Vitun SOME. Aina kun avaan Instan, TikTokin tai naamakirjan, niin eteeni vyöryy kasapäin täydellisten ihmisten, täydellistä elämää kuvaavia tilejä. Aina tulee vähintään kolme täydellistä tiliä.
Itse olen nainen, mutta ulkonäköä en ole juuri teini-iän jälkeen ehostanut millään tavalla, koska se on tuntunut turhalta ja tarpeettomalta. Olen rupsahtanut, lihonut, huonosti pukeutuva ja huonosti pärjäävä. Sen sijaan että saisin pitkän listan saavutuksia ja asioita missä olen hyvä, saankin pitkän listan missä en ole.
Some saa minut ajoittain kateelliseksi, kun toisilla tuntuu olevan keskivertoa reippaasti parempi ulkonäkö, tyylitaju, täydellinen koti, paljon matkailusta kuvia ja vielä isohko perhe koiraa unohtamatta. Ei ihme että tiliä seurataan . Onhan ne näitä kategoriassaan ”täydellinen” nainen, vaimo ja äiti. Tässä kohtaa tulee tunteita, että mitä vittua minä teen täällä, täydellisten ihmisten maailmassa.
Kaikki on enemmän tai vähemmän tarkkaan mietittyä. Miten ja missä kuva otetaan. Mitä sillä halutaan viestiä? Mitä tulee omien kasvojen kuvaamiseen läheltä, niin minun mielestä se on vähän outoa. Kaunis voi tietysti aina vain korostaa itseään, juuri kuvaamalla omaa kauneuttaan myös muiden nähtäväksi. Tuskin rumaa ja läskiä hiirulaista kukaan ihailee? Sellainen minä olen. Meikkiä harvoin käytän, koska vähät välitän mitä muut ulkonäöstäni ajattelee. Ihan sama vaikka mua ei erottaisi edes katupölystä. Niin paljon mua kiinnostaa tää vitun suoritus- ja ulkonäkökeskeinen maailma. Tää on silkkaa hulluutta
Itse reagoin tähän paskaan niin, etten mieti vähääkään miltä kuva näyttää. Pöydällä voi olla vaikka hemmetti roska, ja kuva saa olla vinossa, ihan vaan koska ei vittuakaan kiinnosta. Sitten kuitenkin, kaikesta huolimatta, alan uskoa siihen että olen vain paska. Että en ole missään hyvä, olen ruma ja laiska.
Yritän sanoa itselleni, että mun ei tarvitse olla kuten toisten. En ole, enkä muutu toiseksi vaikka kuinka haluaisin. Mietin some-taukoa.
Huono minäkuva
4
579
Vastaukset
- Anonyymi
miksi mahdollisesti some-tauko. Sen sijaan lopeta kokonansa roikkumasta tiktokeissa ja instragrameissa jos kyseiset systeemit saavat sinut tolaltasi. Itselläni ei ole kummassakaan tiliä. En tarvitse niitä.
- Anonyymi
Olet oikeassa. Tuossa on järkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa. Tuossa on järkeä.
En ole koskaan ajatellut liittyväni feisbuukkiin tai instaan ja hyvin olen pärjännyt ilman niitäkin säästyy aikaa tärkeämpiin harrastuksiin
- Anonyymi
Itse en avaa kyseisiä sivuja. Minulla on myös vahvuuteni ja uskallan olla erinlainen ihminen vanhepana naisena! En ole luonut Instagram en F.B-prifilia. En tarvitse elämäni keinotekoista maailmaa,muokatuinen kuvineen ja kakan jauhaamista kuin hyvin menee. Moni ostaa kaiken velka rahalla ja kusessa taloudellisesti aina. Kun omaa satusta pitää näytä ja pinta kiiltoa somessa. Kukaan toki ei kerro siellä paska päivä, tai taloudelliseti on kusessa.Esimerkki vaan: Muuten yksi mies kerrostalo pihassa esim. Kysyi annanko hänelle lomaltani poikani perheen kanssa Barseloonassa, fotoja,maisema kuvia. Käytäisi niitä oma F.B sivusto,Pytää sama kaikilta loma matkoilta ja F.B sivu esitele ne omina matkoina huvikseen muka?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107171Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541126Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411061Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009