Avataanko hoivakodeissa helteillä edes ikkunoita?

Anonyymi

Vai maksaako sekin erikseen?

11

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun ilmastoinnin viilennys on käynnissä niin ei ole mitään järkeä avata ikkunoita ja ruveta viilentämään yli 30 asteista ulkoilmaa.

    • Anonyymi

      Ei avata koska koneellinen ilmanvaihto pitää sisäilman viileänä ja raikkaana.

      • Anonyymi

        Eiköhän se riipu laitoksen valmistumisvuosisadasta että toimiiko se "ilmanvaihto".


    • Anonyymi

      Jos sama tehtäisiin vanhuksen kotona omaisten toimesta niin he saisi syytteen mutta hoitoLAITOKSISSA saa toteuttaa sadismia yhteiskunnan suojeluksessa.

    • Anonyymi

      Olen töissä kotihoidossa, ja näillä helteillä useamman vanhuksen asunnot ovat päivisin yli 30 astetta. Olen soitellut omaisille, kertoen kuinka kuumaa vanhusten asunnoissa on. Ainoastaan yhden vanhuksen asuntoon on tuotu tuuletin. Eilen vanhus itki, koska lapset olivat pitäneet puhuttelun hänelle, koska hän tuhlaa liikaa rahaa omaan hoitoonsa.
      Surullinen tosiasia on, että omaisia kiinnostaa enemmän perinnöt, kuin vanhuksen hyvinvointi. Kuoleman tullessa sitten puretaan huonoa omaatuntoa huonosta hoidosta.

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus sinulta. Tämä on surullista luettavaa mutta totta. Olen muutamista tuttavistani huomannut saman ilmiön. Vanhemmat käyttävät liikaa omaisuuttaan itseensä ja surevat kun palveluskotimaksut vievät suuren osan eläkkeestä, josta vanhusparka yrittää vielä säästää, että saa hankittua lahjoja lapsilleen ja lapsenlapsilleen.
        Lapset vielä syyttävät hoitohenkilökuntaa kun vanhus potee yksinäisyyttä, vaikka itse eivät viitsi edes soittaa ja kysyä kuulumisia.


    • Anonyymi

      Ei saa avata kuulemma kun korona leviää, edes tuuletinta ei saa käyttää ja vettä saa 1 lasin päivässä että säästyy vaippoja

      • Anonyymi

        Oletko harkinnut ammattiavun hakemista ongelmiisi?


      • Anonyymi

        Mitäpä tekisit?


    • Anonyymi

      Olen itse vanhus 81v. asun omassa kodissani poikani kanssa. Olen asentanut 7 vuotta sitten ilmalämpöpumput molempiin asuinkerroksiini ja nyt niistä on ollut korvaamatonta apua asunnon jäähdyttämisessä. Olisi kamalaa ellei saisi taloa viilennettyä. Myös se etten asu yksin tuo turvaa. Ainoa riesa on vanhuus, mutta sehän tulee jokaiselle pitkään elävälle.
      Vanhukset jotka asuvat hoitopaikoissa, eivät ole yksin, heille on puhtaus ja ruoka aina tarjolla. Kaikkein haavoittumattomimmassa asemassa ovat yksinasuvat vanhukset joilla ei joko ole omaisia taikka omaiset eivät jostain syystä halua pitää huolta hänestä.
      Näitä vanhuksia asuu kerrostaloasunnoissa joissa ei ole minkäänlaista jäähdytysmahdollisuutta eikä ikkunan avaaminen näillä helteillä paranna tilannetta.

      Itsellänikin on tuttavia jotka ovat aivan kauheassa tilanteessa, jollakin ei ole ketään omaista joka auttaisi, joidenkin lapset asuvat kaukana tai kuolleet tai lapsi itsekin asuu kuumassa asunnossa eikä muutenkaan ole kykenevä hoitamaan äitiään.

      Eräällä 78vuotiaalla muistisairaalla naisella käydään kaksi kertaa vuorokaudessa tuomassa lääkkeet ja nämä henkilöt ovat antaneet hänelle neuvoja viilennyskeinoja ja konsultoineet myös muuta terveyshenkilökuntaa käymään hänen luonaan.

      Sitten on ikänsä yksin asuneita, jotka eivät ole edes naapureittensa kanssa olleet puheväleissä kun he joutuvat hoitokotiin he eivät ole tyytyväisiä mihinkään, ruoka huonoa, hoitajat ilkeitä, herätetään liian aikaisin tai myöhään. Lääkkeet sopimattomia niitä on liikaa tai liian vähän jne...

    • Anonyymi

      Kirjoitit että vanhus joka asuu hoitopaikassa saa ruokaa ,puhtauden yms.Pitää paikkansa jos hänellä on omainen joka käy säännöllisesti ja puuttuu asioihin.Olen kulkenut yli 10 vuotta omaista katsomassa viikottain.Kyllä hoidon taso on heikentynyt vuosi vuodelta.
      Hoitajat välipitämättömiä ja palvelutalon johtaja vain sanoo että kirjauksissa heillä on sovittu näin.Käytänttöön näitä kirjauksia ei ole kukaan vienyt.
      "Riekonlentoja "Rovaniemellä aivan liikaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2379
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe