Kuumuus ja sähköauto? Miten ongelmissa?

Anonyymi

Onkaan sähköautoilija nyt 30c helteessä akkujen kuumetessa.
Miten olette pärjänneet? Oma e85 auto on toiminut hyvin ja ilmastointikin on riittänyt.

34

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Mukavan viileää, vaikka istuu parkissa vaimoa odottamassa.

      • Anonyymi

        Akku ylikuumenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku ylikuumenee.

        Ei ylikuumene, ellei puhuta Nissan Leaffeista.

        Ainakin omaan 2019 Tesla Model 3 Long Rangeen ei tunnu vaikuttavan kuumuus millään tavalla.


    • Anonyymi

      Heh... Sähköauto laitetaan etänä viilentymään 5 min ennen lähtöä jolloin autossa on lähtiessä sopivan viileää. Teepä tuo polttiksella. Jouduin odottelemaan lossia jonossa melkein tunnin, kyllä säälitti polttikuskit kun tuskailivat kuumuutta ikkunat auki. meikä nautti viileydestä.

      • Anonyymi

        Polttiskuskit pitävät autonsa tyhjäkäynnillä, ja nauttivat viileydestä samalla lailla, kuin sinä siinä sähkärissäsi.
        Äläkä ala sopertamaan polttoaineen kulutuksesta mitään. Kuluu siinä sähköäkin, kun ilmastointia käytetään se sama tunti sähkärissä.


      • Anonyymi

        Onko se ongelma? kysyttiin onko joku ongelma sähköauton akustolla helteessä. Miksi etanoli autoilia pitäisi ikkunoita auki ilmastoidussa autossa? Kylmäähän tulee koko ajan. Itse en sähköauton vähäistä rangea tuhlaisi ennakko jäähdytykseen,riippuu tietty tilanteesta onko seuraavaksi pitkä seisotus latauus mahdollisuudella. Harmi että mielusiet teslat maksaa niin paljon ja muita ei halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiskuskit pitävät autonsa tyhjäkäynnillä, ja nauttivat viileydestä samalla lailla, kuin sinä siinä sähkärissäsi.
        Äläkä ala sopertamaan polttoaineen kulutuksesta mitään. Kuluu siinä sähköäkin, kun ilmastointia käytetään se sama tunti sähkärissä.

        Lossisatamassa oli tyhjäkäynnin kieltomerkki. Samoin taksikuskit palelee talvella ja hikoilee kesällä Helsinki Vantaan lentokentällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lossisatamassa oli tyhjäkäynnin kieltomerkki. Samoin taksikuskit palelee talvella ja hikoilee kesällä Helsinki Vantaan lentokentällä.

        Tyhjäkäynti on kielletty lakisääteisesti yli 4 minuutin jälkeen, eli sakko rapsahtaa lossia odotellessa tyhjäkäyttäjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se ongelma? kysyttiin onko joku ongelma sähköauton akustolla helteessä. Miksi etanoli autoilia pitäisi ikkunoita auki ilmastoidussa autossa? Kylmäähän tulee koko ajan. Itse en sähköauton vähäistä rangea tuhlaisi ennakko jäähdytykseen,riippuu tietty tilanteesta onko seuraavaksi pitkä seisotus latauus mahdollisuudella. Harmi että mielusiet teslat maksaa niin paljon ja muita ei halua.

        Sen esijäähdytyksen vaikutus toimintamatkaan on ihan minimaalinen. Luokkaa yksi kilometri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjäkäynti on kielletty lakisääteisesti yli 4 minuutin jälkeen, eli sakko rapsahtaa lossia odotellessa tyhjäkäyttäjälle.

        Onko siellä lossia odotellessa poliisit vahtimassa kaikkien tyhjäkäyntejä vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siellä lossia odotellessa poliisit vahtimassa kaikkien tyhjäkäyntejä vai?

        Usein on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siellä lossia odotellessa poliisit vahtimassa kaikkien tyhjäkäyntejä vai?

        "Onko siellä lossia odotellessa poliisit vahtimassa kaikkien tyhjäkäyntejä vai?"

        Olisi se aika pesreestä olla aina niska luimussa pyörittämässä fossiilipoltinta sakon alla vain sen takia että saisi pidettyä auton lämpimänä tai kylmänä.
        Toivoa että ei käry kävisi. Munatonta touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siellä lossia odotellessa poliisit vahtimassa kaikkien tyhjäkäyntejä vai?

        Mitä sillä on merkitystä oliko joku vahtimassa vai ei? Pidempiaikainen tyhjäkäynti kun on joka tapauksessa kiellettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä on merkitystä oliko joku vahtimassa vai ei? Pidempiaikainen tyhjäkäynti kun on joka tapauksessa kiellettyä.

        Niin on ylinopeuskin, ja vaikkapa vilkun käyttämättä jättäminen, mutta siitä huolimatta ylinopeutta ajetaan, ja vilkkua ei käytetä. Joten mikä olikaan se pointtisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on ylinopeuskin, ja vaikkapa vilkun käyttämättä jättäminen, mutta siitä huolimatta ylinopeutta ajetaan, ja vilkkua ei käytetä. Joten mikä olikaan se pointtisi?

        Siinähän se on aiemmin ketjussa mainittu. Jos et sitä ymmärtänyt niin sitten ei voi mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin on ylinopeuskin, ja vaikkapa vilkun käyttämättä jättäminen, mutta siitä huolimatta ylinopeutta ajetaan, ja vilkkua ei käytetä. Joten mikä olikaan se pointtisi?

        Josolet kääntymässä, mutta et käytä vilkkua ja painat yhtäkkiä jarrua ja käännyt ja ajan perässäsi, niin en tykkäisi hyvää. Jos käytät tyhjäkäynnillä autoasi lossijonossa, niin tulisin kysymään, että saatko sammuksiin, vai sammutanko minä?
        Se on se pointti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on ylinopeuskin, ja vaikkapa vilkun käyttämättä jättäminen, mutta siitä huolimatta ylinopeutta ajetaan, ja vilkkua ei käytetä. Joten mikä olikaan se pointtisi?

        "Niin on ylinopeuskin, ja vaikkapa vilkun käyttämättä jättäminen, mutta siitä huolimatta ylinopeutta ajetaan, ja vilkkua ei käytetä. Joten mikä olikaan se pointtisi?"

        Kaikki nuo ovat typeryyksiä. Siinä se pointti.
        Jos ajaa ja käyttäytyy periaatteella että ainoa syy noudattaa sääntöjä on sakkojen välttäminen niin ihmisen arvomaailmassa on jotain pahasti pielessä.
        Niille säännöille on hyvä syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein on ollut.

        Älä valehtele ei ole koskaan näkynyt ellei ole jokin tehtävä päällä!


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Josolet kääntymässä, mutta et käytä vilkkua ja painat yhtäkkiä jarrua ja käännyt ja ajan perässäsi, niin en tykkäisi hyvää. Jos käytät tyhjäkäynnillä autoasi lossijonossa, niin tulisin kysymään, että saatko sammuksiin, vai sammutanko minä?
        Se on se pointti.

        Oletko poliisi?


      • Anonyymi

        "Mikä sinua luimuuttaa?"

        Ei minua luimuuta mikään, kun pelaa rehtiä peliä niin voi kulkea aina pää pystyssä.
        Nämä säännöt-ei-koske-minua tyypit ovat olevinaan kovaa poikaa mutta oikeasti ne ovat niitä jotka ovat jo pilanneet elämänsä ja ovat pystyssä joka suuntaan. Pummilla junassa, kortitta kännissä katsattomalla vanhalla katiskalla. Pohjasakkaa jotka eivät edes itse anna mitään arvoa elämälleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko poliisi?

        En, mutta en haluaisi hengittää autosi pakokaasuja.


    • Anonyymi

      Sähköauto on ehdoton peli.

      Talvella lämmintä tulee heti eikä tarvii odotella että polttomoottori lämpenee.
      Kesällä ilmastointia voi käyttää aina ja jopa etänä. Polttiksella pitää motin pyöriä jotta auto olisi viileä.

      Sähköauto voe mukavuuden seuraavalle asteelle.

    • Anonyymi

      Sähköautojen akuissa on nestejäähdytys samalla tavalla kuin polttomoottoreissa. Ilman jäähdytystä polttomoottorikin tuhoutuu hetkessä.
      Sähköautossa ei ole mitään erityisiä helleongelmia.

    • Anonyymi

      Hyvin kiitos, kun on nestejäähdytteiset akut. Eli ihan niin kuin talvellakin.

      Auton esijäähdytys kauko-ohjaimella on pieni mutta kiva bonus. Kotona autokatoksen varjossa tuo ei niin hyödyllinen ole, mutta työpaikan avoimella parkkikentällä kylläkin.

      • Anonyymi

        Eipä ole tulossa Suomeen varmaan koskaan. Ne harvat valmistajat jotka ovat vetyautoihin hairahtuneet ovat lopettelemassa hölmöilyjään.

        Jos vetyautoja joskus tulee ne ovat raskasta kalustoa. Ei henkilöautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole tulossa Suomeen varmaan koskaan. Ne harvat valmistajat jotka ovat vetyautoihin hairahtuneet ovat lopettelemassa hölmöilyjään.

        Jos vetyautoja joskus tulee ne ovat raskasta kalustoa. Ei henkilöautoja.

        Vety on hieno ja puhdas polttoaine. Sopii raskaaseenkin kalustoon. Bensa moottoreista ei pidä luopua eikä' varsinkaan dieseleistä ja nämä kaikki hybridinä.


    • Anonyymi

      30 astetta on samalla tavalla auton käyttöympäristöksi kuuma kuin 10 asetetta pakkasta kylmä. Puhutaan siis maltillisista ympäristöolosuhteista. Kyllä sähköauto toimii samalla tavalla niin 20 kuin 30 asteen helteessä ja todennäköisesti vielä 40 asteen helteessä. Jos mennään äärilämpötiloihin on sekä polttiksella, että säköautolla sitten omat rajansa.
      https://roadwayready.com/when-is-it-too-hot-to-drive-a-car/

    • Anonyymi

      mikä niitä akkuja kuumentais helteellä niissähän on nestejäähdytys ,kaikenlaisia idiootteja täällä kyseleekin tyhmiä.

      • Anonyymi

        Plugareissakin on akun nestejäähdytys, vaikkei aina olekaan akun lämmitystä. Toki lämpeneehän se akku, kun sitä aletaan varovasti käyttämään. Sehän on helppoa, kun on bensakone matkassa mukana.


    • Anonyymi

      Erään työkaverin sähköautossa ainakin lataus katkeaa lähes joka päivä helteillä. Joutuu joka tauolla käydä tarkistamassa onko vielä päällä. Kerran joutui soittamaan kyydin kun lataus olis katkennut kuumuuden takia eikä virta riittänyt kotiin.

      Toisen tuttavan auton range ainakin lyhenee selvästi kun ilmastointi käy täysillä. Normaalisti pääsee 200km, helteillä vain vähän päälle 150km.

      • Anonyymi

        "Erään työkaverin sähköautossa"

        Onko naurettavampaa tarinaa edes olemassa?
        Kai ymmärrät että kaikki nauraa sulle.
        Paitsi sun äiti joka häpee sua. Kivulias synnytys ja tuloksena pelkkä nolla.
        Paskalla käynti olisi sattunut vähemmän ja se paska olisi kirjoittanut parempaa tekstiä kuin sinä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eli tavanomaisia autoja palaa sähkövikojen seurauksena EU-alueella yhdestä kahteen joka viikko. Sähköautoja on siis todennäköisesti palanut laivoissa tähän EU:n alueella tähän päivään mennessä 0 kappaletta.

        Ylilatautumisesta puhuttaessa on kyse tavallisista vanhoista 12 voltin akuista, koska sähköauton ajoakkuja ei ole mahdollista yliladata.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3392
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      2001
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1919
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      17
      1466
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1401
    6. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1328
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1306
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1247
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

      Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1025
    Aihe