Biopankki näytteiden tallennus?

Anonyymi

Vaativatko Biopankit suostumuksen näytteiden tallentamiseen vai onko oletus että mikäli henkilö ei tätä erikseen kiellä niin tallentavat näytteitä automaattisesti?

Kiitos

5

1170

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Biopankkiin taidetaan niitä näytteitä kerätä juurikin tallennettaviksi.
      Käyttävät sitten tarpeen mukaan, mihin tutkimuksiin tms. tarvitsevatkaan.

Eihän siinä ole järkeä, että otettaisiin näytteet, ja heitettäisiin samantien pois.

• Anonyymi

Kysymys olikin että tallentavatko näytteet automaattisesti ilman että henkilö on kieltänyt näytteiden tallentamisen?

• Anonyymi

Tallennetaanhan ne, jos ei kerran ole kieltänyt.
        Ja luulisin, että tallennetaan automaattisesti.

• Anonyymi

Käsittääkseni eivät tallenna ilman erikseen annettua lupaa mitään näytteitä, eivätkä terveydenhuollon ammattilaiset käytä näytteitä muihin tarkoituksiin kuin vain siihen mitä sairautta kulloinkin hoidetaan.
      Perustan olettamukseni omaan kokemukseen.

Sairastan kolmea eri sairautta.
      Keväällä otettiin verikokeita ja ohutneulanäytteitä niihin sairauksiin liittyen.
      Siinä yhteydessä minulta kysyttiin kirjallinen lupa saako näytteet tallentaa biopankkiin. Allekirjoituksissa on sekä minun että sairaalan edustajan nimmarit. Sain oman kappaleen itselleni ja toinen jäi sairaalalle. Omakannassa näkyy tieto siitä että olen antanut luvan Biopankille.

• Anonyymi

Juuri siitä syystä suostumus Biopankkiin tallentamiseksi pyydetäänkin.
      He jotka eivät halua antaa näytteitä biopankkiin, eivät luonnollisesti kaavaketta edes täytä ja allekirjoita.

Sairauksien takia otettuja verinäytteitä ei talleteta minnekkään, niissä selvitellään vain sairauteen liittyviä kokeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1447
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      59
      1381
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      988
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      791
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      774
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      755
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      607
    8. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      587
    9. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      81
      582
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      556
    Aihe