Valtatie 4-kaistaiseksi Seinäjoki-Lapua välillä..

Anonyymi

Missäköhän vaiheessa kys. tiehanke menee tällähaavaa? Notta toteutuukos se, ja koska suunnilleen?

54

1498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tehdään nyt edes ne ohituskaistat ensin. Seinäjoen puolella kaadetaan jo puut pois.

      • Anonyymi

        Käsittääkseni rahoitus kakkosvaiheelle on vielä avoin kysymys/ päättämättä. Ykkösvaihe vasta on saanut tiehankkeen rahoituksen 25milj.€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni rahoitus kakkosvaiheelle on vielä avoin kysymys/ päättämättä. Ykkösvaihe vasta on saanut tiehankkeen rahoituksen 25milj.€

        Lapualta kun lähdetään Seinäjokea kohden valtatietä, niin se ykkösvaiheen (rahoituksen saanut) monikaista alkaisi tuosta Nahkatehtaan tienoilta about 5,8km Tepontiehen asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapualta kun lähdetään Seinäjokea kohden valtatietä, niin se ykkösvaiheen (rahoituksen saanut) monikaista alkaisi tuosta Nahkatehtaan tienoilta about 5,8km Tepontiehen asti.

        korjaan.. siis Nahkatehtaan tienoilta about 5,8km MUURIMÄENTIElle.
        (Tepontiehän on vasta tuolla Nurmoos liki sitä joenylisiltaa)


    • Anonyymi

      Lapualaasta suuduuden hulluutta

    • Anonyymi

      Hyvin passaa alkuunsa nuo ohituskaistat, niillä pärjää pitkän aikaa. Ollaan nyt tyytyväisiä kun sellaiset tulee. Josko sitä myötä 100:n rajootus koko välille, mikäli muutamasta kohtaa sivutienhaarat saadaan kokoojateille. Veikkaan että tämän uudistuksen jälkeen väki ei hetkeen ajattele nelikaistateistä mitään, kun liikenne vetää. Niin ja traktorit pitää saada pois tuolta.

      • Anonyymi

        Vanhemmat puhuu tuosta S-joki-Kauhavantie välisestä osuudesta vieläkin kantatie"KuusSeiskana" :) 1967 parannettu ja asfaltoitu. Nopeusraj. v.1968 ollut 110km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat puhuu tuosta S-joki-Kauhavantie välisestä osuudesta vieläkin kantatie"KuusSeiskana" :) 1967 parannettu ja asfaltoitu. Nopeusraj. v.1968 ollut 110km/h.

        Ja paljon kuolonkolareita 70 luvulla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat puhuu tuosta S-joki-Kauhavantie välisestä osuudesta vieläkin kantatie"KuusSeiskana" :) 1967 parannettu ja asfaltoitu. Nopeusraj. v.1968 ollut 110km/h.

        Muistan kuinka 90-luvulla ajaminen oli aika joutuisaa, kun liikennettä oli huomattavasti vähemmän mitä nykyään. Myös ohittaminen oli helpompaa, kun vastaan ei montaa autoa tullut. Nykyäänhän ohittaminen on lähes mahdotonta tuolla välillä, kun autoja tulee solkenaan vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kuinka 90-luvulla ajaminen oli aika joutuisaa, kun liikennettä oli huomattavasti vähemmän mitä nykyään. Myös ohittaminen oli helpompaa, kun vastaan ei montaa autoa tullut. Nykyäänhän ohittaminen on lähes mahdotonta tuolla välillä, kun autoja tulee solkenaan vastaan.

        Meinaan että ihan perusteltua on ollut nopeusen laskeminen 100:sta 80:iin. Liikennemäärien takia. Mitä enemmä autoja, sitä enemmän vaaratilanteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kuinka 90-luvulla ajaminen oli aika joutuisaa, kun liikennettä oli huomattavasti vähemmän mitä nykyään. Myös ohittaminen oli helpompaa, kun vastaan ei montaa autoa tullut. Nykyäänhän ohittaminen on lähes mahdotonta tuolla välillä, kun autoja tulee solkenaan vastaan.

        Koveron ja Prisman välisellä 20 km pätkällä ei olekkaan mitään tarvetta ohitella. Jonot ruuhka-aikoina liikkuvat 75-80 km/h nopeudella. Aikavoitto on kymmenissä sekunneissa ei minuuteissa. Ja ruuhkatunteja on vain muutama vuorokauden 24 tunnista. Verorahoja kerätään jo muutenkin tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paljon kuolonkolareita 70 luvulla

        Koko tie Kt67 rakennettiin siltoineen 60-luvun lopussa Seinäjoelta Ytterjeppoon Uuteenkaarlepyyhyn. Tien suunniteltiin kaarteineen niin ettei pitkillä suorilla nukahdettaisi rattiin. Ei varmaan kukaan osannut ennustaa kuinka nopeasti Suomi autoistui. Alunperin Kt67 lähti Kaskisista ja päättyi Ytterjeppoon. Nyt päättyy Seinäjoelle, kun 1996 teitten numerointi uudistuksessa tuli Vt19 välille Jalasjärvi- Seinäjoki- Lapua- Kauhava- Ytterjeppo. Kt64 katosi kokonaan, Jalasjärvi- Seinäjoki väli. Vt19 numero tuli Iisalmi- Pulkkilan väliltä. Tämä tie liitettiin Kt88.


      • Anonyymi

        ja mopoautot ja kaikki ´´sunnuntai ajelijat´´


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan kuinka 90-luvulla ajaminen oli aika joutuisaa, kun liikennettä oli huomattavasti vähemmän mitä nykyään. Myös ohittaminen oli helpompaa, kun vastaan ei montaa autoa tullut. Nykyäänhän ohittaminen on lähes mahdotonta tuolla välillä, kun autoja tulee solkenaan vastaan.

        sitä se Lapuan kehitys on teettänyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko tie Kt67 rakennettiin siltoineen 60-luvun lopussa Seinäjoelta Ytterjeppoon Uuteenkaarlepyyhyn. Tien suunniteltiin kaarteineen niin ettei pitkillä suorilla nukahdettaisi rattiin. Ei varmaan kukaan osannut ennustaa kuinka nopeasti Suomi autoistui. Alunperin Kt67 lähti Kaskisista ja päättyi Ytterjeppoon. Nyt päättyy Seinäjoelle, kun 1996 teitten numerointi uudistuksessa tuli Vt19 välille Jalasjärvi- Seinäjoki- Lapua- Kauhava- Ytterjeppo. Kt64 katosi kokonaan, Jalasjärvi- Seinäjoki väli. Vt19 numero tuli Iisalmi- Pulkkilan väliltä. Tämä tie liitettiin Kt88.

        Lapualaisten tulisi ottaa kaikilta autoilijoilta tullivero kun menevät ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koveron ja Prisman välisellä 20 km pätkällä ei olekkaan mitään tarvetta ohitella. Jonot ruuhka-aikoina liikkuvat 75-80 km/h nopeudella. Aikavoitto on kymmenissä sekunneissa ei minuuteissa. Ja ruuhkatunteja on vain muutama vuorokauden 24 tunnista. Verorahoja kerätään jo muutenkin tarpeeksi.

        Kyllä voittaa enemmän kunnioittaa koko jonon. Ja aina kun oot toista edellä oot voittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koveron ja Prisman välisellä 20 km pätkällä ei olekkaan mitään tarvetta ohitella. Jonot ruuhka-aikoina liikkuvat 75-80 km/h nopeudella. Aikavoitto on kymmenissä sekunneissa ei minuuteissa. Ja ruuhkatunteja on vain muutama vuorokauden 24 tunnista. Verorahoja kerätään jo muutenkin tarpeeksi.

        Jonot ruuhka-aikoina 60-80 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat puhuu tuosta S-joki-Kauhavantie välisestä osuudesta vieläkin kantatie"KuusSeiskana" :) 1967 parannettu ja asfaltoitu. Nopeusraj. v.1968 ollut 110km/h.

        120... Ohituskaistoilla tämä tulee olemaan uusi normaali.


    • Anonyymi

      Kantateistä eräs heikoiten suunniteltu tie on kuusseiska (nyk.vt19) Eritoten Seinäjoen ja Lapuan väli. Mahtanut 60-luvulla olla sen suunnittelija joko kiero ku korkkiruuvi tai pöhönäs?

      • Anonyymi

        "Kuuskutonen" tie on sitten tuota kuusseiskaa päinvastoin hyvä taidon-näyte onnistuneesta tiesuunnittelusta! Lapualta lähties on se pitkä "longinoikoonen" ja muita suoria missä ajaa ohittaa turvallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuuskutonen" tie on sitten tuota kuusseiskaa päinvastoin hyvä taidon-näyte onnistuneesta tiesuunnittelusta! Lapualta lähties on se pitkä "longinoikoonen" ja muita suoria missä ajaa ohittaa turvallisesti.

        Eipä ole ajellut 66 silloin kun Raittisen Jussi teki laulun tiestä ruut66. On muuten oijottu, levennetty. Hienoa kun teinit jo muistelee.
        Kt64 oli teon alla, hieno väli ajella Törnävältä Jalasjärvelle 70-luvulla. Oli koukkuusta tietä.
        Eniten ihmettelen kuinka VT16 on menettänyt merkitystään. Savon tie. Sininen tie.
        Seinäjoki VT18 hommillaan syö naapuriaan näinkin. Kuka ajaa Vaasasta Jyväskylään, Kuopioon tai Joensuuhin VT18 kautta? Haloo Lapuan päättäjät. Kieli ruskeana seinäjokelaisen persees! Lopettakaa.


    • Anonyymi

      Joo Seinäjoelta Kauhavalle tie kaartaa koko ajan johonkin, ettei kunnon ohituspaikkoja ole tuolla välillä. Toki riskillä pääsee aina ohi, mutta tarkoitan sellaisia turvallisia suoria, jossa näkemää riittävästi. Jos mutkat olisi aikanaan tehty pienemmällä kaarresäteellä, olisi suorat pidempiä. Nyt kaarteet ovat toodella loivia, mutta juuri sellaisia, ettei missään kohtaa näe tarpeeksi kauas. Esim hipin kaarre on kaksi kilometriä pitkä, aivan turhaa ja syö suorien pituutta. Toki nyt tulevat ohituskaistat helppaa tätä hommaa, onneksi.

      • Anonyymi

        Sininen tie on paljon käytännöllisemmin suunniteltu. Pitkiä suoria, ja sopivan jyrkkiä kaarteita, jotta suorat pysyy mahdollisimman pitkinä, ohituspaikkoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sininen tie on paljon käytännöllisemmin suunniteltu. Pitkiä suoria, ja sopivan jyrkkiä kaarteita, jotta suorat pysyy mahdollisimman pitkinä, ohituspaikkoineen.

        Täh? Valtatietä 16 kai tarkoittanet, joka alkaa Ylistarosta ja menee Lapuan kautta Kyyjärveen. Alajärventieksi myös kutsutaan.


      • Anonyymi

        Sehän on viimeisiä ennen sotia tehtyjä muutamattomia tienpätkiä ei ole pahemmin oioottu


      • Anonyymi

        miksi pitää päästä ohi ? HÄ ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh? Valtatietä 16 kai tarkoittanet, joka alkaa Ylistarosta ja menee Lapuan kautta Kyyjärveen. Alajärventieksi myös kutsutaan.

        se mistään ylistarosta ala,,,,alkaa kyyjärveltä ja päättyy laihialle tai toisinpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi pitää päästä ohi ? HÄ ??

        No ettei tarvi könnätä sun takana. Hä kuulikko!


    • Anonyymi

      jos ja kun toi duunataan niin koko tie nelikaistaiseksi kurikan kolmostieltä lapuanlle asti!sit se o hyvä!!olisi pitänyt tehdä 60luvulla jo!!niin pohjanmaakin ois aivan eri näköinen!!

      • Anonyymi

        oomma etelä-pohjalaasia ,asumme etelä-pohjanmaalla emme pohjanmaalla ,pohjanmaaksi kutsutaan ihan eri paikkoja


    • Anonyymi

      8 tiestä se pitää alkaa ja jatkua tampereelle muuten ei ole mitään järkeä.

      • Anonyymi

        Olis se kiva. Mutta ei missään muuallakaan Suomessa ole noilla Tampereentien liikennemäärillä nelikaistateitä tehty. Lapua-Seinäjoki-Ilmajoki liikennemäärillä periaattees voitais tehdä nelikaistat.

        Jalasjärvi-Parkano välillä on kuitenkin noin puolet vähemmän liikennettä, mitä Seinäjoki-Lapua tai Seinäjoki-Ilmajoki. Asian voi tarkistaa trafin tilastoista, jos ei muuten usko.

        Jos Tampereentie muutettais nelikaistaiseksi, pitäisi ympäri Suomen ruveta rakentamaan nelikaistateitä, koska samoja liikennemääriä muuallakin. Tampere-Pori esimerkiksi taikka Tampere-Jyväskylä, taikka Tampere-Lahti. Siellä on liikennemäärät vielä aavistuksen isommat, mitä Seinäjoki-Tampere välillä. Ja onhan nelostiekin, ihan samalla periaatteella ohituskaistoineen, vaikka liikennettä on enemmän, ja väylänä jopa tärkein pohjoisen ja etelän välillä.

        Joten miksi Seinäjoki olisi yhtäkkiä tärkeämpi kuin muut paikat? Etelästä pohjoiseenkin reitti menee nelostietä tai kasitietä, Seinäjoki jää siinäkin vähän paitsioon, ei ole läpikulkuliikennettäkään tästä ohi. Tampereelta jos ajellaan Ylläkselle, niin käytännössä väki ajelee Jyväskylän kautta nelostielle. Joku harva voi seikkailla Seinäjoen läpi tuuliselle rantatielle, harva uskaltaa pientä ja kiemuraista ylivieskantietä kokeilla, ainakaan etelämmästä tulijat.


    • Anonyymi

      Jos kokeilee google mapsista reittihakua Tampereelta esim Ylläkselle, niin se ei edes ehdota Seinäjoen kautta menemistä. Nelostietä ehdottaa. Yllättävän moni ajelee nykyään google mapsin avulla. Ihan jo senkin takia, että se näyttää arvioidun perilläoloajan, ja jos poikkeaa matkan varrella jonnekin, niin löytää äkkiä takaisin päätielle, sekä näyttää liikenneruuhkat punaisella ja ehdottaa onnettomuustapauksissa kiertotiet.

    • Anonyymi

      Lähtöö lapualta 5 minuuttia ennen seinäjoelle ei tartte ohitella

      • Anonyymi

        5 minuuttia riittääkökään?.., aamu-tai iltäpäivä ruuhkaan työmatkalle.. Vs. illalla myöhään kuluva ajoaika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 minuuttia riittääkökään?.., aamu-tai iltäpäivä ruuhkaan työmatkalle.. Vs. illalla myöhään kuluva ajoaika.

        Onneks ei itsellä oo enää nykyään tarvetta ajaa sahata päivittäin edestakas tuota Sjoki-Lapua väliä, vaan arkiset ajelut on ihan toisella suunnalla.


      • Anonyymi

        miksi assjoelle ylipäätänsä tarttee mennä HÄ ??


      • Anonyymi

        Kyllä siinä menee ainakin 9 minuuttia kun täysiä ajaa.


    • Anonyymi

      Olen kuullu suunnitelmia, 66 käännetään Mäyrystä Seinäjoelle. Lapua,- Mäyry paikallistie kategoriaan.

      • Anonyymi

        mä kuulin huhuh että assjoen ympärille laitetaan piikkilankaaidat ettei ne hullut pääse sieltä pois


    • Anonyymi

      se on nyt niin et toi on ensimmäinen askel kohti kuntaliitosta KUNINGAS SEINÄJOKEEN!!! on kyyti pian kylmää, mut ainut keino talttapää valtakunnan pelastamiseksi!!kyllä juttu on näin!!!

      • Anonyymi

        juurikin näin!!talttapäitä viedään kuin pässiä narussa!!


      • Anonyymi

        Mieluummin kuntaliitos Kauhavan kans, sikäli jos vielä kuntaliitoksia tehtaillaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin kuntaliitos Kauhavan kans, sikäli jos vielä kuntaliitoksia tehtaillaan :)

        Seinäjokihan on saanut jo Ilmajoen ja Ylistaron.. Niinnotta Lapua taitaas olla paremminkin Kauhavaan liitettävis :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seinäjokihan on saanut jo Ilmajoen ja Ylistaron.. Niinnotta Lapua taitaas olla paremminkin Kauhavaan liitettävis :)

        happijokis on kuule ittellisiä ilimajokisia!!eikä ole velkainen ongelma kunta niin kuin kaikki ympärillä!!ei ole tarvinnut liittyy mihinkään ja eikä kyllä ole liittänyt muita itteensä!! mitään hyvää happijoesta ei sitten olekaan!! kuinkas tasapää kunnas liitoksia o tullut niinkuin sienii sateella!!ja pian seinämäes liitettynä!!seinäjoki vaan yrittää liittää happijokee kun on ääsmäel kassa tyhjä toisin happijoella!!muutama vuosi palautettiin 6mill sos rahoi kun ei käyttöö!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seinäjokihan on saanut jo Ilmajoen ja Ylistaron.. Niinnotta Lapua taitaas olla paremminkin Kauhavaan liitettävis :)

        Hupsista.. korjataan, siis Peräseinäjoesta poiketen.. tuo Ilmajoki on vielä nykyäänkin Seinäjoesta erillään oleva itsenäinen KUNTA :) https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmajoki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hupsista.. korjataan, siis Peräseinäjoesta poiketen.. tuo Ilmajoki on vielä nykyäänkin Seinäjoesta erillään oleva itsenäinen KUNTA :) https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmajoki

        Kuuluisa lähinnä kuningas-juapoistaan


    • Anonyymi

      I-P 13.8.2021; Lapuan ja Seinäjoen välin rakennustyöt viivästyvät

      Valtatie 19 on Seinäjoen ja Lapuan välillä myllerrysten alla. Tieosuudelle tehdään kaksi ohituskaistaparia sekä yksi eritasoliittymä, joiden kehitystyöt on juuri aloitettu.

      Ohituskaistat tulevat Atrian eritasoliittymän ja Hipintien väliselle osuudelle sekä Muurimäen ja Patruunatehtaantien välille. Uusi eritasoliittymä rakennetaan Muurimäen kohdalle.

      Rakennustyöt pyritään aloittamaan loka-marraskuussa ja niiden arvioidaan kestävän kaksi vuotta. Vielä huhtikuussa hankkeen arvioitiin valmistuvan syksyllä 2022, mutta tämän hetkinen arvio on syksy 2023.

      – Hankkeen suunnittelu- ja kilpailutusvaihe hieman pidentyivät, ja tämän kesän paras rakennusaika meni ohi. Siksi otimme suosiolla vuoden enemmän rakennusaikaa, kertoo projektipäällikkö Pasi Kivioja Väylävirastosta.

      • Anonyymi

        Tien parantaminen Lapuan ja Seinäjoen välillä alkaa rakennustöiden osalta lokakuussa -21...
        https://yle.fi/uutiset/3-12055708
        Lapuanpuoleinen osuus on ainakin saanut tiehankkeeseen rahoituksen, ja suunnittelutöiden yms. osalta valmiina. Notta ei muutaku maansiirtokoneet ja kaivurit paikalle, ja sillähän on työllistävä vaikutus pariksivuodeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tien parantaminen Lapuan ja Seinäjoen välillä alkaa rakennustöiden osalta lokakuussa -21...
        https://yle.fi/uutiset/3-12055708
        Lapuanpuoleinen osuus on ainakin saanut tiehankkeeseen rahoituksen, ja suunnittelutöiden yms. osalta valmiina. Notta ei muutaku maansiirtokoneet ja kaivurit paikalle, ja sillähän on työllistävä vaikutus pariksivuodeksi

        Ei muuten ala. Siihen mennessä Lapuan väkiluku laskee puoleen, kun joka toinen rokotteen ottaja kuolee kahden vuoden sisällä. Vai oliko se jokainen? 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ala. Siihen mennessä Lapuan väkiluku laskee puoleen, kun joka toinen rokotteen ottaja kuolee kahden vuoden sisällä. Vai oliko se jokainen? 😅

        Mistähän päättelit notta tuohon tarttetaan just lapualaisia.. Pölijä !


    • Anonyymi

      Novaparkki valamistuu ennen nelikaistatiätä. Siälä on ollu kepit pystys jo palio kauvemman.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1927
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1589
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1539
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1435
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1380
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1337
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1167
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe