Tesla syttyi palamaan ajossa ja lukitsi ovet. Kuski sisällä. Palo oli samanlainen kuin muutkin Teslan palot.
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/maailman-nopein-sarjatuotantoauto-syttyi-tuleen-sahkoovet-lukitsivat-kuskin-autoon/9167de19-9aff-43d1-85ee-3532e383d99b
Tesla on surmanloukku
113
2065
Vastaukset
- Anonyymi
Täytyy vain toivoa että Suomeen saadaan pian vetytankkausasemia ja vetyautoja.
- Anonyymi
Vetyauton paloturvallisuus on vielä ratkaisematta. Tosin mikään uusi auto ei ole niin palovaarallinen kuin 10 vuotiaat ja vanhemmat. Sähköjohtojen tärinä ja niin monet itseasentajat tekevät sen vaaran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyauton paloturvallisuus on vielä ratkaisematta. Tosin mikään uusi auto ei ole niin palovaarallinen kuin 10 vuotiaat ja vanhemmat. Sähköjohtojen tärinä ja niin monet itseasentajat tekevät sen vaaran.
Vetypommiautoja valehdellaan jopa turvallisemmiksi, mutta se on valetta.
Vetyä pitää olemattoman pienen tiheyden vuoksi varastoida 700 bar paineessa. Vrt. tavalliset kaasupullot, samoin metaanikäyttöisten autojen tankit 200 bar. Eikä 700 bar vielä riitä, se on varastointipaine autossa. Jotta vety saadaan kohtuu ajassa sujahtamaan aseman tankista autoon, pitää paine tankkausasemalla nostaa liki 1000 bar. Näin kovalle paineelle mitoitettuja isoja säiliöitä ei valmisteta, joten paine pitää pumputella ylös tankkausasemalla ja tämä itseasiassa rajoittaa aseman kapasiteettia. Sellaisiakin väitteitä on näkynyt, ettei vetypommiasemalla tankkaa vuorokaudessa enempää autoja vuorokaudessa kuin sähköautojen suurteholatausasemalla (100 kW).... mutta latausaseman hinta on 1/10 -osa vetypommiaseman hinnasta.
USA:ssa on muutaman viime vuoden aikana räjähtänyt 2 vetyä tuottanutta elektrolyysilaitosta ja Norjassa tankkausasema. Ei ihme. Vety haurastuttaa metalleja, korkeapaineinen kaasuvuoto tuottaa staattista sähköä ja saa vedyn syttymään itsekseen. Vedy ns. syttymisalue on todella laaja, joten melkein mikä vaan vedyn ja ilman seos on syttymiskelpoinen. Lisäksi syttymiseen tarvitaan äärimmäisen pieni energiamäärä ja syttymistä edistävänä katalyyttinä toimivat mm. ruosteiset metallipinnat!
https://www.ttl.fi/ova/vety.html
- Anonyymi
Ei kiitos ladattaville sähköautoille. Ainut järkevä vaihtoehto on vetyauto.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/649a3ae3-a025-42b0-800e-5d938dcac38c- Anonyymi
Ja nekö ei sitten pala koskaan, sehän nähdään 50 vuoden päästä.
- Anonyymi
Kun kuski viimein oli päässyt palavasta liikuvasta Teslasta niin auto oli jatkanut matkaa rajähtäen liekkimereksi... Kyseessä oli täysin uusi auto jolla ei oltu ehditty ajaa kuin vähän matkaa.
Tesla ei halua kommentoida asiaa...
https://www.businessinsider.com/tesla-fire-model-s-plaid-caught-fire-lawyer-claims-2021-7?utm_source=facebook.com&utm_medium=social&utm_campaign=sf-bi-tipresents&r=US&IR=T- Anonyymi
Silti Teslan omistajan kannattaa suositella Teslaa koska jos joku ostaa sen suosittelusi perusteella niin saat siitä Teslalta palkkion.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suurin-osa-sahkoauton-omistajista-ei-suosittelisi-menopeliaan-muille-tesla-kuskit-poikkeus/7deba927-da1c-4b9c-9f2f-91c2b5476934 - Anonyymi
Teslaa ei kiinnosta muu kuin raha. Tesla kommentoi kuitenkin esim. kummallista rattia ja kehui miten hieno se on, mutta kun Tesla roihahtaa tuleen ja vaarantaa ihmishenkiä niin mitäpä sitä kommentoimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslaa ei kiinnosta muu kuin raha. Tesla kommentoi kuitenkin esim. kummallista rattia ja kehui miten hieno se on, mutta kun Tesla roihahtaa tuleen ja vaarantaa ihmishenkiä niin mitäpä sitä kommentoimaan.
Juurihan Tesla lensi pihalle esim. Australian listaamista vastuullisten yritysten joukosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslaa ei kiinnosta muu kuin raha. Tesla kommentoi kuitenkin esim. kummallista rattia ja kehui miten hieno se on, mutta kun Tesla roihahtaa tuleen ja vaarantaa ihmishenkiä niin mitäpä sitä kommentoimaan.
Eiköhän kaikkia merkkejä kiinnosta raha, Volvo on ainoa merkki on panostanut turvallisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän kaikkia merkkejä kiinnosta raha, Volvo on ainoa merkki on panostanut turvallisuuteen.
Volvo on turvallisuuden edelläkäviä vuosi kymmeniä. Harmi että kiinalaiset omistaa volvon harmi.
- Anonyymi
Todellisuudessa Tesla on kaikkein turvallisin auto.
- Anonyymi
Sun omassa kuvitteellisessa todellisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun omassa kuvitteellisessa todellisuudessa.
Tesla on turvallinen ainoastaan Rautasoinin romuprässissä.
- Anonyymi
Nykykäsityksen mukaan akku on käyttöikänsä lopulla, kun sen kapasiteetti on laskenut 80 prosenttiin uuden akun kapasiteetista. Tämän jälkeen akkua ei ole enää turvallista ladata.
Tesla tosin syttyy tuleen jo uutenakin ihan ajossa tai parkissa ollessa vaikka ei olisi edes latauksessa.- Anonyymi
"Tesla tosin syttyy tuleen jo uutenakin ihan ajossa tai parkissa ollessa vaikka ei olisi edes latauksessa."
Mutta eivät niin usein kuin nykyiset bensa- ja dieselautot. - Anonyymi
"Nykykäsityksen mukaan akku on käyttöikänsä lopulla, kun sen kapasiteetti on laskenut 80 prosenttiin uuden akun kapasiteetista. Tämän jälkeen akkua ei ole enää turvallista ladata."
Tuo tarkoittaa vain, että autolla pääsee 20% lyhyemmän matkan. Ei tämä liity turvallisuuteen millään tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nykykäsityksen mukaan akku on käyttöikänsä lopulla, kun sen kapasiteetti on laskenut 80 prosenttiin uuden akun kapasiteetista. Tämän jälkeen akkua ei ole enää turvallista ladata."
Tuo tarkoittaa vain, että autolla pääsee 20% lyhyemmän matkan. Ei tämä liity turvallisuuteen millään tavalla.Kun akun kapasiteetti laskee 80% uuden akun kapasiteetista, oikosulun vaara kasvaa.
https://www.hs.fi/visio/art-2000007997794.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tesla tosin syttyy tuleen jo uutenakin ihan ajossa tai parkissa ollessa vaikka ei olisi edes latauksessa."
Mutta eivät niin usein kuin nykyiset bensa- ja dieselautot.Mutta tesloja on vmaailman autoista 0,000 000%o
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tesloja on vmaailman autoista 0,000 000%o
Tesloja on 0,1% suuruusluokkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Tesloja on 0,1% suuruusluokkaa.
Maailmassa on n 950 000 000 henkilöautoa, en usko, että Tesloja olisi 950 000 kpl.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Maailmassa on n 950 000 000 henkilöautoa, en usko, että Tesloja olisi 950 000 kpl.
Tesloja on myyty tähän päivään mennessä 1,6 miljoonaa. Joten 0,1% on väärin, todellisuus on 0,17% maailman autokannasta.
Anonyymi kirjoitti:
Tesloja on myyty tähän päivään mennessä 1,6 miljoonaa. Joten 0,1% on väärin, todellisuus on 0,17% maailman autokannasta.
Anna linkki Teslojen myyntimäärään.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Anna linkki Teslojen myyntimäärään.
Kylläpä olet laiska. Onko googlettaminen noin vaikeaa oikeasti? No tällä kertaa etsin.
2020 maaliskuussa meni miljoona rikki: https://www.cnbc.com/2020/03/10/elon-musk-says-tesla-has-now-produced-1-million-electric-vehicles.html
82272 (Q2 2020) 145036 (Q3 2020) 179757 (Q4 2020) 180338 (Q1 2021) 206421 (Q2 2021) = 793824
Luvut löytyvät Teslan vuosikatsauksista.
Eli nyt on 1,8 miljoonaa jo ohitettu.
- Anonyymi
Melko karseita nuo Teslat
- Anonyymi
Hauskaa miten mielipiteet muuttuvat, kun porukka pääsee Teslan kyytiin. Tämän vuoksi Teslat myyvät vaikkei niitä mainosteta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskaa miten mielipiteet muuttuvat, kun porukka pääsee Teslan kyytiin. Tämän vuoksi Teslat myyvät vaikkei niitä mainosteta.
Mun parilla tutulla on teslat. Olen myös ajanut teslalla. Ei ole mun mieleen. En myöskään pidä ulkonäöstä enkä sisustusesta. Mulla on 100 000€ auto. Sähköauto se ei ole eikä sellaista mulle tule :)
Anonyymi kirjoitti:
Hauskaa miten mielipiteet muuttuvat, kun porukka pääsee Teslan kyytiin. Tämän vuoksi Teslat myyvät vaikkei niitä mainosteta.
Tesla Model S ei ole saanut Suomeen tänä vuonna yhtä ainokaista. Jos se on niin hyvä, niin miksi sitä on Nettiautossa 150 kpl myynnissä? Eikös käytetyt viedä käsistä jos uutta ei saa?
Model 3 on 120 kpl myynnissä Nettiautossa.
Mun mielestä ei osoita, että myyvät.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Tesla Model S ei ole saanut Suomeen tänä vuonna yhtä ainokaista. Jos se on niin hyvä, niin miksi sitä on Nettiautossa 150 kpl myynnissä? Eikös käytetyt viedä käsistä jos uutta ei saa?
Model 3 on 120 kpl myynnissä Nettiautossa.
Mun mielestä ei osoita, että myyvät."Tesla Model S ei ole saanut Suomeen tänä vuonna yhtä ainokaista"
Tesla ei valmistanut niitä yhtään, koska linja oli kiinni päivitystä varten. Tiesit kyllä tämän hyvin, on ollut puheena aiemminkin. Linja käynnistyi uudestaan n. kuukausi sitten.
Moni pitää Teslaansa ns. hiljaisessa myynnissä uuteen päivitystä ajatellen. Anonyymi kirjoitti:
"Tesla Model S ei ole saanut Suomeen tänä vuonna yhtä ainokaista"
Tesla ei valmistanut niitä yhtään, koska linja oli kiinni päivitystä varten. Tiesit kyllä tämän hyvin, on ollut puheena aiemminkin. Linja käynnistyi uudestaan n. kuukausi sitten.
Moni pitää Teslaansa ns. hiljaisessa myynnissä uuteen päivitystä ajatellen.Siksi kirjoitinkin, että ei ole SAATU Suomeen yhtään Tesla Model S, enkä, että ei ole myyty. Jos auto on hyvä ja tavoiteltu, niin eikö silloin juurikin käytetyt mene kaupaksi, jos uusia ei saa?
Mikä on Nettiautossa "hiljainen myynti"?Anonyymi kirjoitti:
"Tesla Model S ei ole saanut Suomeen tänä vuonna yhtä ainokaista"
Tesla ei valmistanut niitä yhtään, koska linja oli kiinni päivitystä varten. Tiesit kyllä tämän hyvin, on ollut puheena aiemminkin. Linja käynnistyi uudestaan n. kuukausi sitten.
Moni pitää Teslaansa ns. hiljaisessa myynnissä uuteen päivitystä ajatellen.Ei niitä Tesloja ole edes tuotu ulkomailta käytettynä kovinkaan montaa 514 kpl. sisältäen kaikki Teslan mallit. Mitsun Outlandereitakin on tuotu enemmän 840 kpl.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Siksi kirjoitinkin, että ei ole SAATU Suomeen yhtään Tesla Model S, enkä, että ei ole myyty. Jos auto on hyvä ja tavoiteltu, niin eikö silloin juurikin käytetyt mene kaupaksi, jos uusia ei saa?
Mikä on Nettiautossa "hiljainen myynti"?Luksus-segmentin ostajat eivät yleensä juuri käytettyjä halua. Itse en pidä vanhaa Model S:ää hyvänä hankintana kalliiden varaosien vuoksi.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Siksi kirjoitinkin, että ei ole SAATU Suomeen yhtään Tesla Model S, enkä, että ei ole myyty. Jos auto on hyvä ja tavoiteltu, niin eikö silloin juurikin käytetyt mene kaupaksi, jos uusia ei saa?
Mikä on Nettiautossa "hiljainen myynti"?Hiljainen myynti: katsotaan saadaanko kaupaksi hieman korkeammalla hinnalla, vaikka ei vielä oikeasti haluta autosta luopua.
Anonyymi kirjoitti:
Luksus-segmentin ostajat eivät yleensä juuri käytettyjä halua. Itse en pidä vanhaa Model S:ää hyvänä hankintana kalliiden varaosien vuoksi.
Luksus-segmenttiähän juuri haluavat käytettyinä ne, joilla ei ole uuteen varaa.
Anonyymi kirjoitti:
Hiljainen myynti: katsotaan saadaanko kaupaksi hieman korkeammalla hinnalla, vaikka ei vielä oikeasti haluta autosta luopua.
Siis pistetään auto myyntiin Nettiautoon, mutta ei sitä sitten myydäkään????
- Anonyymi
Fritz setä ostanut uuden auton itselleen ja kävi köpelösti.💀💀💀
- Anonyymi
25 kappaleen erikoisauto. Höh.
- Anonyymi
Akkupalo saadaan hallintaan upottamalla auto veteen. Upotuksen takia vesi tunkeutuu joka paikkaan ja suuri vesimassa takaa riittävän jäähtymisen. Täysin ongelmaton tapa tämä ei ole. Esim. auton nostaminen vesikonttiin ei onnistu matalassa pysäköintihallissa.
Lisäksi veteen upottaminen ei ratkaise ongelmaa, vaan siirtää sitä eteenpäin ja voi jopa pahentaa sitä: kun vesi lasketaan pois, auto voi syttyä uudelleen jopa useiden päivien kuluttua. Upottamisen seurauksena vesi tunkeutuu kaikkiin mahdollisiin paikkoihin autossa ja voi aiheuttaa oikosulkuvaaran sinnekin missä sitä ei aiemmin ollut.
Eikä tässä vielä kaikki: konttitempun jälkeen pelastuslaitoksella on tuhansia litroja vettä, joka pitää kuljettaa ongelmajätelaitokseen ja käsitellä siellä. Perinteisellä letkusammutuksella veteen tarttuu vähemmän kemikaaleja akusta ja runsas vedenkäyttö pitää huolen, että pitoisuudet ovat matalia, jolloin ympäristövaikutus pysyy aisoissa.
Myöskään ajoneuvovalmistajat eivät pelastusohjeissaan suosittele auton upottamista veteen, vaan kehottavat ainoastaan käyttämään runsaasti vettä sammutukseen. Teslan uusimmissa pelastusohjeissa veteen upottaminen suorastaan kielletään (sivu 4).- Anonyymi
Eihän siinä mitään jos Teslan omistaja vaarantaa oman ja perheensä turvallisuuden mutta sitä en sulata että myös sivulliset joutuvat vaaraan.
- Anonyymi
Sähköautopalossa kuumuus on valtava puhalluslammpu tai hitsaus tasoa joten ahtaissa paikoissa toimiminen on todella vaikeaa.
- Anonyymi
Sähköautopalot ovat myös laivaliikenteen kasvava riski. Koko autokansi voi romahtaa sähköautopalossa.
https://yle.fi/uutiset/3-11975590 - Anonyymi
Kun tuollainen Tesla syttyy esim. päiväkodin pihassa ja tappaa 40-50 alle kouluikäistä lasta niin luultavasti siitä tulee jo vähän sanomista.
- Anonyymi
Niin, tai sairaalan vuodeosastolla tai leikkaussalissa jossa on 60 avosydänleikkausta menossa!
Puhumattakaan täyteen ahdetusta lentokoneesta, jossa on satoja lapsia matkalla disneyworldiin! Miten sinne ylös saa edes tarpeeksi vettä? ;-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tai sairaalan vuodeosastolla tai leikkaussalissa jossa on 60 avosydänleikkausta menossa!
Puhumattakaan täyteen ahdetusta lentokoneesta, jossa on satoja lapsia matkalla disneyworldiin! Miten sinne ylös saa edes tarpeeksi vettä? ;-)Juuri näin. Tai laivassa jossa on 3000 matkustajaa ja autokannella syttyy Tesla palamaan. Se on menoa silloin...
- Anonyymi
Tesla surmanloukku? Miksi sitten suhteessa ajokilometreihin Tesla on turvallisin auto? Tesloilla selvitään kerta toisensa jälkeen hengissä törmättäessä 110 km/h vauhdilla vastaantuleviin.
- Anonyymi
Lisäksi Teslat törmäilevät jatkuvasti yli 100 km/h nopeuksissa vastaantulijoihin. Teslalla vaietaan tästäkin.
- Anonyymi
Juuri niin! Lisäksi Teslassa tukehdutaan 153 kertaa useammin siihen, että paistetun ahvenen ruoto jää kurkkuun poikittain. Tästä on törkeästi vaiettu jo vuosikymmenten ajan.
Myös kotona lampunvaihdossa tapahtuneet onnettomuudet (kun pudotaan keittiöjakkaralta) johtuvat useimmiten siitä, että Tesla on osunut jakkaraan. Tätäkin peitellään valtamediassa ihan säännönmukaisesti.
- Anonyymi
Pidän Teslan omistajia potentiaalisina murhaajina. Jos tietoisesti ostaa Teslan jonka tiedetään mahdollisesti syttyvän hallitsemattomaan paloon ja täten vaarantavan sivullisten hengen niin sellaista ei tee kuin henkisesti epävakaa henkilö.
- Anonyymi
7-oikein Lotossa on todennäköisempää kuin Teslan syttyminen. Jotain suhteellisuudentajua.
- Anonyymi
Sähköautojen syttymisherkkyyden lisäksi myös ympäristöhyödyt ovat kyseenalaisia.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/saksalaiset-sanovatkin-nyt-nein-danke-sahkoautolle-ymparistohyotyjen-epaily-kasvanut-voimakkaasti/19062998-ea77-4762-ba78-531413c54c7b - Anonyymi
Tesla on kyllä yksi vitsi... Ikävä kyllä huono sellainen...
- Anonyymi
Voivoi lapsia! Tyhjätaskut itkee kateuksissaan kuin pienet pennut.
- Anonyymi
Turvallisuus on Teslan kaikkein vahvin alue. Jos haluaa selvitä hengissä mahdollisesta onnettomuudesta, Teslassa siihen on kaikkein suurin todennäköisyys.
Teslan törmäysturvallisuus on aivan omaa luokkaansa. - Anonyymi
Olen laivamatkustaja enkä halua kuolla sähköauton aiheuttamaan tulipaloon laivalla.
Sähköautoille pitäisi olla omat laivavuoronsa.- Anonyymi
Tai sitten pääkannelle perärampin välittömään läheisyyteen. Sieltä ne on helppo työntää mereen, kun rampin aukaisee.....
- Anonyymi
Samanlaisia paskoja sähkö romut joilla ¨¨pelastetaan¨¨ maailma, ei helvetti...
- Anonyymi
Yhtä hyvin voi syttyä VW ID mallit, samoja sähköromuja
- Anonyymi
Tesla paloi poroksi Norjassa
https://www.is.fi/digitoday/art-2000001900315.html - Anonyymi
Tesla paloi Philadelphiassa. Onneksi lapset eivät olleet sisällä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tesla-paloi-isolla-liekilla-teksasissa-arvelemme-etta-akku-rajahti-mita-jos-lapset-olisivat-olleet-autossa/8015870 - Anonyymi
Tesla paloi Seattlessa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001811562.html - Anonyymi
Viranomaiset selvittävät miksi Tesla S Plaid syttyi tuleen
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tesla-luovutti-ensimmaiset-supertehokkaat-plaid-mallit-asiakkailleen-kuukausi-sitten-yksi-paloi-jo-poroksi/8183094 - Anonyymi
Tesla törmäsi puuhun ja syttyi tuleen
https://tekniikanmaailma.fi/kaksi-kuoli-erikoisessa-tesla-onnettomuudessa-usassa-ilman-kuskia-ajanut-auto-tormasi-puuhun-ja-paloi-tuntikausia/ - Anonyymi
Tesla törmäsi vetokoukkuun ja syttyi palamaan
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001815795.html - Anonyymi
Tesla syttyi palamaan itsestään Saksassa.
https://tekniikanmaailma.fi/taas-uusi-tapaus-tesla-syttyi-itsestaan-palamaan-saksassa-jaljelle-jai-vain-tuhkakasa/ - Anonyymi
Tesla syttyy palamaan itsestään. Video.
https://m.riemurasia.net/video/Tesla-syttyy-itsestaan-palamaan/218389 - Anonyymi
Teslan syttyminen on kansainvälinen uutinen. Suomessa taas palaa 2000 ihan perinteistä polttomoottoriautoa vuodessa, eikä kukaan ole yllättynyt kun niin käy.
- Anonyymi
Joo, kyllä palaa monta polttista, mutta niitä on n. 3 miljoonaa Suomessakin.
Polttomoottoriauton sammuttaminen ,vaikkapa autokannella tai parkkihallissa on melko yksinkertaista tavallisella jauhesammuttimella.
Ei se räjähdä juuri koskaan , kuten Jenkkifilmeissä annetaan ymmärtää.
Ei sähkärikään räjähdä, mutta erittäin vaikea on sammuttaa.
Pakko siirtää muualle pariksi vuorokaudeksi vesialtaaseen jäähtymään.
Itse en ainakaan lataisi tällaista "patteripalopommia" omassa autotallissani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kyllä palaa monta polttista, mutta niitä on n. 3 miljoonaa Suomessakin.
Polttomoottoriauton sammuttaminen ,vaikkapa autokannella tai parkkihallissa on melko yksinkertaista tavallisella jauhesammuttimella.
Ei se räjähdä juuri koskaan , kuten Jenkkifilmeissä annetaan ymmärtää.
Ei sähkärikään räjähdä, mutta erittäin vaikea on sammuttaa.
Pakko siirtää muualle pariksi vuorokaudeksi vesialtaaseen jäähtymään.
Itse en ainakaan lataisi tällaista "patteripalopommia" omassa autotallissani."Itse en ainakaan lataisi tällaista "patteripalopommia" omassa autotallissani."
... jonka palaminen on yhtä todennäköistä, kuin voittaa lotossa 7 oikein. Tällaisia tapauksia varten on kotivakuutus.
Paljon todennäköisemmin bensa- tai dieselauto polttaa sen autotallin. Itse en moisista murehtisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Itse en ainakaan lataisi tällaista "patteripalopommia" omassa autotallissani."
... jonka palaminen on yhtä todennäköistä, kuin voittaa lotossa 7 oikein. Tällaisia tapauksia varten on kotivakuutus.
Paljon todennäköisemmin bensa- tai dieselauto polttaa sen autotallin. Itse en moisista murehtisi.Tutkimuksien mukaan sähkärit ovat kaikkein paloherkimpiä ja vikaherkimpiä.
Ei ole ihme, koska ovat vielä kehittelyvaiheessa.
Siirtymäkauden tuotteeksi ne jäävätkin.
Porsche yhtiö arvioi toukokuussa, että synteettistä ,nollapäästöistä dieseliä ja bensaa
on markkinoilla yhden euron litrahinnalla kahden vuoden sisällä.
Vetyä voidaan tehdä tuulisähköllä vaikka merivedestä.
Hiili saadaan ilmasta.
Se millainen vero päälle lätkäistään on eri asia.
Kaiken lisäksi mm. BMW ja MB kehittävät vetyautoja tosissaan.
Vety tulee olemaan energian pääraakaaine monipuolisuuden ja helpon varastoinnin takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkimuksien mukaan sähkärit ovat kaikkein paloherkimpiä ja vikaherkimpiä.
Ei ole ihme, koska ovat vielä kehittelyvaiheessa.
Siirtymäkauden tuotteeksi ne jäävätkin.
Porsche yhtiö arvioi toukokuussa, että synteettistä ,nollapäästöistä dieseliä ja bensaa
on markkinoilla yhden euron litrahinnalla kahden vuoden sisällä.
Vetyä voidaan tehdä tuulisähköllä vaikka merivedestä.
Hiili saadaan ilmasta.
Se millainen vero päälle lätkäistään on eri asia.
Kaiken lisäksi mm. BMW ja MB kehittävät vetyautoja tosissaan.
Vety tulee olemaan energian pääraakaaine monipuolisuuden ja helpon varastoinnin takia.Siinä vetyautoilijat menevät aina lavetilla tankkaamaan, kun "löpö" loppuu kesken. Siellä suhauttelevat 15-20€/kg vetyä tankkiin ja ajavat kalleimpia mahdollisia kilometrejä.
Enpä moiseen lähtisi, mutta kai meitä on moneksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä vetyautoilijat menevät aina lavetilla tankkaamaan, kun "löpö" loppuu kesken. Siellä suhauttelevat 15-20€/kg vetyä tankkiin ja ajavat kalleimpia mahdollisia kilometrejä.
Enpä moiseen lähtisi, mutta kai meitä on moneksi.> Siellä suhauttelevat 15-20€/kg vetyä tankkiin ja ajavat kalleimpia mahdollisia kilometrejä.
Vedyn tiheys on niin onnettoman pieni, että huikeaa 700 bar painettakin käyttäen vetypommiauton tankkeihin (joilla tilavuutta > 100 l) saadaan rutistettua enintään 5-6 kg vetyä.
Vrt. normaalien kaasupullojen paine on 200 bar. Eikä vetyauton tankkaamiseen vielä 700 bar riitä - tankkausasemalla paine pitää nostaa vieläkin korkeammaksi, jotta vety saadaan siirtymään tolkullisella nopeudella auton tankkiin.
Tien päällä ei siis tankkailla eikä minkäänlaisia kotitankkausvehkeitäkään tule. Asemat maksavat 2 miljoonaa euroa kappale ja nyt on tolloloota käsi ojossa odottamassa, että verovaroja aletaan tähän tuhlaamaan (tankkausasemia on jo rakenettu aiemmin 2, mutta poistettu käytöstä tarpeettomina). Lisäksi pitäisi subventoida auton hintaa, se kun on 2-3 kertainen metaanikäyttöisiin autoihin verrattuna. Ja metaaniahan saa Euroopassa tuhansilta tankkausasemilta- pelkästään Saksassa yli 800 ja Suomessakin n. 60 asemaa.
Vetypommiautosta kun vety loppuu kesken matkan, niin sitten odotellaan hinausautokyytiä. Metaanikäyttöisellä autolla matka jatkuu kaasun loputtua varapolttoaineella = bensalla. Sähköautoille taasen on pikalatausasemia ja hätätilassa voi turvautus myös hidaslataukseen, vaikka se on sitten (käytännössä) yön yli keikka.
- Anonyymi
Sähköauto on maapallon saasteisinta radioaktiivi jätettä tuottava, kun me kaikki lataamme sähköauton rosatomin sahkokolla,
Sitä varten tarvitaan lisää voimaloita ja joku niistä rjahtaa ja saamme maastamme ja maapallosta tsernabyl, lin - Anonyymi
Jos pitäisi arvata niin autossa laukesi ase tai autoa ammutiin. E-tronissa paloi nainen sisälle saksassa mutta lehdistö oli merkistä hiljaa.
- Anonyymi
Tällaisista asioista pitääkin olla hipihiljaa.
Narratiivi turmeltuu.
Menee hyvä tarina pilalle.
Eihän paristokieseissä mitään negatiivista voi olla koko elinkaaren aikana. On
Ei muuta kuin sädekehä päänpäälle ja maailmaa pelastamaan.
- Anonyymi
Teslan tehdas taas vastatuulessa Saksassa.
https://www.tivi.fi/uutiset/teslan-tehdas-saksassa-rakentui-ilman-lupaa-ainakin-sakkoja-tiedossa/1890a0ea-d786-4d1e-9242-66232750b67f - Anonyymi
Lataussähköauto on vain välivaihe ja toivottavasti se vaihe ei kestä kauaa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/574fabd9-8b40-45d7-b7e8-b56a17123bc7- Anonyymi
Aivan totta, välivaihe on patteriauto. Voi niitä niitä silti käyttää ,vaikka arvo
käytettynä on olematon. Vety ja sen johdannaiset kuten nollapäästöiset synteettiset
Bensa ja diesel maailmaa tulevat pyörittämään maailman kaikki vähänkin isommat
koneet ja laitteet. Ei tarvitse pikkuauto tonnin painoista akustoa ajettavuutta ,alustan ja
renkaiden kestoa huonontamaan.
Onneksi tähän on jo Euroopassakin herätty.
Saksa muuttaa maakaasu verkostoa vedylle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan totta, välivaihe on patteriauto. Voi niitä niitä silti käyttää ,vaikka arvo
käytettynä on olematon. Vety ja sen johdannaiset kuten nollapäästöiset synteettiset
Bensa ja diesel maailmaa tulevat pyörittämään maailman kaikki vähänkin isommat
koneet ja laitteet. Ei tarvitse pikkuauto tonnin painoista akustoa ajettavuutta ,alustan ja
renkaiden kestoa huonontamaan.
Onneksi tähän on jo Euroopassakin herätty.
Saksa muuttaa maakaasu verkostoa vedylle.Ei meillä yksinkertaisesti ole varaa heittää 70% energiasta harakoille (vety) tai yli haaskata 80-90% (synteettiset).
Siksi akkusähköautot voittavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei meillä yksinkertaisesti ole varaa heittää 70% energiasta harakoille (vety) tai yli haaskata 80-90% (synteettiset).
Siksi akkusähköautot voittavat.Vantaan Energia rakentaa vihreän vedyn tuotantolaitoksen ja alkaa valmistaa vedystä synteettistä maakaasua autokäyttöön.
Kun vetyautot yleistyvät niin vety kannattaa tietysti tankata suoraan autoihin.
https://www.hs.fi/talous/art-2000008105651.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vantaan Energia rakentaa vihreän vedyn tuotantolaitoksen ja alkaa valmistaa vedystä synteettistä maakaasua autokäyttöön.
Kun vetyautot yleistyvät niin vety kannattaa tietysti tankata suoraan autoihin.
https://www.hs.fi/talous/art-2000008105651.htmlJep, teollisuudelle vety on oiva aine.
Mutta ei henkilöautoihin, koska se ei ole kilpailukykyinen akkusähkön kanssa. Akkusähkö kun on massiiviset kolme kertaa taloudellisempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, teollisuudelle vety on oiva aine.
Mutta ei henkilöautoihin, koska se ei ole kilpailukykyinen akkusähkön kanssa. Akkusähkö kun on massiiviset kolme kertaa taloudellisempi.Ei kai sentään kukaan kuvittele, että sähköllä, vedyllä, synteettisellä bensalla tai yleensä
millään energialla pitkään ajetaan halvalla.
Valtio ottaa liikenteeltä vähintään 8000 000 000 € vuodessa, josta n. neljännes
käytetään teiden kunnostukseen.
Tulevalla paikannuksen perustuvalla kilometrimaksulla saadaan kyllä verot kynittyä
kaikilta autoilla.
Kaikenlaista tähänkin mennessä (mm.moottoripetroli ja paskakaasu) yritetty,
turhaan.
Hyvä sinänsä, että maaperöljystä päästäisiin polttoaineena eroon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vantaan Energia rakentaa vihreän vedyn tuotantolaitoksen ja alkaa valmistaa vedystä synteettistä maakaasua autokäyttöön.
Kun vetyautot yleistyvät niin vety kannattaa tietysti tankata suoraan autoihin.
https://www.hs.fi/talous/art-2000008105651.htmlSynteettinen metaani on metaania eikä maakaasua. Joka tosin sekin on 98 % metaania.
Synteettinen metaani on paljon vetyä turvallisempi (mm. kapea syttymisalue, kuten muillakin liikennepolttoaineilla) polttoaine ja sen käsittelyyn riittää 200 bar paine (sama kuin hitsauskaasupulloissa yms.), kun vety vaatii huikean 700 bar = hiilikuituvahvisteiset pullot, mitä pitää vielä uusia säännöllisesti.
Synteettiselle metaanille löytyy jo käyttökohteet
- nyk. maakaasua polttavat kombivoimalaitokset
- polttokennovoimalat (Wärtsilän aloittamaa kehitystyötä jatkaa Convion)
- metaanikäyttöiset henkilöautot, kaupunkibussit ja kuorma-autot (joista osa vaatii nesteytettyä metaania) ja jopa Viking Grace
- metaania voidaan myöhemmin jatkojalostaa mm. lentokerosiinin korvaavaksi nestemäiseksi polttoaineeksi
Vedyn käyttö on liian vaikeaa ja jopa vaarallista. Olematon tiheys, hurjat paineet, syttyy itsekseen (kaasuvuoto voi kehittää staattista sähköä -> pum). Jenkeissä on muutaman vuoden sisään räjähtänyt 2 vetyä tuottanutta elektrolyysilaitosta ja Norjassa tankkausasema. Ainakin 1 näistä jytkyistä johtui siitä, että vety harastutti jonkin venttiilin -> vuoto -> pum aikalailla väistämätön seuraus, koska vety on niin syttymisherkkää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei meillä yksinkertaisesti ole varaa heittää 70% energiasta harakoille (vety) tai yli haaskata 80-90% (synteettiset).
Siksi akkusähköautot voittavat.Patteriautot ovat liian hidas ratkaisu. Nyt prosentin luokkaa autokannasta ja vasta 2030 luvulla niiden osuus nousee niin suureksi, että se alkaa vaikuttamaan päästöihin.
Raskaaseen liikenteeseen patterikäyttöisyys ei ole ratkaisu vielä pitkään aikaan. Ainoastaan kaupunkibusseja tehdään tosissaan. Jakelukuorma-autotkin vielä lähinnä kehitysasteella ja pitkänmatkan kalustosta ei tietoakaan. Samoin sähkökäyttöiset lentokoneet lähinnä piirustuslaudalla ja tässä pitää muistaa, että lentokoneiden, laivojen yms. käyttöikä väh. 30 vuotta. Päästöt pitäisi kuitenkin saada alas ja paljon ennen 2050-lukua.... mikä on se vetyhahattelijoiden tavoittelema sateenkaari.
Synteettiset polttoaineet tarvitaan korvaamaan fossiilisia. Jos synteettisten tuotantokustannus saadaan painettua tolkulliseksi, niin sittenpä ei edes ole kiirettä hankkiutua eroon polttomoottoreista. Voi tulla tarpeeseenkin, jos ja kun akkumineraaleista tai tuotantokapasiteetista tulee pulaa. Mitä ei patteripetterit suostu uskomaan, vaikka hlöautojen lisäksi pitäisi sähköistää työkoneet, laivat ja käyttää pattereita jopa sähköverkon kuomien tasaukseen.
Synteettisten polttoaineden hyötysuhde on tosiaan huono, mutta vaa'assa painavat myös nämä
- synteettisten valmistuksessa voidaan hyödyntää esim. teollisuuslaitoksen CO2 -päästöjä
- synteettisillä polttoaineilla korvataan fossiilisia polttoaineita
Eli saadaan fossiilisen CO2 päästöt alas ja Vantaalle suunniteltu tuotantolaitos tekee kaupan päälle kaukolämpöä (prosessin hukkalämpöä). Vetypelleilyssä nämä "sivuotuotteet" jäävät pois eli tehdään vain kallista ja vaikeasti käsiteltävää polttoainetta, jolle ei ole lainkaan jakeluketjuja eikä käyttökohteita olemassa. Menee vuosikymmen ennen kuin on edes jakelu saatu auttavaan kuntoon ja sitten menee taas vuosikymmen tai 2 ennen kuin näillä voisi olla merkittävä osuus autokannassa. Aivan liian hidas ratkaisu, koska lähtee pitkältä takamatkalta verrattuna metaaniin ja täyssähköautoihin. Eikä näytä tarjoavan kustannusetuakaan. Vetypommiauton hinnalla saa 1½ täyssähköautoa ja 2½ metaanikäyttöistä autoa.
- Anonyymi
Teslat on testattu ja todettu kaikkein turvallisimmiksi autoiksi. Yksittäistapaukset eivät tätä muuksi muuta, Tesloja kun on liikenteessä jo 1,8 miljoonaa kappaletta.
- Anonyymi
" Palo oli samanlainen kuin muutkin Teslan palot."
Mitkä muut palo, enpä ole kuullut missään kerrottavan.
Hurja juttu kun yksi Tesla palaa "ameriikassa".
Ite kyllä ajattelen edelleen teslaa kun tämän nykyinen tulee 3v. Työsuhdeautossa ainakin se hinta on niin hurjasti edullisempi.- Anonyymi
Sama juttu.
Tosin pistän varmaan Model 3 LR myyntiin ja ostan Model Y LR, kunhan Berliinin tuotantoa on saatavilla (en halua MIC mallia). Tilavampi auto sopii paremmin perheelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu.
Tosin pistän varmaan Model 3 LR myyntiin ja ostan Model Y LR, kunhan Berliinin tuotantoa on saatavilla (en halua MIC mallia). Tilavampi auto sopii paremmin perheelle.Onhan tässäkin ketjussa useita Yeslan paloja linkitetty. Jopa yksi vide jossa Tesla syttyy itsestään pysäköintihallissa. Muistaakseni ainakin mallit S Plaid ja Y LR ovat laadullisesti melkoisen ala-arvoisia.
Maanantaikappaleita lähes 25% eikä loppujenkaan laatu oikein vakuuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tässäkin ketjussa useita Yeslan paloja linkitetty. Jopa yksi vide jossa Tesla syttyy itsestään pysäköintihallissa. Muistaakseni ainakin mallit S Plaid ja Y LR ovat laadullisesti melkoisen ala-arvoisia.
Maanantaikappaleita lähes 25% eikä loppujenkaan laatu oikein vakuuta.Uusia Toyotia ja Volkswageneita syttyy paljon useammin palamaan ja matkustajien on paljon suurempi riski kuolla törmäyksissä.
- Anonyymi
Kyllä ne muutkin sähköautot palavat. Turha Teslaa on yksin syylistää.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/autotallin-ovi-taivaan-tuuliin-talo-paloi-pareiksi-tayssahkoista-hyundain-konaa-epaillaan-taystuhosta-kanadassa/bee49291-fdc2-447d-9870-20ffffb9fe63- Anonyymi
Tesloja on kohta 2 miljoonaa. Niitä muita on vain pieni murto-osa tästä. Teslojen palaminen on äärimmäisen harvinaista.
- Anonyymi
Sähköautojen palot ovat harvinaisia.
Suomessakin on palannut vasta muutama.
https://www.hs.fi/talous/art-2000008128865.html - Anonyymi
GM on antanut julkisen varoituksen Boltin lataamisesta yö yli ja auton säilytyksestä autotallissa ennen kuin niiden akkuprobleema on selvitetty.
https://my.chevrolet.com/how-to-support/safety/boltevrecall - Anonyymi
Tesla on kyllä yksi vitsi...
- Anonyymi
Jos niin on, muut merkit ovat satoja vitsejä.
- Anonyymi
Nythän Tesla joutuu oikeuteen.
- Anonyymi
Kumma, ettei uutishaulla löytynyt Googlessa mitään. Eikä tavallisella.
Taidat keksiä omiasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma, ettei uutishaulla löytynyt Googlessa mitään. Eikä tavallisella.
Taidat keksiä omiasi.Kumma kun se löytyy monilta uutissivustolta.
https://www.hs.fi/talous/art-2000008123025.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma kun se löytyy monilta uutissivustolta.
https://www.hs.fi/talous/art-2000008123025.htmlEihän Tesla tuossa oikeuden käsittelyssä ole osapuoli vaan Musk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Tesla tuossa oikeuden käsittelyssä ole osapuoli vaan Musk.
Ja kaiken lisäksi tuo liittyy aurinkopaneeliyrityksen kauppaan. Eli kun Tesla osti SolarCityn.
- Anonyymi
Kyllä se Volkswagen ID. 3 syttyy myös
https://insideevs.com/news/527874/volkswagen-id3-netherlands-fire-charging/ - Anonyymi
Kyllä se Volkswagen ID. 3 syttyy myös.
https://www.is.fi/autot/art-2000008209515.html - Anonyymi
Taas 29.9.2021 paloi yksi Tesla jälleen.
https://www.autoevolution.com/news/tesla-model-s-catches-fire-at-tesla-service-center-in-marietta-georgia-170574.html?utm_source=ae_self&utm_medium=ae_onscroll&utm_campaign=ae_onscroll - Anonyymi
Mitä huonoa tapauksessa oli ?
- Anonyymi
Markkinoiden turvallisin auto surmanloukku? Väität varmaan myös, että yö on päivä...
- Anonyymi
Nuo Teslat ovat kyllä todella surkeita laadultaan
- Anonyymi
No nyt on vasta hyvää uutista
- Anonyymi
No se tosiaan on surmanloukku.
- Anonyymi
Tesla on surkea auto
- Anonyymi
Mutta tiivis ja hyvä uuni-auto esim. joulukinkun paistoon. Samoilla tulilla kypsyvät myös erilaiset laatikot ja tortut.🍗🥨
- Anonyymi
Sitä se tosiaan on ja vaarallinen
- Anonyymi
NHTSA:n luokituksessa Tesla on kaikkein turvallisin auto. Tesla Model 3, Y, X ja S muodostivat kärkinelikon.
Joten jos vammoitta kolarista haluaa selvitä, Tesla on paras valinta. - Anonyymi
Melkoisia pommeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262153Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681739Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251597Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61226Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101137Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041