MIEHENI ON ITSEKÄS

100% KYLLÄSTYNYT

Olen siis ihan kurkkuani myöten täynnä hänen tapaansa ajatella asioita.Aina on vaan HÄNEN rahat ja HÄNEN tavaransa ja kaikki on vaan HÄNEN ja siitä pitää mainita joka halvatun päivä monessa eri yhteydessä.Olemme asuneet yhdessä jo useita vuosia ja näin pitkän ajan jälkeen ei kyllä pitäisi olla enää mitään "OMIA" tavaroita tai muuta.Alusta asti ollaan jaettu sekä tulot että menot, mutta nyt yhtäkkiä on miehelle tosi tärkeää, että hänen tililleen tulevat rahat ovat hänen, mutta kas kummaa kun laskut maksetaan minun tililtäni, niin silloin ne rahat ovat kyllä yhteisiä hänen mielestään!! Sieltä maksetaan vuokrasta lähtien kaikki eli kaikki autovakuutukset ja verot, sähkö- ja puhelinlaskut ja kotivakuutukset ja kaikki....

Kyllä niin pistää vituttamaan tollanen saatanan itsekäs paska.Mahtaako se edes itse tajuta, kuinka totaalisen kyllästynyt olen tähän.Toivottavasti hän joskus näitä sivuja lukee ja tunnistaa itsensä, jos vaikka alkaisi siellä päässä jokin raksuttamaan!!!

13

2009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä ainakin turvasin selustani juuri tuolla tavalla ennen kuin jätin muijani ja muutin yhteen uuden kullan kanssa. =) Ulkomaanmatkoihiin ja muuhun kuherteluun kului yllättävänkin paljon hilloa =)

      -Mr Eq

    • on näin.

      Turhaan odotat että se saa viestisi näiltä sivuilta.Sehän lypsää sua edelleenkin ellet piistä toppia.Ehkä sillä on joku rahareikä mihin omat menee ja on huomannut että sinulta kyllä heruu talon pitoon.Sinun se pitää sanoa sille,koska sua se käyttää.

    • asiaan muutosta,

      ellet sitä itse ota käsittelyyn.

      melko itsekkäältä paskiaiselta vaikuttaa.

      tietty jotain tavaroita hänellä on ja joitain sulla,mitä ei saa edes ilman lupaa käyttää.

      mut monilla se vaan tällästä on.

      ja useinpa just näin päin.

      T: MIES

    • Voi hyvänen aika

      Ei ketään pysty käyttämään hyväksi jos ei kohde itse anna siihen lupaa ja mahdollisuutta! Mitä ihmettä teidän suhteestanne ja sinusta kertoo se että edes hyväksyt moisen toiminnan, joka näyttää jatkuneen pitkäänkin??

      "laskut maksetaan minun tililtäni, niin silloin ne rahat ovat kyllä yhteisiä hänen mielestään!! Sieltä maksetaan vuokrasta lähtien kaikki eli kaikki autovakuutukset ja verot, sähkö- ja puhelinlaskut ja kotivakuutukset ja kaikki.."

      MIKSI? MIKSI?? Jos kerran miehesi käy töissä samoin kuin sinä (tai hänellä on muita tulonlähteitä) ja saa rahaa, niin miksi ihmeessä ainoastaan sinä maksat yhteiset laskut? Tarkoitatko ettei miehesi mitenkään osallistu noihin menoihin, eli ei siirrä kuukausittain sinun tilillesi puolta noista menoista vastaavaa summaa? Jos ei, niin mitä hän sitten teidän taloudessanne maksaa? Vain omat menonsako?

      Muuten, jos ette ole naimisissa niin silloin tosiaan noinkin pitkän yhdessäasumisen jälkeen teillä on ainoastaan "omia" tavaroita. Ja miehesi on paremmassa asemassa koska sinä olet vapaaehtoisesti elättänyt häntä ja hän on saanut käyttää omat rahansa haluamallaan tavalla. Siispä kaikki mitä hän on niillä ostanut on ainoastaan hänen, jos teille ero tulee. Sitä että sinä olet rahoillasi elättänyt teitä molempia ei oteta millään lailla huomioon.

      Joten nyt ota se peukku pois perseestä ja tee jotain asian hyväksi! Tosin tässä vaiheessa se taitaa olla myöhäistä. Mies on jo vuosia sitten tunnistanut sinussa sopivan uhrin ja käyttänyt sitä sumeilematta hyväkseen.

      • ALKUPERÄINEN

        mieheni maksaa kyllä ruokaostokset, mutta ei se nyt ihan tasoihin mene vuokrien ym.muiden kanssa... Ja olemme toki tästä asiasta keskustelleet montakin kertaa....Samalla tuloksella aina....Eli aina uudestaan ja uudestaan sovitaan, että edelleen on "yhteiset" rahat, niinkuin alkuajoista lähtien...(Tulomme ovat melko samat...itse saan muutaman satasen kuussa miestäni enemmän...),mutta taas kun miehen tilipäivä koittaa niin jo on autoon pistetty taas monta sataa ihan "turhaa" rahaa ja kavereilleen hän lainaa, eikä koskaan takaisin saa niiltä mitään.... Ehkä tosiaan olen sitten vain niin tyhmä, että alistun tähän...

        Miten te muut avoliitossa elävät jaatte tulonne ja menonne? Onko omat vai yhteiset rahat?


      • vielä
        ALKUPERÄINEN kirjoitti:

        mieheni maksaa kyllä ruokaostokset, mutta ei se nyt ihan tasoihin mene vuokrien ym.muiden kanssa... Ja olemme toki tästä asiasta keskustelleet montakin kertaa....Samalla tuloksella aina....Eli aina uudestaan ja uudestaan sovitaan, että edelleen on "yhteiset" rahat, niinkuin alkuajoista lähtien...(Tulomme ovat melko samat...itse saan muutaman satasen kuussa miestäni enemmän...),mutta taas kun miehen tilipäivä koittaa niin jo on autoon pistetty taas monta sataa ihan "turhaa" rahaa ja kavereilleen hän lainaa, eikä koskaan takaisin saa niiltä mitään.... Ehkä tosiaan olen sitten vain niin tyhmä, että alistun tähän...

        Miten te muut avoliitossa elävät jaatte tulonne ja menonne? Onko omat vai yhteiset rahat?

        se naisen euro??!! niin päset asiaan..
        On se kumma kun suhteet roikkuu laskuissa kiinni. ELämä on aivan muuta kuin laskut, ja tulot tietävät menoja, juurihan kerrot miten tärkeät ne on ne "omat"rahat" Kesikää jo jotain muuta kuin rahoista taistelua.


      • rahat
        ALKUPERÄINEN kirjoitti:

        mieheni maksaa kyllä ruokaostokset, mutta ei se nyt ihan tasoihin mene vuokrien ym.muiden kanssa... Ja olemme toki tästä asiasta keskustelleet montakin kertaa....Samalla tuloksella aina....Eli aina uudestaan ja uudestaan sovitaan, että edelleen on "yhteiset" rahat, niinkuin alkuajoista lähtien...(Tulomme ovat melko samat...itse saan muutaman satasen kuussa miestäni enemmän...),mutta taas kun miehen tilipäivä koittaa niin jo on autoon pistetty taas monta sataa ihan "turhaa" rahaa ja kavereilleen hän lainaa, eikä koskaan takaisin saa niiltä mitään.... Ehkä tosiaan olen sitten vain niin tyhmä, että alistun tähän...

        Miten te muut avoliitossa elävät jaatte tulonne ja menonne? Onko omat vai yhteiset rahat?

        ollu ihan alusta asti... vaikka mulla (opiskelija) ei niitä tuloja kauheesti (toisin sanoen juuri mitään) oo ollukkaan, mutta olen koittanut maksaa niistäkin vähistä niin paljon kun pystyn, mitään en ole ITSELLENI ostanut... kaikki on siis mennyt ruokaan tai vaikkapa sähkölaskuun... joskus olen valittanut miehelleni että elän hänen siivellään, hän on todennut siihen vain että "yhdessähän me tässä ollaan, yhteisiä on rahat, sinä hoidat kotia luet itsellesi ammattia ja minä käyn töissä hakemassa meille ruuan..."


      • tähtisiina
        ALKUPERÄINEN kirjoitti:

        mieheni maksaa kyllä ruokaostokset, mutta ei se nyt ihan tasoihin mene vuokrien ym.muiden kanssa... Ja olemme toki tästä asiasta keskustelleet montakin kertaa....Samalla tuloksella aina....Eli aina uudestaan ja uudestaan sovitaan, että edelleen on "yhteiset" rahat, niinkuin alkuajoista lähtien...(Tulomme ovat melko samat...itse saan muutaman satasen kuussa miestäni enemmän...),mutta taas kun miehen tilipäivä koittaa niin jo on autoon pistetty taas monta sataa ihan "turhaa" rahaa ja kavereilleen hän lainaa, eikä koskaan takaisin saa niiltä mitään.... Ehkä tosiaan olen sitten vain niin tyhmä, että alistun tähän...

        Miten te muut avoliitossa elävät jaatte tulonne ja menonne? Onko omat vai yhteiset rahat?

        Meillä mies hoitaa vuokran sun muut talouteen liittyvät maksut ja mä siirrän kuukausittain puolet/oman osuuteni näistä rahoista miehen tilille. Ruokaostokset jaamme, yleensä selvitämme asiat niin, että se, joka on "siipeillyt" ostoksilla, maksaa puolet summasta sille, joka on sillä kertaa maksanut ruokaostokset. Kummatkin hoitaa omat puhelin- ja lehtilaskunsa. Meillä kyllä lainaamispolitiikka toimii, mutta kumpikin maksaa lainan aina takaisin, tämä on sääntö. Vaatteet, baari-illat, kumpikin rahoittaa omasta pussistaa.

        Systeemi on tarkkaan määritelty, ei meillä koskaan ole ollut riitoja rahasta.


    • toy

      Oisko miehelläsi ollut pienenä liian vähän leluja...

    • working girl

      Ymmärrän kyllä noita vastaajia, jotka sanoo, että "itsehän annat käyttää itseäsi hyväksi, lopeta se". Tuo on yksi totuus, ja siltähän se ulkopuolisesta näyttää. Itse elän samankaltaisessa suhteessa, tosin avioliitossa, ja ei se ihan niin yksinkertaista ole.

      Meillä on niin, että minä maksan käytännössä kaikki yhteiset menot. Ei niitä maksamattakaan voi jättää, kusessahan siinä olisin minäkin, jos jäisi vuokrat, sähkölaskut tms. maksamatta. Olen monta kertaa yrittänyt puhua kauniisti (ja joskus myös vähemmän kauniisti) tuosta menojen jakamisesta, ja mies on aina samaa mieltä, että kyllä, näin pitää tehdä. Mitään vain ei käytännössä tapahdu. Ei minulla oikeasti ole mitään muita vaihtoehtoja kuin ottaa ero tai hyväksyä tilanne. Ei toista voi pakottaa siihen maksamiseen. Toistaiseksi tämän suhteen plussat on merkinneet minulle enemmän kuin tämä yksi iso miinus. Oletteko oikeasti sitä mieltä, että tämän takia pitäisi erota? Onko kenelläkään mitään muuta konkreettista ehdotusta tilanteen korjaamiseksi?

      • julianneli

        että joka kuun palkasta molemmat laitatte esim. 500 e yhteiselle tilille tai muuten johonkin, millä sitten maksatte yhteiset jutut kuten ruuan, vuokran, sähkölaskun yms. Molemmat olis sitten omat tilit tai muuten omaa rahaa, millä tekee mitä vain.

        Meillä (10 vuotta yhdessä) on aina ollut yhteiset rahat, mutta ainahan se päävastuu on jommallakummalla (yleensä) ja meillä se on mulla (maksan kaikki laskut yms) ja suurista ostoksista päätetään yhdessä, pienistä itsenäisesti. Jossain vaiheessa mä tienasin enemmän, nyt taas mies on elättänyt mua tän opiskeluajan. Nää on kuitekin asioita, mitkä pitää yhdessä päättää sen mukaan mikä kenellekkin toimii parhaiten.


      • ALKUPERÄINEN
        julianneli kirjoitti:

        että joka kuun palkasta molemmat laitatte esim. 500 e yhteiselle tilille tai muuten johonkin, millä sitten maksatte yhteiset jutut kuten ruuan, vuokran, sähkölaskun yms. Molemmat olis sitten omat tilit tai muuten omaa rahaa, millä tekee mitä vain.

        Meillä (10 vuotta yhdessä) on aina ollut yhteiset rahat, mutta ainahan se päävastuu on jommallakummalla (yleensä) ja meillä se on mulla (maksan kaikki laskut yms) ja suurista ostoksista päätetään yhdessä, pienistä itsenäisesti. Jossain vaiheessa mä tienasin enemmän, nyt taas mies on elättänyt mua tän opiskeluajan. Nää on kuitekin asioita, mitkä pitää yhdessä päättää sen mukaan mikä kenellekkin toimii parhaiten.

        Kuulostaa kyllä tosi hyvältä tuo, että molemmat laittais sivuun rahaa....Se vois toimiakin...Täytyypäs ehdottaa.


      • ...
        ALKUPERÄINEN kirjoitti:

        Kuulostaa kyllä tosi hyvältä tuo, että molemmat laittais sivuun rahaa....Se vois toimiakin...Täytyypäs ehdottaa.

        Meille oli poikaystäväni kanssa itsestäänselvyys että vuokrat ym. maksetaan puoliksi. Meillä on myös yhteinen tili, jolle molemmat laittaa kuukaudessa saman summan rahaa ja siltä tililtä hoidetaan ruokaostokset. Elikkäs meillä on sekä yhteistä että omaa rahaa. Ja mielestämme homma toimii erinomaisesti! Kannataa kokeilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      5
      2125
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      269
      1831
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      295
      1788
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      69
      1771
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      109
      1615
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1473
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      56
      1322
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      293
      1254
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      159
      1244
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1213
    Aihe