Helteet tulossa ainakin Etelä-Suomeen ja ehkä Keski-Suomeenkin juhannukseksi, ja

Anonyymi

nyt on kova poru suurella osalla tuntemisistani ihmisistä. Mitä hittoa, en voi kuin ihmetellä!
Sillä suurin osa porukkaa; joka on matkustanut talvisin etelään talvilomalle, aurinkorannoille on päästävä hinnalla millä hyvänsä.
Jotkut kehuu vielä hakevansa sieltä tervettä rusketusta iholleen, kun muuten ovat kuin kalkkilaivan kapteeneita!

Nyt sitä UV-säteilyä saisi kotimaassa ihan ilmaiseksi, sen kun menevät grillaamaan nahkansa ulos. Pihanurtsille, järven tai merenrannalle, ja vaikka parvekkeelle.

Ei se kelpaa; sehän on ihan ilmaista ja jokainen kansalainen voi tehdä sen jos haluaa.
Kyllä sillä matkustamisella aurinkorannoille on ihan oma merkityksensä, siihen tarvitan rahaa.
Ei kaikilla ole edes ruokaan riittävästi rahaa, joten köyhät ei matkustele.

Kaiken lisäksi etelän turisti kohteissa on palvelu turisteille; kuin kuninkaallisille.
Ymmärrettävää, koska heidän elantonsa on turistien miellyttämisestä kiinni.

Mä en erityisemmin auringosta tykkää, tai siis en helteistä ainakaan.
En ihoani grillaa jonkun rusketuksen takia, koska mun ihoni ei auringosta tykkää, palaa ilman auringon suojavoidetta. Auringossa jos joudun työskentelemään käytän suojavoidetta ja väljiä mutt suojaavia vaatteita, hankalaa joskus!
Mutt oma hyvinvointini on perusasia josta huolehdin.
Suosittelen sitä samaa muillekin, välttäkää liikaa auringon ottoa!

Mä en lähde juhannukseksi mökille, koska mulla on kotona paremmat olosuhteet nautittavanani täällä. Pihalle pääsee varjoon terassille tai olemme sisätiloissa. Mulla on ilmalämpöpumppu asennettu taloon, ja sen saa kesällä asunnon jäähdyttimeksi, kätevää. Nyytti on vielä niin pieni, ett automatkakin olis hänelle rasitus sekä riski! Minä tiedän millaisia kaahailijoita Kustavintiellä liikkuu, ihan lossirantaan asti ohituksia ja kiilailua. Vaaratilanteita tulee lähes aina Raisiosta eteenpäin.

Ajakaa varovaisesti te jotka lähdette tien päälle.
Muutama minuutti menomatkassa pidempään, saattaa antaa paremman loppuelämän. Hauskaa juhannusta kaikille,

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tosiaankaan koskaan ymmärtänyt tota ranta-lomailua, Ja samat kun usein vielä valittaa suomen kesässä, että liian kuuma. Ite oon ulko hommissa, eikä mitään ongelmaa, kun vaan vettä juo. Mutta etelän aurinko, se on polttavaa ja ne lämpötilat kyllä tappavia. Mutta kai se sitten on, että kun siitä helteestä on maksettu, niin se on parempaa ja siedettävämpää.

    • Anonyymi

      Osa ihmisistä tosiaan harrastaa tuollaista matkailua ja silloin tosiaan luulisi näiden kelien miellyttävän. Itsekin matkustelen, mutta en ikinä noilla esittämilläsi agendoilla. En harrasta rantalomia enkä auringonottoa. Päinvastoin pyrin suojautumaan ylenmääräiseltä auringolta, enkä koskaan matkusta lämpimään kohteeseen kuumimpaan mahdolliseen aikaan. Itse tykkään matkustaa syksyllä, kun meillä Suomessa alkaa kelit viilentyä. Haluan vähän pidentää lämpöistä ja valoisaa aikaa.

    • Anonyymi

      Onpa mukavan viileää täällä Keskipohjanmaan rannikolla.
      Taivas pilvessä ja lämpömittari näyttää 13 astetta.
      En todellakaan kaipaa mitään helteitä, mitä tänään on etelä suomessa ollut 30 astetta, ihan järkyttävän tukahduttavan kuumaa.

      • Anonyymi

        Huomasin saman. Kävin viemässä roskat, niin takki oli laitettava päälle. Ensi viikolle on luvattu 25-28 astetta, mutta ihan sama, kohta on jo syksy! Sitäpaitsi asun 70 - luvun betonibunkkerissa. Niin pitkää kesää ei ole vielä keksittykkään, että tämä lämpenisi helteiden takia.


    • Anonyymi

      Päivän pari tuntuu kuumalta ja sitten siihen tottuu. Näin itselläni. Ei tarvii poruta aiheesta.

      • Anonyymi

        Kyllähän siihen tottuu, mutta pidemmän päälle jatkuva tukala helle ei paljon naurata.
        Onneksi on sentään satanut vettä. Monikaan helleihannoitsija toivoo helteiden ja auringon porotuksen jatkuvan yhtämittaisesti koko loppuvuoden, mutta eivät sitä tajua, että luonto siitä kärsii ja ruoka loppuu, kun sato kuivuu pellolle.
        Meikäläiselle tulee tukalassa helteessä pää kipeäksi ja allergiset oireet eli alkaa aivastuttamaan ja nenä vuotamaan.
        Siinä sitten yrität olla kaupassa maski päässä ja alkaa yht'äkkiä aivastuttamaan, niin pakko painaa maskista nenän kohtaa, ettei tule aivastus.
        Pyörällä kun ajaa tukalan kuumassa, niin silloin tämä seuraa, mutta tukalassa helteessä jos on päivällä pakko jonnekin mennä, niin mennään sitten ilmastoidulla autolla, on mukavan viileää, kunhan viileää ilmaa alkaa puhaltaa.
        Ei vastaavaa reaktiota ole tullut, kun ei ole tukahduttavan kuuma kesä.

        Tukaluuden tekee pilvettömlältä taivaalta paistava aurinko, joka saa ilman tuntumaan 10 astetta kuumemmalta.
        Heti kun menee pilveen, niin ei tunnu niin tukalan kuumalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän siihen tottuu, mutta pidemmän päälle jatkuva tukala helle ei paljon naurata.
        Onneksi on sentään satanut vettä. Monikaan helleihannoitsija toivoo helteiden ja auringon porotuksen jatkuvan yhtämittaisesti koko loppuvuoden, mutta eivät sitä tajua, että luonto siitä kärsii ja ruoka loppuu, kun sato kuivuu pellolle.
        Meikäläiselle tulee tukalassa helteessä pää kipeäksi ja allergiset oireet eli alkaa aivastuttamaan ja nenä vuotamaan.
        Siinä sitten yrität olla kaupassa maski päässä ja alkaa yht'äkkiä aivastuttamaan, niin pakko painaa maskista nenän kohtaa, ettei tule aivastus.
        Pyörällä kun ajaa tukalan kuumassa, niin silloin tämä seuraa, mutta tukalassa helteessä jos on päivällä pakko jonnekin mennä, niin mennään sitten ilmastoidulla autolla, on mukavan viileää, kunhan viileää ilmaa alkaa puhaltaa.
        Ei vastaavaa reaktiota ole tullut, kun ei ole tukahduttavan kuuma kesä.

        Tukaluuden tekee pilvettömlältä taivaalta paistava aurinko, joka saa ilman tuntumaan 10 astetta kuumemmalta.
        Heti kun menee pilveen, niin ei tunnu niin tukalan kuumalta.

        Itselläni ei tuota ongelmaa ole. Helkekauden jälkeen on aina niin maan hemmetin kylmä vähän aikaa. Joku sanoo, että ihanan viileetä ja mulla lyö hampaat loukkua. Vaan siihenkin sitten tottuu. En ihannoi hellettä, mutta totun siihen nopsasti.


    • Mun sisko on ihan hiiilenä helteistä. Välillä ei jaksais kuunnella sen marinaa niistä.

      En itsekään ole mikään auringonpalvoja, mutta otan iisimmin sitten. Tosin ei minua kuumuus haittaa kuin korkeintaan öisin. Mutta silloinkin rauhoittuminen on a ja o. Äksänä vaan paikoillaan ja nukkuu minkä nukkuu.

      Joskus mulla oli siirrettävä ilmastointilaite, mutta ei toimi enää. Parasta on pistää yöksi ikkunat auki ja läpiveto, sekä aamusta joka räppänä kiinni ja verhot kiinni. Sekä pysyy itse ulkona päivän.

      Enkä mä jouda ulkomaille matkaamaan. Talvellakin on niin paljon kaikkea touhuumista, että ihan omissa nurkissa riittää koluta. Ehkä sitten kun lapset viilettää omillaan, voin käydä katsoo mitä muualla on. Kreikka ja Islanti vois olla kivoja?😊

      • Sitten on helteet, kun lähtee unisukat jalasta. Ei ole vielä lähteny☝️


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sitten on helteet, kun lähtee unisukat jalasta. Ei ole vielä lähteny☝️

        Jaahas... sukkia käytetään vain päivällä... aina.

        Vain ääriolosuhteissa öisin. 😄👌


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Jaahas... sukkia käytetään vain päivällä... aina.

        Vain ääriolosuhteissa öisin. 😄👌

        Jotkut käyttävät yösukkia toukokuun puolivälin hujakoille, ja taas syyskuun puolivälin hujakoilta alkaen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut käyttävät yösukkia toukokuun puolivälin hujakoille, ja taas syyskuun puolivälin hujakoilta alkaen.

        No toisaalta oon miettinyt, että voispa sit helteellä jotain heittää pois päältä? 🤔

        Mutta en mä sentään nukkuessa opettele sukkia pitämään...😬


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sitten on helteet, kun lähtee unisukat jalasta. Ei ole vielä lähteny☝️

        Mulla villasukat jalassa kesät talvet (sisällä ja yöllä nukkuessa), mutta helle on, kun mittari näytti aikaisemmin tänään auringon isuessa siihen 40 astetta ja sisällä tuntuu vähän hiostavalta, tosin tässä keittiön aukinaisen ikkunan vieressä on hieman vilpoisempaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut käyttävät yösukkia toukokuun puolivälin hujakoille, ja taas syyskuun puolivälin hujakoilta alkaen.

        Mä jätin sukat jaloista pois vasta viime perjantaina, ja sit taas laitan jalkaan kun nää päälle 25 kelit loppuu tältä kertaa. Tosin voin ne laittaa jo aikasemminkin, jos siltä tuntuu. Mulla on ollu jo vuosia ( tai tarkemmin sanottuna 12 vuotta) yötä päivää sukat jalassa, ja vasta viime kesänä aloin kulkemaan paljasjaloin sitten -07 sepsiksen.


    • Jos haluan etelään, menen korkeintaan Aaslaluodolle tai Korppooseen. Niissä paikoissa ei ole liikaa tungosta.

    • Anonyymi

      Pääsee ulos kävelemään pelkät shortsit jalassa ja vetää kunnon persukännit niin siinä se Juhannus sitten meneekin.

    • Anonyymi

      Meillä on ilmastointilaite päällä, 22astetta lämpöä talossa sisällä, Nyytin vuoksi.
      Hänelle varmaan siedettävä lämpötila, eikä tuo ole aikuisillekaan paha.
      Tässä mä odottelen neidin heräämistä, flikka vaan koisii tyytyväsenä vielä.
      Edellisen kerran söi kahdeksan aikoihin, joten pitäis hänen piakkoisin olla taas nälkäinen... oman rytminsä mukaisesti.

      Joo noista lomailuista, mä tykkään Lapinmatkailusta, kaikkina muina aikoina paitsi siloin kun on erityisen suuri mäkäristen esiintyminen. Ne pikku pirulaiset puree palasen irti, niin ett veri virtaa.
      Eivät Etelä-Suomen hytyset eikä hirvikärpäset ole mitään, verrattuina Pohjois-Suomessa esiintyviin mäkäräisiin. Kalastusmtkoilla syksyisin tai keväisin, mä niihin otuksiin olen valitettavasti tutustunut.
      EIKÄ paljon auta olla huitomatta etelän asukkaan... purevat vaikka jois kaffii tai ottais jotain jaffaa, ... mitä niitä nyt äffä pitoisia on.

      Matkailumaana Islanilla ois paljonkin näytetävää, eikä ilmasto ole keskellä kesääkään liian lämmin. Talvella voi uimaloissa uida lämpimässä vedessä, hyödyntävät kuumia lähteitään myös niissä, kuten kasvihuone puutarhoissaan.
      Ovat omavaraisia läpi vuoden vihannesten suhteen.

      Nyt pitää lopettaa ja antaa huomioni toisaalle... öitä!

    • Anonyymi

      Menen tyttöystävän ja kavereiden kanssa isäni mökille. Me juodaan viinaa ja naatitaan kesästä. Viinaa juomalla se kumppani löytyi minullekkin enkä vaa ole sitä teille kertonut. Lämmintä tosiaan luvattu mutta ei se ikuisuuksia kestä. Mereen kun hyppää niin saa viilennystä. Viinaa juomalla tutustuu naisiin muistakaa se että terassit on täynnä naisia jos sinkkuja olette.

      T viinamies

    • On luvattu lähes 30 asteen helteitä ennen juhannusta ja juhannuksellekin ainakin 25. Onneks juhannuksen jälkeen pitäis vähän viilentyä, ainakin väliaikaisesti, jos ennusteet pitää paikkaansa.

      • Lisään vielä tähän mun edelliseen, että nyt oikein hiostaa täällä sisällä, kun ulkona on tänään ollu lähes 30 astetta hellettä ja ilma seisoo sisällä asunnossa. No, vähän viilentää, kun ikkunan pistää auki ja pääsee ilma vähän vaihtumaan ja viileetä tuulahdusta tulee. Nyt olen iloinen viileydestä sisällä, mutta silloin kun ei ole helteitä, niin en kauheasti.


    • Anonyymi

      Mut ei ulkomaille aurinkoa mennä ottamaan eli teko syy vaan hässimään ja huumeita eli biletystä ja siel tehdään jänniä asioita ja suomes ollaan muka kunnon ihmisii ja korkeastikoulutettua että eli se mitä ulkomailla tehdään se ulkomaille jääköön

      • Oletkos Välis sitten itse ollut siellä ulkomailla hässimässä ja huumeita vetämässä, kun kerran osaat noinkin hyvin kertoa mitä ne sadat tuhannet ulkomailla kävijät siellä tekevät, vai onko matkan todellinen syy vain omasta mielikuvituksesta lähtöisin? Perusteluksi ei riitä että se on palstatotuus.

        Niitä kertoja laskiessa, mitä olen ulkomailla elämäni aikana käynyt, enkä siis laske niihin kertoihin mukaan Ruotsia (noin 20 kertaa), Tanskaa (1kerta), Norjaa (1 kerta), Viroa (noin 7 kertaa) tai Venäjää (1 kerta), ei riitä edes kahden käden sormet, mutta kertaakaan en ole niillä reisuilla hässinyt tai vetänyt huumeita, saati että olisin varta vasten nämä mielessä lähtenyt koko reissuun. Mä en oo edes hirveän paljon reissannut elämässäni. Tuskin kovin moni muukaan lähtee reissuun ne tärkeimpänä asiana mielessä, ainakaan lasten kanssa. Toki jotkut varmasti niin tekevät.


      • Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

        Oletkos Välis sitten itse ollut siellä ulkomailla hässimässä ja huumeita vetämässä, kun kerran osaat noinkin hyvin kertoa mitä ne sadat tuhannet ulkomailla kävijät siellä tekevät, vai onko matkan todellinen syy vain omasta mielikuvituksesta lähtöisin? Perusteluksi ei riitä että se on palstatotuus.

        Niitä kertoja laskiessa, mitä olen ulkomailla elämäni aikana käynyt, enkä siis laske niihin kertoihin mukaan Ruotsia (noin 20 kertaa), Tanskaa (1kerta), Norjaa (1 kerta), Viroa (noin 7 kertaa) tai Venäjää (1 kerta), ei riitä edes kahden käden sormet, mutta kertaakaan en ole niillä reisuilla hässinyt tai vetänyt huumeita, saati että olisin varta vasten nämä mielessä lähtenyt koko reissuun. Mä en oo edes hirveän paljon reissannut elämässäni. Tuskin kovin moni muukaan lähtee reissuun ne tärkeimpänä asiana mielessä, ainakaan lasten kanssa. Toki jotkut varmasti niin tekevät.

        Jos perheen kanssa lähtee niin voihan sitä omaa kumppania ulkomaillakin hässiä (kun lapset nukkuu). Vaan muutoin en ole minäkään mitään seksuaalista tehnyt yhdelläkään ulkomaanreissulla. En muista edes masturboineeni. En käytä myöskään mitään tajuntaa laajentavia ja alkoa lukuunottamatta en oo ees kokeillu.

        Ai niin ja olen korkeakoulutettu ... ou jee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos perheen kanssa lähtee niin voihan sitä omaa kumppania ulkomaillakin hässiä (kun lapset nukkuu). Vaan muutoin en ole minäkään mitään seksuaalista tehnyt yhdelläkään ulkomaanreissulla. En muista edes masturboineeni. En käytä myöskään mitään tajuntaa laajentavia ja alkoa lukuunottamatta en oo ees kokeillu.

        Ai niin ja olen korkeakoulutettu ... ou jee.

        Oma kumppani on asia erikseen, ja itse asiassa hyvin odotettavaa. Epäilen että Välis tarkoitti tuntemattomien hässimistä.


    • Anonyymi

      Kesällä ei ole mitään syytä lähteä pois Suomesta. Kerran oltiin elokuussa viikko Portugalissa, lapset alkoivat parkua heti koneesta ulos astuessa, että on liian kuuma, mennään kotiin.

      Tammikuussa pariksi viikoksi Kanarialle kaamosta pakoon.

    • Anonyymi

      Kiitos kirjoituksesta. Hyvää juhannusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3301
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1810
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1633
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1107
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      45
      995
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      974
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      886
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      881
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      814
    Aihe