Siis oliko brittien SAS eli Special Air Service koskaan kovempi kuin Suomen päämajan kaukopartiot? Mitä sanovat tehtävädokumentit?
Oliko SAS kovempi
10
54
Vastaukset
- Anonyymi
No sehän riippuu täysin olosuhteista, Karjalan korpimetsissä SAS tuskin olisi pärjännyt suomalaisille sisseille, kun taas Keski-Euroopan asutuilla kaupunkiseuduilla tilanne luultavasti olisi ollut toisinpäin.
- Anonyymi
Luuletteko te että sodan ratkaisevat muutamat sadat tai tuhannet rambot?
- Anonyymi
"Luuletteko te että sodan ratkaisevat muutamat sadat tai tuhannet rambot?"
Onko joku sellaista väittänyt?
Siihen aikaan paikan päällä tehtävällä tiedustelulla oli merkittävä tehtävä esikuntien suunnitellessa sotilaallisia operaatioita kartoilla.
Oli tarve tietää mitä joukkoja/kalustoa ja mihin Stavka siirteli joukkoja Suomen rintamalla
Toisaalta vaikkapa Muurmannin radan katkaisut hidastivat Neuvotoliiton huoltokuljetuksia ja sitoivat puna-armeijan joukkoja turvaamaan rataa.
- Anonyymi
SAS:n kommandoille olisi tullut äitiä ikävä jo muutaman vuorokauden jälkeen itä-Karjalan korpimaisemissa.
- Anonyymi
Rampo olisi ollut kovin! Rampo seikkaili kuitenkin jenkkien aarniometsissä, Vietnamin viidakossa ja afganistanissa joka oli täynnä talipaaneja.Rampo niitti kaikki!!! Oli KOVA!
- Anonyymi
Rampo!
Rampo oli kovin!Ei tarvinnut etes letkapyssyvä!Kun oli vain puukko!Jos ei ollut puukkova niin nyrkeillä löi talipaanin nurin!
Rampo vastasi ainakin pataljoonaa!Rampon huoltaminen oli helpompaa kun pataljoonan!Pitsa ja sikspäkki ja tonni räjähteitä!
Tiukassa paikassa Rampoa tuki Helikopterilla tuleva porukka,nekin oli kovia miehiä!
Mutta Siviilissä Rampo oli herkkä ja tunteva ihiminen,luki filosofiaa ja arboristiikkaa! - Anonyymi
Sodan tuoksinassa tulee edelleen runsaasti rampoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rampo!
Rampo oli kovin!Ei tarvinnut etes letkapyssyvä!Kun oli vain puukko!Jos ei ollut puukkova niin nyrkeillä löi talipaanin nurin!
Rampo vastasi ainakin pataljoonaa!Rampon huoltaminen oli helpompaa kun pataljoonan!Pitsa ja sikspäkki ja tonni räjähteitä!
Tiukassa paikassa Rampoa tuki Helikopterilla tuleva porukka,nekin oli kovia miehiä!
Mutta Siviilissä Rampo oli herkkä ja tunteva ihiminen,luki filosofiaa ja arboristiikkaa!Rambo on mielikuvitushenkilö.
Tulitaistelussa on moisen tyypin elinikä todellisuudessa alle vartin. - Anonyymi
rambot ja sassit hävisi kaiken just vietnamissa, afganistanissa, afrikassa, lähi-idässä, jne...
- Anonyymi
- sarkapussihousuissa ja kesäpaijjassa ja supikkaissa myö kuljeskeltiin pitkin itä-karjalaa, kalasteltiin ja syötiin säilykkeitä, oli ne aikoja, ja oli tehtäviä yms. ja joskus punikki armeija jahtasi, mut myö piilouvuttiin pusikkoon. muuten ol mukavaa, mut hyttyssii oli liikoo. syksyllä ol mukavempoo kun kesällä. Talevella alko hiihto tympii ja jäi latuja, niin punaset seuraili. oli se hankaloo. mutta tyhjissä metsissä oli vappaata liikkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2571878Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151428Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101287Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851135- 69978
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60933TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18904- 51846
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126820Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61813