Sähköauton etuja mutta 75km/h pudottaa kulutusta mutta autossa oloaika lisääntyy ja taas ilmastointi jäähdytys vie akkua hurjasti. Onneksi on bensiini auto.
Kuumuus ja range romahtaa
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ajattele sitä että joutuisit näillä keleillä jonnekin liikenneaseman kuumalle asfalttipihalle latailemaan akkua, jonottamaan tai ajelemaan kaupan laturiin.
Vs lasketella bensan voimalla kotia 300km tai pidempiä matkoja ilman pysähdyksiä, korkeintaan kioskilta hakee kahvit ja munkit autoon.- Anonyymi
Siellä liikenneasemalla tai kaupassa olisi lokoisat oltavat kun ilmastointi pitää tilat mukavan viileänä.
- Anonyymi
Kyllähän bensiiniautonkin range lyhenee kun käyttää ilmastointia. Joudut siis tankkaamaan vähän aiemmin kuin käytät ilmastointia.
Kun lasketaan tarkasti, ilmastoinnin käyttö bensiiniautossa on kalliimpaa kuin sähköautossa. Bensiinimoottori pyörittää ilmastoinnin kompressoria huomattavasti heikommalla hyötysuhteella kuin sähköauton sähkömoottori. - Anonyymi
Sen minkä polttiksella pakkasella saat "ilmaista" lämpöä, helteellä menetät.
Jäähdytys sähkökompressorilla tai ilmalämpöpumpulla ei syö sähköä läheskään niin paljon kuin polttiksen ilmastointi syö bensaa. - Anonyymi
On se vaan mukava näillä helteillä sähköautolla lähteä liikenteeseen kun saa kännykällä auton etukäteen valmiiksi viileäksi. Teepä tuo polttiksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968489
- 444177
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371468- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341179Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121150Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29817