Ministeri Thomas Blomqvist on huolestunut

Anonyymi

Tasa-arvoministeri on huolestunut, sillä ihmisoikeuksien tilanteen heikentämisen puolesta kampanjoidaan kansainvälisesti suuren rahan voimin. "Taustalla on valtioiden rajat ylittävä ja Euroopassakin aktiivinen anti-gender-liike, joka pyrkii heikentämään naisten ja sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksia kyseen­alaistamalla jo saavutettuja kansainvälisiä sitoumuksia."
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008055364.html
"Viimeaikaisen tutkimuksen mukaan anti-gender-liikettä luonnehtivat vaihtelevasti naisvihamielisyys ja toisinaan kansallismieliset arvot. Toisinaan toimijoilla on yhteyksiä eri uskonto­taustaisiin järjestöihin ja instituutioihin."

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja mitkä tahot sitten rahoittavat näitä anti-gender-liikkeitä? Euroopan rahoituksesta suurin osa tulee sisältä käsin, mutta myös Venäjä ja USA ovat rahoittajina. Kaksi suurinta eurooppalaista rahoittajaa ovat Fondation Jérôme-Lejeune, ja Tradition, Family, Property. Edellisen perustaja on edesmennyt abortin vastustaja, Johannes Paavali II:n henkilökohtainen ystävä joka huomasi Down-syndrooman trisomian. Jälkimmäinen taas kansainvälinen katolinen järjestö.

      Rahaa käytetään yleensä abortin, homo-, biseksuaali-, transseksuaalisten oikeuksien tai sijaissynnytyksen torjumiseksi, soluttautumalla yhteiskunnan rakenteisiin, valta-asemiin, mediaan ja muuhun aktivismiin.

      Samalla jaetaan disinformaatiota, kuten, että abortti aiheuttaa syöpää tai raskaus voi parantaa syöpää. Abortin teettäjiä myös syyllisestetään ja painostetaan toimimaan toisin.

      Uskonnonvapaus on edelleen näemmä uskovaisten käsissä, kuten myös naisten ja lasten oikeudet, ja mehän tiedämme, että miehet johtavat näitä liikkeitä.

    • Anonyymi

      Kaikesta päätelleen ministeri Blomqvist kärsii harhaisesta paranoiasta. Ei reaalimaailmassa elävä voi mitenkään väittää että seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia oltaisiin kovaa vauhtia purkamassa. Muutenkin kirjoitus on sekava ja vaikeaselkoinen. Näin naispuolisena feministinä en myöskään ymmärrä väitettä että naisten oikeuksia oltaisiin kovaa vauhtia purkamassa. Missä ja millä tavoin? Puolan aborttikysymys on ikuisuuskysymys joka perustuu katoliseen uskontoon. Siellä kiristetään ja höllennetään aborttioikeuksia säännöllisin väliajoin. Abortti ei ole vain naisten oikeuksiin liittyvä kysymys. Se on lapsen oikeuksiin ja isän oikeuksiin liittyvä kysymys. Ja tulee varmasti olemaan jatkossakin.

      Anti- Gender- liike on valikoinut omituisen nimen itselleen, jos sen tarkoitus on vastustaa sukupuoli- identiteetti- ideologiaa. Anti- Gender- nimi olisi sopiva nimenomaan liikkeelle joka pyrkii kyseenalaistamaan koko sukupuolikäsitteen.

      Ministeri Blomqvist heittää monia väitteitä joihin olisi hyvä saada perustelut.

      Miten niin ja millä tavoin koronavirus on vaikuttanut eritoten naisiin?

      "Eräissä Latinalaisen Amerikan maissa valtiot kampanjoivat naisia ja seksuaalivähemmistöjä vastaan."

      Ministeri Thomas väittää että latinalaisessa amerikassa valtiot kampanjoivat naisia vastaan? Aikamoinen väite. Mitä he naiseudessa vastustavat? Eivätköhän nämä liity lgbt- liikkeen sisällä ilmeneviin kyseenalaisiin ilmiöihin kuten lapsiin kohdistuvaan seksuaaliseen väkivaltaan. Tai sitten esim. abortin moraalikysymyksiin enemmän kuin naisten vastustamiseen.

      Ministeri Thomas luulee myös että yhdysvallat määrää muiden maiden sisäisen politiikan. Jos muut valtiot ovat niin tyhmiä että antavat yhdysvaltojen määrätä oman sisäisen politiikansa suunnan, se on niiden valtioiden oma häpeä.

      Miten niin ns anti gender- liike joka ei siis vastusta oikeasti sukupuolta, vaan sukupuoli- identiteettipolitiikkaa, on "naisvihamielinen"? Esimerkkejä kiitos.

      "Kyse on semantiikan lisäksi arvoista. Jotkut pitävät naisten ja sukupuoli- ja seksuaali­vähemmistöjen oikeuksia perinteisiä rakenteita ja perhe- ja sukupuolirooleja uhkaavina."

      Mitä oikeuksia thomas tarkoittaa puhuessaan "naisten ja sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen oikeuksista"?

      Onkohan ministeri Blomqvist yhtään huolissaan esim. Pride- maskoteiksi nostettujen lasten ihmisoikeuksien toteutumisesta? Esim. tämä "trans- lapsi" nimenltä Desmond is Amazing- drag kid on ollut New Yorkin Priden maskottina. Näitä sateenkaariväen lapsia käytetään koko maailman edessä törkeästi hyväksi eikä ihmisoikeustaistelijat ole yhtään huolissaan heidän oikeuksiensa toteutumisesta.

      https://www.youtube.com/channel/UCocbfUoMTW8wsizoDxr3aRQ

    • Anonyymi

      En ole koskaan kuullut yhdenkään lgbt- myönteisen sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen ihmisoikeuksien puolustajien ottavan kantaa sateenkaarilasten ihmisoikeuksien toteutumiseen. Eikö sateenkaariväen lasten oikeuksien rikkominen ja hyväksikäyttö huolestuta heitä lainkaan?

      Onko ministeri Thomas Blomqvistilla mielipidettä asiaan? Vai kiinnostaako vain aikuisen sateenkaariväen oikeudet käyttää lapsia agendojensa marionetteina?

      Esimerkiksi tämä pikkumies on ollut sateenkaariäitinsä leikkikaluna koko elämänsä. Tämä pikkumies ei ole kuka tahansa yksittäistapaus. Hän on julkinen hahmo, ollut New Yorkin Priden maskottina muistaakseni useana vuotena, poseerannut isojen lehtien kansissa jne. Hänet on pestattu jo pikkulapsena aikuisten toimesta lgbt- liikkeen keulakuvaksi. Miksi tasa- arvon ja ihmisoikeuksien puolustajat vaikenevat?

      https://www.youtube.com/watch?v=7AxO1xLw5-8

      • Maamme pääministeri on naisparin kasvattama. Marinia on toki paitsi kehuttu myös haukuttu, mutta lieneekö kukaan haukkunut häntä tavalla joka mitenkään viittaisi kasvattajiensa sukupuoleen?


    • Anonyymi

      Aito avioliitto -sivustolla on erikoinen näkemys: "Sukupuoleen liittyy lainsäädännössä sekä oikeuksia että velvollisuuksia. Yhteiskunnan normaalin toiminnan kannalta on kriittisen tärkeä asia, että laillinen sukupuoli ei ole yksilön itsensä mielivaltaisesti muutettavissa perustuen vain hänen tahtoon tai tuntemukseen."

      Mikä tuossa on yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittistä? Kuvittelevatko nuo ihan oikeasti, että jos uskonto ei jarruta, niin kaikki ryhtyvät homoseksuaaleiksi tai vaihtavat sukupuolta? Really?

      • Intti taitaa olla ainoa sukupuoleen sidottu velvollisuus. Oliko AA-sivulla mainittu mitään esimerkkiä?


      • Anonyymi

        No minä en edusta Aito avioliitto- liikettä enkä ole edes kovin hyvin tutustunut siihen mikä heidän ajamansa asian taustalla oleva ideologia on joten olen varmankin jäävi asiaan ottamaan kantaa. Epäilen kuitenkin että he vastustavat aivan perustellusti nykyistä seksuaalisuuteen ja sukupuoli- identiteettiin liittyvää manipulaatiota ja sen aikaansaamaa vaikutusta yhteiskunnassa.

        Jos Aito avioliitto- liike perustakin toimintansa uskonnolliseen vakaumukseensa, eli käsitykseensä siitä millaiseksi Jumala loi ihmisen, siitä tuskin seuraa että he kuvittelevat kaikkien ryhtyvän homoseksuaaleiksi tai trans- ihmisiksi jos uskonto ei jarruta. Monet uskonnottomat kuten minä itse, vastustavat nykyistä lgbt- propagandaa.

        Voisin vastata sinulle kysymyksellä: Kuvitteletko itse ihan oikeasti, että kaikki homoseksuaalit, lesbot, aseksuaalit ja trans- ihmiset ovat oikeasti synnynnäisesti sateenkaariväkeä? Vai voisiko sittenkin olla kyse jostain muusta?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä en edusta Aito avioliitto- liikettä enkä ole edes kovin hyvin tutustunut siihen mikä heidän ajamansa asian taustalla oleva ideologia on joten olen varmankin jäävi asiaan ottamaan kantaa. Epäilen kuitenkin että he vastustavat aivan perustellusti nykyistä seksuaalisuuteen ja sukupuoli- identiteettiin liittyvää manipulaatiota ja sen aikaansaamaa vaikutusta yhteiskunnassa.

        Jos Aito avioliitto- liike perustakin toimintansa uskonnolliseen vakaumukseensa, eli käsitykseensä siitä millaiseksi Jumala loi ihmisen, siitä tuskin seuraa että he kuvittelevat kaikkien ryhtyvän homoseksuaaleiksi tai trans- ihmisiksi jos uskonto ei jarruta. Monet uskonnottomat kuten minä itse, vastustavat nykyistä lgbt- propagandaa.

        Voisin vastata sinulle kysymyksellä: Kuvitteletko itse ihan oikeasti, että kaikki homoseksuaalit, lesbot, aseksuaalit ja trans- ihmiset ovat oikeasti synnynnäisesti sateenkaariväkeä? Vai voisiko sittenkin olla kyse jostain muusta?

        "Epäilen kuitenkin että he vastustavat aivan perustellusti nykyistä seksuaalisuuteen ja sukupuoli- identiteettiin liittyvää manipulaatiota ja sen aikaansaamaa vaikutusta yhteiskunnassa."

        Perusteletko.

        "Monet uskonnottomat kuten minä itse, vastustavat nykyistä lgbt- propagandaa."

        Miksi?

        "Kuvitteletko itse ihan oikeasti, että kaikki homoseksuaalit, lesbot, aseksuaalit ja trans- ihmiset ovat oikeasti synnynnäisesti sateenkaariväkeä? Vai voisiko sittenkin olla kyse jostain muusta?"

        Kaikki eivät kenties ole, monet ovat. Loput voivat olla biseksuaaleja tai vaihtelunhaluisia. Transihmiset taas ovat synnynnäisesti mitä ovat.
        Kerrot varmasti mistä muusta sinun mielestäsi on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä en edusta Aito avioliitto- liikettä enkä ole edes kovin hyvin tutustunut siihen mikä heidän ajamansa asian taustalla oleva ideologia on joten olen varmankin jäävi asiaan ottamaan kantaa. Epäilen kuitenkin että he vastustavat aivan perustellusti nykyistä seksuaalisuuteen ja sukupuoli- identiteettiin liittyvää manipulaatiota ja sen aikaansaamaa vaikutusta yhteiskunnassa.

        Jos Aito avioliitto- liike perustakin toimintansa uskonnolliseen vakaumukseensa, eli käsitykseensä siitä millaiseksi Jumala loi ihmisen, siitä tuskin seuraa että he kuvittelevat kaikkien ryhtyvän homoseksuaaleiksi tai trans- ihmisiksi jos uskonto ei jarruta. Monet uskonnottomat kuten minä itse, vastustavat nykyistä lgbt- propagandaa.

        Voisin vastata sinulle kysymyksellä: Kuvitteletko itse ihan oikeasti, että kaikki homoseksuaalit, lesbot, aseksuaalit ja trans- ihmiset ovat oikeasti synnynnäisesti sateenkaariväkeä? Vai voisiko sittenkin olla kyse jostain muusta?

        "Voisin vastata sinulle kysymyksellä: Kuvitteletko itse ihan oikeasti, että kaikki homoseksuaalit, lesbot, aseksuaalit ja trans- ihmiset ovat oikeasti synnynnäisesti sateenkaariväkeä? Vai voisiko sittenkin olla kyse jostain muusta?"

        Nykyinen LGBT- liike käyttää tätä ihmisen luontaista ominaisuutta hyväkseen omien agendojensa ajamiseen:

        https://www.youtube.com/watch?v=o8BkzvP19v4

        Ihminen on sosiaalinen olento ja kaipaa toisten ihmisten sosiaalista hyväksyntää.
        LGBT- liike menestyy siksi koska se vetoaa nimenomaan vielä keskenkasvuisiin lapsiin ja nuoriin jotka ajattelevat vielä kehittyvillä aivoilla. Ja varsinkin koska lapsi ja nuori haluaa tulla hyväksytyksi ja tuntea olevansa hyvä ja suvaitsevainen ihminen.

        Miksi kukaan ei kysy miten esim. Pride- liike on luotu ulkoisesti kuin lapsille suunnatuksi karnevaaliksi? Seksuaalisuus on _aikuisten_ maailmaan liittyvä asia. Mistä mahtaa johtua että Pride- viikot on rakennettu erityisesti lapsiin vetoavaksi karnevaaliksi, pinkkeine väreineen, yksisarvisineen, glittereineen ja lapsenomaisine kulkueineen?

        Ja sitten se sulkee silmänsä näiltä kaikilta tuhoavilta elementeiltä joita tämän humaanin, hyvyyden asialla olevan liikkeen sisällä on olemassa. Se suhtautuu sateenkaariagendan nimissä hyväksikäytettävien lasten tilanteeseen ikään kuin se olisi se lapsi itse jota vastustetaan, jos lapsen hyväksikäyttöä vastustetaan.

        Logiikka on sama esim. ylipainoisten lasten kohdalla. Yhteiskunta tuntuu kuvittelevan että jos vastustetaan lasten terveyden tuhoamista ruoalla se tarkoittaa että vihataan lihavia lapsia.

        Kuvittelevatko ihmiset myöskin että jos vastustetaan lapsen lyömistä, vastustetaan pahoinpideltyjä lapsia itseään eikä heistä tykätä? Siksi lasten pahoinpitely pitää suvaitsevaisuuden nimissä hyväksyä jottei pahoinpideltyjä lapsia loukata?

        Tällainen logiikka vaikuttaa olevan etenkin lgbt- liikkeen sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Epäilen kuitenkin että he vastustavat aivan perustellusti nykyistä seksuaalisuuteen ja sukupuoli- identiteettiin liittyvää manipulaatiota ja sen aikaansaamaa vaikutusta yhteiskunnassa."

        Perusteletko.

        "Monet uskonnottomat kuten minä itse, vastustavat nykyistä lgbt- propagandaa."

        Miksi?

        "Kuvitteletko itse ihan oikeasti, että kaikki homoseksuaalit, lesbot, aseksuaalit ja trans- ihmiset ovat oikeasti synnynnäisesti sateenkaariväkeä? Vai voisiko sittenkin olla kyse jostain muusta?"

        Kaikki eivät kenties ole, monet ovat. Loput voivat olla biseksuaaleja tai vaihtelunhaluisia. Transihmiset taas ovat synnynnäisesti mitä ovat.
        Kerrot varmasti mistä muusta sinun mielestäsi on kyse.

        "Monet uskonnottomat kuten minä itse, vastustavat nykyistä lgbt- propagandaa."

        Miksi?"

        Propagandan, eli aivopesun vastustaminen on eri asia kuin seksuaalivähemmistöihin kuuluvien ihmisten vastustaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Epäilen kuitenkin että he vastustavat aivan perustellusti nykyistä seksuaalisuuteen ja sukupuoli- identiteettiin liittyvää manipulaatiota ja sen aikaansaamaa vaikutusta yhteiskunnassa."

        Perusteletko.

        "Monet uskonnottomat kuten minä itse, vastustavat nykyistä lgbt- propagandaa."

        Miksi?

        "Kuvitteletko itse ihan oikeasti, että kaikki homoseksuaalit, lesbot, aseksuaalit ja trans- ihmiset ovat oikeasti synnynnäisesti sateenkaariväkeä? Vai voisiko sittenkin olla kyse jostain muusta?"

        Kaikki eivät kenties ole, monet ovat. Loput voivat olla biseksuaaleja tai vaihtelunhaluisia. Transihmiset taas ovat synnynnäisesti mitä ovat.
        Kerrot varmasti mistä muusta sinun mielestäsi on kyse.

        Jopa aikuiseksi kasvaneet täysi- ikäiset ihmiset ovat uskomattoman alttiita suggestiolle. Saati sitten vielä keskenkasvuiset teinit. Lapsista puhumattakaan.

        https://www.youtube.com/user/OfficialDerren

        Kukaan ei varmaan enää kyseenalaista onko homoseksuaaleja, lesboja tai esim. hermafrodiitteja olemassa. Nykyisen lgbt- liikkeen toiminta on kuitenkin aktiivista propagandaa normista poikkeavien seksuaalisuuden ja sukupuolisuuden muotojen edesauttamista aivopesun muodossa.

        Luonnottomasta yritetään tehdä luonnollista syyllistämällä heidät jotka väittävät ettei esim. hermafrodiittius ole tavoiteltava tila, vaan poikkeavuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa aikuiseksi kasvaneet täysi- ikäiset ihmiset ovat uskomattoman alttiita suggestiolle. Saati sitten vielä keskenkasvuiset teinit. Lapsista puhumattakaan.

        https://www.youtube.com/user/OfficialDerren

        Kukaan ei varmaan enää kyseenalaista onko homoseksuaaleja, lesboja tai esim. hermafrodiitteja olemassa. Nykyisen lgbt- liikkeen toiminta on kuitenkin aktiivista propagandaa normista poikkeavien seksuaalisuuden ja sukupuolisuuden muotojen edesauttamista aivopesun muodossa.

        Luonnottomasta yritetään tehdä luonnollista syyllistämällä heidät jotka väittävät ettei esim. hermafrodiittius ole tavoiteltava tila, vaan poikkeavuus.

        No huh huh. Aivopesusta huolimatta olen hetero ja niin on suurin osa ihmisistä. Kaikki eivät ole, eikä heissä ole silti vikaa. Suurin osa on oikeakätisiä, eikä vasenkätisissä ole vikaa.
        Jotkut ihmiset syntyvät sukupuoli epäselvänä, ja näitä sitten korjataan.
        Lapsella on oikeus vanhempiin, sukupuolesta riippumatta.


    • Anonyymi

      Uskonnoilla on haitallisia opinkappaleita.

    • Anonyymi

      Vai että oikein ministeri Thomas Mullqvist.

    • Maan tunnetuin transsukupuolinen taitaa itse asiassa olla pappi, nykyiseltä nimeltään Marja-Sisko Aalto.

      Hän nyt ainakin on sen ikäinen, ettei taustalla voinut olla halu esimerkiksi välttää intin käyminen tai kertausharjoitukset. Muutenkin on mahdoton keksiä mitä hän olisi hyötynyt. "Ajattelin näytellä naista ja... ööh, savustettiin pois kirkkoherran virasta."

      Sama juttu vaikka homoseksuaalisuudessa. Parisuhde samaa sukupuolta olevan kanssa kannattaa, koska...?

    • Anonyymi

      Taistelu jatkuu Priden jälkeenkin.

    • Anonyymi

      Uskonnottomien etu-ja oikeusturvajärjestöä on syytä vahvistaa. Uskonnollist tahot eivät hellitä ja haluvat tiukentaa otettaan.

    • Anonyymi

      Tilannekuvaan on hyvä tunnistaa tällainen avoimen taantumuksellinen toimintaa. Antivarin riehunta tällä foorumilla on samaa sarjaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitäs ne Sebun tekemät oikeat työt muuten ovat?


    • Anonyymi

      Kristilliskonsetvatiivisen äärioikeiston toiminnasta on syytäkin olla huolissaan.

    • Anonyymi

      Vaparikommari hyysätessään liiton lorvijaremmiä

      esim. kolme elämänsä yhteiskunnan varoilla lorvinutta lehden toimittajasossua

      avelee päätään Sebu Tynkkysestä ja tällä palstalla referoi jonkin freudenthalkielirasistisen Rkp- jepen höpöjä ministerinä josta kukaan muu ei ole kuullut mitään

    • Anonyymi

      Trollauz ja verkkovihapuhe on tuon taantumuksen työvälineenä.

    • Anonyymi

      Karseeta meininkiä myös kirkkokunnissa, niin katolisessa kuin herätyskristillisessä ja helluntailaisessa. Mutta ei yhtään luterilaisuudessa, ei.

    • Anonyymi

      RKP on nykyään vihervasemmistolainen puolue.

    • Anonyymi

      Tämän foorumin vsparivaztaisella kampanjoinnilla on yhtymäkohtia avauksen kv kampanjiinyiin.

    • Anonyymi

      Kansanäänestyksistä ei pidä luopua.

    • Anonyymi

      Suomeenkin kohdistuu ulkomaiselka rahoituksella ulkomaista infovaikuttsmizta.

      • Anonyymi

        Niin, ei kai tuo ole mikään uutinen?

        Pyydä joku kapeasormisempi kirjoittamaan puolestasi;-D


    • Anonyymi

      Herätyskristilliset ovat hyvinvointiriskk laajasti.

    • Anonyymi

      Herätyskristillisyys rahakas voima.

    • Anonyymi

      Ei noiden kanssa ole leikkimistä.

    • Anonyymi

      Ääriuskonnomlinen herätyskristilline lobbaus ja vaikuttamistyö on yleistynyt.

    • Anonyymi

      hallituksessa istuva suomalaisten sortajapakkoruotsittaja nuorten kyykyttäjä

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tällä kertaa ministeri kiinnittää huomiota aivan oikeaan asiaan. Tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta vastaan kampanjoidaan isolla rahalla.

    • Anonyymi

      Uskonnollista trölläystä ei pidä vähätellä.

    • Anonyymi

      Herätyskristilliset hyökkäävät.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe