Tesla on surmanloukku

Anonyymi

94

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täytyy vain toivoa että Suomeen saadaan pian vetytankkausasemia ja vetyautoja.

      • Anonyymi

        Vetyauton paloturvallisuus on vielä ratkaisematta. Tosin mikään uusi auto ei ole niin palovaarallinen kuin 10 vuotiaat ja vanhemmat. Sähköjohtojen tärinä ja niin monet itseasentajat tekevät sen vaaran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetyauton paloturvallisuus on vielä ratkaisematta. Tosin mikään uusi auto ei ole niin palovaarallinen kuin 10 vuotiaat ja vanhemmat. Sähköjohtojen tärinä ja niin monet itseasentajat tekevät sen vaaran.

        Vetypommiautoja valehdellaan jopa turvallisemmiksi, mutta se on valetta.

        Vetyä pitää olemattoman pienen tiheyden vuoksi varastoida 700 bar paineessa. Vrt. tavalliset kaasupullot, samoin metaanikäyttöisten autojen tankit 200 bar. Eikä 700 bar vielä riitä, se on varastointipaine autossa. Jotta vety saadaan kohtuu ajassa sujahtamaan aseman tankista autoon, pitää paine tankkausasemalla nostaa liki 1000 bar. Näin kovalle paineelle mitoitettuja isoja säiliöitä ei valmisteta, joten paine pitää pumputella ylös tankkausasemalla ja tämä itseasiassa rajoittaa aseman kapasiteettia. Sellaisiakin väitteitä on näkynyt, ettei vetypommiasemalla tankkaa vuorokaudessa enempää autoja vuorokaudessa kuin sähköautojen suurteholatausasemalla (100+ kW).... mutta latausaseman hinta on 1/10 -osa vetypommiaseman hinnasta.

        USA:ssa on muutaman viime vuoden aikana räjähtänyt 2 vetyä tuottanutta elektrolyysilaitosta ja Norjassa tankkausasema. Ei ihme. Vety haurastuttaa metalleja, korkeapaineinen kaasuvuoto tuottaa staattista sähköä ja saa vedyn syttymään itsekseen. Vedy ns. syttymisalue on todella laaja, joten melkein mikä vaan vedyn ja ilman seos on syttymiskelpoinen. Lisäksi syttymiseen tarvitaan äärimmäisen pieni energiamäärä ja syttymistä edistävänä katalyyttinä toimivat mm. ruosteiset metallipinnat!

        https://www.ttl.fi/ova/vety.html


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja nekö ei sitten pala koskaan, sehän nähdään 50 vuoden päästä.


    • Anonyymi

      Kun kuski viimein oli päässyt palavasta liikuvasta Teslasta niin auto oli jatkanut matkaa rajähtäen liekkimereksi... Kyseessä oli täysin uusi auto jolla ei oltu ehditty ajaa kuin vähän matkaa.
      Tesla ei halua kommentoida asiaa...
      https://www.businessinsider.com/tesla-fire-model-s-plaid-caught-fire-lawyer-claims-2021-7?utm_source=facebook.com&utm_medium=social&utm_campaign=sf-bi-tipresents&r=US&IR=T

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Teslaa ei kiinnosta muu kuin raha. Tesla kommentoi kuitenkin esim. kummallista rattia ja kehui miten hieno se on, mutta kun Tesla roihahtaa tuleen ja vaarantaa ihmishenkiä niin mitäpä sitä kommentoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslaa ei kiinnosta muu kuin raha. Tesla kommentoi kuitenkin esim. kummallista rattia ja kehui miten hieno se on, mutta kun Tesla roihahtaa tuleen ja vaarantaa ihmishenkiä niin mitäpä sitä kommentoimaan.

        Juurihan Tesla lensi pihalle esim. Australian listaamista vastuullisten yritysten joukosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslaa ei kiinnosta muu kuin raha. Tesla kommentoi kuitenkin esim. kummallista rattia ja kehui miten hieno se on, mutta kun Tesla roihahtaa tuleen ja vaarantaa ihmishenkiä niin mitäpä sitä kommentoimaan.

        Eiköhän kaikkia merkkejä kiinnosta raha, Volvo on ainoa merkki on panostanut turvallisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kaikkia merkkejä kiinnosta raha, Volvo on ainoa merkki on panostanut turvallisuuteen.

        Volvo on turvallisuuden edelläkäviä vuosi kymmeniä. Harmi että kiinalaiset omistaa volvon harmi.


    • Anonyymi

      Todellisuudessa Tesla on kaikkein turvallisin auto.

      • Anonyymi

        Sun omassa kuvitteellisessa todellisuudessa.


    • Anonyymi

      Nykykäsityksen mukaan akku on käyttöikänsä lopulla, kun sen kapasiteetti on laskenut 80 prosenttiin uuden akun kapasiteetista. Tämän jälkeen akkua ei ole enää turvallista ladata.
      Tesla tosin syttyy tuleen jo uutenakin ihan ajossa tai parkissa ollessa vaikka ei olisi edes latauksessa.

      • Anonyymi

        "Tesla tosin syttyy tuleen jo uutenakin ihan ajossa tai parkissa ollessa vaikka ei olisi edes latauksessa."

        Mutta eivät niin usein kuin nykyiset bensa- ja dieselautot.


      • Anonyymi

        "Nykykäsityksen mukaan akku on käyttöikänsä lopulla, kun sen kapasiteetti on laskenut 80 prosenttiin uuden akun kapasiteetista. Tämän jälkeen akkua ei ole enää turvallista ladata."

        Tuo tarkoittaa vain, että autolla pääsee 20% lyhyemmän matkan. Ei tämä liity turvallisuuteen millään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nykykäsityksen mukaan akku on käyttöikänsä lopulla, kun sen kapasiteetti on laskenut 80 prosenttiin uuden akun kapasiteetista. Tämän jälkeen akkua ei ole enää turvallista ladata."

        Tuo tarkoittaa vain, että autolla pääsee 20% lyhyemmän matkan. Ei tämä liity turvallisuuteen millään tavalla.

        Kun akun kapasiteetti laskee 80% uuden akun kapasiteetista, oikosulun vaara kasvaa.
        https://www.hs.fi/visio/art-2000007997794.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tesla tosin syttyy tuleen jo uutenakin ihan ajossa tai parkissa ollessa vaikka ei olisi edes latauksessa."

        Mutta eivät niin usein kuin nykyiset bensa- ja dieselautot.

        Mutta tesloja on vmaailman autoista 0,000 000%o


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tesloja on vmaailman autoista 0,000 000%o

        Tesloja on 0,1% suuruusluokkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tesloja on 0,1% suuruusluokkaa.

        Maailmassa on n 950 000 000 henkilöautoa, en usko, että Tesloja olisi 950 000 kpl.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Maailmassa on n 950 000 000 henkilöautoa, en usko, että Tesloja olisi 950 000 kpl.

        Tesloja on myyty tähän päivään mennessä 1,6 miljoonaa. Joten 0,1% on väärin, todellisuus on 0,17% maailman autokannasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tesloja on myyty tähän päivään mennessä 1,6 miljoonaa. Joten 0,1% on väärin, todellisuus on 0,17% maailman autokannasta.

        Anna linkki Teslojen myyntimäärään.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Melko karseita nuo Teslat

      • Anonyymi

        Hauskaa miten mielipiteet muuttuvat, kun porukka pääsee Teslan kyytiin. Tämän vuoksi Teslat myyvät vaikkei niitä mainosteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa miten mielipiteet muuttuvat, kun porukka pääsee Teslan kyytiin. Tämän vuoksi Teslat myyvät vaikkei niitä mainosteta.

        Mun parilla tutulla on teslat. Olen myös ajanut teslalla. Ei ole mun mieleen. En myöskään pidä ulkonäöstä enkä sisustusesta. Mulla on 100 000€ auto. Sähköauto se ei ole eikä sellaista mulle tule :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa miten mielipiteet muuttuvat, kun porukka pääsee Teslan kyytiin. Tämän vuoksi Teslat myyvät vaikkei niitä mainosteta.

        Tesla Model S ei ole saanut Suomeen tänä vuonna yhtä ainokaista. Jos se on niin hyvä, niin miksi sitä on Nettiautossa 150 kpl myynnissä? Eikös käytetyt viedä käsistä jos uutta ei saa?
        Model 3 on 120 kpl myynnissä Nettiautossa.
        Mun mielestä ei osoita, että myyvät.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Tesla Model S ei ole saanut Suomeen tänä vuonna yhtä ainokaista. Jos se on niin hyvä, niin miksi sitä on Nettiautossa 150 kpl myynnissä? Eikös käytetyt viedä käsistä jos uutta ei saa?
        Model 3 on 120 kpl myynnissä Nettiautossa.
        Mun mielestä ei osoita, että myyvät.

        "Tesla Model S ei ole saanut Suomeen tänä vuonna yhtä ainokaista"

        Tesla ei valmistanut niitä yhtään, koska linja oli kiinni päivitystä varten. Tiesit kyllä tämän hyvin, on ollut puheena aiemminkin. Linja käynnistyi uudestaan n. kuukausi sitten.

        Moni pitää Teslaansa ns. hiljaisessa myynnissä uuteen päivitystä ajatellen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tesla Model S ei ole saanut Suomeen tänä vuonna yhtä ainokaista"

        Tesla ei valmistanut niitä yhtään, koska linja oli kiinni päivitystä varten. Tiesit kyllä tämän hyvin, on ollut puheena aiemminkin. Linja käynnistyi uudestaan n. kuukausi sitten.

        Moni pitää Teslaansa ns. hiljaisessa myynnissä uuteen päivitystä ajatellen.

        Siksi kirjoitinkin, että ei ole SAATU Suomeen yhtään Tesla Model S, enkä, että ei ole myyty. Jos auto on hyvä ja tavoiteltu, niin eikö silloin juurikin käytetyt mene kaupaksi, jos uusia ei saa?
        Mikä on Nettiautossa "hiljainen myynti"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tesla Model S ei ole saanut Suomeen tänä vuonna yhtä ainokaista"

        Tesla ei valmistanut niitä yhtään, koska linja oli kiinni päivitystä varten. Tiesit kyllä tämän hyvin, on ollut puheena aiemminkin. Linja käynnistyi uudestaan n. kuukausi sitten.

        Moni pitää Teslaansa ns. hiljaisessa myynnissä uuteen päivitystä ajatellen.

        Ei niitä Tesloja ole edes tuotu ulkomailta käytettynä kovinkaan montaa 514 kpl. sisältäen kaikki Teslan mallit. Mitsun Outlandereitakin on tuotu enemmän 840 kpl.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Siksi kirjoitinkin, että ei ole SAATU Suomeen yhtään Tesla Model S, enkä, että ei ole myyty. Jos auto on hyvä ja tavoiteltu, niin eikö silloin juurikin käytetyt mene kaupaksi, jos uusia ei saa?
        Mikä on Nettiautossa "hiljainen myynti"?

        Luksus-segmentin ostajat eivät yleensä juuri käytettyjä halua. Itse en pidä vanhaa Model S:ää hyvänä hankintana kalliiden varaosien vuoksi.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Siksi kirjoitinkin, että ei ole SAATU Suomeen yhtään Tesla Model S, enkä, että ei ole myyty. Jos auto on hyvä ja tavoiteltu, niin eikö silloin juurikin käytetyt mene kaupaksi, jos uusia ei saa?
        Mikä on Nettiautossa "hiljainen myynti"?

        Hiljainen myynti: katsotaan saadaanko kaupaksi hieman korkeammalla hinnalla, vaikka ei vielä oikeasti haluta autosta luopua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luksus-segmentin ostajat eivät yleensä juuri käytettyjä halua. Itse en pidä vanhaa Model S:ää hyvänä hankintana kalliiden varaosien vuoksi.

        Luksus-segmenttiähän juuri haluavat käytettyinä ne, joilla ei ole uuteen varaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hiljainen myynti: katsotaan saadaanko kaupaksi hieman korkeammalla hinnalla, vaikka ei vielä oikeasti haluta autosta luopua.

        Siis pistetään auto myyntiin Nettiautoon, mutta ei sitä sitten myydäkään????


    • Anonyymi

      Fritz setä ostanut uuden auton itselleen ja kävi köpelösti.💀💀💀

    • Anonyymi

      25 kappaleen erikoisauto. Höh.

    • Anonyymi

      Akkupalo saadaan hallintaan upottamalla auto veteen. Upotuksen takia vesi tunkeutuu joka paikkaan ja suuri vesimassa takaa riittävän jäähtymisen. Täysin ongelmaton tapa tämä ei ole. Esim. auton nostaminen vesikonttiin ei onnistu matalassa pysäköintihallissa.

      Lisäksi veteen upottaminen ei ratkaise ongelmaa, vaan siirtää sitä eteenpäin ja voi jopa pahentaa sitä: kun vesi lasketaan pois, auto voi syttyä uudelleen jopa useiden päivien kuluttua. Upottamisen seurauksena vesi tunkeutuu kaikkiin mahdollisiin paikkoihin autossa ja voi aiheuttaa oikosulkuvaaran sinnekin missä sitä ei aiemmin ollut.

      Eikä tässä vielä kaikki: konttitempun jälkeen pelastuslaitoksella on tuhansia litroja vettä, joka pitää kuljettaa ongelmajätelaitokseen ja käsitellä siellä. Perinteisellä letkusammutuksella veteen tarttuu vähemmän kemikaaleja akusta ja runsas vedenkäyttö pitää huolen, että pitoisuudet ovat matalia, jolloin ympäristövaikutus pysyy aisoissa.

      Myöskään ajoneuvovalmistajat eivät pelastusohjeissaan suosittele auton upottamista veteen, vaan kehottavat ainoastaan käyttämään runsaasti vettä sammutukseen. Teslan uusimmissa pelastusohjeissa veteen upottaminen suorastaan kielletään (sivu 4).

      • Anonyymi

        Eihän siinä mitään jos Teslan omistaja vaarantaa oman ja perheensä turvallisuuden mutta sitä en sulata että myös sivulliset joutuvat vaaraan.


      • Anonyymi

        Sähköautopalossa kuumuus on valtava puhalluslammpu tai hitsaus tasoa joten ahtaissa paikoissa toimiminen on todella vaikeaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kun tuollainen Tesla syttyy esim. päiväkodin pihassa ja tappaa 40-50 alle kouluikäistä lasta niin luultavasti siitä tulee jo vähän sanomista.

      • Anonyymi

        Niin, tai sairaalan vuodeosastolla tai leikkaussalissa jossa on 60 avosydänleikkausta menossa!
        Puhumattakaan täyteen ahdetusta lentokoneesta, jossa on satoja lapsia matkalla disneyworldiin! Miten sinne ylös saa edes tarpeeksi vettä? ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tai sairaalan vuodeosastolla tai leikkaussalissa jossa on 60 avosydänleikkausta menossa!
        Puhumattakaan täyteen ahdetusta lentokoneesta, jossa on satoja lapsia matkalla disneyworldiin! Miten sinne ylös saa edes tarpeeksi vettä? ;-)

        Juuri näin. Tai laivassa jossa on 3000 matkustajaa ja autokannella syttyy Tesla palamaan. Se on menoa silloin...


    • Anonyymi

      Tesla surmanloukku? Miksi sitten suhteessa ajokilometreihin Tesla on turvallisin auto? Tesloilla selvitään kerta toisensa jälkeen hengissä törmättäessä 110 km/h vauhdilla vastaantuleviin.

    • Anonyymi

      Lisäksi Teslat törmäilevät jatkuvasti yli 100 km/h nopeuksissa vastaantulijoihin. Teslalla vaietaan tästäkin.

      • Anonyymi

        Juuri niin! Lisäksi Teslassa tukehdutaan 153 kertaa useammin siihen, että paistetun ahvenen ruoto jää kurkkuun poikittain. Tästä on törkeästi vaiettu jo vuosikymmenten ajan.
        Myös kotona lampunvaihdossa tapahtuneet onnettomuudet (kun pudotaan keittiöjakkaralta) johtuvat useimmiten siitä, että Tesla on osunut jakkaraan. Tätäkin peitellään valtamediassa ihan säännönmukaisesti.


    • Anonyymi

      Pidän Teslan omistajia potentiaalisina murhaajina. Jos tietoisesti ostaa Teslan jonka tiedetään mahdollisesti syttyvän hallitsemattomaan paloon ja täten vaarantavan sivullisten hengen niin sellaista ei tee kuin henkisesti epävakaa henkilö.

      • Anonyymi

        7-oikein Lotossa on todennäköisempää kuin Teslan syttyminen. Jotain suhteellisuudentajua.


    • Anonyymi

      Tesla on kyllä yksi vitsi... Ikävä kyllä huono sellainen...

    • Anonyymi

      Voivoi lapsia! Tyhjätaskut itkee kateuksissaan kuin pienet pennut.

    • Anonyymi

      Turvallisuus on Teslan kaikkein vahvin alue. Jos haluaa selvitä hengissä mahdollisesta onnettomuudesta, Teslassa siihen on kaikkein suurin todennäköisyys.

      Teslan törmäysturvallisuus on aivan omaa luokkaansa.

    • Anonyymi

      Olen laivamatkustaja enkä halua kuolla sähköauton aiheuttamaan tulipaloon laivalla.
      Sähköautoille pitäisi olla omat laivavuoronsa.

      • Anonyymi

        Tai sitten pääkannelle perärampin välittömään läheisyyteen. Sieltä ne on helppo työntää mereen, kun rampin aukaisee.....


    • Anonyymi

      Samanlaisia paskoja sähkö romut joilla ¨¨pelastetaan¨¨ maailma, ei helvetti...

    • Anonyymi

      Yhtä hyvin voi syttyä VW ID mallit, samoja sähköromuja

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Teslan syttyminen on kansainvälinen uutinen. Suomessa taas palaa 2000 ihan perinteistä polttomoottoriautoa vuodessa, eikä kukaan ole yllättynyt kun niin käy.

      • Anonyymi

        Joo, kyllä palaa monta polttista, mutta niitä on n. 3 miljoonaa Suomessakin.
        Polttomoottoriauton sammuttaminen ,vaikkapa autokannella tai parkkihallissa on melko yksinkertaista tavallisella jauhesammuttimella.
        Ei se räjähdä juuri koskaan , kuten Jenkkifilmeissä annetaan ymmärtää.
        Ei sähkärikään räjähdä, mutta erittäin vaikea on sammuttaa.
        Pakko siirtää muualle pariksi vuorokaudeksi vesialtaaseen jäähtymään.
        Itse en ainakaan lataisi tällaista "patteripalopommia" omassa autotallissani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä palaa monta polttista, mutta niitä on n. 3 miljoonaa Suomessakin.
        Polttomoottoriauton sammuttaminen ,vaikkapa autokannella tai parkkihallissa on melko yksinkertaista tavallisella jauhesammuttimella.
        Ei se räjähdä juuri koskaan , kuten Jenkkifilmeissä annetaan ymmärtää.
        Ei sähkärikään räjähdä, mutta erittäin vaikea on sammuttaa.
        Pakko siirtää muualle pariksi vuorokaudeksi vesialtaaseen jäähtymään.
        Itse en ainakaan lataisi tällaista "patteripalopommia" omassa autotallissani.

        "Itse en ainakaan lataisi tällaista "patteripalopommia" omassa autotallissani."

        ... jonka palaminen on yhtä todennäköistä, kuin voittaa lotossa 7 oikein. Tällaisia tapauksia varten on kotivakuutus.

        Paljon todennäköisemmin bensa- tai dieselauto polttaa sen autotallin. Itse en moisista murehtisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse en ainakaan lataisi tällaista "patteripalopommia" omassa autotallissani."

        ... jonka palaminen on yhtä todennäköistä, kuin voittaa lotossa 7 oikein. Tällaisia tapauksia varten on kotivakuutus.

        Paljon todennäköisemmin bensa- tai dieselauto polttaa sen autotallin. Itse en moisista murehtisi.

        Tutkimuksien mukaan sähkärit ovat kaikkein paloherkimpiä ja vikaherkimpiä.
        Ei ole ihme, koska ovat vielä kehittelyvaiheessa.
        Siirtymäkauden tuotteeksi ne jäävätkin.
        Porsche yhtiö arvioi toukokuussa, että synteettistä ,nollapäästöistä dieseliä ja bensaa
        on markkinoilla yhden euron litrahinnalla kahden vuoden sisällä.
        Vetyä voidaan tehdä tuulisähköllä vaikka merivedestä.
        Hiili saadaan ilmasta.
        Se millainen vero päälle lätkäistään on eri asia.
        Kaiken lisäksi mm. BMW ja MB kehittävät vetyautoja tosissaan.
        Vety tulee olemaan energian pääraakaaine monipuolisuuden ja helpon varastoinnin takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimuksien mukaan sähkärit ovat kaikkein paloherkimpiä ja vikaherkimpiä.
        Ei ole ihme, koska ovat vielä kehittelyvaiheessa.
        Siirtymäkauden tuotteeksi ne jäävätkin.
        Porsche yhtiö arvioi toukokuussa, että synteettistä ,nollapäästöistä dieseliä ja bensaa
        on markkinoilla yhden euron litrahinnalla kahden vuoden sisällä.
        Vetyä voidaan tehdä tuulisähköllä vaikka merivedestä.
        Hiili saadaan ilmasta.
        Se millainen vero päälle lätkäistään on eri asia.
        Kaiken lisäksi mm. BMW ja MB kehittävät vetyautoja tosissaan.
        Vety tulee olemaan energian pääraakaaine monipuolisuuden ja helpon varastoinnin takia.

        Siinä vetyautoilijat menevät aina lavetilla tankkaamaan, kun "löpö" loppuu kesken. Siellä suhauttelevat 15-20€/kg vetyä tankkiin ja ajavat kalleimpia mahdollisia kilometrejä.

        Enpä moiseen lähtisi, mutta kai meitä on moneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vetyautoilijat menevät aina lavetilla tankkaamaan, kun "löpö" loppuu kesken. Siellä suhauttelevat 15-20€/kg vetyä tankkiin ja ajavat kalleimpia mahdollisia kilometrejä.

        Enpä moiseen lähtisi, mutta kai meitä on moneksi.

        > Siellä suhauttelevat 15-20€/kg vetyä tankkiin ja ajavat kalleimpia mahdollisia kilometrejä.

        Vedyn tiheys on niin onnettoman pieni, että huikeaa 700 bar painettakin käyttäen vetypommiauton tankkeihin (joilla tilavuutta > 100 l) saadaan rutistettua enintään 5-6 kg vetyä.

        Vrt. normaalien kaasupullojen paine on 200 bar. Eikä vetyauton tankkaamiseen vielä 700 bar riitä - tankkausasemalla paine pitää nostaa vieläkin korkeammaksi, jotta vety saadaan siirtymään tolkullisella nopeudella auton tankkiin.

        Tien päällä ei siis tankkailla eikä minkäänlaisia kotitankkausvehkeitäkään tule. Asemat maksavat 2 miljoonaa euroa kappale ja nyt on tolloloota käsi ojossa odottamassa, että verovaroja aletaan tähän tuhlaamaan (tankkausasemia on jo rakenettu aiemmin 2, mutta poistettu käytöstä tarpeettomina). Lisäksi pitäisi subventoida auton hintaa, se kun on 2-3 kertainen metaanikäyttöisiin autoihin verrattuna. Ja metaaniahan saa Euroopassa tuhansilta tankkausasemilta- pelkästään Saksassa yli 800 ja Suomessakin n. 60 asemaa.

        Vetypommiautosta kun vety loppuu kesken matkan, niin sitten odotellaan hinausautokyytiä. Metaanikäyttöisellä autolla matka jatkuu kaasun loputtua varapolttoaineella = bensalla. Sähköautoille taasen on pikalatausasemia ja hätätilassa voi turvautus myös hidaslataukseen, vaikka se on sitten (käytännössä) yön yli keikka.


    • Anonyymi

      Sähköauto on maapallon saasteisinta radioaktiivi jätettä tuottava, kun me kaikki lataamme sähköauton rosatomin sahkokolla,
      Sitä varten tarvitaan lisää voimaloita ja joku niistä rjahtaa ja saamme maastamme ja maapallosta tsernabyl, lin

    • Anonyymi

      Jos pitäisi arvata niin autossa laukesi ase tai autoa ammutiin. E-tronissa paloi nainen sisälle saksassa mutta lehdistö oli merkistä hiljaa.

      • Anonyymi

        Tällaisista asioista pitääkin olla hipihiljaa.
        Narratiivi turmeltuu.
        Menee hyvä tarina pilalle.
        Eihän paristokieseissä mitään negatiivista voi olla koko elinkaaren aikana. On
        Ei muuta kuin sädekehä päänpäälle ja maailmaa pelastamaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aivan totta, välivaihe on patteriauto. Voi niitä niitä silti käyttää ,vaikka arvo
        käytettynä on olematon. Vety ja sen johdannaiset kuten nollapäästöiset synteettiset
        Bensa ja diesel maailmaa tulevat pyörittämään maailman kaikki vähänkin isommat
        koneet ja laitteet. Ei tarvitse pikkuauto tonnin painoista akustoa ajettavuutta ,alustan ja
        renkaiden kestoa huonontamaan.
        Onneksi tähän on jo Euroopassakin herätty.
        Saksa muuttaa maakaasu verkostoa vedylle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan totta, välivaihe on patteriauto. Voi niitä niitä silti käyttää ,vaikka arvo
        käytettynä on olematon. Vety ja sen johdannaiset kuten nollapäästöiset synteettiset
        Bensa ja diesel maailmaa tulevat pyörittämään maailman kaikki vähänkin isommat
        koneet ja laitteet. Ei tarvitse pikkuauto tonnin painoista akustoa ajettavuutta ,alustan ja
        renkaiden kestoa huonontamaan.
        Onneksi tähän on jo Euroopassakin herätty.
        Saksa muuttaa maakaasu verkostoa vedylle.

        Ei meillä yksinkertaisesti ole varaa heittää 70% energiasta harakoille (vety) tai yli haaskata 80-90% (synteettiset).

        Siksi akkusähköautot voittavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meillä yksinkertaisesti ole varaa heittää 70% energiasta harakoille (vety) tai yli haaskata 80-90% (synteettiset).

        Siksi akkusähköautot voittavat.

        Vantaan Energia rakentaa vihreän vedyn tuotantolaitoksen ja alkaa valmistaa vedystä synteettistä maakaasua autokäyttöön.
        Kun vetyautot yleistyvät niin vety kannattaa tietysti tankata suoraan autoihin.
        https://www.hs.fi/talous/art-2000008105651.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaan Energia rakentaa vihreän vedyn tuotantolaitoksen ja alkaa valmistaa vedystä synteettistä maakaasua autokäyttöön.
        Kun vetyautot yleistyvät niin vety kannattaa tietysti tankata suoraan autoihin.
        https://www.hs.fi/talous/art-2000008105651.html

        Jep, teollisuudelle vety on oiva aine.

        Mutta ei henkilöautoihin, koska se ei ole kilpailukykyinen akkusähkön kanssa. Akkusähkö kun on massiiviset kolme kertaa taloudellisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, teollisuudelle vety on oiva aine.

        Mutta ei henkilöautoihin, koska se ei ole kilpailukykyinen akkusähkön kanssa. Akkusähkö kun on massiiviset kolme kertaa taloudellisempi.

        Ei kai sentään kukaan kuvittele, että sähköllä, vedyllä, synteettisellä bensalla tai yleensä
        millään energialla pitkään ajetaan halvalla.
        Valtio ottaa liikenteeltä vähintään 8000 000 000 € vuodessa, josta n. neljännes
        käytetään teiden kunnostukseen.
        Tulevalla paikannuksen perustuvalla kilometrimaksulla saadaan kyllä verot kynittyä
        kaikilta autoilla.
        Kaikenlaista tähänkin mennessä (mm.moottoripetroli ja paskakaasu) yritetty,
        turhaan.
        Hyvä sinänsä, että maaperöljystä päästäisiin polttoaineena eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaan Energia rakentaa vihreän vedyn tuotantolaitoksen ja alkaa valmistaa vedystä synteettistä maakaasua autokäyttöön.
        Kun vetyautot yleistyvät niin vety kannattaa tietysti tankata suoraan autoihin.
        https://www.hs.fi/talous/art-2000008105651.html

        Synteettinen metaani on metaania eikä maakaasua. Joka tosin sekin on 98 % metaania.

        Synteettinen metaani on paljon vetyä turvallisempi (mm. kapea syttymisalue, kuten muillakin liikennepolttoaineilla) polttoaine ja sen käsittelyyn riittää 200 bar paine (sama kuin hitsauskaasupulloissa yms.), kun vety vaatii huikean 700 bar = hiilikuituvahvisteiset pullot, mitä pitää vielä uusia säännöllisesti.

        Synteettiselle metaanille löytyy jo käyttökohteet
        - nyk. maakaasua polttavat kombivoimalaitokset
        - polttokennovoimalat (Wärtsilän aloittamaa kehitystyötä jatkaa Convion)
        - metaanikäyttöiset henkilöautot, kaupunkibussit ja kuorma-autot (joista osa vaatii nesteytettyä metaania) ja jopa Viking Grace
        - metaania voidaan myöhemmin jatkojalostaa mm. lentokerosiinin korvaavaksi nestemäiseksi polttoaineeksi

        Vedyn käyttö on liian vaikeaa ja jopa vaarallista. Olematon tiheys, hurjat paineet, syttyy itsekseen (kaasuvuoto voi kehittää staattista sähköä -> pum). Jenkeissä on muutaman vuoden sisään räjähtänyt 2 vetyä tuottanutta elektrolyysilaitosta ja Norjassa tankkausasema. Ainakin 1 näistä jytkyistä johtui siitä, että vety harastutti jonkin venttiilin -> vuoto -> pum aikalailla väistämätön seuraus, koska vety on niin syttymisherkkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meillä yksinkertaisesti ole varaa heittää 70% energiasta harakoille (vety) tai yli haaskata 80-90% (synteettiset).

        Siksi akkusähköautot voittavat.

        Patteriautot ovat liian hidas ratkaisu. Nyt prosentin luokkaa autokannasta ja vasta 2030 luvulla niiden osuus nousee niin suureksi, että se alkaa vaikuttamaan päästöihin.

        Raskaaseen liikenteeseen patterikäyttöisyys ei ole ratkaisu vielä pitkään aikaan. Ainoastaan kaupunkibusseja tehdään tosissaan. Jakelukuorma-autotkin vielä lähinnä kehitysasteella ja pitkänmatkan kalustosta ei tietoakaan. Samoin sähkökäyttöiset lentokoneet lähinnä piirustuslaudalla ja tässä pitää muistaa, että lentokoneiden, laivojen yms. käyttöikä väh. 30 vuotta. Päästöt pitäisi kuitenkin saada alas ja paljon ennen 2050-lukua.... mikä on se vetyhahattelijoiden tavoittelema sateenkaari.

        Synteettiset polttoaineet tarvitaan korvaamaan fossiilisia. Jos synteettisten tuotantokustannus saadaan painettua tolkulliseksi, niin sittenpä ei edes ole kiirettä hankkiutua eroon polttomoottoreista. Voi tulla tarpeeseenkin, jos ja kun akkumineraaleista tai tuotantokapasiteetista tulee pulaa. Mitä ei patteripetterit suostu uskomaan, vaikka hlöautojen lisäksi pitäisi sähköistää työkoneet, laivat ja käyttää pattereita jopa sähköverkon kuomien tasaukseen.

        Synteettisten polttoaineden hyötysuhde on tosiaan huono, mutta vaa'assa painavat myös nämä
        - synteettisten valmistuksessa voidaan hyödyntää esim. teollisuuslaitoksen CO2 -päästöjä
        - synteettisillä polttoaineilla korvataan fossiilisia polttoaineita

        Eli saadaan fossiilisen CO2 päästöt alas ja Vantaalle suunniteltu tuotantolaitos tekee kaupan päälle kaukolämpöä (prosessin hukkalämpöä). Vetypelleilyssä nämä "sivuotuotteet" jäävät pois eli tehdään vain kallista ja vaikeasti käsiteltävää polttoainetta, jolle ei ole lainkaan jakeluketjuja eikä käyttökohteita olemassa. Menee vuosikymmen ennen kuin on edes jakelu saatu auttavaan kuntoon ja sitten menee taas vuosikymmen tai 2 ennen kuin näillä voisi olla merkittävä osuus autokannassa. Aivan liian hidas ratkaisu, koska lähtee pitkältä takamatkalta verrattuna metaaniin ja täyssähköautoihin. Eikä näytä tarjoavan kustannusetuakaan. Vetypommiauton hinnalla saa 1½ täyssähköautoa ja 2½ metaanikäyttöistä autoa.


    • Anonyymi

      Teslat on testattu ja todettu kaikkein turvallisimmiksi autoiksi. Yksittäistapaukset eivät tätä muuksi muuta, Tesloja kun on liikenteessä jo 1,8 miljoonaa kappaletta.

    • Anonyymi

      " Palo oli samanlainen kuin muutkin Teslan palot."

      Mitkä muut palo, enpä ole kuullut missään kerrottavan.
      Hurja juttu kun yksi Tesla palaa "ameriikassa".

      Ite kyllä ajattelen edelleen teslaa kun tämän nykyinen tulee 3v. Työsuhdeautossa ainakin se hinta on niin hurjasti edullisempi.

      • Anonyymi

        Sama juttu.

        Tosin pistän varmaan Model 3 LR myyntiin ja ostan Model Y LR, kunhan Berliinin tuotantoa on saatavilla (en halua MIC mallia). Tilavampi auto sopii paremmin perheelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu.

        Tosin pistän varmaan Model 3 LR myyntiin ja ostan Model Y LR, kunhan Berliinin tuotantoa on saatavilla (en halua MIC mallia). Tilavampi auto sopii paremmin perheelle.

        Onhan tässäkin ketjussa useita Yeslan paloja linkitetty. Jopa yksi vide jossa Tesla syttyy itsestään pysäköintihallissa. Muistaakseni ainakin mallit S Plaid ja Y LR ovat laadullisesti melkoisen ala-arvoisia.
        Maanantaikappaleita lähes 25% eikä loppujenkaan laatu oikein vakuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tässäkin ketjussa useita Yeslan paloja linkitetty. Jopa yksi vide jossa Tesla syttyy itsestään pysäköintihallissa. Muistaakseni ainakin mallit S Plaid ja Y LR ovat laadullisesti melkoisen ala-arvoisia.
        Maanantaikappaleita lähes 25% eikä loppujenkaan laatu oikein vakuuta.

        Uusia Toyotia ja Volkswageneita syttyy paljon useammin palamaan ja matkustajien on paljon suurempi riski kuolla törmäyksissä.


      • Anonyymi

        Tesloja on kohta 2 miljoonaa. Niitä muita on vain pieni murto-osa tästä. Teslojen palaminen on äärimmäisen harvinaista.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tesla on kyllä yksi vitsi...

      • Anonyymi

        Jos niin on, muut merkit ovat satoja vitsejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kesäloman loppuminen ahdistaa

      Töihin paluu huomenna ahdistaa ihan helkutisti vaikka olen etätöissä. Työskentelen insinöörinä ja työt on välillä todella vaikeita ja joutuu tekemään
      Ahdistus
      47
      2182
    2. Mitä ja miksi suomalaiset jännittää?

      Taas nähtiin osoitus siitä tuolla Tokiossa kun meidän ukko jännitti kisansa pipariksi. Eihän muut jännitä mitään. He vaan roiski haulikolla naama peru
      Maailman menoa
      165
      2103
    3. Olipa hyvä sarja Sofian salaisuudet

      Sofian ulosanti niin miellyttävää kuunneltavaa, toista kuin Maran öö, öö, tota, tota, mmmm, mmmmm. Ja Stefun äitikin oli mukana miesystävänsä kanssa,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1903
    4. En kaipaa enää "kaivattuani"

      Tai siis kaipaan, mutta en voisi kuvitellakaan enää meitä mihinkään suhteeseen. En toivo häneltä yhteydenottoja, enkä myöskään mielellään haluaisi en
      Ikävä
      109
      1713
    5. Sofia naureskelee Nikolle avoimesti

      Ilkeä akka https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/23a3e901-b255-4986-acc4-287acedfded6
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1487
    6. Kiitos Seiskalle Sofian nolaamisesta!

      Pitkän aikaa Seiska selkeästi mielisteli pellepariskuntaa. Ei pienintäkään juttua esimerkiksi pellepariskunnan vapun sekoilu- ja riitelybileistä Levi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1384
    7. Miksi Martina oli niin kamala Sofialle?

      Eron tullessa kuitenkin Martina oli kiitollinen, siunattu, onnellinen. Onhan tuo ihan tavanomaista että kaverin mieheen voi rakastua . Rakastuihan Mar
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1291
    8. Analysoi teidän kohtaamisianne

      Mikä niissä vaikuttaa siltä että tunne on molemminpuolinen?
      Ikävä
      82
      1205
    9. Mara Taas kiitollinen

      Mä en kestä😂.. Mara Taas kiitollisena istuu rannalla, eikö se vois keksiä jo jotain muuta tekstiä. Monta kuvaa taas missä MINÄ, MINÄ. Ja taas mennään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1189
    Aihe