Vaihtokaara Raisio. En suosittele

Anonyymi

Erittäin epäasiallista käytöstä niin myyjiltä kuin itse toimitusjohtajalta.
Viimeisimmät viestit vaihdoin toimitusjohtajan kanssa. Mielestäni viestini ovat hyvinkin asiallisia, mutta toimitusjohtajan viestit taas eivät.
Viestejä edelsi puhelu, jossa johtaja syytti ja vähätteli asiakkaan kokemaa kohtelua. Erittäin paljon mentiin asian sivusta, kun kyseessä oli auton vika, mutta toimitusjohtajaa ei yhteistyö kiinnostanut.

Viestissäni on kohta :(Tähän mennessä kaikki viat ja remontit on jouduttu myös itse kustantamaan, joka ei mielestäni ole oikein kun autokaupasta on kulunut viikko.
Viikon korjaamolla olon jälkeen auto on ollut nyt neljä päivää meillä ja auto pitää viedä takaisin korjaamolle.)
Tällä kohdalla tarkoitettiin että myös me olemme joutuneet maksamaan korjauskuluja.
Tämä olikin ainoa kohta johon johtaja otti kantaa ja syytti valehtelijaksi yms.
Hän halusi väkisin tulkita kohdan toisin kuin olen tarkoittanut.
Kovasti sieltä uhkailtiin omilla asianajajilla ja syytettiin asiakasta.
Puhelun jälkeen huomasin että ei auta kun viedä asia asianajajien kautta eteenpäin.

Heippa. Asianajajani on yhteydessä kauppakirjojen, myynti ilmoitusten ja myyntihetken jälkeen tapahtuneen tapahtuma historian kanssa liikkeeseenne ja tekee kirjelmän teille.
Kaikki asioiminen mitä myyjän kanssa kaupan teon jälkeen on tapahtunut on ollut erittäin vaikeaa.

Ja ostajan kannalta on jäänyt todella negatiivinen kuva tähän mennessä hoidetuista asioista.
Tämän ilmoitinkin jo myyjälle että tälläistä ei pitäisi autokaupan ostajan kannalta olla.
Myyjälle varmasti tärkeää olisi että autoliike säilyttäisi hyvän ja puhtaan maineen. Näin ei kuitenkaan ole ollut.
Myynti ilmoituksessa luki että erikoisvanteet, mutta todellisuudessa kontissa oli vain erittäin huono kuntoiset kumit.( ilman vanteita)
Kaksi päivää oston jälkeen syttyy kaikki merkkivalot ja auto seisoo viikon korjaamolla. Auto haettiin kolme päivää sitten korjaamolta jonka jälkeen vaihdelaatikko nykii eikä vaihda vaihteita eli vaihdelaatikossa on vikaa.

Tähän mennessä kaikki viat ja remontit on jouduttu myös itse kustantamaan, joka ei mielestäni ole oikein kun autokaupasta on kulunut viikko.
Viikon korjaamolla olon jälkeen auto on ollut nyt neljä päivää meillä ja auto pitää viedä takaisin korjaamolle.

Mieheni työskentelee poliisissa esimies tehtävissä, joka auton myös minulle osti ja myös hän on saanut todella tylyä kohtelua. Hän hoiti kaikki aiemmat kanssa käymiset liikkeen kanssa aina tähän päivään saakka.

Tämän historian perusteella meillä on ollut kyllä pitkä pinna ja jokainen joka samassa tilanteessa olisi kokisi turhautumista.

yksinkertaistetusti autoliikkeellä on kuuden kuukauden kuluessa auton luovutuksesta lähes aina velvollisuus korjata auto veloituksetta tai jos autoliike ei korjaukseen suostu niin autokauppa voidaan purkaa.

Kuitenkin kuluttajansuojalain 5 luvussa purkukynnys on varsin matala. Autokauppa voidaan purkaa lähes kaikissa tapauksissa, jos korjaus ei ole onnistunut tai esimerkiksi autoliike vaatii korjauksesta korvausta.
Yst.-

Toimitusjohtajan vastaus:
Meiltä on ohjeistettu teitä ottamaan Vianorilta vikadiaknoosi ja kustannusarvio. Sen jälkeen otamme kantaa asiaan. Myynti-ilmoituksessa ei ole mitään mainintaa kaksista renkaista. Ette myöskään ole maksaneet kaikkia itse vaan mekin olemme jo osallistuneet kustannuksiin. Mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä onko miehesi poliisi, pappi tai muurari. Se ei vaikuta tähän asiaan mitenkään. Väitteenne ovat ristiriitaisia.
Onko poliisimiehesi tonkinut asioita, koska puhuu muista keisseistä??
Tietoturvarikos???

Vastaukseni
Poliisilla tarkoitin että hän työskentelee eri ihmisten kanssa ja kärsivällisyyttä vaaditaan jo pelkästään työn puolesta. Teillä
On tyylinä haastaa riitaa mutta tämä on vain lisänä minulle tulevaan oikeuden käyntiä varten.

Puhelussa käydyssä keskustelussa mainitsin ohimennen että olen kuullut että juttuja on lähtenyt kyseistä firmaa vastaan. Johtaja ei kuitenkaan viitsinyt puhelussa kysyä mistä olisin asiasta kuullut( ei tarvitse kun googlettaa aiempia keskusteluja ja kokemuksia ja tälläiset kokemukset asiakkaiden keskustelussa pienellä paikkakunnalla leviää kulovalkean tavoin) toimitusjohtaja tuttuun tyylinsä alkoi syyttämään asiakasta ja laittoi kyseisiä törkyviestejä.

En voi suositella lainkaan.

20

7491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onkohan tästä puljusta kenelläkään mitään hyvää sanottavaa?!
      Vuosi takaperin haksahdin itsekkin näiltä auton ostamaan, kk päivät kerkesi auto olla ajossa ja moottorin vikavalo syttyi.. jakoketju venähtänyt (100tkm ajettu auto). Pitkään yrittivät käsiään pestä kustannuksiin osallistumisesta, lopulta suostuivat n:1/3 summasta maksamaan ja luovutin itse siinä vaiheessa. Pääasiassa uhkailua ja pään aukomista sai joka puhelussa myyntipäällikköltä, ikinä ole autoliikkeestä näin törkeää palvelua saanut jos ongelmia auton kanssa ilmenee!
      Vastaisuudessa ostan autoni aina isoista autotaloista joissa ei asioista tarvitse vääntää vaan kompromisseihin päästään hyvässä hengessä.

    • Anonyymi

      Hei,

      Itse olen asioinut liikkeessä monta kertaa ja voin sanoa suoraan että asiat on minun kohdallani hoidettu täydellisesti.
      Onko nyt käynyt niin että kun ostetaan halvalla ja vanhoja autoja, niin luullaan että ne täydellisesti. Köyhän ei kannata ostaa halvalla ja halpoja tuotteita.
      Kiitos vaihtokaara hyvistä kaupoista. Merikapteeni

      • Anonyymi

        Minäkin olen ostanut Pihtiputaan Kallen autoliikkeestä jo 93 autoa ja kaikki ovat olleet täydellisiä. Joillakin on ilmeisesti vaan huono tuuri näissä kaupoissa????????!!!!!


    • Anonyymi

      "yksinkertaistetusti autoliikkeellä on kuuden kuukauden kuluessa auton luovutuksesta lähes aina velvollisuus korjata auto veloituksetta tai jos autoliike ei korjaukseen suostu niin autokauppa voidaan purkaa."

      Ei muuten pidä paikkaansa jos olet ostanut käytetyn auton.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Eikös tuolla kuluttajansuojassa ole kuitenkin joku elinkaariajattelu… jos ostat parin tonnin auton, niin käytännössä on vain perävalotakuu, vaikka auto leviäisi seuraavana päivänä. 20k autossa asia onkin sitten ihan toisin


    • Anonyymi

      Meillä kanssa Raision liikkeestä todella huonoja kokemuksia.
      Myivät meille auton joka piti olla täysin kunnossa, katsastuksessa oli huomautettu viasta joka piti korjata xx.xx.xxxx päivään mennessä. Ostimme auton tämän x päivän jälkeen ja kun huomasimme vian niin väittivät ettei heidän tarvi tietää kaikkia vikoja autosta.
      Myyjä ja toimitusjohtaja esittää lukutaidotonta idioottia joka ei ymmärrä selkeää Suomen kieltä saatika kiroitettua tekstiä.
      Loppuviimein meille kävi hyvin ja joutuivat korvaamaan kaikki viat mitä autosta löytyi mutta jouduimme turvautumaan kuluttaja-asiamieheen.
      Välttäkää kyseistä kauppaa!

    • Anonyymi

      Kyllä hyvin resonoi teidän tilanne omaani. Ostin 5v vanhan auton jolla jaettu vain 126tkm ja autossa jo reippaasti vikaa joiden kulut noin. 3500-4000e.
      Mitään yritystä hoitaa asiaa eteenpäin ei myyjältä ole tullut ja yhtäkkiä antamastani vaihtoautosta rupesi löytymään myös 3000-4000e vikaa. Antamani auto on vanha ja paljon ajettu. Kehtaavat vielä syyttää petoksesta minua kun olen kuullemma tietoisesti auton viallisena tuonut vaikka omistukseni aikana mitää vikaa ei ole ollut.

      • Anonyymi

        Ei sit käynyt mielessä ottaa sitä jotain satkuja maksavaa lisäturvaa? Silloin ei tarvitse ainakaan jäädä yksin itkemään tuskissaan. Kantapään kautta minäkin sen asian opin, mutta käytettyjen autojen kauppa on mitä on. Niitä liikkeitäkin kusetetaan asiakkaiden toimesta, joten nii kai se paska valuu alaspäin....


    • Anonyymi

      Pysykää poissa siitä liikkeestä.

    • Anonyymi

      Meidän perheellä myös huono kokemus tästä liikkeestä. Ilmastointi rikki 3v vanhassa Volvossa ja korjaus maksaa 390e mutta suostuvat maksamaan ainoastaan 80e siitä vaikka vian havaitessa ei ollut edes mennyt ihan puolta vuotta. Kaikissa autokaupoissa, jotka on tehty 1.1.2022 jälkeen on liikkeen vastuu lisääntynyt.
      Kannattaa tutustua https://lakilehtonen.fi/kuluttajansuoja-autokaupassa/autokaupan-purku/

      Ikinä ei tuolla enään käydä! Harmi, että facebookissa ei ole heillä palstaa, johon laittaa risut ja ruusut.

    • Anonyymi

      Itse ostin Raision liikkeestä 7v vanhan Passatin, josta ilmastointi levisi parin kuukauden jälkeen. Minut ohjattiin johonkin reklamaatiopalveluun, jossa joku ulkopuolinen ihminen minun kanssani asioi. Liike maksoi 600€ ja itselleni maksettavaa jäi 200€. Pikkasen se kismittää mutta on sitä huonompiakin kokemuksia autokaupasta. Toisaalta paskaahan ne asiakkaatkin varmasti näille liikkeille tarjoaa vaihdossa jolloin autoliike joutuu yleensä maksumieheksi :D

    • Anonyymi

      Itsellä kokemukset kaksijakoiset kyseisestä puljusta. Hyvät verkkosivut ja ihan asiallinen palvelu. Toisella kerralla auto oli ihan hyvä ja toimiva, eikä suurempaa moitteensijaa ollut. Toisessa autossa taas sitten viikon kuluttua ostosta tuli 5cm jäljet etupuskurissa esille eikä liike halunnut ottaa kantaa… No sentään Kamuxille tämä ei häviä… sieltä kun ostaa niin saa taatusti pettyä, nimimerkillä kokemusta.

    • Anonyymi

      Juu ei kyllä tuo autoliike on kamala en itse enään aijjo astua pitkällä tikulla autossa ilmeni vika ja myyjät eivät voi kantaa vastuuta kun reklamaatio sitä ja ja tätä jäkä jäkä hommaa tuo kierrä saatanan kaukaata tuo pulju

    • Anonyymi

      Ostin auton vaihtokaarasta. Autossa mainostettiin olevan webasto, no webasto kyllä autosta löytyi, ei vaan ollut enää kytkettynä vesikiertoon vaan irroitettu siitä kokonaan. Lopputulos: uusi webasto + työt n.800€ liike korvasi vain 200€. vasta sen jälkeen kun olin ottanut yhteyttä kuluttaja asiamieheen. Kusetettu olo jäi kaupoista ja koko Vaihtokaarasta.

    • Anonyymi

      Kuluttajariitalautakuntaan - et Kuluttaja-asiamieheen - olet kenties ollut
      yhteydessä!
      Miten tämä asia voi muutamille olla niin vaikea oppia, etteivät kaikki Kuluttaja-
      sanalla alkavat asiat ole samoja??
      Vaikuttaa lisäksi, ettet ole tyytyväinen saamaasi hyvitykseen.
      Hyvinhän sinulle kävi!
      Jotkut käytetyn auton ostajat luulevat täällä edelleen, että automyyjän on kustannuksellaan rakennettava käytetystä autosta uusi.
      Autohan tuli korjauksen jälkeen entistä parempaan kuntoon.

    • Anonyymi

      Ikävää, että miehesi on poliisi. Suurin osa poliiseista on psykopaatteja, joten voi olla, että hän etsi sinulle tahallaan vikaisen auton ja nauttii siitä.

    • Anonyymi

      Ei mitään moitittavaa ko liikkeestä,hoitivat ostamastani autossa ikkunannostimet kuntoon nurisematta kun otin heidän kaaratakuunsa ostaessani sieltä 10v vanhan kärryn.
      Tajutkaa nyt hyvät ihmiset että vaihtokaara myy KÄYTETTYJÄ autoja, niissä nyt sattuu olemaan enemmänvikoja kuin uusissa.

    • Anonyymi

      Välttäkää kyseistä liikettä kaikin keinoin, viikko auton ostosta n.6000e remontti moottoriin ja koska käytettyjä osia ei voi käyttää niin korvaavat vain puolet ja eivätkä kauppojen purkuun ala sitten millään. Että kannattaa kokeilla onnea.

    • Annetut tiedot ovat tässä sen verran puutteellisia, että pitäisi tietää,
      minkä hintaisesta autosta on kysymys.
      Minkä ikäinen auto on ja paljonko sillä ennen kauppaa on ajettu!
      Myönnän toki , että korjaussumma on suuri.
      Sinun olisi pitävästi alioikeudessa kyettävä näyttämään, että kaupan koh-
      teessa kaupan jälkeen ilmennyt vika ennen kauppaa on ollut myyjän tiedossa
      ja että tämä vika on sinulta tietoisesti salattu.
      Tärkeää on myös, ettei kyseistä vikaa kaupankohteen perusteellisessakaan tarkastamisessa ole voitu huomata.
      Vain silloin saatat olla vahvoilla.
      Varaudu kuitenkin siihen, ettet koko summaa saa, sillä korjattuna auton
      arvo nousee.
      Kaupallisissa korjaamoissa työn hinta tuppaa olemaan korkea, koska yrittäjän
      on kyettävä maksamaan alv:t, palkat ja toimitilavuokrat ja lisäksi on jäätävä
      palkka itselle, josta yrittäjä vielä maksaa veron.
      Pelkään kuitenkin, että kaupallisesta korjaamosta saatu korjausarvio tässä tapauksessa ylittää itse auton katuarvon, joten korjaus myönteisessä tapauk-kannattaa teettää halvemmassa korjaamossa.

    • Anonyymi

      Vikaisten autojen erikoisliike.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe