Lopetatko nyt jalkapallon katsomisen?

Anonyymi

Siinäpä se kysymys on otsikossa.

Pohjustan vähän ... itsellänihän on siis tapana katsoa kaikki arvokisat ja pääsääntöisesti katson myös kaikki pelit niissä. En ehkä tuijota joka matsia kovin intensiivisesti, mutta katson kuitenkin.

Nyt tuon eilisen Suomen pelin jälkeen tuli ensimmäistä kertaa elämässäni hetki, jolloin kävi mielessä katsoako kisoja vai ei. No siis tietysti katson. Nythän ne pelit oikeasti vasta alkaa. Vaikka aikoisin olla katsomatta niin ihan taatusti taas illalla jo haluaisin katsoa. Vaan siis tosiaan koin sellaisen itselleni oudon kisaväsymyksen hetken, kun jännitys Suomen suhteen pitkälti laukesi. Lätkäähän mä en ole koskaan jaksanut katsoa jos Suomi on pudonnut eli sinällän se ei ihan uusi ole, vaan futiksessa se oli ihan uutta.

25

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Loppuottelun saatan katsoa, mutta pudotuspelit jätän väliin

• Anonyymi

Pudotuspelit on kaikkein jännimmät, munmielestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pudotuspelit on kaikkein jännimmät, munmielestä.

Alottaja on samaa mieltä. Minäkin pidän juuri pudotuspelejä kisojen mielenkiintoisimpana vaiheena. Toki siellä on myös hyvin epäsuhtaisia pareja, mutta siellä ovat myöskin sitten ne suurimmat yllätyksen mahdollisuudet.

• Anonyymi

Olen helmari fani ja onko suomellakin miesten jalkapallojoukkue kappas vaan en tiennyt olen odottanut koska suomen miehet pelaa kertaakaan ei ole tullut ja pudotuspelitkin alkaa

• Anonyymi

Potkupallo on mielestäni todella tylsä laji.

• Anonyymi

En ole koskaan katsonut ja seuranut mitään urheilua tv:stä, en jalkapalloa, jääkiekkoa, hiihtoa, formulaa tai mitään muutakaan, koska ei kiinnosta ja on paljon muutakin tekemistä, ettei päivä riitä kaikkeen.

• Anonyymi

En ole suomen pelejä juri katsonut. Suomi todella huono eikä ne oaa pitää palloa edes 5 sekuntia joten ei ole mitään katsomista koska eivät voi maaleja saada. Pelkästään puolustavat ja yrittävät onnella voittaa. Muut pelit katson kyllä kaikki.

• Anonyymi

Huuhkajille sopisi hyvin 5-4-1 taktiikka peleissä.

• Anonyymi

Nythän ne kiinnostavammat pelit vasta alkaa. Hyvä seurata samalla, miten Tanska ja Belgia niissä pärjää, samalla voi vertailla Suomen pelejä heidän tuleviin peleihin. Toivottavasti Suomi on tullut nyt pysyvämmin näihin arvoturnajaisiin maana, jonka jalkapallo kehittyy entistä paremmaksi tulevina vuosina?

Jalkapallohallien yleistyminen, tekonurmet ja valmennuksen kehittyminen entistä paremmaksi ja pelaajia enemmän huomioivaksi edes auttavat siinä. Teemu Pukki, Jari Litmanen, Sami Hyypiä ym. edes auttavat tämän toteutumista. Tanskasta meillä on paljon opittavaa, eikä tilanne näytä yhtään huonolta, jos vain satsaamme tähän jatkossakin riittävästi.

• Anonyymi

Lätkässäkin oli aikoinaan ongelmana voittaa kovia maita. Nyt olemme huipulla taistelemassa kullasta, joka vuosi. Uskon, et futiksessa on samat mahdollisuudet olemassa. Uskon asioita. Mentaali puolen juttuja lisää valmennukseen. Nyt jo oli nähtävissä Suomen joukkueen vahvuus henkisellä puolella. Hyvä tästä tulee vielä tai parempi kuin oli nyt tai ennen.

• Anonyymi

Komppaan hyvin pitkälle ajatuksiasi. Nyt ne pelit vasta alkaa ja tuo eilisen "jaksaaako sitä vielä katsoa" hetki on jo aikalailla ohi. Se oli vaan se hetken jännityksen laukeaminen.

Muakin kiinnostaa nähdä mihin Belgia ja Tanska nousevat, vai nousevatko. Se on myös mittarina sille miten Suomi oikeasti pelasi. Belgiahan siis ei oikeasti eilen vakuuttanut. Omiin silmiini heidän pelinsä oli pehmeää ja aika passiivista. En usko tuollaisen pelin riittävän kovia vastaan. Tanska taas oli minusta pelillisesti lohkon paras joukkue. Tosin mä olen aina pitänyt Tanskan pelityylistä ja kannattanutkin heitä vuosikaudet.

Ja niin minäkin toivon, että turnauksia tulee jatkossa Suomelle lisää. En ymmärrä yhtään sellaista ajatusmaailmaa, etteikö kisoihin aina kannattaisi mennä. Vaikka menestystä ei itse kisoista tullut niin jo se itse kisapaikka oli huikea juttu. Aivan taatusti on taas monta junnua, joiden peliin tuli monta naksua virtaa lisää. Sieltä ne tulevaisuuden huippupelaajat tulevat. Suomessa lätkä on (ollut) niin hallitseva peli, että se vie mukanaan monia lupaavia futaajiakin. Pieni kansa, niin jokaisella yksilöllä on väliä. Sitäpaitsi, 2000-luvun alussa Suomi vielä pesi Belgian "mennen tullen". Nyt ne ranking ykkönen. Itse nostan hatun todella korkealle ja pokkaankin vähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Komppaan hyvin pitkälle ajatuksiasi. Nyt ne pelit vasta alkaa ja tuo eilisen "jaksaaako sitä vielä katsoa" hetki on jo aikalailla ohi. Se oli vaan se hetken jännityksen laukeaminen.

Muakin kiinnostaa nähdä mihin Belgia ja Tanska nousevat, vai nousevatko. Se on myös mittarina sille miten Suomi oikeasti pelasi. Belgiahan siis ei oikeasti eilen vakuuttanut. Omiin silmiini heidän pelinsä oli pehmeää ja aika passiivista. En usko tuollaisen pelin riittävän kovia vastaan. Tanska taas oli minusta pelillisesti lohkon paras joukkue. Tosin mä olen aina pitänyt Tanskan pelityylistä ja kannattanutkin heitä vuosikaudet.

Ja niin minäkin toivon, että turnauksia tulee jatkossa Suomelle lisää. En ymmärrä yhtään sellaista ajatusmaailmaa, etteikö kisoihin aina kannattaisi mennä. Vaikka menestystä ei itse kisoista tullut niin jo se itse kisapaikka oli huikea juttu. Aivan taatusti on taas monta junnua, joiden peliin tuli monta naksua virtaa lisää. Sieltä ne tulevaisuuden huippupelaajat tulevat. Suomessa lätkä on (ollut) niin hallitseva peli, että se vie mukanaan monia lupaavia futaajiakin. Pieni kansa, niin jokaisella yksilöllä on väliä. Sitäpaitsi, 2000-luvun alussa Suomi vielä pesi Belgian "mennen tullen". Nyt ne ranking ykkönen. Itse nostan hatun todella korkealle ja pokkaankin vähän.

Kyl toi poikkeuksellisen lämmin keli söi energiatasoja pois pelaajilta. Muutaman puuttuvan asteen takia ei pidetty juomataukojakaan. Hyvä mieli kisoista jää Suomalaisena, vaikka pelit tähän päättyisivätkin? Pieni mahdollisuus vielä olemassa, et jatkuisi vielä? Huomenna sekin selviää?

Futis tulee syömään jatkossa resursseja pois lätkästä, syynä harrastamisen kalleus. Kiekko tulee menettämään paljon, mut sieltä hankitun menestyksen oppeja hyvä hyödyntää tuleviin vuosiin futiksen parissa. Toivottavasti siinä onnistutaan, harrasteet "liikunnalliset" kehittää myös ihmisiä sosiaalisemmiksi (joukkueurheilu) ja paremmiksi ihmisiksi yhteiskunnassa, kun yhteenkuuluvuuden tunne samaistuminen asioihin yleistyy.

• Eipä sitä katsomista voi lopettaa, kun ei ole tullut edes aloitettua katsomista. Futis on jotenkin hidastempoista ja siinä tapahtuu vähän. Mun mielestä liian tylsää seurattavaa.

• Anonyymi

Alottaja sanoo tähän, että mun yli seitsenkymppinen äitini on innostunu katsoon futista. Nainen, joka ei todellakaan ole sitä aikasemmin kattonu. Eikä mitään muutakaan urheilua. Muutoin mä esittäisin olettaman, että syy täytyy olla ne suht vähäpukeiset hyväkroppaset nuoret miehet, vaan kun toi innostu katsomaan lätkääkin ja siinä nyt ei näe miehestä mitään. Se kyselee multa sääntöjä ... miksi näin ja miksi noin, siis ihan vakavissaan kyselee, kun haluu ymmärtää.

Vaan siis juu ei tietenkään tarvii katsoa, jos ei kerta kiinnosta.

• Anonyymi kirjoitti:

Alottaja sanoo tähän, että mun yli seitsenkymppinen äitini on innostunu katsoon futista. Nainen, joka ei todellakaan ole sitä aikasemmin kattonu. Eikä mitään muutakaan urheilua. Muutoin mä esittäisin olettaman, että syy täytyy olla ne suht vähäpukeiset hyväkroppaset nuoret miehet, vaan kun toi innostu katsomaan lätkääkin ja siinä nyt ei näe miehestä mitään. Se kyselee multa sääntöjä ... miksi näin ja miksi noin, siis ihan vakavissaan kyselee, kun haluu ymmärtää.

Vaan siis juu ei tietenkään tarvii katsoa, jos ei kerta kiinnosta.

Muutama vuosi sitten, kun eräänä aamupäivänä olin terassilla tupakalla, kuulin kun seinänaapuri puhui puhelimessa. Sillä hetkellä oli myös jalkapallon arvokisat meneillään, ja kuulin kuinka päälle kasikymppinen, nyt jo edesmennyt, naapurin rouva selosti edellisen illan peliä asiantuntevasti jollekin. Et ei se iästä tai sukupuolesta ole kiinni, jos tykkää seurata urheilua oli laji mikä hyvänsä.

Itse asiassa katselin (sivusilmällä) edellisten jalkapallon mm-kisojen loppupelin, jossa Ranska taisi olla mukana, mikäli oikein muistelisin. Se ei ollut omasta mielestä yhtä tylsä peli kuin muut, joten ei sitä tiedä jos tulee näidenkin kisojen finaali seurattua, ellei se sitten tule myöhään illalla.

Mä oon ollu muutenkin urheilun suhteen on/off -seuraaja, eli yks vuosi saatan kattoo innostuneesti, mutta seuraavana vuonna ei kiinnostakaan.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Muutama vuosi sitten, kun eräänä aamupäivänä olin terassilla tupakalla, kuulin kun seinänaapuri puhui puhelimessa. Sillä hetkellä oli myös jalkapallon arvokisat meneillään, ja kuulin kuinka päälle kasikymppinen, nyt jo edesmennyt, naapurin rouva selosti edellisen illan peliä asiantuntevasti jollekin. Et ei se iästä tai sukupuolesta ole kiinni, jos tykkää seurata urheilua oli laji mikä hyvänsä.

Itse asiassa katselin (sivusilmällä) edellisten jalkapallon mm-kisojen loppupelin, jossa Ranska taisi olla mukana, mikäli oikein muistelisin. Se ei ollut omasta mielestä yhtä tylsä peli kuin muut, joten ei sitä tiedä jos tulee näidenkin kisojen finaali seurattua, ellei se sitten tule myöhään illalla.

Mä oon ollu muutenkin urheilun suhteen on/off -seuraaja, eli yks vuosi saatan kattoo innostuneesti, mutta seuraavana vuonna ei kiinnostakaan.

Juu ei se ikä, vaan kun ei äitiä ole koskaan aiemmin urheilu kiinnostanu. Jos se olis kattonut jotainn uintikisoja niin olisin ollu ihan varma, että ne on ne miehet 😉.

Itselläkin on ihan tietyt joukkueet, joiden pelejä mieluiten katselen. Niitä oikeen odottaa, kun pitää joukkuern pelityylistä. Mö tosiaan pidän mm. Tanskan tyylistä pelata ja Hollannin pelit on usein viihdyttäviä. Vaan eihän noistakaan voi mitään etukäteen luvata.

• Anonyymi

Olen ollut katsomassa jalkapallomatsia kerran elämässäni, noin 5-vuotiaana.
      Aikani kiun mankusin niin isä otti mukaan peliin. Ja kuten arvata saattaa se oli tylsää.

Jääkiekkofani olen. Siinä on sentään vauhtia ja tilanteita!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Eipä tuota potkupalloa normaalisti jaksa katsoa, näissä kisoissa tuli pikkeuksellisesti seurattua kun suomi oli mukana

• En jaksa kaikkia pelejä katsoa, mutta luultavasti katson ainakin välierät ja loppuottelun. Onhan siihen vielä jonkinlainen mahdollisuus, että Suomen pelit jatkuvat, mutta silloin jonkin paljon paremman joukkueen turnaus päättyy. Kolme pistettä alkulohkosta oli ylisuoriutuminen.

• Anonyymi

No nythän se vasta alkaa. Sorry, mutta on sitten peli kun peli niin en tykkää katsoa puolustuspeliä ja sorry, mutta Suomen pelityyli oli kuolettavan tylsä. Kaikki kunnia Suomelle, kyllähän hyvällä puolusteksallakin johonkin asti etenee. Mutta nyt sit myöhemmin joo ja onhan siellä Portugalin, Italian ym. joukkueissa silmänruokaakin.

• Anonyymi

Tulipa sekin maailmanloppua enteilevä ihme nähtyä, että Suomi pelasi miesten arvokisoissa. Mutta eipä potkupallolla jatkoon pääse, vaikka kuinka katsoisi sinivalkoisten lasien läpi. Loppupelien taso on kovempi, kun Suomi ei ole mukana ja se on ihan hyvä.

Onneksi Tanska pelin voittomaali tuli pelaamalla ihan oikeaa jalkapalloa. Meinasi pää räjähtää, kun väkisin annettiin pelkkää pitkää Pukille, ja Tanska oli tähän täysin varautunut. Salaisena aseena pari kertaa puoliajalla, se olisi voinut toimiakin, mutta kun jokaikinen pallo annettiin pitkänä Pukille kuin jonain meeminä, mikä ei ketään naurattanut. Kukapa olisi arvannut että salainen ase olikin pelata minuutin verran oikeaa jalkapalloa eikä potkupalloa jalkapallopelissä. Toimi kerran, mutta ei pitemmän päälle turnauksessa, kun olisi pitänyt pystyä toistamaankin.

• Anonyymi

Lopetin jalkapallon katsomisen teini-ikäisenä. Lopetin myös aktiiviurani Vantaan Pallossa. Minusta jalkapallo tylsä laji. Minusta tuli lätkämies. Lätkässä on äksöniä ja viihdettä.

• Anonyymi

Joku penkkiurheilijoihin liittyvä kauhuelokuva voisi olla Sohvaperunoiden lisäksi "AHmari" kuin rakas pääministerimme, istuu paikoillaan ja syö toisten aamiasmurotkin suuriin suohinsa.

Armahtaja, antaa armoa moottoripyöräpoliise3ille synneisään kieduttamalla ja vangtitsemalla, kaappaamalla h3itä :_E

• Anonyymi

kuvittele kaikkia lentäviä palloja peleissä ihmisten pääkalloiksi; tuossakin tuonkin ihmisen pääkalloa potkitaan, Sannan hammaskalustosta tunnista tuossa on seuraava pallonpotkisen kohde..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1672
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      898
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      862
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      862
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      849
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      793
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      779
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      735
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      730
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      720
    Aihe