Syyskuun vartiotornissa jotain omituista

Anonyymi

Onko karttamissäännöt lieventymässä?
Saako eronneisiin, erotettuihin sukulaisiin ja varsinkin perheenjäseniin, sittenkin olla yhteydessä?
Ja jos saa, erotetaanko jos ei tottele tätä järjestön määräystä?
Siis, jos päätän vastoin järjestön ohjeita harrastaa edelleen mökötystä perheenjäsenilleni, saanko itse kalossinkuvan persuksiin?
Mitä jos on erotettu siksi että on esim. käynyt syömässä erotetun lapsensa kanssa, niin otetaanko automaattisesti nyt takaisin, vai pitääkö sitä anoa ja osoittaa katumusta?

8

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei varmati ole lieventymässä.
      Tiedän tapauksen kun avustava palvelija kertoi itse vanhimmille olleensa tekemisissä jonkun verran erotetun poikansa kanssa jonka vaimo ei ole jt.
      Henkilö poistettiin avustavan palvelijan tehtävistä vaikka kukaan ei tiennyt ja itse kertoi

• Anonyymi

Mutta vartiotornin kirjoitus on tulevalta syyskuulta. Ehkä uutta valoa?
        Tai sitten yritetään taas hämätä.

• Anonyymi

Ihan hirveetä että ihmisen pitää osoittaa katumusta kun on tekemisissä perheen jäsenen kanssa jonkun vitun jehovahommien takia.

• <<Onko karttamissäännöt lieventymässä?
      Saako eronneisiin, erotettuihin sukulaisiin ja varsinkin perheenjäseniin, sittenkin olla yhteydessä?
      Ja jos saa, erotetaanko jos ei tottele tätä järjestön määräystä?>>

Ehkä olet lukenut tekemäni jutun syyskuun 2021 Vartiotornista ja käsittänyt jotain väärin.

Eivät karttamissäännöt ole lieventyneet. Sivullani on ote vanhinten salaisesta "Lauma"-kirjasta (ei Vartiotorni-lehdestä), jossa todetaan näin:

"Tarpeeton kanssakäyminen erotettujen ja eronneiden kanssa. Itsepintainen, toistuvista neuvoista huolimatta jatkuva tarpeeton kanssakäyminen sellaisten erotettujen tai eronneiden kanssa, jotka eivät ole sukulaisia, vaatisi oikeuskomitean käsittelyä."

Karttaminen ei koske niitä erotettuja ja eronneita, jotka asuvat kotona JT-perheen kanssa. Varsinkin, jos he ovat vielä alaikäisiä, vanhempien tulee pitää heistä huolta. Toki aikuisista erotetuista pyritään pääsemään eroon.

Olen tehnyt pienen analyysin syyskuun Vartiotornista. Sen voi lukea täältä:

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w893.html

• Anonyymi

No, ainahan sitä saa toivoa.
        Nostaisivat sillä vähän osakkeitaan.

• Anonyymi

Ei kai ne sitä lievennä koskaan. Viimeinen keino kiristää ihmisiä toimintaan mukaan kun jäsenmäärä on laskusuunnassa monin paikoin.

• Anonyymi

Toiset eroavat uskonnosta, koska eivät usko karttamissääntöön.

• Anonyymi

Ainahan vartiotornissa on ollut pelkkää omituisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      89
      7627
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      105
      5522
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4738
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4662
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3382
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2768
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2447
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2408
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe