Betasalpaaja ja paljonko riittävä määrä

Anonyymi

Päästäkseen pois lopullisesti helvetillisistä kivuista joita yritetty hoitaa hyvin monenlaisilla lääkkeillä vaan täysin ilman tulosta...tuntuu joskus siltä että eivät ota vakavasti potilaan kertomusta vaikka tuskat sietämättömät ja sitä salpaajaa kyllä löytyy enkä näe enää muuta vaihtoehtoa kuin lähteä itsemurhan tielle.
Olisiko alkoholista apua nopeuttamaan prosessia lääkkeiden nauttisen yhteydessä ?
Kiitän ennakkoon mahdollisista asiallisista neuvoa antavista toimivista ohjeista.

Terv.
" Pian pois pahasta maailmasta "

6

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! Viestisi oli aika lyhyt, etkä kertonut tilanteestasi paljoa. Joka tapauksessa itsetuhoisista ajatuksista kannattaa keskustella ammattilaisen kanssa, ja ne on toki hyvä ottaa puheeksi myös oman lähipiirin kanssa.

      On olemassa auttavia tahoja, joissa voi jutella tilanteesta ja ajatuksista anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Tässä pari linkkiä, joista voi saada keskusteluapua sekä vinkkejä muuhunkin avun hakemiseen.

      Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esim. kohdasta Mieli Tukisuhde. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja ryhmächattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Maanataista torstaihin klo 15-19 Tukinetissä on Solmussa-chat, jossa voi keskustella päivystäjän kanssa reaaliajassa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Näin korona-aikaan myös etävastaanotto on mahdollista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Ei auta kipuihin tai ahdistukseen, jos näitä tarkoitat. Verenpainelääkkeen käyttötarkoitus on aivan eri kuin kivut ja tästä voisit lähteä laittamaan palautetta esimiehelle. Katso Kannasta tarkka diagnoosi ja tulosta siihen liittyvä Käypä hoito sekä itse kirjaukset. Jos et itse osaa, potilasasiamiehellä on velvollisuus auttaa sinua tekemään valitus. Se on virallisesti muistutus ja jos on jaksamista, sen voi tehdä itsekin.

    • Anonyymi

      Propral ei ole masennuslääke. On normaalia saada sitä mutta valitettavasti se on puoskarointua. Sun pitää vaatia masennukseen tai ahdistukseen niihin varsinaisesti tarkoitetut lääkkeet. Voit googlata kaikki kauppanimet ja vaatia jotakin, mitä ei olla vielä kokeiltu. Käypä hoito kannattaa myös käydä läpi, jos siellä on jotakin, mitä ei ole kokeiltu.

      • Anonyymi

        Mainitsit tuossa hyvässä kommentissasi "täytyy vaatia masennukseen tai ahdistukseen tarkoitettua lääkettä".

        Minäpä kerron miten mun kävi,olin sairaalan päivystyksessä muun asian johdosta ja lekurin kanssa keskustelin vielä masennuksestani ja hyvin kohteliaasti kysyin em liittyen voisinko saada reseptin johonkin tilannetta rauhoittavaan lääkkeeseen...tuli vastaus : " EI KÄY " .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsit tuossa hyvässä kommentissasi "täytyy vaatia masennukseen tai ahdistukseen tarkoitettua lääkettä".

        Minäpä kerron miten mun kävi,olin sairaalan päivystyksessä muun asian johdosta ja lekurin kanssa keskustelin vielä masennuksestani ja hyvin kohteliaasti kysyin em liittyen voisinko saada reseptin johonkin tilannetta rauhoittavaan lääkkeeseen...tuli vastaus : " EI KÄY " .

        Käynyt sulla samoin kuin mulla eli " EI KÄY",lekuri ei edes yrittänytkään avata ongelmaani vaan tuli suusta " hyvää vointia ".

        Piti sitten jatkaa yksityiselle puolelle mihin ei olisi ollut varaa mutta asiat hoitui !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käynyt sulla samoin kuin mulla eli " EI KÄY",lekuri ei edes yrittänytkään avata ongelmaani vaan tuli suusta " hyvää vointia ".

        Piti sitten jatkaa yksityiselle puolelle mihin ei olisi ollut varaa mutta asiat hoitui !!!!

        Sinulla käynyt kuitenkin hyvin ykspuol käynnin avulla ja mitä parhainta vointia jatkoon !!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe