Miksi adventismissa on juutalaisia tapoja?
- sapatin vietto
- jalkojen pesu
- uskontoon kuuluvat suositellut ruuat
- laki kymmenyksistä
- pukeutumismääräykset alkuperäisessä adventismissa (nyt niistä lipsutaan)
Raamatussa varoitetaan valhejuutalaisista.
Juutalaiset tavat adventismissa
24
51
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatun satukirjalla ja sen saduilla voi pyyhkiä persettään, kuten myös sen tekeleen jumalillakin.
- Anonyymi
Adventistit osaltaan ovat alkuseurakunnan Herran kansan juurilla.
Mutta, meidän mantraajat kristityt, kuten aloittaja on pakanallinen, epäjumalanpalvelun mallioppilas, joka ei ota selvää pakanallisista juuristaan, joka on Jumalalle kauhistus.
Perkele, kun tarkoitushakuisesti halusi hajottaa alkuseurakunnan, se tuli seurakuntaan sisälle, hajotti Herran kansan yhteisen leoppäivän, eli sapatin, toi tilalle sunnuntain, eli pakanallisen epäraamatullisen tavan ja tähän ei ilmeisesti adventistit ole langenneet, mutta aloittaja kyllä.
Otahan selvää juuristasi, ennenkuin lankeemuksen herrasi ääntä käytät Jumalan valtaistuimesi edessä. Perkele halusi valtaa, suistaa Jumala - Luojana valtaistuimelta, että itse pääsisi valtaan ja kas, sehän olisi tavallaan valtaistuimen käyttöä, olisi korvaususkonto - perkeleuskonto - tappajauskonto - omapyhitys uskonto jne.
Mutta - Luoja, joka alussa loi taivaan ja maan, kaikki oli sangen hyvää ja sen HÄN siunasi meille merkiksi, että HÄN on VALLALLINEN - valtaistuimeen ja sen päämäärä on rakkaus.
Tämä aloittaja on sinulta hukassa ja kun käärme hyvän ja pahantiedonpuulla käärmeilee, se kyseenalaistaa Jumalan ja Hänen tahtonsa.
Se langettaa jopa vanhurskaankin ja siksi kristikunta on monen kohalla eksynyt pakanuuteen väärää lepopäivään, tosin adventismin lisäksi on monia muitakin, jotka eivät pakanuutta ole ottaneet sunnuntai- pyhämerkkinä otsaansa ja käteensä, sekä kumartamaan siten harhaa - kumartavat Luoja Jumalan edessä Hänen pyhittämäänsä lepopäivää.
Se kertoo - KUKA pelastaa, kuka on kaiken alku ja kerran loppu, että luo Uuden taivaan ja maan, saattaa lopullisen sapatin voimaan.
Adventismissa on Herran oman kansansa tapoja ja Jumala kutsui kaikkien kansojen joukosta juutalaiset edustamaan pelastuksen sanomaa.
Eli ei kannanta käärmeen myrkkyä alkaa vuodattamaan - aloittaja, vaan käänny sinäkin epäjumalistasi Elävän Luojan - elämäntielle ja luovu harhasta.
Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
Niinpä niin. Miksi kristikunta on antanut sitoa itsensä pakanalliseen orjuuteen, jonka merkkinä on pakanan tuoma sunnuntai - miehen, joka murhasi poikansa, keitti vaimonsa ja pani teidät orjuuteen, erottautumaan Herran kansasta - jolle Sapatti on Jumalan siunaama - osoitus Jumalan kaikenkattavasta työstä.
Eli TE itse olette se lahkopiirissä, joka teidät on orjuuttanut muotouskonnollisuuteen, siihen pakanalliseen monijumalaiseen Baabelin orjuuteen, jossa on rätti pantu silmille, että ette näkisi. Siinä sitten mantraatte harhassanne puutaheinää, jolla ei ole raamatullisesti painoarvoa, jonka Jumala tunnustaa. Olette perkeleen, eli vastustajan hyväksikäytön uhreja.
Monet kansojen kristityt ovat tulkinneet juutalaistemppelin ja Jerusalemin tuhoamisen 70 jKr. merkiksi siitä, että Jumala hylkäsi juutalaiset, koska Jeesus ristiinnaulittiin Jerusalemissa.
Siten Jumalan lupaukset olisi suunnattu vain seurakunnalle ja kristityille.
Hadrianuksen kukistaman toisen juutalaiskapinan (133―135) jälkeen teologinen ja poliittinen valta siirtyi Jerusalemin juutalaisen, messiaanisen seurakunnan johtajilta, jotka olivat ensimmäisen seurakunnan messiaanisia johtajia.
Valta siirtyi kansojen kristittyjen johtajien keskuksiin esimerkiksi Aleksandriaan, Roomaan ja Antiokiaan. Se sai varhaiset kirkkoisät antamaan juutalaisvastaisia ja antisemitistisiä lausuntoja, kun kristikunta alkoi repiä irti juutalaisia juuriaan evankeliumista ja varhaisista juutalaisuskovista Israelissa. Sopii miettiä historiaa.
Luemme esimerkiksi Barnabaan kirjeestä (100 jKr.)
Tämä on eri Barnabas kuin Uudessa testamentissa mainittu Barnabas.
Kirjeen mukaan Jumalan lupaukset eivät enää kuulu juutalaisille.
"Pitäkää vaari itsestänne älkääkä olko niin kuin jotkut, jotka lisäävät syntitaakkaa ja sanovat: 'Liitto on sekä heidän että meidän.' He ovat menettäneet sen." Korvausteologian hitusia on nähtävillä jo Markionin kirjoituksissa 160 jKr. Markion pyrki puhdistamaan seurakuntaa "vaarallisista juutalaisista virhekäsityksistä ja vaikutuksista". Juutalaisvastaisia asenteita hiipi varhaisten kirkkoisien ajatteluun ja kirjoituksiin.
Heistä yksi oli Irenaeus. Hän kirjoitti 180 jKr.: "Juutalaiset hylkäsivät Jumalan Pojan ja ajoivat Hänet pois, kun he tappoivat hänet. Siksi Jumala on ihan oikein hylännyt heidät ja antanut heidän hedelmänsä viinitarhan ulkopuolella oleville."
Irenaeus kirjoitti vuoden 181 jKr. tienoilla: "Ne, jotka ylpeilevät kuuluvansa Jaakobin huoneeseen ja Israelin kansaan, ovat menettäneet perintöosuutensa Jumalan armoon."- Anonyymi
Pakana - on epäjumalanpalvelija, joka on ottanut muotuskonnollisuuden pyhyydekseen.
Pakana - ei kumarra Raamatun Luojaa - Jumalana. - Anonyymi
Korvausteologian hitusia on nähtävillä jo Markionin kirjoituksissa 160 jKr. Markion pyrki puhdistamaan seurakuntaa "vaarallisista juutalaisista virhekäsityksistä ja vaikutuksista". Juutalaisvastaisia asenteita hiipi varhaisten kirkkoisien ajatteluun ja kirjoituksiin.
Heistä yksi oli Irenaeus. Hän kirjoitti 180 jKr.: "Juutalaiset hylkäsivät Jumalan Pojan ja ajoivat Hänet pois, kun he tappoivat hänet. Siksi Jumala on ihan oikein hylännyt heidät ja antanut heidän hedelmänsä viinitarhan ulkopuolella oleville."
Irenaeus kirjoitti vuoden 181 jKr. tienoilla: "Ne, jotka ylpeilevät kuuluvansa Jaakobin huoneeseen ja Israelin kansaan, ovat menettäneet perintöosuutensa Jumalan armoon."
Missä niin sanotaan Raamatussa? Nämä olivat varhaisia kirkkoisiä.
Tuottelias kirjoittaja Origenes perusti korvausteologiansa allegorisen tulkinnan varaan vuonna 250 jKr. Esimerkiksi Matt. 15:24:ssä sanotaan, että Jeesus lähetettiin Israelin huoneen kadonneiden lammasten luo. Origenes väitti, etteivät nämä kadonneet lampaat ole juutalaisia! Hän sanoi, että he olivat kristittyjä, jotka kuuluivat taivaalliseen Israeliin.
Ajan myötä tällaisista asenteista tuli avoimen antisemitismin perusta kristikunnan joillakin sektoreilla.
Vuonna 325 jKr. Konstantinus kutsui koolle Nikean kirkolliskokouksen. Rooman keisari Konstantinus palvoi aurinkojumalaa. Oletettavasti hän kääntyi muodollisesti kristinuskoon.
Hänen hallituskauttaan leimasi liitto pakanauskontojen kanssa.
Hän luultavasti vainosi enemmän ihmisiä kuin vainottiin minään muuna ajanjaksona Jerusalemin tuhon jälkeen. Kristityt vainosivat satojatuhansia muita kristittyjä.
Kristityt tappoivat kristittyjä. Ensimmäisellä vuosisadalla Nikean kirkolliskokouksen jälkeen pakanallisuus nousi Rooman valtakunnassa. [ jota me kumartelemme ja pyhittelemme - pakanat ] "meidän lahkomme"
Konstantinus synkronoi Rooman pakanauskonnon ja kristinuskon voittaakseen kansanjoukot puolelleen. Vain vuosi Nikean kirkolliskokouksen koollekutsumisen jälkeen Konstantinus määräsi oman poikansa Crispuksen teloitettavaksi. Myöhemmin hän teloitutti vaimonsa Faustan kuumassa vedessä. Sitten hän ruoskitutti sisarensa pojan kuoliaaksi ja määräsi sisaren miehen kuristettavaksi. Tämä oli Konstantinus, jota kristityt tukivat.
Eli meidän kirkkomme epäpyhän- pyhän pakanallisuuden juuri, sitäkö haluta palvoa, etkä Herran siunaamaa Sapattia? Tunnetko juuresi uskonnossasi, kultaisen vasikan palvonnasta.
Kun Konstantinus kutsui koolle ensimmäisen yleisistunnon Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jKr., antisemitismi oli laajalle levinnyttä seurakunnassa. Nikean kirkolliskokoukseen osallistui 318 piispaa, joista yksikään ei ollut juutalainen. Ensimmäinen edikti puolsi "auringon päivän" eli sunnuntain asettamista.
Siinäpä se, nyt sen tiedät ja vastaat Herran edessä, miksi tieten pyhität pakanallista - lahkon oppiamme!
Tästä ei aloittaja pääse mihinkään.
Eli sinä pakanana olet epäjumalaasi palvomassa.
Herran kansa lukee kirjoituksia, eivätkä eksy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korvausteologian hitusia on nähtävillä jo Markionin kirjoituksissa 160 jKr. Markion pyrki puhdistamaan seurakuntaa "vaarallisista juutalaisista virhekäsityksistä ja vaikutuksista". Juutalaisvastaisia asenteita hiipi varhaisten kirkkoisien ajatteluun ja kirjoituksiin.
Heistä yksi oli Irenaeus. Hän kirjoitti 180 jKr.: "Juutalaiset hylkäsivät Jumalan Pojan ja ajoivat Hänet pois, kun he tappoivat hänet. Siksi Jumala on ihan oikein hylännyt heidät ja antanut heidän hedelmänsä viinitarhan ulkopuolella oleville."
Irenaeus kirjoitti vuoden 181 jKr. tienoilla: "Ne, jotka ylpeilevät kuuluvansa Jaakobin huoneeseen ja Israelin kansaan, ovat menettäneet perintöosuutensa Jumalan armoon."
Missä niin sanotaan Raamatussa? Nämä olivat varhaisia kirkkoisiä.
Tuottelias kirjoittaja Origenes perusti korvausteologiansa allegorisen tulkinnan varaan vuonna 250 jKr. Esimerkiksi Matt. 15:24:ssä sanotaan, että Jeesus lähetettiin Israelin huoneen kadonneiden lammasten luo. Origenes väitti, etteivät nämä kadonneet lampaat ole juutalaisia! Hän sanoi, että he olivat kristittyjä, jotka kuuluivat taivaalliseen Israeliin.
Ajan myötä tällaisista asenteista tuli avoimen antisemitismin perusta kristikunnan joillakin sektoreilla.
Vuonna 325 jKr. Konstantinus kutsui koolle Nikean kirkolliskokouksen. Rooman keisari Konstantinus palvoi aurinkojumalaa. Oletettavasti hän kääntyi muodollisesti kristinuskoon.
Hänen hallituskauttaan leimasi liitto pakanauskontojen kanssa.
Hän luultavasti vainosi enemmän ihmisiä kuin vainottiin minään muuna ajanjaksona Jerusalemin tuhon jälkeen. Kristityt vainosivat satojatuhansia muita kristittyjä.
Kristityt tappoivat kristittyjä. Ensimmäisellä vuosisadalla Nikean kirkolliskokouksen jälkeen pakanallisuus nousi Rooman valtakunnassa. [ jota me kumartelemme ja pyhittelemme - pakanat ] "meidän lahkomme"
Konstantinus synkronoi Rooman pakanauskonnon ja kristinuskon voittaakseen kansanjoukot puolelleen. Vain vuosi Nikean kirkolliskokouksen koollekutsumisen jälkeen Konstantinus määräsi oman poikansa Crispuksen teloitettavaksi. Myöhemmin hän teloitutti vaimonsa Faustan kuumassa vedessä. Sitten hän ruoskitutti sisarensa pojan kuoliaaksi ja määräsi sisaren miehen kuristettavaksi. Tämä oli Konstantinus, jota kristityt tukivat.
Eli meidän kirkkomme epäpyhän- pyhän pakanallisuuden juuri, sitäkö haluta palvoa, etkä Herran siunaamaa Sapattia? Tunnetko juuresi uskonnossasi, kultaisen vasikan palvonnasta.
Kun Konstantinus kutsui koolle ensimmäisen yleisistunnon Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 jKr., antisemitismi oli laajalle levinnyttä seurakunnassa. Nikean kirkolliskokoukseen osallistui 318 piispaa, joista yksikään ei ollut juutalainen. Ensimmäinen edikti puolsi "auringon päivän" eli sunnuntain asettamista.
Siinäpä se, nyt sen tiedät ja vastaat Herran edessä, miksi tieten pyhität pakanallista - lahkon oppiamme!
Tästä ei aloittaja pääse mihinkään.
Eli sinä pakanana olet epäjumalaasi palvomassa.
Herran kansa lukee kirjoituksia, eivätkä eksy.Kuka, ja missä antoi kymmenykset?
Melkisedek, kuningas ja pappi
71
Tämä Melkisedek oli Salemin kuningas ja Korkeimman Jumalan pappi. Kun Abraham oli paluumatkalla lyötyään kuninkaat, Melkisedek tuli häntä vastaan ja siunasi hänet, 2ja Abraham antoi hänelle kymmenykset kaikesta saaliistaan. Hän on ensinnäkin »vanhurskauden kuningas», mitä hänen nimensä merkitsee, ja lisäksi Salemin kuningas eli »rauhan kuningas». 3
Hänellä ei ole isää, ei äitiä eikä sukuluetteloa, hänen elinpäivillään ei ole alkua eikä loppua. Hänet on kuvattu Jumalan Pojan kaltaiseksi, ja hän pysyy pappina ainaisesti.
4Pankaa merkille, kuinka suuri hän on: kantaisämme Abrahamkin antoi hänelle kymmenykset, parhaimman osan sotasaaliistaan. 5
Niiden Leevin jälkeläisten, jotka on asetettu papeiksi, tulee lain käskyn mukaan kerätä kymmenykset kansalta, omilta veljiltään, jotka hekin ovat Abrahamin jälkeläisiä. 6
Mutta Melkisedek, joka ei ollut heidän sukuaan, otti kymmenykset Abrahamilta ja siunasi hänet, vaikka Abraham jo oli saanut Jumalan lupaukset. 7Kiistatontahan on, että siunauksen antaja on korkeampiarvoinen kuin siunauksen saaja. 8Edellisessä tapauksessa kymmenyksiä keräsivät kuolevaiset ihmiset, jälkimmäisessä kymmenykset otti mies, joka kirjoitusten todistuksen mukaan elää aina. 9Jopa Leevikin, kymmenysten kerääjä, joutui Abrahamin välityksellä tavallaan maksamaan hänelle kymmenykset. 10Hänhän oli vielä esi-isässään Abrahamissa, kun Melkisedek tuli Abrahamia vastaan.
11
Jos jo Leevin heimon pappisvirka, josta Israelin kansalle on annettu säädökset laissa, olisi johtanut täydellisyyteen, mitä tarvetta olisi ollut sanoa, että vielä tulee uudenlainen pappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta, ei Aaronin? 12Jos pappisvirka muuttuu, muuttuu välttämättä myös laki. 13Se, josta tässä on puhe, kuuluukin aivan toiseen heimoon, jonka jäsenistä ei yksikään ole toimittanut alttaripalvelusta. 14
Kaikkihan tietävät, että meidän Herramme on noussut Juudan heimosta, eikä Mooses ole puhunut mitään sille kuuluvasta pappeudesta.
Melkisedekin kaltainen uusi pappi
15Asia käy vielä selvemmäksi silloin kun virkaan astuu uudenlainen pappi, joka Melkisedekin tavoin 16ei ole saanut virkaansa inhimillistä syntyperää koskevan lain käskyn mukaan vaan häviämättömän elämänsä voimasta. 17
Hänestä kirjoitukset todistavat:
– Sinä olet pappi ikuisesti,
sinun pappeutesi on Melkisedekin pappeutta.
Siinäpä se! Ei perkele, vastustaja halua, että Herran toimintaa tuetaan kymmenyksellä.
Melkisedek edustaa Kristusta, eli juuri Hänelle tulee uhrilahja, jolla tuetaan Hengellisen kodin toimintaa, eli opetuslapseus on uskon lapseutta.
Aabrahamin uskon lähtökohtaan eli uskotaan ja tehdään rakkaudesta ja sydämestä niin, kuin kirjoituksissa halutaa opettaa.
ja se uhri oli ja on Kristukselle ja Hän tekee Sanansa kautta työtään.
Herran omat ylläpitävät toimitilat, joihin meilläkin voi kutsua ihmisiä kuuntelemaan evankeliumia. Ilosanomaa.
Uhraaminen on rakkaudenlahja ja jos joku ei halua - hänen missään tapauksessa ei pidä antaa mitään, koska se on arvoton lahja. Mutta Herran kansa - halulliset hoitavat kodin.
Istu penkissä ja pidä omasi. Pistä se sinne, ketä palvelet.
Pakanuudessa on paljon rienaajalla rahareikiä, että voi kiiltonsa ja kultansa antaa häntä kumartavalla. Ja Jumala sallii sen. Hän kieltää kirjoituksissa väärän tavan uhrata.
Rakkaudessa tämä Melkisedek - toimi - eli kuva Kristuksesta.
Hän antoi henkensä ja kun näkee sen rakkauden syvimmän olemuksen, niin Herran kansa sydämestään tuo kymmenyksensä.
Jopa sanassa oli esimerkki lesken rovosta. Hän antoi temppeliin elämäisensä ja sitten se toinenpuoli - joka antaa liiastaan, siis "ylimääräisestä" josta se uhri puuttuu.
Aloittalle tekee tiukkaa rakkaudenlahjaan, siksi hän niin käärmeenkielellä aina toistaa itseään. Ei rakasta Herraa - vaan maailmaa ja mitä maailmassa on.
ts. tekee sielustaan kauppaa. Haluaa oman valtaistuintaan Herran kasvojen eteen.
Ei se vaan toimi
- Anonyymi
Opettavat että hengettömässä adventismissa että lihanhimo ja synti voitetaan kasvisruualla.
Se on sitä adventistista luonteenkehitysoppia pastorien pillin mukaan tanssimista.
Kaikki adventistit kuvittelevat pelastuvansa syömällä ja juutalaistavoilla.- Anonyymi
Jopa perkeleen opetuslapsilla tuli kiire ja pilkka sydämessä alkoi kuoro laulamaan.
Ei rienaajan lapsilla ole edes luonteessa näkyvyyttä siihen, että Vapahtajaa kumartaisivat.
Pilkka ja rienaus, se loistaa aina läsnäololla.
Missä Jeesus- ei näy? Pilkaaminen näkyy.
Jopa Piispa Kaila - Roomalaiskirjeen opetuksessa tuomitsee sinut lihalliseksi ihmiseksi.
Syö raukka itsesi - jos haluat ja kuis se todistaja jaksaa mahoineen ja sairasvuoteessa kirkastaa Vapahtajaa- Jumalahan haluaa varjella omansa ja siksi neuvot ja ohjeet on sanassa.
Mutta, ei pakana - sitä usko.
Juutalaisuus on Jumalan suunnitelma - kun otti pakanoitten keskeltä kansan edustamaan Jumalan tahtoa, ei siihen sinua ole oksastettu. Olet vain pakana, tomu Jumalasi edessä, siis älä ylpeile lihaasi
- Anonyymi
Seitsemännen päivän adventismin ovat perustaneet Ellen Whiteen ja sunnuntai pedonmerkkiin uskovat vapaamuurarit rahastus mielessä.
Samoihin aikoihin suuressa Amerikan eksytyksessa syntyivät jehovan todistajien ja sapattilahkolaisten eksytykset.- Anonyymi
Adventistit ovat uskottelijoita ja valekristittyjä juutalaisine tapoineen.
Pastorinsa höynäytettyjä joille he antavat rahansa. - Anonyymi
panettelijan henki elää kirkkaana sanoissasi.
Kuinka Herra tuntisi sinut perillä, oletko sitä miettinyt?
Ikävä, jos nimesi jää tuntemattomaksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
panettelijan henki elää kirkkaana sanoissasi.
Kuinka Herra tuntisi sinut perillä, oletko sitä miettinyt?
Ikävä, jos nimesi jää tuntemattomaksiAjattelitko aamentaa aloitusta? Pakanuusko on IN - sydämessäsi?
Siltä näyttää.
Ikävä vain lukea tekstiäsi, kun näkyy käärmeen henki, joka nousee Jumalaa vastaan.
Ei Jumalan Valtaistuimelta nouse tekstiisi sitä valtuutusta, millä LUULET puhuvasi.
- Anonyymi
Adventistien on noudatettava sapattilakia ja kymmenyslakia jotta he pääsevät taivaaseen suoritettuaan ensin jalkojenpesun.
- Anonyymi
Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti heille rakkautta loppuun asti. Ja ehtoollisella oltaessa, kun perkele jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen, niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö, nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä.
Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle:
"Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät". Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani". Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää". Jeesus sanoi hänelle:
"Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki". Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat". Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille:
"Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt? Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
>>>> Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, >>>>olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
>Sillä minä annoin teille esikuvan,<<
että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette. (Joh 13:1-17)
Tämä esikuva on Herran kansalle - olemme palvelijoiksi tulleet, ei lihallisesti jäykkäselkäisesti seurakuntiin.
Pääsiäisen aikana - eri kirkkokunnissa papit pesevät seurakuntalaisten jalat, eli kertoohan se jo aloittajan panettelua vastaan, jossa aloitus- liha puhuu ja rienaus kuoro säestää, kun perkeleen joukoille tuli kiire. - Anonyymi
Valhejuutalaisuus nousi käärmeen kautta alkuseurakuntaan sisään, johon tuotiin korvausopit lepopäivästä, kasteista jne.
Se on valhejuutalaisuutta eritoten tänään.
Siksi juutalaiset, Herran kansa ei aamenna pakanakristittyjen hapatteita, vaan meillä on saastainen rätti silmillä ja kumarramme kirkkoisien harhaa.
SE ON SITÄ VALHE- juutalaisuutta, jossa harhautetaan Herran kansa eri leiriin.
kerrataampa, missä mentiin valhejuutalaisuuteen.
51 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
Niinpä niin. Miksi kristikunta on antanut sitoa itsensä pakanalliseen orjuuteen, jonka merkkinä on pakanan tuoma sunnuntai - miehen, joka murhasi poikansa, keitti vaimonsa ja pani teidät orjuuteen, erottautumaan Herran kansasta - jolle Sapatti on Jumalan siunaama - osoitus Jumalan kaikenkattavasta työstä.
Eli TE itse olette se lahkopiirissä, joka teidät on orjuuttanut muotouskonnollisuuteen, siihen pakanalliseen monijumalaiseen Baabelin orjuuteen, jossa on rätti pantu silmille, että ette näkisi. Siinä sitten mantraatte harhassanne puutaheinää, jolla ei ole raamatullisesti painoarvoa, jonka Jumala tunnustaa. Olette perkeleen, eli vastustajan hyväksikäytön uhreja.
Monet kansojen kristityt ovat tulkinneet juutalaistemppelin ja Jerusalemin tuhoamisen 70 jKr. merkiksi siitä, että Jumala hylkäsi juutalaiset, koska Jeesus ristiinnaulittiin Jerusalemissa.
Siten Jumalan lupaukset olisi suunnattu vain seurakunnalle ja kristityille.
Hadrianuksen kukistaman toisen juutalaiskapinan (133―135) jälkeen teologinen ja poliittinen valta siirtyi Jerusalemin juutalaisen, messiaanisen seurakunnan johtajilta, jotka olivat ensimmäisen seurakunnan messiaanisia johtajia.
Valta siirtyi kansojen kristittyjen johtajien keskuksiin esimerkiksi Aleksandriaan, Roomaan ja Antiokiaan. Se sai varhaiset kirkkoisät antamaan juutalaisvastaisia ja antisemitistisiä lausuntoja, kun kristikunta alkoi repiä irti juutalaisia juuriaan evankeliumista ja varhaisista juutalaisuskovista Israelissa. Sopii miettiä historiaa.
Luemme esimerkiksi Barnabaan kirjeestä (100 jKr.)
Tämä on eri Barnabas kuin Uudessa testamentissa mainittu Barnabas.
Kirjeen mukaan Jumalan lupaukset eivät enää kuulu juutalaisille.
"Pitäkää vaari itsestänne älkääkä olko niin kuin jotkut, jotka lisäävät syntitaakkaa ja sanovat: 'Liitto on sekä heidän että meidän.' He ovat menettäneet sen." Korvausteologian hitusia on nähtävillä jo Markionin kirjoituksissa 160 jKr. Markion pyrki puhdistamaan seurakuntaa "vaarallisista juutalaisista virhekäsityksistä ja vaikutuksista". Juutalaisvastaisia asenteita hiipi varhaisten kirkkoisien ajatteluun ja kirjoituksiin.
Heistä yksi oli Irenaeus. Hän kirjoitti 180 jKr.: "Juutalaiset hylkäsivät Jumalan Pojan ja ajoivat Hänet pois, kun he tappoivat hänet. Siksi Jumala on ihan oikein hylännyt heidät ja antanut heidän hedelmänsä viinitarhan ulkopuolella oleville."
Irenaeus kirjoitti vuoden 181 jKr. tienoilla: "Ne, jotka ylpeilevät kuuluvansa Jaakobin huoneeseen ja Israelin kansaan, ovat menettäneet perintöosuutensa Jumalan armoon."
Missä niin sanotaan Raamatussa? Nämä olivat varhaisia kirkkoisiä.
Tuottelias kirjoittaja Origenes perusti korvausteologiansa allegorisen tulkinnan varaan vuonna 250 jKr. Esimerkiksi Matt. 15:24:ssä sanotaan, että Jeesus lähetettiin Israelin huoneen kadonneiden lammasten luo. Origenes väitti, etteivät nämä kadonneet lampaat ole juutalaisia! Hän sanoi, että he olivat kristittyjä, jotka kuuluivat taivaalliseen Israeliin.
Ajan myötä tällaisista asenteista tuli avoimen antisemitismin perusta kristikunnan joillakin sektoreilla.
Siinäpä se, kristityt hylkäsi Herran kansan yhteisen elämän ja perustivat valhejuutalaisina pakanaseurakunnan omine kommervenkkeineen.
Eli olemme kristitty - vilunkiseurakunta- Anonyymi
ts. kirjoitin siitä, kun Perkele ei päässyt ulkoapäin tuhoamaan seurakuntaa, niin tuo käärme tuli seurakuntaan sisälle, tuoden pakanauuden - yleisuskontojen ja Baabelin harhat ja tuota kautta, onhan maa - Perkeleen aluetta, niin se uutettiin siksi, että se perkeleen tapa langettaa 1/3 enkeleitä, jatkuu täällä.
Perkelehän meitä eksyttää harhalla. Se on Sanan vastaisuus opeissa ja opetuksissa.
Siinä on väärä pyhäkin merkkinä, joka on kääritty niin valheen valkoisena paperina, että vanhurskaatkin lankeaa.
Siitähän on kyse - Käärmeestä.
Siksi Jumala jo luomisen perusteella vastasi meille - eli Jeesus tuli pelastamaan meidän siihen valtakuntaan, opin ja opetuksenkin suhteen, että kumarramme Häntä, joka on luonut taivaan ja maan - sen merkkinä on tuo sapatti - lepo. Sapatin Herra on Jeesus.
Aivankuin alkuilmoitus luomisesta kertoo, kun on tämä MINÄ OLEN.
Ja Hänen siunaamansa on aina tosi ja Hän siunasi Sapatin - merkiksi - kaikki on Jumalantyötä.
Tämän haluaa perkele kieltää ja tuoda omaa valtaistuina ja pyrkimys kaataa meidän näkyvistä Jumalan VALTA - valtistuin ja rakkauden lain päämäärä.
Mutta, ei meidän siihen pidä rienaajan harhaan langeta.
Usko on luja luottamus - ja uskon kautta uskotaan, että Jumala on LUOJA ja siksi tuo valtapiiri siunaa meille sen sapatin - levon Hänessä.
Eli huomaatteko aloituksen käärmemäisyyden. Hykätään Jeesusta vastaan.
Niin Luojana , kuin opetuksessa Herran pöydästä, kun saamme olla palvelijana Jumalan tahdon mukaan, niin tuo jalkojenpesu.
On se käärmeelle paha paikka ja siksi se kutsuu kuoronsa räkyttämään sanaa vastaan.
Onneksi on kirjoitukset
- Anonyymi
Adventistit juutalaisinen tapoineen eivät hyväksy Uutta Testamenttia kuin niiden kohtien osalta jotka tukevat ns. kirjanoppineiden adventtitotuutta.
Seitsemännen päivän adventistit kertovat uskovansa Raamatun olevan innoitettua Jumalan sanaa. Mutta he eivät kerro sinulle että he hyökkäävät Raamatun yhtenäisyyttä vastaan, oikeuttaakseen Ellen Whiten kirjoituksissa olevat virheet. He eivät myöskään kerro sinulle, että he tulkitsevat Raamattua Ellen Whiten kirjoituksien kautta. Samoin kuin mormonit ja Jehovan todistajat heitä ennen, seitsemännen päivän adventistit ovat nyt julkaisseet heidän omat ainutlaatuiset "raamatut": The Spirit of Prophecy Study Bible (jossa Ellen Whiten kirjoitukset on lisätty kommentteina ja huomautuksina raamatuntekstien yhteyteen); ja The Clear Word Bible (jossa Ellen Whiten kirjoitukset ovat suoraan sisällytetty Raamatun tekstiin ilman mitään eroa tai minkäänlaista alaviitettä). Näin The Clear Word Bible on Jumalaa pilkkaava, saatanallinen väärennös Jumalan sanasta.
Eikö kaikkien niiden, jotka luulevat seitsemännen päivän adventistien olevan ainoastaan yksi ryhmä hyviä Raamattuun uskovia kristittyjä, olisi huolellisesti mietittävä näitä kertomatta jätettyjä asioita? Varoitamme: seitsemännen päivän adventismi on kulttiuskonto!- Anonyymi
Viisas karttaa juutalaisuutta, seitsemännen päivän adventismia ja jehovalaisuutta.
Ne kun eivät ole kristinuskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisas karttaa juutalaisuutta, seitsemännen päivän adventismia ja jehovalaisuutta.
Ne kun eivät ole kristinuskoa.Viisas karttaa kaltaistasi valehtelijaa.
- Anonyymi
Adventistien pitkät vastineet viestiketjussa ovat Ellen Whiteä joka on adventistien Totuuden Valo.
Ilmeisesti joku pastori. - Anonyymi
Mistä lähtien juutalaiset ovat pesseet jalkoja tai maksaneet kymmenyksiä?? Mitä juutalaista on advwntistien pukeutumissäännöissä?
Et taida tuntea juutalaista kulttuuria, etkä myöskään adventistikulttuuria sen puolin. - Anonyymi
- uskontoon kuuluvat suositellut ruuat, kertoo aloittaja.
Mennään arkkia katsomaan, sehän kuvaa Kristusta, joka pelastaa hukkumisesta.
Jumala haluaa varjella kansaansa ongelmilta.
Arkkiin vietiin puhtaita eläimiä useampi pari, kuin epäpuhtaita - vain yksi pari.
Sopii mietiskellä, se on esikuvallinen tuoltakin osin.
Maailma on taas hukkuvien puolella, vesi - esikuvallisesti. Maailma on perkeleen valta-aluetta.
No, katsotaan tänään meidän kirousta . tämä Covidin muodossa.
Missähän syy luuraa?
Ehkä se on Kiinassa, siellähän tuli se sikarutto ja joutuivat lahtaamaan hirvittävän määrän sikoja, josta oli netissäkin elävää kuvaa, muovilla vuoratut - kaivikoneitten kaivamat montut ja koneilla vaan siat niitten helvettiin kuolemaan.
Sitten hallintavalta antoi luvan käyttää kaikkia liikkuvia ruaksi, syödäänhän siellä melkein kaikki, mikä liikkuu. Tuli lepakot mukaan.
Ja kirouksemme on valmis- Tätä kannattaa pohtia ja olla rehellinen itselle.
Ei kaikki ulostu, mitä suuhun pannaan, ei harhaa kannata ihmisenmielellä puolustella. Raamatun opetus on ruan puhtauden vaaliminen, itsemme tähden.- Anonyymi
"Sopii mietiskellä, se on esikuvallinen tuoltakin osin."
No niin sopii. Puhtaat eläimet oli valittava arkkiin, koska saastaisia eläimiä ei saanut uhrata. Sen kertoo Raamattu. Raamattu kertoo senkin, että Nooa uhrasi heti vedenpaisumuksen jälkeen. Mistä hän olisi uhrannut jos arkkiin ei olisi otettu muita enemmän uhrattavia eläimiä? Mistään ruokavalioasiasta ei siis ollut kyse; mitään sellaista Raamattu ei edes mainitse arkkiin menneisiin eläimiin liittyen.
"Sitten hallintavalta antoi luvan käyttää kaikkia liikkuvia ruaksi"
Kappas! No niin sanoi muuan Jumalakin:
1. Mooseksen kirja 9:3
"Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille syötäväksi. Samoin kuin olen antanut teille vihreät kasvit, minä annan teille kaikki eläimet. "
Myöhemmin sitten samainen Jumala päätti, etteivät erämaavaelluksella olleet israelilaiset saaneet syödä eläimiä, joita ei saanut uhrata eli saastaisia eläimiä. Ja ymmärtäähän tuon jo hygieniasyistäkin.
"Ei kaikki ulostu, mitä suuhun pannaan,"
Ai jaa?! Et siis usko Raamattuun, joka sanoo:
Markus 7:18-19
"18. Hän sanoi heille: ”Näinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä tulee ihmiseen ulkoapäin, voi häntä saastuttaa? 19. Eihän se mene hänen sydämeensä vaan vatsaan, ja se ulostetaan.” Näin hän julisti kaikki ruuat puhtaiksi."
Sitäpaitsi:
1. Korinttolaiskirje 8:8
"Ei ruoka lähennä meitä Jumalaan. Jos olemme syömättä, emme mitään menetä. Jos syömme, emme siitä hyödy. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sopii mietiskellä, se on esikuvallinen tuoltakin osin."
No niin sopii. Puhtaat eläimet oli valittava arkkiin, koska saastaisia eläimiä ei saanut uhrata. Sen kertoo Raamattu. Raamattu kertoo senkin, että Nooa uhrasi heti vedenpaisumuksen jälkeen. Mistä hän olisi uhrannut jos arkkiin ei olisi otettu muita enemmän uhrattavia eläimiä? Mistään ruokavalioasiasta ei siis ollut kyse; mitään sellaista Raamattu ei edes mainitse arkkiin menneisiin eläimiin liittyen.
"Sitten hallintavalta antoi luvan käyttää kaikkia liikkuvia ruaksi"
Kappas! No niin sanoi muuan Jumalakin:
1. Mooseksen kirja 9:3
"Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille syötäväksi. Samoin kuin olen antanut teille vihreät kasvit, minä annan teille kaikki eläimet. "
Myöhemmin sitten samainen Jumala päätti, etteivät erämaavaelluksella olleet israelilaiset saaneet syödä eläimiä, joita ei saanut uhrata eli saastaisia eläimiä. Ja ymmärtäähän tuon jo hygieniasyistäkin.
"Ei kaikki ulostu, mitä suuhun pannaan,"
Ai jaa?! Et siis usko Raamattuun, joka sanoo:
Markus 7:18-19
"18. Hän sanoi heille: ”Näinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä tulee ihmiseen ulkoapäin, voi häntä saastuttaa? 19. Eihän se mene hänen sydämeensä vaan vatsaan, ja se ulostetaan.” Näin hän julisti kaikki ruuat puhtaiksi."
Sitäpaitsi:
1. Korinttolaiskirje 8:8
"Ei ruoka lähennä meitä Jumalaan. Jos olemme syömättä, emme mitään menetä. Jos syömme, emme siitä hyödy. "Saastainen ruoka ja sapatti ovat juutalaisia uskomuksia.
Adventistit eivät ole (parempia ja pyhempiä) "juutalaisia."
Käärmeen oppiaan syöttävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saastainen ruoka ja sapatti ovat juutalaisia uskomuksia.
Adventistit eivät ole (parempia ja pyhempiä) "juutalaisia."
Käärmeen oppiaan syöttävät.Meillä on muitakin juutalaisia tapoja. Me adventistit joka lauantaiaamu naulitsemme Jeesuksen uudelleen ristille omine Raamatun valheellisine tulkintoinemme.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076894- 954421
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483786Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513478
- 1873419
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242939- 672644
- 462491
- 131844