Jumalan hylkäämät profeetat - miksi ja miten?

Anonyymi

Tänä luopumuksen ja pintaliitoisen kristillisyyden aikana Jumalan kunnioitus ja arvovalta on romutettu.

Ei eroteta pyhää ja pahaa. Ei pidetä selkeitä rajoja maailman ja Jumalan Pyhien asioiden välillä. Kaikki kelpaa? Väärät profetiatkin menevät kuin väärä raha! Ne hyväksytään kuin jonakin herkkupaloina? Ekstrana? Unia, unia, unia! Näkyjä, näkyjä, profetioita, profetioita! Kuin likaviemäristä sekalaisia jätteitä?

• Mitä Jumala tästä kaikesta?
• Mitä seurakunnan Herra Jeesus Kristus?
• Hän, jonka nimeä käytetään väärin.
• Yhdistetään sairaisiin ja demonisiin profetioihinkin?
• Mitä Jumala tästä kaikesta?
• Sitä sopisi kysyä – ajoissa?

Jumala ei ole muuttunut liberaaliksi!

Nyt olemme ja elämme ajassa, jossa Jumala (ilmoituksensa mukaan) ”käy väärien ja valheprofeettojen kimppuun.” Samoin, kuin Hän muinoinkin teki. (Jeremia 23. luku, Hesekiel 13. luku)

Jumalan korjausoperaatio ja projekti onkin edennyt jo tiettyyn vaiheeseen.


Jumalan säätämys ja rajat?

Niin valitettavaa kuin se onkin todeta, Jumala on antanut aikaa mm. väärille ”profeetoille” parannuksen tekoon. Niille, jotka ovat omin luvin itsensä profeetaksi nostaneet. Ilman Jumalan käskyä ja valtuutusta. Näin on rikottu Jumalan suvereenia auktoriteettia. On rikottu niitä Sanan ohjeita, jotka selkeästi sanovat: (1 Kor 12. luvusta)

• ” Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.”
• ”Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.”


Niinkuin Jumala TAHTOO? Niinkuin Pyhä Henki TAHTOO?

Jumalan valtakunta on asia, jossa on selkeät säännöt ja rajat. Jumalan (pyhien) seurakunnassa ei ole lupaa huseerata kuka mitenkin? Seurakunnan Pää on Jeesus Kristus. Kaikki muut ovat jäseniä Kristuksen ruumiin kokonaisuudessa. Kuka säätää ja määrää kunkin jäsenen paikan, tehtävän ja aseman?

* Ei kukaan ihminen!
* Eikä senkään vertaa kukaan voi itse määrätä ja valita: Minä olen Se ja se.
* Vieläkin vähemmän kukaan voi sanoa: Minä olen Profeetta! Tai Minä olen Se profeetta!

Ja joka siihen tottelemattomuuden syntiin lähtee - ilman Jumalan valtuutta - se saa itse kantaa seuraukset. Joutuu itse syömään niitä ”hedelmiä” joita omavaltainen ”profeetta-touhu” tuottaa.
J
a lopuksi? Jumalan kuritus, sanktio ja tuomio on valmiina. Profeetta Jeremian aikana Hän lupasi näin: (Jeremia 23: 15-16)

• ”Sentähden, näin sanoo Herra Sebaot profeetoista: Katso, minä syötän heille koiruohoa ja juotan heille myrkkyvettä; sillä Jerusalemin profeetoista on jumalattomuus levinnyt koko maahan. ”

• ”Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta. ”

(jatkuu)

24

813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      (jatkoa aloitukseen)

      Omatekoisille väärille profeetoille on luvassa koiruhoa ja myrkkyvettä. Mutta lisäksi? Muutakin?

      Kun Jumalan asettaman profeetan Jeremian rinnalle tunkeutui ennustelemaan eräs Hananja, hän tilasi röyhkeydellään ja valheillaan itselleen kuoleman, Jeremia 28:15-17.

      • ”Ja profeetta Jeremia sanoi profeetta Hananjalle: "Kuule, Hananja! Ei Herra ole sinua lähettänyt, vaan sinä olet saattanut tämän kansan turvaamaan valheeseen.”

      • ”Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä toimitan sinut pois maan päältä: tänä vuonna sinä kuolet, sillä sinä olet julistanut luopumusta Herrasta."

      • ”Ja profeetta Hananja kuoli sinä vuonna, seitsemännessä kuussa.”


      Jumalan toimenpiteet väärille profeetoille?

      On täysin ymmärrettävää, että kun Jumalan suvereenia Majesteettia loukataan ja häväistään ihmistasoisilla ja omavaltaisilla ”profetoimisilla”?

      - Kun Hänen Pyhä nimensä saatetaan naurunlaiseksi sepittämällä tuhat ja sata ”profetiaa”?

      - Kun ihmiset nostavat itsensä ”profeetan” asemaan, omin luvin?

      On täysin selvää, että ennemmin tai myöhemmin Jumala puuttuu tällaiseen mielivaltaisuuuteen. Aivan varmasti.

      Nyt? Tässä maassa toimivat villit profetoimiset ja omavaltaiset ”profeetat” ovat tosiaankin Jumalan väkevän käden alla, toimenpiteissä. Niin valitettavaa kuin se onkin tietää, Hän on jo hylännyt muutamia. Koska parannuksen teko ja nöyrtyminen Hänen Kätensä alla ei ole maistunut. Nämä eivät ole puhdistuneet (salatuista) synneistään ja vääryyksistään. Eivät ole ryhtyneet tottelemaan Sanaa. Eivät ole ojentuneet Sanan mukaan. Ylpeys ja itseriittoisuus on estänyt tottelemasta, Sanaa.


      Kuningas Saulin synti - ja Jumalan hylkäämäksi joutuminen?


      Kun Jumala asetti aikoinaan Isaraelin ensimmäisen kuninkaan, Saulin, hän oli Jumalan voideltu kuningas. Hänellä oli se asema. Mutta traagista on lukea, mikä oli Saulin loppu? Hän surmasi itsensä omin käsin? Miten korkeassa asemassa oleva – kuningas – suistui kukkulalta syvimpään kuiluun? Jumalan Hengen ”voideltu” oi lopuksi paholaisen saalis ja uhri!

      Saulin tapaus on varoittava esimerkki ja opetus. Mistä? Tottelemattomuudesta. Omavaltaisuudesta.
      Jumalan käskyjen hylkäämisestä. Näin:
      • Jumala antoi profeetta Samuelin kautta Saulille selvät ohjeet sotaretkeä varten. (1 Sam 15:1)
      • Saul ei totellut ohjeita, vaan teki oman mielensä mukaan! ( 1 Sam 15:7-9)
      • Saulille syntyi ”himo” sotasaaliin perään. . .

      (jatkuu)

    • Anonyymi

      (jatkoa aloitukseen)

      Profeetta Samuel ilmoitti Saulille Herran sanan: ( 1 Sam 15: 22-23)
      • ”Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva. ”

      • ”Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana."

      Mitä tapahtui sen perästä, kun Jumala hylkäsi Saulin kuninkuuden? Se on erittäin traagista luettavaa? (Opettavaista, jota jokaisen uskovan soisi lukevan?)

      Se on konkreettista, mutta samalla esikuvallista. Saulin asia ja kohtalo kuvaa langennutta, luopunutta ja tottelematonta kristillisyyttä!


      Jumala ottaa pois Pyhän Hengen!

      Kun Jumala hylkäsi Saulin, on kirjoitettu: (1 Sam 16:14)
      • ”mutta Herran henki poistui Saulista ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. ”


      Saulin tilanne oli sitten pelkkää alamäkeä. Hän sairastui paranoidiseen syndroomaan, eli tuli äärimmäisen vainoharhaiseksi!

      Hän näki ”vihollisia” joka taholla? Luulotauti vaivasi häntä, se riepotteli. Hän pelkäsi ja luuli, että häntä vihataan? Hän vainosi Daavidia, joka oli tullut kuninkaaksi hänen sijaansa. Lopuksi paholaisen pimeys personoitui Sauliin niin, että hänestä tuli murhanhimoinen vainooja! Daavid ei tavoitellut Saulin henkeä, ei! Mutta vainoharhaisessa pimeydessä Saul luulotteli niin. Hän yritti useita kertoja tappaa Daavidin, onnistumatta.

      Lopuksi Jumala ei enää vastannut Saulille mitään. Ei unissa, eikä profeettain kautta! Saul parka oli niin sekaisin, että meni lopuksi kysymään tietoa noidalta, joka ennusteli vainajahenkien avulla. ( 1 Sam 28. luku)

      Paholainen oli saanut Saulin saaliikseen. Mutta jotenkin hän uskotteli itselleen, että Jumala olisi mukana? Ei- ei ollut! Saulin loppu oli kauhea? ( 1 Sam 31:4)

      Kaikki alkoi pienestä, Tottelemattomuudesta. Omavaltaisuudesta. Saul ei alistunut Jumalan antaman sanan ja käskyn alle!

      • ” Ja Saul sanoi aseenkantajallensa: "Paljasta miekkasi ja lävistä sillä minut, etteivät nuo ympärileikkaamattomat tulisi lävistämään minua ja pitämään minua pilkkanaan." Mutta hänen aseenkantajansa ei tahtonut, sillä hän pelkäsi kovin. Niin Saul itse otti miekan ja heittäytyi siihen.”

      Saulin tottelemattomuuden seuraus ja palkka oli äärimmäisen vakavaa sisältöä! Mitä se meille opettaa? Paavali muistuttaa korinttolaisia siitä, mitä oli aiemmin tapahtunut Israelin kansan keskellä? ( 1 Kor 10:11-12)
      • ”Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.”

      • ”Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.”

      Lopuksi?

      Onko Jumala muuttunut? Ei. Jumala on hylännyt oman onnensa varaan muutamia ”profeettoja”. He ovat kuin muinainen kuningas Saul, joka kyllä sai mahdollisuuden. Mutta menetti asemansa.
      Tottelemattomuuden seurauksena.

      Niin ikävää kuin tämä tieto on todeta, näitä (profeettoja) ovat mm. Teuno Suni, Jouko Piho, Jari Pasanen Juha Ruohonen. Nämä ovat etsikkoaikansa kadottaneet, kovettaneet korvansa Herran Sanalta ja nuhteilta. Jumala on hylännyt heidät.

      Jumalan pitkämielisyydellä ei tule leikkiä?

    • Anonyymi

      Ei se tervehenkisille uskoville on yllätys, että Jumalan kärsivälllisyys lopulta lppuu näiden ylpeiden ja itsensä nostaneiden profeettojen kohdalla!

    • Jos Jumala hylkää meidät pyhät profeetat niin me kostamme sen ja hylkäämme myös itse Jumalan. Sielläpähän pillittäkööt yksin taivaassaan ja yrittäkööt jaella profetioita joita kukaan ei halua kuunnella eikä vastaanottaa.

      Jumalan valta tässä luomakunnassa on loppumassa, ja taivaassa järjestetään vaalit, Jumala syrjäytetään vallasta ja uusi henkilö, ehkä minut? valitaan Jumalan tilalle hallitsemaan maata ja taivasten valtakuntaa.

      Terv. Profeetta Pasanen.

      • Anonyymi

        Mene pois helteestä ja pysyttele varjossa, jotteivät aivosi pehmenisi enää enempää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene pois helteestä ja pysyttele varjossa, jotteivät aivosi pehmenisi enää enempää.

        Tuossahan oli enemmän asiaa kuin sadassa muussa palstan viestissä yhteensä.😁


    • Anonyymi

      piho kuuluu Jumalan hylkäämiin, ja siksi se kaahottaa sinne ja tänne , ja näkee sairaita näkyjään preidenteistä... ja

    • Anonyymi

      Sen nyt jokainen jo näkee, että Piho on eksynyt raukka, sekaisin kuin seinäkello!

    • Anonyymi

      Näin on näkynyt.

    • Anonyymi

      Òn selvästi näkyvissä, että valheoppien ja väärien profeettojen puuhastelut eivät etene myötämäkeä!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei Jumalalle ole tarpeen joka lajin ennustelijat, päinvastoin.

    • Anonyymi

      Piho on JUmalan hylkäämä tapaus. Mutta toki saa omissa voimissaan ja harhoissaan puuhastella mitä mieli lystää? Ja sitä hän tekeekin. Mutta Herra ei ole niissä mukana.
      Ennustajaukot eivät kuulu Jumalan raamatulliseen tasoon.

    • Anonyymi

      Niin se näyttää menevän!

    • Anonyymi

      Ei Jumalaa voi ihminen lahjoa ja suostutella. PIHO on JUmalan hylkäämä.
      Mutta saa touhuta ja tuoda onttoja profetioitaan....

    • Anonyymi

      Piho ja Suni ja muutama muut itsetekoiset (profeetat) ovat varoittavia esimerkkejä siitä, miten tie luisuu pimeyteen, kun HYLKÄÄ Jumalan Sanan ja Jeesuksen opetukset!

      Ja sepittää tilalle UniKokoelmia, NäkySatuja, yöllisiä ÄäniKertomuksia!

      Hyi!

    • Anonyymi

      On tiedossa, että täällä seilaa sairas tyyppi, joka vetää päälleen minkä hyvänsä kaavun, kunhan saa olla "jotain enemmän kuin muut".
      Hänellä ei ole muulla näköjään väliä, paitsi sillä, kunhan hän saa jalat alleen tarpeen vaatiessa lähteäkseen karkuun ja kadotakseen vähäksi aikaa.

      • Anonyymi

        Sellainen se pihopoika on. Varastoa piisaa!


    • Anonyymi

      Pihot ja Sunit ja Veijoset ja monet muut ovat nyt Jumalan sihdissä?
      hyvä niin.

    • Anonyymi

      Koska Raamattu - itse Jeesus niin on sanonut, niin se näkyy:
      Vääriä profeettoja, vääriä kristuksia lopunaikana.

    • Anonyymi

      Piho kasvattaa syntiensä mittaa, ja tuo esille yhä uusia sairaita sanomia ja unia.

    • Anonyymi

      Ei Jumala jätä työtään kesken! Siivous etenee.

    • Anonyymi

      Jeesus itse ennusti että vää'riä profeettoja nousee lopunajalla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe