Kirjastoissa pk-seudulla näkee kylttejä, "Syrjimisvapaa vyöhyke". Keitä kirjastoissa syrjitään ja vihataan?
Kysymys syrjinnästä
16
68
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjaston hoitajat ovat hyvin pienipalkkaisia tätejä jotka nuolevat eliittiä ja siten maassa lorvivia matuja kun eliiti on käskenyt niitä nuolemaan ei siinä sen kummempaa
Pienipalkkaisina sahaavat omaa oksaansa, niiden rahat edut palvelut ja hoito valuu matumassoille kun Suomi on koko maailmankylän sosiaalihuolto
Ei matu tänne ole tullut opiskelemaan tai Aleksis Kiveä lukemaan vaan
Kelasta sossua synnyttämään ja oleilemaan - Anonyymi
Ainakin sitä ihan perinteistä suomalaista kirjastonkäyttäjää kyllä syrjitään kaikissa Espoon kirjastoissa.
Kirjastot olivat vielä muutama kymmenen vuotta sitten kuin kirkkoja. Kirjastoissa oli hiljaista ja sinne mentiin hiljentymään oppimisen ja tiedon äärelle.
Kirjastoissa oli seinillä kylttejä "HILJAISUUS - TYSTNAD" kertomassa, että täällä ei meluta. Nyt ihan normaalia hiljaisuutta ei saa mistään kirjastosta enää. Seiniltä on poistettu nuo kyltit, kävijä ei voi enää pyytää muilta kirjastonkäyttäjiltä hiljaisuutta.
Isolla porukalla mekastaminen ja huutaminen on kaikkein tavallisinta käytöstä kirjastoissa.
Suomalaista, perinteistä kirjastonkäyttäjää syrjitään kaikissa Espoon kirjastoissa. - Anonyymi
Ihan suomalaisia, asioin Leppävaaran kirjastos viimeviikol, eka yritettiin potkii ulos avarnin avustamana, koska ei koronamaskii.. sitte tietokoneelle tunnin jonotus, koska m*tut yliaikaan v*ttu! Tulostaminen maksullista, ei onnistu toimeentulotuki hakemuksen tulostus ilman rahaa. Lopuksi Avarnin vartija raahaa kirjastost ulos, demareita äänestävän suvakki-kirjastosedän toimeksiannon perusteella. Sain asiani hoidettuu myöhemmin kelas. Tämä tarina kuulostaa variaatiolta, mutta se on valitettavasti tositarina. Ens kerral tuun katupartion kaa porukal asioimaan kirjastoon nii nähdään kuka on mies ⚡turha koittaa nazit voittaa
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Niin. Minä kuulun seksuaalivähemmistöön. Kirjasto, jossa tänään kävin (Helsingissä), viettää Prideä. En tiedä miksi?
Miksi muut vähemmistöt ja ihmisryhmät jää tällaisen ulkopuolelle esim. kirjastoissa? Eipä näy lippuja muina ajankohtina. Siis muita kuin sateenkaarilippuja.
En ole koskaan kokenut, että minua syrjittäisiin kirjastossa.
En ole uhriutuja, enkä valita koko ajan syrjinnästä tai "vihapuheesta".
Kukaan ei oikeasti vaadi minua muuttumaan, "eheytymään". Kukaan ei estä minua menemästä esim. kirkkoon omana itsenäni. Kirjastosta puhumattakaan. Tietty suvaitsevainen porukka tietenkin *haluaisi* että koen toisin.
Elän omaa elämääni. En koskaan osallistu Prideen, en ole mukana sateenkaaritoiminnassa, en kaipaa sitä, että joku Suvaitsevainen lähtee heiluttamaan sateenkaarilippua minulle. Tämäkös Setaa, vihreitä ja suvaitsevaisia harmittaa.
Kukaan ei estä minua olemasta sellainen kuin olen. Ei Päivi Räsänen, eikä kukaan muukaan. En koe, että minulta puuttuisi "ihmisoikeuksia" Suomen kaltaisessa maassa. Mitä oikeuksia minulta puuttuu?
En mieti kaiket päivät hyväksyykö joku minut vaiko ei.
Toivon että myös muut kaltaiseni tekisivät saman.
Olen hämmentynyt, minkälaiset mittasuhteet tämä asia on saanut mediassa viime vuosina. En kaipaa mitään "sateenkaarisuojatietä" Turkuun tai muuallekaan. En kaipaa sitä, että minua kohdellaan kuin puudelia tai pikkulasta. En halua, että jalkapallokentällä ruvetaan kumartelemaan tai polvistumaan minulle ikäänkuin säälien.
- olen puhunut.- Anonyymi
Jos et ole trolli, vaan olet oikeasti tuota mieltä, niin oli hyvin ja tyhjentävästi sanottu.
- Anonyymi
Joo oon samaa mielt, ja mielestäni kirjaston pitäs kohdella kaikkia tasapuolisesti. Jos kirjastos juhlitaan prideä, tulisi siel silloin mielestäni juhlii myös esim. asunnottomien yötä, Helluntai-päivää, ym. Kaikki tai ei mitää, niin on reilua kaikille. Vanha kirjasto oli mielestäni parempi niin kuin silloin 2003..2004 aikoihin. Kirjastot meni huonompaa suuntaa espoos jo 2011 aikoihi ja Helsinki seuras perässä 😡
- Anonyymi
Hei kirjoitattiin et kaikki jotka syötte masennus ja mieliala lääkkeitä pitää liittyä uuteen järjestöön ja kaikki joiden lapsi on tehty itsemurhan myös.260 000 jäsentä tarvitaan.Siitä tulee yli 5 milj. Tällä rahalla palkkaa muutaman tuomarin.Enenpää en voi kertoa.Katson miten teen tämän.Oikeuteen otetaan kaikki mediat mukaan kansainvälistä myöten ketkä tulee.Eikö ole tämä vähän outo juttu,mutta suunnittelen tätä.
- Anonyymi
Kirjastoporukka on myöntyväistä sakkia joka tekee mitä sunniva sanoo.
- Anonyymi
Sinivalkoinen energia on laskusuunnassa, ja jos on vähänkään seurannu uutisia tuolla kirjasto-rintamalla, nii eipä voi paljon erehtyä.
- Anonyymi
Vieläkö Sellon kirjastossa toimii Afgaanisuurlähetystön passitoimisto? Se mikä hommattiin sinne veronmaksajien kustannuksella. Miksi kirjastoa muuten saa käyttää matutusagendaan en ymmärrä. Eikö Espoon sivistyslautakunta valvo vai onko se niin täynnä antisemitistejä?
- Anonyymi
Siel on valitettavasti viel se passin-jakotoimisto joka on sijainnin osalta ilmeisen laiton
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siel on valitettavasti viel se passin-jakotoimisto joka on sijainnin osalta ilmeisen laiton
Muistelen että Sellon kirjaston väki sai jonkun määrärahan joka oli tarkoitettu henkilöstölle. Johto laittoi sen rahan matuihin joka herätti närää kirjastotädeissä.
- Anonyymi
Siis muualla saa syrjiä paitsi kieltomerkki-alueella?
Mitähän tähän sanoo Martti Syrjä?
Voi afrikkaa, tää on sarvikuonojen maa. - Anonyymi
Emt, mihin kirjastoja tarvitsee?
- Anonyymi
Olen pieneltä paikkakunnalta jossa käymilläni luokilla oli monen kirjavaa sakkia, eroten suomen valtaväestöstä. Koulussa ei ilmennyt rasismia tms. Ja kaikki otettiin toimintaan mukaan, lapsia sitä oltiin ja leikittiin. Mielestäni en ole rasistinen eikä minua sellaiseksi ole opetettu. Nykyään työpaikassa kuuluu montaa eri kieltä ja se ei minua haittaa sen enempää mitä ketään muutakaan, kuluu asiaan. Joka paikassa toitotetaan nykyään että ollaan rasistisia ja vihataan muita erilaisia ihmisiä. En ole mielestäni kadullakaan tällaista todistanut jossa sitä luulisi näkyvän. Ulkomailla kylläkin kadulla olen kuullut että ihmis porukat huutelevat toisilleen ja olen mielellään niitä kierrellyt. Missä tämä suomalaisten suuri rasisimi ja muukalaisviha on läsnä? En ymmärrä tätä ja se joskus mieltäni askarruttaa. Tuntuu hieman että se on valhetta koki asia. Mutta todennäköisimmin en vain ymmärrä!! Ajattelin tästä kaikesta huolimatta jatkaa elämääni tästä eteenpäin ilman sen suurempaa huolta asiasta.
- Anonyymi
Jos vastustat rajoittamatonta maahanmuuttoa olet kirjastoporukan mielestä rasisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4911385
- 827699
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon555734- 765695
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella784892Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334243- 483096
- 363054
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412555- 402470