https://www.scribd.com/document/512360397/Meidan-pitais-varmaan-vahan-puhuu
Siinäpä olkaa hyvät 😁
Tässä se mun eka novelli, joka käsitteli lähinnä Penetratorsin äijiä:
https://www.scribd.com/document/511455259/Unelmia-ja-keittiohommia
Breaking: Timpan ja Janican tarina paketissa
26
67
Vastaukset
Siinäpä oli taas tarinaa kerrakseen =) SEuraavassa, jos sellainen joskus tulee vois kertoa vaikka Manolon tarinan tai sitten vaikka Porarin Maken. Tai sitten vois kertoa miten Janican ja Manolon kampaamo-kauneushoitola menestyy vai menstyykö ja sen yhteydessä vaikka Manolon taustoista tarkemmin.
Never say never, mutta luulen että tässä oli nämä novellit, ainakin vähään aikaan. Ikäänkuin saatu päätökseen kaikkien palstalla pyörineiden trollihahmojen tarina. Joku Pääskyvuoren Jorma ei mielestäni ole niin kiinnostava, että hänen elämästään jaksaisi mitään väsätä, tuollainen sivurooli mielestäni riittää. Tosin mielelläni kirjoittaisin tarinan Jorman jokkisharrastuksesta ja useamman Toyotan omistamisesta, mutta se menisi niin tylsäksi tekniseksi jauhamiseksi, että vaikea mahduttaa riittävästi mitään tilannekomiikkaa 😂 Samoin tuossa ekassa novellissa käsiteltiin aika paljon Porarin Maken roolia Penetrators-kerhon jäsenenä, Bickyn perustamien firmojen työntekijänä, ja toteuttamassa lapsuudenunelmiaan kilpa-autoilun parissa. Samoin sivuttiin hänen aiempia konkursseja personal trainer ja raksa-alalla, sekä lapsuudessa kokemaansa kiusaamista tukevahkosta ja lyhyestä ruumiinrakenteestaan. Vaikea hänestäkään tuon kiinnostavampaa elämänkertaa kirjoittaa 🙄😄
p234racing kirjoitti:
Never say never, mutta luulen että tässä oli nämä novellit, ainakin vähään aikaan. Ikäänkuin saatu päätökseen kaikkien palstalla pyörineiden trollihahmojen tarina. Joku Pääskyvuoren Jorma ei mielestäni ole niin kiinnostava, että hänen elämästään jaksaisi mitään väsätä, tuollainen sivurooli mielestäni riittää. Tosin mielelläni kirjoittaisin tarinan Jorman jokkisharrastuksesta ja useamman Toyotan omistamisesta, mutta se menisi niin tylsäksi tekniseksi jauhamiseksi, että vaikea mahduttaa riittävästi mitään tilannekomiikkaa 😂 Samoin tuossa ekassa novellissa käsiteltiin aika paljon Porarin Maken roolia Penetrators-kerhon jäsenenä, Bickyn perustamien firmojen työntekijänä, ja toteuttamassa lapsuudenunelmiaan kilpa-autoilun parissa. Samoin sivuttiin hänen aiempia konkursseja personal trainer ja raksa-alalla, sekä lapsuudessa kokemaansa kiusaamista tukevahkosta ja lyhyestä ruumiinrakenteestaan. Vaikea hänestäkään tuon kiinnostavampaa elämänkertaa kirjoittaa 🙄😄
No, kuitenkin ihan mielenkiintoisia nuo sun tarinat ja myös hauskoja. Aika paljon niissä on autoista asiaa ja autojen tekniikasta yms, itse en niistä tiedä, mutta eipähän ne haitanneet, kun linkittyivät ihan mukavasti itse tarinaan.
Norppa83 kirjoitti:
No, kuitenkin ihan mielenkiintoisia nuo sun tarinat ja myös hauskoja. Aika paljon niissä on autoista asiaa ja autojen tekniikasta yms, itse en niistä tiedä, mutta eipähän ne haitanneet, kun linkittyivät ihan mukavasti itse tarinaan.
Joo, en voi sille mitään että onnistun aina upottamaan tarinoihin kovin yksityiskohtaisia juttuja autoista 😂 Ja toi mun oma ns. cameo-rooli Arthurina on ihan tarkoituksella tehty lisäys osaksi tarinaa, joskin tässä toisessa osassa Arthurin rooli jäi vähemmälle, kun hahmon ympärille ei kovin ihmeellisiä vitsejä osaa rakentaa. Arthur on enemmänkin sellainen hiljainen, Clint Eastwood tyylinen ongelmienratkoja, joka tulee vähän kaikkien hahmojen kanssa hyvin toimeen 😄 Ja omakehu haisee, tai ei varsinaisesti omakehu, mutta haluan nostaa yhden yksittäisen sanan tuosta novellista, vaikka sillä ei mitään olennaista merkitystä ollutkaan tarinan kannalta. Mutta munn mielestä toi "savunpoistoluukku" on vaan niin hauska kunhan sen tajuaa 😂 Sehän on osa rakennusten paloturvallisuustekniikkaa, mutta kun sanaa alkaa purkamaan osiin kaksimielisemmin niin mitä tarkoittaa savu, mitä poistaa-verbi ja mitä luukku 😆😅
p234racing kirjoitti:
Joo, en voi sille mitään että onnistun aina upottamaan tarinoihin kovin yksityiskohtaisia juttuja autoista 😂 Ja toi mun oma ns. cameo-rooli Arthurina on ihan tarkoituksella tehty lisäys osaksi tarinaa, joskin tässä toisessa osassa Arthurin rooli jäi vähemmälle, kun hahmon ympärille ei kovin ihmeellisiä vitsejä osaa rakentaa. Arthur on enemmänkin sellainen hiljainen, Clint Eastwood tyylinen ongelmienratkoja, joka tulee vähän kaikkien hahmojen kanssa hyvin toimeen 😄 Ja omakehu haisee, tai ei varsinaisesti omakehu, mutta haluan nostaa yhden yksittäisen sanan tuosta novellista, vaikka sillä ei mitään olennaista merkitystä ollutkaan tarinan kannalta. Mutta munn mielestä toi "savunpoistoluukku" on vaan niin hauska kunhan sen tajuaa 😂 Sehän on osa rakennusten paloturvallisuustekniikkaa, mutta kun sanaa alkaa purkamaan osiin kaksimielisemmin niin mitä tarkoittaa savu, mitä poistaa-verbi ja mitä luukku 😆😅
Tajusin ton savunpoistoluukun, mutta en viitsi tässä nyt sanoa.
p234racing kirjoitti:
Sulla on noissa sun tarinoissa jonkun verran noita kaksimielisiä juttuja tai ainakin itse olen mieltänyt jotkut kaksimielisiksi kuten esim. JyysTaxi, Pen-15 (rekisterinumero) ja sitten myös se Bickyn ravintolan nimi, jota en nyt muista.
Norppa83 kirjoitti:
Sulla on noissa sun tarinoissa jonkun verran noita kaksimielisiä juttuja tai ainakin itse olen mieltänyt jotkut kaksimielisiksi kuten esim. JyysTaxi, Pen-15 (rekisterinumero) ja sitten myös se Bickyn ravintolan nimi, jota en nyt muista.
Juu, onhan noita sanaleikkejä siellä täällä 😅 Työpajat, savunpoistoluukku, kuukerin nelli, beeta-salpaajat, autojen rekkarit jne. Ja Jorman serkun maansiirtofirmassa Jere toimittaa telaketjuja työmaalle. 😅😁
- Anonyymi
Ajattelin itsekin kirjoitella jotain novelli-kokelmaa, erään nimi olisi ollut "Blue Steel", eli kovasti jämerästi karkaistua haponkesdtämää terästä... sinistä kuin lasia.
- Anonyymi
Kiitos! Kiitos oikein paljon
- Anonyymi
Oletko harkinnut kirjan julkaisemista?
- Anonyymi
😂😂😂😂😂😂😂
p234racing kirjoitti:
Josko joulun alla saataisiin kauppoihin 😆
Meinaatko? Ootan oiken innolla =D
p234racing kirjoitti:
Laita vaikka nimeksi kertomuksia Turusta, niin Jethro Rostedt, Matti ja Teppo, Michael Monroe tai Robin("Frontside ollie") ostaa sen. Tai Ilkka Kanerva.
Norppa83 kirjoitti:
Meinaatko? Ootan oiken innolla =D
No jospa nyt ei vielä kahden novellin perustella pidä olla pää pilvissä 😌 Eiku... 🤪 Sanotaan näin, että pidetään jalat maassa 😃
Norppa83 kirjoitti:
Laita vaikka nimeksi kertomuksia Turusta, niin Jethro Rostedt, Matti ja Teppo, Michael Monroe tai Robin("Frontside ollie") ostaa sen. Tai Ilkka Kanerva.
Ennemminkin pitäisi varmaan lähestyä kyseisiä rahamiehiä, ja kysellä kiinnostuksesta osallistua kotikaupunkinsa asukkaista kertovien novellien kustantamiseen 🤣
p234racing kirjoitti:
Ennemminkin pitäisi varmaan lähestyä kyseisiä rahamiehiä, ja kysellä kiinnostuksesta osallistua kotikaupunkinsa asukkaista kertovien novellien kustantamiseen 🤣
Jep. Vaikka kertomus Jethron kiinteistöbisneksistä vähän Bickyn bisnesten malliin.
p234racing kirjoitti:
No jospa nyt ei vielä kahden novellin perustella pidä olla pää pilvissä 😌 Eiku... 🤪 Sanotaan näin, että pidetään jalat maassa 😃
Tuo mun kommentti oli huumoria =)
p234racing kirjoitti:
Mut säähän voisit kirjottaa vaikka auton korjausoppaan.
Norppa83 kirjoitti:
Jep. Vaikka kertomus Jethron kiinteistöbisneksistä vähän Bickyn bisnesten malliin.
Heh joo, samanlaisia cameo-rooleja kuin Arthur-hahmolla. Riippuen maksajasta 😂
Norppa83 kirjoitti:
Tuo mun kommentti oli huumoria =)
Tajusin toki, ja siksi vastasinkin vähän huumorilla 😄👍
Norppa83 kirjoitti:
Mut säähän voisit kirjottaa vaikka auton korjausoppaan.
Ennemmin kai auton tuhoamisoppaan 😁 Mä kun en varsinaisesti ole korjaaja tai asentaja, vaikka toki joskus asiakkaiden kanssa vaihdetaan yhdessä joku palikka paikoilleen, ja noissa tarinoissa Arthur-hahmo nyt oli korostetun avulias ja kaikkiosaava. Kyllähän oikeassa elämässä sitä vikaa monesti joudutaan asiakkaiden kanssa arvuuttelemaan pidempäänkin, eikä kaikkiin paikkoihin pääse käsiksi läheskään niin näppärästi ja tuossa tuokiossa, kuin miltä se Arthur-hahmon perusteella vaikuttaa 😃
Joskus tosin olen miettinyt jonkinlaista umpirealistista ja -rehellistä, miehille suunnattua sometiliä tai Youtube-kanavaa. Vastapainoksi kaikille viimeisen päälle tuunatuille tai entisöidyille autoille, sokerikuorrutetuille omakotitalo-projekteille, himokuntoilulle jne. Mutta noitakin on varmaan niin pirusti jo olemassa, paremmalla kuvausteknisellä osaamisella toteutettuna, että en ole sitten ryhtynyt moiseen. Ja harva tyyppi poliitikkoja lukuunottamatta on samanlaisessa asemassa kuin mä tän palstan vuoksi, eli jokaikistä kirjoitustani tai postaustani luetaan kuin piru raamattua, etsimällä etsien jotain millä voi parhaansa mukaan yrittää tölviä palstalla 🙄 Eli en varsinaisesti halua, että kodistani tai vaikka nyt siitä ulkohuussista tulee mitään nettimeemiä, tai jos vaikka jostain työn alla olevasta autosta löytyy välillä aivan käsittämättömiä viritelmiä, tai selkeitä vikoja jotka olisi mun pärstäkertoimella johtaneet hylkäykseen katsastuksessa jo 10 vuotta sitten, niin eipä niitäkään oikein kiva ole nettiin raportoida kun toisinaan autot jäävät roikkumaan liikennekäytöstäpoistettuna edellisen omistajan nimiin, joka myöhemmin saa kopion romutustodistuksesta mun kautta. Ja riittäähän sitä tulkinnanvaraa kaikesta, esim. siirtokilvillä ajellessa, että "onko auto tieliikennekelpoinen" jne. 🙄
Mutta kuten jo totesinkin, niin onhan varmasti ton tyylisiäkin tubettajia olemassa paljonkin, ja monestihan se menee muutenkin niin, että mikä tuntuu itsestä mielenkiintoiselta, ei välttämättä jonkun toisen mielestä lainkaan.
Hauskaa kerrontaa. Sieltähän löytyi ihan Arthurkin, jossa oli jotain tuttua 😉
Jos novelleja ajatellaan, niin niissä on harvoin yhden, saati useamman ihmisen lähes koko elämäntarinaa. Joskus toki, mutta sitten niissä on joku tosi ovela koukku, joka on joka novellissa vähän erilainen. Näistä ihmisistä saisikin paremmin novelleja, jos tiivistäisi novelliin jonkun heidän koko elämänsä käänteentekevän, merkittävän hetken siihen novellin pääpointiksi.
Kannattaa jatkaa kirjoittamista ja lueskella vaikka Veikko Huovisen, Miina Supisen tai Petri Tammisen novelleja. Niistä voi saada inspiraatiota ja näkökulmaa tai sit ihan muuten vaan, omaksi iloksi 😊Heh joo, Arthur teki cameo-roolin molemmissa osissa 😁
Painotan, ja olen koko ajan painottanut, että mähän en ole aiemmin mitään varsinaisia novelleja kirjoittanut, vaan joskus vähän normaaleja trollauksia pidempiä fiktiivisiä tekstejä palstalle, eli tosiaan sitä harrastelijamaisuutta ei voi kylliksi painottaa 😃 Ja myönnetään, että en ole koskaan ollut kovin innokas lukemaan kirjoja, tosin viime vuonna mulla oli jonkin aikaa äänikirjapalvelu, joka oli ihan mielenkiintoinen. Tosin luen päivittäin paljonkin, mutta ne on lähinnä keskusteluja, artikkeleja, asiasisältöä Wikipediasta suomeksi tai englanniksi jne. mitä nyt netissä on luettavaa.
Oikeastaan näiden novellien perimmäinen tarkoitus oli ikäänkuin pistää purkkiin ja pakettiin palstalla pyörineiden trollihahmojen tarinat, eli lukijat tietävät mitä näillä hahmoille "nykyisin kuuluu" mun lopetettua kirjoitteluni ainakin toistaiseksi niillä tunnuksilla. Ja samalla antaa vähän perspektiiviä näiden hahmojen taustoista, miten kukin ovat päätyneet siihen melko pitkäksi venähtäneeseen elämänvaiheeseen, joita palstalla käsiteltiin vuosikausia. Noissahan alkoi olla vuosien mittaan paljon myös ristiriitoja ja epäjohdonmukaisuuksia, samoin toistuvia vitsejä kuten isänpäivätrollaukset kerran vuodessa, Maken kilpa-autoiluprojektit pari-kolme kertaa vuodessa viimeisen 3-4 vuoden aikana jne.
Ton ekan osan tarkoitus oli paneutua enemmänkin viime vuosien tapahtumiin ja hahmojen tekemisiin, kuin heidän persoonaansa kovin syvällisesti. Tosin siinäkin pyrin kirjoittamaan näille Penetrators-äijille enemmän keskenään erilaisia "persoonia" kuin mitä he palstalla kirjoitellessaan ovat esittäneet, ja vähemmän mitään yhden agendan jankkaamista. Ja tää toinen osa ainakin omasta mielestäni kuvaa paljon tarkemmin päähenkilöitä, tapahtumat ja tapahtumapaikat ovat arkisempia, ja vaikka siinä autojakin sivutaan, niin psyykkasin itseni ihan tietoisesti siihen etten kirjoita liian yksityiskohtaista vikaraporttia esim. Timpan Octavian jakopääongelmista tms. 😂
Ja olihan noissa molemmissa mielestäni jonkinlainen pääjuoni, joskin se saattaa avautua vasta vähän tekstien loppupuolella kummassakin tapauksessa 🤔 Ekassahan se oli Bickyn yritysten alkutaival sekä Maken unelmat kilpa-autoiluharrastuksesta tai jopa ammatista. Ja tokassahan se oli Timben ja Janscun avioero, johon novellin otsikkokin jo heti kättelyssä viittaa, ja siitä koituneet taloudelliset jälkiseuraamukset kummakin elämään 😃p234racing kirjoitti:
Heh joo, Arthur teki cameo-roolin molemmissa osissa 😁
Painotan, ja olen koko ajan painottanut, että mähän en ole aiemmin mitään varsinaisia novelleja kirjoittanut, vaan joskus vähän normaaleja trollauksia pidempiä fiktiivisiä tekstejä palstalle, eli tosiaan sitä harrastelijamaisuutta ei voi kylliksi painottaa 😃 Ja myönnetään, että en ole koskaan ollut kovin innokas lukemaan kirjoja, tosin viime vuonna mulla oli jonkin aikaa äänikirjapalvelu, joka oli ihan mielenkiintoinen. Tosin luen päivittäin paljonkin, mutta ne on lähinnä keskusteluja, artikkeleja, asiasisältöä Wikipediasta suomeksi tai englanniksi jne. mitä nyt netissä on luettavaa.
Oikeastaan näiden novellien perimmäinen tarkoitus oli ikäänkuin pistää purkkiin ja pakettiin palstalla pyörineiden trollihahmojen tarinat, eli lukijat tietävät mitä näillä hahmoille "nykyisin kuuluu" mun lopetettua kirjoitteluni ainakin toistaiseksi niillä tunnuksilla. Ja samalla antaa vähän perspektiiviä näiden hahmojen taustoista, miten kukin ovat päätyneet siihen melko pitkäksi venähtäneeseen elämänvaiheeseen, joita palstalla käsiteltiin vuosikausia. Noissahan alkoi olla vuosien mittaan paljon myös ristiriitoja ja epäjohdonmukaisuuksia, samoin toistuvia vitsejä kuten isänpäivätrollaukset kerran vuodessa, Maken kilpa-autoiluprojektit pari-kolme kertaa vuodessa viimeisen 3-4 vuoden aikana jne.
Ton ekan osan tarkoitus oli paneutua enemmänkin viime vuosien tapahtumiin ja hahmojen tekemisiin, kuin heidän persoonaansa kovin syvällisesti. Tosin siinäkin pyrin kirjoittamaan näille Penetrators-äijille enemmän keskenään erilaisia "persoonia" kuin mitä he palstalla kirjoitellessaan ovat esittäneet, ja vähemmän mitään yhden agendan jankkaamista. Ja tää toinen osa ainakin omasta mielestäni kuvaa paljon tarkemmin päähenkilöitä, tapahtumat ja tapahtumapaikat ovat arkisempia, ja vaikka siinä autojakin sivutaan, niin psyykkasin itseni ihan tietoisesti siihen etten kirjoita liian yksityiskohtaista vikaraporttia esim. Timpan Octavian jakopääongelmista tms. 😂
Ja olihan noissa molemmissa mielestäni jonkinlainen pääjuoni, joskin se saattaa avautua vasta vähän tekstien loppupuolella kummassakin tapauksessa 🤔 Ekassahan se oli Bickyn yritysten alkutaival sekä Maken unelmat kilpa-autoiluharrastuksesta tai jopa ammatista. Ja tokassahan se oli Timben ja Janscun avioero, johon novellin otsikkokin jo heti kättelyssä viittaa, ja siitä koituneet taloudelliset jälkiseuraamukset kummakin elämään 😃Juu, näin ymmärsinkin ja "pääjuonetkin" löysin.😊
Mutta aattelin vaan, kun itse luen paljon novelleja, verrata tekstisi rakennetta niihin. Tavallaan esim. Timpan joku aloitus palstalla on itsessään ollut vähän novellimainen. Ne on usein sellaisia lyhyitä hetkiä jonkun persoonallisen tyypin elämästä. Jotka lyhyinäkin välähdyksinä rivien välissä kertoo jotain oleellista päähenkilöstä ja ehkä tulevaisuudestakin. Ja novellin jälkeen jää ehkä mietityttämään, miten tolle tyypille mahtoi tulevaisuudessa käydä..
Mutta tää ei ole arvostelua, pohdin vaan tekstin muotoa. Romaanithan kertoo usein koko elämän tarinan, tai melkein. Ehkä nää on enemmän pienoisromaaneja ☺yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Juu, näin ymmärsinkin ja "pääjuonetkin" löysin.😊
Mutta aattelin vaan, kun itse luen paljon novelleja, verrata tekstisi rakennetta niihin. Tavallaan esim. Timpan joku aloitus palstalla on itsessään ollut vähän novellimainen. Ne on usein sellaisia lyhyitä hetkiä jonkun persoonallisen tyypin elämästä. Jotka lyhyinäkin välähdyksinä rivien välissä kertoo jotain oleellista päähenkilöstä ja ehkä tulevaisuudestakin. Ja novellin jälkeen jää ehkä mietityttämään, miten tolle tyypille mahtoi tulevaisuudessa käydä..
Mutta tää ei ole arvostelua, pohdin vaan tekstin muotoa. Romaanithan kertoo usein koko elämän tarinan, tai melkein. Ehkä nää on enemmän pienoisromaaneja ☺Ok, aivan, ei ole noi kirjallisuustermit oikein hallussa tällasella bensalenkkarilla 😅 No kyllä pienoisromaanikin kuulostaa hyvältä 😃 Ja mahtunee hyvin W201 tenavatähti-Mersuun 🤭🙊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706724
- 594542
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293446- 613037
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271616- 171610
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341399
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471350