Nelikymppisen naisen kiukuttelu

Anonyymi

Olen tässä jo vuosien ajan ihmetellyt mitä naisille tapahtuu kun 40v lähestyy mittariin tai se on ylitetty? Aikoinaan eräässä työpaikassa seurasin vierestä erästä naisryhmää yli 10 vuotta, sen ajanjakson kun kolmikymppisistä mukavista ja iloisista naisista tuli pahantuulisia, kaikesta loukkaantuvia nelikymppisiä. Kaikki oli huonosti töissä, parisuhteessa, lapsissa jne. Alettiin käydä voimaantumiskursseilla yms. ja sittenhän ne asiat vasta huonoksi menivätkin.
Jokaisella oli töissä asiat hyvin, kotona mukavat perheet ja avuliaat puolisot, harrastuksia, rahaa ja vapaa-aikaa mutta kaikki tuntui ja kuului menevän päin persettä.

No, nyt on kotona samanlainen ärrimurri. Ja kaikki on mennyt samalla kaavalla muutaman viime vuoden aikana kun tuo maaginen rajapyykki on lähestynyt ja ylitetty. Jostain hän vain on keksinyt, että elämä ja erityisesti puoliso kohtelee epäoikeudenmukaisesti vaikka kaikki on kunnossa. Vaan ei tunnu olevan. En tee mitään oikein, en hoida lapsia oikein, en hoida parisuhdetta oikein, nainen loukkaantuu kaikkialla ja kaikille ja minä en kuulemma puolusta häntä, oikein. Arkielämä alkaa olemaan jo painajaista heti aamun ensisilmäyksistä päättyen illan loppukiukutteluun ja suoranaisen vittuiluun. Ja hänellä on kuulemma tässä iässä oikeus olla tälläinen . Kun yritän kysyä mikä hätänä, saan kuulla että keskity vain omiin asioihin. Ja kun en kysy, niin...no tiedätte varmaan.

Nyt alkaa olemaan nelikymppisen miehenkin psyyke lujilla kun tätä yrittää luovia eteenpäin. En todellakaan enää ihmettele miksi moni mies eroaa tässä iässä.

394

19811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näinhän se liian usein menee

      • Anonyymi

        Ei, vaan siellä on juurikin näitä samoja kiukuttelevia nelikymppisiä.
        Todennäköisesti törmäät siellä vielä eukkoosikin.


      • Anonyymi

        Olettekos koskaan kuulut sellaisesta ihmeellisestä biologisesta jutusta kuon VAIHDEVUODET eli MENOPAUSSSI.
        Katttokaapa vaikka Googlesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olettekos koskaan kuulut sellaisesta ihmeellisestä biologisesta jutusta kuon VAIHDEVUODET eli MENOPAUSSSI.
        Katttokaapa vaikka Googlesta.

        Nelikymppisilläkö vaihdevuodet , ehkä viiskymppisillä.


      • Anonyymi

        Ei lainat ole mikään syy olla suhteessa. Kyllä vaimosi saa vielä sinut kiinni niin sitten tulee ero ja menee se omaisuus jakoon


      • Anonyymi

        Omakin eukkos on siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olettekos koskaan kuulut sellaisesta ihmeellisestä biologisesta jutusta kuon VAIHDEVUODET eli MENOPAUSSSI.
        Katttokaapa vaikka Googlesta.

        Ei siitä kannata miehen kärsiä jos oma armas paukkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lainat ole mikään syy olla suhteessa. Kyllä vaimosi saa vielä sinut kiinni niin sitten tulee ero ja menee se omaisuus jakoon

        Ero tulee vaikka olisi kuinka kiltti mies, tiedän monia tapauksia. Känkkäränkkä nainen alkaa laskelmoimaan siinä 5-kympin vaiheilla, paljonko voisi saada rahaa itselleen, jos velaton asunto laitetaan myyntiin ja rahat puoliksi.
        Vielä pahempaa, jos asunto on laitettu kokonaan naisen nimiin esim turvaan miehen harjoittaman yritystoiminnan vuoksi, silloin akalle avioerosta tulee todella houkutteleva, näitäkin erotapauksia on nähty ympäristössä. Vain lapset voivat painostamalla tuollaisessa tilanteessa pelastaa isänsä tulevaisuuden.
        Jokainen tietää tapauksia, missä nainen on putsannut erossa miehen varallisuuden, yleensä nämä naiset ovat vielä sellaisia, että eivät olisi itse kyenneet varallisuutta hankkimaan. Miehen on kiva eläkeiän lähestyessä sitten lähteä hakemaan uudestaan asuntolainaa hakemaan.
        On vaan niin kiva mennä naimisiin siinä huumassa, kun nainenkin koko ajan on vaatimassa, mutta kyllä oma talous kannattaa pitää, avioehtokin suojaa suomessa huonosti, feministit ovat siihenkin päässeet vaikuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero tulee vaikka olisi kuinka kiltti mies, tiedän monia tapauksia. Känkkäränkkä nainen alkaa laskelmoimaan siinä 5-kympin vaiheilla, paljonko voisi saada rahaa itselleen, jos velaton asunto laitetaan myyntiin ja rahat puoliksi.
        Vielä pahempaa, jos asunto on laitettu kokonaan naisen nimiin esim turvaan miehen harjoittaman yritystoiminnan vuoksi, silloin akalle avioerosta tulee todella houkutteleva, näitäkin erotapauksia on nähty ympäristössä. Vain lapset voivat painostamalla tuollaisessa tilanteessa pelastaa isänsä tulevaisuuden.
        Jokainen tietää tapauksia, missä nainen on putsannut erossa miehen varallisuuden, yleensä nämä naiset ovat vielä sellaisia, että eivät olisi itse kyenneet varallisuutta hankkimaan. Miehen on kiva eläkeiän lähestyessä sitten lähteä hakemaan uudestaan asuntolainaa hakemaan.
        On vaan niin kiva mennä naimisiin siinä huumassa, kun nainenkin koko ajan on vaatimassa, mutta kyllä oma talous kannattaa pitää, avioehtokin suojaa suomessa huonosti, feministit ovat siihenkin päässeet vaikuttamaan.

        Joo, näinhän se on . Mieheltä lähtee usein vaimo ja lapset, ja sitten vielä mies joutuu maksamaan ex-vaimolle puolet talon arvosta. Siis siitä maksetusta osasta ja päälle lankeaa elatusmaksut. Kaikki tämä vain siitä syystä, että vaimo on kyllästynyt työntäyteiseen arkielämään ja on löytänyt kivan rikkaan miehen, jonka kanssa elämä on rennompaa. Nainen on usein jo tätä ennen käyttänyt yhteisen talouden varoja holtittomasti hemmotellen itseään ja huonontaen miehensä taloudellista asemaa velkaannuttamalla tätä lisää. Naisen pitää olla Suomessa täysin alkoholisoitunut tai tuomittu rikollinen( usein tämäkään ei riitä), jotta isä saisi lastensa huoltajuuden. Monesti saattaa olla myös niin, että isä töidensä vuoksi on estynyt yksinhuoltajuutta toteuttamaan. Isän täytyy olla täysin nuhteeton ja raitis, jotta lapset määrätään oikeudessa hänelle. Nainen on varmasti 90 % .sti. aloitteellinen perheen rikkomisessa Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omakin eukkos on siellä.

        Näin voi olla....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nelikymppisilläkö vaihdevuodet , ehkä viiskymppisillä.

        Ehkei vielä vaihdevuodet, mutta hormonitaso alkaa muuttua ja lähestytään esivaihdevuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olettekos koskaan kuulut sellaisesta ihmeellisestä biologisesta jutusta kuon VAIHDEVUODET eli MENOPAUSSSI.
        Katttokaapa vaikka Googlesta.

        menopaussihan on hyvä sanonta muijalle,ala vetää ja etsi se mielyttä'vä' persoona itselles.
        ei vain taida lähteä,kun on oppinut hyvälle ukkonsa hoteissa.hyvä syy olla vittumainen
        ukolleen ja lähimmäisille.onhan miehilläkin omat ikäänsä kuuluvat ongelmat,mutta ei ne
        kiusaa akkojaan,näin saadaan lapselle nimi ja perusluonnetta tuodaan esille.voi miesparkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nelikymppisilläkö vaihdevuodet , ehkä viiskymppisillä.

        Kannattaa ottaa ja lukea enemmän. Vaihdevuodet voi tulla jo 20-30v. Kuten itsellä. Joten lukeminen ja itsensä sivistäminen kannattaa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, näinhän se on . Mieheltä lähtee usein vaimo ja lapset, ja sitten vielä mies joutuu maksamaan ex-vaimolle puolet talon arvosta. Siis siitä maksetusta osasta ja päälle lankeaa elatusmaksut. Kaikki tämä vain siitä syystä, että vaimo on kyllästynyt työntäyteiseen arkielämään ja on löytänyt kivan rikkaan miehen, jonka kanssa elämä on rennompaa. Nainen on usein jo tätä ennen käyttänyt yhteisen talouden varoja holtittomasti hemmotellen itseään ja huonontaen miehensä taloudellista asemaa velkaannuttamalla tätä lisää. Naisen pitää olla Suomessa täysin alkoholisoitunut tai tuomittu rikollinen( usein tämäkään ei riitä), jotta isä saisi lastensa huoltajuuden. Monesti saattaa olla myös niin, että isä töidensä vuoksi on estynyt yksinhuoltajuutta toteuttamaan. Isän täytyy olla täysin nuhteeton ja raitis, jotta lapset määrätään oikeudessa hänelle. Nainen on varmasti 90 % .sti. aloitteellinen perheen rikkomisessa Suomessa.

        Minä en maksaisi talosta puolia, ainakaan niin että pitäisi viisikymppisenä lähteä hakemaan asuntolainaa, ennemmin tuikkaan torpan tulen kävi miten kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nelikymppisilläkö vaihdevuodet , ehkä viiskymppisillä.

        :..hmm...ooltkos kuulut koskaa30-vuotisesta sodasta?-Jos,niin päättelepä tämän hetkinen tilaasi siitä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero tulee vaikka olisi kuinka kiltti mies, tiedän monia tapauksia. Känkkäränkkä nainen alkaa laskelmoimaan siinä 5-kympin vaiheilla, paljonko voisi saada rahaa itselleen, jos velaton asunto laitetaan myyntiin ja rahat puoliksi.
        Vielä pahempaa, jos asunto on laitettu kokonaan naisen nimiin esim turvaan miehen harjoittaman yritystoiminnan vuoksi, silloin akalle avioerosta tulee todella houkutteleva, näitäkin erotapauksia on nähty ympäristössä. Vain lapset voivat painostamalla tuollaisessa tilanteessa pelastaa isänsä tulevaisuuden.
        Jokainen tietää tapauksia, missä nainen on putsannut erossa miehen varallisuuden, yleensä nämä naiset ovat vielä sellaisia, että eivät olisi itse kyenneet varallisuutta hankkimaan. Miehen on kiva eläkeiän lähestyessä sitten lähteä hakemaan uudestaan asuntolainaa hakemaan.
        On vaan niin kiva mennä naimisiin siinä huumassa, kun nainenkin koko ajan on vaatimassa, mutta kyllä oma talous kannattaa pitää, avioehtokin suojaa suomessa huonosti, feministit ovat siihenkin päässeet vaikuttamaan.

        Tuohon on tepsivä lääke. Tein lapsille talot, jotka ovat minun ja vaimon nimissä. Vaimo ei lähde yhtikäs mihinkään, koska kullannuput joutuisivat asunnottomiksi.

        Ei edes suutuspäissään ole koskaan uhannut erolla, vaikka tietää hyvin sillä muutaman miljoonan tienaavansa.


      • Miten viittit olla feikkiliitossa? Rahako se tärkein? Säälin sua ja sun muijaa. Täyttä soita tollanen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero tulee vaikka olisi kuinka kiltti mies, tiedän monia tapauksia. Känkkäränkkä nainen alkaa laskelmoimaan siinä 5-kympin vaiheilla, paljonko voisi saada rahaa itselleen, jos velaton asunto laitetaan myyntiin ja rahat puoliksi.
        Vielä pahempaa, jos asunto on laitettu kokonaan naisen nimiin esim turvaan miehen harjoittaman yritystoiminnan vuoksi, silloin akalle avioerosta tulee todella houkutteleva, näitäkin erotapauksia on nähty ympäristössä. Vain lapset voivat painostamalla tuollaisessa tilanteessa pelastaa isänsä tulevaisuuden.
        Jokainen tietää tapauksia, missä nainen on putsannut erossa miehen varallisuuden, yleensä nämä naiset ovat vielä sellaisia, että eivät olisi itse kyenneet varallisuutta hankkimaan. Miehen on kiva eläkeiän lähestyessä sitten lähteä hakemaan uudestaan asuntolainaa hakemaan.
        On vaan niin kiva mennä naimisiin siinä huumassa, kun nainenkin koko ajan on vaatimassa, mutta kyllä oma talous kannattaa pitää, avioehtokin suojaa suomessa huonosti, feministit ovat siihenkin päässeet vaikuttamaan.

        Jos mies ei saa tehdyksi avioehtoa, niin ei se kyllä naisen vika ole, vaikka kuunka yrittäisitkin sen naiset viaksi laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lainat ole mikään syy olla suhteessa. Kyllä vaimosi saa vielä sinut kiinni niin sitten tulee ero ja menee se omaisuus jakoon

        Juurikin niin..Turhaan pyöritty oravana,koko kerma jakoon,riita jakaa kaiken,alkaa uusi elämä..Uusi nainen,ja 40v saapuessa,vaihtoon,mieluummin ennen..Kamala sanoa,vaan näin se on..Tietenkin,jos löytää,'sielunkumppanin',syvän yhteyden,kaikki voi olla toisin..Esimerkkejähän on..,nykyinen hölöelämä vain tehokkaasti vaikeuttaa löytymistä..Ihminen -ihmiselle,tilanne,aidoimmillaan,on oma juttunsa..kiitos.


      • Anonyymi

        Mainos ilmoitettu ylläpidolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies ei saa tehdyksi avioehtoa, niin ei se kyllä naisen vika ole, vaikka kuunka yrittäisitkin sen naiset viaksi laittaa.

        Ei avioehto pelasta, miehen omaisuus ja talo voi silti mennä jakoon. Jopa avoliitosta eroamisessa voi joutua luovuttamaan omaisuuttaan. Naiset ovat vaaraksi taloudelliselle tulevaisuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nelikymppisilläkö vaihdevuodet , ehkä viiskymppisillä.

        Minä koen että vanha emäntä on kireähkö, vastenmielinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei avioehto pelasta, miehen omaisuus ja talo voi silti mennä jakoon. Jopa avoliitosta eroamisessa voi joutua luovuttamaan omaisuuttaan. Naiset ovat vaaraksi taloudelliselle tulevaisuudelle.

        Jos tekee avioehdon joka poissulkee toisen puolison oikeuden kokonaan pois niin ei ongelmaa; mikä on sinun nimissä tai hankitaan avioliiton aikana sinun nimiin on sun omaa myös eron sattuessa. Ja vaimolla tietysti samoin.
        Toki on myös avioehtoja jotka on kevyemmillä ehdoilla, tarvii olla tarkkana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin niin..Turhaan pyöritty oravana,koko kerma jakoon,riita jakaa kaiken,alkaa uusi elämä..Uusi nainen,ja 40v saapuessa,vaihtoon,mieluummin ennen..Kamala sanoa,vaan näin se on..Tietenkin,jos löytää,'sielunkumppanin',syvän yhteyden,kaikki voi olla toisin..Esimerkkejähän on..,nykyinen hölöelämä vain tehokkaasti vaikeuttaa löytymistä..Ihminen -ihmiselle,tilanne,aidoimmillaan,on oma juttunsa..kiitos.

        Miksi olla huonossa ja riitaisessa suhteessa `? Parempi olla yksin. Nykyinen yksilökeskeinen ajattelu synnyttää näitä narsisteja, jotka aina vain vaativat ja ajattelevat itseään. Eikä toista osata ottaa mitenkään huomioon. Hänestä on tullut jonkinlainen hyödyke. Pintaelämää, joka sairastuttaa henkisesti ja fyysisestikin, lopulta. Kenenkään ei pidä suostua toisen kynnysmatoksi. Omassa elämässäni aikanaan löysin sielunkumppanin ja meillä oli pitkä onnellinen yhteinen elämä. Hänet menetettyäni olen ollut varma, ettei ketään toista löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä koen että vanha emäntä on kireähkö, vastenmielinen.

        Et sitten oo ihmetelly miks suurin osa miehistä heittää viittäkymppiä lähestyvän ryppyisen akkansa mäkeen? Syy on just se. Nuori nainen on aina parempi.


    • Anonyymi

      Njaa, puolison kyky nähdä vain itsensä ulkopuolelle eli kyvytön näkemään omat viat. Hyvin yleinen asia naisoletetuilla.
      Ei hätää, ero tulee aivan varmasti ja silloin tuo onneksi loppuu sinun osalta!

      • Anonyymi

        Näetkö sinä omasi? - Nm. Kommenttisi perusteella et


      • Anonyymi

        Kosketti näköjään sinua liian henkilökohtaisesti. Sinulla on vielä homo- ja natsikortti käyttämättä.


    • Anonyymi

      Nainen ymmärtää 40-vuotiaana todellisuuden, että kaikki on siihen saakka ollut ihan paskaa lähinnä miesten miellyttämistä, joten kyllä se laittaa kiukuttamaan. 40v nainen voi vihdoin olla oma itsensä.

      • Anonyymi

        Ymmärtäisin tämän jos elämä olisi ollut paskaa, mutta kun ei se ole ollut. Tai sitten se on ollut ja nainen on feikannut vieressä toistakymmentä vuotta. Jos noin, niin sitten surulliselta kuulostaa sekin. Tässä minun ketjun avaustapauksessa vaimolla on usea ystävä eronnut, osa jopa kahdesti. En tiedä haluaako hän kokea saman vai mikä on. Olen kysynyt joskus noiden hänen sättimispuuskiensa aikana, että miksi hän jatkaa tässä jos elämä on noin surkeaa minun seurassa. Tupina vain jatkuu mutta mitään järjellistä vastausta en saa. Ilmeisesti minun pitää tehdä tuo eropäätös hänen puolestaan. Ei tarvisi hänen ottaa vastuuta, mutta voisi jatkaa samaa käytöstä. Toisinaan tuntuu, että kun asiat ovat liian hyvin niin silloin pitää keksiä elämään ongelmia ja draamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin tämän jos elämä olisi ollut paskaa, mutta kun ei se ole ollut. Tai sitten se on ollut ja nainen on feikannut vieressä toistakymmentä vuotta. Jos noin, niin sitten surulliselta kuulostaa sekin. Tässä minun ketjun avaustapauksessa vaimolla on usea ystävä eronnut, osa jopa kahdesti. En tiedä haluaako hän kokea saman vai mikä on. Olen kysynyt joskus noiden hänen sättimispuuskiensa aikana, että miksi hän jatkaa tässä jos elämä on noin surkeaa minun seurassa. Tupina vain jatkuu mutta mitään järjellistä vastausta en saa. Ilmeisesti minun pitää tehdä tuo eropäätös hänen puolestaan. Ei tarvisi hänen ottaa vastuuta, mutta voisi jatkaa samaa käytöstä. Toisinaan tuntuu, että kun asiat ovat liian hyvin niin silloin pitää keksiä elämään ongelmia ja draamaa.

        Tytöt kasvatetaan pienestä pitäen miellyttämään. 40v silmät avautuu. Sinun mielipiteen mukaan ei ole ollut paskaa, mutta siinähän on vain sinun mielipiteesi ja kuka sanoo, että se olisi edes totuus toisen kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin tämän jos elämä olisi ollut paskaa, mutta kun ei se ole ollut. Tai sitten se on ollut ja nainen on feikannut vieressä toistakymmentä vuotta. Jos noin, niin sitten surulliselta kuulostaa sekin. Tässä minun ketjun avaustapauksessa vaimolla on usea ystävä eronnut, osa jopa kahdesti. En tiedä haluaako hän kokea saman vai mikä on. Olen kysynyt joskus noiden hänen sättimispuuskiensa aikana, että miksi hän jatkaa tässä jos elämä on noin surkeaa minun seurassa. Tupina vain jatkuu mutta mitään järjellistä vastausta en saa. Ilmeisesti minun pitää tehdä tuo eropäätös hänen puolestaan. Ei tarvisi hänen ottaa vastuuta, mutta voisi jatkaa samaa käytöstä. Toisinaan tuntuu, että kun asiat ovat liian hyvin niin silloin pitää keksiä elämään ongelmia ja draamaa.

        Monesti on juuri niin, että kun asiat on liian hyvin ja "normaalia", niin pitää löytää vikoja.
        Jos moni lähipiiristä eronnut, niin naisilla on jännä tapa yllyttää muitakin samaan, vaikka itseä jopa jälkikäteen harmittaisi oma ero. Tietynlainen ikäkriisi on myös 40v. Mitä olen saanut aikaiseksi, mitä haluaisin elämältä, mitä vielä ehdin, voisiko jonkun muun kanssa eläminen olla "kivempaa".
        Olen itse ajat sitten ylittänyt 40v, joten kokemusta on. Mitä jos ehdottaisit vaimollesi yhteistä käyntiä pariterapeutilla? Noin pitkää suhdetta ei kannattaisi kummankaan heittää hukkaan. Vaihtamalla kun ei parane, samat ongelmat tulevat vastaan ja joskus vielä liuta uusiakin.
        Peukut että saatte suhteen kummallekin tyydyttäväksi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on juuri niin, että kun asiat on liian hyvin ja "normaalia", niin pitää löytää vikoja.
        Jos moni lähipiiristä eronnut, niin naisilla on jännä tapa yllyttää muitakin samaan, vaikka itseä jopa jälkikäteen harmittaisi oma ero. Tietynlainen ikäkriisi on myös 40v. Mitä olen saanut aikaiseksi, mitä haluaisin elämältä, mitä vielä ehdin, voisiko jonkun muun kanssa eläminen olla "kivempaa".
        Olen itse ajat sitten ylittänyt 40v, joten kokemusta on. Mitä jos ehdottaisit vaimollesi yhteistä käyntiä pariterapeutilla? Noin pitkää suhdetta ei kannattaisi kummankaan heittää hukkaan. Vaihtamalla kun ei parane, samat ongelmat tulevat vastaan ja joskus vielä liuta uusiakin.
        Peukut että saatte suhteen kummallekin tyydyttäväksi :)

        Äläpäs viljele kliseitä totuuksina!
        Vaihtamalla parani - ainakin minun kohdallani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin tämän jos elämä olisi ollut paskaa, mutta kun ei se ole ollut. Tai sitten se on ollut ja nainen on feikannut vieressä toistakymmentä vuotta. Jos noin, niin sitten surulliselta kuulostaa sekin. Tässä minun ketjun avaustapauksessa vaimolla on usea ystävä eronnut, osa jopa kahdesti. En tiedä haluaako hän kokea saman vai mikä on. Olen kysynyt joskus noiden hänen sättimispuuskiensa aikana, että miksi hän jatkaa tässä jos elämä on noin surkeaa minun seurassa. Tupina vain jatkuu mutta mitään järjellistä vastausta en saa. Ilmeisesti minun pitää tehdä tuo eropäätös hänen puolestaan. Ei tarvisi hänen ottaa vastuuta, mutta voisi jatkaa samaa käytöstä. Toisinaan tuntuu, että kun asiat ovat liian hyvin niin silloin pitää keksiä elämään ongelmia ja draamaa.

        Noo, en tiedä. Koskettaa omaakin elämää, niin auttaakseni sinua yritän jotakin näkökulmaa tuoda. Ei ehkä siinä hetkessä aina tule ekana mieleen kun hänellä on puuska päällä, tai ehkä ei ottaisi vastaankaan. Mutta oletko kokeillut kehua, muistaa sanoa kuinka edelleen pidät, vaikka vanhenee yms. Voiko hänen kanssaan ylipäänsä jutella ko. asiasta silloin kun ei kiukuttele. Toivottavasti hänellä parempiakin hetkiä on 🙂


      • Anonyymi

        Mistä saippuaoopperasta olet mielipiteesi kalastellut? Nainen on kuin naisten kirjoittamassa perhedraamassa on esitetty. Törhösen luomat ongelmat on haluttu levittää kaikkiin suomalaisiin perheisiin huterilla perusteilla. tämä ei ole reilua, joten ehdotan sellaista saippuaa, jossa ollaan enemmänkin lähellä tasa-arvoa, eikä jomman kumman puolen venkurointia. Uskon syvästi (kuunnellut monia yhteneväisiä naisten valituksia omien miesten vioista) että television merkitys avioeroihin on somen kanssa lisääntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saippuaoopperasta olet mielipiteesi kalastellut? Nainen on kuin naisten kirjoittamassa perhedraamassa on esitetty. Törhösen luomat ongelmat on haluttu levittää kaikkiin suomalaisiin perheisiin huterilla perusteilla. tämä ei ole reilua, joten ehdotan sellaista saippuaa, jossa ollaan enemmänkin lähellä tasa-arvoa, eikä jomman kumman puolen venkurointia. Uskon syvästi (kuunnellut monia yhteneväisiä naisten valituksia omien miesten vioista) että television merkitys avioeroihin on somen kanssa lisääntynyt.

        Jos suomalaisia TV-sarjoja katsoo ,on itsessä vika,tai sitten kumppanissa.Mulle on riittänyt useimmista sarjoista niiden mainosjakso jossa huudetaan naama norsunvitulla kumppanille.Todennäköisesti on kysymyksessä kulttuurimarxistinen perheen halveksuminen.Perhehän pitää hajoittaa ensin,koska se on yhteiskunnan perusyksikkö.Sitten saadaan tilalle niitä tosi ihquja sateenkaariperheitä joissa kumpikaan ei edes tiedä kumpi on isä ja kumpi äitiNoin se viihdeteollisuus meitä vie,vaikka olisikin kyse ihan muka luotettavista kanavista kuten MTV3.Älkää luulko että MTV sai valtiolta tiedotustukea ihan hyvää hyvyyttään.Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin tämän jos elämä olisi ollut paskaa, mutta kun ei se ole ollut. Tai sitten se on ollut ja nainen on feikannut vieressä toistakymmentä vuotta. Jos noin, niin sitten surulliselta kuulostaa sekin. Tässä minun ketjun avaustapauksessa vaimolla on usea ystävä eronnut, osa jopa kahdesti. En tiedä haluaako hän kokea saman vai mikä on. Olen kysynyt joskus noiden hänen sättimispuuskiensa aikana, että miksi hän jatkaa tässä jos elämä on noin surkeaa minun seurassa. Tupina vain jatkuu mutta mitään järjellistä vastausta en saa. Ilmeisesti minun pitää tehdä tuo eropäätös hänen puolestaan. Ei tarvisi hänen ottaa vastuuta, mutta voisi jatkaa samaa käytöstä. Toisinaan tuntuu, että kun asiat ovat liian hyvin niin silloin pitää keksiä elämään ongelmia ja draamaa.

        Oletko koskaan kysynyt mitä nainen haluaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin tämän jos elämä olisi ollut paskaa, mutta kun ei se ole ollut. Tai sitten se on ollut ja nainen on feikannut vieressä toistakymmentä vuotta. Jos noin, niin sitten surulliselta kuulostaa sekin. Tässä minun ketjun avaustapauksessa vaimolla on usea ystävä eronnut, osa jopa kahdesti. En tiedä haluaako hän kokea saman vai mikä on. Olen kysynyt joskus noiden hänen sättimispuuskiensa aikana, että miksi hän jatkaa tässä jos elämä on noin surkeaa minun seurassa. Tupina vain jatkuu mutta mitään järjellistä vastausta en saa. Ilmeisesti minun pitää tehdä tuo eropäätös hänen puolestaan. Ei tarvisi hänen ottaa vastuuta, mutta voisi jatkaa samaa käytöstä. Toisinaan tuntuu, että kun asiat ovat liian hyvin niin silloin pitää keksiä elämään ongelmia ja draamaa.

        Hän kaipaa enemmän huomiota. Vie hänet matkalle , syömään , osta kukkia ja lahjoja ja hemmottele häntä niin kyllä kiukuttelu loppuu takuu varmasti! Nainen haluaa tuntea että mies on valmis tekemään asioita osoittaakseen että välittää edelleen naisesta. Ja muista nainen on AINA oikeassa. Vaikka olisi tilanne että hän on väärässä mutta älä sano hänelle että on väärässä. Anna hänen olla oikeassa ja älä väitä hänen kanssaan näin välttää kaikki turhat riidat. Kehu hänen ulkonäköä , älä koskaan sano hänen ulkonäöstä mitään negatiivista ! Jos nainen kysyy jotain esim ”näytänkö lihavalta ” yms niin sanot vaan ” et tietenkään , olet tosi kaunis tuossa mekossa ” yms . vaikka olisit eri meiltä niin älä koskaan sano sitä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs viljele kliseitä totuuksina!
        Vaihtamalla parani - ainakin minun kohdallani.

        Eikös se klisee ole juurikin, että "vaihtamalla paranee".

        Mutta samanlainen kokemus minullakin. Omat ongelmat saattaa jatkua, mutta seuraavalla kerralla osasin valita paljon paremmin itselleni sopivan miehen.


      • Anonyymi

        Kyrpäämse tahtoo. Panin yhtä nelikymppistä, joka totesi sitten erektiivisen väreilyn aikana minulle, että 'Jumalauta sä oot hyvä'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos suomalaisia TV-sarjoja katsoo ,on itsessä vika,tai sitten kumppanissa.Mulle on riittänyt useimmista sarjoista niiden mainosjakso jossa huudetaan naama norsunvitulla kumppanille.Todennäköisesti on kysymyksessä kulttuurimarxistinen perheen halveksuminen.Perhehän pitää hajoittaa ensin,koska se on yhteiskunnan perusyksikkö.Sitten saadaan tilalle niitä tosi ihquja sateenkaariperheitä joissa kumpikaan ei edes tiedä kumpi on isä ja kumpi äitiNoin se viihdeteollisuus meitä vie,vaikka olisikin kyse ihan muka luotettavista kanavista kuten MTV3.Älkää luulko että MTV sai valtiolta tiedotustukea ihan hyvää hyvyyttään.Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

        Sinä typerys. Vielä pakanallisessa Suomessa naitiin 1000 vuotta sitten naapurin akan lisäksi mahdollisesti jopa omia sukulaisia. Perhe ei ole mikään 'perusyksikkö' muualla kuin kristittyjen luomassa harhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs viljele kliseitä totuuksina!
        Vaihtamalla parani - ainakin minun kohdallani.

        Juu niin täälläkin. Lähes alkoholisti tuppisuu mies vaihtui lähes raittiiseen, joka puhuu ja pussaakin.


      • Anonyymi

        Vulgaari sika on sika, vaikka voissa paistaisi. Moukkia riittää miehissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu niin täälläkin. Lähes alkoholisti tuppisuu mies vaihtui lähes raittiiseen, joka puhuu ja pussaakin.

        Taidan seurata esimerkkiäsi. T. Nainen 40v.


      • Anonyymi

        Mut miksi se pitää olla ilkeä ja epäkunnioittava.Niin se on ku ihminen ei uskalla olla oma ittensä ,vaan pitää mennä kaikenmaailman kotkotuksien perässä ja luulla ja olettaa ,että kaikki mitä muotilehtien palstoilla naiset itestään tuovat julki on totta.


      • Anonyymi

        Joo ja tohon meni 40-vuotta.Pitäisköhän tuon höppäkympin lähestyessä laittaa Suomineito vähäksi aikaa mielen-ja kehon, sekä hormonien tasauttamishoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se klisee ole juurikin, että "vaihtamalla paranee".

        Mutta samanlainen kokemus minullakin. Omat ongelmat saattaa jatkua, mutta seuraavalla kerralla osasin valita paljon paremmin itselleni sopivan miehen.

        Tai olette kasvaneet erillenne,tympäännytte toisiinne. Väljähtynyt suhde. Puhukaa suoraan ,kettuilu ei avaa asioita. Jospa vaimokin kaipaa seksiä parempaa,kuten itsekin petät häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan kysynyt mitä nainen haluaa?

        mitäkö nainen haluaa,rahaa,rahaa,rahaa,vapautta,vapautta,vapautta.gigolon,gigolon ja
        vielä kerran gigolon.eikä mitään vastuuta mistään,paitsi ehkä tehokasta ryppyvoidetta,
        kun mieli on matala ja menopaussi päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tytöt kasvatetaan pienestä pitäen miellyttämään. 40v silmät avautuu. Sinun mielipiteen mukaan ei ole ollut paskaa, mutta siinähän on vain sinun mielipiteesi ja kuka sanoo, että se olisi edes totuus toisen kannalta.

        Vittu kun ei tarvitse miellyttää, pääasia että ei hauku ja räksytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan kysynyt mitä nainen haluaa?

        Hmm..Ei metsän käkikään ole käki ellei se metsän laulu-ja kukuntapuita tunne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu niin täälläkin. Lähes alkoholisti tuppisuu mies vaihtui lähes raittiiseen, joka puhuu ja pussaakin.

        Hmm...hienoltapa tämä näyttää...hmm...paperilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tytöt kasvatetaan pienestä pitäen miellyttämään. 40v silmät avautuu. Sinun mielipiteen mukaan ei ole ollut paskaa, mutta siinähän on vain sinun mielipiteesi ja kuka sanoo, että se olisi edes totuus toisen kannalta.

        Mutta jos omasta tahdostaan toista miellyttää ja vielä esittää että kaikki on hyvin, niin miksi ihmeessä siitä sille miehelle täytyy kiukutella? Ei se miehen vika ole että nainen onnkasvatettu luulemaan että pitää käyttäytyä jollain tietyllä tavalla vaikkei haluaisikaan. Sehän on sama kuin mies kiukuttelisi vaimolle, koska on kokenut, että miehen pitää työllistyä teollisuuteen ja harrastaa lätkää vaikka itse olisi halunnut olla opettaja ja käydä humppaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan kysynyt mitä nainen haluaa?

        Eikös tuo kirjoittanut että on yrittänyt jutella ja kysellä? Mitään selvää vastausta ei ole kuulemma saanut. Parempi kärsiä vaan eron tuoma taloudellinen haaste, jos sillä oma mielenterveys ja hyväntuulisuus säilyy. Sen ydinperheen ja yhteisen vanhuuden siinä menettää, mutta elämä on niin lyhyt ettei kannata kovin pitkään tuollaisessa kärvistellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän kaipaa enemmän huomiota. Vie hänet matkalle , syömään , osta kukkia ja lahjoja ja hemmottele häntä niin kyllä kiukuttelu loppuu takuu varmasti! Nainen haluaa tuntea että mies on valmis tekemään asioita osoittaakseen että välittää edelleen naisesta. Ja muista nainen on AINA oikeassa. Vaikka olisi tilanne että hän on väärässä mutta älä sano hänelle että on väärässä. Anna hänen olla oikeassa ja älä väitä hänen kanssaan näin välttää kaikki turhat riidat. Kehu hänen ulkonäköä , älä koskaan sano hänen ulkonäöstä mitään negatiivista ! Jos nainen kysyy jotain esim ”näytänkö lihavalta ” yms niin sanot vaan ” et tietenkään , olet tosi kaunis tuossa mekossa ” yms . vaikka olisit eri meiltä niin älä koskaan sano sitä !

        Tuohon ei kannata lähteä. Se on ihan täyttä manipulointia ja toista saat palvoa sittem loputtomiin. Turha kuvitella että itse saisit samaa huomiota, samaa nalkutusta kun ennenkin. Miksi hän huomioisi, jos saa hemmottelua kiukuttelemalla.
        Kaikilla on joskus huonoja päiviä, mutta jotain on pahasti vialla jos se on jatkuvaa. Jos aikuinen ihminen ei osaa yhtään hillitä käytöstään tai edes jälkikäteen pyytää anteeksi, se on tarkoituksellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan seurata esimerkkiäsi. T. Nainen 40v.

        Anna palaa! Ei ihmisen ole tarkoitus jaksaa saman puolison kanssa koko elämää. Jotkut harvat jaksaa, eikä siinä mitään - rispektiä heille, jos onnistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tytöt kasvatetaan pienestä pitäen miellyttämään. 40v silmät avautuu. Sinun mielipiteen mukaan ei ole ollut paskaa, mutta siinähän on vain sinun mielipiteesi ja kuka sanoo, että se olisi edes totuus toisen kannalta.

        Kuulostaa nyt joltakin omalta totuudelta.


      • Anonyymi

        Sinulla mitään ysituumaista ole, korkeintaan kuusituumainen.


      • Anonyymi

        Oma itsensä..Aivan,tottahan tuokin on,perusyhteys kun ei ,alunperin ,riittävä,eikä edes kehittynyt ,alkutöräyksen jälkeen,tulee se normaali.,ero.Myöhemmin moni kyllä tajuaa ..,vaan usein myöhäistä..Tärkeimmät asiat ,tajutaan usein myöhään,toki hyvä,että valo syttyy..


      • Anonyymi

        Kiitos.Ympäristön paine,hölöelämä,puristaa ihmiset paksuiksi,tatuoidaan,ja huudellaan ,röyhkeyttä löytyy,hienotunteisuus katoaa..Elämän yksinkertaisuus näyttäytyy lopussa,kun kriisi tulee..,moniko tajuaa kollektiivikriisin,hullun elämänmenoon, merkityksen,ja tatuoi hiukan rauhallisemmin jatkoa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä typerys. Vielä pakanallisessa Suomessa naitiin 1000 vuotta sitten naapurin akan lisäksi mahdollisesti jopa omia sukulaisia. Perhe ei ole mikään 'perusyksikkö' muualla kuin kristittyjen luomassa harhassa.

        Perhe on yhteiskunnan perusyksikkö. Pienin, mutta tärkein. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tytöt kasvatetaan pienestä pitäen miellyttämään. 40v silmät avautuu. Sinun mielipiteen mukaan ei ole ollut paskaa, mutta siinähän on vain sinun mielipiteesi ja kuka sanoo, että se olisi edes totuus toisen kannalta.

        Tai sitten on vapaa kasvatus!


    • Anonyymi

      40 todellakin tuntuu jo nyt maagiselta rajapinnalla, että ei v***u kaikkea paskaa ei tarvitsekaan ottaa niskaansa, voi ei kuinka kohtuutonta tämä

    • Anonyymi

      Saman huomasin itse kun vaimo tuli 40v ikään, kaikki tai moni asia huonosti, jos ei ollut niin nainen teki tekemällä huonoa kuin väkisin. Vaimo piti sellaista turhaa kiukuttelua usein. Ennen 40v ikää oli leikkisä, kokeilunhaluinen ja pirtsakka, sitten muutu täysin. Kyllä niitä oireita ilmeni jo 35v iässä mutta satunnaista kuitenkin. Jos vaimoskan juttuja kuuntelee parisuhdekin ollut ihan hyvää ajottain mutta parempaakin olis ollut tarjolla, siis miestä vai omassa suhteessa mietin. On naisella pyörinyt joskus erokin mielessä, kertonut suoraan mutta ei halunnut enää vaikeuttaa elämää, eli tyytynyt siihen mitä on.

      • Anonyymi

        Naputuksen lisääntyessä,liikettä ,voitelua kampiakselipuolella lisättävä..Toki nokkapuolellakin voi samalla kohoamista,heh..Molemmat synkroon,sano konemies..,heh.


    • Anonyymi

      Heh, suloista kun täällä miehet kuvittelee että vain naiset vuosien myötä muuttuu ;)

      Jo tokkiinsa ovat kaikki keski-ikäiset ukkelit pirtsakoita ja hyväntuulisia ja ihania mussukoita ;)

      Vika on aina kaikissa muissa eikä koskaan itsessä ;)

      • Anonyymi

        Ei ne alastonten naisten kuvat Kallessa mitään pornoo ollu


      • Anonyymi

        Silmäniskuhymiöiden käyttäminen laskee jo valmiiksi yhdentekevän kommenttisi tasoa huomattavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silmäniskuhymiöiden käyttäminen laskee jo valmiiksi yhdentekevän kommenttisi tasoa huomattavasti.

        Taisipa kalikka kalahtaa kun niin kovasti piti sun päästä älähtämään ;)


    • Anonyymi

      Miksi te miehet pysytte suhteissa, joissa olette noin pohjattoman onnettomia? Ei muuta ku eropaperit vetämään ja iloisesta poikamieselämästä nauttimaan! Ihan oma valinta pysyä pskassa suhteessa :)

      • Anonyymi

        Erot ei muuta naisia, aina samaa vastassa kun menee tietty aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erot ei muuta naisia, aina samaa vastassa kun menee tietty aika.

        Siinä tapauksessa sulla löytynee se vika sieltä ratin ja penkin välistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa sulla löytynee se vika sieltä ratin ja penkin välistä

        Harva vaihtaja sitä hoksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva vaihtaja sitä hoksaa.

        Virheitä tekee jokainen, mutta jos niistä ei opi = tyhmyyttä


      • Anonyymi

        Tantra,ei kontra..Siinäpä se,hölöhölöstä,..kynttilänvaloon, ja Tantraan jne,seuratkaa Kirsi Salon meininkiä..


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Meillä muuten kävi niin, että kun minä aloin elää muita miellyttämättä ja vastavuoroisuutta vaatien, vittumaiseksi muuttui mies, en minä. En tehnyt asioita enää pelkästään hänen mieliksi ja silloin meni hankalaksi. Ero toi onneksi rauhan ja vapauden sekä tasapainoisemman kumppanin.


      • Anonyymi

        Mut eiks sen loppuelämän vois käyttää toisesta tykkäämiseen.Edellyttäen tietysti ettei se ihan mikään kauhee suohirviö ole vaan ihan tavallinen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä muuten kävi niin, että kun minä aloin elää muita miellyttämättä ja vastavuoroisuutta vaatien, vittumaiseksi muuttui mies, en minä. En tehnyt asioita enää pelkästään hänen mieliksi ja silloin meni hankalaksi. Ero toi onneksi rauhan ja vapauden sekä tasapainoisemman kumppanin.

        Eli jos sinä pitkän parisuhteen jälkeen muutut eri ihmiseksi, et miellytä ja alat vaatia jotakin mitä et ennen, mies ei saisi reagoida?

        Tuollainen muutos vaatisi ainakin rauhallista keskustelua siitä minkä haluaa muuttuvan. Kun ei se sinun herääminen välttämättä kaikilta osin ole ihan 100% superhyvä muutos parempaan, paitsi ehkä sinun mielestä.

        Parisuhteessa ei kuitenkaan ole kyse sinusta tai minusta, vaan meistä. Jos vaikka tunnet että olet jotenkin alisteisessa asemassa tai ”kotiorjana” ja yhtenä aamuna vaan heräät siihen että ”pese äijä itse pyykkisi ja laita itse ruokasi” niin johan siinä sellainen ajattelematon suomimies on ihan ihmeissään!!

        Sanoittakaa naiset niitä tunteitanne ilman valtavaa kiukkukiihtymyttä ja antakaa miehelle tilaisuus ymmärtää. Älkää tehkö mitää typeriä kokeita tyyliin, jos nyt jätän imurin olohuoneen lattialle niin koskahan mies alkaa imuroida. No ei ala koskaan ja kävelee tyytyväisenä imurin yli. Sinä sitten olet ihan raivona kun mies ei ymmärrä tarttua imuriin ja mies puolestaan on ihan pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut eiks sen loppuelämän vois käyttää toisesta tykkäämiseen.Edellyttäen tietysti ettei se ihan mikään kauhee suohirviö ole vaan ihan tavallinen ihminen.

        Ei kenenkään ole toisesta pakko tykätä. X-sukupolven roskaväki on vain parisuhde asiansa hoitanut yhtä huonosti kuin boomer vanhempansa. Minä olen ilman sormusta nussinut 250 naista, kaikkien kanssa olen vielä väleissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä muuten kävi niin, että kun minä aloin elää muita miellyttämättä ja vastavuoroisuutta vaatien, vittumaiseksi muuttui mies, en minä. En tehnyt asioita enää pelkästään hänen mieliksi ja silloin meni hankalaksi. Ero toi onneksi rauhan ja vapauden sekä tasapainoisemman kumppanin.

        Kyllä miehetkin ärtyy keski iän kynnyksillä, tukka harvenee, ja ukottuu kasvoista ym osista.OSALLA nelikymppisillä lapset teini iässä ja hankalia kaikki vaikuttaa kaikkeen.Kai ne lapsettomat,huolettomat kolmeymppiset elää helppoa elämää niin naurattaahan se,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä muuten kävi niin, että kun minä aloin elää muita miellyttämättä ja vastavuoroisuutta vaatien, vittumaiseksi muuttui mies, en minä. En tehnyt asioita enää pelkästään hänen mieliksi ja silloin meni hankalaksi. Ero toi onneksi rauhan ja vapauden sekä tasapainoisemman kumppanin.

        Eli vaihtamalla parani...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään ole toisesta pakko tykätä. X-sukupolven roskaväki on vain parisuhde asiansa hoitanut yhtä huonosti kuin boomer vanhempansa. Minä olen ilman sormusta nussinut 250 naista, kaikkien kanssa olen vielä väleissä.

        "Minä olen ilman sormusta nussinut 250 naista"

        Kaikkiko olivat naimisissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään ole toisesta pakko tykätä. X-sukupolven roskaväki on vain parisuhde asiansa hoitanut yhtä huonosti kuin boomer vanhempansa. Minä olen ilman sormusta nussinut 250 naista, kaikkien kanssa olen vielä väleissä.

        Luuletko kenenkään uskovan väitettäsi? Loppuu se valehtelu siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä miehetkin ärtyy keski iän kynnyksillä, tukka harvenee, ja ukottuu kasvoista ym osista.OSALLA nelikymppisillä lapset teini iässä ja hankalia kaikki vaikuttaa kaikkeen.Kai ne lapsettomat,huolettomat kolmeymppiset elää helppoa elämää niin naurattaahan se,

        Nyt puhuttiin naisista eikä miehistä. Älä yritä vaihtaa puheenaihetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään ole toisesta pakko tykätä. X-sukupolven roskaväki on vain parisuhde asiansa hoitanut yhtä huonosti kuin boomer vanhempansa. Minä olen ilman sormusta nussinut 250 naista, kaikkien kanssa olen vielä väleissä.

        Hubissa runkkailua ei lasketa panemiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään ole toisesta pakko tykätä. X-sukupolven roskaväki on vain parisuhde asiansa hoitanut yhtä huonosti kuin boomer vanhempansa. Minä olen ilman sormusta nussinut 250 naista, kaikkien kanssa olen vielä väleissä.

        250 naista on hieno saavutus, kateeksi käy. Arvaisin, että olet Suomen panomiesliiton kunniajäsen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos sinä pitkän parisuhteen jälkeen muutut eri ihmiseksi, et miellytä ja alat vaatia jotakin mitä et ennen, mies ei saisi reagoida?

        Tuollainen muutos vaatisi ainakin rauhallista keskustelua siitä minkä haluaa muuttuvan. Kun ei se sinun herääminen välttämättä kaikilta osin ole ihan 100% superhyvä muutos parempaan, paitsi ehkä sinun mielestä.

        Parisuhteessa ei kuitenkaan ole kyse sinusta tai minusta, vaan meistä. Jos vaikka tunnet että olet jotenkin alisteisessa asemassa tai ”kotiorjana” ja yhtenä aamuna vaan heräät siihen että ”pese äijä itse pyykkisi ja laita itse ruokasi” niin johan siinä sellainen ajattelematon suomimies on ihan ihmeissään!!

        Sanoittakaa naiset niitä tunteitanne ilman valtavaa kiukkukiihtymyttä ja antakaa miehelle tilaisuus ymmärtää. Älkää tehkö mitää typeriä kokeita tyyliin, jos nyt jätän imurin olohuoneen lattialle niin koskahan mies alkaa imuroida. No ei ala koskaan ja kävelee tyytyväisenä imurin yli. Sinä sitten olet ihan raivona kun mies ei ymmärrä tarttua imuriin ja mies puolestaan on ihan pihalla.

        Muutos tapahtui pikkuhiljaa ja positiivisella asenteella. Rakastin miestä edelleen, joten miksi olisin tehnyt asiat tahallani vaikeiksi tai niin nopeasti, ettei hän ehtisi tottua ajatukseen. Keskustelu vaan jäi vähän yksipuoliseksi, kun miehen mielestä hänen mielipiteensä ja tyylinsä tehdä asioita on se ainoa oikea ja piste.

        Siinä sitten oma toivo yhteisestä loppuelämästä kuukahti. Lähdin vaikka edelleen rakastin. Piti vain rakastaa itseäni enemmän. En hypännyt suoraan uuteen suhteeseen, kun ajattelin että ehkä korjaamme asiat ja palaamme yhteen vielä. Mies ei halunnut edelleenkään puhua mistään eikä muuttaa mitään, joten en palannut. On hänen lähetään monet muutkin läheiset kaikonneet, joten ehkä vika ei todella ole minussa vaikka joku niin haluaisikin heti olettaa. Taitaa olla hänen ongelmansa ja luultavasti pysyvää laatua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä miehetkin ärtyy keski iän kynnyksillä, tukka harvenee, ja ukottuu kasvoista ym osista.OSALLA nelikymppisillä lapset teini iässä ja hankalia kaikki vaikuttaa kaikkeen.Kai ne lapsettomat,huolettomat kolmeymppiset elää helppoa elämää niin naurattaahan se,

        Tätä mietin alkuun, että oliko miehen reaktio jonkinlaista pelkoa. Että vanhetessa tarrautuu kiinni tapoihinsa ja rutiineihin, kun peilistä katsoo fyysisesti muuttunut mies ja elämän lopullisuus alkaa olla todellista. Toivo siitä, että jokin säilyisi ennallaan. Yritin saada hänet mukaan muutokseen ja sanoin, että muutos on hyvästä meille molemmille ja panostus parisuhteeseen ja yhteisen vanhuudenkin varalle. Ihan konkreettisesti molempien on hyvä osata pitää kodista ja toisistaan huolta. Ei halunnut ymmärtää. No nyt hän on yksin ja joutuu tekemään kaiken itsekseen. Eikä se tunnu minusta hyvältä, mutta todellakin annoin useamman mahdollisuuden vielä erilleen muuton jälkeenkin.


    • Anonyymi

      Nyt voi olla oma itsensä eikä kenenkään muotissa tai määräyksessä.

    • Anonyymi

      Ikä tuo valtaa. Melko sama mitä sanoo. Aikansa kun kumartelee arvotonta kissankultaa...

    • Anonyymi

      Miehet slottaa ton saman kiukuttelun jo 35:na. Kai siinä nyt vähemmästäkin pinna kiristyy, kun joutuu kattelemaan kiukuttelevia ukkoja.

      • Anonyymi

        Ja paskat. Miehet ei ikinä lopeta kiukuttelua. Ensiksi ne kiukuttelee äidilleen ja sen jälkeen tyttöystävälle/vaimolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paskat. Miehet ei ikinä lopeta kiukuttelua. Ensiksi ne kiukuttelee äidilleen ja sen jälkeen tyttöystävälle/vaimolle

        Joidenkin kohdalla pitää kutinsa, ei kaikien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin kohdalla pitää kutinsa, ei kaikien.

        Ei kai mikään pidä kutiaan ihan kaikkien kohalla? Tämä kuitenkin pitää paikkansa valtaosan kohalla. Sellasen kiukuttelemattoman miehen löytäminen on lottovoitto. Liittyneekö kenties sitten testosteroniin, jos kerta naisetkin alkavat vanhemmiten kiukutella? Sillonhan ne naisten testot alkaa nousta. Mummuina ja pappoina ollaan sitten samassa veneessä ja kiukutellaan kaikki toisillemme yhtä tasasesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin kohdalla pitää kutinsa, ei kaikien.

        Jaa että naisten kohdalla kaiken saa yleistää koskemaan kaikkia naisia, mutta jos yleistetään kaikkia miehiä jostain niin SITTEN alkaa tämä "ei kaikki..." kitinä ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin kohdalla pitää kutinsa, ei kaikien.

        Miehet on ikuisia kakaroita - itselläni 6-kymppinen jonka kehityskaarta seurannut useamman kymmenen vuotta. Heikkoa on ollut - eisiis mitään. Onneksi nukkuu enemmän kuin ennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai mikään pidä kutiaan ihan kaikkien kohalla? Tämä kuitenkin pitää paikkansa valtaosan kohalla. Sellasen kiukuttelemattoman miehen löytäminen on lottovoitto. Liittyneekö kenties sitten testosteroniin, jos kerta naisetkin alkavat vanhemmiten kiukutella? Sillonhan ne naisten testot alkaa nousta. Mummuina ja pappoina ollaan sitten samassa veneessä ja kiukutellaan kaikki toisillemme yhtä tasasesti.

        Itse lopetin puhumisen ja hyvin on puhumatta menty jo vuosia. Ilmeestä näkee, mitä kuuluu jne. Ei valittamsita puolin eikä toisin. Jos keskustelukumppania haluaa, kannattaa pitää yllä ystävyyssuhteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet on ikuisia kakaroita - itselläni 6-kymppinen jonka kehityskaarta seurannut useamman kymmenen vuotta. Heikkoa on ollut - eisiis mitään. Onneksi nukkuu enemmän kuin ennen.

        On sinulla kyllä miehistä kapea näkemys. Kuvittelet kaikkien heidän olevan samanlaisia kuin omasikin.
        En näin miehenä monestikaan tunnista itsestäni noita milloin mitäkin juttuja. Lisäksi vanhat naiset jauhavat tuota "miehet eivät puhu" ym shaibaa ikäänkuin sekin koskisi kaikkia miehiä. Kun ei nimittäin pidä ainakaan minun tuntemieni nuorempienkin miesten kohdalla. Sitä voi lisäksi miettiä miksi itse on sattunut päätymään jonkun "ikiusena kakarana" pitämänsä henkilön kanssa vuosikymmenien suhteeseen. Oma valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla kyllä miehistä kapea näkemys. Kuvittelet kaikkien heidän olevan samanlaisia kuin omasikin.
        En näin miehenä monestikaan tunnista itsestäni noita milloin mitäkin juttuja. Lisäksi vanhat naiset jauhavat tuota "miehet eivät puhu" ym shaibaa ikäänkuin sekin koskisi kaikkia miehiä. Kun ei nimittäin pidä ainakaan minun tuntemieni nuorempienkin miesten kohdalla. Sitä voi lisäksi miettiä miksi itse on sattunut päätymään jonkun "ikiusena kakarana" pitämänsä henkilön kanssa vuosikymmenien suhteeseen. Oma valinta.

        Sanovat että miehet ei puhu kun eivät itse enää kuuntele...
        Kun tarpeeksi kauan on puhunut ja toinen ei ole "läsnä" niin sitten se puhuminen loppuu oikeasti..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että naisten kohdalla kaiken saa yleistää koskemaan kaikkia naisia, mutta jos yleistetään kaikkia miehiä jostain niin SITTEN alkaa tämä "ei kaikki..." kitinä ;)

        Ootte vaan niin köyhii
        Mulla tilillä yli kaksisataa t. Vaimo ei koskaan valita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai mikään pidä kutiaan ihan kaikkien kohalla? Tämä kuitenkin pitää paikkansa valtaosan kohalla. Sellasen kiukuttelemattoman miehen löytäminen on lottovoitto. Liittyneekö kenties sitten testosteroniin, jos kerta naisetkin alkavat vanhemmiten kiukutella? Sillonhan ne naisten testot alkaa nousta. Mummuina ja pappoina ollaan sitten samassa veneessä ja kiukutellaan kaikki toisillemme yhtä tasasesti.

        ...ilman testoo ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet on ikuisia kakaroita - itselläni 6-kymppinen jonka kehityskaarta seurannut useamman kymmenen vuotta. Heikkoa on ollut - eisiis mitään. Onneksi nukkuu enemmän kuin ennen.

        Mix te akat haukutte miehiä, kun kuitenki munan perään vingutte? Luuleeko naiset oikeasti, ettei esim. 10v jälkeen miehen tee mieli jo vähän "vieraampaakin? Miks naisilla on aina niin vaikeeta....!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet on ikuisia kakaroita - itselläni 6-kymppinen jonka kehityskaarta seurannut useamman kymmenen vuotta. Heikkoa on ollut - eisiis mitään. Onneksi nukkuu enemmän kuin ennen.

        Onneks en ole naimisissa enkä seurustele.Kyllä vaan useimman pariskunnan yhteiselo on aika tylsää,mieluummin sinkkuna loppuiän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanovat että miehet ei puhu kun eivät itse enää kuuntele...
        Kun tarpeeksi kauan on puhunut ja toinen ei ole "läsnä" niin sitten se puhuminen loppuu oikeasti..

        Opetelkaa aidosti läsäolon taitoa niin suhde paranee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mix te akat haukutte miehiä, kun kuitenki munan perään vingutte? Luuleeko naiset oikeasti, ettei esim. 10v jälkeen miehen tee mieli jo vähän "vieraampaakin? Miks naisilla on aina niin vaikeeta....!!!!!!!

        En vingu minkään enkä kenenkään perään, eikä mulla myöskään ole yhtään vaikeaa.

        Teen miltä huvittaa, kenen kanssa huvittaa. Kukaan ei kysele minne menen, kenen kanssa, milloin tulen ja paljonko tuhlasin rahaa.

        Uskokaa hyvät naiset, ette tarvitse miestä ollaksenne onnellisia. Satunnaisia suhteista löytyy riittämiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paskat. Miehet ei ikinä lopeta kiukuttelua. Ensiksi ne kiukuttelee äidilleen ja sen jälkeen tyttöystävälle/vaimolle

        Meillä on päinvastoin. Nainen kiukuttelee ja oikuttelee. Joka päivä jonkin verran ja kuukautisten aikaan niin että olen suorastaan kauhuissani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai mikään pidä kutiaan ihan kaikkien kohalla? Tämä kuitenkin pitää paikkansa valtaosan kohalla. Sellasen kiukuttelemattoman miehen löytäminen on lottovoitto. Liittyneekö kenties sitten testosteroniin, jos kerta naisetkin alkavat vanhemmiten kiukutella? Sillonhan ne naisten testot alkaa nousta. Mummuina ja pappoina ollaan sitten samassa veneessä ja kiukutellaan kaikki toisillemme yhtä tasasesti.

        Ei liity testosteroniin, ei ainakaan niin kuin ajattelet. Murrosiän aikana pojan testosteronitasot nousee ja se aiheuttaa oikuttelua. Jossakin vaiheessa miehen elämää tasot alkavat laskea. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän ja tämä puolestaan voi aiheuttaa poikkeuksellista tunteikkuutta, haluttomuutta, oikuttelua ja ties mitä. Eli ei se hormooni vaan sen tason muutos.

        Siksi miehen kannattaisikin mittauttaa testotasoja, jos elämä alkaa tuntumaan kovin kurjalta. Korvaushoidolla voi saada vähän sitä menetettyä nuoruutta takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai mikään pidä kutiaan ihan kaikkien kohalla? Tämä kuitenkin pitää paikkansa valtaosan kohalla. Sellasen kiukuttelemattoman miehen löytäminen on lottovoitto. Liittyneekö kenties sitten testosteroniin, jos kerta naisetkin alkavat vanhemmiten kiukutella? Sillonhan ne naisten testot alkaa nousta. Mummuina ja pappoina ollaan sitten samassa veneessä ja kiukutellaan kaikki toisillemme yhtä tasasesti.

        Biologia ja testosteroni, tuota syytä lähtisin itsekin miettimään ensin, sen rinnalla tietysti muukin kehon hyvinvointi (onko ylipainoa, lääkitykset ennen kaikkea hormonaaliset, stressitaso jne.)
        (Js siis on miehillä monesti kiukuttelua enemmän vanhetessa, eli selleästi vaikuttaa.)
        Yksi syy varmasti myös vanheneminen ja kateus nuoremmille perisuomalaisesti, mm. vapauden puute kiukuttaa ehkä, kun ystävillä se on ja spontaanisti voivat nauttia milloin mistäkin?

        Myös jos vertaa muiden Pohjoismaiden samanikäisiin, olisi hyödyllistä!
        Suomalaiset ovat aika jäljessä, molemmat sukupuolet, paljon opittavaa
        Esim. itse en suosittele kukkia tms. LAME = laimeaa ja mielikuvituksetonta.
        Kodinhoitaja, jää aikaa olla yhdessä ja ulos syömään ja matkalle jne. Yllätä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja paskat. Miehet ei ikinä lopeta kiukuttelua. Ensiksi ne kiukuttelee äidilleen ja sen jälkeen tyttöystävälle/vaimolle

        Ukot ne vasta nipottajia onkin läheisilleen,työpaikoilla muka niin hauskaa ollaan ja akkoja nauratetaan ,mutta kotona naama kurtussa sohvalla maataan ja möllötellään,ja koska oot viimeksi kehunu naistasi? Oletatteko ettei vaimot vaistoa pettäjiä?olette väärässä,joku päivä hetki lyö ja oikeasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai mikään pidä kutiaan ihan kaikkien kohalla? Tämä kuitenkin pitää paikkansa valtaosan kohalla. Sellasen kiukuttelemattoman miehen löytäminen on lottovoitto. Liittyneekö kenties sitten testosteroniin, jos kerta naisetkin alkavat vanhemmiten kiukutella? Sillonhan ne naisten testot alkaa nousta. Mummuina ja pappoina ollaan sitten samassa veneessä ja kiukutellaan kaikki toisillemme yhtä tasasesti.

        Joo, hyvä ratkaisu naisille on se, että hyvä mies on armeijan käynyt, eikä mikään sayeenkaaripöksy ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneks en ole naimisissa enkä seurustele.Kyllä vaan useimman pariskunnan yhteiselo on aika tylsää,mieluummin sinkkuna loppuiän.

        Tylsää, jos ei suhde suju. Kivaa normaali-ihmisillä.
        Narisijat ja ongelmaiset tyypit täälä Suoli24:ssä valittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehet on ikuisia kakaroita - itselläni 6-kymppinen jonka kehityskaarta seurannut useamman kymmenen vuotta. Heikkoa on ollut - eisiis mitään. Onneksi nukkuu enemmän kuin ennen.

        Kuulostaa jonkun elämäänsä pettyneen rouvan omalta totuudelta. Käy sääliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mix te akat haukutte miehiä, kun kuitenki munan perään vingutte? Luuleeko naiset oikeasti, ettei esim. 10v jälkeen miehen tee mieli jo vähän "vieraampaakin? Miks naisilla on aina niin vaikeeta....!!!!!!!

        Ja naisenko ei tee mieli vierasta tai mies saa haluta vierasta, mutta nainen ei?

        Moni mies "kehuskelee" olevansa fiksu, mutta ei silti ymmärrä laskevan toimintakykynsä yhteyttä naisen huomionhakuiseen kiukutteluun...?
        Kun lämmittely- ja peliaika lyhenee, niin vaikuttaahan se naisen tyytyväisyyteen.

        Ja laitetaan akka vaihtoon, niin uuden kanssa se uutuudenviehätys pidentää niitä peliaikoja ja sitten moni mies taas kehua retostaa, miten kivaa on. No, ainakin siihen asti, kun se uusi nuorempi hoito vaihtaa miehen nuorempaan ja viriilimpään.

        Toisten toki onkin tarkoitus onnistua vasta toisen tai kolmannen liittonsa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetelkaa aidosti läsäolon taitoa niin suhde paranee

        Oikein...LÄSNÄOLOA,HEH,siinäpä haaste,etenkin nykypolvelle,joka hölöhölö-maailmassa kasvanut,..vaikeaa kun ei asiasta tiedä..,toki nuoret tajuavat ,ja onhan ihminen viisas,..NS PALUU JÄLKIÄ on ihmisen historia pullollaan..,isoja ja pieniä..Käytännössä ihmisen pitäisi olla yksityiseksi,ei 'keinoyhteisöllinen',.liikaa...,kiitos.


    • Anonyymi

      Ehkä nainen on purrut hammasta ja niellyt pettymystä kaikki nämä vuodet. Nyt ei enää kestä. Ei teillä nyt missään tapauksessa hyvin mene.

      • Anonyymi

        Naisethan ovat valinnan tehneet puolisin suhteen, onko siis huono valitsemaan vai harkintakyky pettää. Mitään "ruusuisia" tai kaikin puolin tyydyttäviä parisuhteita ei olekaan. Mun vaimoni ei ole täydellisyys mutta mulle riittävä kuitenkin kunhan kestää kuukautisia edeltävä ajan. Kovapäinen ja herkästi suuttuva ja kiukutteleva, toisaalta lempeä ja seksinhaluinen oikeassa fiiliksessä.


      • Anonyymi

        Itse aloin oikeastaan elämään vasta 38 vuotiaana .Osasin ottaa elämän oikein, ja sukupuolielämäkin oli vasta aikuisena nautinnollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisethan ovat valinnan tehneet puolisin suhteen, onko siis huono valitsemaan vai harkintakyky pettää. Mitään "ruusuisia" tai kaikin puolin tyydyttäviä parisuhteita ei olekaan. Mun vaimoni ei ole täydellisyys mutta mulle riittävä kuitenkin kunhan kestää kuukautisia edeltävä ajan. Kovapäinen ja herkästi suuttuva ja kiukutteleva, toisaalta lempeä ja seksinhaluinen oikeassa fiiliksessä.

        Mikä tuuliviiri! Kierrän kaukaa moiset, joista ei oikein koskaan osaa sanoa mitä tuleman pitää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisethan ovat valinnan tehneet puolisin suhteen, onko siis huono valitsemaan vai harkintakyky pettää. Mitään "ruusuisia" tai kaikin puolin tyydyttäviä parisuhteita ei olekaan. Mun vaimoni ei ole täydellisyys mutta mulle riittävä kuitenkin kunhan kestää kuukautisia edeltävä ajan. Kovapäinen ja herkästi suuttuva ja kiukutteleva, toisaalta lempeä ja seksinhaluinen oikeassa fiiliksessä.

        E-pillerit vaikuttaa parinvalintaan ja moni nainen syö pillereitä, koska huolehtii miehen puolesta siitä, ettei miehestä tule isää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        E-pillerit vaikuttaa parinvalintaan ja moni nainen syö pillereitä, koska huolehtii miehen puolesta siitä, ettei miehestä tule isää.

        Miehille testattiin kokeellista ehkäisypilleriä, kyseessä oli muistaakseni jenkki-tutkimus. Kokeilu lopetettiin kesken, sillä kokeeseen osallistuneet miehet eivät tykänneet pillereistä aiheutuvista sivuoireista. Mitkä olivat muuten samoja, mitä naisille tulee ehkäisypillereistä.


    • Anonyymi

      Hormonit. Seksi auttaa. Ja huumori. Justiina pukkaa esiin. Yritä löytää omaa aikaa. Pukkaa se Justiina vaikka joogaamaan tai purkamaan kiukkuaan rötösherroihin ja katujen roskaajiin. Tässä iässä meistä tulisi mainioita työleirien vetäjiä.

      • Anonyymi

        Kolme asiaa jotka pitää vaimon hyvässä kunnossa pää nupin suhteen, seksi, saunominen, siivoaminen, ne on terapeuttista toimintaa ainakin vaimoni suhteen ja usein juuri sauna iltana peitto heiluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme asiaa jotka pitää vaimon hyvässä kunnossa pää nupin suhteen, seksi, saunominen, siivoaminen, ne on terapeuttista toimintaa ainakin vaimoni suhteen ja usein juuri sauna iltana peitto heiluu.

        Onpa suloista että sinä hoidat talouden siivoamisen, niin vaimolla pysyy päänuppi kunnossa! Voisi moni mies ottaa oppia sulta! Eli miehet, pitäkää koti siistinä ettei vaimon tarvitse, niin sitten vaimot intoutuvat saunan jälkeen seksiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme asiaa jotka pitää vaimon hyvässä kunnossa pää nupin suhteen, seksi, saunominen, siivoaminen, ne on terapeuttista toimintaa ainakin vaimoni suhteen ja usein juuri sauna iltana peitto heiluu.

        Ja puhdas mirri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa suloista että sinä hoidat talouden siivoamisen, niin vaimolla pysyy päänuppi kunnossa! Voisi moni mies ottaa oppia sulta! Eli miehet, pitäkää koti siistinä ettei vaimon tarvitse, niin sitten vaimot intoutuvat saunan jälkeen seksiin!

        Ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta.

        Sitten täytyy vaan olla ilman sitä seksiä parisuhteessa.

        Se on valintojen maailma, se!


    • Anonyymi

      Elämässä on eri vaiheita kaikilla ihmisillä. Vaimosi on aivan varmasti väsynyt ja hermot kireällä. Kavereiden erot on saanut ajattelemaan omaa elämäntilannettaan.
      Kysy häneltä mikä olisi hänen ratkaisu hänen huonoon oloon.
      Kerro että sinusta tuntuu pahalta katsoa hänen huonoaoloa.
      Ehkä hän avautuu, kun saatte hyvän keskusteluyhteyden.

      • Anonyymi

        Eronneita kavereita nyt ei kannata rinnastaa omaan parisuhteeseen. Mun vaimolla on ikäisiään eronneita naisia kavereina, kaikki lähenee 50 vuotta. On siellä ihmetelty yhdessäolomme pituutta, onko seksiä vielä ja mites muuten toimii arki. No vaimo on sanonut et ihan kivasti menee kun saa omaa aikaa harrastuksiinsa eikä toinen roiku koko ajan kimpussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eronneita kavereita nyt ei kannata rinnastaa omaan parisuhteeseen. Mun vaimolla on ikäisiään eronneita naisia kavereina, kaikki lähenee 50 vuotta. On siellä ihmetelty yhdessäolomme pituutta, onko seksiä vielä ja mites muuten toimii arki. No vaimo on sanonut et ihan kivasti menee kun saa omaa aikaa harrastuksiinsa eikä toinen roiku koko ajan kimpussa.

        Ei kannata?
        Eihän ne olisi enää mitään naisiakaan, jos ei vertailisi omaa tilannettaan muihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eronneita kavereita nyt ei kannata rinnastaa omaan parisuhteeseen. Mun vaimolla on ikäisiään eronneita naisia kavereina, kaikki lähenee 50 vuotta. On siellä ihmetelty yhdessäolomme pituutta, onko seksiä vielä ja mites muuten toimii arki. No vaimo on sanonut et ihan kivasti menee kun saa omaa aikaa harrastuksiinsa eikä toinen roiku koko ajan kimpussa.

        OIKEIN.Tyypillinen juttu,verrataan muihin..Totta,että ympäristöä pitää tarkkailla,mutta OMA ELÄMÄ ratkaistaan itse,ei muiden kautta..Ihmiset tekevät yleisesti,samoja asioita,aina ei tarvitse näin olla..


    • Anonyymi

      Tuossa iässä nainen tulee sen eteen, että vanheneminen alkaa näkyä peilistä. Ei tunnu kivalta katsoa omaa naamaa peilistä. Se masentaa, ei ilahduta enää kuin ennen. Väitän, että tämä on se suurin syy, ehkä hormonitoiminnan muuttumisen ohella, näihin huonotuulisuuksiin. Olen nyt 44 ja keksinyt, että pysyn oikein hyvällä tuulella kun -lol mutta totta- en juuri koskaan katso peiliin. Sekin auttaa, kun mies on ihana edelleen eikä tunnu häiriintyvän mun vanhenemisesta mitenkään.

      Mitä voit tehdä....en oikein tiedä. Et voi tuoda hänen nuoruuttaan takaisin, mutta voit näyttää, että hän on nätti susta silti, tuollaisenaan ja olla läsnä. Marmattamista EI tartte kuunnella, se olisi kenelle tahansa hirveää kiusaa. Älä kumminkaan eroa mieti, tuokin vaihe menee ohi - huomaan että useimmat jo vanhat naiset on päässeet tän yli ja todenneet, että voivat nauttia naiseudestaan uudestaan vanhoina - jotenkin vaan uudella lailla. Sitäpä kohti tässä itsekin hissukseen. Kuntoilukin auttaa fiiliksissä.

      • Anonyymi

        Höpsis itse olen 44v ja 20v miehet perässä joka huvittaa kun oma poika 23v
        Ihanaa omaa aikaa seksistä nauttii eikä tartte miellyttää yhtään ketään. Nautin ja osaan heittää miehen kartanol toki sivistyneesti ettei niin pahota mieltään kun useat 50v miehet läskejä itse urheilen en polta enkä todellakaan juo alkoholia ja suojaa ihon auringossa. Tinder laulaa jos haluan saa seuraa kyllä. Mut en etsi et vaan ONS vaan oltava huumoria ja kivaa yhdessä. Enkä kyllä ole pahalla päällä auttaa kummasti kun oma asunto ja ei ole velkoja hyvät pääomatulot se jo mieltä virkistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis itse olen 44v ja 20v miehet perässä joka huvittaa kun oma poika 23v
        Ihanaa omaa aikaa seksistä nauttii eikä tartte miellyttää yhtään ketään. Nautin ja osaan heittää miehen kartanol toki sivistyneesti ettei niin pahota mieltään kun useat 50v miehet läskejä itse urheilen en polta enkä todellakaan juo alkoholia ja suojaa ihon auringossa. Tinder laulaa jos haluan saa seuraa kyllä. Mut en etsi et vaan ONS vaan oltava huumoria ja kivaa yhdessä. Enkä kyllä ole pahalla päällä auttaa kummasti kun oma asunto ja ei ole velkoja hyvät pääomatulot se jo mieltä virkistää.

        Sullahan on hyvin asiat. Nuoria miehiä riittää :)
        Mulle ei nuoret miehet riittäisi. Enkä halua vanheta yksin. Haluan elää ja tehdä muistoja yhdessä, myös vanheta yhdessä.
        Silloin on yhteistä juteltavaa ja puolin ja toisin myös tukea ja turvaa. Ja joku, jonka kanssa harrastaa vaikka mitä, myös hyvää seksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis itse olen 44v ja 20v miehet perässä joka huvittaa kun oma poika 23v
        Ihanaa omaa aikaa seksistä nauttii eikä tartte miellyttää yhtään ketään. Nautin ja osaan heittää miehen kartanol toki sivistyneesti ettei niin pahota mieltään kun useat 50v miehet läskejä itse urheilen en polta enkä todellakaan juo alkoholia ja suojaa ihon auringossa. Tinder laulaa jos haluan saa seuraa kyllä. Mut en etsi et vaan ONS vaan oltava huumoria ja kivaa yhdessä. Enkä kyllä ole pahalla päällä auttaa kummasti kun oma asunto ja ei ole velkoja hyvät pääomatulot se jo mieltä virkistää.

        No ne nuoret ei pahoita mieltään, koska hakevat uutta nuorta pesää jo seuraavana päivänä. 50-kymppiset pahoittavat, koska seuraavasta seksistä ei ole hajuakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis itse olen 44v ja 20v miehet perässä joka huvittaa kun oma poika 23v
        Ihanaa omaa aikaa seksistä nauttii eikä tartte miellyttää yhtään ketään. Nautin ja osaan heittää miehen kartanol toki sivistyneesti ettei niin pahota mieltään kun useat 50v miehet läskejä itse urheilen en polta enkä todellakaan juo alkoholia ja suojaa ihon auringossa. Tinder laulaa jos haluan saa seuraa kyllä. Mut en etsi et vaan ONS vaan oltava huumoria ja kivaa yhdessä. Enkä kyllä ole pahalla päällä auttaa kummasti kun oma asunto ja ei ole velkoja hyvät pääomatulot se jo mieltä virkistää.

        Olen tuo 44 kirjoittaja. Sulla on ihan eri tilanne, kun oot vapailla markkinoilla. Oon itsekin ollut ja kyllä nuoria miehiä piisaa. Otapa joku niistä omaksi ja katso kuinka käy omien fiilisten. Parisuhteessa on erilaista. En itse halua enää ikinä sinkkuilla, suhteessa on niiiin paljon parempi olo. Mutta enhän oo sinä, joten en voi sulle väittää mitään. :)


      • Anonyymi

        Hienoa olet löytänyt elämääsi oikean kulta jyvän
        Kaikki onnitelut siitä ja mitä vanhemaksi tulee niin paremmaksi seksi sujuu kunei tuijota omaa kuvaa ja sitä vanheneniseta sehän kuuluu luonnolisesti elämään kun on terve vielä niin saa nauttia elämästä sillä terve tunne minän omaksumiseen tarvii vaan aikaa hyväksyä itsensä vanheneminen
        Elämässä kun on kaunis ja rakastettu ja hyväksytty myös omissa silmisään niin pitäisi silloin olla onnellinen elämässä ja parisuhteessa myöskin vai mikä sen sitten voisi estää?


    • Anonyymi

      Ota ero sillä siinä siitä pääsee !

    • Anonyymi

      Vaihdevuodet voi olla syynä! Hormonikorvaushoito auttaa usein oireisiin.

    • Anonyymi

      Olisi varmaan hyvä miettiä asioita myös naisen näkökulmasta. Naisen elämä ei ole aivan yksinkertaista ja helppoa. Kun tulee 40 täyteen, monella naisella on ura kiihtymisvaiheessa (paineet töissä kovat), kotona on joukko kiukuttelevia murrosikäisiä, oma energiataso ei enää ole sama kuin joskus 3-kymppisenä. Hormonitoiminta alkaa vähitellen muuttua (joillakin alkaa jo tuossa vaiheessa tulla esivaihdevuosi-oireita). Joka tapauksessa tilanne on muuttunut. Eihän se miehellekään ole helppoa, kun ikää tulee lisää. Jaksaminen on koetuksella, kun on kovat paineet töissä ja perhe-elämä usein raskasta. Jatkuva pahantuulisuus ja kiukku kotona on tietenkin tosi ikävää, se tekee elämän raskaaksi. Varmaan olisi hyvä tuoda esiin vaimolle asiat kertomalla omista tuntemuksista, ei suoraan syyttämällä toista: "Minulla on töissä paineita, ja tuntuu raskaalta tulla kotiin töistä, kun sinulla ei selvästikään ole hyvä olla."

      • Anonyymi

        Totta on, miksi ihmiset tuomitsevat toisensa niin helposti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on, miksi ihmiset tuomitsevat toisensa niin helposti?

        Koska se antaa tuomitsijalle hyvän mielen. Kokee olevansa ainakin hetkellisesti parempi kuin joku toinen. Siksi

        Enkä ymmärrä sen enempää tuomitsijoita kuin itsetunnon nostatusta toisten kustannuksella.

        Mies sivusta


      • Anonyymi

        Selviää siis huomattavasti helpommalla ellei avioidu ja hanki jälkikasvua. Kiitos neuvosta.


    • Anonyymi

      Kaikki vanhenee ja muuttuvat iän myötä.

    • Anonyymi

      Meille oli aivan vastaava tilanne reilu kymmenen vuotta sitten. Erottiin, lapset äidille, käsittämätön änkyröinti se vain jatkui kunnes, pistin välit TÄYDELLISESTI poikki viisi vuotta sitten ja vot kun on ollut helpompi hengittää !
      Lasten kanssa välit etääntyvät väkisinkin mutta että,
      saa elää ja hengittää ilman tuuliviirimäisiä, aivan käsittämättömiä toisen ihmisen mielialan vaihteluja, kiukuttelua ja mukanaan tuomia täysin elämää sotkevia
      asioita. Yksin ja varsin tyytyväinen elämääni.
      Ei tule elämääni enää ikinä naista kynnyksen yli sotkemaan tätä arjen, työn ja vapaa-ajan harmoniaa ! !

      • Anonyymi

        Miksi ero puolisosta tarkoitti mielestäsi, että välit lapsiisi "etääntyivät väkisinkin"?

        Itsekin avioero läpikäyneenä pidän tuota ajattelutapaa kummallisena. Vaikka ei exän kanssa vuosiin oltu parhaissa mahdollisissa väleissä, niin kummankin prioriteettina oli pitää suhde lapsiin ennallaan. Olisin ollut pohjattoman onneton mikäli välit lapsiin olisi etääntyneet. Itse asiassa meidän eron jälkeen tuntui, että kummankin välit lapsiin parani. Pystyi keskittymään täysillä lapsiin ilman että tarvitsi enää murehtia huonosta ilmapiiristä puolison kanssa.

        Oliko niin ettet halunnut lapsia ollenkaan, kun noin helppoa oli päästää heistä irti? En oikein kykene ymmärtämään miten yksikään lapsia toivonut ja tehnyt vanhempi voisi tosissaan olla tyytyväinen elämäänsä ilman suhdetta lapsiinsa. Mutta onhan meitä toki moneen junaan. Sääliksi käy silti lapsia joiden vanhempi ei halua olla läheisissä väleissä heidän kanssaan.


      • Anonyymi

        Siis tavallaan jopa hylkäsit lapsesi, kun et osaa olla tekemisissä asiallisesti toisen aikuisen kanssa? Ala-arvoista touhua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ero puolisosta tarkoitti mielestäsi, että välit lapsiisi "etääntyivät väkisinkin"?

        Itsekin avioero läpikäyneenä pidän tuota ajattelutapaa kummallisena. Vaikka ei exän kanssa vuosiin oltu parhaissa mahdollisissa väleissä, niin kummankin prioriteettina oli pitää suhde lapsiin ennallaan. Olisin ollut pohjattoman onneton mikäli välit lapsiin olisi etääntyneet. Itse asiassa meidän eron jälkeen tuntui, että kummankin välit lapsiin parani. Pystyi keskittymään täysillä lapsiin ilman että tarvitsi enää murehtia huonosta ilmapiiristä puolison kanssa.

        Oliko niin ettet halunnut lapsia ollenkaan, kun noin helppoa oli päästää heistä irti? En oikein kykene ymmärtämään miten yksikään lapsia toivonut ja tehnyt vanhempi voisi tosissaan olla tyytyväinen elämäänsä ilman suhdetta lapsiinsa. Mutta onhan meitä toki moneen junaan. Sääliksi käy silti lapsia joiden vanhempi ei halua olla läheisissä väleissä heidän kanssaan.

        "Itsekin avioero läpikäyneenä pidän tuota ajattelutapaa kummallisena. Vaikka ei exän kanssa vuosiin oltu parhaissa mahdollisissa väleissä, niin kummankin prioriteettina oli pitää suhde lapsiin ennallaan. "

        No kun se nyt vaan ei yleensä mene niin kuin oppikirjassa (ja teillä).
        Usein lapsia käytetään koston välineenä x-puolisolle. Se voi jätetylle/petetylle/vääryyttä mielestään kokeneelle olla niin kova paikka, että ylevät "lasten etu on tärkeintä" -periaatteet jäävät hopealle.
        Se kun riittää jos 50% ex-pariskunnasta ei halua ymmärtää, niin ihan sama miten toinen yrittää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itsekin avioero läpikäyneenä pidän tuota ajattelutapaa kummallisena. Vaikka ei exän kanssa vuosiin oltu parhaissa mahdollisissa väleissä, niin kummankin prioriteettina oli pitää suhde lapsiin ennallaan. "

        No kun se nyt vaan ei yleensä mene niin kuin oppikirjassa (ja teillä).
        Usein lapsia käytetään koston välineenä x-puolisolle. Se voi jätetylle/petetylle/vääryyttä mielestään kokeneelle olla niin kova paikka, että ylevät "lasten etu on tärkeintä" -periaatteet jäävät hopealle.
        Se kun riittää jos 50% ex-pariskunnasta ei halua ymmärtää, niin ihan sama miten toinen yrittää...

        Mielenkiintoista. Omassa elämänpiirissä se on mennyt kaikilla eronneilla juurikin niin, että lapset on pääasia ja exän kanssa mahdollinen sotiminen hoidettu niin ettei se heijastu lapsiin.

        Siispä minun näkökulmasta se "yleensä" menee juurikin kuten oppikirjassa ja itsellä meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Omassa elämänpiirissä se on mennyt kaikilla eronneilla juurikin niin, että lapset on pääasia ja exän kanssa mahdollinen sotiminen hoidettu niin ettei se heijastu lapsiin.

        Siispä minun näkökulmasta se "yleensä" menee juurikin kuten oppikirjassa ja itsellä meni.

        Valitsit sitten exän huolella. Kaverisikin ovat järki-ihmisiä, onnittelut sulle siitä. Olet parempaa porukkaa (epäonnistunutta avioliittoa lukuunottamatta). :)


      • Anonyymi

        Ok.Etäisyyden pito on vaikeaa,joskus,pakosta melkeinpä, käy näin..,syyttömät kyllä kärsii,ja edestään kyllä löytää,sitten aikanaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitsit sitten exän huolella. Kaverisikin ovat järki-ihmisiä, onnittelut sulle siitä. Olet parempaa porukkaa (epäonnistunutta avioliittoa lukuunottamatta). :)

        Vaikuttaa siltä että suurin osa Suomen väestöstä on tuota parempaa järkiporukkaa, kun eivät käytä lapsiaan kostaakseen exilleen.
        Missään ei näy viitteitä siihen että "usein" käytettäisiin lapsia koston välineenä.


    • Anonyymi

      Olen lähempänä viittä kuin neljää kymmentä, ja silti kelpaan kymmenen vuotta nuoremmalle miehelle.

      Joka tapauksessa naisen estrogeenit ovat huimassa laskussa jo päälle nelikymppisenä. Hormonikorvaushoidon saanti on kiven takana, vaikka sille tarvetta olisi. Siinä yksi vaihtoehtoinen syy. Monella alkaa hormonien vähenemisestä johtuvat oireet jo kauan ennen vaihdevuosia. Monella on myös muhimassa ikään ja/tai elintapoihin liittyviä sairauksia, kuten diabetestä, kilpirauhasongelmia ja syöpää.

      Kumpikin sukupuoli vanhenee, ja vanhenemisnopeus on yksilöllistä, ei kalenteriin sidottua. Miehetkin ajavat autoa varovaisemmin ja puhuvat kaiken maailman ruumiillisista vaivoistaan. Komeat hauikset ovat muisto vaan, ja miehelläkin voi olla kunnon raskausmaha.

      Katselkaa naiset nuorempia miehiä, se nuorentaa naisenkin mieltä!

    • Anonyymi

      Vaihda nuorempaan naiseen :) yleensä miehet säilyy tosi hyvin pitkään, kun taas suomalaisilla naisilla alkaa ikä näkyä jo 25-vuotiaana. Surullista, mutta totta.

      • Anonyymi

        Hyöki nyt pappa vielä jonkun teinipilun päälle 🤣 eihän teillä muu mielessä olekaan.


      • Anonyymi

        Oletko sokea vai läpyt ohimoilla? Itse näen liikaa keski-ikäisiä, hoitamattomia, ulkonäöstään välinpitämättömiä pallomahoja. Siis no. mieähiä. - Nm. Eivät säily, kun eivät osaa säilyttää


      • Anonyymi

        Kun mies täyttää neljäkymmentä, tulee sille kauhea hätä vanhenemisesta. Syyttävät sit samanikäistä vaimoa, kun petipuuhissa alkaa äijän ongelmat. Yrittävät vetää mahaa sisään ja pukeutua hölmön nuorekkaasti. Mies vanhenee typerästi. Naiset vanhenevat tyylikkäästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun mies täyttää neljäkymmentä, tulee sille kauhea hätä vanhenemisesta. Syyttävät sit samanikäistä vaimoa, kun petipuuhissa alkaa äijän ongelmat. Yrittävät vetää mahaa sisään ja pukeutua hölmön nuorekkaasti. Mies vanhenee typerästi. Naiset vanhenevat tyylikkäästi.

        "Mies vanhenee typerästi. Naiset vanhenevat tyylikkäästi."
        Kuulostaa omalta totuudelta vailla mitään todellisuuspohjaa. Älä yritä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mies vanhenee typerästi. Naiset vanhenevat tyylikkäästi."
        Kuulostaa omalta totuudelta vailla mitään todellisuuspohjaa. Älä yritä.

        Ok.Usein näin,valitettavasti..Syitä on monia,tantra tasoittaa..


    • Anonyymi

      Otin eron kun meinasi iskeä tuo vaihe parisuhteessa. Uus mies, ei syytä kiukutella, katsellaan kun taas se reilu 10v katsellut samaa naamaa, alkaako sitten kiukuttamaan. Itseäkin otti päähän olla aina pahalla tuulella, sen teki ex-mies pelkällä olemuksellaan..kai sitä kyllästyy ajan kanssa samaan rutiiniin ja tylsään arkeen..

      • Anonyymi

        Sorry baby, jos exän olemus oli sulle samaa rutiinia ja tylsää arkea, niin vika oli sinussa. - Nm. Että mitähän withua


    • Anonyymi

      Höpölöpö.. Näin 40 v elämä on parasta. Nuoruuden epävarmuus on kaukana. Lapset tehty nuorena, nyt enemmän aikaa panostaa itseensä. Turha draama elämästä pois. Hyvä ja nautinnollinen seksielämä. Elämän parasta aikaa enkä haluaisi olla enää 20-30 vuotias mistään hinnasta! En ole törmännyt 40 v täyttäneisiin kiukluisiin mutta 50 v katkeroituneisiin ja kateellisiin naisiin kylläkin! Olen päättänyt että ei tule minusta sellaista! Kamalan kuluttavaa sellainen

      • Anonyymi

        Sinä olet varmaan ainoa 40 nainen, joka on tällä palstalla olijoista itse ajatellut näitä asioita ja päässyt asioiden ytimeen: yksinkertaisessa elämässä voi olla korkeita arvoja ja tekoja, mutta arvomaailma pitää olla balanssissa ja eriteltynä koti ja työ!


    • Anonyymi

      Tiedättekö mitä? Se kiukuttelu ja "vittuilu" on vain laadukkaan ylistämisen, palvonnan ja seksin pyyntiä. Rupsahtavaa naista pitää pussata ja hyväillä paljon, niin kyllä pysyy mukavana ja ihanana.

      • Anonyymi

        Äläpä muuta virka ja osui napakympiin


      • Anonyymi

        Woi olla ja pitää jopa paikkansakin, vaikka rupsahtaneesta aivosta selvästi lähtenyt viesti.

        " Rakasta minua eniten silloin, kun vähiten sitä ansaitsen. " - Nm. Vajauksen oire


    • Anonyymi

      Meillä on kotona ihan vastaava tilanne. Mikään ei ole oikeasti huonosti. Molemmilla vanhemmilla on työpaikka ja kaikki on terveitä.
      Nainen ei vaan ole tyytyväinen oikein mihinkään. Milloin on liian hankalaa töissä milloin liikaa tyhjiä hetkiä. Työkaverit on ikäviä ja valittaa kaikesta. Töissä ollessa pitäisi päästä lomalle ja lomalta mielellään etuajassa töihin (loma-ajat saanut juuri siihen mitä itse pyytänyt).
      Lapsen kanssa ei kuulemma enää tule ollenkaan toimeen. Lapsi kun on ulkona pitäs tulla jo sisään ja sisältä ollaan häätämässä ulos kun pelaa liikaa.
      Sukulaiset on hankalia eikä niiden kanssa kuulemma voi olla.
      Vierestä kun seuraa niin ihmettelee että miten mukavasta ja herttaisesta ihmisestä tuli tuollainen?

      • Anonyymi

        Juuri tätä samaa ihmettelen. Nainen on edelleen kaunis ja pitää itsestään huolta jne. Ei vain ota kehuja minulta vastaan ja sitten kun en kehu, niin tulee ripitys etten huomioi.


    • Anonyymi

      Naiset tajuavat tuossa iässä, mitä elämä oikeasti on. Masentuvat ehkä. Passanneet perhettä, hoitaneet isovanhemmat, ruokkineet sukua, käyneet töissä ja samalla vastanneet lähes kaikesta yksin. Kun mittariin tulee ikää, nousee itsearvostus huimasti ja naiset vihdoin tajuavat, etteivät ole syntyneet maailmaan vain miellyttääkseen muita. Eivät tämän vuoksi viitsi enää lässyttää vaan nostavat hintalappuaan sille korkeudelle, jolle se kuuluukin.

      • Anonyymi

        Tämä kommentti hipoo totuuden huippua. - Nm. Hieno ja hyvä


      • Anonyymi

        Mistä sarjasta olet tuon hintalappu-sanan omaksunut? Hintalappuun sisältyy monia osatekijöitä ja mm. sinä olet pieni tekijä sen osa-alueissa. ks MTK:n selvitys maidontuottajista vähittäiskaupan ketjun alkutuotannossa. siis vain esimerkkinä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sarjasta olet tuon hintalappu-sanan omaksunut? Hintalappuun sisältyy monia osatekijöitä ja mm. sinä olet pieni tekijä sen osa-alueissa. ks MTK:n selvitys maidontuottajista vähittäiskaupan ketjun alkutuotannossa. siis vain esimerkkinä...

        Miksi kommentoit, kun et ymmärtänyt? - Nm. Puurot ja vellit sekaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sarjasta olet tuon hintalappu-sanan omaksunut? Hintalappuun sisältyy monia osatekijöitä ja mm. sinä olet pieni tekijä sen osa-alueissa. ks MTK:n selvitys maidontuottajista vähittäiskaupan ketjun alkutuotannossa. siis vain esimerkkinä...

        Juujuu, mutta nainen ei ole vain alkutuottaja. Nainen hoitaa valmistelut, alkutuotannon, välinehuollon ja puhtaanapidon, jatkojalostuksen ja myynnin sekä reskontran.
        Ja sen sonninkin, vaikkei sitä tarvinutkaan.


    • Anonyymi

      Raudan puute tai joku muu vitamiini/hivenainepuutos.

      • Anonyymi

        Kiitos päivän pyrskähdyksestä. - Nm. Hörähdys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos päivän pyrskähdyksestä. - Nm. Hörähdys

        Ei mitään. Olen kyllä ihan tosissani...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään. Olen kyllä ihan tosissani...

        Juuu, tarkemmin ajatelteltuna tärkeitten ravinteiden uupuminen voi ja saattaa aiheuttaa ihan vaikka mitä. Ei vain elimellistä ongelmaa tai sairautta, vaan myös mielen puolen haparointia. - Nm. Kaikki vaikuttaa kaikkeen


    • Anonyymi

      Alussa kun oli vain yksi lapsi mies joskus auttoi siivouksessa ja katsoi lasta, että pääsin kerran viikossa harrastukseen. Kun lapsia oli 4 ja ikä tuo 40 ei enää autettu siivouksessa tai katsottu lasten perään. Itse tein kaikki kotityöt, raahasin kauppakasseja vuosikausia, kuljetin lapset harrastuksiin jne. Lisäksi kuljin normaalissa päivätöissä. Kyllä siinä vähemmästäkin muuttuu kyyniseksi. Koskaa ei mies lähteny perheen kanssa mihinkään harrastuksiin. Itse kävin lapset mukana kesäisin vaikka eläinpuistossa. Kuljetin lapsia hiihtämässä, luistelemassa ja uimataitoikin olisi jäänyt saavuttamatta ellen lapsia olisi kuljettanut uimassa. Nyt kun lapset isoja sama peli jatkuu. Omia likaisia astioita ei saa pesukoneeseen ja kun tulen töistä kotiin odottaa keittiössä likaisilla astioilla lastattu pöytä. Ja vielä pitäisi olla iloinen ja aurinkoinen ja minkähän takia.

      • Anonyymi

        Onko ikinä koskaan juolahtanut pieneen mieloseen, että sitä kaikista isointa lasta (mieästäsi) voi ja pitäisi todellakin opettaa ja kouluttaa myös. Aivan kuten niitä lapsiasikin. Kyllä ne oppivat, aikaa siihen tosin kuluu vuosia ellei kymmeniä. - Nm. Kovan edessä kouliintuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ikinä koskaan juolahtanut pieneen mieloseen, että sitä kaikista isointa lasta (mieästäsi) voi ja pitäisi todellakin opettaa ja kouluttaa myös. Aivan kuten niitä lapsiasikin. Kyllä ne oppivat, aikaa siihen tosin kuluu vuosia ellei kymmeniä. - Nm. Kovan edessä kouliintuu

        Komppaan!

        Tässäpä perisuomalainen ominaisuus: ärsyynnytään itsekseen jostain asiasta, kunnes suorastaan vxttuunnutaan, muttei vieläkään saada sitä suuvärkkiä auki. Lopulta keittää yli ja potkastaan se -tanan ukko sinne minne se kuuluu: pihalle.
        Sitten ihmetellään, että "mites tässä näin kävi?" Ukko sitä ihmettelee vielä enemmän, kun on ihan kuutamolla - ei piruparka ymmärtänyt niitä vinkkejä, jotka jo pitkään sanoivat, että olisi muutoksen paikka.


      • Anonyymi

        Neljä kakaraa
        Miksi

        Kauhean tylsää raatamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan!

        Tässäpä perisuomalainen ominaisuus: ärsyynnytään itsekseen jostain asiasta, kunnes suorastaan vxttuunnutaan, muttei vieläkään saada sitä suuvärkkiä auki. Lopulta keittää yli ja potkastaan se -tanan ukko sinne minne se kuuluu: pihalle.
        Sitten ihmetellään, että "mites tässä näin kävi?" Ukko sitä ihmettelee vielä enemmän, kun on ihan kuutamolla - ei piruparka ymmärtänyt niitä vinkkejä, jotka jo pitkään sanoivat, että olisi muutoksen paikka.

        UPEA.Niin,valitettavan,totta..Mutta millä ne erojuristit eläisi.jos ei näin olisi,heh.


    • Anonyymi

      Onpas nyt ketjuun eksynyt monta miestä, joiden parisuhde rakoilee ja ihan puhtaasti vain sen toisen osapuolen edesottamusten vuoksi :D

    • Anonyymi

      Kieltämättä aloittajalla on hankala tilanne, jos vaimo ei suostu asiallisesti juttelemaan ja kertomaan, mikä vaivaa. Ei kukaan voi toisen ajatuksia lukea, jos ei toinen kykene sanoittamaan mitään. Puhutteko ylipäätään mistään tärkeästä tai syvällisemmästä suhteessanne?

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä olette, valittajat, passanneet vuosikaudet? Onko se miehen syy kun olette sellaiseen suostuneet? Voi tsiisus! Pitäkää ihmiset rajoistanne kiinni niin ei tarvitse jälkeenpäin valittaa!

      • Anonyymi

        Siitä ns. rakkaudesta aika moni. ainakin entisaikain vaimoista. - Nm. Poisoppiminen on vaikeaa


    • Anonyymi

      On se kumma kun parin esimerkin perusteella yleistetään koko toinen sukupuoli. Ei nähdä näköjään sitä omaa elinkuplaa kauemmas ja siksi kuvitellaan, että kaikki ihmiset ovat klooneja.

    • Anonyymi

      Kyllä se tuntuu olevan jokin tuohon ikään kuuluva asia. Äkkipikaisuutta ja sellaista selittämättömän pahan olon purkua tuntuu olevan omallakin nyt hieman päälle nelikymppisellä vaimolla vaikka päällisin puolin kaikki on hyvin. Kaipa tuota täytyy vaan koittaa hyvitellä ja ymmärtää aikansa jos se vaikka ennen eläkeikää menisi ohi.

      • Anonyymi

        Mullapa oli vaimo aikaansa edellä: oireet ilmaantuivat jo kolmenkympin jälkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullapa oli vaimo aikaansa edellä: oireet ilmaantuivat jo kolmenkympin jälkeen

        Sa oot varmaan ollut tavallista arsyttavampi silloin, tai nainen alysi nopeammin kuin muut etta kaikkea ei tarvitse sietaa! Fiksu nainen, etta ei pilannut 30siaan sietamalla miesta joka ei ymmarra miten naisten kanssa ollaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sa oot varmaan ollut tavallista arsyttavampi silloin, tai nainen alysi nopeammin kuin muut etta kaikkea ei tarvitse sietaa! Fiksu nainen, etta ei pilannut 30siaan sietamalla miesta joka ei ymmarra miten naisten kanssa ollaan!

        LOL 😆 voi olla niinkin.

        Nykyinen onkin jo 44, eikä ole vielä 6:n yhdessä vietetyn vuoden aikana kiukuttelua näkynyt. Onko se sitten tyhmä kun kestää niin kauan tajuta mun ärsyttävyys vai lienenkö oppinut jotain? ;)


    • Anonyymi

      Täällä uusi kommentoija, vähän päälle 40v nainen. Olen huomannut itsessäni tuollaisia piirteitä: ärsyynnyn vähästä, kiukuttelee lapsille, työstressi painaa yms. Olen ajatellut syitä ja niitä on monta: Kun on lapset ja opiskelut tehty, koulutusta vastaavaa työtä ja oma toivottavasti monen vuosikymmenen koti hankittu, niin elämästä tietyllä tavalla loppuvat tavoitteet. Lapset ovat meillä vielä aika pieniä, mutta selviäisivät kyllä esim. pelkästään isän kanssa, jos minulle kävisi jotain. Rakas harrastus on ollut monta vuotta vähäistä, kun en ole jaksanut sitä järjestää kaiken työ-ja perherumban keskellä. Haluamallani tavalla harrastamiseen ei ole tällä hetkellä rahaa ja aikakin on tiukalla. Mies käyttää vapaa-aikansa kotimme remontointiin. Arvostan hänen tekemistään ja osaamistaan kovasti. Mutta olen sen vuoksi vähän yksinäinen. Ja väsynyt kun lasten kaikki asiat jäävät ymmärrettävästi minulle. Oikeita töitä on aivan liikaa ja tilanne jo monen terveydelle huono, työstressi tulee uniin ja pahimpina stressin hetkinä reagoin fyysisesti.
      Mutta olen miettinyt näitä kaikkia asioita rauhassa viimeisen puolen vuoden aikana. Olen saanut ajatuksiani järjestykseen ja edes välillä käytöstä järkevämmäksi. Otan työt yksi asia kerrallaan ja teen sen, minkä jaksan ja pystyn. En ylisuorita, enää. Lasten kanssa keskityn heihin, mutta pyydän ja vaadin myös välillä saada olla rauhassa. Laitan ruokaa, opin siinä koko ajan paremmaksi ja olen tyytyväinen, kun muut syövät. Siivoan, koska itse pidän siististä kodista. Käyn välillä harrastamassa ja säästän rahaa, jotta voin noin viiden vuoden päästä harrastaa niin kuin haluan .
      Itse en halua erota, mutta ymmärrän nyt ehkä paremmin niitä jotka eroavat kun lapset eivät ole enää aivan pieniä. Elämä muuttuu ja se pitää huomata ja miettiä omat palikat uudelleen paikalleen.
      Ja kyllä, myös hormooneilla on merkitystä. Kun vaihdoin ehkäisytapaa, muuttui olokin. Monena päivänä paljon paremmaksi, mutta tiettyinä päivinä pahemmaksi.
      Kun ei enää ole suuria suunnitelmia ja unelmia joiden perässä tavoitella onnellisuutta, niin on parempi opetella nauttimaan jokaisen päivän edes jostakin pienestä asiasta. Ja nauttia niistä saavutetuista unelmista.

      • Anonyymi

        Kiitos, tässä oli asiaa. Olen miettinyt samaa, että onko toisella jokin tyhjyystila menossa. Vaikea sanoa kun ei oikeasti saa minulle sitä kerrottua. En todellakaan ole mikään täydellinen mies mutta aina olen perheen ja parisuhteen etusijalle laittanut. Liekö siinä yksi syy, olen pidemmän päälle liian pliisu mies vaikka kyllä puolenikin osaan pitää.


      • Anonyymi

        Kodin remontointiin vapaa- aikansa
        Tämä on pitkän kirjoituksen ydin

        Tositylsää en katsoisi edes televisiosta muiden raatamista koti kuntoon


      • Anonyymi

        Upeaa,kiitos,viisas nainen.


    • Anonyymi

      viistoista vuotta ollut yksin kun toinen meni hautaan.

      enpä usko että vaihatisin nykyoloa mihinkään, unikin tulee vaikka jäikin yks kahvikuppi keittiön pöydälle ja sukat tuolin karmiin.

      en kaipaa nakutusta enk jankutusta kun on kaappi väärässä paikassa keittiö liian poimeä ja olohuoneen takka väärän värinen.

      jotain älykästä vaimoihmistä saattaisin jaksaa muutaman päivän toki.

    • Anonyymi

      Tottakai se on aina MIEHESSÄ se vika, NAINEN on aina täydellinen ei mitään vikkaa vikkaa vikkaaa....... :)

      • Anonyymi

        Pyhpyh. Miehet ovat aina kaikessa täydellisiä. Vika on aina naisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhpyh. Miehet ovat aina kaikessa täydellisiä. Vika on aina naisissa.

        Mielestäni vikaa on molemmissa. Miehet ja naiset ovat hölmöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni vikaa on molemmissa. Miehet ja naiset ovat hölmöjä.

        OVAT,hölmöjä,kuten me kaikki,ihmisen lapset..Ken Onnen löytää,jne..,just.


    • Anonyymi

      Normaalisti naiset ei muutu mitenkään täytettyään 40.Joskus parisuhde tulee tiensä päähän jo paljon aiemmin johtuen typeristä ja lapsellisista odotuksista.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista, olisiko sinulla kertoa mistä löytyy joku tutkimus tai tilasto tukemaan väittämääsi?

        Yleinen käsitys sekä tutkimusten tulokset kun tuntuu näyttävän, että ihminen muuttuu läpi elämänsä.
        Harva 4kymppinen voi sanoa olevansa samanlainen, kuin oli 2kymppisenä.
        Harva 6kymppinen voi sanoa olevansa samanlainen, kuin oli 4kymppisenä.
        Harva 8kymppinen voi sanoa olevansa samanlainen, kuin oli 6kymppisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista, olisiko sinulla kertoa mistä löytyy joku tutkimus tai tilasto tukemaan väittämääsi?

        Yleinen käsitys sekä tutkimusten tulokset kun tuntuu näyttävän, että ihminen muuttuu läpi elämänsä.
        Harva 4kymppinen voi sanoa olevansa samanlainen, kuin oli 2kymppisenä.
        Harva 6kymppinen voi sanoa olevansa samanlainen, kuin oli 4kymppisenä.
        Harva 8kymppinen voi sanoa olevansa samanlainen, kuin oli 6kymppisenä.

        No ihan omiin kokemuksiin ystäväpiirissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan omiin kokemuksiin ystäväpiirissä

        Koet siis että omat kokemuksesi ystäväpiiristäsi on niin laaja otanta, että voit tehdä yleistyksiä puolesta maapallon väestöstä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan omiin kokemuksiin ystäväpiirissä

        Kertoisitko vielä ystäväpiirisi koon eli päitten määrän. - Nm. Liian pieni piiri


    • Anonyymi

      Perimenopaussi eli aikaiset vaihdevuodet tulevat monelle naiselle jo neljä kympin tienoilla. Toisaalta esim vanhemmista voi olla huolta ja on syytä jakaa kotitöitä

      • Anonyymi

        No onhan se parisuhde muutakin kuin seksiä..taitaa monelta unohtua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se parisuhde muutakin kuin seksiä..taitaa monelta unohtua

        Nimenomaan! Puoli tuntia seksiä illassa ei riitä kompensoimaan 4 tunnin kiukuttelua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan! Puoli tuntia seksiä illassa ei riitä kompensoimaan 4 tunnin kiukuttelua

        Ehkäpä sitä kiukuttelua esiintyisi vähemmän, mikäli kotityöt jakaantuisi tasaisemmin ja pyytämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä sitä kiukuttelua esiintyisi vähemmän, mikäli kotityöt jakaantuisi tasaisemmin ja pyytämättä.

        No nehän jakaantuu! Ei tosin aina pyytämättä, mutta oman kullan pyyntöön ei voi vastata kuin myönteisesti. Kukaan ei ole täydellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nehän jakaantuu! Ei tosin aina pyytämättä, mutta oman kullan pyyntöön ei voi vastata kuin myönteisesti. Kukaan ei ole täydellinen.

        Jos ne ei jakaannu pyytämättä, niin silloin se pyytäjä on kodin "johtaja". Se joka organisoi kaiken ja delegoi hommat firman työntekijöille.
        Saako teidän "firmassa" se "johtaja" sitten parempaa palkkaa ja etuisuuksia, kun hänen kontollaan on organisoida teidän "työntekijöiden" puolesta ne "työvuorolistat" ja patistaa jos dead-line alkaa lähestyä?


    • Anonyymi

      Nykyään ihmiset vertaa elämäänsä muihin, ja Somen '' täydelliset meidän perhe'' kuvat vain lisäävät ahdistusta, nainen ajattelee että minäkin haluan tuon kaiken mitä muillakin on.
      Sitten se tavallinen ei riitä, pitää olla luxusta kaikilla elämän alueilla, Auto, mökki, talo, harrastukset, ym. Kaikki pitäisi olla premium luksusta, jota voisi esitellä kaikille instassa.
      Mies on tässä kuviossa se joka sitoutuu rahoittamaan noi puolet eli velat näistä kaikista otetaan yhdessä koska nainen ei yksin niin paljon velkaa saa.
      Itse en ala kenenkään premium elämää rahoittamaan,olen sitoutumiskammoinen tietoisesti! Voin tapailla mutta yhteiset lainat ja asuminen yhdessä tulee liian kalliiksi. akat pitäköön tunkkinsa.

      • Anonyymi

        Jaa..itse olen yli 60 ja parisuhteessa kohta 35v.Nainen on ollut aina hyvä ja haluttava..mikä teitä nuoria vaivaa


      • Anonyymi

        Melkoisen kiukkuista yleistämistä sulla nyt. Ota vähä happea ja kokeile tutustua ihmisiin oman kuplasi ulkopuolelta. Saatat yllättyä miten erilaisia ihmisiä tällä pallolla taapertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa..itse olen yli 60 ja parisuhteessa kohta 35v.Nainen on ollut aina hyvä ja haluttava..mikä teitä nuoria vaivaa

        Valehtelet !
        Tuo ei ole mahdollista.


      • Anonyymi

        Yeap, elämä on yksinkertaista. - Nm. Yksinkertaisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yeap, elämä on yksinkertaista. - Nm. Yksinkertaisille

        Voi olla erittäin fiksua ymmärtää, että elämä on yksinkertaista! EI VAIKEAA KIUKUTTELUA vaan ihan nauttimista yksinkertaisista asioista. Ja tehdä kuitenkin aktiivisesti ponnistuksia muuntelemaan yksinkertaista elämää erilaisilla mausteilla! Ja välillä koristaa kakku kirsikoilla tai mansikoilla.


      • Anonyymi

        Niinhän se vanha eläinsatu meni:Jokainen nainen haluaa itselleen Jaguarin allensa,minkin yllensä ja tiikerin sänkyynsä.Ja sitten vielä aasin joka maksaa tämän kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa..itse olen yli 60 ja parisuhteessa kohta 35v.Nainen on ollut aina hyvä ja haluttava..mikä teitä nuoria vaivaa

        Vanhuksen on turha tulla kettuilemaan. Pidä huoli omista asioistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuksen on turha tulla kettuilemaan. Pidä huoli omista asioistasi.

        Hänen kommenttinsa on nätti ja harmiton. Olet varmaankin antanut huutia kaikille niille haukkujille, joiden kommentit ovat alamittaisen ja matalaotsaisen tasatattipään tuotoksia. - Nm. Niitä on täällä paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoisen kiukkuista yleistämistä sulla nyt. Ota vähä happea ja kokeile tutustua ihmisiin oman kuplasi ulkopuolelta. Saatat yllättyä miten erilaisia ihmisiä tällä pallolla taapertaa.

        Kupla,jos liikaa kärsimystä,pitkään,pitää puhkaista.,näinhän se menee.Autuutta on vaikeampi löytää,sisältöä,kyllä.


    • Luontoäiti vie meitä jokaista eri tavalla. On murrosiät ja vaihdevuodet.
      Jos et ymmärrä, miksi sitten rasitat itseäsi, hanki oma iloinen elämä.

      • Anonyymi

        Ja arvosta sitä mitä sinulla on jo ennen kun menetät kaiken.


    • Tämä on peli nimeltä "elämä". Tervetuloa.
      Äitien, vaimojen tärkeimpiä tehtäviä on jossakin vaiheessa, kun lapset ohittavat murrosiän, aloittaa lasten koulutus vihaamaan isäänsä !
      Et ole yksin. Meitä lienee 80 %, jotka hiljaisuudessa nielevät kiukkunsa ja koittavat kestää vaimon kiukuttelu ja piilovittuilu.
      Ei siinä auta mikään, ei mikään, joten lopeta keskustelut ja neuvottelut ja koita järjestää elämäsi siedettäväksi siinä helvetissä !
      Kaikki on "Ei, ei ja ei.
      Meillä se on jatkunut noin 20 vuotta.
      2 tytärtä, joiden kasvatukseen isällä ei ole ollut asiaa.
      Sillä hirviöllä, jota isäksi kutsutaan .

      • Anonyymi

        :D :D :D

        Ja siksipä kaikki maailman lapset vihaavat isiään? :D


      • Kyllä ne isät ainakin jotka julkisuudessa moittivat naista kuten sinäkin, ovat melko omituisia itse. Tunne yhden isän varsin hyvin, kuuluu sukuun. Kukaan ei erityisesti halua hänen seuraansa, mutta virallisesti ollaan hyvin ystävällisiä.
        Tunnen myös muita , mutta en niin läheisesti.


    • Anonyymi

      Kyllä 40 on naiselle, ja monille miehillekin, kriisin paikka. Se kohta elämässä, kun aletaan ajattelemaan että käännytään loppusuoralle elämän polulla ja miettimään, tässäkö kaikki oli, mitä elämä henkilökohtaiselleni itselle tarjoaa.

      Avioero on ikävän yleinen tapa etsiä uusi suunta ja / tai vaihtoehto vanhoille kaavoille, kun paljon muutakin voisi. He, jotka eivät eroa, pyöräyttävät perheeseen vielä iltatähden, uuden lapsen, alkavat opiskella tai harrastaa tai hummata hurjasti.

      Tilan antaminen puolisolle, oman ajan ja vapauden suominen, jotta on aikaa miettiä ja pohtia omaa olotilaansa. Ja kun kaukaa näkee paremmin, olisi hyvä ottaa / saada irtiottoja perhearjesta, matkan päästä näkee toisella tavalla koko tilanteen.

      Kriisi ei ole mikään huono asia, silloin koetellaan rajoja ja kestävyyttä. Kaiken. Jos liitto on vahvalla pohjalla ja terveellä tolalla, henkisen kasvamisen kohta elämässä ei sitä keikauta kumoon. Jotta anna hänen olla ja kasvaa omaksi itsekseen. - Nm. Minä tiedän

      • Anonyymi

        Kyllä mielellään annan toiselle tilaa kehittyä ja kasvaa mutta miksi hänen pitää myrkyttää muun perheen ilmapiiri tällä kasvutarinalla? Ehkä annan sen tilan eron kautta, en haluaa omaa lyhyttä elämääni haaskata tähän sylkykuppina oloon. Kyllähän tässä samalla katkeroituu itsekin muuten.
        Vai onko niin, että hän on aina ollut samanlainen mutta olen itse havahtunut sen huomaamaan viime vuosien aikana. Lieneekö tämä juuri sitä kuuluisaa erilleen kasvua ja tätä parisuhdetta ei ollut tarkoitettu muuhun kuin lasten tekoon. Itselle ainakin kova pettymys ollut huomata, että sitä mukavaa ja leppoisaa aikuisikää puolison kanssa ei tässä suhteessa taida tulla.


    • Anonyymi

      Tuli melkein post traumaattinen stressireaktio, oli niin tutun kuulosta. Samanlaista se oli minullakin. Jatkuvaa marinaa ja tyytymättömyyttä. Kylmää ja välinpitämätöntä kohtelua. Täysin ennalta arvaamattomia raivokohtauksia. Mikä tahansa tilanne saattoi räjähtää valtavaksi sodaksi, jonka syy ei koskaan edes selvinnyt. Yhteisiä puheenaiheita tai mitään muutakaan ei ollut. Seksi oli pelkkiä armopaloja, jota oli lähinnä silloin kun rouva itse kaipasi tyydytystä. Jos joskus erehdyin pyytämään, pystyin kuulemma hoitamaan sen itse omin käsin. Tultiin taloudellisesti hyvin toimeen, mutta silti oli jatkuva marina rahasta. Kokoajan olisi pitänyt tehdä jotain projektia ja rahoittaa se yksin, vaimo lopetti kotityötkin. Tein tai sanoin mitä hyvänsä, tein sen aina jollain tavalla väärin. Millään mielipiteilläni tai sanomisillani ei ollut mitään arvoa. Kaiken tämän lisäksi vaimoke vielä turposi kuin pullataikina ja lopetti ulkonäöstäänkin huolehtimisen. En ollut edes sen arvoinen.
      Jaksoin tätä vuosikaudet, kunnes erään ikävän päivän jälkeen päätin, että jos 5 vuoden kuluttua asiat eivät ole selkeästi parantuneet minulle riittää. Aika kului ja mikään ei muuttunut. Rouva oli silminnähden järkyttynyt, kun ilmoitin hänelle, että minulle riittää. Ero oli luonnollisesti minun syyni hänen ja kaikkien sukulaistenkin mielestä. Kestin kuitenkin sen, kun muistelin helvettiä, jossa elin vuosikaudet. En usko, että haluan elää enää koskaan saman katon alla yhdenkään naisen kanssa.

      • Anonyymi

        Typerys, turhaa olit niin pitkään kynnysmattona.
        Juntti, luulet, että kaikki naiset ovat samanlaisia kuin sinun vaimosi oli.
        Joo, Ladasta hajosi jakopää lomamatkallasi, joten et enää ikinä suostu ajamaan autoa, mokomia epäluotettavia kulkuvälineitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerys, turhaa olit niin pitkään kynnysmattona.
        Juntti, luulet, että kaikki naiset ovat samanlaisia kuin sinun vaimosi oli.
        Joo, Ladasta hajosi jakopää lomamatkallasi, joten et enää ikinä suostu ajamaan autoa, mokomia epäluotettavia kulkuvälineitä?

        Lasten takia sitä sietää aika paljon. Ilman niitä maisema olisi vaihtunut aikoja sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten takia sitä sietää aika paljon. Ilman niitä maisema olisi vaihtunut aikoja sitten

        Ok, otan takaisin kärkevät kommenttini. Siinä oli hyvä syy olla pidempään huonossa suhteessa.

        Tarkkana kuitenkin lasten kanssa pitää olla, etteivät kärsi tilanteesta. Jos ilmapiiri on myrkyllinen niin eivät kultamussukat siitä kovin hyvää kuvaa miehen ja naisen suhteesta opi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten takia sitä sietää aika paljon. Ilman niitä maisema olisi vaihtunut aikoja sitten

        Sehän se on loistava syy!
        Näyttää lapsille esimerkillä, että kattokaahan mukulat, tälleen sitä siedetään paskaa parisuhdetta ihan vaan teiän takia! Muistakaahan sitte iteki isoina kitkuttaa huonoissa parisuhteissa!


    • Anonyymi

      Vaihdevuodet,rypyt,vanheneminen,hormonitasapaino muuttuu. Koeta kestää,muutaman vuoden päästä voi kaikki olla paremmin. On vaara,että kaikki kaatuu tässä vaiheessa. Koeta olla ärsyttämättä,mutta älä anna ihan silmillä hyppiä. Järjestä yllätyksiä,huomioi. Jos ei kelpaa,miehen ei tarvitse olla "kaatopaikka".Uusia asioita ja toimintoja, omaa aikaa myös molemmille. Jos niin käy,että hullutusaika kaataa kaiken, odota,että nainen järkiintyy . Tämän jälkeen voi alkaa uusi onnenaika. Mutta sinä olet sama,johon hän rakastui ja sinussa ei liene suurenmpaa vikaa kuin ennenkään,on vain tämä naisten vouhotusaika nyt,joka menee ohi. Naiset ovat siinä iässä niin kaikkivoipaisia,että mies ei ole mitään. Älä suostu kynnysmatoksi.

    • Anonyymi

      nelikymppisenä tapahtuu hormonitasojen muutoksia,sekä naisella että miehellä: Naisen estrogeenitaso aloittaa laskun ja miehen testosteroni aloittaa laskun. Tilalle tulee naisella lisää testosteronia,jolloin naisen luonne muuttuu hieman miesmäiseksi,eli tunnepuoli jää vähän taka-alalle,eivät ole enää niin herkkiä joka asian suhteen. Mitens miehet? Heillä taas estrogeenitaso nousee,jolloin tunnetaso ja herkkyys,hellyys kasvaa. Tämä luonteiden muutos hämmentää monia itseäänkin,jolloin naiset haluavat lähteä ns.etsimään itseään.Ja silloin miehet ihmettelevät,miksi ihmeessä kun meillähän on kaikki hyvin. ?! Tämän selitti eräs terveydenhuollossa työskentelevä ja tietoa löytyy netistä. Kannattaa miettiä asiaa tätä kautta,näin vinkkinä jos olisi apua.

    • Anonyymi

      Niin onneksi me naiset olemme paljon sitkeempiä kuin miehet. Joskus sitten alamme näyttämään sitä keskaria kun mitta on tullut täyteen. Tätä ei mies kestä, kaikki kun on niin hyvin, niin miehen mielestä.
      Naiselle ei ole kaikki hyvin jos hän käyttäytyy noin. Tai voi hän kyllä olla syntymästään tempperamenttisempi.
      Mies voi elää vuosikymmenet umpiossa ja sanoa et kaikki on hyvin omasta mielestään. Tuskin tällainen mies edes kysyy toisen mielipiteitä vaan ajattelee vain omaa hyvinvointia.

      • Anonyymi

        Se keskarin näyttäminen ei auta, pitää puhua asioista ja kertoa (=usein vääntää rautalangasta) miehelle, jos kaikki ei ole hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se keskarin näyttäminen ei auta, pitää puhua asioista ja kertoa (=usein vääntää rautalangasta) miehelle, jos kaikki ei ole hyvin.

        Vai on naisen tehtävä vääntää miehelle rautalankaa?
        Mitäpä jos mies virittäisi tuntosarviaan sen verran, että havaitsee suhteen rakoilevan ja alkaa tehdä asialle jotain yhdessä naisen kanssa, sen sijaan että naisen täytyy vääntää rautalangasta yhtään mitään?


      • Anonyymi

        Kuinka monesti sitä pitää naisen vaihtaa miestä että alkaa olla sitä omaa hyvinvointia tarpeeksi?

        riittääkö kymmenen kertaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on naisen tehtävä vääntää miehelle rautalankaa?
        Mitäpä jos mies virittäisi tuntosarviaan sen verran, että havaitsee suhteen rakoilevan ja alkaa tehdä asialle jotain yhdessä naisen kanssa, sen sijaan että naisen täytyy vääntää rautalangasta yhtään mitään?

        No on se, jos toisen mielestä ongelmaa ei ole, mutta vaimo kiukuttelee. AP:hän oli yrittänyt kysellä vaimoltaan, muttei ollut saanut mitään konkreettista vasyaukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on naisen tehtävä vääntää miehelle rautalankaa?
        Mitäpä jos mies virittäisi tuntosarviaan sen verran, että havaitsee suhteen rakoilevan ja alkaa tehdä asialle jotain yhdessä naisen kanssa, sen sijaan että naisen täytyy vääntää rautalangasta yhtään mitään?

        Ei pelkästään vaimon, vaan sen osapuolen, jolla ongelma kulloinkin on


      • Anonyymi

        Oletko katkera jostakin henkilökohtaisesta epäonnistuneesta kokemuksesta? Kuulostat siltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on se, jos toisen mielestä ongelmaa ei ole, mutta vaimo kiukuttelee. AP:hän oli yrittänyt kysellä vaimoltaan, muttei ollut saanut mitään konkreettista vasyaukseksi.

        Jos AP:n mielestä suhteessa on ongelma, hän voisi lähestyä asiaa muutenkin kuin kitisemällä että "no mikä SULLA nyt hiertää"

        Saattaisi olla ihan hieman hedelmällisempi keskustelu, kun lähestyisi ongelmia fiksusti.


    • Anonyymi

      Kannattaa laittaa kylmäkalle housuihin, ni loppuu kiukuttelu. Saatana!

    • Anonyymi

      Me kurbizat ymmärrämme asian ennen kuolemaa😎

    • Anonyymi

      Kannattaa googlata:

      "You should've asked"

      Sarjakuva selittää varsin helposti ymmärrettävällä tavalla naisten henkistä taakkaa parisuhteessa ja perheessä.

      Kovin usein kuulee että perheessä riitojen ja kiukuttelun aihe on se, että nainen nalkuttaa kotitöistä tai lastenhoidosta. Monesti tähän miesten vastaus on "no olisit pyytänyt apua".

      Te jotka pohdiskelette miksi vaimot kiukuttelee... Lukaiskaa tuo sarjakuva ja/ tai siihen liittyviä artikkeleita. Saattaa avata vähän ovea vaimojenne maailmaan.

    • Anonyymi

      Ottakaa ero rohkeasti vain.ja kokeilkaa homoilua,rupeatte seurusteleen vaikka työkaverin kanssa joka on samassa tilanteessa.voit löytää uuden suunnan elämälle ja x-muijaasi vituttaa.eikö olisikin mukava puhua kytkinremontista niin,että toinen tajuaa.

      • Anonyymi

        Pitää ensin itse tajuta jotain kytkinremontista.


    • Anonyymi

      Nelikymppiset naiset ovat käyneet rajua elämäm koulua.

      • Anonyymi

        Joo ja jääneet aina luokalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja jääneet aina luokalle.

        On se vaan ihanaa kun ei tarvitse vilkaistakkaan naisoletettuun päin.

        ei kiitos ei mistään hinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaan ihanaa kun ei tarvitse vilkaistakkaan naisoletettuun päin.

        ei kiitos ei mistään hinnasta.

        Yhdelle pelimiespaskalle, joka on kolunnut jo ämmärintamaa laajemmalti, sekaantuen tuttuihin ja varattuihin kelpuuttaen melki kenet hyvänsä, toivon sellaista mitä ei sovi tänne kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaan ihanaa kun ei tarvitse vilkaistakkaan naisoletettuun päin.

        ei kiitos ei mistään hinnasta.

        Hyvä niin, taas yksi kilpailija pelistä pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä niin, taas yksi kilpailija pelistä pois

        Tämä ei ole mikään kilpailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei ole mikään kilpailu.

        Kilpailu,..just,ihmisten kesken,jos natsaa,kilpailua ei ole,..Ken tietää,se tietää...


    • Anonyymi

      Aivan tuttua, het kun meikäläisen elämästä kirjoitettu! Jokin biologinen juttu sotkee puolison pään ja todennäköisesti siihen ei voi vaikuttaa...
      Tsemppiä kaikiĺle saman asian kanssa painiville.

    • Anonyymi

      Oikein ihmetellyt. Oikein vuosia? Siinä oikein malliesimerkki miehen putkinäköisyydestä.

      Kunnon mies, naista arvostava sellainen, pysyy, ja samalla pysyy naisen pirtsakka ja iloinen luonne.

      Mutta kun ns. mies osoittautuukin tosielämän Uuno Turhapuroksi, mitäs luulet, onko intoa kattella sellaista?

      Omaan kaljan pyöristyttämään napaansa tuijottavat narsistipaskat saa jäädäkin taakse.

    • Anonyymi

      Heheh.
      Nuorena jolppina olin erikoistunut 40v naisiin.
      Niillä oli ukkonsa tienaamaa rahaa ja sehän kelpasi meikäläiselle.

    • Anonyymi

      suomessa yleisesti naisia yllytetään myös eroamaan, ja esim. sos.turva suosii ero-naisia.
      Naisilla on monta murrosikää. Ja esim e-pillereiden lopetus aiheuttaa hulluusmyrskyjä, yms. ja myös huono seura.
      ( sama pätenee miehiinkin, hormonit, ja huono seura ja harrasteet esim ).

      Itseltä täysin ylikieroksilla käynyt, yllytetty nainen lähti, vei lapset ja tuhosi perheen. Ei ollut kuulemma millään väliä.
      jne, se oli paljon huonossa seurass, harrasteissa, jne.. ja kasvoi "voimautumis ajatuksiin, yms yllykkeisiin, ja suoritti jatkuvasti jotain väsyksiin asti.....
      siis kuin jotenkin mielenvikainen..... siitä se hurjistui......
      oli kuitenkin myös yksinkertainen, koulutuksistaan huolimatta! Sillä vaan alkoi mopo keulia!!! oli vaaraksi itselleen, hoidon tarpeessa oli....meinasi tappaa lapsetkin autolla ajaen suorituspaineissaan, jne.. siis seko oli.

      Niin ja loppupeleissä omista teoistaan syytteli sitten minua ja vieroitti lapset, teki minusta sen syyllisen omiin tekoihin..

      Ei voi mitään, voi vain ihmetellä.......
      -Ja tuli nämä mieleen yllä kuvattuista asioista, noin esimerkkinä....
      hullu on hullu, ei voi mitään.
      ja se perheen tuho toiminta mielestäni se oli aitoa pahuutta, se naisen toiminta .oli kuin riivattua, se oli kuin piru.
      ja kai on vieläkin,, en tiedä enkä halua tietää....
      - itse olen jo unohtanut sen tarkoituksella tuhotun perheen..
      Ja onhan se sääli että tällaista on erittäin paljon Suomessakin.

      • Anonyymi

        Ja ihan lystikseen varmaan söikin niitä e-pillereitä?

        Monta hormonimyrskyä olisi meiän perheessä vältetty, jos mies olisi suostunut hoitamaan ehkäisyn - edes omalta osaltaa.

        Kumma kun kiukutellaan koronarokotteen mahdollisesta tulppariskistä, mutta samaan aikaan "päätetään yhdessä", että nainen popsii hormonitoiminnan ja pari muuta kehontoimintoa sekoittavia tulppariskinamuja, joissa on 1000-kertainen riski tulppaan verrattuna koronarokotteeseen.

        Vaimon terveys ei siis huolestuta miestä pätkääkään, ja monelle miehelle on se oma kermaperse ainoa tärkeä asia. Ihmekös tuo, että vaimo vittuuntuu ja rankasti.


    • Anonyymi

      Mitä siinä ihmettelet heitä helvettiin ei kenenkään ole pakko kuunnelle turhan päiväistä vittuilua sano että lähtee muualle kun elämä on noin vaikeeta sun kans en ymmärrä ihmisiä jotka tekevät asioista niin vaikeita miks hajotta oma pää toisen takia kummallekkin on lopuks helpompaa kun ei vituta koko ajan kun toinen määkyy millon mistäkin.

      • Anonyymi

        Välimerkit kuuluvat oikeinkirjoitukseen.


    • Anonyymi

      Mistäs alottaja tietää minkämoista kenenkin kotona on, kun luettelee kivat perheet, osallistuvat puolisot ym. Se mitä ite oon huomannut tuttavapiirissä niin ne jotka yhdessä vielä tekee jotain kivaa ja innokkaastikin niin ne on ehkä onnellisimpia. Monet miehet muuttuu kyllä iän myötä. Ei oikein kiinnosti mistään paitsi telkun tuijottamisesta. Nelikymppiset voi olla työn ja perheen uuvuttamia. Työ on erilaista kuin ennen niinkuin oikeestaan koko yhteiskunta, melko hektistä ja se oikeesti uuvuttaa monia, vaikkei tätä huomaa. Pitäis pärjätä työssä, selvitä kotona ja vanha malli saattaa olla, että miehet ensin ja rääkin saattaa asenteena olla miehille hankalaa. Kyllä näitä syitä varmaan piisaa ja monet nuorethan ei enää haluakaan lapsia ja toisaalta heterosuhteistakin on siirrytty monimuotoisempiin suhteisiin. Rankkaahan tää on ja valittajaluonteet valittaa entistä enemmän. Kuka semmosta jaksaa, kun on muutenkin jaksamista.

    • Anonyymi

      Kylla se niin vaan menee, etta nelikymppisena tulee vastaan eletty elama ja valinnat mita on tehnyt siihen mennessa. Myos miehilla. Jos nainen on muuten "hyva" ihminen, ei kroonisesti valittava ja rasittava negatiivinen olio, niin ehka hanen kanssaan asiat voi viela puida ja tehda selvaksi etta tassa avioliitossa ei enaa jaksa olla jos ei saada asioita kuntoon. Eron edessa ehka joutuu katsomaan itseaan peiliin.

      Kiukutteleva nainen ei enaa tykkaa kumppanistaan syysta tai toisesta. Ehka hanella itsellaan on paha olla ja purkaa sita toiseen, mutta oli miten oli, hyvin usein kuten moni on jo sanonut, moni nainen passaa miestaan ja perhettaan ja nelikymppisen kieppeilla tulee stoppi. Ja se ihminen joka valitsi elaman missa nyt eletaan, ei enaa halua sita itselleen koska nakee maailman nyt eri silmin.

      Siina tapauksessa tama on erokipuilua, ja tuo liitto tuskin tulee kestamaan. Sita ei vaan osaa hyvaksya viela. Joskus valitus jaa paalle, ja silloin oli kyseessa nainen tai mies (miehetkin osaavat tuon kiukuttelun), ei mitaan ole tehtavissa. Jokainen on oman onnensa seppa, ja asialle voi tehda jotain jos kumpikin haluaa etta liitto sailyy.

      Jos terapiat ja keskustelut eivat tuota tulosta, on parempi erota ja keskittya oman itsensa kehitykseen sisaisesti myos, jottei taas paady samanlaiseen tilanteeseen seuraavassa liitossa. Moni mies ei ymmarra miten ollaan naisten kanssa koska heidan aitinsa ovat passanneet heita tms. He eivat myoskaan ole romanttisia tai osaa ajatella naisen tarpeita, koska ovat vain omien juttujensa vankeja, ja kokevat etta koska teknisesti tekevat kaiken mita pitaa, se riittaa. Naiset samaten jatkavat mita ovat oppineet miesten holhouksesta ja lopulta tuskastuvat siihen. Naisten tulisi oppia paremmin keskustelemaan naista asioista ennen kuin on liian myohaista. Mutta jos on nuijapaa mies, niin se ei ole mahdollista. Ja moni nainen on vastaavasti sellainen mita ei voi koskaan miellyttaa teki mita tahansa.

      Kannattaa kokeilla kaikkensa ennen kuin pitkan liiton jossa viela lapsia jattaa, mutta usein tuollaista tilannetta ei pysty enaa pelastamaan. Molempien on tultava vastaan mutta yleensa se johtaa vaan valiaikaiseen tilanteen paranemiseen kun saikahtaa eroa. Paremmin sopivia kumppaneita kylla loytyy koska 40sena tietaa jo kuka on ja millaisen kumppanin tarvitsee. Se kenet valitsi 20-30sena on usein aivan eri kuin mita tarvitsisi 40-sena, varsinkin jos kasvu tapahtuu vaan toisella kumppanilla ja toinen jamahtaa.

      Kaikkea ei tarvitse sietaa. Mutta pitaa myos ottaa vastuu omasta kaytoksesta ja virheista jos haluaa etta tilanne ei toistu seuraavissa suhteissa. Mutta kiukutteleva nainen on osoitus siita etta avioliitto rakoilee ja pahasti. Ero on edessa jos asiaa ei saada korjattua. Ja kumpikaan ei ole syyton tilanteessa. Mutta molempien vastuulla on ottaa vastuu omasta kaytoksestaan ja kommunikoida selkeasti ja ilman riitelya ja syyttelya jos haluaa etta tilanne kohenee. Usein ammattiauttajalla.

      Good luck!

    • Anonyymi

      Oli ihan hyvä tapaus itsellä esimerkkinä, kun menin sanomaan keittiökaapista, kun hylly putosi rouvan käsittelyssä, että näyttää olevan kulmakaapista takakulmasta puuttuvan tukilista ja hyllyt takaa vain kovalevyn varassa. Se oli viimeinen pisara! Olin kuulemma sanonut, että se listan puuttuminen oli muka hänen vikansa - minun äänensävyni mukaan. En todellakaan osaa sanoa listan puuttumista sellaisella äänensävyllä, että rouva, joka ei koskaan ole puusepänteollisuuden palveluksessa, voisi hyvillä mielillä pestä kätensä hyllyjen putoamisesta. Pidin kyseistä tunnepurkausta ihan suurena loukkauksena minua kohtaan ja varta vasten etsittynä syynä saada huutaa minulle edes jostain asiasta! Keittiön kaappeja en ollut asentanut, joten sitä kautta minun syyttely oli hyllyistä poissuljettu? Joutui prkl tyytymään "hyvin keksittyyn" syyhyn.. ja tämä tarina ei ole ainoa

      • Anonyymi

        Kuulostaa kyllä tutulta. Aivan ihme asioista joutuu meikäläinenkin tilille. Ja todella usein mainitaan äänensävy, joka syyttää tai ivaa tai tekee jotain muuta. Parin minuutin päästä normaalisti sanotut asiat ovat olleet huutamista ja karjumista :(


    • Anonyymi

      Omassa ja kaveripiirissä ihan saman kaavan mukaan mennyt. Jännästi sitten jokainen mies löytänyt uuden 10 vuotta nuoremman naisen joilla tätä ongelmaa ei ainakaan vielä ole :)

      • Anonyymi

        Eli minkä ikäinen nainen ei kiukuttele?


      • Anonyymi

        Satravaihtajat eivät kehity ihmisinä. :)


    • Anonyymi

      Siksi oon aina tapaillut nuorempia naisia. Vanhemmat naiset on jo kuluneita ja katkeria. Nuoremmat naiset on raikkaita, kauniita ja pitävät itsestään huolta. Myöskään ei tarvii kuunnella valitusta tai tylsistyä ;)

      • Anonyymi

        Samoin on nuoremmat miehet 😚


    • Anonyymi

      Ne kuuluisat esivaihdevuodet, joillekin tulee oireita, kaikille ei eli ehkä hienovarainen vihjaus voisi olla paikallaan tai sitten reilusti kissa pöydälle ja sanot jotta nyt keskustellaan. Jos mikään ei auta niin miettisin miten haluan elämäni elää. T. Nainen 49vee. Ja helvetillisiin oireisiin löytyi apu gyneltä.

    • Anonyymi

      Eivät kaikki nelikymppiset ole tuollaisia, naiset ovat yksilöitä. Nyt taitaa olla joku parisuhdeongelma. Saako sen selvitettyä, onko toinen mukana vielä vai johtaako eroon. Ärtyisän ns. riivinrautaihmisen kanssa ei voi olla parisuhteessa, jos se on perusluonteessa, ettei oma ilo mene.

    • Anonyymi

      Milloin viimeksi koko kehosi reagoi, kun tunsit pelkoa, vihaa, syyllisyyttä tai häpeää? Tiesitkö, että tunteen koti on keho?

      Vai kiellätkö nuo ikävät tunteet, jolloin ne muuttuvat kehon tunnelukoiksi, antitunteiksi? Lukkotilassa pelon kieltäjästä tulee arka tai uhkarohkea, vihan kieltäjästä kiltti tai katkera, syyllisyytensä kieltäjästä syyttäjä tai syyllistyjä, häpeän kieltäjästä häpeämätön tai enkeli.

      Entä kannatko itsessäsi kehon tunnelukkoina niitä traumaattisia kokemuksia, jotka vanhempasi ja esivanhempasi ovat jättäneet käsittelemättä? Muistaako kehosi kielletyn vihan, joka lukkiutuneena aiheuttaa fyysisiä kipuja ja sairauksia?

      Siirrätkö kohtaamattomat tunteesi edelleen lastesi taakaksi vai oletko valmis katkaisemaan tunneperimän ketjun? Uskallatko vapauttaa itsesi ja lapsesi, löytää tunteillesi tietoisen kohteen - myös niille lapsuutesi traumoille, jotka toistuvat elämänkaaressasi kriiseinä 18 vuoden välein?

      Tämä kirja on tarkoitettu niille, jotka haluavat oppia tuntemaan itsensä, löytää identiteettinsä ja terveyden. Apuna tässä on tunnevyöhyketerapia, tunnetaideterapia, tunteiden dynamiikka. Niistä tuhannet suomalaiset ovat löytäneet tien aitoon, tuntevaan itseensä, tasapainoon, iloon, vapauteen. Hyvää matkaa!

      • Anonyymi

        Niiin mikä kirja? - Nm. Oisko kantsinut nukkua pidempään


    • Anonyymi

      Kelahan suosii toiminnallaan tällaisen yh naisten elämisen mallin tukemisen. Kyllä siinä olisi säästöjä tai rahan kohdentamista vaikka ydinperheille enempi. Vastikkeeton raha on tehnyt suomalaisen erokulttuurin jokaisen kokeiltavaksi ja kannustaa etupäässä naisia kokeilemaan jokaista mielitekoaan ja yhteiskunta maksaa. En muuten ole mies.

      • Anonyymi

        Kyllä ne miehetkin osaavat erota ja saada sitä vastikkeetonta rahaa saa siinä missä naisetkin. Vai taasko se on naisten vika, jos miehet ei saa hoidettua omia asioitaan ihan itse?


    • Anonyymi

      Asiakirjoitus!

    • Anonyymi

      Kaikki miehet tunnistaa tuon tilanteen,enemmän tai vähemmän.Naisesi on vittuutunut,"Tätäkö tämä loppuelämä on"Vastausta tilanteen korjaamiseksi,en tiedä.Itse olen suhteemme alusta asti pitänyt ns.viritystä päällä,en osaa sen tarkemmin selittää.Raskasta toi on.Kliseisesti,koita pärjätä.

      • Anonyymi

        "Viritystä" ! Tahtoisitko kertoa tarkemmin. - Nm. Omatunto, oikeustaju, totuudellisuus, ihmisyys, inhimillisyys, välittäminen ...


    • Anonyymi

      Jätä se itsestään liikoja luuleva, keski-iän kriisissä oleva nainen. Et voi muuta kuin voittaa.

    • Anonyymi

      Vähättelyä, alistamista, perusteettomia raivokohtauksia jne. ei kannata kenenkään vuosikausia sietää. Toiset nelikymppiset ovat kiukkuisia vielä kasikymppisinäkin ja tilanne vain pahenee, varsinkin jos on vanhetessaan vielä muistisairas ja kiukkuinen. 50 vuoden aviolitto ei välttämättä ole mikään upea saavutus vaan yhtä helvettiä ja halveksuntaa suurimman osan aikaa. Millaisen elämän haluat oikeasti elää? Kuolinvuoteella katkerana miettiä, että olisi pitänyt vuosikymmeniä sitten lähteä eikä odottaa, että joskus asiat muuttuvat?
      T. Sivusta seurannut

      • Anonyymi

        Muistuu mieleen ne kauhu uutiset kun kertovat esim. naisen puukottaneen miehensä ja ovat olleet jopa iäkkäitäkin, siis 65-80 vuotiaita tai mies hakannut iäkkään vaimonsa. Poliisi vaan miettinyt että onko kenties vuosien tai vuosikymmenten kauna tai viha purkautunut pahimmalla tavalla. Toki on niitä 40-50 vuotiaitakin joilla kihahtaa pahoin seurauksin. Joten annetaan naisten kiukutella jos säilyy ilman fyysistä väkivaltaa. Puolisollanikin on kihahtanut monesti ja tää helle on vaan lisännyt naisen kiukkuisuutta ja toki purkaa sen minuun, vielä kun kenties vaihdevuodet kolkuttelee jo olkapäille muuta ei tarvitakaan. Muijani osaa vielä olla aika häijy suustaan, kaikkea saa välillä kuulla, ns. painokelvotontakin jauhantaa ja sit ehkä pyytelee anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistuu mieleen ne kauhu uutiset kun kertovat esim. naisen puukottaneen miehensä ja ovat olleet jopa iäkkäitäkin, siis 65-80 vuotiaita tai mies hakannut iäkkään vaimonsa. Poliisi vaan miettinyt että onko kenties vuosien tai vuosikymmenten kauna tai viha purkautunut pahimmalla tavalla. Toki on niitä 40-50 vuotiaitakin joilla kihahtaa pahoin seurauksin. Joten annetaan naisten kiukutella jos säilyy ilman fyysistä väkivaltaa. Puolisollanikin on kihahtanut monesti ja tää helle on vaan lisännyt naisen kiukkuisuutta ja toki purkaa sen minuun, vielä kun kenties vaihdevuodet kolkuttelee jo olkapäille muuta ei tarvitakaan. Muijani osaa vielä olla aika häijy suustaan, kaikkea saa välillä kuulla, ns. painokelvotontakin jauhantaa ja sit ehkä pyytelee anteeksi.

        Hah, sullahan asiat hyvin on jos jälkeenpäin pyytelee anteeksi! Meillä ei niin tapahdu ja luulen ettei monella muullakaan, joita sama ongelma piinaa.
        Sulla on vielä toivoa


    • Anonyymi

      Vieraissa virkistyy niin jaksaa taas hymyillä oma kullan ärhetelyille.

      • Anonyymi

        ...on muuten harvinaisen totta :)


      • Anonyymi

        Aika moraalitonta pettää toista. Parempi vaihtoehto on lopettaa suhde kokonaan ja erota.


    • Anonyymi

      Puolihullut naiset menkööt johonkin hyvin kauaksi, Goalle mieluummin.

      jos ei avioelämä ja yleensä elämä ole avautunut nelikymppiselle, ei se avaudukkaan.

      katsokaa joskus kuolinilmoituksia ja laskekaa paljonko teillä kiukuilla on aikaa, tehkää siitä edes yksi elämänne aikainen terpepäinen johtopäätös.

    • Anonyymi

      Kannattaa vaihtaa kodinkone nuorempaan

    • Anonyymi

      Naiset ovat parhaimmillaan nuorena, kun ovat vielä varsin varattomia, koulut ehkä kesken tai alan työ kestänyt vasta pari vuotta. Sitten pikku hiljaa vuosia vierii vain, lapsia ehkä tulee, avioliitto, oma talo, jne. Ärtyneisyys ja lihominen selkeimmät merkit. Luulisi, että tuossa vaiheessa elämä on hyvin, mutta ei vain tunnu siltä.

    • Anonyymi

      Vaihda nelikymppinen nuorempaan ja jätä mummot muille.

    • Anonyymi

      Jollain tuo kiukuttelu näyttää alkavan jo 20 vuotiaana…

    • Anonyymi

      Miehet olkaa viksuja ja heivatkaa hullut naiset on aivan sekoja 40v kun on täynnä.
      on tankotanssia on vierais käyntiä, laihdutaa et miehet haluu perset.
      naiset ovat nykypäivänä aivan kamalia ei vielä 80 luvulla kun itse olin 30v kaikki oli ok oli asiat hyvin .

      • Anonyymi

        joo ennemmin pystykorva, sekin haukkuu kyllä mutta aina jokin syy on.


      • Anonyymi

        Tarkoitat sanoa, kaikki oli ja on hyvin, kun nainen pyhittää elämänsä miehen passaamiseen kuten tehtiin vielä muutama kymmenen vuotta sitten.

        Samaan aikaan miehet kuitenkaan eivät ole enää valmiita elättämään perhettään niin kuin tehtiin silloin, kun nainen vielä passasi miestä.


    • Anonyymi

      Hommaa akallesi 20v panomies joka aika ajoin hoitelee sitä niin ei kiukkua läheskään niin paljoa. 40v. naisella ei ole vaihdevuodet ne on ihan seksihulluja mutta omalle ukolle ne nalkuttaa kun kyllästyneet avioseksiin.

    • Anonyymi

      Pitää ymmärtää, että jos kouraisutestissä ottaa tyhjää, niin eihän se paljon naurata.

    • Anonyymi

      Miehillä näyttää olevan Harhaluulo siinä, että kaikki nuoret naiset on kauniita, hoikkia, aina iloisia ja eivät valita. Voin kertoo, että kyllä nuorissakin naisissa on niitä ylipainoisia valittajia 😄 Älkää yleistäkö

      T:24V Nainen

      • Anonyymi

        Just noin.


      • Anonyymi

        Ok.Hormonikierto sama,määrät..


    • Anonyymi

      Hankalat naiset on joka iässä hankalia ja ihanat naiset ihania olivat sitten minkä ikäisiä tahansa ja sama pätee myös miehiin.Turha leimata naisia jossain tietyssä iässä niin kuin nyt tehdään joka paikassa.Haistakaa huilu!

      • Anonyymi

        ottiko noin luonnon päälle huistakaa viska ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ottiko noin luonnon päälle huistakaa viska ;)

        Ei ole älykästä käyttää hymiöitä.


      • Anonyymi

        Toiselle kaamea,on toiselle ihana..,hohhoijaa.


    • Anonyymi

      niin helikymppisenä alkaa olemaam vanha niinsanotuilla vapailla markkinoilla. Vanha mikä vanha. Nuoret pyyhkäisee ohi. ei enää kiinnosta.

      • Anonyymi

        Höpsis,kipinää kun on siitä asiat pyörähtää,yläkankeen kun vielä tarttuu,jopa konneet pellaa..


    • Anonyymi

      ehkä joku haluaa vain provosoida.

    • Anonyymi

      Täälläkin uusi kommentoija, nainen nelissäkymmenissä. Meillä mies(kin) kiukutteli ja aina vaan valitti ja oli pahalla tuulella. Lopulta en kestänyt sitä enää yhtään ja kiukuttelin myös heti vastaan ja mietin eroa. Ilmapiiri oli niin negatiivinen etten henkeä saanut.

      Varmasti meillä molemmilla yksi iso syy on madaltuvat hormonit sekä toisaalta minun pms. Toinen se, että stressi ja masennus aiheuttaa toisille itkua, toisille kiukkua. Ja olemme vastakohdat emmekä ymmärrä toisiamme siinä. Yksi syy selkeästi on myös se, että naisena tunnen saavuttaneeni nyt enemmän itseluottamusta enkä "alistu" kohtalooni. Sellainen vahva naiseuden murroskausi on ollut. Miehelläkin se on varmasti menossa tai tulossa. Näistä kaikista sitten suhteeseen purkamaton myttyrä.

      Saatiin kuitenkin puhuttua/tapeltua. Itkettiin. Sanoin etten jaksa enää negaa. Olen kurkkuani myöten täynnä.

      Mies yrittää olla "kivempi" eikä niin torjuva ja kiukkuinen ja on siinä onnistunut. Minäkin yritän olla mukavampi ja ottaa häntä huomioon. Molemmat joutuu muuntumaan. Yritämme olla vähän enemmän läsnä ja jutella jostain. Jos minulla pms, sanon siitä, että nyt saattaa kimmota, en voi hallita hormoneja. Toisaalta silloin myös huomaa puutteita ja niistä tulee sanottua ääneen 😬 Mutta enemmän kylläkin menee överiksi. Myös liikunta on auttanut, että mieli on rennompi. Ja jos mies kiukkuaa, yritän olla rauhallinen enkä tulistu heti ja jos minä itken, mies ei syytä minua tilanteestani vaan edes yrittää olla empaattinen.

      En yhtään ihmettele, että hormoni- ja 40-kympin murroksessa, kun lapset ovat isompia, ja on aikaa enemmän itselle ja ajatuksille, moni eroaa.

      Toisen huomioon ottaminen pikkuasioissakin on tosi tärkeää. Kliseetkin kelpaa eli minä teen vaikka hyvää ruokaa ja mies tuo kukkia. Kun toinen tulee kotiin, menen sanomaan moi jne. Ihan pikkujutut, ettei molemmat ole ihan etäällä. Yritän olla myös ainakin välillä mieleni puolella, teinityttäriämme "vastaan". Etteivät perheen vahvat naiset ihan jyräisi miestä. Pettäminen ei ole meidän juttu. Minua ei ainakaan yhtään piirun vertaa kiinnosta ja uskon ettei miestänikään, tai jos hän joskun vähän haluaa pettää seksi mielessä, niin kai se on ok. En oikein osaa kuvitella. Mieluummin olen lojaali perheelle ja näille yksilöille mitä olen elämääni valinnut ja saanut.

      Helpompaa olisi olla yksin. Mutta parisuhde kyllä opettaa ihmisenä olemista. Ja me kuitenkin kaikesta huolimatta rakastetaan toisiamme, niin yritetään rämpiä yhdessä elämää eteenpäin.

      Tsemppiä kovasti kaikille muillekin!

      • Anonyymi

        Onko,vaikuttava tarina.Ainoa vaihtoehto on NS totaaliharmonisointi,jos resurssit ok,.maalle,ja kun,kissa koira,ja kellari,Kukkonen,ja Heinämaa,NS kokonaiselämätantra..,pelkkää rauhaa,kun käytännön peruspuitteet asuinpaikasta ok..


      • Anonyymi

        Kiitos kypsästä ja tasa-arvoisesta kirjoituksestasi.
        Me yhdessä 30- vuotta joista naimisissa 24..kaikkea mahtuu meidänkin vuosiin ja molemmilta vaatii meilläkin juuri tuota kykyä vähän tulla toista vastaan. Niinhän se on että helpoin tapa on pettää tai erota mutta olipas saman naisen tai miehen kanssa niin siinä on jo tosi haastetta : D
        Sitäpaitsi pitkä liitto on kuitenkin mahtava voimavara vaikka nykyään jo harvinaista kun on kaikkee helppoa ja nopeeta"


    • Anonyymi

      Nainen vittuuntuu tuossa iässä kun huomaa ettei miehet enää viheltele perään kun kaikki huomio on nuoremmissa naisissa. Parasta ennen päiväys on ohitettu.

      • Anonyymi

        Ehkä jokin pieni marginaaliosuus naisista, jotka kaipaavat ylenpallista huomiota esim. ulkonäölleen, mutta normaalilla itsetunnolla varustettu nainen ei pikkupoikien vihellyksiä kaipaa.


      • Anonyymi

        Sulta se on ohi. - Nm. Kommentistasi päätellen


      • Anonyymi

        Selitys se on tuokin. Ontuva tosin, koska kaikki naiset eivät ole koskaan olleet juliarobertseja, joten mitä ei ole koskaan ollut, ei voi menettää.


    • Anonyymi

      Kyllä se on niin, että vuosia miestä palvelleena riittää ja nainen tajuaa, että on aika elää omaa elämää eikä toimia miehen kotipiikana. Vapauttava tunne, mutta vaikea saada sanotuksi ja tuoda esille kun tietää, että mies ei kuitenkaan ymmärrä. Vai ymmärtääkö joku sellaisen tilanteen, jossa nainen on toiminut miehensä köökipiikana ja haluaa muutosta, koska on huomannut, että ajat ovat muuttuneet, nainen ei ole miehensä palvelija? Ennen niin oletettiin ja kukapa uskalsi poiketa ajan "normaalista". Nyt eletään 2000-lukua ja nainen uskaltaa haluta omaa elämää.

      • Anonyymi

        Niin juuri, eivät miehet voi ymmärtää miksi nainen yhtäkkiä muuttuu kun ei enää halua miellyttää vain miestään, niin kuin naiset on opetettu toimimaan. Ja miehet opetettu pitämään sitä normaalina naisen toimintana, sukupolvien ajan. Siis vuonna nakki, nykyaikaan se ei kuulu. Laita ruokaa, siivoa, hoida tiskit, pese pyykit, laskusta kuivat, huolehdi järjestyksestä, hoida lapset, osta vaatteet, kestitse vieraat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri, eivät miehet voi ymmärtää miksi nainen yhtäkkiä muuttuu kun ei enää halua miellyttää vain miestään, niin kuin naiset on opetettu toimimaan. Ja miehet opetettu pitämään sitä normaalina naisen toimintana, sukupolvien ajan. Siis vuonna nakki, nykyaikaan se ei kuulu. Laita ruokaa, siivoa, hoida tiskit, pese pyykit, laskusta kuivat, huolehdi järjestyksestä, hoida lapset, osta vaatteet, kestitse vieraat...

        kaikki nuo olen tehnyt jo iät ajat ilman mitään jupinoita, siis todella mukavia töitä !

        ainuttakaan asiaa en ol emuilla teettänyt en rahalla enkä ilman.

        mutta mikä parasta, ei tarvitse kuunnella jankutusta eikä isontaa ikkunoita kääntää taloa toisinpäin joka toinen viikko jne.. oi onnea !


      • Anonyymi

        no mene nyt hyv'änen aika siihen ikiomaan elämään, äläkä sen koommin vaivaa miestä millään asialla ok !

        ota kissa ja pelargonia ynnä punaset tossut ja istu auringossa kerrankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri, eivät miehet voi ymmärtää miksi nainen yhtäkkiä muuttuu kun ei enää halua miellyttää vain miestään, niin kuin naiset on opetettu toimimaan. Ja miehet opetettu pitämään sitä normaalina naisen toimintana, sukupolvien ajan. Siis vuonna nakki, nykyaikaan se ei kuulu. Laita ruokaa, siivoa, hoida tiskit, pese pyykit, laskusta kuivat, huolehdi järjestyksestä, hoida lapset, osta vaatteet, kestitse vieraat...

        Tuota ei esiinny enää alle 30-vuotiailla.


    • Anonyymi

      Jätä sika!

    • Anonyymi

      mukavaa kun naiset pääsee vihdoinkin toteuttamaan itseään, leikkimään monia sukupuolia ja etsimään itseään monella peilillä ja selfiellä, siellä se asuaa kuningatar kunhan vaan hioo kaivelee ja höylää esiin ilman miesten rasittavaa läsnäoloa !

      suosittelen ihan bunkkeroitumaan, nakuilemaan ja polttamaan kaiken turhan selluliitin rriippuvat allit ja roikkuvat tällit pois ihanassa omassa pikku elämässä johon ei miehillä ol e asiaa eikä avaimia !

      • Anonyymi

        Kuulostaa ihanalta. Lähes taivaalliselta. Sitä kohti!👉


    • Anonyymi

      Naisilla on ne vaikeat ajat 16-70 ikävuoden välillä..

    • Anonyymi

      Uupumus/univaje, esivaihdevuodet, lapsien aikuistuminen ja vuodet palvellut muuta perhettä (mies mukaan lukien). Mies ei tee parisuhteen eteen mitään, eikä paljon peittokaan heilu vaikka kuinka houkuttelisi. Tässä ainakin omat syyni 40 ärrimurri-kohtauksiin...

    • Anonyymi

      Ruvetkaa miehet suosiolla heilastelemaan vaan toistenne kanssa.

      Näitä palstoja kun lukee, niin KAIKKI miesten ongelmat johtuvat naisista - ihan sama minkä ikäinen mies on kyseessä.

      Ongelma on aina joko nuoremmat naiset/ samanikäiset naiset / vanhemmat naiset.

      Vikaa ei koskaan ole miehissä itsessään, aina syy on vastakkaisessa sukupuolessa.

      Helpoin ratkaisu on siis unohtaa nuo vaikeat, pihtaavat ja kiukuttelevat naiset kokonaan ja elää onnessa ja rauhassa toisen miehen keralla!

      • Anonyymi

        😁 Kyllä. Ukot yhteen.


    • Anonyymi

      Sama juttu täällä, kotona näin miehenä saan kuulla "kunniani"!
      Tuntuu ettei mitään tee oikein vaikka kuinka yritän ja yritän olla pahimpina aikoina näkymätön ja äänetön.
      Auta armias jos teen jonkun virheen, jätän vahingossa vaikka kylpyhuoneen hanan päälle vesipisaroita tai mikä pahinta, sormen jälkeeni. Yleensä pyyhin ne tarkasti pois.
      Yksi WC, en ehdi aamulla pestä kunnolla hampaitani kun alkaa huuto kuulumaan, siinä sitten vielä tarkistettava WC pöntön reunukset ja se hana!
      Vaatteitani ei yleensä lohi missään mutta joskus voin jättää paitani tms hetkeksi johonkin mihin se ei kuulu, huutoa tulee mutta vaimon vaatteita löytyy sieltä täältä samoin kuin muitakin tavaroita. En niistä mitään numeroa tee, joskus kokeilin huomauttaa niin tuli riita ja viikon mökötys.
      Liikenteessä ajan aina väärin, parkeeraan aina väärään paikkaan, ajan aina joko alinipeitta tai ylinopeutta, (noin 3-5km/ja)...joudun käyttämään mittaria että varmaan viisari pysyy prikulleen siinä missä pitää. Jos ajan mutkat ja risteykset varoen hitaasti niin ei ole hyvä, jos ajan reippaammin, vähän siis reippaammin niin ei hyvä kun ei kuulemma pysy penkillä.
      Teeveetä katsoessamme minun täytyy istua kuin kirkon penkissä, jos vaikka nenä kutiaa ja rapsitan sormella min se on nenän kaivelua!
      Jos rehkin jotain hommia ja tulee hiki niin haisen kuulemma.
      Syödä en saa kunnolla, tulee sanomista jos syön liian monta voileipää. Luulisi että aikuinen mies tietäisi mitä tekee mutta se on kuulkaas väärä luulo.
      Välillä on paras vaan mennä harrastushuoneeseen ja viivytellä sillä mahdollisimman pitkään että alkaa nukkumaan meno aika lähestyä.
      Seksielämän tämä hyppyyttäminen ja kontrollointi on tappanut täysin.
      Lehmän hermoista minulle on kehittynyt kaiken sietävät betonihermot.

      • Anonyymi

        Häivy tai saat pakoilla koko elämäsi. Milloin voit elää omanlaistasi elämää, jos sinua koko ajan kohdellaan ohjailtavana pikkulapsena?


    • Anonyymi

      Näkisin että naiset alkavat miettimään elämäänsä ja valintojaan. Lapsien hankkiminen tai yhteiskunnalliset odotukset avioliitosta eivät enään paina. Oma elämä voi näyttäytyä hyvin epätyydyttävänä, jos kumppanuus ei ole vastannut alun alkaenkaan niihin omiin tarpeisiin. Ei ole silti ole oikein olla toiselle siitä syystä ilkeä. Pettymys on kuitenkin kova. Nuoremmat hakevat myös ja haluaa enemmän miehiltä ja kumppaniltaan. Tasa arvoisuutta. Kuten sen puolin ja toisin pitäisi ja pitää aina ollakin. Pane mua sivusto tai vastaava toiminta kummankaan puolelta saattaa helpottaa että jaksaa arkea. Kysymys on vain miksi ihmeessä pitää jaksaa arkea, joka ei ole koskaan ollut oikeista syistä aloitettu ja miksi ihmeessä ajaa itseään ja elämäänsä vain alemmaksi toimimalla niin. On mahdollista myös elää hyvin.

    • Anonyymi

      Voi olla myös että se vaimo on kyllästynyt, turhautunut tai yleisellä tasolla tyytymätön kaikkeen. Kokeilkaa jotain irtiottoja säännöllisesti josko tois vaihtelua arjen keskelle.. Ryyppyviikonloppuja, viikonloppulomia jossain jne..

      • Anonyymi

        Mistä hlvt:n juuttaasta näitä putkiaivoja riittää? Ryyppäämällä ongelmaisten ongelmat sen kuin lisääntyvät, eivät häviä eivätkä selviä, vaan niitä tulee lisää ja sitä enemmän, mitä enemmän ryypätään. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      >...mutta kaikki tuntui ja kuului menevän päin persettä....

      Ilmeisesti syy on siinä, että nainen näkee, ettei enää ole samoja mahdollisuuksia kuin ennen ja olisi piätnyt saavuttaa jotain parempaa. Auttaisi, jos oppisi arvostamaan sitä mitä on ja rakastamaan aidosti. Mutta, se voi olla aika vaikeaa, jos keskittyy liikaa itseensä.

    • Anonyymi

      On myöskin mahdollista kasvaa aikuiseksi viimeinkin !

      nykynaisille se voi olla kovin vaikeaa kaikesta siitä päätellen mitä kaikesta median annista voi päätellä.

      • Anonyymi

        miksi te naisoletetut niin harvoin harrastaa mitään älyllistä ja keskittymistä vaativaa, ei suinkaan vaan siitä ole ihan melkein pakko tehdäpäätelmiä että jos vintillä tuulee ja on kovin kovin autiota niin ei tule mitää käskyjä, eli niinkö se on että ääoota ei meinaa olla vai mikä se on syy !?

        mailmassa on nähkääs niin paljon muutakin kuin pyyhkiä vesitipparioskeita lavuaarin takareunasta ja pytyn kiillottaminen hyväntuoksuislla mirhameilla, jotta s emiehen tuoksu saadaan pois !

        miksi ette siis ala harrastaa j a unohta a jo pikkuhiljaa sen alakerran hinkkaamisen ja sen koskaan saavuttamattoman laakin metsästyksen!

        se kun päättyy kuitenkin sitten kun kaikki on kuivaa kuin siinin korvessa eikä mikään toimi, siihen nelikymppinen on matkalla ja ihan kiihtyvällä mentaalilla.

        käyttäkää siis äkäakat se lyhyt lopputeemanne oikein ja keskittykää oleelliseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi te naisoletetut niin harvoin harrastaa mitään älyllistä ja keskittymistä vaativaa, ei suinkaan vaan siitä ole ihan melkein pakko tehdäpäätelmiä että jos vintillä tuulee ja on kovin kovin autiota niin ei tule mitää käskyjä, eli niinkö se on että ääoota ei meinaa olla vai mikä se on syy !?

        mailmassa on nähkääs niin paljon muutakin kuin pyyhkiä vesitipparioskeita lavuaarin takareunasta ja pytyn kiillottaminen hyväntuoksuislla mirhameilla, jotta s emiehen tuoksu saadaan pois !

        miksi ette siis ala harrastaa j a unohta a jo pikkuhiljaa sen alakerran hinkkaamisen ja sen koskaan saavuttamattoman laakin metsästyksen!

        se kun päättyy kuitenkin sitten kun kaikki on kuivaa kuin siinin korvessa eikä mikään toimi, siihen nelikymppinen on matkalla ja ihan kiihtyvällä mentaalilla.

        käyttäkää siis äkäakat se lyhyt lopputeemanne oikein ja keskittykää oleelliseen!

        pitäskö niitä äkäsiä akkoja käyttää äkäslompolossa, ihan vaan ilman niitä naru-uikkareita silloin kun vesi on viisasteista.

        kuhan tuli mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi te naisoletetut niin harvoin harrastaa mitään älyllistä ja keskittymistä vaativaa, ei suinkaan vaan siitä ole ihan melkein pakko tehdäpäätelmiä että jos vintillä tuulee ja on kovin kovin autiota niin ei tule mitää käskyjä, eli niinkö se on että ääoota ei meinaa olla vai mikä se on syy !?

        mailmassa on nähkääs niin paljon muutakin kuin pyyhkiä vesitipparioskeita lavuaarin takareunasta ja pytyn kiillottaminen hyväntuoksuislla mirhameilla, jotta s emiehen tuoksu saadaan pois !

        miksi ette siis ala harrastaa j a unohta a jo pikkuhiljaa sen alakerran hinkkaamisen ja sen koskaan saavuttamattoman laakin metsästyksen!

        se kun päättyy kuitenkin sitten kun kaikki on kuivaa kuin siinin korvessa eikä mikään toimi, siihen nelikymppinen on matkalla ja ihan kiihtyvällä mentaalilla.

        käyttäkää siis äkäakat se lyhyt lopputeemanne oikein ja keskittykää oleelliseen!

        Ai miksi emme ala harrastaa?

        Koska miehestä, palkkatyöstä, kodista ja lapsista huolehtiminen vie 8-20 h aikaa vuorokaudessa. Nukkuminenkin on toisinaan luksusta.

        Ihan siksi.


    • Anonyymi

      Mä luin monta viestiä tästä pitkästä ketjusta ja en voinut muutakuin päätäni pudistaa. Siis oikeesti. Mitäpä jos te juttelisitte ja ketjun miehet: kuunteletteko te naisianne, vai oletteko te heti puolustuskannalla, en minä noin, ei tässä mitään. Siis kuunteletteko te aidosti ja yritättekö muuttaa asioita? Ihan vaan sillä, että suurin osa ketjun kirjoituksista on vaan kuinka kamala akka ja kuinka se sitä ja tätä ja kuinka te vaan hissukkana yritätte luovia, olla hiljaa ja myrtsinä väistellä. Meneekö tosiaan paremmin noin. Mulla tuli vähän sama mieleen, kun yhdellä muulla ketjun kirjoittajalla eli miks te miehet ette ala olla keskenänne. Vois olla oikeesti valaiseva kokemus. Luette läpi listanne mistä teitä syytetään ja sit tulee joku äijä, joka yhdessä ollessanne toimii tavallanne niin vieläkö naurattais.

    • Anonyymi

      Naisista tulee katkeria, kun miehet ei enää pidä niitä kiinnostavina.

    • Anonyymi

      Ensimmäinen virhe on yrittää ymmärtää naisia, toinen virhe on yrittää miellyttää heitä. Mulla on nollatoleranssi akkojen kiukuttelulle ja niitä joutuukin vaihtamaan muutaman vuoden välein.

    • Anonyymi

      Yleensä ne on ne ukot jotka on suhteen kspäitä.

      • Anonyymi

        Jokin oma totuus taas kerran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokin oma totuus taas kerran?

        Aivan tasan samanlainen kuin kaikki naisista täällä esitetyt 'totuudet'. - Nm. Yksinkertaisuuden ylistyksiä


    • Anonyymi

      Tunneköyhiä elämä kyllästyttää ja ehkä ärsyttää. Ihmisellä on tapana ajatella negatiivisesti ja jos oikeita kohteita negatiivisuudelle ei ole olemassa mieli pyrkii niitä keksimään. On kuitenkin naurettavaa kitistä ääneen turhista ongelmista jotka eivät ole ongelmia.

      Parasta on aina hankkia puoliso jota elämä kiinnostaa. Ja sitä ei aina etukäteen päällepäin näe.

    • Anonyymi

      Voin kertoa miksi näin 40 naista vituttaa: Saan ihan itekseni miettiä ja organisoida lasten kausivaatteet, harrastusten viestinnän, kummilasten lahjat ja muistamiset, yhteisten lomien sisällön (ellei mennä anoppilaan tai miehen suvun mökille), edistää lasten sairauksien tutkinnat ja kuntoutukset, juhlapyhien ruuat ja muun sisällön ja lähes kaiken sen kohta velattoman talon päivitykset ja puutarhan hoidon. Seksiä max kerran kuussa koska miehellä playstation/jalkapallo/netflix/kännykkä ja tulee myöhään nukkumaan, nytkin koko loma ilman. Itselle kelpaisi vaikka muutaman kerran viikossakin. Seksi on yllättävän hyvää ja monipuolista ja vaihtelevaa, silloin kun sitä on, puhumalla se olisi vielä varmaan ihan täydellistä. Puhua olen yrittänyt tästä kaikesta useamman kerran kasvokkain, viesteillä ja puhelimitse. Enää en, koska en halua enää pettyä kun selitys on ettei osaa puhua. Jos en ole itse puhelimella tai puuhastele jotain, itken tilannetta. Olen surullinen ja iloton, lapset ihmettelee jos äiti joskus nauraa puhelinen jutuille. Kummallakin on hyvät peruspalkkaset työt joissa viihdytään. Omina muutoksina huomaan että muutaman päivän kuusta olen nykyään raivopää, hormonitko sen tekevät vai mikä PMS on iän myötä kehkeytynyt. Tästäkin haluaisin kertoa, mutta on niin paljon puhumatonta asiaa alla.
      Mies ei saa aikaiseksi mitään. Kiloja on tullut molemmille ja sopimukset olla ostamatta kaljaa karkkia tai vaaleaa leipää ei hänelle toimi.
      Joskus aiemmin puhuttiin enemmän, mutta ei se kieltämättä mitään henkeviä keskusteluja ole yämä suhde koskaan ollut. Jos seksi olisi ollut kehnompaa, tai mies muuten ilkeä/juoppo tai muuten epäluotettava, olisin jo lähtenyt. Joskus pelkäsin että hän jonain päivänä ilmoittaa että tämä oli tässä, nykyään pelkään että teen sen itse.
      Molemmilla taustalla ns. ehjät perheet eikä eroja omilla sisaruksilla, vaikka ei mitään auvoakaan kaikilla.
      Koen itseni hyvin yksinäiseksi, ja harmittaa ettei osoiteta mitään kiinnostusta viettää kanssani aikaa. Ei mitään panostusta tai valmisteluja lomiin tai viikonloppuihin. Suostuu ihan mielellään mukaan valmiiseen pöytään kyllä. Omien veljiensä kanssa tehtäviä retkiä kyllä suunnittelee päiväkausia.
      Pettäminen ei ole vaihtoehto, en jaksa kiinnostua samanlaisista. Itken tilannetta harva se hetki, haaveilen lottovoitosta ja siitä että lapset on isoja. Aion aloittaa omat viikonloppulomat, josko siitä heräisi.Puhumisen yrityksen puutteesta eri tavoin ei ole omalta puoleltani kyse.

      • Anonyymi

        no olipa vain avautuminen, avaudu sille joka aiheuttaa vitutusta....
        tottakai aina on miehessä se vika, älä nyt kuitenkaan vedä hernettä nenään.
        Kyl molemmilla pitää olla omat harrastukset jos on yhteistä aikaa liikaa niin kyl se rupiaa korventamaan.


      • Anonyymi

        Nauroin ääneen. Sori. Olen työtön/kotiäiti ja tehnyt kaiken perheeni eteen mitä jaksanut. Lasten kantaminen, oksentaminen, synnytys, vaatteet, menot, harrastukset, koulutyöt, murheet, ruoat, uhmaiät, kasvatukset...

        Mies käynyt töissä ja totesi että olen lasten kanssa lomalla! Mitähän vttua?!?! Miksi naiset ovat kypsiä nelikymppisinä miehiin 🙈


    • Anonyymi

      Ainakin terminologisesti on mummoikäinen.

    • Anonyymi

      hyvin kirjoitettu. Itsellä on ihan tismalleen sama tilanne. Ihan käsittämätöntä.
      Vaimoasta on muodostunut se prinsessa jonka patjojen alla on herne. Mihinkään ei ole varaa, mutta kaikesta on varaa valittaa. Yritän häntä muistuttaa aina välillä, että ollaan kiitollisia siitä mitä meillä on vaikka ei mitään luxus-elämää vietetäkään. Mutta ei mene jakeluun. En ymmärrä missä vaiheessa vaatimustaso nousi yhtäkkiä noin rajusti hänellä. Mikä lie kriisi iskenyt. Katsoisi peiliin vaatimuksineen, mutta eipä taida sekään auttaa.

      • Anonyymi

        Sun vaimo ansaitsee sellaisen miehen jolla on varaa. Miksi pitäisi kitkutella suhteessa köyhän kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun vaimo ansaitsee sellaisen miehen jolla on varaa. Miksi pitäisi kitkutella suhteessa köyhän kanssa?

        Miksi varakas mies haluaisi nelikymppisen naisen? Varakkaille miehille on tarjoilla parikymppisiä naisia, joilla ei ole iän tuomaa kärttyisyyttä vielä.


      • Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

        Miksi varakas mies haluaisi nelikymppisen naisen? Varakkaille miehille on tarjoilla parikymppisiä naisia, joilla ei ole iän tuomaa kärttyisyyttä vielä.

        Kummasti ne varakkaatkin miehet näyttäisi tilastojen valossa olevan suhteissa suunnilleen saman ikäisten naisten kanssa.


    • Anonyymi

      Parisuhteessa luottamus, keskinäinen kunnioittaminen, reilu suhtautuminen yhteisiin asioihin, puhuminen ja taas-arvo on ne tärkeimmät asiat joihin koko homma perustuu. Miettikää iteksenne mitä voisitte tehdä haukkumisen sijaan. Pätee niin miehiin kuin naisiinkin. Ilo ja rakkaus on voima elää. Tulee oikeen paha mieli kun lukee tän palstan kommentteja! Vituttaa noi muna edellä rehvastelijat! Mulla ja mun miehellä on varmaan käynyt tuuri kun ollaan oltu yhdessä kohta 30 vuotta ja meillä on aina vaan kivaa yhdessä!

    • Anonyymi

      Yksin on vaikea riidellä

    • Anonyymi

      Miksi miehet jatkavat notkumista parisuhteissa, joissa ovat onnettomia?

      Ei muuta ku otatte eron ja hyppäätte nauttimaan elämästä ilman kiukuttelevia akkojanne!

      Suotta sitä lyhyttä elämää tuhlaamaan kituuttamalla!

      Yksin on parempi kuin huonossa parisuhteessa.

    • kyllä asiat ovat juuri näin naisilla on joku en tiedä mikä kausi hellä on päällä iese pitäs näin mennä ihmisen elinkaari ei ole kovin pitkä joten elämästä pitäisi nauttia anonyymi

    • Anonyymi

      Perimmäinen ongelma parisuhteessa on:

      Nainen haluaa koko suhteen ajan, että mies muuttuu. Tuskin edes tietää miksi tämän pitäisi muuttua. --> mies ei kuitenkaan muutu, vaan on perusluonteeltaan aina sama kehdosta hautaan. Mies yleensä ottaen säilyttää piirteensä vanhentuessaan ja jotkut naiset pitävät harmaantunutta miestä jopa charmanttina.

      Mies haluaa, ettei nainen muutu, vaan säilyy ihanana ja kauniina, sellaisena, kuin tämä oli ensi kerran tavatessa --> Totuus kuitenkin on karu. Nainen lihoo ja rupsahtaa, minkä vielä voisi hyväksyä, mutta pahinta on kuitenkin luonteen muuttuminen agressiiviseksi ja v-mäiseksi hormoonihäiriöiseksi ämmäksi, joka ei ole koskaan tyytyväinen mihinkään eikä missään.

      • Anonyymi

        Kyllä ne ukotkin kuule mahaantuu ja kärttyävät 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne ukotkin kuule mahaantuu ja kärttyävät 😂

        Ero vaan on siinä että miehet huomaavat vaimonsa puutteet, peilistä heitä takaisin katselee charmantisti harmaantunut läsk... eikun herrasmies 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero vaan on siinä että miehet huomaavat vaimonsa puutteet, peilistä heitä takaisin katselee charmantisti harmaantunut läsk... eikun herrasmies 🤭

        Tämä! Oon kuullut usein, että miehistä tulee charmikkaita, kun ne vanhenee. Niin on tietenkin poikkeuksia, mutta kyllä ne rypyt näkyy miehilläkin ja kaljuuntuminen.


      • Anonyymi

        Totuus:Miehille sallitaan ikääntyminen siitä tulee tämä Charmikas. Unohdit varmaan myös, sen että esimerkiksi aasialaiset naiset harvemmin lihoo tai vanhenee samalla tavalla kuin muut rodut tai mustat, joten ei kannata taas yleistää. 🤷‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! Oon kuullut usein, että miehistä tulee charmikkaita, kun ne vanhenee. Niin on tietenkin poikkeuksia, mutta kyllä ne rypyt näkyy miehilläkin ja kaljuuntuminen.

        Suomipoijjaat kuvittelevat, että vanhentuvat tyylikkäästi kuin george clooneyt konsanaan. Heidän peilistään ei koskaan näy se timosoini, jonka muut näkevät hänessä. Suomipoika näkee peilissään vanhetessaankin aina charmantin ja timmin herkkupalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus:Miehille sallitaan ikääntyminen siitä tulee tämä Charmikas. Unohdit varmaan myös, sen että esimerkiksi aasialaiset naiset harvemmin lihoo tai vanhenee samalla tavalla kuin muut rodut tai mustat, joten ei kannata taas yleistää. 🤷‍♀️

        Ai aasialaiset ja mustat ei liho eikä vanhene?

        No miksi ihmeessä te suomipoijjaat sitten hetkeäkään mietitte suominaisia??? Siitä vaan nappaamaan itselle ikuisesti nuorena ja hoikkana pysyvä aasialainen tai musta :D


    • Anonyymi

      käytiin pesemässä mattoja siellä oli 4 pariskuntaa myös pesemässä mattoja niistä kolmessa mies pesi mattoja, niin niissä nainen koko ajan motkotti miten oikein pitää pessä mattoja että silleen.

    • Anonyymi

      Suurin osa ihmisistä on idiootteja, niin myös aloittaja, joka on nainut idiootin. Olisi kannattanut ymmärtää se, että kun tyttöystävän vanhemmat ovat kuuppajumeja idiootteja, tulee tyttäerstä myös sellainen, kun alkaa lahoamaan.

      • Anonyymi

        Kuin on oma laitasi? - Nm. Pahalta näyttää tekstin perusteella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin on oma laitasi? - Nm. Pahalta näyttää tekstin perusteella

        En kiistä olevani muuten idiootti, mutta epätoivoiset parisuhteet olen välttänyt yksinkertaisesti lopettamalla ne lyhyeen.

        Terve ihminen pyrkii vähentämään idiotismia elämässään, ja myös ympäristössään, vaikka se ei aina olekaan helppoa.


    • Anonyymi

      Olenko ainoa nainen, jonka mies nalkuttaa loputtomasti. Valivalivali. Aamusta iltaan. Kuitenkin minä olen se joka hoitaa kodin ja lapset. Mies käy töissä ja hankkii elannon. Olen miehelle aina sanonut että en vaadi isoa asuntoa tai mitään luksusta, olen tyytyväinen jos olemme vaan perheenä näin onnellisia.

      Mutta valivali. Herrrrmot menee! Ottaisiko joku tuon...

    • Anonyymi

      Nelikymppisen naisen kiukuttelu
      Anonyymi
      11.07.2021 22:06

      Olen tässä jo vuosien ajan ihmetellyt mitä naisille tapahtuu kun 40v lähestyy mittariin tai se on ylitetty? Aikoinaan eräässä työpaikassa seurasin vierestä erästä naisryhmää yli 10 vuotta, sen ajanjakson kun kolmikymppisistä mukavista ja iloisista naisista tuli pahantuulisia, kaikesta loukkaantuvia nelikymppisiä. Kaikki oli huonosti töissä, parisuhteessa, lapsissa jne. Alettiin käydä voimaantumiskursseilla yms. ja sittenhän ne asiat vasta huonoksi menivätkin.
      Jokaisella oli töissä asiat hyvin, kotona mukavat perheet ja avuliaat puolisot, harrastuksia, rahaa ja vapaa-aikaa mutta kaikki tuntui ja kuului menevän päin persettä.

      No, nyt on kotona samanlainen ärrimurri. Ja kaikki on mennyt samalla kaavalla muutaman viime vuoden aikana kun tuo maaginen rajapyykki on lähestynyt ja ylitetty. Jostain hän vain on keksinyt, että elämä ja erityisesti puoliso kohtelee epäoikeudenmukaisesti vaikka kaikki on kunnossa. Vaan ei tunnu olevan. En tee mitään oikein, en hoida lapsia oikein, en hoida parisuhdetta oikein, nainen loukkaantuu kaikkialla ja kaikille ja minä en kuulemma puolusta häntä, oikein. Arkielämä alkaa olemaan jo painajaista heti aamun ensisilmäyksistä päättyen illan loppukiukutteluun ja suoranaisen vittuiluun. Ja hänellä on kuulemma tässä iässä oikeus olla tälläinen . Kun yritän kysyä mikä hätänä, saan kuulla että keskity vain omiin asioihin. Ja kun en kysy, niin...no tiedätte varmaan.

      Nyt alkaa olemaan nelikymppisen miehenkin psyyke lujilla kun tätä yrittää luovia eteenpäin. En todellakaan enää ihmettele miksi moni mies eroaa tässä iässä.

      Ihan huippu kirjoitus !!
      Kiesus kun osaisin neuvoa sinua!!
      Naisten tiet ovat,kuin herran tiet...tuntemattomia:))

    • Anonyymi

      Eise varmaan auta, että vaihtaa nuorempaan, jos ei ensin nää niitä omia vikoja. Jaa toinen fakta on, se että nuoret naiset ei halua mitään yli nelikymppisiä miehiä, jotka ovat jo olleet naimisissa yms. Jos sulla ei oo sitten paljon rahaa. Miehet luulee, että ne voi vaan vanheta, mutta naisten pitää pysyä nuoren näköisenä😆 ja kannattaa lopettaa tuo yleistys, että tietyn ikäiset naiset näyttää vaan hyvältä. T. Nuori nainen

    • Anonyymi

      Vähän estrogeenilisää naiselle niin on taas oma itsensä. Tuossa iässä hormonitoiminta alkaa muuttua vaikka varsinaisiin vaihdevuosiin vielä aikaa. Monet naisetkaan ei tätä tajua, helpotusta on saatavilla!

    • Anonyymi

      Jaa vai niin?.Mulla ei ole miestä oikein ikinä ollut tai 90-luvun puolelta 2000-l alkuvuosina oli sellainen mies mun kanssa suhteessa joka esitteli aina muille naisille itsensä vapaana.. Mutta kun ei saanut vaihdettua silloin toiseen niin aina väkytti syksyllä meidän suhdetta taivaisiin vaiks yleensä oli kesä oltu kokonaan erossa ja mielessäni rukoilin sitten ettei tarttis enää sitä on-off suhdetta jatkaa syksyllä kun tulin takaisin sille paikkakunnalle. Mut niin kauan soitteli ja oltiin syksyllä parissa paikassa yhdessä että taas sorruin..Oli niin kauhea kokemus 7 vuodelta se kyllä että en oikein tosi intona sen jälkeen edes etsinyt parisuhdetta koska luottamus oli aika rikki toiseen vastakkaiseen sukupuoleen.. Että ei se ollut ihme ettei sitten toista parempaa suhdetta sitten enää löytynyt..?.En ole mikään tinder intoinen ja kukaan ei minun ikäinen baarissa oikein tule nykyään jutteleen,ettänuorempia ei oikein kehtaa ja vanhempia miehiä jotain olis ehkö vapaana mutta nekin niin itse riittoisia ja oudosti käyttäytyviä etten ole vanhempiinkaan kiinnostunut..Hyviä 50 vuotiaita miehiä ei oikein vapaana vaikka ottaisin kyllä vaikka lapsiakin olis nuoren ikäisiä yms... Minua kai halveksitaan kun ei ole lapsia mutta eipä kukaan kerran niitä ole halunnut minun kanssa niin aika lapsellista halveksia vaikka ulkomaailma ei kerran halunnut niitä minun kanssa.. sitäpaitsi voi olla että oli minulla kerran jopa keskemeno,että eipä sekään ole minun syy kun silloinkin ihan suht terveellisesti elin..Hyvä kun ootte olleet hyvässä suhteessa ja hankkineet ne kersat,ihan hyvä teille..mua ei ole kukaan huomioinut niin olen ihan ylpeä että olen yksin ja juuri ja juuri pärjään vaikkei ole koskaan mies elättänytkään!!repikää siitä..

    • Anonyymi

      Ota pari kolme viikkoa omaa lomaa. Vuokraa vaikka mökki jostain etkä kerro muijalles mihin meet ja et pidä yhteyttä. Sitten alkaa muijakin tajuamaan ettei kiukuttelu vie suhdetta parempaan suuntaan ainakaan.

      • Anonyymi

        Voipi käydä niin että siinä loman aikana puoliso vihdoin pistää ne eropaperit vetämään ja vaihdattaa kotiovesta lukon. Mutta sitähän tässä ilmeisesti ajetaan takaa, kun ei itse uskalleta laittaa eroa vireille, vaan toivotaan että puoliso tekisi sen päätöksen.


    • Anonyymi

      Äidilläni oli osuva sanonta jo -60 luvulla ," kaikki tytöt on nättei ja kivoi mutta mistä ne räivät akat tulee" .

    • Anonyymi

      Naiset kiukuttelee kaiken ikäisinä.

    • Anonyymi

      parasta ennen päivä ja niin eespäin

    • Anonyymi

      Aloittajalle:

      Sano että jos ei sävel muutu niin lähdet menemään. Ihan viikon sisällä. Ei tuommoista kuulu kenenkään sietää.

    • Anonyymi

      Etköhään nyt ainakin hieman liioitellut. Tuollainen liitto on jo aikansa elänyt ja tuskinpa enää parisuhteessa olisitkaan.
      Kyllä nainenkin itsenäistyy kun vanhemmaksi tulee. Mutta mitä sanot miehestä joka odottaa kotona kaikkea valmista. Ei kärsi keskustella asioista, narsistiset piirteet ovat vahvana ja minä itse on kaiken etusijalla? Joskus kuvioissa on mukana kuningas alkoholi ja sekin on naisen syytä? Usein levoton, kotona ei kotihommat maistu, valmista odotellaan, menossa milloin missäkin. Vaimo palvelee kotona koska haluaa ollakin erossa ja totuttaa itsensä yksin elämään.
      Ei puhu tai käyttäydy kunnioittavasti vaimoa kohtaan. Netti ja Tv on etusijalla, nuorten pimujen vähäpukeisuus ja nettiseksi on kiinnostavaa katsottavaa ja sohvalla loikoilu, kaljoittelu.
      Tämä on vain osa siitä mitä voi mieskin voi kotona olla. Poikkeusko olet, kotiorja?
      Odotatko että vaimo, nainen käyttäytyy kaiken tämän jälkeen kunnioittavasti miestään kohtaan? Näitäkin miehiä on liikaa.
      Älä ihmettele jos nainen itsenäistyy, alkaa vaatimaan kunnioittavampaa käytöstä itseään kohtaan. Ei rakkaus asu huonossa kohtelussa koskaan ja kyllä - myös nainen alkaa katselemaan löytyykö sitä fiksumpaa miestä jostakin hänen rinnalleen. Ellei löydy nainen opettelee itsenäiseksi ja ei enää ota riesaa itselleen loppuelämäkseen. Voi vapaasti mennä ja olla, tehdä mitä haluaa, ei hoitaa sitä vanhaa kiukkupussi miestään ym.
      Nykynainen voi olla toisenlainen, myös hän haluaa tehdä sitä mies tekee, mennä ja tulla vapaasti. Itsekkyyttä, tämä voi olla miehenkään vaikea hyväksyä. Kuka antoi mallin tähän levottomaan elämään?
      Lopulta, et voi asioita yleistää, villiintyneet ihmiset ja teot joilla sotketaan oma ja toisten elämä on jokaisen sukupolven ongelma. Tänä aikana vielä enemmän ja parisuhteessa olisi löydyttävä vakaus ihmissuhteisiin. Ei elämän tarvitse olla tylsää siinä liitossakaan, kunnioitetaan perhearvoja jo lastenkin tähden ettei heistä tule samanlaisia repalehtajia, levottomia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Oon ite miettinyt pidempään eroa ja just luin jostain jutun/tutkimuksen kuinka nyt erotaan paljon eläkeiänkin kynnyksellä. Naiset niitä eroja haki paljon oli juuri noita elämänasennejuttuja eli esim. negatiivisuus vaikutti, kommunikaatio-ongelmat ja sit pettäminen. Eli kyllä tuota negatiivisuutta miehilläkin on. No, ite kun oon jutellut näiden vanhojen ydinperheiden eläkeikäisten naisten kanssa ja eroaikeistakin puhunut niin vastauksena on tyyliin tullut, että annat vaan toisen puheiden tulla toisesta korvasta sisään ja mennä toisesta ulos, ei erot oo suotavia, jos on lapsia hankkinut. Pettäminen on ainoo syy erota. Kyllä sitä naiset ennenkin on itkunsa itsekseen itkeskellyt. Eli kyllä juuri näin, tässä me nykyajan naiset olemme epäonnistuneet, kun ei millään siedetä ties minkämoista miesten käytöstä. Pysyis liitot kasassa, kun vaan sopeuduttais mihin vaan. Ja onko ihme, jos kaikki nuoret ei uskalla nykypäivänä enää lapsia tehdä, kun eihän sitä ole soveliasta erota, jos lapsia on hankkinut.

    • Anonyymi

      No se on se nykypäivän trendi.....
      Alistetun asema

    • Anonyymi

      Vedä nyrkillä!

    • Anonyymi

      Naamasta sen näkee, kun lakkaa saamasta! Kaikki me vanhenemme koko ajan ja vaivat lisääntyy vuosi vuodelta. Nauti nuoruudestasi-elä tuhlaa sitä typeryydellä. Huolet taloudesta-alkoholismi-tupakka-huumeet-sairaudet-lihavuus -murrosikäiset jäkeläiset siinä joitakin syitä aloittajan ihmettelyyn.

    • Anonyymi

      Naisopettajista osa hirveän äkäisiä 40-vuotiaana. Kaikilla ei edes miestä jonka syytä käytös olisi. Kaksi rehtoriakin tunnen joilla on hyviä ja huonoja päiviä. Hyvinä päivinä naureskellaan ja höpötetään. Huonoina päivinä ei edes tervehditä, pyydetään tekemään asioita jotka eivät kuulu työnkuvaan jne.

      Eihän tyttöjä ole opetettu mielistelemään miehiä ikinä. 50-luvulla kyse oli molemminpuolisesta kunnioituksesta. Nykyään opetetaan että kaikki miehet haluaa käyttää hyväkseen, ne pettää ja valehtelee. Älä aloita parisuhdetta vaan pidä hauskaa.

      • Anonyymi

        "Eihän tyttöjä ole opetettu mielistelemään miehiä ikinä. 50-luvulla kyse oli molemminpuolisesta kunnioituksesta."

        Suosittelen kertaamaan vähän lisää historiaa, noilla tiedoilla olisit saanut hissankokeesta hylätyn.


    • Anonyymi

      Nainen itkööö yhyyyyyyy

    Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe