Köyhää sakotetaan.

Anonyymi

Vein eilen vaimoni naapurikaupungin sairaalaan ja palatessani kaahasin 60:n alueella 75:ttä. Pollarit tutkasivat ja kirjoittivat pieneläkeläiselle sakkoa 430€. Maksuun 28.08.

75

760

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No miksi kaahasit? Eihän se poliisin syy ole, jos et tunne liikennesääntöjä.

    • Anonyymi

      Alottaja maksaa sakon ja miettii kannattaako ylinopeutta ajaa. Joskus aikoinaan en pysähtynyt stop merkin kohdalla ni tietysti siviilipoliisiauto pysäytti ja sakkoa 440mk elikä 110mk kirjain heh opin lukemaan.Liikennekäyttäytyminen löystynyt ja yleistä piittaamattomuutta.

    • Anonyymi

      nämä eri tasa-verot, maksut, sakot, esim trafi maksut, alv, jne,,,,,,, on köyhälle kalliita ja rikkaille erittäin halpoja.

      autoilussa toi kaahailu on yleistä, siksi valvontaa on...

    • Anonyymi

      Olisit sanonut poliisille, että olen pahoillani ja otan opikseni. Ninhän se poliitikkokin pääsee kaikista valheistaan ja sakoista. Tai olisit näyttnyt runokirjaa ja lukenut jonkun runon, niinkuin Yliviikari, ...;)

      • Anonyymi

        Tyhjä tie. Poutapäivä klo 11 tietämissä.
        Kerroin syyn sairaalakäyntiini. Vaimollani on luuytimen syöpä joka mm. estää punasolujen muodostuksen ja kyse oli tiputusreisusta jolloin hänelle tiputettiin 2 pussia punasoluja.
        Edellinen ylinopeussakkoni on jäljitettävissä 90-luvun alkupuoliskolle.
        Töissä ollessani tuli vuosittaisia ajoja 20000km > 58000km.
        70-luvun lopun peltikolarissa kylkeeni tultiin vasemmalta puolelta ja jarrutusjäljistä laskien ennen jarrutusta oli tulijalla reipas ylinopeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjä tie. Poutapäivä klo 11 tietämissä.
        Kerroin syyn sairaalakäyntiini. Vaimollani on luuytimen syöpä joka mm. estää punasolujen muodostuksen ja kyse oli tiputusreisusta jolloin hänelle tiputettiin 2 pussia punasoluja.
        Edellinen ylinopeussakkoni on jäljitettävissä 90-luvun alkupuoliskolle.
        Töissä ollessani tuli vuosittaisia ajoja 20000km > 58000km.
        70-luvun lopun peltikolarissa kylkeeni tultiin vasemmalta puolelta ja jarrutusjäljistä laskien ennen jarrutusta oli tulijalla reipas ylinopeus.

        Poliisia ei kiinnosta pätkääkään sinun vaimosi sairaskertomus, ainoastaan sinun liikennerikkomuksesi. Eiköhän ne poliisit ole kuulleet mitä ihmeelisempiä tarinoita, eivätkä välttämättä usko kaikkiin selityksiin.


    • Anonyymi

      Menee linnaan istuun sakot ja saa muuten peppuun kunnolla rassia.

    • Anonyymi

      No onneksi et ajanut kenenkään lapsen päälle.

      • Anonyymi

        Tyhjä, suora tie. Ei risteyksiä. Kevyen liikenteen raitti 10m - 20m sivulla.
        Kaahaus? Rajoitus 60km/h. Tutkattu nopeus 75km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjä, suora tie. Ei risteyksiä. Kevyen liikenteen raitti 10m - 20m sivulla.
        Kaahaus? Rajoitus 60km/h. Tutkattu nopeus 75km/h.

        Se, että tie on tyhjä ei oikeuta ajamaan ylinopeutta, sittenhän voisi monesti paahtaa vaikka kahtasataa, varsinkin yöaikaan.
        Myönnä nyt vain hölmöytesi ja maksa kiltisti itseaiheutettu sakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjä, suora tie. Ei risteyksiä. Kevyen liikenteen raitti 10m - 20m sivulla.
        Kaahaus? Rajoitus 60km/h. Tutkattu nopeus 75km/h.

        Pitäisikö se laki olla tulkinnan varainen että ”tyhjällä suoralla tiellä” saa päästellä urku auki? Ja vain koulun tai lastentarhan edessä saa sakot?

        Eiköhän kuitenkin ole kaikkien kannalta yksinkertaisempaa jo liikenteen sujuvuudenkin kannalta että nopeusrajoitus on nopeusrajoitus ja sen ylittämisestä rapsahtaa sakko tilanteesta huolimatta.

        Jokainen kun ajaisi eri nopeutta tiellä niin ei siitä tulisi lasta eikä paskaa.


    • Anonyymi

      Ihan oma vika, et voi syyttää ketään muuta! Maksa vaan kiltisti sakkosi!

      • Anonyymi

        Ei ole vaan hallituksen vika. Sen sätämät lait on rosvousta, jokaiseen laikiin on kirjattu sakko, hyvin suuri jotta ihmset joutuu kuseen. MUtta kun on kyse eduskunnan työläisten virheistä he ovat laatineet niin että kansa maksaa nekin.
        Ei kukaan päättääjä itselleen halua sakkoja. vili viikarikin saa 9 tonnia palkkaa vaikka ei tee mitään enä, eikä vamraankaan maksa taksin epärehellisyydellä ottamia rahoja. Me maksetaan nekin. Kiitos vaan kdkejgjdjljljfkjiirhirhihridjljj......KELE!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaan hallituksen vika. Sen sätämät lait on rosvousta, jokaiseen laikiin on kirjattu sakko, hyvin suuri jotta ihmset joutuu kuseen. MUtta kun on kyse eduskunnan työläisten virheistä he ovat laatineet niin että kansa maksaa nekin.
        Ei kukaan päättääjä itselleen halua sakkoja. vili viikarikin saa 9 tonnia palkkaa vaikka ei tee mitään enä, eikä vamraankaan maksa taksin epärehellisyydellä ottamia rahoja. Me maksetaan nekin. Kiitos vaan kdkejgjdjljljfkjiirhirhihridjljj......KELE!!!!

        Ja bula bula, kyllä jokainen maksaa sakkonsa itse tässä maassa. No, tietty joutava rupusakki, jotka ihan tyhjätaskuja ja toimeentulotuella, niin sakot jää maksamatta. Osan vievät linnaan lusimaan sakkoja.
        Mene lusimaan ne sakot, jos et halua muuten maksaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja bula bula, kyllä jokainen maksaa sakkonsa itse tässä maassa. No, tietty joutava rupusakki, jotka ihan tyhjätaskuja ja toimeentulotuella, niin sakot jää maksamatta. Osan vievät linnaan lusimaan sakkoja.
        Mene lusimaan ne sakot, jos et halua muuten maksaa!

        No oliko linnassa kivaa? Kauan olit? Kai siellä on hyvä ylöspito, parempi kuin monella kotona ja töissä, ruokaa saa monta kertaa pivässä ja harrastaa ja vaikka mitä, toisin kuin käyhäll vanhuksella tai muulla käyhällä. Kumma kyllä, vangeista pidetään tosi hyvää huolta ei näe nälkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oliko linnassa kivaa? Kauan olit? Kai siellä on hyvä ylöspito, parempi kuin monella kotona ja töissä, ruokaa saa monta kertaa pivässä ja harrastaa ja vaikka mitä, toisin kuin käyhäll vanhuksella tai muulla käyhällä. Kumma kyllä, vangeista pidetään tosi hyvää huolta ei näe nälkää.

        Minun EI ole tarvinnut lusia sakkoja, koska ajan nopeusrajoitusten mukaan, enkä ole saanut paria rikesakkoa kummempaa vuosikymmenten aikana. Ajokortti minulla on ollut v. 1976 alkaen.
        Tiedän kyllä muutamia henkilöitä, jotka ovat käyneet lusimassa sakkonsa, kun eivät ole pystyneet maksamaan sakkojaan.

        Mitä tulee ylöspitoon, niin kyllä jokaisella köyhällä vanhuksellakin on rahaa kunnon ruokaa, jos vain ei ole peli- tai päihdeongelmainen. Takuueläke ja toimeentulotuki varmistavat kyllä toimeentulon. Lisäksi jokaisella paikkakunnalla jaetaan vielä ilmaiseksi EU-ruoka-apua, että peli- ja päihdeongelmaisetkin saavat ruokaa. Seurakuntien diakonit huolehtivat muutenkin sellaisista, jotka eivät osaa itse hakea kaikkia tukia, joihin ovat oikeutettuja.
        Suomessa kukaan ei jää heitteille, jos vain ottaa apua vastaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun EI ole tarvinnut lusia sakkoja, koska ajan nopeusrajoitusten mukaan, enkä ole saanut paria rikesakkoa kummempaa vuosikymmenten aikana. Ajokortti minulla on ollut v. 1976 alkaen.
        Tiedän kyllä muutamia henkilöitä, jotka ovat käyneet lusimassa sakkonsa, kun eivät ole pystyneet maksamaan sakkojaan.

        Mitä tulee ylöspitoon, niin kyllä jokaisella köyhällä vanhuksellakin on rahaa kunnon ruokaa, jos vain ei ole peli- tai päihdeongelmainen. Takuueläke ja toimeentulotuki varmistavat kyllä toimeentulon. Lisäksi jokaisella paikkakunnalla jaetaan vielä ilmaiseksi EU-ruoka-apua, että peli- ja päihdeongelmaisetkin saavat ruokaa. Seurakuntien diakonit huolehtivat muutenkin sellaisista, jotka eivät osaa itse hakea kaikkia tukia, joihin ovat oikeutettuja.
        Suomessa kukaan ei jää heitteille, jos vain ottaa apua vastaan!

        Niin sinä puhut nyt akolaisista, heillä on varaa kaikkeen kun yhteiskunta maksaa. Mutta oma kansa, ja vanhukset, lapsiperheet, eläkeläiset ym köyhät eivät saa mitään.

        Mariinkin sai aamupalarahaa 960 e kk, vaikka palkka juokseee 20 000 k ja kaikki on ilmaista asumisesta lähtien. Kyllä vaan on nälkisiä ihmisiä, kaikki ei pääse mariinille syömään ja asumaan.
        Jos ei ihmisiä ole heitteillä, miksi on man kansan ihmisiä asunnotomina, mutta pakolaisia ei ole??? On tämä ihme maa, kansa kärsii mutta ulkolaiset ja eduskunta senkun mssäilee. Itsekin olen työttömänä, jotta saisin kaikki verorahani takaisin itselleni mit olen maksanut. Hyvin pärjää mutta jos olisi tissä, ei pärjäisi. Nykysin maksetaan vaan 9 e piväkorvausta, mutta ei palkkaa. Aika fakiiri pitä olla että tuolla summalla elättää perheensä ja maksaa laskunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaan hallituksen vika. Sen sätämät lait on rosvousta, jokaiseen laikiin on kirjattu sakko, hyvin suuri jotta ihmset joutuu kuseen. MUtta kun on kyse eduskunnan työläisten virheistä he ovat laatineet niin että kansa maksaa nekin.
        Ei kukaan päättääjä itselleen halua sakkoja. vili viikarikin saa 9 tonnia palkkaa vaikka ei tee mitään enä, eikä vamraankaan maksa taksin epärehellisyydellä ottamia rahoja. Me maksetaan nekin. Kiitos vaan kdkejgjdjljljfkjiirhirhihridjljj......KELE!!!!

        Hallitus ei säädä lakeja, vaan eduskunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinä puhut nyt akolaisista, heillä on varaa kaikkeen kun yhteiskunta maksaa. Mutta oma kansa, ja vanhukset, lapsiperheet, eläkeläiset ym köyhät eivät saa mitään.

        Mariinkin sai aamupalarahaa 960 e kk, vaikka palkka juokseee 20 000 k ja kaikki on ilmaista asumisesta lähtien. Kyllä vaan on nälkisiä ihmisiä, kaikki ei pääse mariinille syömään ja asumaan.
        Jos ei ihmisiä ole heitteillä, miksi on man kansan ihmisiä asunnotomina, mutta pakolaisia ei ole??? On tämä ihme maa, kansa kärsii mutta ulkolaiset ja eduskunta senkun mssäilee. Itsekin olen työttömänä, jotta saisin kaikki verorahani takaisin itselleni mit olen maksanut. Hyvin pärjää mutta jos olisi tissä, ei pärjäisi. Nykysin maksetaan vaan 9 e piväkorvausta, mutta ei palkkaa. Aika fakiiri pitä olla että tuolla summalla elättää perheensä ja maksaa laskunsa.

        Marinin palkka on 17.000 e, eikä mikään "20 000 k".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun EI ole tarvinnut lusia sakkoja, koska ajan nopeusrajoitusten mukaan, enkä ole saanut paria rikesakkoa kummempaa vuosikymmenten aikana. Ajokortti minulla on ollut v. 1976 alkaen.
        Tiedän kyllä muutamia henkilöitä, jotka ovat käyneet lusimassa sakkonsa, kun eivät ole pystyneet maksamaan sakkojaan.

        Mitä tulee ylöspitoon, niin kyllä jokaisella köyhällä vanhuksellakin on rahaa kunnon ruokaa, jos vain ei ole peli- tai päihdeongelmainen. Takuueläke ja toimeentulotuki varmistavat kyllä toimeentulon. Lisäksi jokaisella paikkakunnalla jaetaan vielä ilmaiseksi EU-ruoka-apua, että peli- ja päihdeongelmaisetkin saavat ruokaa. Seurakuntien diakonit huolehtivat muutenkin sellaisista, jotka eivät osaa itse hakea kaikkia tukia, joihin ovat oikeutettuja.
        Suomessa kukaan ei jää heitteille, jos vain ottaa apua vastaan!

        ...ja kuu on juustoa ...alle puolentoista tonnin eläkkeestä kun maksat reilun seitsemän saturaista vuokraa ,sähköstä hyvä jos satku riittää, kotivakuutus, tässä rahanroiskeessa vielä ylevero...lehtitilauksen peruin vaikka parinkin päivän paasto olisi herrain mielestä hyväksi... ja muun hyvän lisäksi "etnisen vähemmistön" ilmestyttyä maisemiin hävisi polkupyöräni, auton myin jo vuosia sitten töiden loputtua....paljonkohan tuommoisista kirjoituksista ja hyvän hallituksemme kehumisesta maksetaan...


    • Anonyymi

      Ylinopeushan suurin syy kuolemaan johtaneissa liikenneonnettumuuksissa.Moottoripyörällähän ajaa helposti ylinopeutta.

      • Anonyymi

        Kun otit moottoripyörän puhuuksi vähintään puolet moottoripyörien onnettomuuksista johtuu autoilijan välinpitämättömyys moottoripyöräilijääkohti. Jos henkilöautot kolaroivat ei yleensä vedota ylinopeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun otit moottoripyörän puhuuksi vähintään puolet moottoripyörien onnettomuuksista johtuu autoilijan välinpitämättömyys moottoripyöräilijääkohti. Jos henkilöautot kolaroivat ei yleensä vedota ylinopeuteen.

        Hikiset moottoripyörät katoavat autoliikenteen sekaan. Ei kukaan väistä näkymättömiä liikkujia.


    • Anonyymi

      Okey, tienaat puhtaana 1800,-
      Hyvä on eläke.

    • Anonyymi

      Minusta saamani sakkosumma on kohtuuton!
      En pidä itseäni tapakaaharina koska vuoden 1964 jälkeen tämä viimeinen oli kolmas ylinopeussakkoni.
      Siis harvemmin kuin sakko 18 vuoden välein. Ennen eläköitymistä jouduin ajamaan työmatkoja kohtalaisen paljon.

      • Anonyymi

        Et sitten kerrasta uskonut, vaan kaahasit vielä kaksi kertaa uudestaan. No, jospa tämä kolmas kerta sanoo toden sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten kerrasta uskonut, vaan kaahasit vielä kaksi kertaa uudestaan. No, jospa tämä kolmas kerta sanoo toden sinullekin.

        Taidat olla niitä kymmenenkilometriä alinopeutta- ajava niin kuuliasta. Jos kesäkelissä ajotaito vaatii tälläistä ajoa olet liikenteessä yhtä vaarallinen kun vastaava ylinopeus. Toiseksi ihmettelen miksi satatuhatta vuodessa javavalla on sama rankaistus kun kymmenentuhatajavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla niitä kymmenenkilometriä alinopeutta- ajava niin kuuliasta. Jos kesäkelissä ajotaito vaatii tälläistä ajoa olet liikenteessä yhtä vaarallinen kun vastaava ylinopeus. Toiseksi ihmettelen miksi satatuhatta vuodessa javavalla on sama rankaistus kun kymmenentuhatajavalla.

        En aja alinopeutta, vaan ihan nopeusrajoitusten mukaan. Olen minäkin parit ylinopeusakot saanut, mutta en kitise maksaessani koska ihan oma syyni oli.
        Ei ne ajetut kilometrit vielä takaa, että olisi parempi kuski kuin muut, vaikka niin kuvittelee olevansa. Kyllä noin paljon ajavan luulisi liikennesäännöt tuntevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla niitä kymmenenkilometriä alinopeutta- ajava niin kuuliasta. Jos kesäkelissä ajotaito vaatii tälläistä ajoa olet liikenteessä yhtä vaarallinen kun vastaava ylinopeus. Toiseksi ihmettelen miksi satatuhatta vuodessa javavalla on sama rankaistus kun kymmenentuhatajavalla.

        Ajotaito on aivan yhdentekevä asian kanssa. Nopeus rajoitukset on säädetty ihmisen fyysisten ominaisuuksien perusteella jotka ovat hyvin pienen marginaalin sisällä koko ihmispopulaation kesken.


      • Anonyymi

        "Minusta saamani sakkosumma on kohtuuton!"

        Köyhän näkökulmasta näin aina on, oli rike sitten millainen tahansa. Siksi pitää olla aina tarkkana ajaessaan. Eläkkeellä ei ole enää kiire minnekään, ja pitkällä elämänkokemuksella pitäisi tietää lähteä ajoissa liikenteeseen, jos jokin aikataulu on.

        Autojen mittarivirhe on tyypillisesti sellainen, että 75 km/t ajava näkee nopeusmittarissaan noin 80. Ihan pienistä ylityksistä ei saa sakkoa lainkaan.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Et kuulosta sakkojen perusteella kovin pieneläkeläiseltä. Eikä tuosta määrästä pitäisi tulla päiväsakkoja, ainakaan kovin montaa.

    • Anonyymi

      Ihan oma moka nuo sakot, ihan turhaa syyttää niistä yhteiskuntaa. Jossain toisessa (sivistys-) maassa olisit vastaavalla ylinopeudella voinut päästä jopa hengestäsi tai saada todella hurjat sakot, muutamassa maassa ulkomaalaisena olisit mahdollisesti päässyt ensimmäisellä ulkomaille lähtevällä lennolla pois maasta (mm. Saudi-Arabia)!

      Suomessa rikollisia paapotaan, että tuollaisista ylinopeuksista selviää rahalla ja suhteellisen vähällä vieläpä! Maksa sakkosi, äläkä kitise turhasta!

      • Anonyymi

        Suomessa ylinopeussakot ovat kyllä ihan maailmanennätysluokkaa, koska perustuvat tuloihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ylinopeussakot ovat kyllä ihan maailmanennätysluokkaa, koska perustuvat tuloihin.

        "Suomessa ylinopeussakot ovat kyllä ihan maailmanennätysluokkaa, koska perustuvat tuloihin."

        Aloittajahan vinkuu siitä, että ne eivät perustu tuloihin. No, saahan kusipää liikennerikollinen kitistä, kortti pois loppuelämäksi, niin se on sopiva rangaistus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ylinopeussakot ovat kyllä ihan maailmanennätysluokkaa, koska perustuvat tuloihin.

        Ja hahhah! Suomessa saat tieliikenteessä sakot ihan omasta syystäsi. Monessa maassa saat sakot ihan vain, että poliisilla sattuu kohdallasi olemaan "tilipäivä", ei perustu todellisiin tuloihisi, vaan oletukseen rikkaudestasi.
        Pohjoismaissa sentään ollaan inhimillisempiä, mutta kyllä sakkoja ylinopeuksista joutuu muuallakin maksamaan.
        https://www.tryggtrafikk.no/fart/

        https://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=no&tl=fi&u=https://www.politiet.no/tjenester/forerkort-og-kjoreseddel/gebyrer-og-boter/&anno=2&prev=search


    • Anonyymi

      Ylinopeutta ajaminen yms. vastaava törttöily on 'arpapeliä', että saako 'pikavoiton' vai ei...

    • Anonyymi

      Tulkitsen asian siten, että vuosittaisista, vähintään 20000 kilometreistä huolimatta ylinopeussakko on tullut keskimäärin 18 vuoden välein, niin tilastollisesti katsoen ei niitä rajoituksia ole hirveän usein ylitetty.

      Sain itse viimeisen sakkoni 90-luvun alkupuolella Savonlinnan eteläpuolen metsätapaleella 100km rajoituksella nopeutta 114km/h. Kesäinen pilvipouta päivä. Ei yhtään risteystä eikä asutusta useampaan kilometriin. Sillä hetkellä ei muuta liikennettä kuin levikkeellä seisonut pollareiden siviiliauto.
      Allani uudehko, eurooppalainen keskikoinen kunnossa oleva henkilöauto.
      Ketä olisin vaarantanut.

      • Anonyymi

        Ylinopeussakkoja kirjoitetaan sen vuoksi että se on kovin helppoa ja nopeaa j tuottaa tulosta, suorituspisteitä ja tuloja vielä valtiolle.
        Mutta kun huijarivälittäjät lounais-Suomessa myivät lukuisille ihmisille olemattomia talopaketteja ja saivat aikaan kymmenien tuhansien vahinkoja per asiakas, niin heidätkin tuomittiin: Ehdollista eli ei mitään ! Ja tyhjätaskuilta ei saa korvauksia.


      • Anonyymi

        Juuri luin uudesta Moottori lehdestä onnettomuustutkintalautakunnan raportteja kuolemaan johtaneista onnettomuustapauksista. Et voi koskaan tietää, että mitä tapahtuu ja juuri ylinopeus voi olla syynä kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa.
        Olisitko ehtinyt reagoida mitenkään, jos metsästä olisi hypännyt eteesi vaikkapa karhu? Otan tämän nyt vain esimerkkinä, koska omalle kohdalleni sattui tulemaan metsästä yllättäen karhu autoni eteen 9-tiellä välillä Suonenjoki-Hankasalmi. Koska nopeuteni oli suurin sallittu, ehdin juuri ja juuri jarruttaa ja karhu jäi vain metrin päähän ranskalaisesta farkustani. Jos olisin ajanut vähänkään ylinopeutta, olisi tilanne ollut toinen, en ehkä kirjoittaisi nyt tässä, kun haavoittunut vihainen karhu olisi kaivellut minua rikkoutuneen tuulilasin kautta. Kaverini oli aikoinaan Mikkelin ja Mäntyharjun välillä metsätaipaleella aamuyöstä, eikä ketään ollut auttamassa, kun karhu pyöri Ford Transitin ympärillä. Entäpä sitten ne mönkijöillä ajavat, joita joskus tulee metsästä tielle, kuten nyt jo edes menneen isäni kohdalle sattui, siinäkin vain hyvä tuuri ja isäni nopea jarrutus pelasti kahden nuoren pojan hengen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylinopeussakkoja kirjoitetaan sen vuoksi että se on kovin helppoa ja nopeaa j tuottaa tulosta, suorituspisteitä ja tuloja vielä valtiolle.
        Mutta kun huijarivälittäjät lounais-Suomessa myivät lukuisille ihmisille olemattomia talopaketteja ja saivat aikaan kymmenien tuhansien vahinkoja per asiakas, niin heidätkin tuomittiin: Ehdollista eli ei mitään ! Ja tyhjätaskuilta ei saa korvauksia.

        Kyllä sakkojen tarkoitus on ennalta ehkäistä rikoksia ja ylinopeuksia. Me saatiin uudet kameravalvontatolpat ja hyvin on toiminut, nopeudet ovat pudonneet ja tilanne rauhoittunut. Toki muutama tolppa tuottaa valtiolle aika hyvin, mutta sekin kuljettajien oma vika.
        Nuo talopakettien kauppiaat ei liity mitenkään ylinopeuksiin ja sakkoihin! Ihme korrelaatiot sinulla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri luin uudesta Moottori lehdestä onnettomuustutkintalautakunnan raportteja kuolemaan johtaneista onnettomuustapauksista. Et voi koskaan tietää, että mitä tapahtuu ja juuri ylinopeus voi olla syynä kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa.
        Olisitko ehtinyt reagoida mitenkään, jos metsästä olisi hypännyt eteesi vaikkapa karhu? Otan tämän nyt vain esimerkkinä, koska omalle kohdalleni sattui tulemaan metsästä yllättäen karhu autoni eteen 9-tiellä välillä Suonenjoki-Hankasalmi. Koska nopeuteni oli suurin sallittu, ehdin juuri ja juuri jarruttaa ja karhu jäi vain metrin päähän ranskalaisesta farkustani. Jos olisin ajanut vähänkään ylinopeutta, olisi tilanne ollut toinen, en ehkä kirjoittaisi nyt tässä, kun haavoittunut vihainen karhu olisi kaivellut minua rikkoutuneen tuulilasin kautta. Kaverini oli aikoinaan Mikkelin ja Mäntyharjun välillä metsätaipaleella aamuyöstä, eikä ketään ollut auttamassa, kun karhu pyöri Ford Transitin ympärillä. Entäpä sitten ne mönkijöillä ajavat, joita joskus tulee metsästä tielle, kuten nyt jo edes menneen isäni kohdalle sattui, siinäkin vain hyvä tuuri ja isäni nopea jarrutus pelasti kahden nuoren pojan hengen.

        Olen kokenut tuon karhujutunkin. Vuosia sitten ajelin maanantai aamulla anivarhain työpaikkakunnalleni hyväkuntoista entistä päätietä pitkin ja reilulla ylinopeudella koska 6-tiellä olisi saattanut olla jo aamulla 5:n tienoissa pollareita.
        Kauempana edessä näin yhden ison ja kahden pienemmän nelijalkaisen, kantikkaan hahmon ylittävän tietä. Ronski jarrutus ja pysähdyin ylityspaikan eteen. Ylittäjät olivat jo tien penkalla. Karhuemo ja kaksi pentua. Katsoa tölläsivät minua hetken ja sitten lontivat metsään.
        Kahdesti olen tavannut tietä ylittävän hirven, kerran metsäpeuran ja kerran ketun.

        Päätielle aamuyöstä tunkevat traktorit ovat ainoat todelliset vaaratilanteet aiheuttaneet. Kahdesti ovat tulleet sivulta tielle peräkärreineen kuin omalle tilukselleen.
        Olen ajanut 1964 alkaen. Aloitin sveduissa vasemman puoleisessa liikenteessä Tukholmassa. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta omalla autolla mannereuroopan kaikissa valtioissa yhteensä noin 160000 km. Lentokenttävuokratut siihen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokenut tuon karhujutunkin. Vuosia sitten ajelin maanantai aamulla anivarhain työpaikkakunnalleni hyväkuntoista entistä päätietä pitkin ja reilulla ylinopeudella koska 6-tiellä olisi saattanut olla jo aamulla 5:n tienoissa pollareita.
        Kauempana edessä näin yhden ison ja kahden pienemmän nelijalkaisen, kantikkaan hahmon ylittävän tietä. Ronski jarrutus ja pysähdyin ylityspaikan eteen. Ylittäjät olivat jo tien penkalla. Karhuemo ja kaksi pentua. Katsoa tölläsivät minua hetken ja sitten lontivat metsään.
        Kahdesti olen tavannut tietä ylittävän hirven, kerran metsäpeuran ja kerran ketun.

        Päätielle aamuyöstä tunkevat traktorit ovat ainoat todelliset vaaratilanteet aiheuttaneet. Kahdesti ovat tulleet sivulta tielle peräkärreineen kuin omalle tilukselleen.
        Olen ajanut 1964 alkaen. Aloitin sveduissa vasemman puoleisessa liikenteessä Tukholmassa. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta omalla autolla mannereuroopan kaikissa valtioissa yhteensä noin 160000 km. Lentokenttävuokratut siihen päälle.

        Ajohistoriastasi päätellen ikäsi on vähintään 80v, oiskohan aika papan vähentää kaahailua ihan oman ja toisten tiellä liikuvien turvallisuuden takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajohistoriastasi päätellen ikäsi on vähintään 80v, oiskohan aika papan vähentää kaahailua ihan oman ja toisten tiellä liikuvien turvallisuuden takia?

        Yksinkertaista aritematiikkaa. Olen syntynyt 1943.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajohistoriastasi päätellen ikäsi on vähintään 80v, oiskohan aika papan vähentää kaahailua ihan oman ja toisten tiellä liikuvien turvallisuuden takia?

        Ainoat kolarini, kaksi lievää peltikolaria ilman hekilövaurioita tai pahempia aineellisia vahinkojakaan, minulle sattui 70-luvulla. Toisessa heppu tuli vasemmalta kylkeeni risteyksessä ja toisessa minä olin syyllinen koska kärkikolmion takana seistessäni yritin katsoa liian monia asioita samaan aikaan ja tökkäsin toisen eteen. Vakuutukseni maksoi vastapuolen ja korjasin itse omat vaurioni.
        Saamieni ylinopeussakkojen ka. väli on 18 vuotta.

        Pappa on vähentänyt kaahailua. Olen ajanut Euroopassa omallani noin 160000km ilman vahinkoja. Mm. 15 kertaa Espanjassa. Kaahailua on rajoittanut tekniikka. Kehnoimmillaan este on tullut vastaan 160km/h nopeudessa eikä huipussakaan ole kehumista. 200km/h ylläpitäminen vaati jo melkein takatuulta.
        Kun lapset jäivät pois ja lennot halpenivat niin olen vuokrannut auton menokentältä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pollareiden tulosteessa on
        Päiväsakkoja 13kpl. A.30€.
        Rikosuhrimaksu? 40€. Ei ollut mitään uhreja eikä läheltä piti tilanteitakaan.
        Tutkasivat 75km/h mutta laskennan perustana on 72km/h.
        Eräpäivä 02.08.2021.
        Päiväsakkojen määrän perusteena nopeusrajoitus 50km/h.
        Olisi mukavaa jos asiasta hyvin perillä olevat antaisivat pätevät ohjeet valituksen tekemiseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pollareiden tulosteessa on
        Päiväsakkoja 13kpl. A.30€.
        Rikosuhrimaksu? 40€. Ei ollut mitään uhreja eikä läheltä piti tilanteitakaan.
        Tutkasivat 75km/h mutta laskennan perustana on 72km/h.
        Eräpäivä 02.08.2021.
        Päiväsakkojen määrän perusteena nopeusrajoitus 50km/h.
        Olisi mukavaa jos asiasta hyvin perillä olevat antaisivat pätevät ohjeet valituksen tekemiseen!

        Onhan tuo ollut aika reipas ylitys, jos on ollut 22km/h ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pollareiden tulosteessa on
        Päiväsakkoja 13kpl. A.30€.
        Rikosuhrimaksu? 40€. Ei ollut mitään uhreja eikä läheltä piti tilanteitakaan.
        Tutkasivat 75km/h mutta laskennan perustana on 72km/h.
        Eräpäivä 02.08.2021.
        Päiväsakkojen määrän perusteena nopeusrajoitus 50km/h.
        Olisi mukavaa jos asiasta hyvin perillä olevat antaisivat pätevät ohjeet valituksen tekemiseen!

        Siellä sakkopaperin takapuolella on pätevät ohjeet valittamisesta, käytä niitä !


    • Anonyymi

      Vain trolli pystyy noin lapselliseen aloitukseen, lieneeköhän hänellä edes ajokorttiakaan olemassa?

    • Anonyymi

      Laki on sama kaikille, se on yksi parhaita asioita maassamme.

      Aloittaja voi nyt sitten kommentoida tätä:

      Mikäli minä haluaisin tappaa jonkun, niin pitäisikö rangaistuksen olla alempi kun tappaisin maaseudulla asuvan vanhuksen, vai kaupungissa asuvan teinin? Entä jos tappaisin kaupungissa asuvan vanhuksen, tai maasedulla asuvan teinin? Mikä aloittajan mielestä olisi oikein?

      Nopeusrajoitukset ovat noudattamista varten, kuten myös kielto murhata! Tyhjä tie tai ei, niin rangaistus on sama, ihan kuten murhaamisessakin on.

      Eli aloittaja opettelee hillitsemään kaasujalkaansa, niin ongelmiakaan ei ole!

      • Anonyymi

        Aivan pelleilyksi tämä homma menee, jos jotkut saisivat ajaa ylinopeutta ja toiset eivät. Toiset saisivat tappaa ja toiset eivät.
        Jos tie on tyhjä, niin se ei oikeuta ylinopeuteen, sillä tiellä voi olla muutakin liikennettä jo seuraavan mutkan takana tai rikkoutunut ajoneuvo tai vaikka nukahtanut jalankulkija.
        Aikoinaan tuttu taksimies menetti taksiluvat ja sai tuomion, kun hän ajoi "tyhjällä" tiellä tielle nukahtaneen jalankulkijan ylitse.
        Laki on laki ja sitä pitää noudattaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan pelleilyksi tämä homma menee, jos jotkut saisivat ajaa ylinopeutta ja toiset eivät. Toiset saisivat tappaa ja toiset eivät.
        Jos tie on tyhjä, niin se ei oikeuta ylinopeuteen, sillä tiellä voi olla muutakin liikennettä jo seuraavan mutkan takana tai rikkoutunut ajoneuvo tai vaikka nukahtanut jalankulkija.
        Aikoinaan tuttu taksimies menetti taksiluvat ja sai tuomion, kun hän ajoi "tyhjällä" tiellä tielle nukahtaneen jalankulkijan ylitse.
        Laki on laki ja sitä pitää noudattaa!

        Pilvipouta päivä. Suora tie jolla hyvin vähän liikennettä. Kevyen liikenteen raitti kaukana ajotiestä. Ei asutusta. Kaksi liittymää pienteollisuusalueelle.
        En purnaa pelkkää ylinopeussakkoa vaan sen suuruutta suhteutettuna olosuhteisiin.
        Pollarin kirjallisesta lausunnosta huokuu paikallisten olosuhteiden tuntemuksen puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilvipouta päivä. Suora tie jolla hyvin vähän liikennettä. Kevyen liikenteen raitti kaukana ajotiestä. Ei asutusta. Kaksi liittymää pienteollisuusalueelle.
        En purnaa pelkkää ylinopeussakkoa vaan sen suuruutta suhteutettuna olosuhteisiin.
        Pollarin kirjallisesta lausunnosta huokuu paikallisten olosuhteiden tuntemuksen puute.

        Maantiellä ajetaan nopeusrajoitusten mukaan, ei "paikallisten olosuhteiden".
        Nopeusrajoitukset saa alittaa, mikäli olosuhteet niin edellyttävät, ei ylittää.
        Sinun lausunnossasi nyt huokuu liikennesääntöjen tuntemuksen puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilvipouta päivä. Suora tie jolla hyvin vähän liikennettä. Kevyen liikenteen raitti kaukana ajotiestä. Ei asutusta. Kaksi liittymää pienteollisuusalueelle.
        En purnaa pelkkää ylinopeussakkoa vaan sen suuruutta suhteutettuna olosuhteisiin.
        Pollarin kirjallisesta lausunnosta huokuu paikallisten olosuhteiden tuntemuksen puute.

        Eli tekisit murhankin, jos olosuhteet olisivat sopivat ja kukaan ei olisi näkemässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maantiellä ajetaan nopeusrajoitusten mukaan, ei "paikallisten olosuhteiden".
        Nopeusrajoitukset saa alittaa, mikäli olosuhteet niin edellyttävät, ei ylittää.
        Sinun lausunnossasi nyt huokuu liikennesääntöjen tuntemuksen puute.

        Hyvin sanottu.

        Aloittajan mainitsemat erinomaiset olosuhteet tarkoittavat sitä, että suurinta sallittua on turvallista ajaa. Huonommissa olosuhteissa voi olla tarvetta ajaa hitaammin.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu.

        Aloittajan mainitsemat erinomaiset olosuhteet tarkoittavat sitä, että suurinta sallittua on turvallista ajaa. Huonommissa olosuhteissa voi olla tarvetta ajaa hitaammin.

        Pitkäaikatyötön

        Joo, mutta aloittaja onkin sitä mieltä, että rajoitukset saa ylittää, jos on erinomaiset olosuhteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta aloittaja onkin sitä mieltä, että rajoitukset saa ylittää, jos on erinomaiset olosuhteet.

        Olosuhteet ei vielä anna edellytystä ylinopeuteen ja täytyy olla todella pakkotilanne, missä voi(si) perustella ylinopeutta. Tästä pakkotilanteestakin on oikeusoppineet hieman erimieltä, täytyy olla todella kyseessä ihmishengestä.
        Itse olen kerran joutunut ajamaan pakkotilanteessa ylinopeutta, kun kaverini sahasi sirkkelillä käteensä ja millään muulla emme olisi ehtineet riittävän nopeasti lähimpään terveyskeskukseen, kuin ajamalla ylinopeutta.
        Kaverin henki pelastui ja käsikin lähes kokonaan. Mainittakoon vielä, että kaveri soitti minulle jollain prepaid puhelimella tuntemattomasta numerosta, jos en olisi vastannut tuohon puheluun, kaveri olisi menehtynyt sinne verstaalleen verenhukkaan. Asuin aivan verstaan vieressä ja saimme kiristyssiteen nopeasti kaverin käteen.
        Kaveri eli vielä monta vuotta tuon tapauksen jälkeen tehden puusepän hommia hieman puutteellisella oikealla kädellään. Keuhkosyöpä vei miehen lopullisesti pari vuotta sitten. R.I.P. Make
        https://www.is.fi/autot/art-2000006542760.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olosuhteet ei vielä anna edellytystä ylinopeuteen ja täytyy olla todella pakkotilanne, missä voi(si) perustella ylinopeutta. Tästä pakkotilanteestakin on oikeusoppineet hieman erimieltä, täytyy olla todella kyseessä ihmishengestä.
        Itse olen kerran joutunut ajamaan pakkotilanteessa ylinopeutta, kun kaverini sahasi sirkkelillä käteensä ja millään muulla emme olisi ehtineet riittävän nopeasti lähimpään terveyskeskukseen, kuin ajamalla ylinopeutta.
        Kaverin henki pelastui ja käsikin lähes kokonaan. Mainittakoon vielä, että kaveri soitti minulle jollain prepaid puhelimella tuntemattomasta numerosta, jos en olisi vastannut tuohon puheluun, kaveri olisi menehtynyt sinne verstaalleen verenhukkaan. Asuin aivan verstaan vieressä ja saimme kiristyssiteen nopeasti kaverin käteen.
        Kaveri eli vielä monta vuotta tuon tapauksen jälkeen tehden puusepän hommia hieman puutteellisella oikealla kädellään. Keuhkosyöpä vei miehen lopullisesti pari vuotta sitten. R.I.P. Make
        https://www.is.fi/autot/art-2000006542760.html

        Onpas kaverilla harvinainen sukunimi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas kaverilla harvinainen sukunimi.

        Etunimihän tuossa on, ilmeisesti Markku, ei sukunimestä mitään mainintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etunimihän tuossa on, ilmeisesti Markku, ei sukunimestä mitään mainintaa.

        Siinä on selvästi kolmen etunimen alkukirjaimet. Sukunimi hyvin harvinainen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      En kyllä kehtaisi edes tuollaisesta valittaa, kun selkeä tapaus poliisilla sakottaa.

      Kuuntelin joitakin aikoja sitten radiosta käytyä keskustelua sakoista liikenteessä, kun jotkut olivat saaneet omasta mielestään kohtuuttoman suuria ylinopeussakkoja. Sinne ohjelmaan soitti eräs maanviljelijä ja kertoi ajaneensa omalla pellollaan traktorilla äestämässä ja äes oli mennyt 15cm liikaa pellon laidassa olevalle suojakaistalle. Hänen tilalleen oli tehty EU-tarkastus ja tuo 15cm suojakaistan äestystä johti 8000€ sanktioon. Tämä vijelijä piti TUOTA 8000€ sakkoa kohtuuttomana, kun hän ei ollut vaarantanut kenenkään henkeä siellä omalla pellollaan ja se 3 metrin suojakaistakin kapeni vain 15cm pieneltä osalta. Keskustelu siinä radion ohjelmassa kohtuuttomista ylinopeussakoista loppui siihen!

    • Anonyymi

      Onkohan sakotuksen summan ymmärtäjissä yhtään jatkuvasti autollaan asioinutta joka ei ole KOSKAAN vaikkapa ohitustilanteessa ylittänyt nopeusrajoitusta?
      Toinen kysymys. Ovatko kaikki em. ryhmään kuuluvat AINA ajaneet rajoitettua nopeutta olosuhteista riippumatta?

      Sitten noille muutamalle uhkakuvan maalaajalle. Mistä olisi hankittu lapset kyseiselle, metsäiselle tieosuudelle jonka toisella puolella, kolmen liittymän takana on pienteollisuutta ja toisella puolella metsää.
      Koskaan en ole nähnyt ko. tiellä yhtään jalankulkijaa tai pyöräilijää lapsista puhumattakaan. Kohtuullisen välimatkan päässä sivulla kulkee hyvä, päällystetty kevyen liikenteen raitti.

      Menin seuraavana päivänä paikkakuntamme raastuvan oikeuden kansliaan tulostamani oikaisuvaatimuksen kanssa mutta oikeus ja kanslia olivat muuttaneet naapurikaupunkiin huhtikuussa. Sakko on menossa maksuun eräpäivänä.
      Kysymys muille köyhille. Kannattaisiko kysyä KELAn mielenkiintoa sakkotaakkani keventämiseen?

      • Anonyymi

        "Onkohan sakotuksen summan ymmärtäjissä yhtään jatkuvasti autollaan asioinutta joka ei ole KOSKAAN vaikkapa ohitustilanteessa ylittänyt nopeusrajoitusta?
        Toinen kysymys. Ovatko kaikki em. ryhmään kuuluvat AINA ajaneet rajoitettua nopeutta olosuhteista riippumatta?"

        Jos poliisin toteamat olosuhteet pitävät paikkansa, että ylinopeus on tapahtunut 50 km/t:n rajoitusalueella lukemalla 75, josta on tehty teknisen mittalaitteen varmuusvähennys -3, ei asiassa vaikuta olevan valitettavaa. Mutta jos rajoitus on ollut 60, on sakotuksen peruste virheellinen, ja siitä voi ihan hyvin valittaa. Mieluiten viranomaiselle, ei niinkään keskustelupalstalle.

        Itse olen toisinaan rikkonut nopeusrajoitusta ja muitakin liikennesääntöjä, ja myös saanut joitakin sakkoja. En ole niistä valittanut sen enempää viranomaiselle kuin palstallekaan, koska rangaistusvaatimukset ovat olleet lain mukaisia. Itsepähän tein virheen.

        Pitkäaikatyötön


      • Onhan sitä joskus tullut ajettua itsekin ylinopeutta juuri ohittaessa, mutta muuten olen kyllä ajanut rajoitusten mukaan, koska ajokortti on ollut minulle tärkeä. Ajoin nuorempana työhöni liittyen n. 100000km vuodessa ja ei ollut varaa sakkoihin, koska kolmesta sakosta lähti kortti kuivumaan. Ja rahallisesti sakot ovat ihan turha menoerä, sille rahalle on muutakin käyttöä.

        Mitä tulee uhkakuviin, on minulle sattunut vuosien varrella niin erikoisia tilanteita yllättäen, että jos olisin ajanut ylinopeutta, en kirjoittaisi tässä tätä. Kerran linja-autosta irtosi takaa paripyörät ja tuli kohti akseleineen. Yhden kerran pienlentokone teki yllättäen pakkolaskua tielle.


      • Anonyymi
        asepit kirjoitti:

        Onhan sitä joskus tullut ajettua itsekin ylinopeutta juuri ohittaessa, mutta muuten olen kyllä ajanut rajoitusten mukaan, koska ajokortti on ollut minulle tärkeä. Ajoin nuorempana työhöni liittyen n. 100000km vuodessa ja ei ollut varaa sakkoihin, koska kolmesta sakosta lähti kortti kuivumaan. Ja rahallisesti sakot ovat ihan turha menoerä, sille rahalle on muutakin käyttöä.

        Mitä tulee uhkakuviin, on minulle sattunut vuosien varrella niin erikoisia tilanteita yllättäen, että jos olisin ajanut ylinopeutta, en kirjoittaisi tässä tätä. Kerran linja-autosta irtosi takaa paripyörät ja tuli kohti akseleineen. Yhden kerran pienlentokone teki yllättäen pakkolaskua tielle.

        Taidat satuilla. Jos bussista irtoaa takapyörät akseleineen, niin se bussi menee epätasapainoon ja omalla painollaan junttaa ne irti lähteneet takapyörät akseleineen maahan kiinni, ja koko paska jää tasan tarkkaan siihen.

        Ja jos näin on, niin siitä on varmaan poliisin, vakuutusyhtiön, bussifirman ja bussin valmistaneen tehtaan tutkinnat että kuinka noin on voinut ylipäätään päästä tapahtumaan...

        Ja tuosta pienkoneen pakkolaskustakin on varmaan tutkinta ja varmsti myös uutisioitu jossain, koska sen verran harvinainen tapaus on kyseessä...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat satuilla. Jos bussista irtoaa takapyörät akseleineen, niin se bussi menee epätasapainoon ja omalla painollaan junttaa ne irti lähteneet takapyörät akseleineen maahan kiinni, ja koko paska jää tasan tarkkaan siihen.

        Ja jos näin on, niin siitä on varmaan poliisin, vakuutusyhtiön, bussifirman ja bussin valmistaneen tehtaan tutkinnat että kuinka noin on voinut ylipäätään päästä tapahtumaan...

        Ja tuosta pienkoneen pakkolaskustakin on varmaan tutkinta ja varmsti myös uutisioitu jossain, koska sen verran harvinainen tapaus on kyseessä...?

        Ei sieltä bussista koko taka-akselisto voi lähteä, vaan se on kevennetty perä. Sieltä lähtee paripyörät ja se vetoakseli mukaan. Koko nippu tulee vastaan ja bussi kulkee kolmella pyörällä aika pitkän matkan.
        Kyllä uutisoitiin pienkoneen pakkolaskusta silloin. https://www.kaleva.fi/pienkone-teki-pakkolaskun-kainuuntielle-erinomaine/1845816


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat satuilla. Jos bussista irtoaa takapyörät akseleineen, niin se bussi menee epätasapainoon ja omalla painollaan junttaa ne irti lähteneet takapyörät akseleineen maahan kiinni, ja koko paska jää tasan tarkkaan siihen.

        Ja jos näin on, niin siitä on varmaan poliisin, vakuutusyhtiön, bussifirman ja bussin valmistaneen tehtaan tutkinnat että kuinka noin on voinut ylipäätään päästä tapahtumaan...

        Ja tuosta pienkoneen pakkolaskustakin on varmaan tutkinta ja varmsti myös uutisioitu jossain, koska sen verran harvinainen tapaus on kyseessä...?

        Kyllä niitä takapyöriä irtoaa linja-autoista.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000360706.html


    • Anonyymi

      Ottamatta yksittäisiin tapauksiin kantaa : kysehän on vain tollojen poliitikkojen rahastuksesta, keinosta jolla maksetaan poliitikkojen hölmöilyjt ja typeryydet, nämä ilmiöt jotka ovat käyneet niin tavallisiksi että niihin osataan jo virkamiesten taholta budjettia laadittaessa varautua...ja samalla voidaan tietysti pikkuisen kurittaa...

      • Anonyymi

        Nykyisin käytössä oleva yksittäisten päiväsakkojen summan määräytyminen tukee havaintoasi.
        Tosin pieneläkeläisen pitäisi olla tyytyväinen koska laskennan progressio puree pahasti suurituloisiin mutta kohtuus tuntuu olevan kateissa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe