Syyskuun vartiotornissa jotain omituista

Anonyymi

Onko karttamissäännöt lieventymässä?
Saako eronneisiin, erotettuihin sukulaisiin ja varsinkin perheenjäseniin, sittenkin olla yhteydessä?
Ja jos saa, erotetaanko jos ei tottele tätä järjestön määräystä?
Siis, jos päätän vastoin järjestön ohjeita harrastaa edelleen mökötystä perheenjäsenilleni, saanko itse kalossinkuvan persuksiin?
Mitä jos on erotettu siksi että on esim. käynyt syömässä erotetun lapsensa kanssa, niin otetaanko automaattisesti nyt takaisin, vai pitääkö sitä anoa ja osoittaa katumusta?

8

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei varmati ole lieventymässä.
      Tiedän tapauksen kun avustava palvelija kertoi itse vanhimmille olleensa tekemisissä jonkun verran erotetun poikansa kanssa jonka vaimo ei ole jt.
      Henkilö poistettiin avustavan palvelijan tehtävistä vaikka kukaan ei tiennyt ja itse kertoi

• Anonyymi

Mutta vartiotornin kirjoitus on tulevalta syyskuulta. Ehkä uutta valoa?
        Tai sitten yritetään taas hämätä.

• Anonyymi

Ihan hirveetä että ihmisen pitää osoittaa katumusta kun on tekemisissä perheen jäsenen kanssa jonkun vitun jehovahommien takia.

• <<Onko karttamissäännöt lieventymässä?
      Saako eronneisiin, erotettuihin sukulaisiin ja varsinkin perheenjäseniin, sittenkin olla yhteydessä?
      Ja jos saa, erotetaanko jos ei tottele tätä järjestön määräystä?>>

Ehkä olet lukenut tekemäni jutun syyskuun 2021 Vartiotornista ja käsittänyt jotain väärin.

Eivät karttamissäännöt ole lieventyneet. Sivullani on ote vanhinten salaisesta "Lauma"-kirjasta (ei Vartiotorni-lehdestä), jossa todetaan näin:

"Tarpeeton kanssakäyminen erotettujen ja eronneiden kanssa. Itsepintainen, toistuvista neuvoista huolimatta jatkuva tarpeeton kanssakäyminen sellaisten erotettujen tai eronneiden kanssa, jotka eivät ole sukulaisia, vaatisi oikeuskomitean käsittelyä."

Karttaminen ei koske niitä erotettuja ja eronneita, jotka asuvat kotona JT-perheen kanssa. Varsinkin, jos he ovat vielä alaikäisiä, vanhempien tulee pitää heistä huolta. Toki aikuisista erotetuista pyritään pääsemään eroon.

Olen tehnyt pienen analyysin syyskuun Vartiotornista. Sen voi lukea täältä:

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w893.html

• Anonyymi

No, ainahan sitä saa toivoa.
        Nostaisivat sillä vähän osakkeitaan.

• Anonyymi

Ei kai ne sitä lievennä koskaan. Viimeinen keino kiristää ihmisiä toimintaan mukaan kun jäsenmäärä on laskusuunnassa monin paikoin.

• Anonyymi

Toiset eroavat uskonnosta, koska eivät usko karttamissääntöön.

• Anonyymi

Ainahan vartiotornissa on ollut pelkkää omituisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3271
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2544
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      54
      2536
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2255
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe