Syyskuun vartiotornissa jotain omituista

Anonyymi

Onko karttamissäännöt lieventymässä?
Saako eronneisiin, erotettuihin sukulaisiin ja varsinkin perheenjäseniin, sittenkin olla yhteydessä?
Ja jos saa, erotetaanko jos ei tottele tätä järjestön määräystä?
Siis, jos päätän vastoin järjestön ohjeita harrastaa edelleen mökötystä perheenjäsenilleni, saanko itse kalossinkuvan persuksiin?
Mitä jos on erotettu siksi että on esim. käynyt syömässä erotetun lapsensa kanssa, niin otetaanko automaattisesti nyt takaisin, vai pitääkö sitä anoa ja osoittaa katumusta?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei varmati ole lieventymässä.
      Tiedän tapauksen kun avustava palvelija kertoi itse vanhimmille olleensa tekemisissä jonkun verran erotetun poikansa kanssa jonka vaimo ei ole jt.
      Henkilö poistettiin avustavan palvelijan tehtävistä vaikka kukaan ei tiennyt ja itse kertoi

      • Anonyymi

        Mutta vartiotornin kirjoitus on tulevalta syyskuulta. Ehkä uutta valoa?
        Tai sitten yritetään taas hämätä.


    • Anonyymi

      Ihan hirveetä että ihmisen pitää osoittaa katumusta kun on tekemisissä perheen jäsenen kanssa jonkun vitun jehovahommien takia.

    • <<Onko karttamissäännöt lieventymässä?
      Saako eronneisiin, erotettuihin sukulaisiin ja varsinkin perheenjäseniin, sittenkin olla yhteydessä?
      Ja jos saa, erotetaanko jos ei tottele tätä järjestön määräystä?>>

      Ehkä olet lukenut tekemäni jutun syyskuun 2021 Vartiotornista ja käsittänyt jotain väärin.

      Eivät karttamissäännöt ole lieventyneet. Sivullani on ote vanhinten salaisesta "Lauma"-kirjasta (ei Vartiotorni-lehdestä), jossa todetaan näin:

      "Tarpeeton kanssakäyminen erotettujen ja eronneiden kanssa. Itsepintainen, toistuvista neuvoista huolimatta jatkuva tarpeeton kanssakäyminen sellaisten erotettujen tai eronneiden kanssa, jotka eivät ole sukulaisia, vaatisi oikeuskomitean käsittelyä."

      Karttaminen ei koske niitä erotettuja ja eronneita, jotka asuvat kotona JT-perheen kanssa. Varsinkin, jos he ovat vielä alaikäisiä, vanhempien tulee pitää heistä huolta. Toki aikuisista erotetuista pyritään pääsemään eroon.

      Olen tehnyt pienen analyysin syyskuun Vartiotornista. Sen voi lukea täältä:

      https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w893.html

      • Anonyymi

        No, ainahan sitä saa toivoa.
        Nostaisivat sillä vähän osakkeitaan.


    • Anonyymi

      Ei kai ne sitä lievennä koskaan. Viimeinen keino kiristää ihmisiä toimintaan mukaan kun jäsenmäärä on laskusuunnassa monin paikoin.

    • Anonyymi

      Toiset eroavat uskonnosta, koska eivät usko karttamissääntöön.

    • Anonyymi

      Ainahan vartiotornissa on ollut pelkkää omituisuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe