https://arileht.delfi.ee/artikkel/87570865/vesiniku-kutuseelementautode-hiigelpanus-sai-suure-tagasiloogi Julkinen mielipede kääntyi vastustamaan vetyautoja.
Etelä-Korea on kusessa vetyautojen kanssa. Mahalasku.
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Valitettavasti presidentti Moon lataa valtion keräämiä woneja vetyautoihin & infraan. Aikoo maailman johtavaksi vetyautomaaksi.
"markkinat" - Anonyymi
Vetypommi eli fuusioreaktori räjähtävänä voimanlähteen kulkuavusteessa.
- Anonyymi
Asiatonta spämmiä...
Eteläkorealaiset ostaa nyt eniten vetyautoja maailmassa !
Peräti 1000 autoa kuukaudessa. Vastaavasti sähköautoja myydään siellä 30 000.
VETYTANKKAUSTILANNE on maailman toiseksi huonoin.
Huonoin se on Yhdysvalloissa 224 autoa yhtä vetytankkauspistettä kohden.
Koreassa vetytankkauspiste /180 autoa.
Kiinassa / 56 autoa.
Japanissa / 38 autoa.
Saksassa / 9 autoa yhtä tankkauspistettä kohti.
"markkinat"- Anonyymi
Yhdysvalloissa malli ei todistetusti toimi. Etelä-Koreassa autoja käyttää valtion ja kuntien virastot ja laitokset sekä jotkut yritykset. Jakeluongelmat eivät juuri heitä haittaa :) ....
Saksassa ! VETYASEMA / 9 AUTOA !
Siellä autoja ovat saaneet ostaa myös normaalit kuluttajat, kuten Yhdysvalloissa.
"markkinat" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdysvalloissa malli ei todistetusti toimi. Etelä-Koreassa autoja käyttää valtion ja kuntien virastot ja laitokset sekä jotkut yritykset. Jakeluongelmat eivät juuri heitä haittaa :) ....
Saksassa ! VETYASEMA / 9 AUTOA !
Siellä autoja ovat saaneet ostaa myös normaalit kuluttajat, kuten Yhdysvalloissa.
"markkinat"> Saksassa ! VETYASEMA / 9 AUTOA !
> Siellä autoja ovat saaneet ostaa myös normaalit kuluttajat, kuten Yhdysvalloissa.
Tankkausasema maksaa 2 000 000 €/kpl joten saattaa olla jonnii verran pitkä takaisinmaksuaika. Taloudellisesta kannattavuudesta ei tarvi untakaan nähdä. Käsi on olkapäätä myöten veronmaksaijien taskussa vetymaakareilla.
Vrt. Suomessa on 14000 kaasuautoa / 60 tankkausasemaa. 233 autoa per asema keskimäärin. Käytännössä vain muutama asema näyttää olevan säännöllisesti ruuhkautunut. Tosin vedyn tankkaus on "kehuttu" aika hitaaksi johtuen tarpeesta pumputella aseman paineet liki 1000 bar ennen tankkausta.
Ja sehän on kanssa ollut uutisena, ettei vetyautot kiinnosta saksalaisia. Ei ihme, kun hintaa on 50 % tässähköautoihin ja 100 % polttomoottoriautoihin verrattuna.
2019 julkistettun tavoitteen mukaan Saksaan piti saada 60 000 vetyautoa vuonna 2022. 2019 niitä myytiin huikeat 400 ja vetyautokanta kasvoi noin tuhanteen. Jostain kumman syystä 2020 myyntilukuja ei enää paljoa rummutettu.... taisi nekin jäädähieman em. tavoitteen edellyttämästä 15-20 tuhannen auton vuosimyynnistä?
Taitaa ne vetyautot lähinnä olla lobbariorganisaation mainostarroissa ja kuluttajat äänestäneet lompakollaan ihan muita vaihtoehtoje. Minkä useimmat valmistajatkin huomanneet. Taisi BMW:tä lukuun ottamatta jo kaikki saksalaisvalmistajat sanoa vetypelleilylle kiitos ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Saksassa ! VETYASEMA / 9 AUTOA !
> Siellä autoja ovat saaneet ostaa myös normaalit kuluttajat, kuten Yhdysvalloissa.
Tankkausasema maksaa 2 000 000 €/kpl joten saattaa olla jonnii verran pitkä takaisinmaksuaika. Taloudellisesta kannattavuudesta ei tarvi untakaan nähdä. Käsi on olkapäätä myöten veronmaksaijien taskussa vetymaakareilla.
Vrt. Suomessa on 14000 kaasuautoa / 60 tankkausasemaa. 233 autoa per asema keskimäärin. Käytännössä vain muutama asema näyttää olevan säännöllisesti ruuhkautunut. Tosin vedyn tankkaus on "kehuttu" aika hitaaksi johtuen tarpeesta pumputella aseman paineet liki 1000 bar ennen tankkausta.
Ja sehän on kanssa ollut uutisena, ettei vetyautot kiinnosta saksalaisia. Ei ihme, kun hintaa on 50 % tässähköautoihin ja 100 % polttomoottoriautoihin verrattuna.
2019 julkistettun tavoitteen mukaan Saksaan piti saada 60 000 vetyautoa vuonna 2022. 2019 niitä myytiin huikeat 400 ja vetyautokanta kasvoi noin tuhanteen. Jostain kumman syystä 2020 myyntilukuja ei enää paljoa rummutettu.... taisi nekin jäädähieman em. tavoitteen edellyttämästä 15-20 tuhannen auton vuosimyynnistä?
Taitaa ne vetyautot lähinnä olla lobbariorganisaation mainostarroissa ja kuluttajat äänestäneet lompakollaan ihan muita vaihtoehtoje. Minkä useimmat valmistajatkin huomanneet. Taisi BMW:tä lukuun ottamatta jo kaikki saksalaisvalmistajat sanoa vetypelleilylle kiitos ei.Ja pakollinen vertailu. Suomen autokanta 3,2 miljoonaa, josta henkilöautoja 2,7 miljoonaa. Kylmiä asemia reilu 1000 ja miehitettyjä vajaa 800. Lähes 1800 autoa asemaa kohti. Tosin useimmilla kylmäasemillakin taitaa pystyä tankkaamaan ainakin 2 autoa samanaikaisesti ja miehitetyillä 3-6. Eli yhtä "bensaletkua" kohti taitaa olla luokkaa 500 autoa. Eikä noin keskimäärin tankkausvuoroa yleensä joudu jonottamaan.
Helppo päätellä, että yhtä pistettä kohti pitäisi olla pikemminkin 500 kuin 50 autoa, jotta homma olisi kannattavaa .... muutoinkin kuin jatkuvasti verovaroista subventoiden.
Saksassakin piti 2019 suunnitelmien mukaan olla pian 60 000 vetypommiautoa elättämässä n. 150 tankkausasemaa. Aika lähelle tätä 500 autoa/tankkauspiste sielläkin on tähdätty, mutta todellisuus jotain muuta (9 autoa/tankkauspiste).
- Anonyymi
Vetypommiautot loputon rahareikä
Eteläkoreassa on myös havaittu, ettei edes lahjaksi saatua vetypommiautojen tankkausasemaa voi pyörittää kannattavasti. Asema siis rakennettu valtion tuella, mutta polttoaineen myyntituotot eivät riitä kattamaan ylläpitokuluja ja omistaja tekee turskaa
https://www.reuters.com/article/us-autos-hydrogen-southkorea-insight-idUSKBN1W936A
Ja näin alueella, missä vetypommiautoja 180 asemaa kohti. Miten hyvin menee Saksassa, jossa yhtä asemaa elättämässä peräti 9 autoa? Siitä onkin hyvä vuolla rahaa 2 M€ aseman rakentamis- ja käyttökulujen kattamiseen. Ai niin, muttei tarvi, kun verovaroin koko lysti kustannetaan. Tätä tarvitaan Suomeenkin, koska veroasteemme on tuskallisen matala!
Samalla rahalla olisi rakentanut 10 sähköautojen suurteholaturia. Joissa "tankkaisi" päivän mittaan paljon suurempi määrä autoja. - Anonyymi
Etelä-Korea panostaa vahvasti mm. vetyautoihin. Etelä-Korea teki juuri vetyyhteistyösopimuksen Saksan kanssa.
https://asiatimes.com/2021/06/south-korea-betting-big-on-hydrogen-fuel/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?
Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https2752929En sitten aio sinua odotella
Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e761528- 431460
Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"
Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan341260Kuka sinä oikeen olet
Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej471190En vain ole riittävä
Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o251187Hei, vain sinä voit tehdä sen.
Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change61170Oon pahoillani että
Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(431109- 231067
Ihan mielenkiinnosta kyselen...
Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko141003