Autoala puhuu dieseleistä saadakseen käytetyt myytyä. Ei mistään muusta syystä.
Diesel on kuollut. Dieselien myynti on ollut pientä koko vuoden.
Suomessa tapahtui kesäkuussa historiallinen käänne: Uusia sähköautoja myytiin dieselautoja enemmän.
https://www.hs.fi/talous/art-2000008105426.html
Vain autokaupat tarvitsevat dieselien myyntiä, ei mikään muu.
9
130
Vastaukset 9
- Anonyymi
Autokauppiaat myyvät niitä autoja, jota ihmiset ostavat. Muutenhan kauppiaalle kävisi heikosti.
Diesel on edelleen järkevin auto heille, ketkä ihan oikeasti autoa tarvitsevat. Ammattilaiset ja yksityiset, joille ajokilometrejä tulee vähänkin enemmän muusta kuin muutaman kilometrin lähikauppamatkoista tms.
Dieselien myyntihän on vakiintunut tuonne noin 800-900 kpl:n kuukausitasolle jo viime kesän jälkeen. Käytettyjen tuontihan on pääosin dieseleitä ja siksihän dieselien osuus autokannassa onkin noussut. - Anonyymi
Miksiköhän sitten moni iso ketju tuo ulkomailta käytettyjä dieseleitä myytäväksi minkä ehtii?
Tuskin niitä tuotaisiin jos kysyntää ei olisi.- Anonyymi
Pikkupojat ostavat niitä, ei kukaan muu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkupojathan niitä 20 000-50 000 autoja ostelee. Olis edes jotain järkeä jutuissanne, mutta ei ole !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostajia ne on kuitenkin nekin, eli kysyntää on. Ja tyypillisesti nuo tuontipelit on uudehkoja muutaman vuoden vanhoja isompia dieseleitä, ei niitä ihan taskurahoilla osteta.
- Anonyymi
Osta sinä halvempia, kaikkien ei ole pakko tyytyä halvimpiin.
- Anonyymi
Puolan ja saksan kivihiilivoimalat tuottavat päästöjä päivässä enemmän, kuin minä koko elinaikanani, joten sähköautot ei vaan jaksa innostaa. Syttyvät tulillekin luvattoman herkästi.
- Anonyymi
Juuri tällaiset lehtijutut ovat autoliikkeiden masinoimia perättömiä juttuja.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008128346.html - Anonyymi
Kyllä aloittajaa näivertää.
Mie vaan ajelen mukavasti diesel mersulla ja mukavasti kulkee,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751689- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as331084Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 71577
- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34444
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398