Valtakunnansyyttäjä puolustaa Jumalan sanaa

Anonyymi

Ainoastaan Jumalalla on valta tuomita ,tätä valtaa ei ole annettu ihmiselle,ei edes Räsäselle.

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumala ei tuomitse. Sellaista ei edes ole olemassa kuin 'Jumalan tuomio'. Käsitys on syntynyt vain siitä, koska uskovaisilla on Raamatun mukaan ja Jumalan Sanasta menneet sekaisin jopa itse Jumala että paholainen.

      • Anonyymi

        Minäkö?! Se on Raamatussa - synnin valtakunta kun on Saatanan valtakunta, eikä Jumalan. Mikä se sellainen Jumala on, jolla on kädessään hiilihanko, jolla kohentelee helvetin tulta?


    • Anonyymi

      Mutta toisaalta ei ole myöskään "Räsäsen tuomiota"! Mutta Räsäskä kuitenkin laukoo mikä on synti ja häpeä! Odotamme tuomioistuimen ratkaisua. Mielenkiintoinen juttu.

      • Anonyymi

        Ei ole Räsäsen vallassa määrätä mikä on syntiä ja häpeä jolla voi toisia osoittaa,eli kyllä se on sama kuin tuomita toisia.Valta on ainoastaan Jumalalla ja joka korottaa itsensä Jumalan asemaan toisia tuomiten syyllistyy Jumalanpilkkaan.
        Jumalan pilkasta on Suomessa tuomittu viimeksi 1965 neljän vuoden kuritushuonerangaistukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Räsäsen vallassa määrätä mikä on syntiä ja häpeä jolla voi toisia osoittaa,eli kyllä se on sama kuin tuomita toisia.Valta on ainoastaan Jumalalla ja joka korottaa itsensä Jumalan asemaan toisia tuomiten syyllistyy Jumalanpilkkaan.
        Jumalan pilkasta on Suomessa tuomittu viimeksi 1965 neljän vuoden kuritushuonerangaistukseen.

        Kirkkohan siitä on vuosisatoja saarnannut, että homous on synti ja häpeä Raamattuun vedoten. Eikö sitten seurakuntalaisten olisi pitänyt heitä uskoa. Kirkon toimintaahan Päivi Räsänen on arvostellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Räsäsen vallassa määrätä mikä on syntiä ja häpeä jolla voi toisia osoittaa,eli kyllä se on sama kuin tuomita toisia.Valta on ainoastaan Jumalalla ja joka korottaa itsensä Jumalan asemaan toisia tuomiten syyllistyy Jumalanpilkkaan.
        Jumalan pilkasta on Suomessa tuomittu viimeksi 1965 neljän vuoden kuritushuonerangaistukseen.

        voi pyhä yksinkertaisuus näitä kommenttejanne !?

        luulis että vaikka ei oleisi edes kiertokoulua käynyt niin jonkinlainen perusjärjenkulku silti olisi mahdollista.

        vaan ei näytä olevan.

        käyt varmankin jokaisen liikennemerkinkin kohdalla riitelemääs että älä siinä tuomitse !


      • Anonyymi

        Totta kai kaikki sekoilee, kun on jumalat ja saatanat niin sekaisin, ettei Erkkikään ota siitä selvää, ja ihan sinulla siinä missä muillakin, kun harrastat vain sivusta huutelua itsesi ylentäen - helppoahan se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkohan siitä on vuosisatoja saarnannut, että homous on synti ja häpeä Raamattuun vedoten. Eikö sitten seurakuntalaisten olisi pitänyt heitä uskoa. Kirkon toimintaahan Päivi Räsänen on arvostellut.

        <<Eikö sitten seurakuntalaisten olisi pitänyt heitä uskoa.<<

        Ei tietenkään olisi. Ihmisellä on aivot siksi, että ajattelisi ja Raamattu kirjana on ollut jo pitkään jokaisen saatavilla lukea, että mitä siellä todellisuudessa lukee. Ja tänä päivänä tilanne on aivan samanlainen - uskovaiset hokevat sellaisia uskonnon muka totuuksia, joita ei löydy koko Raamatusta, kun he valkopesevät saatananpalvontaansa.


      • Anonyymi

        Räsänen ei ole tuominnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Räsäsen vallassa määrätä mikä on syntiä ja häpeä jolla voi toisia osoittaa,eli kyllä se on sama kuin tuomita toisia.Valta on ainoastaan Jumalalla ja joka korottaa itsensä Jumalan asemaan toisia tuomiten syyllistyy Jumalanpilkkaan.
        Jumalan pilkasta on Suomessa tuomittu viimeksi 1965 neljän vuoden kuritushuonerangaistukseen.

        "Ei ole Räsäsen vallassa määrätä mikä on syntiä ja häpeä..."

        Ei olekaan, eikä hän ole edes yrittänyt määrätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei ole Räsäsen vallassa määrätä mikä on syntiä ja häpeä..."

        Ei olekaan, eikä hän ole edes yrittänyt määrätä.

        Kyllä Räsenen yrittää yhä edelleen Raamattuun vedoten välillisesti määrätä ja kohdentaa toisten kanssaihmisten seksuaalisen suuntautumisen olevan synti ja häpeä.
        Aikamoisen järkyttävää toimintaa syyllistää julkisesti toisia ihmisiä fiktiivisen kirjan ja fiktiivsen hahmon vuorosanojen perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Räsäsen vallassa määrätä mikä on syntiä ja häpeä jolla voi toisia osoittaa,eli kyllä se on sama kuin tuomita toisia.Valta on ainoastaan Jumalalla ja joka korottaa itsensä Jumalan asemaan toisia tuomiten syyllistyy Jumalanpilkkaan.
        Jumalan pilkasta on Suomessa tuomittu viimeksi 1965 neljän vuoden kuritushuonerangaistukseen.

        Ei olekaan Räsäsen vallassa, vaan valta on siinä Jumalan sanassa, jonka on tuonut esiin.
        Kehnosti tunnet Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Räsenen yrittää yhä edelleen Raamattuun vedoten välillisesti määrätä ja kohdentaa toisten kanssaihmisten seksuaalisen suuntautumisen olevan synti ja häpeä.
        Aikamoisen järkyttävää toimintaa syyllistää julkisesti toisia ihmisiä fiktiivisen kirjan ja fiktiivsen hahmon vuorosanojen perusteella.

        Sorrut helpommin Raamatun sanoman vääristelyyn, kun et siihen usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Räsenen yrittää yhä edelleen Raamattuun vedoten välillisesti määrätä ja kohdentaa toisten kanssaihmisten seksuaalisen suuntautumisen olevan synti ja häpeä.
        Aikamoisen järkyttävää toimintaa syyllistää julkisesti toisia ihmisiä fiktiivisen kirjan ja fiktiivsen hahmon vuorosanojen perusteella.

        Miten Räsänen on ”määrännyt”? Ei sen enempää kuin muutkaan erilaisia näkemyksiään kertoessa. Eikö kaikilla ole oma vapaus valita miten elää lakien puitteissa? Saa uskoa Raamatun sanaan tai olla uskomatta. Raamatun sanassa Jumala on määrittänyt synnit, ei Räsänen. Kirkkoa saa aiheellisesti kritisoida sen toimiessa Raamatun sanan, olemassa olonsa perustan vastaisesti ja johtaen ihmisiä väärille teille, kauemmaksi Jumalan tuntemisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkohan siitä on vuosisatoja saarnannut, että homous on synti ja häpeä Raamattuun vedoten. Eikö sitten seurakuntalaisten olisi pitänyt heitä uskoa. Kirkon toimintaahan Päivi Räsänen on arvostellut.

        Enpä muista yhtään sellaista saarnaa kirkossa.


    • Anonyymi

      Räsänen ei ole sitä valtaa ollut itselleen edes ottamassa.

      Jos valtakunnansyyttäjä on sitä mieltä, että ainoastaan Jumalalla on valta tuomita, niin miksi hän sitten vie asioita maallisen tuomioistuimen käsiteltäväksi?

      • Anonyymi

        Mikä se sellainen Jumala on - edelleen - jolla on kädessään hiilihanko kohennellakseen helvetin tulta, johon tuomitsisi omaksi kuvakseen luomiaan ihmisiä, jotka tiedon kautta tulivat jopa jumalien kaltaiseksi, ja jotka syntyvät Jeesuksen opetuksen mukaan taivasten valtakuntaan, joka on meissä ja meidän ympärillämme ja Jumalan valtakunta sisäisesti meissä?


    • Anonyymi

      Toki tietyille ihmisille on annettu valta tuomita. He tekevät sitä kylläkin yhteisillä säännöillä.

      Olisihan se jääkiekkokin aika hirveää katsoa, jos odotettaisiin jonkun jumaluuden, tontun, maahisen tai vastaavan tulevan sinne tuomitsemaan. Sen tuomarin läsnäolo pitää homman asiallisena.

    • Anonyymi

      Räsänen ei ole tuominnut ketään. Koko Raamatun sanoman tämän päivän ihmisille saa tuoda esiin ja myös synnit sanoa synneiksi. Se ei ole tuomitsemista. Raamatun sanoma ei ole pelkkää armon evankeliumia.
      Toiviainen toimii tietenkin Raamatun vastaisesti halutessaan viedä Räsäseltä vapauden kristillisen vakaumuksensa esiin tuontiin ja kirkon kritisointiin, jotta se pysyisi kristillisenä kirkkona, Jumalan sanan osoittamalla tiellä. Kristinuskon päämäärä on, että mahdollisimman moni tulisi uskoon ja saisi pelastua. Räsänen on mitä todennäköisemmin ansioitunut kristinuskon puolustamisessa ja evankelioinnissa Toiviaista paremmin.

    • Anonyymi

      Ei se nyt ihan niinkään aina ole, kun sanotaan, että vain Jumalalla on valta tuomita.
      Jumala on asettanut maan päälle esivallat, joilla on valta tuomita rikoksentekijät.
      MUTTA.
      Siinä tulee ongelma, jos maallinen laki ei ole sopusoinnussa Jumalan lakien kanssa.

      Room: 13:4 "sillä se (esivalta) on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.

      • Anonyymi

        Herodeskin oli Jumalan asettama virkamies, mutta palveli Saatanaa tuomitessaan.


    • Anonyymi

      Toki Jumalan ihminen, kuten Päivi voi tuomita ja tuleekin kerran tuomitsemaan monia siuluja.

      Joh. 7:24

      "Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

      1. Kor. 6:3

      Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?

      • Paavali tuomitsee enkeleitä.

        Hassu ukko.


    • Anonyymi

      Virkavalta eli laillinen järjestys on Jumalan asettama ja suunnittelma, mutta Saatana hallitsee sitä Jumalan antamissa rajoissa. Saatana on edelleen tämän maailman ruhtinas, kunnes Jeesus palaa takaisin ja Saatana apureineen heitetään vankeuteen. Silloin valta otetaan Saatanalta pois ja annetaan täysin Jeesukselle.

      5 Paholainen vei Jeesuksen korkealle paikalle, näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman valtakunnat
      6 ja sanoi: "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon.
      7 Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."

      Jeesus ei kumartanut paholaiset edessä, mutta kaikki maailman johtomiehet tekivät niin ja lahkolaiset oikein heittäytyvät maahan selälleen sen edessä luullen sitä oikeaksi Jumalaksi.

      1. Joh. 5:19
      Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

      • Anonyymi

        Ovatko lahkolaiset maailman johtomiehiä?


      • Anonyymi

        <<Virkavalta eli laillinen järjestys on Jumalan asettama ja suunnittelma, mutta Saatana hallitsee sitä Jumalan antamissa rajoissa.<<

        On teillä kova tarve pitää tämä paholainen hengissä. Raamatun mukaan on vain kaksi vaihtoehtoa: joko elät taivasten valtakunnassa ja Jumalan valtakunta on sisäisesti sinussa tai perkaat sen pois, lähdet seuraamaan Paavalin syntioppia ja vaidat taivasten valtakunnan syntien valtakuntaan. Mitään sekoitusta näistä ei ole olemassakaan. Ja kuten Jeesus sanoo, kahta Herraa ei pysty palvelemaan yhtä aikaa.

        Siitä mitä tapahtuu, on vastuu ihmisellä, ei millään henkivoimilla ja käsittämätön ajatus jälleen, että Jumala vehkeilisi ihmistä ja luomaan maailmaa vastaan Saatanan avulla. Mitään Saatanaa ei edes ole, uskovaiset ovat keksineet sen omaksi syntipukikseen. Kaikki on sitä samaa Paavalin selittelyä ja kiemurtelua vastuusta - tässä Paavali oivallisesti opettaa tätä vastuunpakoilua:

        Room. <<7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta. Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Virkavalta eli laillinen järjestys on Jumalan asettama ja suunnittelma, mutta Saatana hallitsee sitä Jumalan antamissa rajoissa.<<

        On teillä kova tarve pitää tämä paholainen hengissä. Raamatun mukaan on vain kaksi vaihtoehtoa: joko elät taivasten valtakunnassa ja Jumalan valtakunta on sisäisesti sinussa tai perkaat sen pois, lähdet seuraamaan Paavalin syntioppia ja vaidat taivasten valtakunnan syntien valtakuntaan. Mitään sekoitusta näistä ei ole olemassakaan. Ja kuten Jeesus sanoo, kahta Herraa ei pysty palvelemaan yhtä aikaa.

        Siitä mitä tapahtuu, on vastuu ihmisellä, ei millään henkivoimilla ja käsittämätön ajatus jälleen, että Jumala vehkeilisi ihmistä ja luomaan maailmaa vastaan Saatanan avulla. Mitään Saatanaa ei edes ole, uskovaiset ovat keksineet sen omaksi syntipukikseen. Kaikki on sitä samaa Paavalin selittelyä ja kiemurtelua vastuusta - tässä Paavali oivallisesti opettaa tätä vastuunpakoilua:

        Room. <<7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta. Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.<<

        On tavallaan mainiota, että tämä Paavalin tärkein opetuskirje on Raamatussa laitettu luvuksi 7, kuten Jeesuksenkin tärkein opetus Matteuksen evankeliumissa on luku 7.

        Ja jos niitä katsoo vierekkäin, ne ovat keskenään kuin yö ja päivä; toinen edustaa vastuuta ja toinen silkkaa vastuun pakoilua, mutta tästä huolimatta uskovaiset väittävät, että niissä ei ole mitään eroa. Niin sokea lukutaitoinen ihminen ei edes voi olla, etteikö tuota eroa näkisi!

        Tässä Jeesuksen opetusta Matteuksen evankeliumin luvusta 7:

        <<7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä. Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.<<

        Jokainen huono puu heitetään tuleen Jeesuksen sanoin tässä, ja niinpä Paavali on kirjoittanut 1.Korintolaiskirjeessä, luku 3 ja jakeet 11-13, että joka lähtee seuraamaan hänen Kristus-kulttiaan päätyy tästä teosta tuleen. Raamattu on rehellinen kirja.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe