Erikoinen uskonto helluntailaisilla

Anonyymi

Itse itsensä autuaaksi julistaneet lahkolaiset ovat omilla uskonratkaisuillaan itse itsensä sovittaneet.
Lahkolaisten lapsetkin on kuulemma Jeesuksen veroisia täysin synnittömiä.
Ne ei tarvi uskoa, ei kastetta, ei Pyhää Henkeä, ei uudestisyntymistä , ei yhtään mitään mistä Raamattu puhuu taivaaseen menijöillä olevan. On se kummallinen lahkouskonto sellainen.

144

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aivan.

• Anonyymi

Ei aivan. He kyllä väittävät syntyvänsä synnittöminä, mutta koska oppiin on jotenkin sovitettava uudestisyntymät ja kasteet, he opettavat kunkin ihmisen, jossain iässä, kokevan oman, uuden syntiinlankeemuksensa, (koska ihmisen ilmeinen syntisyys on jotenkin selitettävä). Nyt syntiinlangettuaan heidän pitää sitten tulla uudelleen uskoon: ensin uusia, miljoonia syntiinlankeemuksia (joista kumma kyllä Raamattu ei mainitse sanallakaan), sitten vaan pokkana takaisin! Nyt he jälleen muuttuvat synnittömiksi.

Kuitenkin, jos heidän ilmeiset syntinsä suoraan osoittaa, heillä on kyllä selityksensä. Ensimmäiseksi he suuttuvat. Sitten aloittavat hyökkäyksen, alkavat pilkata kristittyjen uskoa (täällä on mm. nicki Savis tehnyt varmaan jo sadoittain näitä pilkka-aloituksia, jos moni muukin). Kohta yks hell-saarnaaja tulee taas nimeltä mainiten "soffittelemaan". Mutta minäkin tiedän myös sen huijarin nimen.

• Anonyymi

Olen lukenut, että tuo jae on helluntailaisten eniten vihaamia kohtia Raamatussa.
      Koska se sovi mitenkään heidän oppirakennelmiinsa.

" Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

• Anonyymi

<<<<" Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.">>>

Psalmit:
        51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

Erikoinen on uskonto luterilaisillakin, kun he ensin väärentävät Raamatun ja muokkaavat sitten omatekoisen pelastusopin.

Oikea käännös tuosta lauseesta löytyy vanhemmasta käännöksestä (33/38). Siinä selvästi puhutaan äiden tekemästä synnistä eikä vauvan synnistä. Tuon jakeen perusteella väärämieliset luterilaiset tuomarit tuomitsevat vauvan syylliseksi äitinsä synnistä.

• Anonyymi

Psalmeissa esiintyy samanlaista kielenkäyttöä muissakin kohdissa. Niissä on kyse runollisesta liioittelusta. Esimerkiksi Ps.139:16
        "Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,
        sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.
        Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
        olivat kaikki päiväni jo luodut."
        Emmehän me tätäkään ota kirjaimellisesti. Siinä liioitellaan, että jokaisen elämä olisi määrätty ennen syntymää eikä ihmisellä olisi lainkaan vapaata tahtoa. Samalla tavalla liioitellaan syntisyyttä viemällä se jo äidin kohtuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<<<" Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.">>>

Psalmit:
        51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

Erikoinen on uskonto luterilaisillakin, kun he ensin väärentävät Raamatun ja muokkaavat sitten omatekoisen pelastusopin.

Oikea käännös tuosta lauseesta löytyy vanhemmasta käännöksestä (33/38). Siinä selvästi puhutaan äiden tekemästä synnistä eikä vauvan synnistä. Tuon jakeen perusteella väärämieliset luterilaiset tuomarit tuomitsevat vauvan syylliseksi äitinsä synnistä.

Käärmeen kaksihaarainen kieli kumoaa Jumalan sanan syntiinlankeemuksen seurauksista.

Aadam ja Kristus
        12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

Parhamilaiset harhaoppiset ovat Haagarin perillisiä ja Ismaelin rintaperillisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psalmeissa esiintyy samanlaista kielenkäyttöä muissakin kohdissa. Niissä on kyse runollisesta liioittelusta. Esimerkiksi Ps.139:16
        Emmehän me tätäkään ota kirjaimellisesti. Siinä liioitellaan, että jokaisen elämä olisi määrätty ennen syntymää eikä ihmisellä olisi lainkaan vapaata tahtoa. Samalla tavalla liioitellaan syntisyyttä viemällä se jo äidin kohtuun.

Onpa sinulla heikko usko. Selitellä voi aina...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelagiolainen vapaanratkaisun hellari kumoaa mieluummin Jumalan sanan kuin myöntää olevansa syntinen. Se on kova paikka, kun minä-minä-mun uskoontulo joutuisi tunnustamaan kuin jo muinaiset daavidit, asian oikean laidan.

Miksi? Koska todellisuudessa heiltä puuttuu Jeesus.

Monenko helluntailaisen olette nähneet täällä tekevän Jeesus-aloituksia tai viesteissään kertovan Hänen sovitustyöstään? He taas, jotka kertovat, ovat niitä sidotunratkaisuvallan syntisiä. Pyh!

"Mutta kun minäminäminäminäminä tulin uskoon, minäminäminäminä lopetin heti synninteon! Minäminäminä menin heti upotuskasteelle ja siinä oli niin paljon vettä, että ne jotkuset (ei monta, taisi olla seitsemän...? Äidin piparkakku, hakattiin kivellä pari kissaa kuoliaaks, ne huus hirveesti, mut ainahan ne huutaa, kirjoitin siitä muistelmat, sit yks tupakka, eiku joo, kaks, runkasin kerran... no joo, lähes joka päivä... ja... ja... No, herra tietää!) virhettä ja erhettä ja vajavuutta sinne varmasti hukkuivat, halellyyjä! Mutta sit minäminäminulla on kylläki oikein pitkä hengellinen cv esittää siitä mitä kaikkea hyvää minäminäminä olen elämässäni tehnyt..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelagiolainen vapaanratkaisun hellari kumoaa mieluummin Jumalan sanan kuin myöntää olevansa syntinen. Se on kova paikka, kun minä-minä-mun uskoontulo joutuisi tunnustamaan kuin jo muinaiset daavidit, asian oikean laidan.

Miksi? Koska todellisuudessa heiltä puuttuu Jeesus.

Monenko helluntailaisen olette nähneet täällä tekevän Jeesus-aloituksia tai viesteissään kertovan Hänen sovitustyöstään? He taas, jotka kertovat, ovat niitä sidotunratkaisuvallan syntisiä. Pyh!

"Mutta kun minäminäminäminäminä tulin uskoon, minäminäminäminä lopetin heti synninteon! Minäminäminä menin heti upotuskasteelle ja siinä oli niin paljon vettä, että ne jotkuset (ei monta, taisi olla seitsemän...? Äidin piparkakku, hakattiin kivellä pari kissaa kuoliaaks, ne huus hirveesti, mut ainahan ne huutaa, kirjoitin siitä muistelmat, sit yks tupakka, eiku joo, kaks, runkasin kerran... no joo, lähes joka päivä... ja... ja... No, herra tietää!) virhettä ja erhettä ja vajavuutta sinne varmasti hukkuivat, halellyyjä! Mutta sit minäminäminulla on kylläki oikein pitkä hengellinen cv esittää siitä mitä kaikkea hyvää minäminäminä olen elämässäni tehnyt..."

Hellarit ovat saaneet sellaisen käärmeen piston, että heille ottaa koville tunnustaa olevansa syntisiä jo sikiämisestä alkaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarit ovat saaneet sellaisen käärmeen piston, että heille ottaa koville tunnustaa olevansa syntisiä jo sikiämisestä alkaen.

Ovatpas luterilaiset vedenpalvojat tänään ärhäkkäällä tuulella.

• Anonyymi

Jumala sanoi, että sinä päivänä, jona te siitä syötte te kuolette ja ero tulee Jumalasta.'

Käärme väitti vastaan, ei suinkaan, vaan te tulette viisaaksi ja opitte tuntemaan pahan ja hyvän.

Eikös helluntailaisten opissa toteudu tuo sama käärmeen ajatus, kun helluntailainen sanoo, että lapsen on ensin opittava tuntemaan se paha eli tehtävä syntiä, jotta voi tehdä siitä parannuksen ja vasta sitten kelvollinen tekemään parannusta ja kääntymystä, jotta asiat menee heidän suunnitelmiensa mukaan oikeassa järjestyksessä.

• Anonyymi

Tuo oli hyvä oivallus.
        Vanha Käärme 🐍 tuossakin mukana!

• Millainen olisi hyvyys, jos ei olisi pahuutta?

• Anonyymi

Hellari puolustaa käärmeen tekoja ja puheita.

• Anonyymi kirjoitti:

Hellari puolustaa käärmeen tekoja ja puheita.

Hellari saattaakin toimia juuri niin.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Hellari saattaakin toimia juuri niin.

sitä ne tekee

• Anonyymi kirjoitti:

sitä ne tekee

Mutta miten sen hyvyyden laita olikaan? Millainen olisi hyvyys, jos pahuutta ei olisi olemassa?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Mutta miten sen hyvyyden laita olikaan? Millainen olisi hyvyys, jos pahuutta ei olisi olemassa?

Jumala vihaa syntiä eli pahaa. Syntiinlankeemus vei koko ihmissuvun synnnin alle.
        Sitäkään totuutta helluntailaiset eivä tunnusta.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Hyvyys ei ole pahuuden vastakohta.
        Mutta pahuus vastustaa hyvyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvyys ei ole pahuuden vastakohta.
        Mutta pahuus vastustaa hyvyyttä.

"Mutta pahuus vastustaa hyvyyttä."

Miten totta tuo onkaan ja se tulee hyvin esiin, kun lukee noita vauvakastefanaatikkojen kirjoituksia. Heidän oppinsa perustuu vain solvauksiin, valehteluun ja Raamatun sanan väärentämiseen. Ei yhtään esimerkkiä Raamatusta vauvojen kastamisesta.
        'He todella ovat pahuuden puolella.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumala vihaa syntiä eli pahaa. Syntiinlankeemus vei koko ihmissuvun synnnin alle.
        Sitäkään totuutta helluntailaiset eivä tunnusta.

Jumala vihaa siis syyn seurausta, muttei itse syytä?

• Anonyymi

On niillä Amerikan lahkolaisilla helluntailaisilla harhaoppinen ja juluma uskonto, jossa lapsetkaan ei voi uudestisyntyä. Ne jätetään kylmästi maailmaan.
      Mormoninkirjassa on kohta, jossa pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he edes ajattelevat vievänsä lapsensa kristilliseen kirkkoon kastettaviksi. (Moroni, luku8) Helluntailaisilla on samanlaiset sisäiset ohjeet.

• Älä valehtele. Valehteleminen ja parjaaminen on syntiä.

• En ole kuulutkaan moisesta. Sinähän ihan hassuja kirjoittelet.

Itse tulin uskoon 1981 ja siitä asti olen kuunnellut opetusta. Mutta tuollaista ei ole koskaan korviini tullut. Kyllä minä en ole itseäni sovittanut, vaan otin Jeesuksen vastaan elämääni ja sain syntini anteeksi. Jeesus sovitti minunkin syntini ristillä. Vain Jeesus on tie Jumalan luo. Ei mikään muu pelasta meitä, ei kaste eikä muutkaan kommervenkit.

• Anonyymi

"Ei mikään muu pelasta meitä, ei kaste eikä muutkaan kommervenkit."

Te kuitenkin olette välittömästi teidän uskoonne tulleita tuolla halveksimallanne pyhällä sakramentilla, kasteella.

Mutta teidän kasteenne ei olekaan kristillinen kaste, joka armahtaa lapsetkin, vaan omien uskonansioidenne kaste, jolle on itse määrittelemänne edellytykset.

Kumpi noista eri kasteista on se halveksivasti nimeämäsi "kommervenkki"? Jumalan lahja ihmiselle, vai teidän "lahjanne" Jumalalle? Teidän kasteissanne teidän vetenne määrä on oleellisin, kristityillä taas veden määrästä riippumaton, kasteeseen liittyvä Jumalan sana, joka on yhdessäkin pisarassa vettä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te kuitenkin olette välittömästi teidän uskoonne tulleita tuolla halveksimallanne pyhällä sakramentilla, kasteella.

Mutta teidän kasteenne ei olekaan kristillinen kaste, joka armahtaa lapsetkin, vaan omien uskonansioidenne kaste, jolle on itse määrittelemänne edellytykset.

Kumpi noista eri kasteista on se halveksivasti nimeämäsi "kommervenkki"? Jumalan lahja ihmiselle, vai teidän "lahjanne" Jumalalle? Teidän kasteissanne teidän vetenne määrä on oleellisin, kristityillä taas veden määrästä riippumaton, kasteeseen liittyvä Jumalan sana, joka on yhdessäkin pisarassa vettä!

"Te kuitenkin olette välittömästi houkuttelemassa teidän uskoonne tulleita..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään pyhäöä sakramettia ei Raamattu tunne neikä mikäänkaste armahda mitään eikä ketään eikä mitään kasteen lahjaa ole muuall akuin lutterin pääkopassa syntynyt tarina jonka suomalaiset ovart nielleet koukkuineen ja korkkeineen vapakin meni siinä ohessa.

kukaan ei ole löytänyt Raamatusta mitään muuta uskoontulon mallia kuin minkä Apostolien tekojen malli osoittaa.

lukekaa sieltä ja viisastukaa jo viimenikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään pyhäöä sakramettia ei Raamattu tunne neikä mikäänkaste armahda mitään eikä ketään eikä mitään kasteen lahjaa ole muuall akuin lutterin pääkopassa syntynyt tarina jonka suomalaiset ovart nielleet koukkuineen ja korkkeineen vapakin meni siinä ohessa.

kukaan ei ole löytänyt Raamatusta mitään muuta uskoontulon mallia kuin minkä Apostolien tekojen malli osoittaa.

Ihmisen ja Jumalan välillä ei ole sakramentteja ei talismaaneja eikä rukousnauhoja, kaikki on USKON ikautta kuten luemme hebrlaiskirjeestä luku 11 jos uskallatte.

siellä ei sakramenteista puhuta sanaakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Te kuitenkin olette välittömästi houkuttelemassa teidän uskoonne tulleita..."

Jumalan SANAANHAN, he eivät usko, vaan "oma ratkaisu, MINÄ tein, MINÄ valitsin, MINÄ OTIN kasteen, ei kastetta LAHJAKSI anneta , jne.

"lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa" (kaste)

helluntailaisuudessa, tuo "lahjaksi antakaa", - siellä se tarkoittanee, - r a h a a !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan SANAANHAN, he eivät usko, vaan "oma ratkaisu, MINÄ tein, MINÄ valitsin, MINÄ OTIN kasteen, ei kastetta LAHJAKSI anneta , jne.

helluntailaisuudessa, tuo "lahjaksi antakaa", - siellä se tarkoittanee, - r a h a a !!

ei kyllä se tarkoittaa pakollista kirkollisveroa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaste otetaan sitä ei anneta tiedoksi höpöttäjälle !

"41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. "

"12. Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. "

ihminen joko ottaa vastaan evankeliumin tai ei ota, ihminen joko ottaa kasteen ttai ei ota!

ihminen voi myös ottaa vastaan sanan kehoituksen ja viisastua ja lakata noista hölmöistä kasteen lahjaksi antomuheista joissa ei ole päätä ei häntää,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa. "

"12. Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. "

ihminen joko ottaa vastaan evankeliumin tai ei ota, ihminen joko ottaa kasteen ttai ei ota!

ihminen voi myös ottaa vastaan sanan kehoituksen ja viisastua ja lakata noista hölmöistä kasteen lahjaksi antomuheista joissa ei ole päätä ei häntää,.

jos joku sokea kirkollinen ei tajua mitä tuossa lukee voin kyllä kädestä pitäen selittää ok !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millainen uskonnollinen porukka pysyttää jäsenensä noin hölmöläisenä että kirjoittaa mm ...kristillinen kaste joka armahtaa lapsetkin...voi hyvä isä millaista taikauskoa ja isien perinnehöpinää, kun mistään tuollaisesta ei Raamattu kerro sanan sanaa,!

mikä teitä oikein vaivaa miksi ei ymmärrys aukene,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei kyllä se tarkoittaa pakollista kirkollisveroa !

pakollista kirkollisveroa ei ole, kirkkoon on vapaa pääsy kaikilla:
        "henkilöön katsomatta"

(kehtaavat jostakin "verosta" edes mainita, lahkoissa se on: kymmnen % tuloista "antimet", siihen sitten vapaaehtoisena seurakunnan tehtäviin, oli koulutusta tai ei, kyllä he itse kouluttaa . . . omiin tarkoituksiinsa, jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millainen uskonnollinen porukka pysyttää jäsenensä noin hölmöläisenä että kirjoittaa mm ...kristillinen kaste joka armahtaa lapsetkin...voi hyvä isä millaista taikauskoa ja isien perinnehöpinää, kun mistään tuollaisesta ei Raamattu kerro sanan sanaa,!

mikä teitä oikein vaivaa miksi ei ymmärrys aukene,

Raamatun mukaan kristillinen kaste pesee synnit pois ja pelastaa, ei siinä auta märinät.

Miksi ei noin selviä Raamatun Sanoja uskota?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarihörhö tuossa sanoo: "Kaste otetaan sitä ei anneta tiedoksi höpöttäjälle !

"Johannes vastasi: "Kukaan ei voi ottaa mitään, ellei sitä anneta hänelle taivaasta".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen ja Jumalan välillä ei ole sakramentteja ei talismaaneja eikä rukousnauhoja, kaikki on USKON ikautta kuten luemme hebrlaiskirjeestä luku 11 jos uskallatte.

siellä ei sakramenteista puhuta sanaakaan.

Ei kaste eikä ehtoollinen onnistu ilman armon välineitä eli sakramentteja.

• Anonyymi

Lahkokellareissa pompitaan ja hypitään ja kuunnellaan valheen puhujia

"He ovat aina opetusta ottamassa, mutta eivät he voi koskaan tulla totuuden tuntoon."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaste eikä ehtoollinen onnistu ilman armon välineitä eli sakramentteja.

Niin teille on opetettu, mutta opettaja EI ole Raamattu EI Pyhä Henki EIKä omakohtainen usko joka avaa silmät ja korvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan kristillinen kaste pesee synnit pois ja pelastaa, ei siinä auta märinät.

Miksi ei noin selviä Raamatun Sanoja uskota?

Lahkolaiset ovat harhoppisia väärän hengen vallassa olevia, siksi he eivät ota vastan Jeesuksen sanoja, jotka voisivat heidät pelastaa.

He kuuntelevat mieluummin Parhamin novumeja kuin Jumalan sanaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sakramentit löytyvät kyllä Raamatusta, mutta hengellisesti sokeina te ette niitä näe, kun niiden kohdalla ei ole sanaa "sakramentti", joka on myöhemmin käyttöönotettu, selventävä termi.

Mutta: itse juuri kielsit ja pilkkasit Jumalan armon.

En kerro, missä kohdin nuo sakramentit esitetään. Olet niin itseviisas, että etsi itse. Sinulle onnekasta, jos löydät ne ennen kuolemaasi. Muutoin pilkkasi pysyy, olet siihen sidottu.

• Anonyymi kirjoitti:

Lahkolaiset ovat harhoppisia väärän hengen vallassa olevia, siksi he eivät ota vastan Jeesuksen sanoja, jotka voisivat heidät pelastaa.

He kuuntelevat mieluummin Parhamin novumeja kuin Jumalan sanaa.

MInä en ole kuunnellut koskaan Parhamin (kuka hän on ?) novumeja. Minä luen raamattua ja kirjoja, jotka perustuvat raamattuun.

Kaste ei pelasta ketään. Jeesus ristillä kantoi syntimme ja, kun otamme hänet vastaan elämäämme, me pelastumme. Jeesus on ainoa tie Jumalan luo.

• Anonyymi kirjoitti:

Hellarihörhö tuossa sanoo: "Kaste otetaan sitä ei anneta tiedoksi höpöttäjälle !

"Johannes vastasi: "Kukaan ei voi ottaa mitään, ellei sitä anneta hänelle taivaasta".

1 Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Jeesus on ainoa tie Jumalan luo, ei ole muuta tietä. Kun me otamme Jeesuksen vastaan elämäämme, me pelastumme. Me tunnustamme syntimme ja siitä alkaa uskovaisen tie Jumalan lapsena. Matkan varrella voi langeta, mutta ihminen saa anteeksi, kun hän katuu. Jumala tuntee sydämemme, hän tietää meistä kaiken.

• Anonyymi

Kristittyjä lahkoihinsa saalistavat Amerikkalaiset uskonlahkot on antikristuksen valheen henkivasta kotoisin.

Saatana tietää, että kun pakanoiden täysi luku on sisälle tullut Jumalan valtakuntaan, niin se ja sen lahkoapurit, nuo uudestikastajat heitetään tuliseen järjeen.

Ei Raamattu turhaan hurmahenkisistä uskonlahkoista varoita.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

kirjoitit tuon ja eilen ja sitä edellisenä, usko jo että me uskomme sinun uskovan omia tarujasi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kirjoitit tuon ja eilen ja sitä edellisenä, usko jo että me uskomme sinun uskovan omia tarujasi !

raamattua on hyvä tuntea :) SINUNKIN !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

raamattua on hyvä tuntea :) SINUNKIN !

Olen Raamattua opiskellut kymmeniä vuosia yksin yhdessä ja koulussa.

miten sinä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen Raamattua opiskellut kymmeniä vuosia yksin yhdessä ja koulussa.

miten sinä?

Kaltaisesi väärämieliset ovat aina opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

• Anonyymi

• Anonyymi

Kuka antaa sinulle erikoisaseman? Onko sinulla mitään, mitä et ole saanut lahjaksi? Jos kerran olet saanut kaiken lahjaksi, miksi ylpeilet niin kuin se olisi omaa ansiotasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka antaa sinulle erikoisaseman? Onko sinulla mitään, mitä et ole saanut lahjaksi? Jos kerran olet saanut kaiken lahjaksi, miksi ylpeilet niin kuin se olisi omaa ansiotasi?

Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, taivaan tähtien Isältä, jonka luona ei mikään muutu, ei valo vaihdu varjoksi.

• Anonyymi

Kaikki annettiin Jumalan puolelta silloin kun Jeesus huusi ristillä " s e on täytetty"!

opi jotain sinäkin pikkuhiljaa.

• Anonyymi

Onpa omituista.

Mutta kerrohan sinä aloituksen tekijä siitä oikeasta uskotasi käsin, että kuinka ihminen uudesti syntyy ylhäältä?

• Anonyymi

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Niin, mutta mitä hän vastasi Nikodeemukselle. kuinka se tapahtuu?

Vasytaushan on tuossa tekstikohdassa myöhemmin.

• Anonyymi

uudestisyntyy: Jumalan sanalla toimitetusta kasteesta: "vedestä ja hengestä",
        "jos joku ei SYNNY vedestä ja hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3:5

"mikä lihasta on syntynyt on liha; ja mikä hengestä on syntynyt on henki"
        Joh: 3: 6 (lihasta syntynyt, on myös pieni vauva)

"älä ihmettele, että minä sanon sinulle; teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä"
        Joh: 3: 7 (vesi ja henki = kaste = Jumalan SANALLA

Uudestikastajat:
        "Sillä tieten he eivät ole tietävinään, että taivaat ja maa, VEDESTÄ, ja VEDEN KAUTTA
        rakennettu, olivat jo ikivanhastaan olemassa, Jumalan SANAN voimasta"
        2 Piet: 3: 5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, mutta mitä hän vastasi Nikodeemukselle. kuinka se tapahtuu?

Vasytaushan on tuossa tekstikohdassa myöhemmin.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        Sillä kolme on, jotka todistavat:
        Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uudestisyntyy: Jumalan sanalla toimitetusta kasteesta: "vedestä ja hengestä",
        "jos joku ei SYNNY vedestä ja hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3:5

"mikä lihasta on syntynyt on liha; ja mikä hengestä on syntynyt on henki"
        Joh: 3: 6 (lihasta syntynyt, on myös pieni vauva)

"älä ihmettele, että minä sanon sinulle; teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä"
        Joh: 3: 7 (vesi ja henki = kaste = Jumalan SANALLA

Uudestikastajat:
        "Sillä tieten he eivät ole tietävinään, että taivaat ja maa, VEDESTÄ, ja VEDEN KAUTTA
        rakennettu, olivat jo ikivanhastaan olemassa, Jumalan SANAN voimasta"
        2 Piet: 3: 5

Jeesus vastaa Nikodemukselle juurtajaksaen, Nikodeemus Israelin opettaja ei sitä tiennyt.

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
        13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        ( Joh 3)

Raamattu ilmoittaa Pyhän Hengen annettavan niille, jotka uskovat.

13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
        14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        ( Apt 11)

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi
        ( Ef 1)

Pyhä Henki annetaan uskosta Jeesukseen Kristukseen, kuten voimme lukea.

" sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne ".

Kuten Herra Jeesus Nikodeemukselle opettaa:

"14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Usko Toivonen

• Anonyymi

Onko sulla vapaa ajan ongelmia? Aivan sama mitä sinäkin meistä kirjoitat. Sillä ei ole yhtä mitään merkitystä.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on lahkousko. Minä itse.

Kristinusko on lahjausko. Yksin Jumala.

• Anonyymi

Minkähän takia sitten luemme Raamatusta mm;

7. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

jos on jotain vaikeutta ymmärtää mitä siinä lukee niin voin auttaa kyllä !

• Anonyymi

Kun se on lahjausko miksi sitä tökittiin keihäillä takapuolesta sisään aikoinaan kun suomea alettiin valtion toimesta pakkouskottaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun se on lahjausko miksi sitä tökittiin keihäillä takapuolesta sisään aikoinaan kun suomea alettiin valtion toimesta pakkouskottaa?

Ei Raamattu sellaiseen opeta.

oliko siis aikalaiset kirkonmiehet yhtä sokeita silloin kuin tänäpäivänäkin!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Raamattu sellaiseen opeta.

oliko siis aikalaiset kirkonmiehet yhtä sokeita silloin kuin tänäpäivänäkin!?

Ei Raamatu sellaistakaan opeta että jos joku ei usko, sellainen pitää roviottaa tai karkottaa pois kotimaastaan ties minne!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkähän takia sitten luemme Raamatusta mm;

7. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

jos on jotain vaikeutta ymmärtää mitä siinä lukee niin voin auttaa kyllä !

Helluntailaisuus on valheista punottu meduusan verkko.

• Anonyymi

Käärmeen kaksihaarainen kieli kumoaa Jumalan sanan syntiinlankeemuksen seurauksista. Käärme sanoo, ette suikaan kuole eikä kaikki tule syntisiksi, syökää vaan siitä puusta ihan vapaasti niin tulette viisaiksi uskoviksi.

Aadam ja Kristus
      12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

Parhamilaiset harhaoppiset ovat Haagarin perillisiä ja Ismaelin rintaperillisiä.

• Anonyymi

Vähä-älyisten uskonnollinen joukkio.

• Anonyymi

Joh.14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minusta ja minä teissä. Joh.17:21-26

• Anonyymi

Kyllä oikea kaste kuuluisi ottaa Martin Lutherin nimeen on ainoa oikea. jos kerran ollaan Lutterin lapsia niin oppi isämme on Luther ja niin tulee myös kastaa hänen nimeensä.

• Anonyymi

Mutta emme ole Lutherin lapsia vaan Kristuksen opetuslapsia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta emme ole Lutherin lapsia vaan Kristuksen opetuslapsia

Aivan, anteesi väärä informaationi

• Anonyymi

Luterilaiset kastavat yhden Raamatun jakeen mukaan ja rikkovat samalla kymmeniä Raamatun jakeita. Eivätkä he näe sitä mitenkään ongelmallisena.

• Anonyymi

eivät he näe kuin hämärästi katkismuksen.

• Anonyymi

Alkuseurakunnan aikana oli monenlaisia oppeja ja julistuksia opetuslapsilla, mikä ihmisen oikeasti pelastaa. Alkuseurakunta hajosi pian ja sen viimeinen oikeassa ylösnousemususkossa pysynyt Johannes karkotettiin Patmos-nimiselle saarelle.
      Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa, yhteisomistus, rrahanahneus, Pietarri avustajineen (mahd.Paavali) tappoi erään pariskunnan heidä talokaupparahat saadakseen ja pistivät syyn Pyhän Hengen tiliin.

Room. 9:18

Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.

• Anonyymi

Ihminen voi kiihkeän käännyttämisen avulla tulla ihan mihin uskoon tahansa, joten se se pelkkä uskoontulo ketään pelasta. Lahkokellareiden hurmostekniikoiden avulla tuota hurmosuskoa voidaan sitten ylläpitää vuosikaupalla. Eikä liittyminen näyttävlläkään (paljon vettä) lahkokasteen rituaalilla ei se tuo mitään lisäarvoa harhaoppiseen lahkkouskoon, vaikka sen tekisi kuinka monta kertaa tahansa. Sellainen uudestikaste ei ole Jumalasta, vaan ihan muusta herrasta tai rouvasta.

Kristillinen kaste lapselle on ikuinen, koska se on Jumalan teko, jossa lapsi on liitetty Ylhäältä eli Jumalan tekona Kristuksen ylösnousemusruumiiseen eli seurakunnan jäseneksi. Usko voi elämän aikan kadota ja vaellus kaipaa parannusta, mutta kerran lapsena saatu kristillinen kaste on ikuisesti voimassa aina ajan rajan taakse asti.

• Anonyymi

Aloitus on pilkkaa ja uskovien vainoamista ja uskonrauhan rikkomista.
      Sana näyttää aloituksen valheeksi. Sillä sekä Hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi.
      Aloittaja on jumalaton ilkkuja. Jumala on se, joka sekä pyhittää että vanhurskauttaa.
      Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

• Anonyymi

>>>>>Aadam ja Kristus
      12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]<<<<<<

Luterilaiset käyttävät tuota jaetta perisynnin olemassaolon puolustamiseen mutta siinä puhutaan tekosynneistä selvästi.

Luterilaisuutta ei oikeastaan voi nimittää kristinuskon lahkoksi, koska kysymys ei ole kristinuskosta ollenkaan. Luterilaiset ovat yhdessä katolisten kanssa sekoittaneet opillisen sopan, jota he itse kutsuvat kristilliseksi, mutta ei se ole kristillinen. se on pakanallinen oppi.

• Anonyymi

Juurikin näin. Jos vaikka poikkeaa Suomessa mihin tahansa lutterin kirkkoon, niin hyvin todennäköisesti voi havaita kirkossa auringonjumalan symboleja. Jopa Raamattujen kansista löytyy epäjumalien merkkejä.
        Baabelin jumalien palvontaa kuuluvaa kalustoa kuljettiin Roomaan halki vähän Aasiaa. Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on. Katolinen kirkko oli käyttöönsä Baabelin pappien vaatteet ja tavat ja sekoitti kristinoppiin pakanauskontoja. Paavi sai Pergamossa olleen istuimenkin ajan saatossa käyttöönsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin. Jos vaikka poikkeaa Suomessa mihin tahansa lutterin kirkkoon, niin hyvin todennäköisesti voi havaita kirkossa auringonjumalan symboleja. Jopa Raamattujen kansista löytyy epäjumalien merkkejä.
        Baabelin jumalien palvontaa kuuluvaa kalustoa kuljettiin Roomaan halki vähän Aasiaa. Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä saatanan valtaistuin on. Katolinen kirkko oli käyttöönsä Baabelin pappien vaatteet ja tavat ja sekoitti kristinoppiin pakanauskontoja. Paavi sai Pergamossa olleen istuimenkin ajan saatossa käyttöönsä.

Ottaattaako päästä ja on kalsea olo?

• Anonyymi

Perisynti on alunpitäen kaikkia ihmiskuntaa eli Adamin sukua koskettava tekosynti.
        Raamattu käyttää siitä myös nimitystä "maailman synti" koska se koskee kaikkia ihmisiä vauvasta vaariin asti.

>>Aadam ja Kristus
        12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]<<<<<<

• Anonyymi

"tekosynneisatä" ???

Raamatussa:

"Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas !
        Katso pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
        Job: 15: 14-15

"ei ole ketään vanhurskasta, ei yhtäkään"
        Room: 3: 10

• Anonyymi

helluntailaisuus ainakin syntynyt Parham & kumppanit, sodomiaa harrastavia, - UUDESTI-kastajia . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti on alunpitäen kaikkia ihmiskuntaa eli Adamin sukua koskettava tekosynti.
        Raamattu käyttää siitä myös nimitystä "maailman synti" koska se koskee kaikkia ihmisiä vauvasta vaariin asti.

>>Aadam ja Kristus

Adamin syntiinlangenneeseen sukukuntaan syntyvä ihminen ei ole sellaisenaan synnitön eli vanhurskas, kuten helluntailaisten, jehovien ja mormonien harhaopit opettaa.

Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.

Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!

Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?

Kristittyjen yhteinen uskontunnustus:

TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Adamin syntiinlangenneeseen sukukuntaan syntyvä ihminen ei ole sellaisenaan synnitön eli vanhurskas, kuten helluntailaisten, jehovien ja mormonien harhaopit opettaa.

Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Kukaan ei peri isien syntejä, vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutterin kirkko ei ole kristillinen kirkko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskosta osattomia Lutterin kirkon jäseniä painaa alituinen synnin tunto ja syyllisyys. Raamattu antaa vastauksen kysymykseen: "Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei peri isien syntejä, vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden.

Joka hellarivalheita kylvää se kerran niistä niittää.

Raamatun ilmoitus.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

Ja ihan turha on sinun tänne kopioida sitä Hesekielin kohtaa, josta olet peittänyt sen jakeen, jossa sanotaan että vanhempien syntivelka poistuu lasten yltä vain siinä tapauksessa kun lapsi noudattaa 100%:sti KAIKKIA Jumalan säätämiä lakejja ja käskyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutterin kirkko ei ole kristillinen kirkko.

No, kyllä aivan varmasti on.
        Luterilainen kirkko kuuluu osana nk. klassisen kristinuskon kirkkoihin.

Teidän lahkonne sen sijaan on uususkonto, syntynyt alunalkaen 1500-luvun anabaptisteista (uudestikastajat), Lutherin ja kristinuskon vastustuksesta, jo uskonpuhdistuksen aikana. Siitä sitten vapaamuurarien ja Ku klux klanin "hiomana" uususkontona 1800-luvun lopun USA:n etelävaltioissa. Vapaamuurarit liittivät helluntailaisuuteen kaikki gnostilaiset, kristinuskon kieltämät teosofiset harhaopit (heillä oli taatusti hauskaa, Jumalan sanaa väännellessään).

Te valehtelette aivan pokkana, vastoin tunnettuja historian tosiasioita. Näin te olette tehneet koko "herätysliikeenne" olemassaolon ajan. Kun pikkulapsena, rehellisenä pienenä Jumalan lapsena, lauoin ääneen, osoitin valheitanne, minua pahoinpideltiin kotona lähes päivittäin.

Te tiesitte, mutta ette puuttuneet. Myöhemminkään.

• Anonyymi

Se on käärmeen oppia, että kaikki ei tullut syntisiksi Adamin ja Eevan synnin tähden.

Jos perisyntiä ei olisi ihmisen osana, niin sellainen ihminen ei kuolisi koskaan, ei sairastaisi koskaan, ei tarvitse tehdä työtä elääkseen, ei olisi synnytyskipuja jne.
      Mitään perinnöllisiä sairauksia ei tunnettaisi jne.
      Ruokaa riittäisi kaikille. Hampaita ei tarvitsisi paikata koskaan

• Anonyymi

Jaa, sionä siis pystyt elämään täysin synnittömänä, vain isiesi synnit ovat osasi.

• Anonyymi

Tuokaan ei pidä paikkaansa sillä vaikka perisyntiä ei olisikaan niin jokainen voisi silti tehdä omia syntejä.

Eihän Aatamilla ja Eevallakaan ollut perisyntiä. Heidät tuomitaan heidän omien tekemiensä syntien tähden. He kuolivat, vaikka heillä ei ollutkaan perisyntiä.

Perisynti on olemassa siinä muodossa, että ihmisen perimä on mennyt rikki, ihmisten yhteys Jumalaan on katkennut ja ihmiset eivät osaa kasvattaa lapsiaan niinkuin pitäisi. Tämä ympäristö, jossa me elämme, on mennyt rikki.

Mutta ei vauvakaste poista perinnöllisiä sairauksia, ei muuta ympäristöä paremmaksi eikä saa ihmisen yhteyttä Jumalaan paranemaan.

Luterilaiset keskittyvät muka poistamaan perisynnin ja sen seuraukset mutta se on pelkkä harhaa ja tyhmyyttä eikä Jumala missään Raamatussa vaadi, etä perisynnistä olisi päästävä eroon. Sillä ei perisynnistä voi päästä eroon.

Jumala haluaa, että ihminen tunnustaa omat tekosyntinsä ja pyytää Jumalaa auttamaan niin ettei hänen enää tarvitsisi syntiä palvella. Jumala antaa ihmiselle, joka uskoo Jeesukseen, hänen tekosyntinsä anteeksi. Ei missää sanota, että Jumala antaisi perisyntiä anteeksi.

Luterilaisuus vauvakasteineen on paha harha ja se on oikeastaan osa sitä perisyntiä, väärää kasvatusta ja petollista ympäristöä, jossa ihminen joutuu elämään.

• Anonyymi

<<<<<Hampaita ei tarvitsisi paikata koskaan>>>>>

Tuohon on vielä todettava, että ei perisynti hampaita tuhoa vaan kyllä kysymys on tekosynneistä, väärien ruokien syöminen ja laiskuus hampaiden puhdistamisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon on vielä todettava, että ei perisynti hampaita tuhoa vaan kyllä kysymys on tekosynneistä, väärien ruokien syöminen ja laiskuus hampaiden puhdistamisessa.

Et näköjään ymmärrä hengellisiä asioita ollenkaan. Olet siis helluntailainen?

Paratiisin ihminen eli yhteydessä Luojansa eli Jumalan kanssa.

Perisynti muutti kaiken toiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et näköjään ymmärrä hengellisiä asioita ollenkaan. Olet siis helluntailainen?

Paratiisin ihminen eli yhteydessä Luojansa eli Jumalan kanssa.

Perisynti muutti kaiken toiseksi.

Tekosynti muutti, sinä et osaa lukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuokaan ei pidä paikkaansa sillä vaikka perisyntiä ei olisikaan niin jokainen voisi silti tehdä omia syntejä.

Eihän Aatamilla ja Eevallakaan ollut perisyntiä. Heidät tuomitaan heidän omien tekemiensä syntien tähden. He kuolivat, vaikka heillä ei ollutkaan perisyntiä.

Perisynti on olemassa siinä muodossa, että ihmisen perimä on mennyt rikki, ihmisten yhteys Jumalaan on katkennut ja ihmiset eivät osaa kasvattaa lapsiaan niinkuin pitäisi. Tämä ympäristö, jossa me elämme, on mennyt rikki.

Mutta ei vauvakaste poista perinnöllisiä sairauksia, ei muuta ympäristöä paremmaksi eikä saa ihmisen yhteyttä Jumalaan paranemaan.

Luterilaiset keskittyvät muka poistamaan perisynnin ja sen seuraukset mutta se on pelkkä harhaa ja tyhmyyttä eikä Jumala missään Raamatussa vaadi, etä perisynnistä olisi päästävä eroon. Sillä ei perisynnistä voi päästä eroon.

Jumala haluaa, että ihminen tunnustaa omat tekosyntinsä ja pyytää Jumalaa auttamaan niin ettei hänen enää tarvitsisi syntiä palvella. Jumala antaa ihmiselle, joka uskoo Jeesukseen, hänen tekosyntinsä anteeksi. Ei missää sanota, että Jumala antaisi perisyntiä anteeksi.

Luterilaisuus vauvakasteineen on paha harha ja se on oikeastaan osa sitä perisyntiä, väärää kasvatusta ja petollista ympäristöä, jossa ihminen joutuu elämään.

"Aatamilla ja Eevallakaan"

- vaan, kaikki, koko ihmiskunta, on "Adamin ja Eevan jälkeläisiä . . .

vai onko jokin "uusi ihmisryhmä" luotuna ??

"Mikä lihasta on syntyt on liha, mikä Hengestä on syntynyt on henki",
        "Älä ihmettele, että minä sanon sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä"
        Joh: 3: 5-7

Jeesuksen aikanakin koko ihmiskunta oli Adamin jälkeläisiä", niin myös me . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perisynti annetaan anteeksi samoin kaikki tekosynnit kristilliessä kasteessa.

Tunnustamme yhden kasteen syntiemme anteeksisaamiseksi.

Katso, Jumalan Karitsa joka poisottaa maailma synnin. Maailma synti=perisynti ja tekojen synti yhteensä.
        Synti ei ole pelkkä ihmisen oma paha teko, vaan kaikkia ihmisiä koskettava olotila kuten synnin sumu. Koska ihminen on sikiämisestä alkaen syntinen, siksi ihminen tekee syntiä.
        Ihminen syntyy syntisenä syntiseen Adamin sukukuntaan.
        Synti voi siirtyä ihmisestä toiseen pelkästään kun menet pervoparhamin seuraajien käsien alle. Siksi harhaoppisia lahkolaisia pitää varoittaa ja sitten karttaa.

1. Tim. 5:22

Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä perisynnin seurauksena Jumala määräsi ihmisen vanhenemaan ja kuolemaan 70 - 80 vuotiaana. Enintään ihminen voi elää 120-vuotiaksi on Raamatun ilmoitus.
        Jos perisyntiä ei olisi, niin ihminen ei vanhenisi ollenkaan eikä elimistö valmistautuisi kuolemaan Jumalan määräyksen mukaisesti.

• Anonyymi

Hellari kirjoitaa kuin käärme. Adan ja Eeva ei tehnyt mitään syntiä.

Noinko se pervoparhami siellä raamattukoulussaan teitä opetti?

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät lue Vanhaa Testamenttia ollenkaan, siksi he eivät tiedä, eivät ymmärrä, eivätkä käsitä syntiinlankeemuksen eli perisynnin merkitystä ollenkaan oikein.

Helluntailaiset lukevat vain Paavalia ja Korinton kirjeitä. Ja pitävät niitä koko totuutena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset eivät lue Vanhaa Testamenttia ollenkaan, siksi he eivät tiedä, eivät ymmärrä, eivätkä käsitä syntiinlankeemuksen eli perisynnin merkitystä ollenkaan oikein.

Helluntailaiset lukevat vain Paavalia ja Korinton kirjeitä. Ja pitävät niitä koko totuutena.

helluntailaisille, suurinpiirtein , Apostolien teot, = "koko raamattu" . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaisille, suurinpiirtein , Apostolien teot, = "koko raamattu" . . .

Kirjoitat potaskaa. Tunnen Sanan paremmin kuin kukaan muu täällä kommentoiva. Vanhassa testamentissa on kirjoitettu: Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
        Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
        Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
        Lutterin oppi perisynnistä on Jumalan ilmoituksen mukaan pilkkaa.

• Anonyymi

Perisynnin vuoksi ihminen on syntinen jo sikiämisestä alkaen, on Jumalan ilmoitus.
      Koska ihminen on syntinen jo sikiämisestä alkaen siksi ihminen tekee syntiä.

1. Moos. 6:5

Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

• Anonyymi

Jumalan sana pusyy.

Syntiasiassa kyse ei ole mistään käännösvirheistä , kuten käärme asian pois selittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan sana pusyy.

Syntiasiassa kyse ei ole mistään käännösvirheistä , kuten käärme asian pois selittää.

po.Jumalan sana pysyy.

• Anonyymi

Joka hellarivalheita kylvää se kerran niistä niittää.

Raamatun ilmoitus.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

Ja ihan turha on sinun tänne kopioida sitä Hesekielin kohtaa, josta olet peittänyt sen jakeen, jossa sanotaan että vanhempien syntivelka poistuu lasten yltä vain siinä tapauksessa kun lapsi noudattaa 100%:sti KAIKKIA Jumalan säätämiä lakeja ja käskyjä.

• Anonyymi

Lutterin opetuslapset ovat synnissä ja syntisiä, koska he eivät ole koskaan kääntyneet pois synnistä eivätkä pyytäneet Jeesusta pelastamaan itseään. Heillä on kokemusta ainoastaan syyllisyydestä ja synnistä ja huonosta omastatunnosta.
        Sana todistaa lutterin opetuslapset valhettelijoiksi: synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
        Jos joku ymmärtää pimeydessään suomen kieltä, niin Sana ilmoittaa kaikkien tehneet syntiä ja sen tähden kuolema on kaikkien osana. SANASSA EI LUE NIIN KUIN LUTTERIN OPETUSLAPSET VÄITTÄVÄT: AADAMIN SYNNIN TÄHDEN JOKAISEN PITÄÄ KUOLLA.
        Kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet.

• Anonyymi

Pelastaakseen Daavidin lapsen Jumala otti hänet luokseen ennen kuin lapsi ehti tehdä syntiä ja turmeltua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelastaakseen Daavidin lapsen Jumala otti hänet luokseen ennen kuin lapsi ehti tehdä syntiä ja turmeltua.

Jumalan sana

Vasta kuolinpäivää seuraavana päivänä 8 pv. iässä lapsi olisi pitänyt ympärileikkauksessa ottaa Jumalan seurakunnan jäseneksi.

Ympärileikkaamaton miehenpuoli piti hävittää kansasta, koska sellaine ei kuulunut liittoon.

Edut kun koskee vain liittoon kuuluvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan sana

Vasta kuolinpäivää seuraavana päivänä 8 pv. iässä lapsi olisi pitänyt ympärileikkauksessa ottaa Jumalan seurakunnan jäseneksi.

Ympärileikkaamaton miehenpuoli piti hävittää kansasta, koska sellaine ei kuulunut liittoon.

Edut kun koskee vain liittoon kuuluvia.

Daaavidille toki annettiin anteeksi, vaan seuraukset synnillä oli.

"Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoltava"
        Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka UUrian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti".
        2 Samuel: 12: 14-15

"Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli"
        2 Samuel 12: 18

lapsi ei siis ehtinyt saada ympärileikkausta, joka tehtiin 8 päivän ikäisille poikalpsille, joka oli, - LIITTO Jumalan säätämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Daaavidille toki annettiin anteeksi, vaan seuraukset synnillä oli.

"Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoltava"
        Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka UUrian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti".
        2 Samuel: 12: 14-15

"Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli"
        2 Samuel 12: 18

lapsi ei siis ehtinyt saada ympärileikkausta, joka tehtiin 8 päivän ikäisille poikalpsille, joka oli, - LIITTO Jumalan säätämä.

Mutta ilman nahan leikkausta Daavidin lapsi pääsi Jumalan luokse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ilman nahan leikkausta Daavidin lapsi pääsi Jumalan luokse.

???

• Anonyymi

Myrkyllinen ketju. Oletteko ylpeitä itsestänne???? Tästä ei taso voi enää laskea.

• Anonyymi

Lutterin myrkyttämä ketju.

• Anonyymi

Suorat lainaukset Kirkkoraamatusta on hellareille myrkyllistä kuultavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suorat lainaukset Kirkkoraamatusta on hellareille myrkyllistä kuultavaa.

Lutterin lapset eivät ole koskaan, eivät ikinä, lainanneet kirkkoraamatusta yhtä ainoaa kuvausta lapsikasteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutterin lapset eivät ole koskaan, eivät ikinä, lainanneet kirkkoraamatusta yhtä ainoaa kuvausta lapsikasteesta.

Ei Lutterilla ole mitään lapsia. Kristuksella on opetuslapsia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Lutterilla ole mitään lapsia. Kristuksella on opetuslapsia

Parhami yritti synnyttää niitä nuoria poikia uudesti omilla sairailla konsteillaan.
        Se on irstas uskonto sellainen, jossa uskonlahkon perustaja ja opillinen isä saa syytteen sodomiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhami yritti synnyttää niitä nuoria poikia uudesti omilla sairailla konsteillaan.
        Se on irstas uskonto sellainen, jossa uskonlahkon perustaja ja opillinen isä saa syytteen sodomiasta.

Suomeen 40 helluntaiseurakuntaa 1920-luvulla perustanut Gergard Olsen-Smild tuomittiin Helsingin raastuvanoikeudessa 6 kk vankeuteen omien konstiensa kokeilemisesta seurakunnan nuoriin poikiin parantamiseksi.

• Anonyymi

Nykyinen kirkkoramattu on täynnä käärmeen myrkkyä. Vanhemmat käännökset ovat parempia.

• Anonyymi

lahkolaislla , edellisissä kommenteissa ei YHTÄÄN raamatun tekstiä, kunhan HERJAAVAT, omia "luulojensa kirjaa" kai lukevat, kun eivät raamattua käytä ??

• Anonyymi

Jehovat lukevat Vartiotorni-lehteä, Mormoneilla on Mormonin kirja, Opit ja Liitot kirja, Helluntailaisilla on Parhamin novumit ja teesit ja omiin tarkoituksiin tehty Raamattu rahvaalle kirja ja sisäinen ohjekirja Sudenpentujen käsikirja, jossa kirjalliset ohjeet kuinka Luterilaisten kanssa väitellään kasteessa ja kuinka pilkataan lasten saamaa kastetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovat lukevat Vartiotorni-lehteä, Mormoneilla on Mormonin kirja, Opit ja Liitot kirja, Helluntailaisilla on Parhamin novumit ja teesit ja omiin tarkoituksiin tehty Raamattu rahvaalle kirja ja sisäinen ohjekirja Sudenpentujen käsikirja, jossa kirjalliset ohjeet kuinka Luterilaisten kanssa väitellään kasteessa ja kuinka pilkataan lasten saamaa kastetta.

Kommmentti, 19.07.2021 16:36, täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Kunnianloukkaukseen syyllistyy Suomen rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.
        Kirjoitit taas kerran valheellista huhua: Helluntailaisilla on Parhamin novumit ja teesit ja omiin tarkoituksiin tehty Raamattu rahvaalle kirja ja sisäinen ohjekirja Sudenpentujen käsikirja.
        Vaikka menisit katsomaan kaupungin joka ikisen hellarin kodin, et lötydä Parhamin novumia, et kuvaamasi suden pentujen käsikirjaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommmentti, 19.07.2021 16:36, täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Kunnianloukkaukseen syyllistyy Suomen rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.
        Kirjoitit taas kerran valheellista huhua: Helluntailaisilla on Parhamin novumit ja teesit ja omiin tarkoituksiin tehty Raamattu rahvaalle kirja ja sisäinen ohjekirja Sudenpentujen käsikirja.
        Vaikka menisit katsomaan kaupungin joka ikisen hellarin kodin, et lötydä Parhamin novumia, et kuvaamasi suden pentujen käsikirjaa.

Tottahan se on, että koko Pentecostalismin isällä Charles Fox Parhamilla oli oma raamattukoulu, jossa Suomenkin monet johtavat henkilöt, kuten Gerhard Olsen-Smild kävivät saamassa ja hakemassa lisäoopia sen uskonsuunnat opeista ja ohjeista.

The Bible School at Topeka
        Because of the outstanding success at Bethel, many began to encourage Parham to open a Bible School.

• Anonyymi

Sinulla taitaa olla elämäntehtävänä levittää tuota parhamin oppia, ja se on mennyt hyvin perille ainakin luterilaisten pappien ja piispojen keskuudessa. Hehän kilpailevat sillä, kuka osoittaa suurinta hyväksyntää homojen ja lesbojen agendalle.
        He siunaavat homoliittoja mutta eivät lapsia, kuten Jeesus teki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla taitaa olla elämäntehtävänä levittää tuota parhamin oppia, ja se on mennyt hyvin perille ainakin luterilaisten pappien ja piispojen keskuudessa. Hehän kilpailevat sillä, kuka osoittaa suurinta hyväksyntää homojen ja lesbojen agendalle.

vaikka, kieltämättä, se homoliittojen siunaaminen sopisi helluntailaisuuteen paremmin !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä palstalla on tarkoitus keskustella aiheest helluntailaisuus.

Hävettääkö sinua helluntailaisuuden historia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä palstalla on tarkoitus keskustella aiheest helluntailaisuus.

Hävettääkö sinua helluntailaisuuden historia?

Se, historia minkä tuot tänne muka helluntailaisten historiana, on isäsi perkeleen syytöstä. Yksikään kristitty, hellari ei kanna toisten syntejä.
        Olet pelkkä kakara ja pastori orja ja juoksupoika!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, historia minkä tuot tänne muka helluntailaisten historiana, on isäsi perkeleen syytöstä. Yksikään kristitty, hellari ei kanna toisten syntejä.

Parhamin käynnistämät hengelliset synnit ovat niitä kaikkien osaksi tulevia syntejä, jotka Jumala näkee.

Charles Fox Parham is father of Pentecostalism.

En ole nähnyt palstalla yhtään hellaria, joka olisi katunut Parhamin tekemiä irstaita syntejä tai edes tunnustanut niitä tapahtuneet. Huono homma hengellisessä mielessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhamin käynnistämät hengelliset synnit ovat niitä kaikkien osaksi tulevia syntejä, jotka Jumala näkee.

Charles Fox Parham is father of Pentecostalism.

En ole nähnyt palstalla yhtään hellaria, joka olisi katunut Parhamin tekemiä irstaita syntejä tai edes tunnustanut niitä tapahtuneet. Huono homma hengellisessä mielessä.

Jokainen vastaa omista synneistään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki Parhamin siittämään uskontoon sekaantuvat joutuvat samasta synnistä osalliseksi. Ne on hengellisiä syntejä, jotka Jumala näkee.

• Anonyymi

Charles Fox Parham IS FATHER OF PENTECOSTALISM.

"Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä." (Jumalan sana)

"Meidän isämme ovat syntiä tehneet, me kannamme heidän syntejään" (Jumalan sana)

• Anonyymi

Täältä löytyy uskontosi historia: Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?

• Anonyymi

Synnin voi saada anteeksi, mutta syntiin liittyvä rangastus tulee perillisten ja syntiin liittyneiden kannettavaksi hamaan tulevaisuuteen asti.
        Pahoja syntiä seuraavaa rangastusta kun ei voida laittaa heti synnintekijän kärsittäväksi, silloin Jumala joutuisi tappameen heti synnintekijän välittömästi synninteon jälkeen.

Näin kävi esim, Davidille. Daavidin synti laitettiin maksuun hänen huoripojalle 7pv.iässä kuolemalla. Seuraavana päivänä 8pv. iässä lapsi olisi ympärilekkauksessa otettu liittoon Jumalan lapseksi ja saanut ikuisen elämän valitun kansan jäsenenä.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

"poika kuoli seitsemän päivän ikäisenä."

19 Mutta kun Daavid näki, että hänen palvelijansa kuiskailivat keskenänsä, ymmärsi hän, että lapsi oli kuollut. Ja Daavid kysyi palvelijoiltansa: "Onko lapsi kuollut?" He vastasivat: "On".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Synnin voi saada anteeksi, mutta syntiin liittyvä rangastus tulee perillisten ja syntiin liittyneiden kannettavaksi hamaan tulevaisuuteen asti.
        Pahoja syntiä seuraavaa rangastusta kun ei voida laittaa heti synnintekijän kärsittäväksi, silloin Jumala joutuisi tappameen heti synnintekijän välittömästi synninteon jälkeen.

Näin kävi esim, Davidille. Daavidin synti laitettiin maksuun hänen huoripojalle 7pv.iässä kuolemalla. Seuraavana päivänä 8pv. iässä lapsi olisi ympärilekkauksessa otettu liittoon Jumalan lapseksi ja saanut ikuisen elämän valitun kansan jäsenenä.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

"poika kuoli seitsemän päivän ikäisenä."

19 Mutta kun Daavid näki, että hänen palvelijansa kuiskailivat keskenänsä, ymmärsi hän, että lapsi oli kuollut. Ja Daavid kysyi palvelijoiltansa: "Onko lapsi kuollut?" He vastasivat: "On".

Helluntailailaiset eivät tunne Raamatun hengellisiä totuuksia ollenkaan, koska he lukevat pelkkää Korinttolaiskirjettä. Jumalan sanomat hengelliset totuudet ovat voimassa sekä vanhassa että uudessa liitossa. Ei sellaisia ole kumottu yhtään mihinkään. Jumala on sama eilen tänään ja ikuisesti. Hengelliset lait ovat eri asia kuin Mooseksen lait, jotka ei koske kuin juutalaisia, mutta hengelliset totuudet ovat eri asia kuin Mooseksen lain.

2. Moos. 34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailailaiset eivät tunne Raamatun hengellisiä totuuksia ollenkaan, koska he lukevat pelkkää Korinttolaiskirjettä. Jumalan sanomat hengelliset totuudet ovat voimassa sekä vanhassa että uudessa liitossa. Ei sellaisia ole kumottu yhtään mihinkään. Jumala on sama eilen tänään ja ikuisesti. Hengelliset lait ovat eri asia kuin Mooseksen lait, jotka ei koske kuin juutalaisia, mutta hengelliset totuudet ovat eri asia kuin Mooseksen lain.

2. Moos. 34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".

Tässä myös puhutaa kirkkosi historiasta: Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"KÄÄKÄN" on ihan turha kopioida tänne Hesekielin kohtaa, josta on poistettu se jae, jossa sanotaan, että vanhempien ja esivanhempien syntivelka lakkaa olemastaa VAIN SIINÄ TAPAUKSESSA, ETTÄ IHMINEN NOUDATTAA 100% ELI TÄYDELLISESTI K A I K K I A MOOSENKSEN LAIN KOHTIA.

• Anonyymi

Jumalan hengelliset totuudet ovat ikuisesti voimassa, niiden takana on Jumala.
        esim."mitä ihminen kylvää, siitä hän kerran niittää" on ikuisesti voimassa kaikissa liitoissa

Jumalan tahtoa ei opi tuntemaan helluntailaisten tavoin lukemalla pelkkiä Paavalin ristiriitaisia puheita kielilläpuhumisesta Korinttolaiskirjeestä.

• Anonyymi

Kyllä Jumalan armo toimi vanhassakin liitossa. Jumala on sama on kyse mistä liitosta ja ajanjaksosta tahaisin. Jumalan luonne on aina sama ikuisesti. Hellarikääkkä opettaa väärin Jumalan luonteesta ja monesta muusta asiasta, koska ei tunne kirjoituksia.

Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. [2. Moos. 4:21]

'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.' [2. Moos. 20:5,6 ]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jumalan armo toimi vanhassakin liitossa. Jumala on sama on kyse mistä liitosta ja ajanjaksosta tahaisin. Jumalan luonne on aina sama ikuisesti. Hellarikääkkä opettaa väärin Jumalan luonteesta ja monesta muusta asiasta, koska ei tunne kirjoituksia.

Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo. [2. Moos. 4:21]

'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.' [2. Moos. 20:5,6 ]

Ps. 111:7

Kaikki, mitä hän tekee, on oikein, ja se pysyy, hänen säädöksensä eivät muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. 111:7

Kaikki, mitä hän tekee, on oikein, ja se pysyy, hänen säädöksensä eivät muutu.

Mal. 3:6

-- Minä, Herra, en muutu."

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten lähtenyt uskonsuunta, jota kaikki eivät pidä edes kristinuskona, sillä sen perustajien uskonto ei ollut kristinusko, vaan he olivat Afrikasta amerikkaan tuotujen orjien "slaves" periilliä, joise kotien uskonto oli isien perinnäissäännöt henkien palvonta, hurmonilmiöt ja noituus.

• Anonyymi

ole höpöttämättä ota nappisi ja laita makuulle !

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      301
      3792
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2475
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      273
      2342
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      69
      2150
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      76
      1814
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      370
      1507
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      30
      1298
    8. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      197
      1195
    9. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1143
    10. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1142
    Aihe