Vimpeliläisten kateus Alajärveä kohtaan

Anonyymi

Muutaman vuoden täällä asuneena ihmettelen tätä ahdistusta mikä joillakin on Alajärveä kohtaan. Keskustelut kääntyvät aina Alajärven haukkumiseen ja tämä Suomi palstakin on samanlainen jokainen keskustelu päätyy Alajärveen. Tekisi mieli joillekin sanoa, että hakevat ammattiauttajalta apua ongelmaan. Itse käyn ainakin asioimassa siellä usein ja uimahallion tuttu paikka. Ihmiset ovat olleet ystävällisiä. Tunnen myötähäpeää ja en ole ajatellut tähän ahdistavaan ilmapiiriin jäädä asumaan yhtään pidemmäksi aikaa kuin pakko.

26

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä olen muutaman kerran palstaa lukenut niin eniten kateutta näyttäisi aiheuttavan Vedon menestys ja Vimpelin nuori ja tarmokas kunnanjohtaja. Ja nimenomaan Alajärveläisten naama vihertää. Jokainen voi itse lukea ja muodostaa mielikuvan. Ei täällä haukuta Alajärven kunnanjohtajaa, rakennuksia tai urheiluseuraa.

      • Anonyymi

        Lueskele nuo meidän palstan kirjoitukset ja kerro missä ei päädytä Alajärveen. Enkä kyllä ole kenenkään alajärveläisen tai lappajärveläisen kuullut kadehtineen meitä tai kenenkään muun?


    • Anonyymi

      Kovaa on kateus Vetoa kohtaan, koko ajan tulee valeuutista.

      • Anonyymi

        Taitaa olla ihan omia kansalaisia. Ei kaikki pidä keppipallosta!


      • Anonyymi

        Kukaan ei kadehdi Vetoa.


    • Anonyymi

      Eikö molemmilla ole ikiomaa helluntailaisseurakuntaa sitten.

      • Anonyymi

        Tekeekö meidän Anne paluun?


    • Anonyymi

      On se jännää kuinka paljon provoilua näin pieni paikkakunta saa osakseen. Vaikkapa tämäkin aloitus.

      • Anonyymi

        Kovasti tuntuu kateutta piisaavan Alajärvellä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti tuntuu kateutta piisaavan Alajärvellä...

        Olen edelleen vimpeliläinen kuten aloituksessa mainitsin. En alkuperäinen, mutta veroni tänne vielä toistaiseksi maksan. Tämäkin ketju saatiin taas samaan sävyyn. Ulkoa tulleena en keksi yhtään syytä miksi kukaan maailmassa olisi Vimpelille kateellinen. Lähinnä sääli lienee oikea termi kuvaamaan ihmisten ajatuksia Vimpelistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen edelleen vimpeliläinen kuten aloituksessa mainitsin. En alkuperäinen, mutta veroni tänne vielä toistaiseksi maksan. Tämäkin ketju saatiin taas samaan sävyyn. Ulkoa tulleena en keksi yhtään syytä miksi kukaan maailmassa olisi Vimpelille kateellinen. Lähinnä sääli lienee oikea termi kuvaamaan ihmisten ajatuksia Vimpelistä?

        Ihmettelen kyllä sinunkin kovaa tarvetta mollata Vimpeliä ja vimpeliläisiä. Mikä Vimpelissä sen aiheuttaa ? Olen minäkin muuttanut Vimpeliin vuosia sitten, enkä ole vieläkään havainnut vimpeliläisissä mitään kateutta Alajärveä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen kyllä sinunkin kovaa tarvetta mollata Vimpeliä ja vimpeliläisiä. Mikä Vimpelissä sen aiheuttaa ? Olen minäkin muuttanut Vimpeliin vuosia sitten, enkä ole vieläkään havainnut vimpeliläisissä mitään kateutta Alajärveä kohtaan.

        En minä mollaa, mutta katso nyt tätä Suomi palstaa ja kyllä monet vaan täällä puhuvat pahaa naapurikunnista. Ei vain Alajärvestä pelkästään. Mitä se on ellei kateutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen edelleen vimpeliläinen kuten aloituksessa mainitsin. En alkuperäinen, mutta veroni tänne vielä toistaiseksi maksan. Tämäkin ketju saatiin taas samaan sävyyn. Ulkoa tulleena en keksi yhtään syytä miksi kukaan maailmassa olisi Vimpelille kateellinen. Lähinnä sääli lienee oikea termi kuvaamaan ihmisten ajatuksia Vimpelistä?

        Vimpeliläisillä on kateutta ja pelkoa muualta tulleisiin, vedentuomiksi sanotaan. Tänne myös muualta muuttaneena ja parin vuosikymmenen kokemuksella ei voi muuta kuin ihmetellä. Joukkopelkoa on kaikkea kunnan ulkopuolista kohtaan. Koskaan ei olla tyytyväisiä mihinkään eikä millään muotoa itse tehdä mitään sen eteen että asiat muuttuisi. Valitus ja kateus on kantava voima. Herraa ja kuolemaa ei pelätä mutta Alajärveä ja alajärveläisiä. Turha on haaveilla muuttajista ja paluumuuttajista kun väen luonne paljastuu jo täällä. Kiertäkää kaukaa, muuttakaa vaikka Alajärvelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vimpeliläisillä on kateutta ja pelkoa muualta tulleisiin, vedentuomiksi sanotaan. Tänne myös muualta muuttaneena ja parin vuosikymmenen kokemuksella ei voi muuta kuin ihmetellä. Joukkopelkoa on kaikkea kunnan ulkopuolista kohtaan. Koskaan ei olla tyytyväisiä mihinkään eikä millään muotoa itse tehdä mitään sen eteen että asiat muuttuisi. Valitus ja kateus on kantava voima. Herraa ja kuolemaa ei pelätä mutta Alajärveä ja alajärveläisiä. Turha on haaveilla muuttajista ja paluumuuttajista kun väen luonne paljastuu jo täällä. Kiertäkää kaukaa, muuttakaa vaikka Alajärvelle.

        Totta mitään ei ole tähän lisättävää


      • Anonyymi

        Muutaman vuoden täällä asuneena ihmettelen tätä ahdistusta mikä joillakin on Alajärveä kohtaan. Keskustelut kääntyvät aina Alajärven haukkumiseen ja tämä Suomi palstakin on samanlainen jokainen keskustelu päätyy Alajärveen. Tekisi mieli joillekin sanoa, että hakevat ammattiauttajalta apua ongelmaan. Itse käyn ainakin asioimassa siellä usein ja uimahallion tuttu paikka. Ihmiset ovat olleet ystävällisiä. Tunnen myötähäpeää ja en ole ajatellut tähän ahdistavaan ilmapiiriin jäädä asumaan yhtään pidemmäksi aikaa kuin pakko.NÄILLÄ MENNÄÄN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen kyllä sinunkin kovaa tarvetta mollata Vimpeliä ja vimpeliläisiä. Mikä Vimpelissä sen aiheuttaa ? Olen minäkin muuttanut Vimpeliin vuosia sitten, enkä ole vieläkään havainnut vimpeliläisissä mitään kateutta Alajärveä kohtaan.

        Ihan muuten sitten vaan haukkuvat Alajärveä ja alajärvisiä... Negatiivisessa sävyssä joka tapauksessa puhuvat ja kirjoittelevat tänne ja totta, joka ikinen avaus käännetään jotenkin alajärveen!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vimpeliläisillä on kateutta ja pelkoa muualta tulleisiin, vedentuomiksi sanotaan. Tänne myös muualta muuttaneena ja parin vuosikymmenen kokemuksella ei voi muuta kuin ihmetellä. Joukkopelkoa on kaikkea kunnan ulkopuolista kohtaan. Koskaan ei olla tyytyväisiä mihinkään eikä millään muotoa itse tehdä mitään sen eteen että asiat muuttuisi. Valitus ja kateus on kantava voima. Herraa ja kuolemaa ei pelätä mutta Alajärveä ja alajärveläisiä. Turha on haaveilla muuttajista ja paluumuuttajista kun väen luonne paljastuu jo täällä. Kiertäkää kaukaa, muuttakaa vaikka Alajärvelle.

        Ihan sama kokemus itsellä, älkäö kukaan tänne muuttako, poispäin vain.


      • Anonyymi

        Eikähän lähdetä porukalla vimpelistä täällä ei jaksa enään asua on niin hullua sakkia voi herran jestas, vaikka Alajärven kaupunkiin. Olisko aihetta ottaa käytöön se vanha b-talo Järviseudun sairaala vimpeliläisiä varten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan muuten sitten vaan haukkuvat Alajärveä ja alajärvisiä... Negatiivisessa sävyssä joka tapauksessa puhuvat ja kirjoittelevat tänne ja totta, joka ikinen avaus käännetään jotenkin alajärveen!!

        No mitä mieltä olet vaikkapa tässä ketjussa olevia kirjoituksia. Paljonko tässä ketjussa kirjoitetaan negatiivisesti Alajärvestä ? Näyttäisi olevan taas pelkästään Vimpeliä solvaavaa kirjoittelua, kuten suuria osa kommenteista Vimpelin palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä mieltä olet vaikkapa tässä ketjussa olevia kirjoituksia. Paljonko tässä ketjussa kirjoitetaan negatiivisesti Alajärvestä ? Näyttäisi olevan taas pelkästään Vimpeliä solvaavaa kirjoittelua, kuten suuria osa kommenteista Vimpelin palstalla.

        Paljon kirjoitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon kirjoitetaan.

        Kyllä nyt on paras alkaa avaamaan B-TALOA joku ehdotti ja samaa mieltä, vimpelissä niin paljon potilaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt on paras alkaa avaamaan B-TALOA joku ehdotti ja samaa mieltä, vimpelissä niin paljon potilaita

        Kannatan B-talon avaamista ja taitaa olla meidän ainoa homeeton rakennus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatan B-talon avaamista ja taitaa olla meidän ainoa homeeton rakennus

        Aukaistaan pian


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatan B-talon avaamista ja taitaa olla meidän ainoa homeeton rakennus

        Sopiiko sinne kaikki Vimpeläiset joilla jotain vialla päässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen edelleen vimpeliläinen kuten aloituksessa mainitsin. En alkuperäinen, mutta veroni tänne vielä toistaiseksi maksan. Tämäkin ketju saatiin taas samaan sävyyn. Ulkoa tulleena en keksi yhtään syytä miksi kukaan maailmassa olisi Vimpelille kateellinen. Lähinnä sääli lienee oikea termi kuvaamaan ihmisten ajatuksia Vimpelistä?

        Juurikin näin 👍 Vimpelissä asuu monia ex. alajärvisiä
        ja on just niitä joilla Vedon verkkatakki ensimmäisenä päällä 😀😀
        sääli on oikea sana tähän Vimpeli keskusteluun


    • Anonyymi

      onko aikuisten oikeasti niin että vimpelissä on maailman tärkein asia pesäpallon ostojoukkue, muulla ei niin väliä . se pelastaa vimpelin.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe