Syyskuun vartiotornissa jotain omituista

Anonyymi

Onko karttamissäännöt lieventymässä?
Saako eronneisiin, erotettuihin sukulaisiin ja varsinkin perheenjäseniin, sittenkin olla yhteydessä?
Ja jos saa, erotetaanko jos ei tottele tätä järjestön määräystä?
Siis, jos päätän vastoin järjestön ohjeita harrastaa edelleen mökötystä perheenjäsenilleni, saanko itse kalossinkuvan persuksiin?
Mitä jos on erotettu siksi että on esim. käynyt syömässä erotetun lapsensa kanssa, niin otetaanko automaattisesti nyt takaisin, vai pitääkö sitä anoa ja osoittaa katumusta?

8

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei varmati ole lieventymässä.
      Tiedän tapauksen kun avustava palvelija kertoi itse vanhimmille olleensa tekemisissä jonkun verran erotetun poikansa kanssa jonka vaimo ei ole jt.
      Henkilö poistettiin avustavan palvelijan tehtävistä vaikka kukaan ei tiennyt ja itse kertoi

• Anonyymi

Mutta vartiotornin kirjoitus on tulevalta syyskuulta. Ehkä uutta valoa?
        Tai sitten yritetään taas hämätä.

• Anonyymi

Ihan hirveetä että ihmisen pitää osoittaa katumusta kun on tekemisissä perheen jäsenen kanssa jonkun vitun jehovahommien takia.

• <<Onko karttamissäännöt lieventymässä?
      Saako eronneisiin, erotettuihin sukulaisiin ja varsinkin perheenjäseniin, sittenkin olla yhteydessä?
      Ja jos saa, erotetaanko jos ei tottele tätä järjestön määräystä?>>

Ehkä olet lukenut tekemäni jutun syyskuun 2021 Vartiotornista ja käsittänyt jotain väärin.

Eivät karttamissäännöt ole lieventyneet. Sivullani on ote vanhinten salaisesta "Lauma"-kirjasta (ei Vartiotorni-lehdestä), jossa todetaan näin:

"Tarpeeton kanssakäyminen erotettujen ja eronneiden kanssa. Itsepintainen, toistuvista neuvoista huolimatta jatkuva tarpeeton kanssakäyminen sellaisten erotettujen tai eronneiden kanssa, jotka eivät ole sukulaisia, vaatisi oikeuskomitean käsittelyä."

Karttaminen ei koske niitä erotettuja ja eronneita, jotka asuvat kotona JT-perheen kanssa. Varsinkin, jos he ovat vielä alaikäisiä, vanhempien tulee pitää heistä huolta. Toki aikuisista erotetuista pyritään pääsemään eroon.

Olen tehnyt pienen analyysin syyskuun Vartiotornista. Sen voi lukea täältä:

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w893.html

• Anonyymi

No, ainahan sitä saa toivoa.
        Nostaisivat sillä vähän osakkeitaan.

• Anonyymi

Ei kai ne sitä lievennä koskaan. Viimeinen keino kiristää ihmisiä toimintaan mukaan kun jäsenmäärä on laskusuunnassa monin paikoin.

• Anonyymi

Toiset eroavat uskonnosta, koska eivät usko karttamissääntöön.

• Anonyymi

Ainahan vartiotornissa on ollut pelkkää omituisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4203
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      118
      2661
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2412
    4. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1462
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      976
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      973
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      171
      941
    Aihe