Jääkaappi ongelma

Tervehdys. Koitetaampas tätäkin kautta jos saisi ongelmaan ratkaisun. Asiasta kyllä löytyy paljonkin pulinaa, mutta en ole saanut tyhjentävää tietoa mistään. Jääkaappi on Hobby 450. 2009 vaunussa. Kaasulla ei toimi kunnolla. Syttyy kovan napsuttelun jälkeen, mutta sammuu heti kun ottaa sormen pois säätönapilta. Kaappi on Thetford ja tyyppi C 11. Sähköllä toimii normaalisti. Kaasua on ja liettä polteltu ja kaikki sellaiset normaalit hommat koitettu tehdä. Huoltoon veisin sen ammattilaiselle, mutta tampereen seudulla seuraava vapaa aika olisi elokuun lopulla. Silloin pitäisi olla jo kiireesti menossa. Ensimmäsessä vaunussani ei näitä murheita ollut. Kaappia kun ei ollut lainkaan. Vaunu oli Teiwi 600, jos se nyt ketään kiinnostaa. Vuosi oli 1971 ja siitä lähtien olen koppia vedellyt. Niin ja senkin tiedän, ettei kaasulaitteisiin saa koskea, koska ovat luvan varaisia hommia. Huoltoa ja puhdistusta kyllä saa tehdä. Kumarrukseni on niin syvä, että otsaluu ottaa lattiaan, jos joku viitsii vastata vaarille. Kiitos.

10

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Periaatteessa mahdollisia syitä voi olla ainakin neljä:
      -Suutinprikassa roskaa. Ei saa itse ronkkia, vaan voi ehkä paineilmalla suihkauttaa, kun olet irrottanut kaasuputken, mutta varottava, ettei prikka häviä puhalluksen voimasta. Prikan keskireikä on hyvin pieni, 0,4 - 0,6 mm.
      -Polttimen päälle on karissut roskaa ja ruostetta eikä liekki toimi hyvin tai on kovasti toispuoleinen. Voit nuohota esim. pienellä pulloharjalla pakoputken ja suhauttaa altapäin paineilmaa polttimen alta, kunhan otat ensin sen kierukan pois sieltä pakoputkesta.
      -Liekintunnistin on loppu tai ei yllä liekkiin asti. Voi yrittää säätää liekintunnistinta lähemmäs liekkiä.
      - Kaasunsyöttöputki on tukossa kaasun tuoman lian tukittua sen lähes kokonaan tai ruosteen aiheuttama tukos. Putki kannattaa korvata kupari-nikkeliseosta olevalla putkella, joka ei ruostu sisältä.
      - Joidenkin mielestä jääkaapin irroitus ja pyörittely (aamu-usvan aikaan valkoapilanurmikolla) on joidenkin mukaan auttanut, mutta koskaan en ole kokeillut itse.

      Vaikka tuon homman ehkä hallitsenkin, olen silti teettänyt aina jääkaappihuollon asiantuntijalla vuosihuollon yhteydessä! Voi sitten turvallisin mielin nukkua yönsä perheen kanssa vaunussa. Nyt tosin huolloissa on kiireisin aika, joten pikaista huoltoa ei mikään firma voi taata.

      Ja jos et hallitse mitään toimenpidettä eikä ole kokemusta ennestään, niin en suosittele ollenkaan itse toimeen ryhtymistä. Mahdollisuus epäonnistua ja uhrata vaunusi, itsesi ja jopa läheisesi elämä on turhan suuri. Toimenpiteet saa tehdä vain valtuutettu asentaja.

      • Hei. Kiitos asiallisesta kommentista. Tuo kaikki oli niin täyttä totta mitä kerroit. Vitosen suutari tekee satasen vahingon:) Mutta oli tuo prikan (suuttimen) puhdistus sellainen, jota voisi paukkupullolla kokeilla suhauttaa. Kuten aiemmin mainitsin, vien kaapin korjattavaksi heti kun vapaa aika järjestyy. Ajatus vaan oli, että voisi sen verran tekohengittää, että pelaisi tulevan reisun ajan kaasullakin. Kiitos vielä ja hyvää kesää. t. Matti


    • Anonyymi

      Meillä mossahti koko kaappi ei toiminut enää sähköllä ei kaasulla. Neuvottiin kaappia käännellä ylösalaisin. Tänään sain auton huollosta kun kaappi vaihdettiin uuteen Tampereenseudulla. Ei jaksanut ja viitsinut tekohengittää koko helvetin kaappia. Lysti maksoi 2300 eur . Toivottavasti loppui kaapin kanssa pelleily??

      • Anonyymi

        Se pelleily loppuu kun myyt koko autonrakkineen seuraavalle. Saa se sitten pelleillä kaapin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se pelleily loppuu kun myyt koko autonrakkineen seuraavalle. Saa se sitten pelleillä kaapin kanssa.

        Mitä sitä nyt myy kun on uusikaappi asennettu. Harmi sinulla vaan jatkuu kaapin kanssa puuhastelu. Koita jos joku myisi sinulle osamaksulla uusikaappi niin ei tarvitse rumatikillä jäähdyttää kaljoja.


    • Anonyymi

      Tuttu tunne tuosta jääkaapista, eli suunnaton v...... . Meillä 720 hobby vaunussa jus tuo ongelma, tehtiin vuosien mittaan kaikenlaista osan vaihtoo. Toimi taas jopa kesän suht hyvin. Viimeinen huoltomies sanoi, että kun ohkaisella ja pitkällä kepillä ronkkii johtoja sieltä ulkokautta ritilän aukosta niin toimii, jokin kosketus häiriö?! Myin pois koko vaunun sen jälkeen. Alkuaikoina toimi monta vuotta tosi hyvin, mutta kun tuli ikää alkoi pätkimään vm 2007.

    • Anonyymi

      En pysty tuohon antamaan vastausta kun minulla on sama ongelma. Olen pitänyt vaunua kausipaikalla usean vuoden ja jääkaappi on pelittäny kaasulla ihan niinkun kuuluukin. Nyt lähdimme kiertämään vähän maakuntaa, lähtiessä testasin kaapin ja kaikki ok. Matkalla laittaessani kaappia tulille liekki kyllä syttyy mutta vapauttaessani säätö nupin liekki sammuu. Olen puhallellu palopäätä mut ei apua. Vaununi on hobby 495 -2013 Tiedän kyllä että täälä foorumissa on tietoa, nyt on hyvät neuvot tarpeen. Kiitos ja syvä kumarrus etukäteen. T. Hessu

    • Anonyymi

      Itsellä kaappi lakkasi kaasulla toimimasta. Lennosta sain kaasuasennusajan(!) jossa huoltomies vaihtoi kaasuputken dometicin alkuperäisestä parempaan laatuun. Tunnin työ ja kaappi pelaa taas

      Syyksi huoltomies sanoi huonolaatuisen kaasuputken sisäpinnan irtoamisen hiekkatiellä kolistelemalla samalla tukkien kaasuputken.

      • Anonyymi

        Laittoiko kupari-nikkeliseosputken? Se ei ruostu eikä rapistu. Minulla kävi samoin asuntoautossa ja putken vaihdon jälkeen taas pelitti niin kuin kuuluukin.


    • Anonyymi

      Moro!
      Samankaltainen ongelma oli minulla juuri äsken mutta korjaan kun vaihdoin paineensäätimen pullon päähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe