Mies uhkaa tappaa itsensä jos jätän hänet

Anonyymi

Olemme olleet yhdessä 6 vuotta ja siihen on mahtunut kaikenlaisia sotkuja ja parin vuoden harkinnan jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että en halua jatkaa suhdetta. Olemme kaukosuhteessa ja välimatkaa on yli 500km. Eilen soitin hänelle ja kerroin haluavani erota. Hän romahti ihan täysin ja pyysi anteeksi kaikkia virheitään ja vannoi rakastavansa minua ja tekevänsä kaikkensa suhteen eteen. Sanoi jopa muuttavansa välittömästi samalle paikkakunnalle, koska ei kestä olla erossa minusta ja haluaa korjata asiat. Kun sanoin etten halua enää, niin hän sanoi, ettei voi elää ilman minua ja pelkää tekevänsä itselleen jotain.

Kilttinä ihmisenä koen kauheaa syyllisyyttä hänen sanoistaan ja pelkään hänen oikeasti tappavan itsensä. En kestäisi elää sellaisen syyllisyyden kanssa. Yritin käydä tänään uuden keskustelun hänen kanssaan, mutta lopputulos oli sama. Tällä kertaa hän tosin suoraan sanoi tappavansa itsensä, jos jätän hänet. Hänellä ei ole mennyt muutenkaan kovin hyvin, joten pelkään todella, että hän toteuttaa uhkauksensa. Muutenkin hänellä on ennenkin ollut itsetuhoista käyttäytymistä.

Olen umpikujassa ja todella ahdistunut. Omakin mielenterveyteni kärsii tilanteesta. Mitä minun pitäisi tehdä?

13

830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet vastuussa omasta elämästäsi ja hyvinvoinnistasi, niin kuin me kaikki ihmiset. Sama pätee miesystävääsi. Jos hän uhkailee päättävänsä elämänsä sen takia, ettette ole enää yhdessä, voit toki jatkaa seurustelua tuon syyn takia mutta toisaalta, jos hän huomaa, että tuo tepsii, se tepsii sitten mihin tahansa asiaan, jonka hän haluaa saada aikaiseksi. Et ole vastuussa tämän miehen tekemisistä. Totta kai hän haluaa, että koet syyllisyyttä, mutta kuten sanoin, kukaan ei ole vastuussa toisen elämästä tai siitä mitä hän elämälleen tekee.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä totta. Täytynee sitten vain kerätä voimia, jotta saan otettua eron uudestaan puheeksi ja tehdä selväksi, että olen tosissani. Ainoa vaihtoehto taitaa olla estää hänet, jottei pysty enää ottamaan yhteyttä. Tosin en usko siltikään viestin menevän perille, enkä yllättyisi ollenkaan, mikäli ilmestyisi heti seuraavana päivänä oven taakse vaatimaan, että annan vielä mahdollisuuden. Olisi kamalaa, jos hän ei jättäisi minua rauhaan ja joutuisin poliisit tähän sotkemaan. Ap


    • Anonyymi

      Anna tappaa itsensä. Ei 500 km erolla voi kunnollista suhfdetta ylläpitää edes. Jommankumman on uhrauduttava ja muutettava toisen luokse jos haluaa oikean parisuhteen.

    • Anonyymi

      Voit kyllä avustaa miestäsi itsemurhassa jos kunnioitat hänen toivettaan. Laki tosin ei katso hyvällä.

    • Ei tapa itseään. Minullakin ex-mies uhkasi vastaavaa ja sai minut jäämään. Lopulta menetin hermot ja lähdin. Ennen kuin mies ehti taas uhkailla sanoin, että tapa vaikka itsesi, ei kiinnosta.
      Ei koskaan tappanut itseään. Hyvin elossa edelleen näin viiden vuoden jälkeen.

      • Anonyymi

        Ei se, että SINUN exäsi ei tappanut itseään tarkoita, ettei kukaan muukaan niin voisi tehdä. Todella ilkeästi ja vaarallisesti sanottu. Mies saattaa kantaa sanomaasi mukanaan loppu elämänsä, ja jotain toista olisi saattanut yllyttää toteuttamaan uhkauksensa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se, että SINUN exäsi ei tappanut itseään tarkoita, ettei kukaan muukaan niin voisi tehdä. Todella ilkeästi ja vaarallisesti sanottu. Mies saattaa kantaa sanomaasi mukanaan loppu elämänsä, ja jotain toista olisi saattanut yllyttää toteuttamaan uhkauksensa.

        Voi itku voi kyynel. Hän myös varmaan ikuisesti kantaa tuon sanomani vieressä sydämessään niitä kymmeniä naisia, joiden kanssa ehti pettää. Tai niitä rahoja, jotka otti pikavippinä nimiini. Tai sitä rikosta, joka vanhentui ennen kuin eron jälkeen uskalsin poliisille asiasta puhumaan?
        Kyllä, harmittaa hirveästi jos hän muistaa tuon tai jopa joskus tulevaisuudessa toteuttaa sen. Onpahan yksi pedofiili vähemmän tässäkin yhteiskunnassa.


      • Anonyymi
        Kaori kirjoitti:

        Voi itku voi kyynel. Hän myös varmaan ikuisesti kantaa tuon sanomani vieressä sydämessään niitä kymmeniä naisia, joiden kanssa ehti pettää. Tai niitä rahoja, jotka otti pikavippinä nimiini. Tai sitä rikosta, joka vanhentui ennen kuin eron jälkeen uskalsin poliisille asiasta puhumaan?
        Kyllä, harmittaa hirveästi jos hän muistaa tuon tai jopa joskus tulevaisuudessa toteuttaa sen. Onpahan yksi pedofiili vähemmän tässäkin yhteiskunnassa.

        Eli hyväksyit asian, kunnes se paisui niin, että menetit hermosi. Jos kerran tuollaista peliä pelasi, niin ihme kun et lähtenyt jo ennen suurempaa kilahtamista, uhkauksestaan huolimatta


    • Anonyymi

      No onpa hyvä, että olet lopettamassa suhdetta. Vaikuttaa, että hän on hyvin epävakaa.

      Ehdotan, että kun soitat sen viimeisen puhelun, että jos hän uhkaa itsemurhalla, niin soitat hätäkeskukseen sen perään (se on sinun velvollisuus oikeastaan). Jää silloin viranomaisten päätettäväksi ottavatko uhkauksen vakavasti. Luultavasti miehelläkin jää halu uhkailla vähän vähemmäksi, kun poliisi on käynyt paikalla tarkistamassa tilanteen. Näin tein oman exäni kanssa.

      Toistat siis tuon joka kerta, kun saat uhkailevan viestin tai puhelun.

      Toisaalta sinun velvollisuutesi ei ole tehdä mitään ilmoitusta parisuhteen loppumisesta, mutta onhan se reilumpaa.

    • Anonyymi

      Itsemurhalla uhkailu on henkistä kiristystä ja väkivaltaa.
      Sinulla on oikeus omaan elämääsi. Voit sanoa miehelle että jos teet sen, se on ihan oma valintasi ja aikuisena ihmisenä olet itse vastuussa teoistasi.
      Uskallan kuitenkin luvata että uhkaustaan ei toteuta.
      Missään tapauksessa ei saa alistua tuollaisen kiristäjän ja uhkailijan vallan alle.
      Miehellä vaikuttaa jo nyt olevan ote sinusta koska epäröit uskallatko lähteä. Olet joutumassa henkisesti väkivaltaisen ihmisen vangiksi ja kukaan ei voi taata etteikö seuraa vielä fyysistäkin.
      Jos ja kun lähdet, turvaa selustasi! Huolehdi että sinulla on tukijoukkoja sillä tuon kaltaiset voivat alkaa melko häiritseviksi ja jopa vaarallisiksi. Vaarallisin vaihe naisella parisuhteessa ja sen loputtua on juuri tuo entisen kumppanin koston mahdollisuus. Siitä on esimerkkejä ollut liikaakin.
      Huolehdi siis että olet turvassa.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Aikuiset ihmiset ovat ihan itse vastuussa itsestään ja teoistaan, eikä tuo henkinen kiristäminen ole todellakaan tervettä. Tämä on syytä miehelle sanoa erittäin selvin sanoin. Kerro myös, että otat uhkailun vuoksi yhteyttä viranomaisiin. Joka kerta.


    • Anonyymi

      Hei et puhu miehestä! Oikea mies ei edes ajattele noin lapsellisia ajatuksia. Sano sille raukalle, että on hyvä vain ja ostaa köyttä.

    • Anonyymi

      Oletko opettanut alussa toisen liian hyvään, jonka jälkeen aloit kiristää nyörejä ja lopulta sitten, ku teidän juttunne ei saanut tuulta purjeisiin uhkaat erolla? Toi 500 km etäisyys laittoi miettimään, että oletko kenties muuttanut riitojen takia 500 km päähän aiemmasta asuinpaikasta, kun halusit etäisyyttä toiseen? Asioista löytyy yleensä myös se toinen puoli, joka jää vähemmälle huomiolle, varsinkin täällä? Siksi toin tämänkin näkemyksen tänne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe