Miten päästetään liikenteeseen lääppimisnäytöllisiä autoja

Anonyymi

Katse on tiestä poissa säädön aikana itse yritin katsoa mihin ilmavirta puhaltaa mutta ei sitä päivänvalossa näe joten aikaa palaa ja vaaratilanteita tulee Samaten kuulin kaistavahdista että ohittaessa ei aina anna palatakkaan takaisin vaan ratti riuhtoo Vaarallisen kuuloista sekin eli ollaan menty väärään suuntaan turvallisuudessa.

91

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Samaten kuulin kaistavahdista että ohittaessa ei aina anna palatakkaan takaisin vaan ratti riuhtoo"

      Kaistavahti opettaa käyttämään vilkkua aina kun vaihtaa kaistaa eli parempaan suuntaan liikenneturvallisuuden kannalta. Se riuhtoo vain yrittää vaihtaa kaistaa ilman vilkkua.

      Isolta kirkkaalta ylössijoitetulta näytöltä on helpompaa säätää ilmastointia kuin joistain alas keskikonsoliin sijoitetuista potikoista. Lisäksi lämpötilaa saa säädettyä ääniohjauksella ja tuulilasin huurteenpoistolle on oma painikkeensa ilmastoinnin säätöihin pääsee suoraan yhdellä erillisellä painikkeella. Ei tarvitse etsiä valikoista. Näin Golfissa homma toimii.

      On aivan asiaa tietämättömien höpinää nämä painikerakastajien nillitykset..

      • Anonyymi

        Minun ei tarvitse katsoa niitä nappuloita. Tutussa autossa tietää missä ne ovat ja mikä nappulan asento tekee mitäkin. Ei siinä tarvitse katsoa nappuloita, homma onnistuu "käsikopelolla" mutta ei onnistu hipaisunäytöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ei tarvitse katsoa niitä nappuloita. Tutussa autossa tietää missä ne ovat ja mikä nappulan asento tekee mitäkin. Ei siinä tarvitse katsoa nappuloita, homma onnistuu "käsikopelolla" mutta ei onnistu hipaisunäytöllä.

        Jos puhtutaan uudesta golfista niin kyllä onnistuu. Siinä on oma painonappi joka avaa ilmastoinnin säädöt. Ne kuvakkeeet näytöllä ovat isoja ja ne ovat aina samalla kohtaa. Ei niitä tarvitse katsoa kun niitä painelee. Lisäksi huurteenpoistolle on oma erillinnen painike takalasin lämmittimen painikkeen vieressä.

        Ja kuten sanottu niin ilmastointi tottelee myös jos sanoo että "lämmitä jalkoja".

        Nappulaviidakko on huonompi käyttää. Olen käyttänyt kumpaakin joten tiedän mistä puhun. Kun tällaisen uudenaikaisen auton antaa vanhan liiton miehelle niin takki kääntyy viikossa. Niin kävi minullekin.


      • Anonyymi

        "Kaistavahti opettaa käyttämään vilkkua aina kun vaihtaa kaistaa eli parempaan suuntaan liikenneturvallisuuden kannalta. Se riuhtoo vain yrittää vaihtaa kaistaa ilman vilkkua."

        Niin, 99% tapauksissa tuo siis toimii oikein.

        Mutta ikävä kyllä, ne loput 1% tapauksista on sellaisia, joissa kaistavahti tekee "läheltä piti" -tilanteesta onnettomuuden !

        Onneksi autossani ei ole kaistavahtia, joten jäi "läheltä piti" -tilanteeksi. Jos kaistavahti estää kaistanvaihdon ilman vilkun käyttöä, niin jos autossani olisi ollut kaistavahti, olisi tapahtunut onnettomuus.

        Tilanne siis seuraava:

        Ajoin moottoritien vasenta kaistaa suurinta sallittua eli 120 km/h nopeutta.

        Yht'äkkiä etuoikealla ollut ehkä 90 km/h nopeudella kulkenut iso kuorma-auto siirtyi eteeni, joten törmäyksen estämiseksi siirryin itse oikealle kaistalle.

        Sinne siirryttyäni tajusin edessä (etuoikealla) olevan vaaratilanteen:

        Pientareelle on pysäytetty (moottoritien piennar!) henkilöauto, mutta vaikka itse auto on pientareella, sen kuljettajan ovi on täysin auki, eli ovi peittää osan oikeasta ajokaistasta.

        Tuon tajutessani oli todella niukasti aikaa välttää törmäys tuohon pientareella olevan auton kuljettajan oveen; niin niukasti aikaa, että tajusin, että jos ensin laitan vilkun vasemmalle, niin silloin pamahtaa, joten väistin vasemmalle (autoni siis meni osittain vasemmalle kaistalle tässä vaiheessa) ilman vilkun käyttöä.

        Toki sitä suuntavilkkua on normaalisti käytettävä, kun vaihtaa kaistaa, mutta jos minua olisi esim. poliisi syyttänyt tuossa liikenteen vaarantamisesta, olisin vedonnut ns. pakkotilaan: toimin väistääkseni uhkaavan törmäyksen tuohon levällään auki olleeseen kuskin oveen!

        Jos kaistavahti tosiaan estää kaistan vaihdon ilman vilkun käyttöä, niin tässä tapauksessa se olisi aiheuttanut onnettomuuden (tosin ongelmatilanteen alkuperäinen syy on tässä se, että pientareelle pysäytetyn auton kuljettaja avasi oven siten, että ovi peittää osan ajokaistasta).

        Mutta kaistavahti siis olisi muuttanut "läheltä piti" -tilanteen onnettomuudeksi.

        Tuon tilanteen jälkeen jatkoin itse ajamista aivan normaalisti, joten en tiedä, törmäsikö joku takaa tulija tuohon samaan avoinna olevaan oveen, minkä itse onnistuin täpärästi välttämään.

        Saksassa muuten noiden kosketusnäyttöjen käyttö on kuljettajalta ajon aikana kielletty, eikä tähän vaikuta mitään se, onko ko. kosketusnäyttö auton alkuperäisvaruste vai onko se jälkiasennettu.

        Ja jos kuljettaja useankin sekunnin ajan tuijottaa sitä näyttöä, eikä seuraa liikennettä, niin tokihan siinä onnettomuusriski kasvaa.

        Autoilla ajetaan muuallakin kuin moottoritiellä.

        Mitä jos kaupunkialueella joku ajaa sinun lapsesi päälle, kun katsoo kosketusnäyttöä eikä liikennettä edessä (eli sitä tietä ylittävää lastasi)?

        Ja kuten tuo omalle kohdalle osunut tilanne osoittaa, niin moottoritielläkin voi tulla yllättäviä tilanteita vastaan, ja jos tällaisen tilanteen osuessa kohdalle katse ei ole liikenteessä, niin onnettomuusriski on silloin erittäin korkea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhtutaan uudesta golfista niin kyllä onnistuu. Siinä on oma painonappi joka avaa ilmastoinnin säädöt. Ne kuvakkeeet näytöllä ovat isoja ja ne ovat aina samalla kohtaa. Ei niitä tarvitse katsoa kun niitä painelee. Lisäksi huurteenpoistolle on oma erillinnen painike takalasin lämmittimen painikkeen vieressä.

        Ja kuten sanottu niin ilmastointi tottelee myös jos sanoo että "lämmitä jalkoja".

        Nappulaviidakko on huonompi käyttää. Olen käyttänyt kumpaakin joten tiedän mistä puhun. Kun tällaisen uudenaikaisen auton antaa vanhan liiton miehelle niin takki kääntyy viikossa. Niin kävi minullekin.

        Oikeista säätimistä saa säädettyä käsikopelollakin, eikä auringonvalo haittaa koskaan. Kaiken huipuksi kuuntelee siis puheetkin ja lähettää ties minne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaistavahti opettaa käyttämään vilkkua aina kun vaihtaa kaistaa eli parempaan suuntaan liikenneturvallisuuden kannalta. Se riuhtoo vain yrittää vaihtaa kaistaa ilman vilkkua."

        Niin, 99% tapauksissa tuo siis toimii oikein.

        Mutta ikävä kyllä, ne loput 1% tapauksista on sellaisia, joissa kaistavahti tekee "läheltä piti" -tilanteesta onnettomuuden !

        Onneksi autossani ei ole kaistavahtia, joten jäi "läheltä piti" -tilanteeksi. Jos kaistavahti estää kaistanvaihdon ilman vilkun käyttöä, niin jos autossani olisi ollut kaistavahti, olisi tapahtunut onnettomuus.

        Tilanne siis seuraava:

        Ajoin moottoritien vasenta kaistaa suurinta sallittua eli 120 km/h nopeutta.

        Yht'äkkiä etuoikealla ollut ehkä 90 km/h nopeudella kulkenut iso kuorma-auto siirtyi eteeni, joten törmäyksen estämiseksi siirryin itse oikealle kaistalle.

        Sinne siirryttyäni tajusin edessä (etuoikealla) olevan vaaratilanteen:

        Pientareelle on pysäytetty (moottoritien piennar!) henkilöauto, mutta vaikka itse auto on pientareella, sen kuljettajan ovi on täysin auki, eli ovi peittää osan oikeasta ajokaistasta.

        Tuon tajutessani oli todella niukasti aikaa välttää törmäys tuohon pientareella olevan auton kuljettajan oveen; niin niukasti aikaa, että tajusin, että jos ensin laitan vilkun vasemmalle, niin silloin pamahtaa, joten väistin vasemmalle (autoni siis meni osittain vasemmalle kaistalle tässä vaiheessa) ilman vilkun käyttöä.

        Toki sitä suuntavilkkua on normaalisti käytettävä, kun vaihtaa kaistaa, mutta jos minua olisi esim. poliisi syyttänyt tuossa liikenteen vaarantamisesta, olisin vedonnut ns. pakkotilaan: toimin väistääkseni uhkaavan törmäyksen tuohon levällään auki olleeseen kuskin oveen!

        Jos kaistavahti tosiaan estää kaistan vaihdon ilman vilkun käyttöä, niin tässä tapauksessa se olisi aiheuttanut onnettomuuden (tosin ongelmatilanteen alkuperäinen syy on tässä se, että pientareelle pysäytetyn auton kuljettaja avasi oven siten, että ovi peittää osan ajokaistasta).

        Mutta kaistavahti siis olisi muuttanut "läheltä piti" -tilanteen onnettomuudeksi.

        Tuon tilanteen jälkeen jatkoin itse ajamista aivan normaalisti, joten en tiedä, törmäsikö joku takaa tulija tuohon samaan avoinna olevaan oveen, minkä itse onnistuin täpärästi välttämään.

        Saksassa muuten noiden kosketusnäyttöjen käyttö on kuljettajalta ajon aikana kielletty, eikä tähän vaikuta mitään se, onko ko. kosketusnäyttö auton alkuperäisvaruste vai onko se jälkiasennettu.

        Ja jos kuljettaja useankin sekunnin ajan tuijottaa sitä näyttöä, eikä seuraa liikennettä, niin tokihan siinä onnettomuusriski kasvaa.

        Autoilla ajetaan muuallakin kuin moottoritiellä.

        Mitä jos kaupunkialueella joku ajaa sinun lapsesi päälle, kun katsoo kosketusnäyttöä eikä liikennettä edessä (eli sitä tietä ylittävää lastasi)?

        Ja kuten tuo omalle kohdalle osunut tilanne osoittaa, niin moottoritielläkin voi tulla yllättäviä tilanteita vastaan, ja jos tällaisen tilanteen osuessa kohdalle katse ei ole liikenteessä, niin onnettomuusriski on silloin erittäin korkea!

        Eikä ole läheskään ainoa tilanne. Jos vaikka auto lähtee liukkaalla luistoon tai heittelehtimään niin eihän siinä pysty vilkuttelemaan vaan pitää keskittyä saamaan auto hallintaan. Eipä ihme että uusille autoille sattuu kummallisia kolareita ja uloasjoja kun ei ne luistonestot/ajonvakautukset tms pysty ihmeisiin ja niihin luotetaan liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaistavahti opettaa käyttämään vilkkua aina kun vaihtaa kaistaa eli parempaan suuntaan liikenneturvallisuuden kannalta. Se riuhtoo vain yrittää vaihtaa kaistaa ilman vilkkua."

        Niin, 99% tapauksissa tuo siis toimii oikein.

        Mutta ikävä kyllä, ne loput 1% tapauksista on sellaisia, joissa kaistavahti tekee "läheltä piti" -tilanteesta onnettomuuden !

        Onneksi autossani ei ole kaistavahtia, joten jäi "läheltä piti" -tilanteeksi. Jos kaistavahti estää kaistanvaihdon ilman vilkun käyttöä, niin jos autossani olisi ollut kaistavahti, olisi tapahtunut onnettomuus.

        Tilanne siis seuraava:

        Ajoin moottoritien vasenta kaistaa suurinta sallittua eli 120 km/h nopeutta.

        Yht'äkkiä etuoikealla ollut ehkä 90 km/h nopeudella kulkenut iso kuorma-auto siirtyi eteeni, joten törmäyksen estämiseksi siirryin itse oikealle kaistalle.

        Sinne siirryttyäni tajusin edessä (etuoikealla) olevan vaaratilanteen:

        Pientareelle on pysäytetty (moottoritien piennar!) henkilöauto, mutta vaikka itse auto on pientareella, sen kuljettajan ovi on täysin auki, eli ovi peittää osan oikeasta ajokaistasta.

        Tuon tajutessani oli todella niukasti aikaa välttää törmäys tuohon pientareella olevan auton kuljettajan oveen; niin niukasti aikaa, että tajusin, että jos ensin laitan vilkun vasemmalle, niin silloin pamahtaa, joten väistin vasemmalle (autoni siis meni osittain vasemmalle kaistalle tässä vaiheessa) ilman vilkun käyttöä.

        Toki sitä suuntavilkkua on normaalisti käytettävä, kun vaihtaa kaistaa, mutta jos minua olisi esim. poliisi syyttänyt tuossa liikenteen vaarantamisesta, olisin vedonnut ns. pakkotilaan: toimin väistääkseni uhkaavan törmäyksen tuohon levällään auki olleeseen kuskin oveen!

        Jos kaistavahti tosiaan estää kaistan vaihdon ilman vilkun käyttöä, niin tässä tapauksessa se olisi aiheuttanut onnettomuuden (tosin ongelmatilanteen alkuperäinen syy on tässä se, että pientareelle pysäytetyn auton kuljettaja avasi oven siten, että ovi peittää osan ajokaistasta).

        Mutta kaistavahti siis olisi muuttanut "läheltä piti" -tilanteen onnettomuudeksi.

        Tuon tilanteen jälkeen jatkoin itse ajamista aivan normaalisti, joten en tiedä, törmäsikö joku takaa tulija tuohon samaan avoinna olevaan oveen, minkä itse onnistuin täpärästi välttämään.

        Saksassa muuten noiden kosketusnäyttöjen käyttö on kuljettajalta ajon aikana kielletty, eikä tähän vaikuta mitään se, onko ko. kosketusnäyttö auton alkuperäisvaruste vai onko se jälkiasennettu.

        Ja jos kuljettaja useankin sekunnin ajan tuijottaa sitä näyttöä, eikä seuraa liikennettä, niin tokihan siinä onnettomuusriski kasvaa.

        Autoilla ajetaan muuallakin kuin moottoritiellä.

        Mitä jos kaupunkialueella joku ajaa sinun lapsesi päälle, kun katsoo kosketusnäyttöä eikä liikennettä edessä (eli sitä tietä ylittävää lastasi)?

        Ja kuten tuo omalle kohdalle osunut tilanne osoittaa, niin moottoritielläkin voi tulla yllättäviä tilanteita vastaan, ja jos tällaisen tilanteen osuessa kohdalle katse ei ole liikenteessä, niin onnettomuusriski on silloin erittäin korkea!

        "Mutta kaistavahti siis olisi muuttanut "läheltä piti" -tilanteen onnettomuudeksi."

        "ja jos tällaisen tilanteen osuessa kohdalle katse ei ole liikenteessä, niin onnettomuusriski on silloin erittäin korkea!"

        Sekoitat tässä iloisesti kaksi täysin eri asiaa. Kaistavahti ei ensinnäkään estä kaistan vaihtamista ilman vilkkua. Se vain indikoi ratin kautta että nyt menet kaistaviivan yli ilman vilkkua. Se ei mitenkään estä kaistanvaihtoa.
        Ja miten höpötät siitä että sitä näyttöä pitäisi tuijottaa ajaessa? Mikä idea siinä olisi?
        Sen kautta tehdään asetuksia kun auto seisoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole läheskään ainoa tilanne. Jos vaikka auto lähtee liukkaalla luistoon tai heittelehtimään niin eihän siinä pysty vilkuttelemaan vaan pitää keskittyä saamaan auto hallintaan. Eipä ihme että uusille autoille sattuu kummallisia kolareita ja uloasjoja kun ei ne luistonestot/ajonvakautukset tms pysty ihmeisiin ja niihin luotetaan liikaa.

        "Eipä ihme että uusille autoille sattuu kummallisia kolareita ja uloasjoja kun ei ne luistonestot/ajonvakautukset tms pysty ihmeisiin ja niihin luotetaan liikaa."

        Onpas taas niin paksa kommentti ettei mitään rajaa. Ajonvakautus on huonostikin toimiessaan aina parempi kuin auto ilman ajonvakautusta.
        Ja kun se toimii 99% tapauksissa aivan oikein ja huonosti toimiessaan 1% tapauksissa se on aina parempi kuin joku vanha katiska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eipä ihme että uusille autoille sattuu kummallisia kolareita ja uloasjoja kun ei ne luistonestot/ajonvakautukset tms pysty ihmeisiin ja niihin luotetaan liikaa."

        Onpas taas niin paksa kommentti ettei mitään rajaa. Ajonvakautus on huonostikin toimiessaan aina parempi kuin auto ilman ajonvakautusta.
        Ja kun se toimii 99% tapauksissa aivan oikein ja huonosti toimiessaan 1% tapauksissa se on aina parempi kuin joku vanha katiska.

        Hyvä kuski ei tarvitse ajonvakautusta ja huonosti toimiessaan se aiheuttaa kolarin hyvällekin kuskille. Melkoinen määrä jos aiheuttaa onnettomuuden 1% kyttäjistä väärin toimimalla ja lisäksi paljon enemmän onnettomuuksia kun käyttäjät ottavat liikaa riskejä luottaessaan siihen liikaa. Jos ei hallitsisi autoa jossain tilanteessa ilman ajonvakautusta nin ei kannata joutua sellaiseen tilanteeseen ajonvakautuksen kanssakaan.


    • Anonyymi

      Miten päästetään liikenteeseen autoja, jotka eivät tottele puhekomentoja?! Puheohjaus on paljon turvallisempaa kuin vipujen lääppiminen.

      • Anonyymi

        Niinpä, ohjauskin tottelemaan puhetta niin kuka tahansa kyydissä tai vaikka radioääni voi aiheuttaa onnettomuuden. Onhan se tesloissa nähty ettei tekoälystä ole ihmistä korvaamaan.


    • Anonyymi

      Olen nyt ajanut muutaman tuhatta kilometriä Golf VIII:llä ja täytyy sanoa että olen muuttanut täysin suhtautumiseni näihin ajoavustimiin. Esimerkiksi ACC joka ymmärtää nopeusrajoitukset on aivan mainio peli. Auto ajelee itsestään nopeusrajoituksien mukaan ja pitää automaattisesti halutun etäisyyden edellä liikkuvaan autoon. Liikennevaloissa se menee odottamaan edessäolevan auton taakse ja jatkaa matkaa taas kun edellä oleva lähtee liikkeelle.
      Kun ajelee itsekseen niin auto hiljentää vauhtia liikenneympyröissä jne. Kaasuun ja jarruun ei tarvitse koskea kuin sillointällöin.

      Kaikki ajossa tarvittava on koottu rattiin tai pikapainikkeiden taakse. Tuota lääppimisnäyttöä ei tarvitse ajon aikana oikeastaan mihinkään.
      On totta että VW:llä on vielä tekemistä jotta keskinäytön käyttö olisi fiksumpaa, mutta kaikki ne kuitenkin toimivat ja ovat sellaisia asetuksia jotka tehdään kerran kun säätää auton toiminnat omien mieltymysten mukaiseksi.

      Ei tule ikävä vanhaa maailmaa.

      • Anonyymi

        Odotappa kun sataa lunta ja räntää tai on usva niin eipä olekaan enää minkäänlaista vakkaria käytössä, ACC on typerä viritelmä.


      • Anonyymi

        Lisäksi:

        nuo kosketusnäytöt ovat erittäin haavoittuvaa teknologiaa.

        Jos näyttöön pääsee osumaan suora auringonpaiste, niin se näyttö voi lakata reagoimasta kosketuksiin.

        Näin on käynyt mm. Porin rautatieasemalla ulkona sijaitsevalle lipunmyyntiautomaatille!

        JA kun VR lähettää paikalle virka-aikana teknikon, niin virka-aikana näyttöön ei osu aurinko, joten se kosketusnäyttö toimii moitteettomasti, kun teknikko sitä tarkastaa (sen jälkeen kun on saanut näytön virheellisestä toiminnasta vikailmoituksen).

        Ja sitten illalla, kuin aurinko osuu ko. näyttöön, niin näytöllä oleva virtuaalinäppäimistö toimii väärin, eli näppäimen H painalllus saattaakin tuottaa vaikkapa B -kirjaimen (kohdistus on pielessä, kun suora auringonpaiste häiritsee näytön toimintoja).

        Uusi teknologia ei aina ole vanhaa parempaa.

        Ja mitä tulee äänikomentojen tunnistukseen, se vasta epäluotettavaa onkin:

        1) se ei yleensä toimi oikein, jos ei kunkin puhujan ääntä ole erikseen opeettu sille

        ja

        2) jos vaikkapa puhujan nenä on tukossa, tämä muuttaa ääntä riittävästi, että laite ei enää tunnistakaan ko. puhujan äänikomentoja.


      • Anonyymi

        Käy kuten tesloissa, kun kuski ei viitsi enää tarkkailla liikennettä sattuu onnettomuus. No, ruumisarkussa et tarvitse avustimia, harmia vaan että voit viedä sivullisia mukana.


    • Anonyymi

      Et siis ole edes kokeillut noita näyttöjä ja autoja.

      • Anonyymi

        Manuaaliset säätimet jätetään pois vain voittojen maksimoimiseksi, hölmöt maksaa enemmän kun saavat kivoja näyttöjä, kuolevat onnellisina niitä räplätessään.


    • Anonyymi

      Odotahan hönö kun tojo tuo samanlaiset lääppimisnäytöt kuin Volkkareissa, mielipiteesi niistä muuttuu yhdessä yössä ilman koeajoakin.

      • Anonyymi

        Ja sitten kun tojo tuo samanlaiset näytöt kuin paremmilla merkeillä, ne muuttuvat sillä kertaa tojon patentoimiksi innovaatioiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten kun tojo tuo samanlaiset näytöt kuin paremmilla merkeillä, ne muuttuvat sillä kertaa tojon patentoimiksi innovaatioiksi.

        Toyotalla on ollut jo vuosia sitten, mutta ei ole vielä saatu autoihin asti, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalla on ollut jo vuosia sitten, mutta ei ole vielä saatu autoihin asti, hihii!

        Tällä palstalla kaikki mikä on saatavilla vain yli kolmen tonnin katiskoihin on pesreestä.
        Mikä karumpi sen parempi. Kun tykkää rankaista itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla kaikki mikä on saatavilla vain yli kolmen tonnin katiskoihin on pesreestä.
        Mikä karumpi sen parempi. Kun tykkää rankaista itseään.

        Mutta jos haluaa aikaa polttaa, ja hermonsa menettää, niin sitten se digi digi kikotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla kaikki mikä on saatavilla vain yli kolmen tonnin katiskoihin on pesreestä.
        Mikä karumpi sen parempi. Kun tykkää rankaista itseään.

        Tällä palstalla tyhmät kehuskelee mistä höynäytetty maksamaan kun huijari vw rahastaa huonommilla ominaisuuksilla ja suoranaisilla huijauksilla.


    • Tulevaisuuden autossa ei ole muuta hallintalaitetta kuin mikrofoni:

      "Auto, aja kotiin."

      "Auto, aja töihin."

      "Auto, aja Hallituskatu 5."

      "Auto, jätä minut tähän ja tule hakemaan tästä samasta paikasta kolmen tunnin kuluttua. Käy sillä aikaa pesussa ja hae ostokset Marketin Autolinjalta."

      • Anonyymi

        Kiva pakkasessa kun ei laske sisään tai helteellä ei laske ulos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva pakkasessa kun ei laske sisään tai helteellä ei laske ulos.

        Katkesiko sinulla avain lukkoon kaukon patterin hyydyttyä?

        Otan osaa.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Katkesiko sinulla avain lukkoon kaukon patterin hyydyttyä?

        Otan osaa.

        Ai siksikö haluat toimivan puhekomennolla. Taas yksi älyttömön teslan omistaja jäänyt autoonsa kun syttyi palamaan ja vain muutaman päivän vanha kosla.


    • Anonyymi

      "itse yritin katsoa mihin ilmavirta puhaltaa mutta ei sitä päivänvalossa näe joten aikaa palaa"

      Sanopa mikä on niin paska auto että pitäisi alkaa manuaalisesti säätämään automaattisen ilmastoinnin toimintaa.

      Omassa Golfissa olen säätänyt lämpötilan mieleiseksi kun ensimmäisen kerran istuin kuskin penkille. Sen jälkeen ei ole tarvinnut rassata.

      • Anonyymi

        Itelle ollut sitten vain "paskoja" autoja koska kaikkien automaatti-ilmastointia pitää säädellä käsin jotta toimisi järkevästi.
        Superb ja A4 ja myös baijerilainen. Kaikki uudesta ostettuja.
        Minkään automaatti-ilmastointi ei ole toiminut kunnolla. Ongelmat kyllä eri malleissa erilaisia.
        Yleensä talvella pelaa paremmin. Kesällä joutuu säätämään joka kerta kun lähtee ajamaan.
        Isoin ongelma kesällä on ollut veto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itelle ollut sitten vain "paskoja" autoja koska kaikkien automaatti-ilmastointia pitää säädellä käsin jotta toimisi järkevästi.
        Superb ja A4 ja myös baijerilainen. Kaikki uudesta ostettuja.
        Minkään automaatti-ilmastointi ei ole toiminut kunnolla. Ongelmat kyllä eri malleissa erilaisia.
        Yleensä talvella pelaa paremmin. Kesällä joutuu säätämään joka kerta kun lähtee ajamaan.
        Isoin ongelma kesällä on ollut veto.

        Et siis osaa käyttää ilmastointia oikein, puhe vedosta kertoo sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itelle ollut sitten vain "paskoja" autoja koska kaikkien automaatti-ilmastointia pitää säädellä käsin jotta toimisi järkevästi.
        Superb ja A4 ja myös baijerilainen. Kaikki uudesta ostettuja.
        Minkään automaatti-ilmastointi ei ole toiminut kunnolla. Ongelmat kyllä eri malleissa erilaisia.
        Yleensä talvella pelaa paremmin. Kesällä joutuu säätämään joka kerta kun lähtee ajamaan.
        Isoin ongelma kesällä on ollut veto.

        "Itelle ollut sitten vain "paskoja" autoja koska kaikkien automaatti-ilmastointia pitää säädellä käsin jotta toimisi järkevästi."

        Sulle noita ongelmia näyttää kertyvän enemmän kuin meille muille. Kai kuitenkin säädät ilmastoinnin mieleiseksi ennen kuin lähdet ajamaan. Et räpläile sitä koko ajan matkan aikana. Mites RAVin ilmastointi? Vetääkö vai viileneköö auto maagisesti ilman että suuttimista tulee viileää ilmaa?


      • Anonyymi

        Yleensä autoilla ajaa useampi, erilaisessa vaatetuksessa, joskus paleltaa herkemmin tai on kuuma jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä autoilla ajaa useampi, erilaisessa vaatetuksessa, joskus paleltaa herkemmin tai on kuuma jne.

        Golfissa on kolmialueinen automaattinen ilmastointi. Kuski, kartturi ja takapenkki voivat jokainen valita oman lämpötilansa. Ei vaadi mitään lääppimisnäytön räpelöimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golfissa on kolmialueinen automaattinen ilmastointi. Kuski, kartturi ja takapenkki voivat jokainen valita oman lämpötilansa. Ei vaadi mitään lääppimisnäytön räpelöimistä.

        Ai voi ajaa eri paikoilta, johan on kikotin. Aina joutuu säätämään kun iskee kuumat aallot tai vaatetus erilainen työmatkalla, kauppakäynnillä, ulkoillessa, viihteellä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai voi ajaa eri paikoilta, johan on kikotin. Aina joutuu säätämään kun iskee kuumat aallot tai vaatetus erilainen työmatkalla, kauppakäynnillä, ulkoillessa, viihteellä...

        Roplaatko sinä kotonasikin jatkuvasti huonetermostaatteja ja ilmanvaihtoa fiilistesi mukaan? Jos vastaus on myönteinen, kalleinkaan auto ei voi aavistaa tarpeitasi. Olet niitä harvoja joille automaatti-ilmastointi on tarpeeton varuste.
        Golfin automaatti-ilmastointia ei tarvitse säädellä ajon aikana. Oli kesä tai talvi, autossa pysyy (edellyttäen että moottori on lämmin) se lämpötila minkä siihen on alunperin laittanut, eikä ikkunat huurru tehokkaan ilmanvaihdon ansiosta. Myös kesällä sellaista hellettä ei olekaan etteikö ilmastointi jaksaisi pitää lämpötilaa sellaisena kuin se on alunperin säädetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai voi ajaa eri paikoilta, johan on kikotin. Aina joutuu säätämään kun iskee kuumat aallot tai vaatetus erilainen työmatkalla, kauppakäynnillä, ulkoillessa, viihteellä...

        "Aina joutuu säätämään kun iskee kuumat aallot tai vaatetus erilainen työmatkalla, kauppakäynnillä, ulkoillessa, viihteellä..."

        Kun just sanoin että jokainen voi säätää omaa lämpötilaa ilman kosketusnäytön räpläämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aina joutuu säätämään kun iskee kuumat aallot tai vaatetus erilainen työmatkalla, kauppakäynnillä, ulkoillessa, viihteellä..."

        Kun just sanoin että jokainen voi säätää omaa lämpötilaa ilman kosketusnäytön räpläämistä.

        Just sanoihn että useimmilla autoilla on eri kuskeja, eri vaatetusta ja eri olotiloja. Auringon paisteessa lämpötla tuntuu erilaiselta kuin pilvisäällä tai yöllä jne. Omassa autossa ei ole ilmastointia, mutta kenellä on niin aika usein säätävät vaikka olisi automaattinen.

        Kiitos kysymästä. Kotona on muut termostaatit kiinni, vessan ja saunan termostaatteja pitää joskus säätää, vaihtaa ilmanvaihtoon kesä- ja talvikenno, avata ja sulkea ikkunoita, käyttää tuulettimia... Ilmastointilaitetta en ole muutamaan vuoteen viitsinyt ottaa käyttöön kun on pysynyt alle 30 asteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just sanoihn että useimmilla autoilla on eri kuskeja, eri vaatetusta ja eri olotiloja. Auringon paisteessa lämpötla tuntuu erilaiselta kuin pilvisäällä tai yöllä jne. Omassa autossa ei ole ilmastointia, mutta kenellä on niin aika usein säätävät vaikka olisi automaattinen.

        Kiitos kysymästä. Kotona on muut termostaatit kiinni, vessan ja saunan termostaatteja pitää joskus säätää, vaihtaa ilmanvaihtoon kesä- ja talvikenno, avata ja sulkea ikkunoita, käyttää tuulettimia... Ilmastointilaitetta en ole muutamaan vuoteen viitsinyt ottaa käyttöön kun on pysynyt alle 30 asteen.

        Automaatti-ilmastoinnissa on kompensointi auringon paisteelle. Omaani en ole koskenut kuin joskus kostealla kelillä talvella, jolloin olen painanut maksimi huurteenpoiston päälle. Sille onkin kosketusnäytön vieressä oma nappi.

        Muutenkaan näyttöä ei juuri tarvitse käpistellä kuin osoitteen syöttämiseksi naviin. Voi käpistellä, mutta ei tarvitse.

        Ei meillä kyllä kotonakaan mitään termostaatteja ruuvailla. IV-kone pyörittää lämmöntalteenottoa kun tarvetta on, jäähdytys jäähdyttää kun tarvetta on. Ikkunoita ei edes voi avata, paitsi saunan ikkunan, jos onnistuu tupsauttamaan savut sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaatti-ilmastoinnissa on kompensointi auringon paisteelle. Omaani en ole koskenut kuin joskus kostealla kelillä talvella, jolloin olen painanut maksimi huurteenpoiston päälle. Sille onkin kosketusnäytön vieressä oma nappi.

        Muutenkaan näyttöä ei juuri tarvitse käpistellä kuin osoitteen syöttämiseksi naviin. Voi käpistellä, mutta ei tarvitse.

        Ei meillä kyllä kotonakaan mitään termostaatteja ruuvailla. IV-kone pyörittää lämmöntalteenottoa kun tarvetta on, jäähdytys jäähdyttää kun tarvetta on. Ikkunoita ei edes voi avata, paitsi saunan ikkunan, jos onnistuu tupsauttamaan savut sisään.

        Ikävää ettei asunnossasi avattua tuuletusikkunoita, kai autossa sentään? Joissakin rakennuksissa kielletään ikkunoiden avaaminen kun menee ilmastointi sekaisin, hulluinta lämmittää pattereilla ja jäähdyttää samaan aikaan ilmastoinnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää ettei asunnossasi avattua tuuletusikkunoita, kai autossa sentään? Joissakin rakennuksissa kielletään ikkunoiden avaaminen kun menee ilmastointi sekaisin, hulluinta lämmittää pattereilla ja jäähdyttää samaan aikaan ilmastoinnilla.

        Ei ole tuuletusikkunoita. Mihin niitä tarvittaisiin kun on koneellinen ilmanvaihto ja jäähdytys? Ei ole kyllä pattereitakaan vaan lattialämmitys, eikä se ole päällä yhtä aikaa jäähdytyksen kanssa.

        Kyllä auton ikkunat aukeavat, mutta ei niitäkään tule avattua kuin kuskin lasia parkkihallin lippuautomaatilla.

        Mutta mites tämä siihen kosketusnäyttöön liittyy? Ei siitä ikkunoita ohjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tuuletusikkunoita. Mihin niitä tarvittaisiin kun on koneellinen ilmanvaihto ja jäähdytys? Ei ole kyllä pattereitakaan vaan lattialämmitys, eikä se ole päällä yhtä aikaa jäähdytyksen kanssa.

        Kyllä auton ikkunat aukeavat, mutta ei niitäkään tule avattua kuin kuskin lasia parkkihallin lippuautomaatilla.

        Mutta mites tämä siihen kosketusnäyttöön liittyy? Ei siitä ikkunoita ohjata.

        Hyvin monet haluaa avata tuuletusikkunat asunnossa, itse asiassa en ennen kuullutkaanb ihmisitä jotka ei haluaisi avata, tai ehkä jotkut vanhukset.

        Nyt menee kummalliseksi, kun talvella tarvitsee lämmitystä niin ilmastointi lakkaa toimimasta eikä ole edes tuuletusikkunoita, kuulostaa epäterveelliseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin monet haluaa avata tuuletusikkunat asunnossa, itse asiassa en ennen kuullutkaanb ihmisitä jotka ei haluaisi avata, tai ehkä jotkut vanhukset.

        Nyt menee kummalliseksi, kun talvella tarvitsee lämmitystä niin ilmastointi lakkaa toimimasta eikä ole edes tuuletusikkunoita, kuulostaa epäterveelliseltä.

        "Hyvin monet haluaa avata tuuletusikkunat asunnossa, itse asiassa en ennen kuullutkaanb ihmisitä jotka ei haluaisi avata, tai ehkä jotkut vanhukset."

        Nyt ovat köyhät siirtyneet sujuvasti autoista asuntoihin. Hyvin ikävää kuulla jos köyhillä on kylmä tai kuuma kummassakaan. Hyvin ikävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin monet haluaa avata tuuletusikkunat asunnossa, itse asiassa en ennen kuullutkaanb ihmisitä jotka ei haluaisi avata, tai ehkä jotkut vanhukset.

        Nyt menee kummalliseksi, kun talvella tarvitsee lämmitystä niin ilmastointi lakkaa toimimasta eikä ole edes tuuletusikkunoita, kuulostaa epäterveelliseltä.

        No kerro toki minullekin miksi niitä tuuletusikkunoita availlaan vaikka ilma vaihtuu muutenkin kerran kahdessa tunnissa ja jäähdytys pitää lämpötilan kohdallaan.

        ”Ilmastointi” on terminä niin hähmäinen että talotekniikka-alalla työskentelevänä en käytä sitä ollenkaan. On ilmanvaihto ja on jäähdytys, joka voi olla rakennettu ilmanvaihdon yhteyteen tai, jos yhtään enemmän tehoja halutaan, erikseen. Ilmanvaihto ei tietenkään lakkaa jäähdytys- tai lämmitystarpeesta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro toki minullekin miksi niitä tuuletusikkunoita availlaan vaikka ilma vaihtuu muutenkin kerran kahdessa tunnissa ja jäähdytys pitää lämpötilan kohdallaan.

        ”Ilmastointi” on terminä niin hähmäinen että talotekniikka-alalla työskentelevänä en käytä sitä ollenkaan. On ilmanvaihto ja on jäähdytys, joka voi olla rakennettu ilmanvaihdon yhteyteen tai, jos yhtään enemmän tehoja halutaan, erikseen. Ilmanvaihto ei tietenkään lakkaa jäähdytys- tai lämmitystarpeesta riippumatta.

        Hyvin harvoissa kerroistaloissa on jäähdytystä, jotkut ovat kylmiä talvella, mutta ainakin tämä on päinvastoin liian lämmin vaikka patterit kiinni, joten tuletusikkunat tarpeen avata viilennyksenkin takia, paitsi kovimmilla pakkasilla, kesällä taas mukava pitää parvekkeenkin ovi auki. Ilmanvaihto myös tehostuu kun avaa tuuletusíkkunat ilman että tarvitsee säätää tuuletusta tehokkaammalle ja läheskään kaikissa se ei ole edes mahdollista.

        Et sitten halunnut avata millaiset jäähdytyssysteemit sinulla on ja peräti erillisenä ilmanvaihdosta. Minulla on vain itse ostettu ilmastointilaite, ilmanvaihtoon voi vaihtaa kesäksi kesäkennon lämmöntalteenoton tilalle. Vaikka pitäisi ilmastointilaitetta päällä, niin silti miellyttävämpi pitää tuuletusikkunaa/ovea raollaan ja sulkea koneellinen ilmanvaihto ettei se vie alipaineella viileää ilmaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin harvoissa kerroistaloissa on jäähdytystä, jotkut ovat kylmiä talvella, mutta ainakin tämä on päinvastoin liian lämmin vaikka patterit kiinni, joten tuletusikkunat tarpeen avata viilennyksenkin takia, paitsi kovimmilla pakkasilla, kesällä taas mukava pitää parvekkeenkin ovi auki. Ilmanvaihto myös tehostuu kun avaa tuuletusíkkunat ilman että tarvitsee säätää tuuletusta tehokkaammalle ja läheskään kaikissa se ei ole edes mahdollista.

        Et sitten halunnut avata millaiset jäähdytyssysteemit sinulla on ja peräti erillisenä ilmanvaihdosta. Minulla on vain itse ostettu ilmastointilaite, ilmanvaihtoon voi vaihtaa kesäksi kesäkennon lämmöntalteenoton tilalle. Vaikka pitäisi ilmastointilaitetta päällä, niin silti miellyttävämpi pitää tuuletusikkunaa/ovea raollaan ja sulkea koneellinen ilmanvaihto ettei se vie alipaineella viileää ilmaa pois.

        Ollaan kovin kaukana aiheesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin harvoissa kerroistaloissa on jäähdytystä, jotkut ovat kylmiä talvella, mutta ainakin tämä on päinvastoin liian lämmin vaikka patterit kiinni, joten tuletusikkunat tarpeen avata viilennyksenkin takia, paitsi kovimmilla pakkasilla, kesällä taas mukava pitää parvekkeenkin ovi auki. Ilmanvaihto myös tehostuu kun avaa tuuletusíkkunat ilman että tarvitsee säätää tuuletusta tehokkaammalle ja läheskään kaikissa se ei ole edes mahdollista.

        Et sitten halunnut avata millaiset jäähdytyssysteemit sinulla on ja peräti erillisenä ilmanvaihdosta. Minulla on vain itse ostettu ilmastointilaite, ilmanvaihtoon voi vaihtaa kesäksi kesäkennon lämmöntalteenoton tilalle. Vaikka pitäisi ilmastointilaitetta päällä, niin silti miellyttävämpi pitää tuuletusikkunaa/ovea raollaan ja sulkea koneellinen ilmanvaihto ettei se vie alipaineella viileää ilmaa pois.

        Meillä on pari jäähdytyskonvektoria joissa kiertää maalämpökaivon liuos.

        Mutta miten tämä liittyy mihinkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on pari jäähdytyskonvektoria joissa kiertää maalämpökaivon liuos.

        Mutta miten tämä liittyy mihinkään?

        Kaikki liittyy kaikkeen, mutta ei taida kerrostalossa olla tuollaisia lämpöpumppuja. Tutulla on ilmalämpöpumppu, mutta eivät raaski jäähdyttää sillä, ikkunat ja ovet vaan auki omakotitalossa.


    • Anonyymi

      "...Miten päästetään liikenteeseen lääppimisnäytöllisiä autoja..."

      Autonvalmistajat säästävät nappula ym. materiaalikustannuksissa kun kaikki auton toiminnot keskitetään yhteen näyttöön. Valitettavasti se on turvallisuuden kannalta väärä suunta. Jos on fyysinen kontakti nappulaan, katsetta ei tarvi kääntää ajon aikana säätimiin. Korjaaminen on myös mahdotonta tehdä itse jos kosketusnäytttöön tulee joku vika. Ja merkkihuollossa korjaus maksaa "maltaita". Valmistaja ja huoltofirmat kiittää/kuittaa ja uusien auton omistajia vitutttaaa !

      • Anonyymi

        "Autonvalmistajat säästävät nappula ym. materiaalikustannuksissa kun kaikki auton toiminnot keskitetään yhteen näyttöön. "

        Täysin paskapuhetta tuollainen. Uutta Golfia käytetään usein esimerkkinä tällaisesta autosta ilman nappuloita. Tosiasiassa sen ratista pystyy antamaann yli 50 erilaista komentoa autolle. Juuri ne mitä ajon aikana tarvitsee. Keskinäytöltä käytetään vain sellaisia toimintoja jotka tehdään silloin kun auto on paikallaan. Suurin osa sellaisia jotka tehdään vain kerran auton käyttöiän aikana.

        Nämä hysteerikot eivät ole koskaan edes ajaneet nykyaikaista autoa. Nillittävät kun on pakko nillittää jostain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Autonvalmistajat säästävät nappula ym. materiaalikustannuksissa kun kaikki auton toiminnot keskitetään yhteen näyttöön. "

        Täysin paskapuhetta tuollainen. Uutta Golfia käytetään usein esimerkkinä tällaisesta autosta ilman nappuloita. Tosiasiassa sen ratista pystyy antamaann yli 50 erilaista komentoa autolle. Juuri ne mitä ajon aikana tarvitsee. Keskinäytöltä käytetään vain sellaisia toimintoja jotka tehdään silloin kun auto on paikallaan. Suurin osa sellaisia jotka tehdään vain kerran auton käyttöiän aikana.

        Nämä hysteerikot eivät ole koskaan edes ajaneet nykyaikaista autoa. Nillittävät kun on pakko nillittää jostain.

        Totta, monet käyttää vain ensimmäisen ja viimeisen kerran jos ehtivät ollenkaan ennen kuin rysähtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, monet käyttää vain ensimmäisen ja viimeisen kerran jos ehtivät ollenkaan ennen kuin rysähtää.

        "Totta, monet käyttää vain ensimmäisen ja viimeisen kerran jos ehtivät ollenkaan ennen kuin rysähtää."

        Tässä taas täysin oikean elämän ulkopuolinen höpötys.


    • Anonyymi

      Toisille on vaan niin vaikeaa pysyä kehityksen mukana ja ymmärtäähän sen keski-iän ylittäneen juntin joka ei uskalla käyttää edes atk:ta, niin kynnys on suuri.

      • Anonyymi

        Käytän tietokonetta kotona, en sählää näytön kanssa ajaessa, kaltaisesi päätyy lähettämään savumerkkejä kolaroituaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän tietokonetta kotona, en sählää näytön kanssa ajaessa, kaltaisesi päätyy lähettämään savumerkkejä kolaroituaan.

        Kuinka monta kertaa täytyy kertoa se yksinkertainen perusasia että ei sitä näyttöä sohita ajon aikana. Jos niin kuvittelee niin ei ole koskaan ajanut uudella autolla jossa on tuollainen näyttö.

        Sanokaapa joku toiminto jota tarvitsisi ajon aikana ja se löytyisi vain näytön takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa täytyy kertoa se yksinkertainen perusasia että ei sitä näyttöä sohita ajon aikana. Jos niin kuvittelee niin ei ole koskaan ajanut uudella autolla jossa on tuollainen näyttö.

        Sanokaapa joku toiminto jota tarvitsisi ajon aikana ja se löytyisi vain näytön takaa.

        "Kuinka monta kertaa täytyy kertoa se yksinkertainen perusasia että ei sitä näyttöä sohita ajon aikana"

        Faktat voi aina ohittaa netistä luetulla tuuballa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa täytyy kertoa se yksinkertainen perusasia että ei sitä näyttöä sohita ajon aikana. Jos niin kuvittelee niin ei ole koskaan ajanut uudella autolla jossa on tuollainen näyttö.

        Sanokaapa joku toiminto jota tarvitsisi ajon aikana ja se löytyisi vain näytön takaa.

        Tottakai ihmiset sohii sitä näyttöä jos ei ole muita säätimiä, golfkärrysi onkin varmaan ainoa missä on molemmat. Olet myös ainoa joka säätää ilmastoinnin vain kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ihmiset sohii sitä näyttöä jos ei ole muita säätimiä, golfkärrysi onkin varmaan ainoa missä on molemmat. Olet myös ainoa joka säätää ilmastoinnin vain kerran.

        "Olet myös ainoa joka säätää ilmastoinnin vain kerran."

        Miten voi olla näin yksinkertainen asia vaikea ymmärtää. Olen sanonut tämän jo monta kertaa. Ilmastointia voi säätää ilman että käyttää kosketusnäyttöä. Olen kyllä säätänyt ilmastointia mutta siihen ei tarvita kosketusnäyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta kertaa täytyy kertoa se yksinkertainen perusasia että ei sitä näyttöä sohita ajon aikana. Jos niin kuvittelee niin ei ole koskaan ajanut uudella autolla jossa on tuollainen näyttö.

        Sanokaapa joku toiminto jota tarvitsisi ajon aikana ja se löytyisi vain näytön takaa.

        "Sanokaapa joku toiminto jota tarvitsisi ajon aikana ja se löytyisi vain näytön takaa."

        No vaikkapa ilmastoinnin / ilmanvaihtojärjestelmän säätö.

        Toki, jos autossa on automaatti-ilmastointi JA joko huomattavan tehokas ilmastointi tai sitten edes toiminto, jossa se automaatti-ilmastointi osaa myös automaattisesti vuorotella ulkoa otettavan ilman ja sisäkierron välillä (tai säätää asiaa portaattomasti, esim. siten että 15% ilmasta otetaan ulkoa ja 85% on auton sisältä otettua kierrätysilmaa) JOS automaatti-ilmastoinnin ohjausyksikkö huomaa, ettei auton ilmastoinnin viilennysteho riitä todella kuumalla säällä.

        En tiedä, miten isoja eroja eri autojen ilmastoinnin jäähdytystehossa on, mutta ainakaan omassa autossani, vaikka ilmastointi on, niin se ei ole kovin tehokas (ja auto on tänä keväänä käynyt ilmastointihuollossa).

        Manuaali-ilmastointia (kun automaattista ei ole) käytän kuumalla säällä näin:

        vuorottelen näitä kahta tilaa:

        1) sisäkierto, puhallinteho 3 (max. 4).

        JA

        2) ilmanotto ulkoa, puhallinteho 1

        Näin siksi, että kuumalla säällä ja auringon paistaessa ilmastoinnin teho ei viilennä riittävästi, jos ilma tulee ulkoa JA käyttäisi esim. puhallintehoa 3.

        Ehkäpä samankin automallin perusmallissa on ns. "entry level" -ilmastointi, joka kyllä jäähdyttää, mutta ei ole erityisen tehokas ja kalliimpaan malliin ehkä sitten asennetaan suuremmalla jäähdytysteholla oleva ilmastointi (ja ehkä myös ilmastoinnin automaattinen ohjaustoiminto pelkän AC ON/OFF -napin sijasta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sanokaapa joku toiminto jota tarvitsisi ajon aikana ja se löytyisi vain näytön takaa."

        No vaikkapa ilmastoinnin / ilmanvaihtojärjestelmän säätö.

        Toki, jos autossa on automaatti-ilmastointi JA joko huomattavan tehokas ilmastointi tai sitten edes toiminto, jossa se automaatti-ilmastointi osaa myös automaattisesti vuorotella ulkoa otettavan ilman ja sisäkierron välillä (tai säätää asiaa portaattomasti, esim. siten että 15% ilmasta otetaan ulkoa ja 85% on auton sisältä otettua kierrätysilmaa) JOS automaatti-ilmastoinnin ohjausyksikkö huomaa, ettei auton ilmastoinnin viilennysteho riitä todella kuumalla säällä.

        En tiedä, miten isoja eroja eri autojen ilmastoinnin jäähdytystehossa on, mutta ainakaan omassa autossani, vaikka ilmastointi on, niin se ei ole kovin tehokas (ja auto on tänä keväänä käynyt ilmastointihuollossa).

        Manuaali-ilmastointia (kun automaattista ei ole) käytän kuumalla säällä näin:

        vuorottelen näitä kahta tilaa:

        1) sisäkierto, puhallinteho 3 (max. 4).

        JA

        2) ilmanotto ulkoa, puhallinteho 1

        Näin siksi, että kuumalla säällä ja auringon paistaessa ilmastoinnin teho ei viilennä riittävästi, jos ilma tulee ulkoa JA käyttäisi esim. puhallintehoa 3.

        Ehkäpä samankin automallin perusmallissa on ns. "entry level" -ilmastointi, joka kyllä jäähdyttää, mutta ei ole erityisen tehokas ja kalliimpaan malliin ehkä sitten asennetaan suuremmalla jäähdytysteholla oleva ilmastointi (ja ehkä myös ilmastoinnin automaattinen ohjaustoiminto pelkän AC ON/OFF -napin sijasta).

        Ei Golfiin edes saa nykyään kuin automaatti-ilmastoinnin. Niin vanhoissa missä on manuaali niin on sitten potikatkin. Eiköhän tuo ole sama tilanne valtaosassa autoja.


    • Anonyymi

      Pihassa on vanhempi mekaanisilla säätimillä ja uudempi jossa näyttö minä ja Puolisoni kumpikin samaa mieltä uudempi on ärsyttävä on tilanteita jossa lasit huurtuu kosteuden johdosta joten nopea reagointi tarpeen vanhassa pystyy katsomatta mihinkään säätämään, Mutta autotehtaat haluaa halpaa ja nämä lääppimisnäytölliset halvempia valmistaa ei tarvita oikeita katkaisijoita tms vaan ohjelmoinnilla voi toteuttaa kaikki halvalla.

      • Anonyymi

        Samalla tavalla pilattu stereot jne, lähes kaikki toimninnot valikkojen takana tai jätetty vaan pois. Namiskoiden kytkentä vaatii enemmän työtä.


      • Anonyymi

        "lasit huurtuu kosteuden johdosta joten nopea reagointi tarpeen vanhassa pystyy katsomatta mihinkään säätämään, "

        Golfissa on rillinen pikapaike huurteenpoistoa varten. Se takasin lämmittimen painikkeen vieressä. Helppoa kytkeä molemmat nopeasti.

        Radiota säädetään ratista ja radion tai Spotifyn näytön saa mittaristoon niin ei tarvitse vilkuilla keskikonsolista. Ehdottomasti turvallisempi kuin vanhanaikainen radio keskikonsolissa. Kädet ratissa ja katse tiessä onnistuu kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "lasit huurtuu kosteuden johdosta joten nopea reagointi tarpeen vanhassa pystyy katsomatta mihinkään säätämään, "

        Golfissa on rillinen pikapaike huurteenpoistoa varten. Se takasin lämmittimen painikkeen vieressä. Helppoa kytkeä molemmat nopeasti.

        Radiota säädetään ratista ja radion tai Spotifyn näytön saa mittaristoon niin ei tarvitse vilkuilla keskikonsolista. Ehdottomasti turvallisempi kuin vanhanaikainen radio keskikonsolissa. Kädet ratissa ja katse tiessä onnistuu kaikki.

        Ehdottoman mukavaa olla kesät talvet ja joka tilanteessa samoissa vaatteissa, eikä saa olla kuumissaan tai kylmisssään ettei vaan joudu muuttamaan automaatti-ilmastointia.

        Paljon muutakin piilotettu noihin valikohin, en nyt muista mitä auto-ohjelmissa harmitelleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottoman mukavaa olla kesät talvet ja joka tilanteessa samoissa vaatteissa, eikä saa olla kuumissaan tai kylmisssään ettei vaan joudu muuttamaan automaatti-ilmastointia.

        Paljon muutakin piilotettu noihin valikohin, en nyt muista mitä auto-ohjelmissa harmitelleet.

        Nyt tuli nolo haasto. Et nähtävästi osaa edes lukea. Jo karvalakki-Golfissa pystyy säätämään ilmastoinnin lämpötilaa erikseen kahdelle paikalle eteen ja lisäksi myös takapenkille koskematta lääppimisruutua. Lömpötilan säädölle on jokaiselle omat /- painikkeet. Myös takapenkillä.
        Ja sen lisäksi yhdestä painonapista kuski saa kytkettyä huurtenpoiston. Ei mitään valikoita tai piilotuksia.

        Oikesti. Olet täysin pihalla siitä mitä nykyautot ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli nolo haasto. Et nähtävästi osaa edes lukea. Jo karvalakki-Golfissa pystyy säätämään ilmastoinnin lämpötilaa erikseen kahdelle paikalle eteen ja lisäksi myös takapenkille koskematta lääppimisruutua. Lömpötilan säädölle on jokaiselle omat /- painikkeet. Myös takapenkillä.
        Ja sen lisäksi yhdestä painonapista kuski saa kytkettyä huurtenpoiston. Ei mitään valikoita tai piilotuksia.

        Oikesti. Olet täysin pihalla siitä mitä nykyautot ovat.

        Noloa ettei golfkärryssä voi vaihtaa kuskia ettei vaan tarvitse säätää automaatti-ilmastointia ja pitää olla sama vaatetuskin koko ajan. Jos haluaa välillä olla viileämmässä tai lämpimämmässä niin sitten täytyy ostaa joku muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottoman mukavaa olla kesät talvet ja joka tilanteessa samoissa vaatteissa, eikä saa olla kuumissaan tai kylmisssään ettei vaan joudu muuttamaan automaatti-ilmastointia.

        Paljon muutakin piilotettu noihin valikohin, en nyt muista mitä auto-ohjelmissa harmitelleet.

        "Paljon muutakin piilotettu noihin valikohin, en nyt muista mitä auto-ohjelmissa harmitelleet"

        Ei mitenkään yllättävää ettet muista. Kun olet täysin pihalla kaikesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paljon muutakin piilotettu noihin valikohin, en nyt muista mitä auto-ohjelmissa harmitelleet"

        Ei mitenkään yllättävää ettet muista. Kun olet täysin pihalla kaikesta.

        Ei mitenkään yllättävää etten muista kun ei itsellä ole, muutama vuosi aikaa ohjelmasta eikä edes hirveästi kiinnostanut. Yllättävää ettet itse tiedä mitä kaikkea siellä on vai eikö golfkärryssä olekaan kuin ilmastointi?

        Ihan hyvä jos sinä et räplää ajaesa, mutta useimmat räplää ja se on aina vaarallista.


    • Anonyymi

      Joku autolehti moitti vw"n uusia ratkaisuita ja totesi vanhan olevan parempi ja nykyaikana kun takavalotkaan ei saa palaa säästösyistä niin moni haluaa säästää sammuttamalla ilmastoinnin joka säästää siis huomattavastti enemmän kuin palamattomat takavalot.

      • Anonyymi

        Ai että joku haluaisi sammuttaa ilmastoinnin säästääkseen?
        Tuskin niin tyhmää ihmistä oikeasti on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että joku haluaisi sammuttaa ilmastoinnin säästääkseen?
        Tuskin niin tyhmää ihmistä oikeasti on olemassa.

        Paljon tyhmempiä kun säästävät takavaloissa vaarantamalla henkensä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon tyhmempiä kun säästävät takavaloissa vaarantamalla henkensä :D

        Takavalojen ja ilmastoinnin välillä ei ole yhteyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että joku haluaisi sammuttaa ilmastoinnin säästääkseen?
        Tuskin niin tyhmää ihmistä oikeasti on olemassa.

        Auton Manuaalissa kehotettiin sammuttamaan ilmastointi pysäytettäessä ruuhkan tms takia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takavalojen ja ilmastoinnin välillä ei ole yhteyttä.

        Säästö yhteys miksi muuten takavalot ei aina palaisi tosin täysin järjen vastainen säästökeino.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästö yhteys miksi muuten takavalot ei aina palaisi tosin täysin järjen vastainen säästökeino.

        Miten sen ottaa. Ihan turhaa niitä poltetaan valoisalla, mutta kuskin pitää ymmärtää pitää huoli että ne palaa tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton Manuaalissa kehotettiin sammuttamaan ilmastointi pysäytettäessä ruuhkan tms takia

        Minkä auton ja kuinka pitkän pysähdyksen aikana. Taitaa olla trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sen ottaa. Ihan turhaa niitä poltetaan valoisalla, mutta kuskin pitää ymmärtää pitää huoli että ne palaa tarvittaessa.

        Järjetön on, ledit ei kuluta sähköä juuri ollenkaan, enemmän taitaa kulua ylimääräisten katkaisijoiden valmistukseen, puhumattakaan mitä kuluja niiden aiheuttamnat kolarit aiheuttaa. Ei turvallisuusasioissa pitäisi säästää kuvitteelisten säästäjen takia ja luottaa ihmisten muistavan sytyttää ne aina kun hämärtyy tai vaikkapa tunneliin ajaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takavalojen ja ilmastoinnin välillä ei ole yhteyttä.

        "Takavalojen ja ilmastoinnin välillä ei ole yhteyttä."

        Takavalot on turvallisuustekijä ja ilmastointikin on turvallisuustekijä kovilla helteillä, tutkittu juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järjetön on, ledit ei kuluta sähköä juuri ollenkaan, enemmän taitaa kulua ylimääräisten katkaisijoiden valmistukseen, puhumattakaan mitä kuluja niiden aiheuttamnat kolarit aiheuttaa. Ei turvallisuusasioissa pitäisi säästää kuvitteelisten säästäjen takia ja luottaa ihmisten muistavan sytyttää ne aina kun hämärtyy tai vaikkapa tunneliin ajaessa.

        "Ei turvallisuusasioissa pitäisi säästää kuvitteelisten säästäjen takia ja luottaa ihmisten muistavan sytyttää ne aina kun hämärtyy tai vaikkapa tunneliin ajaessa."

        Oma Golf kyllä sytyttää automaattisesti valot kun tarvis tulee. Naurattaa jopa kun valot tärähtää päälle kun ajaa esim sillan ali, autokatokseen tai parkkihalliin. Tuo automatikkaa toimii paremmin kuin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei turvallisuusasioissa pitäisi säästää kuvitteelisten säästäjen takia ja luottaa ihmisten muistavan sytyttää ne aina kun hämärtyy tai vaikkapa tunneliin ajaessa."

        Oma Golf kyllä sytyttää automaattisesti valot kun tarvis tulee. Naurattaa jopa kun valot tärähtää päälle kun ajaa esim sillan ali, autokatokseen tai parkkihalliin. Tuo automatikkaa toimii paremmin kuin hyvin.

        Takavalotkin? Kummallista kun takavaloautomatiikka ei tomi kalliimmissakaan autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takavalotkin? Kummallista kun takavaloautomatiikka ei tomi kalliimmissakaan autoissa.

        Ei kai ne takavalot tarvitse mitään omaa automatiikkaa. Ne lävähtävät päälle samalla kuin ajovalotkin.
        Eihän tuo mitään rakettitiedettä ole. Mulla oli jo joskus yli kymmenen vuotta sitten Passat joka ymmärsi varsin hyvin ja sikanopeasti kun auto meni tunneliin tai sillan ali tai tuli hämärää. Päivälläkinsyttyi mittarivalot silmänräpäyksessä kun auto päätteli että nyt niitä tarvitaan.

        Mun on nyt hieman vaikea hahmottaa mikä toi sun ongelma takavalojen kanssa on....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne takavalot tarvitse mitään omaa automatiikkaa. Ne lävähtävät päälle samalla kuin ajovalotkin.
        Eihän tuo mitään rakettitiedettä ole. Mulla oli jo joskus yli kymmenen vuotta sitten Passat joka ymmärsi varsin hyvin ja sikanopeasti kun auto meni tunneliin tai sillan ali tai tuli hämärää. Päivälläkinsyttyi mittarivalot silmänräpäyksessä kun auto päätteli että nyt niitä tarvitaan.

        Mun on nyt hieman vaikea hahmottaa mikä toi sun ongelma takavalojen kanssa on....

        Hyvin monissa autoissa takavalot ei pala hämärällä kun kuski eikä automatiikka ei ole niitä sytyttänyt, mitä siitä et ymmärrä? Miksi takavalot on edes oelmassa ellei niillä ole merkitystä turvallisuuden kannalta, energian säästö on olematon ilman kolareitakin ja kolarien kanssa menee pahasti miinukselle, puhumattakaan ihmisten hengestä ja terveydestä.


    • Anonyymi

      Totta.

      Vain ääniohjauksella olevia autoja kiitos, muut pitäisi kieltää lailla.

      • Anonyymi

        Aivan, ei tarvitse koskaan katsoa vipuihin tai näyttöön, ääniohjaus on selkeästi turvallisin säätötapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, ei tarvitse koskaan katsoa vipuihin tai näyttöön, ääniohjaus on selkeästi turvallisin säätötapa.

        On joskus mennyt ääni että miten silloin toimitaan ääntä jos ei tule kuin pientä pihinää kyllä se vaan on että kunnon kytkimet joka toiminnolle on se paras kaikki muu on sepittelyä kauanko noi lääppimis sydeemit toimii ja onhan ne kivan näköisiä rasva töhnää mutta se Halpuutus on päivän sana siksi niitä viljellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On joskus mennyt ääni että miten silloin toimitaan ääntä jos ei tule kuin pientä pihinää kyllä se vaan on että kunnon kytkimet joka toiminnolle on se paras kaikki muu on sepittelyä kauanko noi lääppimis sydeemit toimii ja onhan ne kivan näköisiä rasva töhnää mutta se Halpuutus on päivän sana siksi niitä viljellään.

        https://i2.wp.com/us.motorsactu.com/wp-content/uploads/2019/11/DB2019AU01462_medium.jpg?resize=1200,675&ssl=1

        Te ette taas edes tiedä mistä puhutte. Tässä kuva uuden Golfin kabiinista. Siinä on kyllä kosketusnäyttö mutta siinä on myös 36 erillistä painiketta joilla hoidetaan kaikki ajonaikainen komentaa autoa.

        https://i2.wp.com/us.motorsactu.com/wp-content/uploads/2019/11/DB2019AU01462_medium.jpg?resize=1200,675&ssl=1

        Ja mittaristoon voi valita näkyville ne tiedot joita tarvitsee ajon aikana. Kaikki kuuluu karvalakkimallin hintaan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://i2.wp.com/us.motorsactu.com/wp-content/uploads/2019/11/DB2019AU01462_medium.jpg?resize=1200,675&ssl=1

        Te ette taas edes tiedä mistä puhutte. Tässä kuva uuden Golfin kabiinista. Siinä on kyllä kosketusnäyttö mutta siinä on myös 36 erillistä painiketta joilla hoidetaan kaikki ajonaikainen komentaa autoa.

        https://i2.wp.com/us.motorsactu.com/wp-content/uploads/2019/11/DB2019AU01462_medium.jpg?resize=1200,675&ssl=1

        Ja mittaristoon voi valita näkyville ne tiedot joita tarvitsee ajon aikana. Kaikki kuuluu karvalakkimallin hintaan mukaan.

        Jos käyttää vähänkin järkeään niin ymmärtää että nykyautossa on pakko olla kosketusnäyttö. Autossa on niin paljon toimintoja että olisi mahdotonta tehdä jokaiselle erillinen potikka.
        Mutta ne ovat sellaisia säätöjä mitä ei tsrvitse tehdä ajon aikana. Tuo Golf on hyvä esimerkki. Kaksokaas kuvaa. Kaikelle ajossa tarvittavalle on om painike ja lääppimisnäyttö sitten lisäksi.
        On muuten todella mukava käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://i2.wp.com/us.motorsactu.com/wp-content/uploads/2019/11/DB2019AU01462_medium.jpg?resize=1200,675&ssl=1

        Te ette taas edes tiedä mistä puhutte. Tässä kuva uuden Golfin kabiinista. Siinä on kyllä kosketusnäyttö mutta siinä on myös 36 erillistä painiketta joilla hoidetaan kaikki ajonaikainen komentaa autoa.

        https://i2.wp.com/us.motorsactu.com/wp-content/uploads/2019/11/DB2019AU01462_medium.jpg?resize=1200,675&ssl=1

        Ja mittaristoon voi valita näkyville ne tiedot joita tarvitsee ajon aikana. Kaikki kuuluu karvalakkimallin hintaan mukaan.

        Nopeusmittari häviää kun laittaa navigaattorin päälle, kamalaa ja vaarallista. Isosta nopeumittarista paljon helpompaa ja miellyttävämpää seurata nopeutta kuin pienistä numeroista navigaattorissa vai onko siinäkään?

        Golfissa ei tarvitse eri tehoasetuksia ja alustan säätöjä tms, mutta ne oli yksi mitä haukkuivat testissä kun oli hankalasti valikoissa ja niitähän käyteään ajon aikana. En muista minkä merkkinen auto se testissä oli, mutta ainakin saksalaisissa tietokoneohjelmissa suunnittelu aivan perseestä, valikot ja toiminnot hyvin epäloogisia vaikka olisikin paljon toimintoja.

        Onkohan tuo golf retromalli kun noin kulmikkaat paneelit ja punaiset valotkin kuin jostain 80-luvun tieteisleffasta?

        Kyllähän tuollainen golf minullekin kelpaisi, ihan hyviä autoja varmaan kunnossa ollessaan, volkkareissa ollut vaan moottori/vaihteisto/päästö-ongelmia jne, mutta tuskin valitsisin jos olisi sen verra rahaa. Jännä miten saksalaisten maine pysyy vaikka mersutkin usein katsastusten hylkäyksissä kärjessä ja korjaukset niin kalliita että hylkäävät vähän ajettuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusmittari häviää kun laittaa navigaattorin päälle, kamalaa ja vaarallista. Isosta nopeumittarista paljon helpompaa ja miellyttävämpää seurata nopeutta kuin pienistä numeroista navigaattorissa vai onko siinäkään?

        Golfissa ei tarvitse eri tehoasetuksia ja alustan säätöjä tms, mutta ne oli yksi mitä haukkuivat testissä kun oli hankalasti valikoissa ja niitähän käyteään ajon aikana. En muista minkä merkkinen auto se testissä oli, mutta ainakin saksalaisissa tietokoneohjelmissa suunnittelu aivan perseestä, valikot ja toiminnot hyvin epäloogisia vaikka olisikin paljon toimintoja.

        Onkohan tuo golf retromalli kun noin kulmikkaat paneelit ja punaiset valotkin kuin jostain 80-luvun tieteisleffasta?

        Kyllähän tuollainen golf minullekin kelpaisi, ihan hyviä autoja varmaan kunnossa ollessaan, volkkareissa ollut vaan moottori/vaihteisto/päästö-ongelmia jne, mutta tuskin valitsisin jos olisi sen verra rahaa. Jännä miten saksalaisten maine pysyy vaikka mersutkin usein katsastusten hylkäyksissä kärjessä ja korjaukset niin kalliita että hylkäävät vähän ajettuina.

        "Nopeusmittari häviää kun laittaa navigaattorin päälle, kamalaa ja vaarallista."

        Ei todellakaan häviä, höpötät taas omiasi kun et mistään mitään tiedä.

        https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2019/12/2020-VW-Golf-8-Cockpit.jpg

        Nopeusnäytön voi valita joko kartan oikealle tai vasemmalle puolelle. Riippuu aivan siitä miten kuski haluaa. Digitaalinen ja niin isolla että jos sitä ei näe niin ei ol kyllä mitään asiaa ajaa autolla ylipäätänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusmittari häviää kun laittaa navigaattorin päälle, kamalaa ja vaarallista. Isosta nopeumittarista paljon helpompaa ja miellyttävämpää seurata nopeutta kuin pienistä numeroista navigaattorissa vai onko siinäkään?

        Golfissa ei tarvitse eri tehoasetuksia ja alustan säätöjä tms, mutta ne oli yksi mitä haukkuivat testissä kun oli hankalasti valikoissa ja niitähän käyteään ajon aikana. En muista minkä merkkinen auto se testissä oli, mutta ainakin saksalaisissa tietokoneohjelmissa suunnittelu aivan perseestä, valikot ja toiminnot hyvin epäloogisia vaikka olisikin paljon toimintoja.

        Onkohan tuo golf retromalli kun noin kulmikkaat paneelit ja punaiset valotkin kuin jostain 80-luvun tieteisleffasta?

        Kyllähän tuollainen golf minullekin kelpaisi, ihan hyviä autoja varmaan kunnossa ollessaan, volkkareissa ollut vaan moottori/vaihteisto/päästö-ongelmia jne, mutta tuskin valitsisin jos olisi sen verra rahaa. Jännä miten saksalaisten maine pysyy vaikka mersutkin usein katsastusten hylkäyksissä kärjessä ja korjaukset niin kalliita että hylkäävät vähän ajettuina.

        "Onkohan tuo golf retromalli kun noin kulmikkaat paneelit ja punaiset valotkin kuin jostain 80-luvun tieteisleffasta?"

        Värimaailman voi valita 30 valmiiksi tehdystä teemasta tai sitten voi tehdä itse oman täysin omien mieltymystensä mukaisesti. Ja jokaisella kuskilla voi olla omat värinsä, radion suosikkikanavat, navigaattorin asetukset jne. Kun auto tietää (avaimesta taskussa) kuka ajaa niin kaikki nämä säätyvät automaattisesti kuskin toiveiden mukaisiksi.

        Kätevää eikö totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nopeusmittari häviää kun laittaa navigaattorin päälle, kamalaa ja vaarallista."

        Ei todellakaan häviä, höpötät taas omiasi kun et mistään mitään tiedä.

        https://gtspirit.com/wp-content/uploads/2019/12/2020-VW-Golf-8-Cockpit.jpg

        Nopeusnäytön voi valita joko kartan oikealle tai vasemmalle puolelle. Riippuu aivan siitä miten kuski haluaa. Digitaalinen ja niin isolla että jos sitä ei näe niin ei ol kyllä mitään asiaa ajaa autolla ylipäätänsä.

        Rumasti tulee kartan päälle, parempi reunassa kuten tavallisissa navigaattoreissa. Useimmat haluaa oikeat viisarinäytöt, noiden numeronäyttöjen uskottiin menneen jo muodista, mutta volkkari jaksaa yrittää. No, päasia että itse tykkää kunhan ei jää liikaa ihastelemaan vaan seuraa liikennettäkin.


    • Anonyymi

      No Miksi Golffissa on se näyttö jos sitä ei tarvita ??

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe