilta autoilijoilta aina ikään kuin anteeksi ja hänen on takaa tulevana aina kyettävä jarruttamaan ajoissa.
      Joskus ajokaistoja on kolme, mutta en ns. "terveyssyistä" kehota ketään siirtymään sille nopeimmalle kaistalle, ellei itse aja vähintään 180 - 190.
      Silti taakse voi osua 911.
      Keskimmäisellä kaistallakin on kyettävä pitämään 160 lasissa.
      Onnettomuusluvuthan ovat Saksassa suuret ja jonkun autoilijan tekemä pienikin virhe johtaa usein kolarisumaan.
      Ranskassa on turvallisempaa, koska liikennettä kalliiden tiemaksujen vuoksi on vähemmän.

    • Anonyymi

      270km/h olen ajanut kirkonkylän vieressä 5km pituisella suoralla tiellä autolla myöhään illalla.
      Ei kannata ajaa kovaa, jos vehje ei kiihdy kunnolla. Joutuu ajamaan pidempään reilua ylinopeutta joka vaarantaa liikennettä.
      Tämä auto kiihtyi 100kmh 4sek, 200kmh 9sek ja 300kmh alle 20sek. Huippunopeus tutkaan lentokentällä 320km/h. Todellakin ne routaheitot ovat vaarallisia. Olisin ajanut 300 kmh mutta auto otti jo 10 metrin ilmalentoja 250km/ h kohdilla niin ei hirvinnyt.

      • Anonyymi

        Ja sitten heräsit unestasi housujen etumus märkänä .


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halla-ahon pää petti

      Halla-aho toistaiseksi sairauslomalla. Taisi pää pettää lopullisesti.
      Maailman menoa
      292
      3808
    2. Martina avautuu

      Gekkoselle. Tosi hyvin sanottu: https://gekkonen.net/martina-aitolehti-hannu-pikkarainen-18921/ Näen nyt ekaa kertaa videolla. Aika paljon muistutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1991
    3. Mikä on kaivattusi etunimen alkukirjain?

      Jos ei tule kirjaintani, aion poistua palstalta vähin äänin. Siksi en voi sanoa omaani.
      Ikävä
      172
      1963
    4. Jos haluan sut (tai kun)

      ja sinä mut, niin kyllä meidän pitäisi se jotenkin jo toiselle saada varmistettua, ettei kumpikaan luule muuta. Haluan sut.
      Ikävä
      54
      994
    5. Suojatie tappaja iski Karhulassa

      Auton yliajama pyöräilijä kuoli suojatiellä .Tapausta tutkitaan tällä hetkellä törkeänä rattijuopumuksena ja kuolemantuottamuksena.
      Kotka
      20
      930
    6. Koska Martina myöntää, että elämä päin peetä

      Tän naisen elämässä ei huonoja päiviä ole. Miten jollain ihmisellä voi olla kaikki aina hyvin... Yö unetkin on täydellisiä😄. Ei ole muijasta myöntämä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      920
    7. Tohtori Jussi Halla-aho sairaslomalla

      Viikon ikävin uutinen oli Suomen suosituimman poliitikon, äänikuningas tohtori Halla-ahon joutuminen sairaslomalle. Peukut pystyyn, että Suomen ykkösp
      Maailman menoa
      22
      918
    8. 48
      906
    9. Martinan tapa ylpeillä kaikella mahdollisella.

      On se kova nainen kehumaan itseään. Jos ei muuta löydy niin ainakin uni on hänellä täydellinen😉 Kaikki on ihanaa, huikeaa, mahtavaa ja onnellinen ja
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      808
    10. Immuunikato luodaan rokotteella

      injektio sotkee elimistön luonnollisen puolustuksen. Kuka tarvitsee 3n rokotteen? NE MYY NIITÄ KOSKA NIILLÄ ON YLIMÄÄRÄISTÄ VARASTOSSA. Ja eläkeläise
      Maailman menoa
      281
      773
    Aihe