Miksi ns. uskovien kaste on tärkeä mm. helluntaiseurakunnille?
Uskovien kaste
42
338
Vastaukset
- Anonyymi
Se on vanha taikauskoinen rituaali. Johannes Kastajan kaste oli Sotilaskaste, jonka saaneet essealaiset olivat valmiit surmaamaan heihin liittymättömät "Jumalan valtakunnan saapuessa".
- Anonyymi
Jeesus sai kasteen Johannekselta. Meitä ei ole kastettu sillä kasteella, jonka Jeesus sai Johannekselta, Vasta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sääti Kristillisen uudenliiton kaikille kansoille (Matt.28:19). Tuota ennen Jeesus ei ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3). Johanneksen kaste oli tarkoitettu vain juutalaisille (apt.13: 24). Johanneksen kasteen tilalle tuli kristillinen kaste (apt.19:1-6).
- Anonyymi
Olet tyypillinen suomalainen. Todella vinttisi on pimeä. Ei srk lle , vaan uskovalle vesikaste on tärkeä.
- Anonyymi
Suorittamalla kaste saadaan henkilö helluntaiseurakunnan jäseneksi ja hallintaan. Tälle kastamiselle annettu nimitys 'uskovien kaste' on osa tätä manipulaatota.
Tässä on syy mksi tuo kastamistapa on tärkeä helluntaiseurakunnille. Tässä on myös kerrottu sisältö tuolle termille 'tärkeä'.- Anonyymi
Entä miten evlutkirkko toimii? Kastaa lapsia kirkollisveron maksajiksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä miten evlutkirkko toimii? Kastaa lapsia kirkollisveron maksajiksi!
Kyllä, kuten kuuluukin. Harmittaako?
- Anonyymi
No on suppea näkemys. Kyllä upotuskasteteella käyvät monet muutkin seurakuntaan katsomatta. Aina luterilaisista vapaakirkkoon.
- Anonyymi
Kaste EI ole merkitykseltään Raamatussa uskovien kaste, Vaan on merkitykseltään pikemminkin uskoon tulevien kaste:
Kol2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. (1. Kor. 15:50; Ef. 2:3)
Uudesti kastajien kasteesta ei löydy armoa, vaikka kuinka yritettäisiin puhua siitä. Sehän on vertauskuvallinen näytelmä, jossa seurakunta muodostaa katsomon. Siinä ihminen oman kuuliaisuuden lisäksi, omaa vanhurskautta esittää. Kuulin kerran (tunnen tapauksen) ja luki lehdessäkin, että eräs Uk teki uskonratkaisun, mutta sitten lankesi takasin maailmaan. Sitten kehuskeli, että on tehnyt kunnolla uskonratkaisun, mutta taas lakesi juomaan ja maailmaan. Tämä siis oli lehdessäkin.
Kun Jumalan sana kutsuu ihmistä tuhlaajapojan/tytön tiellä tai lahkojen ojassa, kaste kutsuu meitä Jumalan ihanasta pelastusteosta, jota ei milloinkaan tarvitse uusia. Parannuksessa saamme, uskon kautta omistaa sen saman kertakaikkisen uudestisyntymisen, jonka olemme kasteessa jo usein vauvana saaneet (Joh.3:5-6). Kaste on yhden kerran toimitettava liitto ja Jumalan puolelta aina voimassa. - Anonyymi
Jeesus sanoi: Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka USKOO JA KASTETAAN se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen"
- Anonyymi
kastekäskyn Jeesus antoi "kaikelle kansalle"
"Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä,
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Matt: 28: 19
"mikä lihasta on syntynyt on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt on Henki"
Joh: 3: 6
KAIKKI maailman ihmiset on syntynyt "lihasta".
Usko, minkä Jumala vaikuttaa, ei enää tarvitse UUDELLEEN - kastetta.
"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"
Ef: 4: 5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ef: 4: 5Kuitenkaan yksikään apostoli kuullut kastekäskyä, eikä kastanut isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, vaan
apostolit toimivat ja kastoivat niin kuin Jeesus oli heitä opettanut kolme ja puoli vuotta: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ef: 4: 5Mites lapsikasteen voimalla homma toimii?
… ”nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi”
- Anonyymi
”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.”
Roomalaiskirje 6:1-4 FB38- Anonyymi
Jeesusta ei haudattu kolmeen vesitilkkaan eikä veteen ylipäätään. "yhdessä hänen kanssaan" Jeesu kuoli pari tuhatta vuotta taaksepäin. Näin ollen jokaisen ihmisen hautaaminen on myös tapahtunut pari tuhatta vuotta taaksepäin! "yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan". Ei ole kirjoitettu veteen tai vesipisaroihin, vaan kuolemaan. Jokaisen ihmisen vanha ihminen on jo haudattu kasteen kautta kuolemaan. Jeesuksen kuolema oli meidän kuolema. Ainoa, mitä pitää tehdä, on uskoa uskon kautta asua sisään Jumalan valtakuntaan, siihen joka jo on valmiina!
- Anonyymi
Pakkovauvakastetuille on tärkeää kastaa ihmisiä pakolla vauvana kirkollisveron maksajiksi.
- Anonyymi
Useamman kerran kylvetetty vihaa sitä kun ihmisiä kastetaan. Se vihaa uskovia ja haluaa näiden lapsia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty vihaa sitä kun ihmisiä kastetaan. Se vihaa uskovia ja haluaa näiden lapsia
Aloittja, perkeleen sikiö vihaa Jeesuksen omia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittja, perkeleen sikiö vihaa Jeesuksen omia!
Ei vaan useamman kerran kylvetty vihaa
- Anonyymi
Mun mielestä se mikä kristillisyydessä on oleellista ja hyvää, ei tarvitse seurakuntaa eikä kastetta. Vapaus, elämänilo ja rauha kuuluvat kaikille. Seurakunnista haetaan seuraa eli ne ovat yhteisöjä. Joillekin ne ovat tärkeitä. Kasteen merkitys syntyy seurakunna jäsenyydestä.
Tai buddhalaisuudessa. Tai missä vaan, mikä on hyväksi.- Anonyymi
Kristuksen opissa parasta on ennalta valmistetut teot. Näin yksikään seurakunta ei voi omistaa Jumalan valtakuntaa!
- Anonyymi
Jeesuksen mukaan ihminen ei voi tulla vapaaksi ilman uskoa Häneen.
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
( Joh 8)
Nämä sanat Herra Jeesus puhui juutalaisille, jotka uskoivat Häneen.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
( Joh 8)
Jeesus ilmoittaa vapautumisen synnin orjuudesta tulee totuuden tuntemisen kautta.
Jeesus itse on Totuus ja Hänen sanansa ovat totuus ja Jeesuksen sanojen mukaan ojentautuminen on tie vapauteen.
Joka ei tee Jeesuksen sanojen mukaan, ei ole vapaa.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." ( Luuk 6)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen mukaan ihminen ei voi tulla vapaaksi ilman uskoa Häneen.
34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
( Joh 8)
Nämä sanat Herra Jeesus puhui juutalaisille, jotka uskoivat Häneen.
31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
( Joh 8)
Jeesus ilmoittaa vapautumisen synnin orjuudesta tulee totuuden tuntemisen kautta.
Jeesus itse on Totuus ja Hänen sanansa ovat totuus ja Jeesuksen sanojen mukaan ojentautuminen on tie vapauteen.
Joka ei tee Jeesuksen sanojen mukaan, ei ole vapaa.
46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.
48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.
49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." ( Luuk 6)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenUsko toivonen et ole koskaan kiistänyt; sydämen uskosi, se josta hoet, tulee kolmen vesitilkan kautta, papin käsistä valutetun veden voimasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko toivonen et ole koskaan kiistänyt; sydämen uskosi, se josta hoet, tulee kolmen vesitilkan kautta, papin käsistä valutetun veden voimasta.
Sinä olet ainoa joka hokee kolmea vesitilkkaa
- Anonyymi
Lahkolaiset riitelevät keskenään, eivätkä pidä enää konferenssiakaan juhannuksena Keuruulla.
- Anonyymi
Uskovien upotuskaste on julkinen suun tunnustus siitä, että seuratessasi Kristusta Jeesusta teet samoja tekoja myös kasteen osalta, kuin mitä hän eläessään teki. Ei se alunperin ollut mikään seurakuntaan liittämisrituaali, vaan myöhemmin siitä tehtiin seurakuntaan liittämisrituaali.
- Anonyymi
Raamattu ei tunne "uskovien upotuskastetta" vaan se tuntee kasteen joka on seurakuntaan ja Kristuksen ruumiiseen liittämistä
- Anonyymi
Ei ole mikään seurakuntaliittäminen. Älkää höpiskö pöljiä.
Uskoontullut kastetta haluava liitetään Kristukseen, seurakuntsan liittäminen on täysin eri asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoontullut kastetta haluava liitetään Kristukseen, seurakuntsan liittäminen on täysin eri asia.Kyllä uskova yleensä kasteen jälkeen liitetään seurakuntaan. Ellei samana päivänä liitetä, niin ei kuitenkaan mene monta päivää sen jälkeen, kun kysytään, haluaako kastettu liittyä kasteen suorittaneeseen seurakuntaan. Kun jotkut sanovat, etteivät halua liittyä, se on aikamoinen sokki ja kauhistus piällysmiehille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoontullut kastetta haluava liitetään Kristukseen, seurakuntsan liittäminen on täysin eri asia.Ihimistä ei voi millään kasteella liittää Kristukseen, Kristukseen kastaminen on uskovaksi kastamista. Alkuseurakunta kastoi ainoastaan Jeesuksen nimeen. Pietari, joka tunsi Jeesuksen opetukset, totesi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Uskovaksi kastaminen, se on Kristukseen kasteminen, alkoi Jerusalemin vanhinten kuoltua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihimistä ei voi millään kasteella liittää Kristukseen, Kristukseen kastaminen on uskovaksi kastamista. Alkuseurakunta kastoi ainoastaan Jeesuksen nimeen. Pietari, joka tunsi Jeesuksen opetukset, totesi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Uskovaksi kastaminen, se on Kristukseen kasteminen, alkoi Jerusalemin vanhinten kuoltua.Raamattu sanoo toista
Kristukseen meidät kastetaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sanoo toista
Kristukseen meidät kastetaanLuterilainen sanoo:
"Kristukseen meidät kastetaan"
Raamattu sanoo toista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilainen sanoo:
"Kristukseen meidät kastetaan"
Raamattu sanoo toistaRaamattu sanoo nimenomaan:
"me kaikki, jotka olemme kastetut KRISTUKSEEN JEESUKSEEN" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sanoo nimenomaan:
"me kaikki, jotka olemme kastetut KRISTUKSEEN JEESUKSEEN"Voi pimeää usvaa, kaikki me olivat uskoontulleita ja kastettuja, ei siellä vauvoulle kirjotettu että kaikki me.. !
Milloin suomalausista tuli tomppeleita jotka ei yhtä lausetta ymmärrä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pimeää usvaa, kaikki me olivat uskoontulleita ja kastettuja, ei siellä vauvoulle kirjotettu että kaikki me.. !
Milloin suomalausista tuli tomppeleita jotka ei yhtä lausetta ymmärrä !Mistä sinä tähän ne vauvat vetäisit? Kyse oli siitä että ihminen kastetaan Jeesukseen Kristukseen
Mutta ei tuollainen vanha pedokääkkä edes tietä mistä on kyse - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sanoo nimenomaan:
"me kaikki, jotka olemme kastetut KRISTUKSEEN JEESUKSEEN"Niin sanoo, mutta ei ole kirjoitettuna, että kirkon viranhaltija kastaa Kristukseen!
NÄET HARHOJA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä tähän ne vauvat vetäisit? Kyse oli siitä että ihminen kastetaan Jeesukseen Kristukseen
Mutta ei tuollainen vanha pedokääkkä edes tietä mistä on kyseSinut on kastettu samaan henkeen Putinin kanssa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sanoo, mutta ei ole kirjoitettuna, että kirkon viranhaltija kastaa Kristukseen!
NÄET HARHOJA!Helluntaikirkon viranhaltija kastaa Kristukseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinut on kastettu samaan henkeen Putinin kanssa!
Jeesukseen Kristukseen
- Anonyymi
Sammakoita on syöty on jutut sitä luokkaa.
Suomakaisia on kastettu lupaa kysymättä satoja vuosia, mitä sillä on ollut merkitystä kun kansa elää kuin sodomassa !- Anonyymi
On kastettu ja sekös vaaria harmittaa
Vaari elää kuin sodomassa
- Anonyymi
Syntisten päälaenkastelu on luterilaisuuden perusta!
- Anonyymi
Niin, evankeliumi on luterilaisuuden perusta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663392Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1252771- 442553
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391240